Kérdésem az lenne, hogy kinek mi a tippje az alábbiakat illetően:
Néhány hónapja lettem figyelmes, hogy főleg 1-ben elinduláskor, 2-ben gyorsításkor, 5-ben 100 km/h sebességnél enyhe gázadáskor ilyen régi Ikarus buszos/lendkerekes búgós autós hangja van a kocsimnak. (Nem motorhang, nem túl hangosan.) Valamint 1-ből hátramenetbe téve 1 pillanatig, mintha le akarna fulladni, de végül nem áll le. A fokozatokat pontosan, akadás nélkül veszi.
125 ezret futott, BKY motorkódú, 2005-ös évjáratú Seat Ibiza 6L.
az kifejezetten csak feszítő volt, elnézést, az ugyanilyenséget arra értettem,, hogy nincs benne szelep.
abban az állítás a veztengely végén egy konzervdobozzal megy, de az se nagy valami, kb úgy néz ki, mint egy vákuumszivattyú lapátozása aztán attól függ, hogy forgásirány szerint a lapát elé vagy mögé engednek olajat.
valahogy bonyolultabbra számítottam, mielőtt szétszedtem.
de azt azért meg kell hagyni, hogy eléggé golyóálló a megoldás, sokminden nem tud elromlani benne, a hiba sem ott volt.
ugyanilyen golyó/szelep nélküli feszítő van a nissan vq motorokban a köztes láncokon.
kurva anyját, aki kitalálta, vagy háromszor bontottam szét az elejét egy motornak a helyén, mire meglett, hogy miért megy arrébb az állítómű az egyik hengersoron.
ott is tekergettem a motort, ez a feszítő meg kibe ugrált, rossz volt nézi aztán kiderült, nem ez a baja, ez így normális.
1,5 éves kocsim mind a 4 oldalát (sarkát) parkoláskor néhány kedves autóstárs megzúzta. Ez az alsó műanyag elem szerencsére ami cserélhető de ugye senki nem hagyott betétlapot, cascomra csináltathatom meg (és fizethetek többet majd érte)
Van-e valami megoldás erre, hogy a sarkait le tudjam védeni?
Ilyen gumi biszbaszt néztem rá, de kb semmit nem ér, simán lezúzzák azt is ezek a parasztok.
Lehet-e kapni valami szöggel kivert cuccot, hogy az ilyen kedves autót aki nekem jön szépen összekaristolja neki is a kaszniját? Vagy milyen megoldást tudtok javasolni, eszem megáll, hogy 1 éves kocsi és 4 sarka le van zúzva. :(
Segítséget kérnék: VW golf 4 1.4 16v 2000évjárat AHW motorkód mostani időben reggel nem akar indulni a motor,csak hajtja a motort az önindító de semmi röff. Pihentetés után délelőtt újra próba,nehezen be indul. Majd napközben semmi gond az indulással. Lehet-e a benzin szivattyú haldoklik ? Nem vagyok ott hogy hallgassam a szivattyú bugását. 1 ismerősöm autója több száz km van köztünk. Valaki tudna tanácsot adni ?
Van meg egy fekete szal is ami a motorba megy. Az lenne a gyors/vagy lassu fokozat? A tobbi valami csuszoerintkezokre megy, az gondolom vegallaskapcsolo lenne, az ugysem lesz hasznalva.
Udv. Ez itt egy Citroen Saxo ablaktorlomotor es szeretnem mashova felhasznalni meghajtasak es fordulatszamszabalyoznam is. Tudja valaki a csatlakozo labkiosztasat? Legalabb a primer bekotes erdekelne, aztan majd takolok hozza valami szabalyzo elektronikat. Koszonom.
VW 1.8 20V (APT) vezérlésmódosítós láncfeszítő. Nekem ez valahogy eddig kimaradt. Zörög valami a motor hátuljában, minden bizonnyal a lánc. De hogyan lehet megállapítani, hogy a feszítő a döglött? Találtam ezt a videót, bár ez V6, de az mindegy. Pont ugyanígy ugrál, ha tekerem a motort. De ilyenkor nincs olajnyomás, így akár lehet ez normális is. Elkopva nincs, olajjárat tiszta, hidegen/melegen egyformán zörög.
Sziasztok! Az autó Vw polo 1.4 6n 1999 (APQ motorkód)
Tegnap nagyon idegesítő hang jött a motortérből és azt vettem észre, hogy a motorburkolat remeg a motor járása közben. Nem látom sehol, hogy elvált volna és nem tudom hova kellene rögzítenem, hogy ne remegjen ennyire, nagyon zavaró és hangos. Ötlet? Előre is köszönöm!
Sziasztok, beteg a Saabom (9-5 2.3 1999) Dolgoztunk a klímakompresszoron aztán pár dolgot "megigazított a szerelőm..ellenőrzés alapjáraton: hibakód nincs (azóta sem). A motor egy órán belöl elvesztette minden erejét, köhögött és gázadásra vagy azonnal leállt vagy fekete kormot okádott. Teljesen tanácstalan vagyok. Levettem a gumikönyököt a folytószelepházról, akkor is ez van ha bemelegedett a motor kb 30 másodperc után. Tudtok segíteni? hubervili@yahoo.com
Bár nem sokat cseréltem az utóbbi években, de Spidan dobozosat szoktam venni. Viszonylag jól bírják, és fogásra/állagra közelebb állnak gumihoz, mint műanyaghoz.
Köszönöm a segítséget, azért mondtok valamit. ami a lényeg, most egyértelművé vált miért kaptam annyi ilyen-olyan választ. Amit konkrétan mondtak, csavar 3-4 ezer, bontott agy 15 ezer, plusz a csapágy, de a többség az húú, meg haa, lehet nem tudok vele mit kezdeni volt" . Szóval kicsit így közelebb kerültem a témához, köszi!
A bárdinál 1800ft a csavar darabja, a kerékcsapágy 16eft értelmes minőségben. Ha cserélhető az kerékagy kihúzása nélkül, akkor nem kell csapágy.
Valószínűleg azért nem garantálják, mert nem tudják, hogy az új csavar megszorul-e a használt agyban. Fordokban szoktam cserélni, van amelyik cserélhető az agy kivétele nélkül, másik meg, nem. Ilyenhez nem volt még "szerencsém". Valószínűleg az itt lévőknek sem, azért nem tudjuk.
Hát gyerekek, amit feltettem kérdést egy Mitsubishi Colt első kerék tőcsavar beletöréssel kapcsolatban, rossz tapasztalatim lettek, Vagy 10 autószerelőt hívtam fel, a supfnituningtól" a márkaszerviz szakműhelyig, de a hebegés-hadaráson kívül, semmit nem kaptam. Ami legjobban meglep, hogy a szakműhely vállalja a beletört csavar kivételt, de az új be tételét már nem garantálja, vagy is kell, egy bontott komplett agy!!!! Hogy is van az? Most orvosolható, vagy én nyúltam mellé?
Lent általában valóban nő, de magas fordulaton már csökken vele a nyomaték, mert kisebb a fűtőértéke...ettől még csomó autó erősebbnek érződik, mert jobban veszi a lapot már lent is.
Nissan almera 1.5 benzines 2005-ös évjárat qg15 motorkod . Ma kitakarítottam a fojtószelepet sikeresen (az autó hibátlan volt , csak én hülye nagyon rá értem), csak azzal nem számoltam hogy az alapjáratom 1500 lesz , ami még néha elkezd ugrálni 2000 -ig . Hogyan tovább? Válaszokat előre is köszönöm.
Circuit Diagram Frontera-B as of MY '99 Table of contents Table of ...forum4x4club.ru/index.php?app=core&module=attach§ion=attach...id...Circuit Diagram Frontera-B as of MY '99. Table of contents ... Central door locking. 26. Cruise control. 31 ... Manual transmission. MUT. Multitimer. NSW Fog ...
Szeretném a segítségeteket kérni! Van egy Opel Meriva 1.6-os benzines személygépkocsim. A következő jelenséget produkálja: lekanyarodáskor kuplung kinyomvva illetve kisebb sebességnél gázelvételnél egyszerűen leáll a motor. Félreállok és második önindítózás után indul csak újra. Hidegen nem csinálja, de van hogy csak 50 km megtétele után.
Sziasztok! Ma voltam az Autodiga kiállításon.Már rég voltam ,de ez nagyon összement.20 évvel ezelőtt alig bírtuk végigjárni,elfáradtunk a nézelődésben.Most meg 1-1,5 óra alatt végeztünk.Mindenki gumiszerelő,centírózó és futóműbeállítót akar eladni. Ki milyen futóműbeállítóval dolgozik.? Van olyan aki dolgozott már 4 fejes 8 szenzoros (kamerás) és 3D-s futóműállítóval is? Nekünk 4 fejes 8 szenzoros (Space Dynamic) van de látom nagyon sok 3D-s volt kiállítva. Jobbak a 3D-s állítók? Pro Kontra érvekre vagyok kíváncsi.
A műanyag burkolatot levéve nézz be a víz elvezető csatornába, meg szokott benne állni a szemét és a legtöbb esetben el is rohad a tűzfal, ott szokott befolyni a víz, és onnan rálátsz a bowden átvezető gumira is...
Sziszatok, egy igen fontos kérdésem lenne amire tanácsokat szeretnék kérni, a helyzet a következő.. nem rég vásároltam egy golf 3 1.4 es benzines autót, látszólag probléma mentesen.. viszont mikor vettük száraz idő volt és nem látszódott hogy a sofőr ülés oldalán a kapcsolószekrény és vezetékek mögül valahonnan csepeg a víz voltunk szerelőnél mert cserélt vezermű szíjjat ő meg csinálta a tömitéseket a sárvédőn de álította hogy próbálta és semmi viz nem ment be... ma le mostam az autót és mégis, valakinek van valami ötlete hogy mit kellene csinálnom vele. Adtatok régebben tippet, hogy valószitüleg a motorháztető nyitó bovden gumitömitése viszont be szilikonoztam körülötte és nem segitett. valaki tudna tanácsot adni vagy muszály szerelőhoz vinnem ujra?
"Lefogadnám te is "30nál tolod a négyest", jajj, csak ne egyen sokat"
Ezt a fogadást buknád. Nem szoktam spórolni az üzemanyagon. Sőtt, engem is zavar amikor pl. előttem gurítják az autót. Lehetőség szerint mindig próbálom minnél hamarabb felvenni a forgalom ritmusát. 2500-3000-es fordulat között szoktam váltogatni. 4.-et városba csak sebesség megtartáshoz használom. 5.-et városba sose. A 10 literes fogyi azért volt fura, mert kb. 8.5-9 literes fogyim szokott lenni nyáron és hírtelen felment 10-re, amikor nagyon csörgött.
Szesznek magas az oktánszáma, és gyorsabban, egyenletesebben, tisztábban ég, ezért használják a versenysportban a kezdetektől.
Magánvéleményem erről a motorrol és a "csörgésről":
Lefogadnám te is "30nál tolod a négyest", jajj, csak ne egyen sokat, márpedig az 1.6os zetek motor nem szereti ezt.
A gyűrűk is ettől tapadnak le, majd törnek el, ha ki lenne hajtva, ahogy pl az automatákban pörgeti a váltó, sokkal kevésbé esne szét. És szerintem nem is csörögne, ha nem alacsony fordulaton kínozná minden decihuszár.
A gyári marketingkamu(!) a közel 10l városra, ez nem nagyvárosi adat, nem dugóban mért, és nem télen.
Most ehhezképest idehaza mindenki hanyatt van zuhanva a 10-től vegyesben, nem mer a pedálhoz érni, alapjáraton akar közlekedni, eredmény ,szétkoxosodott blokkok, törött gyűrűk, olajzabálás, csörgés, csattogás, szerencsétlenkedés.
Nem tudom mi lett mérve, nem én csináltam. És ha tankolok rá etanolt akkor miért nem csörög? Akiknek ilyen problémájuk van, vannak közöttük akik prémium benzint tankolnak, és azzal nekik se csörög, de ahogy 95-öst tankolnak elkezd megint csörögni. Ezért gondoltam, hogy üzemanyag probléma lehet.
Introduced for the Thailand-built 2007 Ford Ranger (J97U) is a 2.5L diesel engine. This truck is a clone of the Mazda B-Series and thus the engine is a Mazda engine. It has a bore of 93mm and a stroke of 92mm. The engine has no commonality to Ford's "Puma" engine or VM Motori. It is a development of the IDI Mazda 2.2L normally aspirated, later 2.5L NA and Turbo and later 2.9L NA, with Bosch common-rail direct injection and a variable geometry turbocharger. The WLC engine code is a Mazda engine code, not being changed for use in the Mazda B-Series clone Ford Ranger. It produces 143 PS (105 kW; 141 hp)@3500 rpm and 330 N·m (240 lb·ft)@1800rpm.[6]
A váltóba szeretném visszatenni a kapcsoló kulisszát, de valahogy nem akar összejönni...
Kifelé simán jött, kb 1 perc alatt kiszedtem.
Visszafelé nem nyúltam bele a kapcsolóvillákhoz, ugyanabban a pozícióban befordítottam a kulisszát, de mégsem ment le a helyére teljesen. Gondoltam oké, kiszedem belenézek, de most se ki se be nem megy.
1 órát biztos forgattam, de nem ment a dolog. Kapcsolgattam kézzel a kulisszát mindenfelé...
Kérdésem, van-e valami trükkje, mit tanácsoltok, hogy folytassam?
Az autó ford focus mk1 1.6 16v benzin. A gondom a követkető, a motorcsörgés (kopogásos égés). Csak üzemmelegen terheléskor a motor elkezd csörögni. Pl. ha parton megyek fölfelé elkezd csörögni, de amint egy picit is lenyomom a gázpedált akkor rögtön megszűnik a csörgés. Vagy pl. ha elindulok kisebb gázzal akkor is becsörög. Már szinte az összes kúton tankoltam, és mondhatni hogy mindegyik 95-ös benzinnel csörög kissebb nagyobb mértékbe. A múltkor tankoltam egy neves kúton, és akkor nagyon elkezdett csörögni és 10 liter lett a városi fogyasztásom, ami még télen se szokott lenni. Tankoltam rá E85-öt ((kb. 20-25%-ba lehetett benne E85) és akkor viszont az istennek se tudtam megcsörgetni a motort, pedig direkt azt próbáltam, és a fogyasztás is helyre állt.
Ez nekem nem egyedi probléma, mert a fordos fórumot olvasgatva többen küzdenek ezzel a motorcsörgéssel (kopogásos égéssel).
Azon gondolkodtam, hogy nem lehet-e az, hogy pl. a lambdaszonda nem úgy működik már ahogy kéne, és elszegényítí vagy dúsítja a keveréket, vagy pedig nincs-e pl. egy részleges dugulás az injektorokba, és pl. ezért picit szegényebb a keverék.
Valamelyik nap voltam ford márkaszervízbe, gépre rakták és mindent rendbe találtak. Lambdaszonda is hibátlanul működik a gép szerint.
Létezhet hogy szinte minden kúton gyengébb lenne a benzin minősége és az elektronika nem tudja annyira utánaállítani az előgyújtást mint egy másik márkának az elektronikája?
A motorral lehet valami probléma?
Merre érdemes még elindulni?
A fogyasztás rendbe van, a motor indul rögtön hidegen és melegen is.
Kikopik a hengerfejben a furat, amiben a pumpa lökőrúdja mozog, így oldalra is löki a veztengely és csattog. Azért nem mindig, mert amikor "feltermeli" a vákuumot, leáll a pumpa, ilyenkor nem lökdösi a veztengely.
Nos, mint írtam, hengerfej javítás és tömítés csere volt, mert fogyott a víz.
Turbó, vezérlő, veztengely, meg minden egyéb maradt a régi. Előtte volt erő, utána meg szétszaladt a ménes.
Kiszedtem a PD elemeket. Mind a 4 visszatérő részében vastagon fémtörmelék. Acél, mert fogja a mágnes. Az összes O-gyűrű 1000éves kemény, ellapult sz@r. Csúcsok hegye vastagon lekokszosodva.
Tandempumpa visszatérőjében nem zár a nyomástartószelep, szivattyú része megkopva, rugói összetörve.
Megnéztem ma egy ugyanilyet, minden élőadata csont ugyanaz mint ennek, csak az megy rendesen.
Nagyon úgy tűnik, hogy "csak" nem jut be a hengerbe elegendő üza.
Tud valaki Bp-ten olyan helyet, ahol PD elemet bevizsgálnak? Nem felújítót, az akad bőven, de bevizsgálást nem vállalnak. (mondjuk, nem értem, akkor hogyan újítják fel, ha ellenőrizni nem tudják)
Mert 3 mg körüli beállításnál nekem sokkal jobban tetszik az autó karaktere.Jobban,gyorsabban reagál,jobban is megy.Csak ennyi.
...idéznék régebbről, Magyarország egyik(vagy a) legnagyobb dízelgurujától:"ha leütöd a hdk-t 4-ről 2,5mg/l-re, attól molyfing jön meg, nem az erő"...
Az autód azért rángat, mert az ecu azt a beállított(ami nem annyi, mint lejjebb írják) mennyiséget már nem tudja szépen kiszabályozni(nem tudok jobb szót), túl messze van az elméleti/ideális középtől, ami inkább 4-5mg, hiába írja a vcds 3-9 közé.
Az AHU az még lemezfedeles tdi motor, azoknak a vezérlői hajlamosabbak voltak erre, az alufedelesek már nem, jobb a szoftver benne, vagy gyorsabb a vezérlő, Micar jobban tudja.
Valaha azért mondtak 60-ezret a bx-re mert a vez.tengely hajtja a hidraulika pumpát...
A valaha készült bx-eken még most is az hajtja a pumpát, akkor most mit is kérdezel?:-), én 60-nál cseréltem, aki kérdezte tőlem, annak is 60-at mondtam, a M. Gabiék is 60 ezrenként cserélték azon a néhány tíz/száz bx-en, ami megfordult náluk.Ettől persze lehet, hogy elmegy 120-at is, de ne Te akard kipróbálni, szerintem(enyém tdi-ről is le szoktam cserélni 60-ként, annak ellenére, hogy 90 a gyári intervallum, fő a nyugalom alapon).
Szia Egy tipp szerelés utáni gyenge motorról(tapasztalat): Lassan épül fel a turbónyomás,és a légtömeg is megvan hellyel közzel.
-A geometriából hiányzik néhány lapát ,(eltört a turbótengely valószínű és csak a jókat hagyták benne) ..mire rájöttünk nem kevés idő volt. -Vez. tengely nem belevaló -Egyszer egy RS Octavia hasonlóan viselkedett, de ott a pillanatnyi fogyasztás csak 25-30litert mutatott teljes terhelésen.Valaki megchippelte de nem sikerült.Vásárlás utáni autó volt,mindent átnéztünk(kompersszió,tandemnyomás,PD elemek,vezérlés,kipuf. rendszer) mire rájöttünk.
Na látjátok erröl beszéltem :) Kormi: 60-ezer km, 409- 80-ezer km , Cam-75-ezer km. Valaha azért mondtak 60-ezret a bx-re mert a vez.tengely hajtja a hidraulika pumpát... Ami azért rendesen terhel mindent.. Ugyanennek a motornak a vezérmütengelye egy Peugeot 405-ben csak egy vákuum pumpát hajt...Lehet itt azért engedtek több km-t.
De igen autó hiba,mert másik ugyanilyen nem csinálja pl.
Ez is megy 5-ben 50-ről is 1000 RPM fordulattól is megindul még akár emelkedőn is.
Csak abban a fordulattartományban remeg.
Valaki írta a szoftot.Gyárival mentem 100E km-t ugyanez volt.
Ha beérek egy Szuzukist lakotton aki 40-45 között megy,akkor 4.-ben szintén csak sík úton csak sebességtartásnál szintén csak ezen a fordulaton jelentkezik.
Ha nincs szembeforgalom vagy záróvonal,megelőzöm,oké.Vagy visszaváltok.
Probléma a következő: az eredetileg karburátoros motorra egy Jetta-ból került fel az injektoros rendszer. Hidegben nehezen indul, melegben megfullad, ergó a nyár és a tél beköszöntével is át kell állítani, a fogyasztás se jó. A szerelőm szerint gyanús, hogy valami rosszul került bekötésre esetleg hiányzik, de ő nem golf specialista.
Az állítógyűrűt mozgatja a fej tengelye (állítóműve). Ha a fejet eltolod, akkor alapjáraton a gyűrű ugyanott marad, mert az ECU elsődlegesen a fordulatot kell tartsa. A befecskendezett mennyiség értéke változni fog, (amit az ECU lát) holott ugyanannyi marad a valós mennyiség. Terhelésen már más a helyzet, ott azt veszi alapul az ECU, amit lát, így a valós mennyiség az eltolás irányától függően több (alacsonyabb érték), vagy kevesebb (magasabb érték) lesz.
Ez villany EGR-es, ha lehúzom, duplájára nől az alapjárati légtömeg. Ebből gondolom, hogy lezár.
"kert/kivant MAF-ot perpill nem tudom hol irja."
Ugyanott, mint az 1.9-nek, a 003-as csatornában. (igen, felirat szerint az az EGR, de nem) Meg is van, az elvárt 850mg/lökethez képest 950 környéke. Ugyanekkor a turbónyomás is egyezik az elvárttal.
Ezért van ecu. Nem mg-ot állítasz valójában, hanem a HDK fedél állását az adagolóban lévő dózisállító gyűrűhöz képest. Az alapjáratot az ecu intézi, tudja tolerálni az adott tartományt.
Ha bent is jártak, akkor lehet hogy kevés a geo beállítás. Már láttam olyan Wizard turbót, aminél befért a kompresszorkerék és a ház közé egy közepes csavarhúzó
Nem titok. A vcds címke nélkül csak az általános adatokat írja, illetve ebből nem tudom, hogy amit kiír, az mennyire jó adat.
De ha már...
2.0PD 8V BRT Sharan
Hengerfejet javítottak valahol, összerakták és azóta harmat gyenge.
Cseréltek hidrotőkéket (úgy néz ki belevalóak) veztengelyt is.
Vezérlés a helyén, kompresszió 28-30bar, Légtömeg megfelelő, turbónyomás szintén az elvárt, bár kicsit lassan épül fel. Geometria nem szorul, vákuum van, tandemnyomás 3.5-7.5bar között fordulatszámtól függően. Azonnal indul. Gázra késve reagál. Gázpedált látja 100%-ig. Hibakód nincs. Füst semmi. Fogyasztásra 12-13litert ír, de a valóság 6.0-6.5liter. MAP valós értéket mutat. Hőérzékelők szintén.
3-9 közt megfelelő ? Az majdnem átfogja az állítási tartományt.
Ahogy most tapasztaltam ez a két működési véglet, kettő alatt épp csak működik, nyolc körül a gázreakció, már nagyon rossz.
Hívtam nénány kollegát, hogy mi is van ezzel, mindenki mondta, hogy azt nagyon pontosan be kell lőni szerelés után, de hogy mennyire azt egyik sem tudta :D
Csak egy ilyen kialakult megérzés, aminek azért van alapja. Mindig valami gond van, a Dayco generátor szíjjakkal. Legalábbis több, mint a másik két említettel. Vagy surrog, ha pára éri csúszik, kiszárad az impregnálás, hamar öregszik... nem tudom, hitvita.
Saját autón, néha eleresztette magát a vízpumpa, keveset megyek vele, így használtam hónapokig.
Fagyálló persze a szíjra folyt, de fél perc után "rendeződött" a szíjcsúszás, a visítás.
Már annyira elázott a szíj, hogy kellett tennem rá valamit, gondoltam veszek egy olcsót, míg lesz idő a suszternek a saját cipőjére.
A Dayco egy hét alatt olyan lett, mint a gumicsizma.
Nem rendeltetésszerű használat, nem is bizonyít semmit, a sztorira sem vagyok túl büszke, de van ilyen. Ez csak egy szélsőséges példa volt...
Létezik a jelenség, nálam is előfordul néha, átgurulok egy falun ötödikben 50-55-tel, aztán ki kéne gyorsítani, visszaváltani meg nincs kedvem.
A kérdés az, hogy ha tudja, hogy 4 mg-vel nem rángat, csak minimálisat, akkor minek állítja 3-ra, azért, hogy szar legyen?
Mit össze nem küzdöttek annak idején hasonló problémákkal a dízeles topikon, volt aki már a kéttömegűt is cserélte, mire észrevette valaki, hogy le van ütve a hdk 2,6mg-ra....felvették 4-5 közé, és jó lett(tuningolt autó).
Értem én 409 érvelését is, csak itt a tulaj maga is írja a megoldást, amit kérdez.
Ha nem gond, meg tudnád nézni a VCDS-ben, hogy van-e benne 03G-609-016-BRT.lbl (esetleg a kiterjesztés clb) címke? Angol változat kellene, a magyar nem működik.
Ebből nekem az jön le, perpillanat nem a gyári szoftver van benne. Akkor meg egyáltalán nem biztos, hogy a gyári érték jó lesz. A VCDS azt írja, 3-9 között a megfelelő. Írt vezérlőnél jártam már úgy, hogy 12 volt a jó.
Tudja valaki,hogy mennyi km -nél kell vezérmü szíjat cserélni egy 1985-ös citroen bx 1.9 szívó diesel-en (162 mot Kód.) ? 60-ezerre emlékszem,de mondtak már 70-et 80-at.. ?? A szíjat már megvettem...Continental =made in Romania...Ez azért egy kicsit mellbe vágott...
Az elözö szíjcserekor minden cserélve lett : hepu vízpumpa,INA görgök. Ezek még fémek,ezért gondolom még egy szíjat kibírnak.
Kérdezném,hogy ha nekem 3mg körül van a beállítás akkor sebességtartásnál főleg 5-ben 60-65km/h 1200-1300 RPM-en rángat-remeg az autó.Ha 4mg vagy felette van a beállítás akkor nem vagy alig érezhetően.HDK fej csere volt anno,de megmaradt a dolog.Inkább visszakapcsolok falvakban...
1.9 TDI AHU. Gyári szofttal is ugyanez volt.
Az adagoló mely része lehet még rossz?Totalcaros Audiban 1 rugó el volt törve pl,az autó ment.Lehet hogy az enyémnél is 1 rossz lehet?Mondták még a szabályzó gyűrűt,hogy esetleg kicsit szorulhat?
Jutott már nekem is ilyen, bár nem Alfa, de 5henger volt az is. :)
Átrepedt a hengerfej az egyik szívócsatorna felé, és amikor nyomás volt a hűtőrendszerben szépen beporlasztotta a folyadékot. Országúton/autópályán nem fogyott a víz, akkor ellentartott neki a turbónyomás. Ez úgy derült ki, hogy szívócső nélkül járattam.
Nem azonnal indítás után gűzöl, kell neki pár perc (alapjárat), de sok van benne mert, ha letaposom is percek alatt szűnik meg, utána nem látok gőzt. Gondolom, ami utána beszivárog, azt már látható nyom nélkül párologtatja el a kipufogó.
Honnan jut a szívócsőbe (egyenletesen) hűtővíz?
Az egyik söntcső van egy tömítő felületen a szívócsővel (meg ki tudja még mi ?), de úgy érzem egy-egy indításkor is legalább egy deciliter kerülhet a kipufogóba olyan sok a gőz.
Ez akkor is sok, ha 5 hengeren egyenletesen jutna be a szívócsőbe.
Nem volt még időm eleget tesztelni, egy fél napot szórakoztam vele, a tulaj tapasztalatai is inkább csak újabb kérdéseket vetnek fel, (néha ilyen, néha olyan) megerősíteni semmiben nem tudnak.
Diagolni ilyen hibát nehéz, szerelgetni rémálom, itt nem megy, hogy lekapom és belenézek...
Reggeli indításkor, vagy hosszabb állás után a kipufogóból impozáns és erőteljes gőz távozik, jó széljárás esetén képes elrejteni az egész autót.
Sajnos leállítás után újra ott áll a műhely előtt...
Hűtőfolyadék jut a kipufogó rendszerbe a tippem szerint, hozzávetőlegesen 100 kilóméterenként 1litert nyel el, de leállitott motornál is biztosan elszivárog.
Az EGR hűtőt kikötöttem, a hiba maradt.
Az égésteret kizárnám, az okozna indítási nehézségeket, folyadékütést, de az izzítógyertyákra ránézek még, hátha fényesre mosta a fagyálló az egyiket.
Turbó hiba jutott még eszembe, azt kicsit kockázatosabb kikötni a vízkörből.
Az indikátorfüst van, ha az elmúlik a hiba is meglesz :)
Minden jótanácsot szivesen fogadok.
409:
A Transporterrel nem nagyon jutottam dűlőre, elküldtem egy szakihoz.
Miután elvitte, a tulaj hívott hogy szerinte emelkedett az olajszint, biztos volt benne, hogy magasabb, mint mikor behozta. Hetek óta nézegeti :)
Javasoltam, hogy cseréltesse le a vízpumpát, ebben az esetben valószínűleg megoldja a hibát, ha meg nem, akkor úgy is 5-10x nagyobb kiadásra számíthat. Ez az ésszerű első lépés. Kösz a segítséget!
Kivánci is leszek holnap mit mond a peugeotban az ember, mert ő is ezszerint mutatta hogy erre-e gondoltam....., mármint a szűrőház-blokk köztire. De egyébként sehol nem találtam meg az olajhűtő tömítéseit....
A "Kis fiam" most vett egy 2002 évjáratú volvó v40-es combit (motor kód B 4164 s2)és a v.tengely végén az állító egység időnként neki áll kattogni,aztán napokig semmi. Ha várhatunk a cserével meddig? Mi a pontos neve a szerkezetnek?
Na, ezért veszek én bevallottan echte kínait. (azt legalább nem hamisítják)
Én valami 3 betűs ázsiait vettem (már nem emléxem a márkára), tán nem kínai volt, talán Taiwan (bár az is Kina) Lényeg az , hogy az "o" gyűrűs mégis jobb, mint a gyűrű nélküli RK, oszt kb ugyanannyi.
Nem kell ilyenen már csodálkozni. Zongorára vettem lánckereket a nyáron. Lánckeréken matrica: made in china. Becsomagolva szép, díszes, fényes kartondobozba, rajta felirat: made in belgium. Vonalkódos matrica rányalva a karton csomagolásra: made in italy...
A napokban lesz merve uzemanyagnyomas. Izgulok, nem csak a szivattyu ara miatt, de 10 nap mulva nagyon kell az auto, hosszu utra megyek es igy nem merek nekivagni. Felfigyelem arra is, hogy ha mar mentem vele, akkor konnyen ujraindul, nem kell sokat inditozni. Mintha visszaengedne a nyomast.
Így van, a fojtószelep alaphelyzete felett volt egy furat, ami a terhelésfüggő gyújtási időpontot variálta.
A gyújtáselosztó tengelye 2 féle hosszban készült a két féle magas blokkhoz. (Nivában már annyit variáltak, hogy nem lehetett követni :) )
Az alacsony blokk 66-os (1.2, 1.3) lökete és a magas blokk 80-as (1.5, 1.6) lökete miatt.
Elvileg ennek a felével, 7mm-el volt magasabb a hosszú löketű 1500-1600-as, de a sűrítési viszony szinten tartása miatt ( 8.5-8.8 :) ) még magasabb volt a blokk.
A dugattyúk 1.8-2mm-el alájártak a síknak. Így az elosztó tengelye is kb. 9mm-el volt hosszabb.
2 féle csapággyal adták ki, és mikor egyik kellett a másik volt az üzletben
5mm volt az átmérőkülönbség, ha jól rémlik.
senki nem tudta volna megmondani, hogy működik a vakum vagy nem.
Jobb lesz vele, ha bekötöd, a részterheléses gyorsítást egy kicsit fürgébben fogja csinálni.Kérdés, hogy be tudod-e kötni úgy, mint a ladán volt, ott alapjáraton és padlógázon nem húzott rá, csak finom gázadásnál(nemtom az injektorfejen van-e ilyen helyre fúrt vákuumcső, vagy csak fojtószelep alatti).
Úgy vagyok vele, hogy fontos lehet ha már egyszer külön felhívják rá a figyelmet. És azt meg tudjuk, hogy a rendesen kent csavar sokkal alacsonyabb nyomatékot mutat meghúzáskor mint a száraz. Viszont az olvtárs nem szokott ilyen hibákat elkövetni - szóval passz :)
Kérdésem lenne a sok tapasztnyalt szerelő olvtársakhoz:
A difimen a csavarok körül ilyen festékhiányos a ház. Lehet-e ez ilyen alapból, vagy inkább meg volt bontva valamikor? 2008-as az autó, Kia Sportage 4WD, de nem hiszem, hogy ez itt lényeges lenne. Meg szürke:-)
A D801-es diodahidban 2 dioda megszakadt ugy, hogy csak egyutas egyeniranyitas maradt. A vezerlo ic-k (upc1270H) taplabain levo 10 ohmos ellenallasok szakadtak - 4drb. A egyik vezerlo ic kimenete es a vegtranzisztor bazisa kozott levo 10 ohmos ellenallas szakadt. Ezeket kellet rendbetenni és már jó is.:-)
A vákumot még nem is kötöttem be. Egyébként mikor bejőtt a vákumos ha jól emlékszem 2 féle csapággyal adták ki, és mikor egyik kellett a másik volt az üzletben, így egy lemez darabbal lerögzítettük a csapágyat, hogy ne lógjon és ment tovább. Szerintem senki nem tudta volna megmondani, hogy működik a vakum vagy nem.
Aki esetleg szerelt le olajszűrő házról olajhűtőt, elárulhatná milyen tömítés kell oda, mert a service box nem hozza. Jó lenne tudni mielőtt leszerelem. A szűrőház és a blokk közöttit már kicseréltem, de még szivárog az olaj hidegen....
Csak annak akit érdekel. Tökéletes a harcijármű és még a hiba lámpa sem virít, pedig működik. Köszönöm a bátorítást. Teszi a dogát a 30-40 éves elosztó, és a trafó.
Kozben csendesedett az utca es sikerult beazonositanom a zajt, eggyertelmuen a benzinpumpabol jon es gyujtas raadasakor is hallatszik kicsit a kattanas. Most akkor mi van, halodik a pumpa?
Tudom, hogy nem kellene beleszólnom a gyakorlottak dolgába, meg téged sem ismerlek nagyon felületesnek, de az alábbi idézet megütötte a szemem.
"All bolts should be lubricated under the heads as well as on the threads. We recommend the bolt lube included, or as an alternative, molybdenum base paste mixed with engine oil. "
Gyakorlatilag vagy a saját kencéjét használod, vagy kell csinálni spec keveréket. Na pl. ennek a minősége és a mennyisége is erősen befolyásolja, hogy mikor éred el a max nyomatékot.
ha nem elég, akkor visszalazítom, hogy a menet elindításához szükséges plusz nyomaték ne vigyen félre,
154244
azzal nem vitatkozok, hogy ennél kevés körülményesebb módszer van, de, igazából már nincs is nagyon tétje, de azért érdekelne, hogy ha száz meg mégegy módszert kitalálhattak volna, vagy akár csak egyetlen másikat is a meghúzásra, miért mégis ezt választották az összessel szemben.
hogy méred meg, hát meghúzod a csavart aztán valahova olyan helyre tekered a főtengelyt, ahol a csavar aljához is hozzáférsz ezzel az órával.
átmenő furat van ezeken a hajtókarokon, szóval onnantól már csak le kell tudni olvasni az órát, az nem olyan bonyolult.
a csavar meg mindegyik olyan, hogy fején is, meg a szár végén is van beszúrás, amibe a az óra közepe beleül, tízből tízszer pont ugyanazt tudod mérni.
hogy miért így kell, fasztudja.
a gyári hajtókarok nem ilyenek, ott nyomaték plusz fok van, de gyári hajtókarok se fordulatot nem bírnak, se a nagy nyomást nem szeretik, szóval kell az erős hajtókar.
ami biztos, hogy amit így húzol le, általában ritkábban lesz hajtókarcsapágyas, mint fogod magad, meghúzod a felső nyomatéklimitre aztán kész.
onnantól már csak olyanok történhetnek a motorral, hogy elszakad a lánc, leesik a generátor, letörik a főtengely vége vagy előrejön a főtengely, szóval semmi szokatlan.
1. Yarisban Szombaton megtortent a bypass szelep tisztitasa es jobb lett. Megvartam a dologgal a vizpumpacseret, mert akkor ugyis le kell engedni a hutofolyadekot. Egyebbkent Yarisnal bele tud menni a viz a szivotorokba a szelep lebontasakor, csak egy vekony tomites valasztja el a levegojarattol, igy nem eleg lekotni a csoveket, ki is kell fujni belole a vizet.
A problema ami miatt ujra irok az, hogy a javulas csak idoleges volt, hamar elkezdett ujra csokkenni az alapjarat es elbaszodni a keverek.
2. Nem tudom, hogy ezzel fugg-e ossze, vagy azzal, hogy Csutortokon feltankoltam (OMV), de mar Penteken kezdett nehezebben indulni, pontosabban a szokasos negyed kulcsal nem indult, helyette legalabb 1 masodpercig kellett inditozni. Azota letoltam egy 2x130km utat nagyobb tempoban es eszrevettem, hogy novekedett a fogyasztas es az inditozas ideje is mintha hosszabodott volna kisse, leallitaskor pedig kattanas-koppanas hallatszik hatulrol. Ugyanez a hang van ha csak siman raadom a gyujtast es le is veszem, ha azonnal megismetlem mar nem csinalja. Szar benzint tankokltam es dugulna a benzinpumpa?
Hát, ha olyan írás lesz, mint múltkor hogyan kapja be a pisztyol a huzalt, tehát lukas autóval kell eljönni, meg hogyan szabja félre karesz a merciorrot, ő hogyan tesz foltot kockacukorflexxel és aldis porbeles hegesztővel centis ruskókkal a padlóba a nyaralás alatt (de a nyaralószomszéd kurv@nyját mert őt ez zavarja..!?) ...hagyjuk.
Én is egy hobbiszerelgető táktibor vagyok, de ez már olyan, hogy inkább rossz fényt vet minden szerelgetős régiautósra.
A mónikasó autós kiadása már ez, amit épp nézünk, sokszor már ennyi jut eszembe, és baromi kellemetlenül érzem magam.
Még a szíváshét szenteste körül úgy elröhögcséltem, jó, biztos eltúlozza, kell a népnek a dráma, ha ennyire benne van a család is ebben a veterán akármik tákolásában, csak nincs ez így kihegyezve, hogy ekkorra meg KELL lenni, meg NINCS épp másik járóképes autó, meg stb, de mostmár kezdek kételkedni benne, hogy minimálisan is tudja mit csinál.
Ja és a koordinátarendszer túloldalán ugyan tényleg a 6milliós (részletre tizenegy) márkaszerviz-garanciális, új, tavalyi modellévi kerekesesernyők vannak,...de létezik még azért a két _véglet_ közt, egy pár millió értelmes alternatíva amivel a kecske is jóllakna, meg a káposzta is valóban megmaradna.
Mondjuk ahhoz nem 2000négyszögöl káposztaföldet kellene próbálni kapálni egyedül.
Amúgy meg azt speciel becsülöm benne, hogy fel meri vállalni a beütését. Lássuk be, amennyi pénzt autókra költ arról a legtöbb trollocska csak álmodni merne.
És nem vesz belőle egy csillogó, új négykerekű esernyőt.
Meg ezt nem akarja felfejleszteni, csak járós autóként életben tartani. Ha a karosszéria tényleg pöpec akkor ez vállalható szinte fillérekből.
A sok trollhozzászólás ellenére (akiknek sosem volh hasonló "szaruk") azt kell mondjam, hogy viszonylag értelmes döntés ha a logikus érvek mellé betesszük az élvezzem is paramétert.
Kérdésem következő lenne, Mitsubishi Colt 1996 1.3-as, jobb első kerékcsavarokból az egyik tőből letört, igaz nem kilazítás közben, hanem ráhúzásnál, így most három ponton fogja a kereket. Mivel tőcsavarokról beszélünk, így érdekelne a hogyan tovább" javítás, csere, árak stb?
Számítógéptől jövő jel nélkül is kéne gyújtania, csak akkor fix időpontot ad ki, a ford modul olyankor beáll 10 fok előgyújtásra, és megy az autó, csak szarul(orosz verzióban ez nem tudom, hogy van).
Van egyes változatainak forgásérzékelő funkciója is, tehát ha van megfelelő főtengely jel, akkor mehet az AC, ha nincs, akkor relé lekapcs. Bár akkor indulna, de nem biztos, hogy ezt a jelet csak az ac pumpával összefüggésben használja.
Azt mondta, van befecskendezés, csak gyújtás nincs.
Tud ez a modul olyat, hogy 400rpm-ig önállóan adja a szikrát, onnantol a motorvezérlő egy kapcsolójellel átveszi a vezérlést. Csak mert azt írod "kb indul", nem lehet, hogy ez a téma szivat?
Van egyes változatainak forgásérzékelő funkciója is, tehát ha van megfelelő főtengely jel, akkor mehet az AC, ha nincs, akkor relé lekapcs. Bár akkor indulna, de nem biztos, hogy ezt a jelet csak az ac pumpával összefüggésben használja.
Sajnos PONT erről a ladáról nem találok sehol épeszű kapcsolási rajzot, csak ilyen gyerekjátékokat szines kígyókkal, találomra berajzolt csomópontokkal, jelmagyarázat nélkül, melyik jel micsoda.
Megszakítóval, ha járni is fog, nagyon rossz lesz, a finom előgyujtás elállítgatást rengeteg mindenre használja a vezérlő, pl az alapjárat stabilizálására.
Mondjuk az tény, ha valami alapjáratot lehet csiholni, és fogyasztás, kibocsájtás, alapjárati fordulat, vezethetőség, rugalmasság, járáskultúra minden mindegy, mert ugyis 7/24 "tanya1 és tanya2 közt" veretnek vele a métermély sárban, akkor ez a legegyszerűbb (legolcsóbb) megoldás.
Nem gyujtás kapcsoló mert, nem vész el a 15 sehol. De holnap beindítom az tuti. Jól emlékszel az 1500- 1600-1700 blokja 10 en pár milivel magasabb. Ui. mond meg Cam bácsinak az ilyen szarokat is kell valakinek javítani :-)
a meghúzás meg úgy van a termék specifikációjában, hogy RECOMMENDED stretch x mm(vagy inch, az most faszmindegy, lényeg, hogy hosszmértékegység van megadva, de mást úgyse tudnál órázni), torque not te exceed y Nm (vagy ftlb, most megint nem a standard/metrikus mértékegység, ami számít).
hát úgy, hogy nyúlást adnak meg, de a nyomatéknak meg aegy tól ig határ közé kell esni.
hogy mérem meg.
megmérem órával beépítés előtt a csavar hosszát, amikor meg a min/max nyomaték alsó határát elérem, akkor megnézem, mennyit nyúlt.
ha nem elég, akkor visszalazítom, hogy a menet elindításához szükséges plusz nyomaték ne vigyen félre, mérek egy hosszt biztos ami biztos aztán egy nagyobb nyomatékkal megint lehúzom, mérek megint egy hosszt.
mindenféle órával nem tudom megmérni, azt kár is mondani, de volt kétféle motorunk, hát ahhoz bírtunk venni összesen két órát, kicsit kevesebbe volt mint mondjuk a szezononkét felaprított tizenöt-húsz főtengely.
nekem is ilyen digitálos kulcsom volt aztán elég szar volt nézni, amikor az addig bátran lekattogtatott csavarokon láttam, hogy CSÖKKEN a nyomaték, ahogy húzom.
másik kérdés, nem szorosan ide kapcsolódik.
mi van olyankor, hogy hajtókar, nyúlást adnak meg, a nyomatéknak meg x és y közé kell esnie.
eléred a felső nyomatékhatárt, a nyúlás meg még nincs meg.
NAGYON jó minőségű racsing hajtókar arp csavarral, új minden.
Akkó mit írjak neki bátyám?Kenje be pipamocsokkal, az hamar megvan, azt adja vissza?Gondolom nem viccből kérdezi, hogy lehet azt a szart beindítani, valószínű fizetős ügyfélnek el se vállalta volna,mert nincs infója/alkatrésze/műszere/villanyszerelői vénája hozzá, írta hogy haveri alapon megy, ha sikerül lehet kap 4 zsák csirketápot cserébe, ha meg nem, úgy is jó.
Egy gyors tesztet megér : Indítózás közben szakítsd meg a behúzómágnesre menő vezetéket (húzd le a sarut), de a kulcsot tartsd indítózás pozicióban. Ha így megy, akkor lehet keresni az elveszett pozitívot.
Ha befecskendezés van, szerintem életképes lehet az ötlet, csak egy esetlegesen előforduló hibánál a jövőben, szerelő legyen a talpán aki majd eligazodik a "hibrid" rendszeren...
Láttam már tegnap is, hogy vissza akarod alakítani, azért nem írtam rá semmit, mert fogalmam sincs a végeredményről.
Ha nagyon barátodé az autó, akkor próbáld ki, a csekkendzsinn valószínű égni fog, talán nem veszi el a befecskendezést(ha működik, legalább olyan elosztót tegyél bele, amin a röpsúly/vákuumdob jó)
Nemtom az olajpumpahajtó fogaskerékben meghagyták-e a ricnit, ami az elosztót hajtja, meg volt asszem 2 féle elosztótengely, az egyik hosszabb egy kicsit.
Azt írod lentebb, hogy addig jár a motor, amíg indítózol, nem csak gyk baja van, vagy ilyesmi?
Jó Estét! Bocs, hogy fárasztalak még egy kicsit ezzel a csodával. Most már végig néztem sok dolgot a vezérlőnél is, és azt látom, hogy az injektor dolgozik, csak szikra nincs. Akkor ha jól gondolom a trafók alatti valami döglött meg ami vezényelné a gyújtótrafókat, és a főteng. jeladótól ami ide megy be a trafók alá az eljut a vezérlőbe és onnan az injektorhoz. Tehát a keverék képző és szabályzó rész gondolom életképes, csak szikra nincs. És ha..... minden így maradna minden kábel bedugva és mégis ráhekkelnék cca. 5000 huf nyi összeget bontóból még az is lehet, hogy ,,jó" lenne???
Ha a nyergen van egy kar, akkor nem dobfékes, hanem valamilyen mechanika a nyereg belsejében a dugattyút szorítja a tárcsára, amikor a bowden meghúzza azt a kart. Tárcsa(+dob) egyik esetben sem mozdulhat behúzott fékkel.
Én tuti nem mertem volna kerekeire rakni újra, amíg meg nem állapítom mi mozog mihez képest.
Hát nincs kizárva, mert elég nagy a féktárcsa agya.
Majd megnézem már alaposabban, hova is megy a kézifék bowden.
Kézifék nem túl erős (ha megállításra használom), de ha befogott, simán megfogja a pince garázslejáróban az autót. Az az igazság, hogy nem sokat foglalkoztam vele, korábban már tapasztaltam, de gondoltam, most megkérdezem itt is.
Egyébként azt sem tudom, hogyan műxik a tárcsafékesek kézifékje, ha nem ilyen belső dobfékes.
Dobfékes a hátuljában a kézifék szerintem. Innentől meg nézegetheted a betétet, meg a többit, a "titok" bent van a dobban, ami a tárcsa nagy "közepe".
A "pár fok" nem tudom mennyi, normálisan erősen behúzott kézivel teljesen össze kellene feszülni a pofáknak a dobbal, és kézzel nem kellene tudnod mozdítani.
Mindkét oldala ilyen? Van egyébként kézifék az autón, meg lehet állni kézivel is?
A kézifék tökre behúzott állapotában is van e keréknek egy pár fok "holtjátéka", olyan, mintha rugóerő ellenében mozdulna el. A fékbetét nem mozdul a nyeregben.
Ez hogy a pi***ba lehet? (azt meg se néztem, hogy a nyereg mozdul-e. Mondjuk. valaminek muszáj)
Kb. olyan érzetre, mintha a difiben lenne megfogva a tengely csak, de nem.
Ismeri ezt a dolgot valaki? (Kia Sportage 2008 2.0 crdi, 4WD)
Jó Reggelt! Most azért sokat segítettetek :-)! Akku feltöltve, kontakt lében ázott éjjel, és már azt is tudom, hogy csak indítózás közben akar indulni vagyis indítás közben indul de ha elengedem a kulcsot leáll. Nincs valahol meg a 15 ös.
Bocs rosszul írtam, a Motronic MP7.0 az a hengerenkénti injektoros lada vezérlője, lényegen nem változtat.
Írják lejjebb, hogy a modulba megy a főtengelyjel(ami induktív jeladótól jön), a modul küldi a vezérlőnek, az meg időpontra módosítva vissza, ebből csinál a modul a kétszikrás trafónak testet.
Namost tudtommal egyetlen ilyen rendszer van még autón, az a Ford 12 lábas EDIS gyújtómodulja, az pont ugyanezt csinálja(egyszikrás trafóhoz való van több is, pl. opel F astra 7 lábas, elosztóba épített modulja, de az ide nem jó).
Én mindenféle(információ, műszerezettség, alkatrész, hozzáértés) háttérrel sem állnék neki a ráhekkelésnek, lehet kidobsz 1-2 nap munkát a semmiért, mert nem lesz jó(tettem fel Motronic MP3.1 rendszerre a számítógépvezérelt 2 szikrás trafóhoz való modul helyett 2db sima 1 szikrás Hall-jeladóhoz való gyújtásmodult Peug 405-re, nagyon nem volt egyszerű művelet, bár sikerrel járt).
Húzgáld szét az összes csatlakozót, amit találsz(írod, hogy van oxidálódott is), takarítsd ki, gyertyahézagot vedd vissza 0,7-re, gyertyakábeleket mérd meg multiméterrel, ne nagyon legyen 6-7kOhm-nál több ellenállása, nézd meg a könnyen megtalálható testcsatlakozásokat, hogy ne legyenek lerohadva, biztosítékokat, reléket mozgasd át, főtengelyjeladóról tisztítsd le az olajsarat/rozsdaport, nézd meg a légrést, töltsd fel az akksit, és reménykedj, hogy jó legyen.(vagy csapjál rá a műszerfalra, és közben mondd, "múkodj!")
Egy kollégától húzták hozzám, és teljesen arra hagyatkoztam amit ő mondott. 1 órája már látom, hogy talán nem is ott a baj. Vissza tettem a trafót, gondoltam kezdem elölről. Próbáltam indítani és szinte indult (hangra 4 henger) nekem azt mondták csak 2 henger megy. Na gondoltam megpróbálom kiolvasni. Találtam hozzá daewo csatit az jó rá. De csak addig van áram benne míg megy az üag. sziv. Az ecu egyik csatija tele van grünspannal. Húú ez egyre szebb.
Az nem megy. Mert a főtengelyszenzor jele az egyik a három csatlakozóból, kövesd vissza. Márpedig anélkül befecskendezés sem lenne, ez a doboz adja át az ecunak a főtengely jelet, ha nincs dobozka, nincs semmi.
Sokféle lehetőség van, megpróbálni szétszedni, bár ezek a vastagréteg hibridek nem épp javíthatóak, azért nem is biztos ,hogy lehetetlen, javítottam már meg ilyen feszültségszabályozót is. Itt vannak a topikban is a képek róla szerintem.
Bontózni egy ilyet -vagy funkcionálisan a testvérét másból-.
Keresni valami nagy spílert, aki nem rémül meg a feladattól, és utánépíteni.
Venni egy újat, aztán tart ameddig tart (nem sokáig, ismerve pl a hasonló újonan vett feszültségszabályozók életgörbéit)
Az előgyújtást a vezérlő intézi, ez a pár alkatrészből álló 70ezres vicc csak feladja a négyszögesített főtengely szöghelyzet referenciajelet a vezérlőnek és visszakapja a két trafó végfokának kivezérlésére a pontosan időzített parancsjelet.
A DIS egy gyűjtőnév, de mivel nincs pontosabb megnevezése, ezért így hívják ezt is, pont.
Miféle maradék 6 kábel, milyen "maradék"? Mi után maradt?
Én magam írtam, hogy a kivésés önmagában értelmetlen, attól még nincs SEMMI ami meg tudja valósítani a modul funkcióját, valami még oda kell.
Olvasol is, vagy csak írsz?
A többi karburátoros lada tud bármiféle euronormát? A nem katalizátoros 98as vásárlású karburátoros suzukin mitől van kék matrica? Érdekel ez bárkit szerinted, akár műszakin? (nem, elárulom kurvára nem).
Nos értem azt,hogy mire gondolsz a belinkelt dolgok miatt, de a lényeg most hangzott el. Betennék egy 20 éves elosztót a helyére, a hozzávaló trafóval és még menne 20 évet pár megszakító, rotorcserével. De mit szól hozzá az ecu? Az üzemanyag rendszer maradna úgy ahogy van.
Utolsó linkjeim mind a GM DIS ről szólnak, különféle kivitelben és motorokhoz, a működési elv mindig hasonló. Semiféle gányolás nincsen, hogyan működik és hogyan ellenőrizd, erről szólnak a linkek.
A második részéről már leírtam a véleményem, egyébként meg ha pl visszaépíted karburátora és gyujtáselosztóra, akkor sincs semmi, pont ugyanugy fog működni mint a többi eleve ilyennek készült.
Ez már a 3. teljesen eltérő rendszerhez való DIY barmolás ajánlás 12 órán belül.
Kiváncsi vagyok mit lehet még előkeresni az internet bugyraiból... :)
Elvégre a lada egy igen gazdaságos, olcsón fenntartható, széles alkatrész ellátottságú, bármilyen körülmények között könnyen szerelhető bevált technika. :D
GM motorvezérléshez van ez az elb@szott , tulajdonképpen kihalt un. "DIS" rendszer, utánnanéztem jobban, egy agyrém.
Valami félönálló gyújtás koncepció volt, amire később ráhúzták a motorvezérlő felügyeletét.
Szerintem a ruszkiknak szabotázs céljából tolta be a gm/usa ezt a zsákutca technológiát, szívjanak csak a drága pótolhatatlan alkatrésszel ahogy lehet.
Ne állj neki farigcsálni, keress rá bontottat, vagy vegyétek meg az újat, csak előtte nagyon ki kéne találni, hogy az-e a baja(megnőtt szekunder oldali csúcsfeszültség tudja tönkretenni, nagy gyertyahézag, szakadt nagyfesz kábelek).
Bosch Motronic MP7.0, vagy GM Multec rendszer van rajta, elvileg diagnosztizálható/villogtatható is lenne.(mindent elqrtak az oroszok rajta, amit lehetett).
Nem rossz ötlet, érdemes elvinni a szerkezetet egy idősebb tv szerelőhöz mondjuk, anno motokerékpár gyujtás elektronikákat javítattam tv szerelővel, de volt hogy fesszabályzót meg diódahidat is csinált szinte fillérekért, szóval ha bontható a ház és nem jelöletlen kütyükkel van tele, akkor esélyes lehet a javítása...
Ez szutyok? Nem sok minden van benne, érekes mi kerül egy ilyenen 70ezerbe. Bele kell nézni, melyik 500ft-os alkatész szállt el.
Nekem ülönben minden katalógus integrált elektronikás "parazita" ikerszikrás trafókat hoz nemelosztós nívához, 30 körül, mondjuk egy zsigába az is pöttyet sok, vettem én már komplett ladát is ennyiért
Jó Estét Urak! Szeretnék valami okosságot (ma divatos szó!) hallani tőletek! Adva vagyon egy NIVA 1.7 központi befecskendezős 2001 ből. Tönkre ment a szerintem gyújtás modulnak hívott valami, ami a két cserélhető trafó alatt lakik. 3 stekker megy rá. 68 EZER huf ért lenne új hozzá. Segíteni szeretnék a barátomnak valahogyan ezért kérnék valami ötletet hogyan lehetni megheckelni ezt a modult, hátha olcsóbb lenne. A helye megvan a blokkon a régi lada gyújtáselosztónak így viszonylag egyszerű lenne ez a része, de az ecu gondolom észre venné. Vagy nem?
Rosszul kombináltad ezt ki :) A Regata a műszaki után el lett adva, mivel a behemót autóra a kókler ilyen fékeket szerelt és nem óhajtottam megölni az akkor 3 éves lányomat :) Nem megyek szar fékkel sehova. Mielőtt műszakira ment, visszafordult egy szép napon a körförgalomban a jobbodali fék hiánya végett, félre lett állítva. Fizettem a javÍtásáért, ami ilyen munka volt. Ezért hát eladtam :) Azóta is forgalomban van és nem érte baleset :)
Azért van sok, ami nem látszik a képeken. Egy Modern kocsi kanyarodni és megállni is tud ilyen sebességről. Sőt balesetnél is Te halsz csak meg a Ladában!
Ez igaz, de azért lefosottazni mert öreg valami, hülyeség a köbön. Nekem is volt 2105-ösöm iker wéber karbival, erőlködött vele az M7-esen egy merci de nem mert annyival menni hogy ne kerüljek elé. 20-at bevágta 100-on ha vigyáztam rá :D de attól még szerettem és pont az az élmény ilyen öreg lefosottakkal amikor kikönyököl a döbbenet a BMW-s arcán hogy letolod a pályáról Kár hogy akkor még nem volt divat kamerázni, sok jó felvételem lehetne. Ennyi és nem több, ezt szeretik azok akik az öreg autókat tuningolják meg tisztelik bennük azt amik. A mostani kocsimat viszont nagyon jó kasztnival vettem, ha rendeződnek egyéb dolgaim sokat akarok beleölni és azt meg akarom tartani. Ez 22 éves és nagyon szeretem :) Rövid ideje van meg de hosszú ideig meglesz még :)
Van rallys haver,tudom milyen teljesítményt lehet kihozni a gyári motorból.Sajnos azt is tudom hogy mindig szerelni kell mert széthullik és 200km-t nem megy el 1 tankkal.
Amit meg tartósan tud a széria,azt egy 1.4 PDTI Polo is körberöhögi.
Jó volt az a maga korában,csak 1980 már régen volt.
180-at is tud menni az is oké,de egy 3-as Golf TDI annyival elmegy a pályán Spanyolba meg vissza is jön.
1980-as autóról beszélünk. Na akkor kapcsold az 5-ödiket ilyen sebességnél amikor egy ilyen öreg lefosott vacak mögötted ki nem teszi a kék-pirosat és fel nem szólít hogy húzódj félre. Az vicces lenne nem? :D Pl a yardon van 2107es Lada még ami bőségesen a nyakára lép sok mai autónak :D Kapcsold az 5-öst pls... Sőt vannak Fiat és egyéb öregautó fan körzeti megbízottak is akik szintén lefosottakkal járnak :D És még élvezik is :D
Szeretem a nagy Fiatokat és amit te lehet hogy eldobsz azt én kihívásnak érzem megjavítani és utána használni :D Az a lefosott RegaTa pajti 170-et ment az M1-esen. Erről meg ennyit. Látsz egy öreg autót az lefosott amikor meg ráver a 2 éves szériafosodra akkor meg legörbül a szád. Főnökömmel röhögünk éppen hogy a kínok kínját éled át :D
Az a baj, hogy a 20 éves kacat autó tulajdonosának minden javítás drága, a szerelőnek meg kevés (mert általában végtelen szívás).
Egyszerűen nem érdemes vele foglalkozni, mert csak az életét eszi meg a dolgozónak. Nyilván a tulajnak nincs semmire pénze, nem tudja kidobni, de ez nem változtat az adott ellentéten!
engedelyes kilenc milimeteres (ami ugye sehol nem alapfegyver, tehat ezzel implicite tudnunk kell, hogy te aztan nem egy utolso senki vagy valamelyik fegyveres testuletnel), meg lefosott regatta huszonegyes villaskulccsal.
tenyleg nagyon komoly ember lehetsz, ha ennyire KELL alcaznod.
abba most bele se menjunk, hogy kb harom perc alatt vissza lehet bontani, hogy ki vagy aztan akkor a fonokod fegyvertaskaval egyutt rugna fel a seggedbe a kilencmillimeterest, ha lenne, szerencsere nincs.
Ja ha meg már a pofánverésnél tartunk, a villáskulcs igen hamar a földre esne, kb. úgy félúton barátom amikor az engedéllyel tartott 9 mm-es csak úgy a másodperc ezred része alatt átvinné a felém lendülő villáskulcs tulajdonosának térdkalácsát :D
majdnem egy hétig nála volt a kocsim (2006-ban) a Regata. Akkor fizettem érte 20.000 Ftot, teljes jobb oldali fék halott volt, + a kézifék szintén. Nagyon nem volt ez ingyen :)
Jött a műszaki, ott volt velem, szerintem ismerte a vizsgabázison lévőket mert feltűnően sokat kínlódtak a kocsival a fékpadon. Ott tipródott végig meg engem nyugtatgatott hogy ne parázz, át fog menni. Átment.
Utána kérdeztem tőle mi volt ez, akkor mondta, kispolski fékbetéteket kapott csak (:O Lestem ki a fejemből)...
Arra a műszakira én alvázvédőztem, gitteltem üvegszálas gittel a sárvédőt csiszoltam, javítottam a műszerfalat, lámpákat szereltem, gyújtáselosztóba rotort cseréltem, és majdnem a féken bukott meg amiért meg jól megkérte a lóvét...
igen szerencses eset, amikor odafersz villaskulccsal, hogy finoman fogalmazzak.
plane huszonegyessel (huszegeszkilenc amugy, de ebbe bele se menjunk) amikor most mar lassan a tizenhatos dugot is el kell felejteni uj autonal, viszont jo ha van tizennegyes vekonyfalu tizenketszogu dugod.
na olyant szerezz a praktikerben.
"A" szerelo.
aha.
marmint az az egy, aki hajlando volt nulla forintert szoba allni veled, gyorsan csinalt rajta valamit, penzt se kert erte sokat csak menj mar innen, igy akartad mondani, ugye?
a szerszamokrol meg annyit, hogy van kivalo minosegu, hosszitott kivitelu negyvenhatos csillagvillas kulcsom, meg azt is birja, ha roman modra kalapaccsal uti az ember, szerintem abba se menne tonkre, ha valakit megutnek vele.
Akkora erőkifejtéshez nem férek oda, igen. Nem az a hülye aki belehúzta ezres nyomatékkal a gyertyát a motorba, hanem aki megpróbálja kiszedni :D GJ
Amúgy meg azért volt sürgős mert a gyújtókábelek miatt rángatott az autó és nem akartam volna ezekre a szénné égett ocsmány gyertyákra feldugni az új kábeleket, de ez maradt. Ma meg előkukáztam a 30 cm hosszú 21-es csőkulcsot egy 60 centis hajtókarral és kijött a gyertya.
Ha nem barom módra gyógyítod bele a gyertyát, simán kijön villáskulccsal is. A metróba meg nem kocsikáztam x kilométert se mivel mellette lakom muhahhahha.
Nem szoktam kuncsorogni, amikor ingyen adnak valamit akkor is megkérdezem mivel tartozom és nyújtom a lóvét ha elteszi ha nem. A szerelő is mellettünk lakik egy utcába amúgy meg egy kókler volt mert annó a műszakin vagy fél órát taposták a féket mire nagy nehezen átment... Fizetni szoktam a szerszámért is még ha magam csinálom meg akkor is.
Gumis már 3 perce veri a kerékcsavarokat légkulccsal lefelé egy focus 2-ről. Beleszólni nem akartam, de azért közelebb álltam, amíg vártam a soromat.
-Papa, elég betegek ezek a tőcsavarok.
-Igen, már tavaly is mondták.
-Cserélni kellene őket.
-Itt tudják? Nem, mi csak kerékkel, gumival foglalkozunk. Vigye el szerelőhöz.
-Jó, majd valamikor elviszem. Most csak rakják össze.
-Ne sokat menjen vele, mert nem jók így ezek a csavarok.
-ok. Mennyibe kerülhet egy ilyen csavar? Az összeset kell cserélni? A cseréhez le kell venni megint a kereket? ...megint fizethetek a kerék leszereléséért?
-??? - innentől a gumis csendben kinlódott tovább a szanaszét nyalt csavarokkal.
Kösz a segítséget, szerszám még lenne is hozzá, de nem hiányzik a nyűg.
Javítást nem vállaltam, csak egy hibafeltárást, igazad lehet nyom nélkül azért itt is be tud szivárogni a hűtőfolyadék.
Gondoltam sikerül belepumpálnom 1-2 L hűtőfolyadékot a karterbe pár nap alatt, de nem :)
A jól skierült kerékleszedős művelet tényleg valami francia volt, de nem védőkupak, hanem lemezfelnire pattintott dísztárcsa, ami megtévesztéig hasonlított egy könnyűfém felnire.
Miután kiszakadt belőle egy féltenyérnyi darab, belenéztem a lukba, hogy mi történt?
Hát volt alatta még egy anya, ami tényleg a kereket tartotta :)
Ami itten ilyen motor vízfogyásos volt, annak mind a vízpumpája engedte. Jobb esetben a kifolyócsövön, rosszabb esetben a motorba. Ja, nem egyszerű kivenni, pláne a hozzávaló szerszám nélkül. :/
Persze a nyomás elszökött, nem is ezt néztem, hanem a folyadékszintet túlnyomás nélkül.
Kb. mindig ugyan oda tért vissza.
Járattam úgy, hogy közben nyomtam bele a levegőt, a sapka nyitási nyomásáig, de pár óra múlva a pokolba kivánt mindenki a kerregéstől, meg az elviselhetetlen bűztől :)
Na és én is az egészet, nem keresek kihívásokat :)
Fogy a hűtőfolyadék, de sehol semmi nyoma. Száraz műhelyben volt 1 hétig, óránként pumpáltam fel a hűtőrendszert a sapka nyitási nyomásáig. Így láthatóan nem tűnt el belőle, csak pár deci, de az mérési hiba is lehet.
Menet közben viszont 1-300km-enként 1 liter oda lesz.
Hőcserélő kikötve, gőz nincs, jól indul, nem folyik a hengerbe, legalábbis indításkor minden henger azonnal megy. Olajszint nem változik, a vízpumpát kizárnám első körben, az olajsapka és a kartercső sem emulziós.
Arra gondolok, hogy menet közben valahogy mégis megeszi, bejut a hengertérbe.
2L PD Alhambrával hasonlóan szívtunk, az blokkrepedt volt.
Hosszabb próbautakra persze se időm, se munkaerőm nincs.
Hátva van ötletetek, típushiba vagy valami ismert hiba...
Mai sz**ás: Cserélném a gyújtókábeleket meg a gyertyákat. 21-es villáskulcs nem fér oda. Na go to Metro, gyertyakulcs megvesz. Hát valami barom úgy belehúzta a blokkba a gyertyákat, hogy egyik se mozdul, ráadásul a szerszám is eltörött. Elmegyek a régi szerelőmhöz, aki 2006-ban a Regatámat fékezte műszakira. Adom elő a problémámat, mondom neki hogy csak valami bika 21-es csőkulcs kéne, majd félbeszakít: Már nyugdíjba mentem. Mára ennyi :D
Némi várakozás(1-2s) után simán lehet 30-nál egyest húzni, nekem sikerült már 80-nál kettest is kapcsolnom nagyobb sírdogálás nélkül.
Rémlik valami emlék a múltból, amikor egy ismerős a zweitakt wartburgot 70-nél 3 helyett 1-be rakta vissza, (kikapcsolt szabadonfutóval), és sikerült ráengednie a kuplungot is, nagy baj nem lett, csak a generátor ventillátorlapátja nyílt ki, mint a rózsa:-)
Dugózd le magát a főféket, légtelenítsd ki külön csak a főféket.....úgy betonkeménynek kell lennie, sőt az egész pedálúton mindkét kör megszadizható külön, finoman elengedve valamenyikből a folyadékot, miközben valaki tartja a pedált, visszazárva megint kőkeménynek kell lennie, bárhol vagy a pedálúton.
Még mindig Octavia 2 bxe 2006. Ma megint legtelenitettük a féket. De nem 100 as. Ha lassan nyomom bemegy tövig. Illetve ha rapumpalok 3 át kemény lesz de ha rajta tartom a lábam puhul.
elsősorban főfékmunkahengerre gyanaxunk. Hogy a friss olaj meg hogy kínozva lett megadta magát vmik tömités.
Sajnos ate van benne. Csak csere lehetséges de 33 pénzért elég drága. Persze ha kell kell csak esetleg más tipp amit előtte le lehetne csekkolni ?
Üdv .:Nekem az lenne a problémám hogy van egy 1994 es opel astra F caraván és az a baj vele hogy hidegen nagyon nehezen indul de melegen meg pöccre indul.Cserélve lettek üzemanyag szűrő,gyújtáskábelek, gyertyák.Várom a válaszotokat.Köszönöm
Unfortunately I haven't knowledge from mercedes services (garage).
I can help you only that one link, this is the Pappas auto which one of hungarian Mercedes authorized dealer. I am sure that they able to repair your car in good quality.
And in other hand if I not mistaken you travel to Budapest frequently. Maybe the best option if you ask your hungarian partner to look a correct garage for you.
"Bocs, rosszul írtam. Láncszemek száma osztva a főtengely fogaskerèk
fogszámával, szorozva a láncszemek számával.
Ennyi főtengelyfordulat ès oda kerül, ahol volt :)"
Láncszemek száma osztva a főtengely fogaskerèk fogszámával, szorozva a láncszemek számával = a főtengely fogaskerék száma. Nem megy neked a matek késő éjjel :)
Arról nincs táblázatod, hogy a 2S6U-EA és 2S6U-FC TB csereszabatos-e? Lehet, hogy ezt szívtam meg, a legtöbb webshop szerint az, de most már vannak kétségeim....
Leszedő házilag: Igazi bőr derékszíj, békebeli, pl régi katonai derékszíj, és partvisnyél.
Egyébként egy csomó motorról evvel sem jön le a szűrő, olyankor elkezd összeroppanni, de forogni azt nem.
Mielőtt ottmarad egy csonk és cseszhetem, ilynekor átütöm csavarhúzóval.( nagyon vigyázva, a tuloldalt mibe szalad a hegye...)
A teljes testet felnyársalt erőkar kalapácsal hirtelen megütve már azért megindítja.
Nulladikra meg tényleg kesztyű vagy csiszolóvászon, csomó motorról röhögöve lejön minden nélkül.
Általában langyosan a legkönnyebb, meg úgy nem is égeted magad összes a forró olajjal, mert a csavarhúzós malacolő mutatványnál folyik égbe világba minden.
A bolti olcsó (párezer ft) leszedők mind egy kiló xar, egyszerhasználatos, és amit leszed, azt lekapom kézzel is, de ha nem, szíjjal biztosan.
Meghúzásra csak a csiszolóvásznat használd maximum, de a legtöbb motoron elég kézzel, erősen.(igazábol mindenhol elég volna, de a gyárak küszködnek némi kihívással tömítés ügyileg, a 25éven át porszáraz mortorok, az már sosem jön vissza)
Ha valamit olajügyben vissza kell sírni, az nem a zsiguli, hanem a bmw papírszőrős rendszere, ahol le sem kell hajolni, fent a szűrőfedél kiteker egy darab villáskulccsal, szűrő ki egy rongyra, új betét be, fedél vissza, érzéssel meghúz.
>in the second case it's worth a try: https://www.facebook.com/szereldmagad.hu/ >but i'm afraid the guy is looking for a proper service that can repair all the mechanic and body issues plus painting.
But I look for the first case, but not one "proper service" that does all, just a service for mechanic, and a body shop, they will point me to their painter anyway.
ülő èrzi-e, mikor pattan a szar bakelit láncvezető?"
Hááát, a visszaforgás üzemszerű eset. Nagy baj van ott, ha ettől eltörik a láncvezető. Visszaforgattam már néhány százat, de még egy sem törött el ettől. Inkább az a baj, hogy az utóbbi tizenév láncos vezérlései hihetetlenül bután vannak megkonstruálva. Egy láncnak semmilyen körülmények között sem volna szabad átugrania, még kinyúlt állapotban sem.
mitsubishi 4g63t motoron találkoztam olyannal, hogy a balansztengely csapágyazása nem bírta a fordulatot.
a _fordulatot_ ha érted, ahogy mondom.
:))))
aztán az lett, hogy a csapágyat elfordítva toltam be, tengely meg benne maradt, sose többet nem köpte ki az olajat, a tengely szíját meg nem tettem vissza, csókolom.
itt nem lehet kiherélni? nem mintha akarnék ilyennel vacakolni, csak érdeklődés.
legalább ebben is rugós fogaskerekek vannak, mint abban a csodálatos renault motorban, ahol van egy kiskosárnyi fogaskerék plusz egy baszomvastag szíj is?
:)))
azt mondjuk sose értettem.
látható módon kúrvasokat szarakodtak vele, oké, haszongépjármű, menjen már el sokat, legyen fogaskerekes, erre beletesznek egy szíjat is, hogy mégse menjen el sokat.
és akkor a tetejébe még fogja és beleteszi a vízpumpát is a fogaskerekek közé, hogy igazán szép legyen a konstrukció, meg esetleg még be is tudjon folyni a víz az olajba.
Vannak ingyenes olajcsere helyek ha ott veszed az olajat.Igaz 2000ft-al drágább az 5L-es flakon mint az árgépen.Cserébe nem kell aláfeküdni és utána kimosakodni.
Kérdésem: Hol lehetne megbontani az üzemanyag rendszert, abból a célból, hogy a kocsi üzemanyag szivattyújával a tankból leengedjek vagy 20 l. üzemanyagot?
A miért most nem érdekes.
Sajna a tankolónyílásnál nem lehet, akármilyen vékony csővel próbálkozok, nem sikerül leszívni belőle.
Abba a bosszantó problémába futottam bele, hogy cserélném az olajat az autómban és az a hülye verziójú szűrő van benne amihez szűrő leszedő szerszám kell. Most komolyan ennek mi értelme? Magam megcsinálnám de egy ilyen hülyeségen elakadok, mert mindent túlbonyolítanak. Már hányszor visszasírtam a jó öreg Lada korszakot, amikor az elveszett alapjárati csavart cigi füstszűrővel pótoltam és elgurultam vele a bontóig a 100 forintos csavarért.
Szóval.. Lehet valami más módszerrel is ezt levenni, vagy meg kell vennem mindenképp ezt a szerszámot és az elkövetkező 15.000 kilométer alatt gyönyörködni benne? Mert kölcsön biztos nem ad itt Szombathely környékén senki.
Lehet mondani hogy sóher vagyok, de minek fizessek ilyenért pl autószerelőnek? Ha valaki rendes úgyis adok neki pluszt... Pl eredetvizsgán kértem a szerelőtől egy 24-es villáskulcsot meg némi aknahasználatot és a vizsga végén magamtól adtam neki egy ezrest de kevés már a jóindulatú ember.
Bocs hogy kifakadtam, de kiakaszt már ez a mai trend. Tempra 1.4 (1994)
" ... gyártottak azóta autót teljesen szinkronizálatlan váltóval is. ... "
Persze hogy gyártottak a kis Polski után is ilyen autókat (pontosabban váltókat amelyeket minden bizonnyal be is építettek valamilyen autóba) de hogy ezeket mennyit használják közúton az már egy más kérdés.
Mindenesetre holnap kipróbálom, és kíváncsi leszek. Merthogy nem arról van szó, az eredeti kérdező szerint, hogy harmincnál vált kettesbe, hanem fordítva.
Azaz nem nullára (vagy majdnem nullára) fékez, hanem olyan 20-30 körül megpróbálja egyesbe rakni a corsát és csodálkozik, hogy recseg. (vagy legalábbis szerinte kuplunghiba)
Egye fene egy kisebb tesztet nekem is megér, de fogadásom van rá, hogy úgy fog szólni mint az istennyila.
Ezt az oldalt láttam, de nekem az a gyanús, hogy a vadi új fojtószeleppel meg sem mukkan rögtön hibát dob és limp mode, a régivel működik egy ideig mielőtt karácsonyfát játszik a műszerfal és elmegy az erő.
Ezért azt hittem valahogy meg kell mondani a vezérlőnek, hogy új TB van rajta.
Mindig reménykedek, hogy típushiba és nem kell a hidegben az udvaron túl sok időt tölteni vele...aztán mégis csak neki kell állni megcsinálni :-)
Azért nem szereti a "visszaegybe" váltást sok váltó, mert itt pöröghet fel legnagyobb fordulatszámra az előttéttengely, és a kuplungtárcsa. Az áttétel miatt nagyobb fordulatszámkülönbségek alakulhatnak ki, mint magasabb fokozatoknál.
Pontosan ugyan olyan szinkronizált, mint a többi. Méretileg is általában azonosak az alkatrészei.
Ami lehetséges, hogy 5-ből 4-be talán könnyebb öszefékezni a két különböző sebességgel forgó egységet, mint 2-ből 1-be, még akkor is, ha "normálisan" váltunk vissza.
Nem gondoltam utána, de egy kis agytornát megérhet :)
Ti is arról beszéltek, hogy az egyes fokozat ugyanúgy szinkronizált mint a kettes, hármas, stb - azaz a fölötte levő fokozatból visszakapcsolható a normál fordulatszámtartományában, mert a szinkrongyűrű be fogja forgatni a fogaskereket a helyére?
Mert tudtommal ezt jelenti a teljesen szinkronizált fokozat. És arra azért kíváncsi lennék, amikor 25-30 km/h-nál visszarakod egyesbe reccsenés nélkül. (természetesen a dupla kuplungot meg egyéb gázpedállal való játékot most hagyjuk ki a pakliból - arról volt szó, hogy pontosan ugyanúgy mint mondjuk négyesből hármasba)
Ha az ember kicseréli a fojtószelepet, kell valamit mókolni vele vagy megtanulja magától? Tettem bele egy újat, magam bontottam ki a dobozából és folyamatosan EAC FAIL hibaüzenet villog, nem kezd vele semmit, már a gyújtás ráadásakor hibát dob el sem kell indítani. A régivel elindul hibaüzenet nélkül, de az első gázadásra dobja az EAC FAIL-t.
szedd ki az összes szelepet és "pörgesd" meg, képes nyakban úgy meghajlani ilyenkor hogy zár a fészekben. + az összes szeleptőkéből emeld ki a korongot (emlékeim szerint ez még nem hidrós) és nézd meg hányban van csillagtörés a korong alatt
én csak egy motorról tudok ami nem üti a szelepet szíjszakadáskor az is benzines, a régi opel 1,6 ott mélyebb az égőtér mint a szelepnyitás mélysége
Ismeritek az alábbi oldalt? Csalás vagy sem? Ha beírjuk az adott autó alvázszámát, akkor kiírja, hogy van 1 rögzített káresemény, de többet nem árulnak el ingyen. ~2500-ért megmondja, hogy mi történt konkrétan. Legalábbis ezt ígérik. Nem találtam se rosszat se jót erről az oldalról eddig. Remélem valaki hallott már erről.