Láttam az új OKT füzetet. Kb. ugyanolyan mint a régi, van 2 db javítás a vázlatrajzokban, aztán ennyiben ki is merült a füzet újdonsága/javításai. Kicsit többet vártam tőle, ha már ennyit váratták rá a jónépet :(( ---
Ja, kívülről be van fóliázva, ez praktikus (hogy ne csak a rosszat említsem:) +++
Nem KÉK de annak indult.
Terveim szerint szombaton lenyomtam volna egy gyenge kis sétát, P.szentkereszt-Dobogókjö-P.szentlászló viszonylatban, de a buszt ügyesen lekéstük, igy egy kőhegyi séta lett belőle. Hogy nehezitsük a dolgot, elvittem amgammal a barátnőmet. Az út a multheti NHH-csóvihoz képest nagyon kis laza volt. Alig indultunk el fölfelé már fönt is voltunk. A TH üzemelt és 600 pénzért ettünk 1 tonna gulyáslevest. Elindultunk a sárgán lefelé, és jött a dráma. Bokabicsaklás, félúton szentendre felé. Szegény leányka, jó nagyot esett a jeges úton, és szerencsétlenségére, komolyan megsérült a bokája. A haladási tempóból kiszámolhattam hogy kb este 10 re érünk Szentendrére. És most jön a csavar a buliban kb 10 perc botorkálás után, megjelent az úton egy terepjáró, integetésre meg is állt, és levitt minket szentendrére. Na én eddig kifejezetten utáltam az offroadosokat, de be kell látni hogy egyszer az életbe mindenkivel megtörténhet, hogy örülni fog nekik.
Bocs hogy kicsit off voltam.
Üdv stiggs
p.s. a leányka bokája dagadt, és érzékeny, de megmarad :-)(
Hat epp ez az, a viccet felreteve, hogy en is arra gondoltam, hogy (mondjuk mivel 1952.ben vasutasok hirdettek meg ujbol a kekturat) a vasuttal valo keresztezodesek lehetnek a szakaszhatarok elsosorban, de ha ket tajegyseg kozott nincs vasut, akkor azert darabolnak.
De ahol se tajegysegi hatar, se vasut (Mhaza, SAUjhely - ami mar nem is SAUjhely, hanem Rudabanyacska..)
Igen am, de annyi kivetel van, hogy az mar gyengiti a szabalyt...
az Aggtelek 24/a/b-re meg nekem az vol az otletem, hogy az Aggteleki fontos elvtars kibumlizta, hogy Aggteleknek turahatarnak kell lennie, de nem szamoztak mar at. :)
na udv.
egyebkent Magyarkut az Magyarkut, de
9es fel: KatalinPuszta?
Érdekes dolgokat irkálsz. Az biztos, hogy az MTSZ alapító atyái közül vszelg kevesen tudják felmérni a net jelentőségét a mai világban.
Ami a kektura.hu-t illeti, foglalt, de nem mukodik, tehat a www.kektura.hu nem ad vissza semmit, hacsak nincs valami más trükkös hostneve a gépnek. Szerintem valaki vagy maga akarja megcsinálni a lapot, csak még nem ért rá, vagy arra vár, hogy az MTSZ megvegye tőle a domaint. A valaki egyébként:
person: Zoltan Szeles
address: Medve u. 4-14.
address: 1027 Budapest
address: HU
phone: +36 1 4576813
fax-no: +36 1 2124573
hun-id: 2000230705
person: Marton Kajtar
address: Zsigmond ter 10.
address: H-1023 Budapest
address: HU
phone: +36 1 3458888
fax-no: +36 1 3458811
hun-id: 2981030009
person: Zsolt Raksányi
address: Vaci ut 37/a.
address: H-1134 Budapest
address: HU
phone: +36 1 4524444
fax-no: +36 1 4524499
hun-id: 2961206001
org: org_name_eng: GTS-DataNet Telecommunications Ltd.
org: org_name_hun: GTS-DataNet Tavkozlesi Kft. (Registrar)
address: Vaci ut. 37/a.
address: H-1134 Budapest
address: HU
phone: +36 1 4524455
fax-no: +36 1 4524499
hun-id: 1000209056
Amiből az is látszik, hogy néhány hónapja regisztrálta a domaint. Meg kellene kérdezni, mi vele a szándéka. Mivel idéntől már fenntartási díjat is kell fizetnie, lehet, hogy lemondana róla.
Az MTSZ pedig tagszervezetekből áll, és valaki csak választja a vezetőit, nem? :-)
Mi a logikaja annak, ahogy az OKT un. turakra van feldarbolva.
Pofonegyszerű, miért nem találtad ki a logikáját, nem értem...
Főszabály: A turista vasúton utazik, lehetőleg nagyobb lakott településeknél.
Kiegészítő szabályok:
1. A végpontokra juss el ahogy tudsz!
2. Kőszegen tilos vonatra szállni! (Különben két dobásból kimaradsz)
3. Abláncnál tilos a sínekre feküdni!
4. Szelestétől Porpácig is csak nézni lehet a vonatokat.
5. Ötvös szintén nem ér.
6. Nagyvázsonyban fontos emberek laknak.
7. Az Úttörővasút is vasút!
8. Dobogókő magasan van.
9. Magyarkút az csak Magyarkút...
10. Mátraházán szakaszhatárnak lennie kell!
11. Aggtelek (24/a, 24/b): az ellenség összezavarása végett...
12. Nagy Nyugodó nyereg: lásd: Sátoraljaújhely-külső
Az MTSZ-nek tényleg nagy mákja volt vele, hogy Szabó Zoltán annak idején ráért, és összehozta az MTSZ honlapot. Az már más kérdés, hogy az MTSZ "Csendben Megöregszünk és Lassan Kihalunk" című stratégiájába jól beleillik, hogy ezt az ajándékba kapott lehetőséget ennyire nem fejleszti tovább.
Kellene, kellett volna. Csak egy ötlet: a legfontosabb kapcsolódó domain-ek lefoglalása annak idején, mikor még szabad volt, stb. (www.kektura.hu, www.turista.hu, satöbbi). Még egy ötlet: ezt a weblapot akár pénz nélkül is lehetett volna fejleszteni, nem mindig arra fogni, hogy X.Y. nem ér rá, sok a munkája. Hogyan? Íme:
Alkalmaznak erre a feladatra egy-két polgári szolgálatos fiatalt, aki
1./ örül, ha megússza a katonaságot,
2./ hasznosan telik az ideje
3./ urambocsá' kicsit magáncélra is netezhet cserébe.
Ennek csak egy akadálya van, az elhatározás. Törvényi, stb. akadálya az MTSZ-nél nincs. Annyira világrengető ötlet ez?
Ha az MTSZ-nek egy kicsit is fontos lenne, hogy a harmadik évezred elején is legyen szervezett természetjárás, akkor azért a siránkozásnál többre van szükség... Komolyan, olvastatok az utóbbi időben a túrázásról szóló, nem szaklapban megjelent cikket, ahol az MTSZ illetékese ne a létszám csökkenésére panaszkodott volna? Ez a téma szinte minden interjúban felmerül. Valahogy a megoldás marad ki mindig a cikkekből...
Más. Az "eltűnt" Felazsóval (szerintem olvassa a topikot, csak betemeti a meló) nyáron a kéktúrán beszélgettünk erről egy kicsit, mondta hogy volt az MTSZ-ben a honlap frissítése ügyében, de finoman elhajtották. Hát ennyit a hozzáállásukról.
Feladtad a leckét, rendesen...
De kell-e feltétlen logikát keresni? A te logikád biztos más lenne, ha osztanád be, mint aki kitalálta. Szerintem felosztották nagyjából tájegységenként, meg talán valami vízválasztók figyelembe vételével. Pl. Sirok-Szarvaskő: csak 17,5 km, baromi rövid szakasz. De az elején ott a Mátra vége, a végén meg kezdődik a Bükk. A közbülső rész amolyan se ide, se oda szakasz, mégha inkább a Bükkhöz is áll közelebb. A Cserhátban ott a Nógrád-Becske rész, aminek vége van a nem tudom milyen nevű völgyben, ahol Becske is fekszik. utána ismét Cserhát, de már másik része, aminek a Mátra adja a végét MVerebélynél. Aggteleki-hg-ben is hasonló lehet az oka a 24/a és 24/b osztásnak. De hogy akkor meg miért nem 24. és 25. szakasznak hívják? Nem is szólva a Balaton-felvidéki szakaszokról. Itt jön az egyetemes logika buktatója :-)
Kíváncsian várom az újabb ötleteket!
Ha mar irany-ugyben megtargyaltuk a fuzetet, lenne egy kerdesem, melyen sokat ragodtam, de nem vagyok benne biztos, hogy a helyes valaszra jottem volna ra.
Szoval a kerdes:
Mi a logikaja annak, ahogy az OKT un. turakra van feldarbolva. Mert valamelyik tajegyseg(Bukk : 23, Cserehat:25) 1 db tura, valamelyik meg tobb.
Pl Zemplen 26-27, de brutalisabb a Balaton-felvidek, ott 4 reszre osztottak szet.
Azt se mondanam, hogy tav szerint van, es a hosszu turakat darboljak, mert pl.
1. sz tura: 71 km.
vagy Gerecse 67,5 km.
Van valakinek valami otlete?
raadas-kerdes: Es akkor miert van Aggtelek
24/a es 24/b reszre szedve?
Zete-vel értek egyet. A közlekedés nagyon megszabja az irányt. Nem mindegy pl., hogy azonos útra 8 órád, vagy csak 6 órád van, mert úgy jön a busz.
Pavarotti: Bakonybél, GeRence panzió, a patakról kapta a nevét.
Majdnem elfelejtettem, szerdán jártunk a Bakonyban:
Kislőd - Bakonybél:
Kislőd: körbélyegző.
Kislődtől kb. 4 km aszfalt :(
Utána Hölgykő vára amit jól elbénáztunk (elfelejtettük aztán mire eszünkbe jutott már túl voltunk rajta), de jó fotó van róla az Atlaszban:)
Mező, majd vége előtt nem túl sokkal be balra erdőbe. Innentől Németbányáig igazán szép túra. Előbb gyönyörű bükkös, majd hosszan régi vasút töltésén (nem kis földmunka lehetett, ha arra jártok megtudjátok miért..), végül egy gyönyörű /jelenleg nagyrészt befagyott:)/ patakvölgy. A vadászház mögött nyáron nagy lehet a dzsuva (bokrok stb.), ezt írja az atlasz és látszik is.
Németbánya: elég jó gumib. falu elején kerítésen, csakhogy a kerítésen túl kissé ijesztő komondor teszi a bélyegzést izgalmassá:), kicsit beljebb haladva a faluban, egy fekete pulival megküzdve a bejutásért nagyon kultúrált ám nem olcsó kocsma, nagyon jó bélyegzővel.
Innentől kezdve erős, később "kényelmes" emelkedő kb. 3 km-en keresztül, majd Bakonybélig uncsi jeges műút faszállító teherautókkal fűszerezve. Bakonybélen a gyönyörű, és láthatólag turistaházként üzemelő (asszem?)Gemence panzióban szép pecsét. Itt szerintem érdemes egy éjszakát betervezni, telszám atlaszban.
Arra érdemes még talán figyelni, ha az ember busszal bakonybélre érkezik (és nem akar kocsmázni:), akkor a templom UTÁNI megállóban szálljon le, a templomtól a Kék még jó 1,5 felesleges km. (Utáni: feltéve h. Zirc felől)
Az irányokról: szerintem ha valaki kis részletekben (1-2 napos túrák) csinálja végig, akkor igen is sokat számít, melyik irányból megy az ember. Itt jöhet be a szállás, utazás, stb. kérdése. Ezen felül én pl. 2 napos túránál inkább az első napra szeretem tenni a látványosabb részt (ha van ilyen, persze). A Cserehátban bejött, hogy az elején nagyon szép terepen kellett haladni, a végére maradt a sokkal egyhangúbb rész, Encs és környéke, mintegy levezetésnek. De ha valaki kimondottan eldönti, hogy ő egyirányban csinálja végig, akkor persze nincs menekvés :-)
Irány: Pár éve találkoztam egy rutinos vén róka turistával az erdőben, együtt mentünk, beszélgettünk, ő pl. azt mondta h. a NY-K irányba menjek mindenképpen ha egyszer OKT-zom, mivel az sokkal szebb...
De ugyanez igaz a Matrara pl. Galyateto-Mverebely es Galyateto-> Matrahaza es Kekes->Matrahaza es Kekes-Sirok
Szerintem ha vki úgy akarja megcsinálni, úgy csinálja. Ez mindenkinek saját kis lelkétől függ, nem éri meg rajta rágódni. Szerintem egyébként nagyon kevés kéktúrázó lehet (ha van egyáltalán) aki ilyesmire élezi ki a dolgot.
Viszont a honlapja el, es aktualis probal lenni.
Csak az MTSZ honlaprol kene egy link ra.
A masodik variaco, hogy tenyleg csinalok egy frissitest. Nekem ugy latszik, tenyleg lenne ra idom/kedvem. Mit kene meg frissiteni a Tturakon es az OKT-n kivul az MTSZ oldalon?
Szintek/menetirany. Mondjuk engem egy baratom fertozott meg, aki kitalalta, hogy mivel a fuzetben Irottko->Hollohaza van, O csak ilyen iranyban megy. Ezt en is atvettem tole, mondvan, majd a kovetkezo teljesites lesz a visszafele iranyu.
(persze nem birtam vegig betartani, ld K100-Gerecse)
A Dobogoko-Rozalia eleg jo pelda, hogy miert nem poen ossze vissza cserelni az iranyokat.(Pl. Megcsinalod a Dobogoko-Rozaliat majd a Dobogoko-Visegradot, es ha mondjuk mind2szer busszal mentel Dobogokore, akkor nem erzed a labaddal, hogy itt mennyit kell kuzdeni felfele). Jo Dobogokot nagyon sokan ismerjuk mashonnan is...
De ugyanez igaz a Matrara pl. Galyateto-Mverebely es Galyateto-> Matrahaza es Kekes->Matrahaza es Kekes-Sirok. Ez igy egy teljes Matrai szakasz,
de szerintem az erdemli meg a "konnyebb" lejtos szakaszokat aki megkuzdott ertuk felmenetben...
Jó, hogy említetted ez a Szt. István vándorlást. Ugyanis ez az alapja az egész Kéktúrának. Remélem, az új igazolófüzet ebből a szempontból is javítva lesz. A régi (98-as) ugyanis meg sem említi, hogy ez volt a kiindulópont, a kezdet, hanem csak azzal kezdi, hogy 1952-ben a vasutasok indították. Minimum, hogy hivatkozniuk kéne rá. A szakaszadatok sem mindig stimmelnek (táv, szintemelkedés), a "térképvázlatokról" nem is szólva. Ok, hogy régen nem volt térkép az egész útvonalról, és nagyon jól jöhetett még egy ilyen vázlat is, de ma már szerencsére nem ez a helyzet. A régi formájú vázlatok nyugodtan kimaradhatnának. Ha az Atlaszok kiadására volt pénz, juthatna egy profi igazolófüzetre is.
asciimo,
'89-ben fejeztem be a OKT-t es meg azon a nyaron vegig jartam a teljes DDKT-t (Azon a nyaron volt kb. 60 turanapom). Jaaah, akkor meg volt nyari szunet meg ilyenek.
Udv,
H
"Szerintem itt a topikban is lenne egy par ember, aki megcsinalna."
Ahogy a költő mondja: Előtted a küzdés, előtted a pálya... Ha megcsinálod, és elküldöd Gödénynek, szerintem örömmel berakja.
Az ellenkező irányú szinteket én is hiányolom a füzetből, sokat mérgelődtem emiatt.
Larzen: szép a K-Ny elmélet, de a Dobogókő-Rozáliát szívesebben csinálnám nyugat felé. :-)
Az MTSZ-es honlap ugyan kimúlt, de ha nem is helyette, de van egy hiánypótló lap, Felazso-é.
www.nexus.hu/felazso a címe, ha valaki még nem tudná.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy küldje el neki a pecsétekkel kapcsolatos változásokat. Azt hiszem, az ő lapja a naprakészségével nagyon jó segítség. És minél többen bővítjük, annál jobb és használhatóbb lesz.
En 89ben indultam Velembol (Zircig) es 90 ben Zirctol Dobogokoig. Deldunantuli kekem meg nincs meg. illetve Kaposvartol Szekszardig megvolt, amikor meg csak annyi volt a DDK, de jelvenyt nem kertem.
De a turavezeto stimmel, Matolcsi Gyurirol van szo. Jo fej volt, mindig elorerohant, lehagyott mindenkit, a kovetkezo faluban beult a kocsmaba, es megivott 2-3 sort. ezalatt mindenki elhagyta, es kezdodott minden elorol. Es a legjobb az egeszben az volt, amikor felvette a TURAVEZETO feliratu karszalagjat, es elovette a hatizsakjabol az Osszes OKT pecsetet Velemtol Zircig. (persze ezek a tartalekbelyegzok voltak az MTSZ kozpontjabol.) ugyhogy a regi fuzetemben olyan pecsetek is voltak, ahol a valosagban elloptak a belyegzot..
Neked az OKT meglett? (ezek szerint 88 ban a nyugati szakaszt csinaltad)
asciimo,
En is ott voltam vegig a "1988.as 89es es 90es ujrajatszason" - szia. '88-ban Velembol indultam, es te? Csak nem szegeny M.Gyurit dobaltad? Vele voltam 89-ben a del-dunantuli keken vegig. Azon ott voltal?
Udv,
H
"Ha jól tudom, a Szt. István vándorlás az ország két végéről indult és Dobogókőn találkozott."
Jojo, elszurtam. Pedig igazan tudhatnam, ott voltam a 1988.as 89es es 90es ujrajatszason.
Mondjuk akkor gyerekfejjel mas volt a kektura,
inkabb az erdekelt, hogy el tudom-e talalni egy makkal vagy gesztenyevel a turavezeto fejet.. :)
Ha jól tudom, a Szt. István vándorlás az ország két végéről indult és Dobogókőn találkozott. Ezek szerint a Dunántúli-khg-ben keletre, az Északiban meg nyugatra kellene menni? :)))
A magyarázat a füzettel kapcsolatban pedig nagyon logikus, bár eddig nem is gondoltam bele.
Ha én csinálnám a következő igazolófüzetet, akkor azért annyit megtennék, hogy a másik irányból számított szintemelkedést is beleírnám. De legalább a túrák végpontjának tszf. magasságát.
frej!
A weblapügyi illetékest meg lehet találni itt az Indexen, főleg a Kinizs Százas topikban. A kérdést neki lehetne feltenni, bár a választ én is tudom: időhiány...