Van itt a környéken. Láttam is kint a vizen. Megsiklik biz a. Szemre nagyonnagyon..... szépen ment, lesz@rta a hullámokat...... nekem nagyon tetszik. Mondom ezt persze úgy, hogy csak láttam.
Ezt a hajót régen ugy hivták:görög ladik Hullámos vizre való igazán.Pl tökéletes lenne a Balatonra. Folyóvizen sem igazán száguld ,de tulajdonképpen megsiklik. Nem borulékony ,de billegős. Horgásznak nem igazán jó.Kirándulni megfelelhet.
Ez volt a másik, ami nekem laikusnak tök ugyanolyan, mint az a füke, amit először küldtem, ez volt, ami gyanús volt. Nem tudom miért írtad, hogy kamu? Az ára alapján én is olcsónak tartom nyilván ezért gyanakodtam, hogy ratyi lehet. Kicsit tartok az üvegszálastól, de mindjárt elküldöm privátban az e-mail címem, kíváncsi vagyok a véleményedre arról.
Hali! Látom ,nem igazán találod a lényeget ,ezért segítségképpen ollóztam neked pár testet, amikkel nagyon nem tudsz melléfogni. Sztem 10 es motorral szépen elcsordogálnak!
A 3 ik link nem is olyan rossz amilyennek látszik!
ha nem az ek alaku lemez, akkor fogaskerekek kopottak, de meg csak 'egy fog par' annyira kuka, hogy csak akkor ugrik at amikor epp azok talalkoznak. lesz ez meg rosszabb is ha ez a bibi. hatramenetben a fogaskerekek masik oldala kapja az ivet, irrelevans ebböl a szempontbol h. arra nem csinalja. ha igy van, akkor a motor kuka, mert hajtast megjavitani dragabb, mint venni egyet (persze meg el lehet adni gyorsan, de vki nagyon fog anyazni)
Az a 350-es rendszámos futóval, yamahával, az egy kamu volt. Azt hogy mik az ezek, meg amazok, azt még most sem értem? A formákat hasonlítod, vagy az anyagukat?
Mivel én "rendes csónakot" csak messziről látok, pusztán véleményem van:
Én biztosan újra nősülnék egy ilyen füke formájú csónakért. :)) Ide-oda mászkálni benne, szerintem a trimarán stabilabb. Hullámokon meg a másik. Hogy a horgászok miért hurrogtak le az sem világos.
Más fogalom a "műgyantás"-nak nevezett kívülről becsomagolt facsónak, és más egy üvegszövet/paplan/stb/műgyanta kompozitból készült rendes csónak/kishajó/hajó.
És megint más egy alu csónak. Az alumínium egy kiadós öklös odapofozástól behorpad. A műanyag nem. Aztán egy kicsit nagyobbtól mindkettő kilikad. Javítani nyom nélkül meg mindkettőt nagyon körülményes. Az alu könnyebb, de hangosabb. A műanyag nehezebb, de formatartóbb, és szerintem esztétikusabb is...... és nem is lopják annyira.
Mivel mailod továbbra sem publikus, a bajai csónakról továbbra sem írok neked.
Láttam fent jofogáson egy teljesen ugyanilyen alakú csónakot 20 lovas yamaha motorral rendszámos futóval 350 ért pl. talán Kisorosziban, aki nyilván a Dunán használta. Legfőképp ebből következtettem, hogy lehet, hogy megvette, aztán rájött, hogy ratyi ez a test és most szabadulna tőle. Egyből ez jutott eszembe arról a hirdetésről. Meg láttam egy horgász blogját, amin írta, hogy bevásárolt tudatlanül valami műgyantás vagy üvegszálas csónakot nem emlékszem pontosan és lehurrogták. Igazából igazad van, ha jobban megnézem, nincsenek akkora különbségek árban pl egy ilyen: http://www.jofogas.hu/pest/Hellas_410_Trimaran_kormanyallasos_csonak_46857551.htm meg az között amit küldtem. A fontosabb kérdés a stabilitás, ha jön egy nagyobb vas. Gondolom ez a trimarán stabilabb, vagy az se rossz, amit először küldtem? A másik, ami még eszembe jutott, hogy kb. 20 km-t kell futóval húznom, azért az nem egy nagy táv, de az üvegszál érzékenyebb lehet az ütésekre nem? Mint mondjuk egy alu, vagy ez a trimarán. Üdv, Bence
találkozott -e valaki ilyen hibával, mert már megőrjít
teljesen mindegy milyen gázállással megyek, néha 5 méter után, néha 50 méter után egy nagyot rúg a motor, majd leszakad a fartükör....
először csigát cseréltem, gondoltam hátha nincs kiegyensúlyozva, a hiba továbbra is jelentkezett.
a motor kipörög,nem hagy ki,a "rúgás" pillanatában sem változik a hangja,az irányváltó pontosan és jól kapcsol..
olyan érzésén mint amikor feldobja a motort valami víz alatti akadály, de nálam kb 2 méter a mélység, és folyamatosan jelentkezik a dolog.....
ilyet még sose láttam
egyre tudok gondolni,nem tudom mennyire hülyeség a dolog
gyárilag a taton van egy trapéz alakú, lefelé szűkülő tartó, amibe a motortartó bak elején lévő szintén trapéz alakú lemezt becsúsztatom,és a motor a saját súlyától rögzül benne.
ez pontos, nem lötyög,svájci minőség
viszont eddig 8.5x9-es csigával mentem
most először egy 91/4x6.5-ös, majd egy 8x7-es csigával próbáltam, ami ugye erősebben "tol", mint a 9-es emelkedésű
namost nem lehet-e, hogy néha mondjuk alákap a víz(ezért ad hoc jellegű a jelenség) és a csiga kicsit feltolja a motort ebben a tartóban, majd amikor visszaesik-nos annak randa hangja van...
más ötletem nincs
ja, mentem kb 200 métert full gázon tolatva, ott nem jelentkezik a jelenség
Az alábbi típusú csónakról szeretnék kérdezni, akinek volt már ilyen főleg attól, de minden építő jellegű megjegyzést szívesen fogadok. Dunára szeretnék egy ilyet egyébként és a legfontosabb az lenne, hogy mennyire stabil és biztonságos? Kicsit fura, hogy a többi hirdetéshez képest nyomottabb ezeknek az áruk. Legfőképp ezért gyanakszom, hogy talán nem olyan jó. Vagy azért lehet olcsóbb, mert üvegszálas? Az üvegszálas csónakok mennyire sérülnek könnyen, mondjuk normál igénybevételnél a Dunán? Köszi, Bence
az en 9.9-es yamahamhon N-es csiga passzol, ahhoz talaltam aliexpressen 8 1/2 x 8 1/2-est, szallitassal nem volt 20 ezer ranezesre gyari yamaha csiganak latszik nyaron fogom feltetetni, akkor kiderul micsoda
Műszakilag lesz felújítva (henger honolás, új gyűrűk, új szimeringek, új tömítések, új hengerfej tömítés, új vízkerék, új AC membrán) csapágyakat nem kellet cserélni egyik sem lógott, csak ennyi.
Van benne valami:-) A 3. szomszéd engem agitál, hogy szerezzek neki csónakot, ahelyett, hogy felütné a jófogást...
Csak mikor az Mtz-met árultam, akkor kerültek a hülyék:-( Pedig csak nem volt szép a cucc(új kárpit, új festés hiányzott nekik), minden része megfelelően működött... Úgy látszik a körítés számít, a műszaki tartalom nem...
Egy férfi nagyon vágyott egy hajóra . A felesége azonban hallani sem akart róla. Sok-sok vita után a férj felajánlott a feleségének egy lehetőséget:
- Kössünk kompromisszumot. Ha megvehetem a hajót, te adhatsz neki nevet. Az asszony végül beleegyezett. A férfi megvette a hajót, és rábízta feleségére, hogy fesse rá a nevet, amit választott. Másnap a férj kimegy a kikötőbe, látja a hajón az új feliratot : Eladó
Tiszteletem! Milyen sérülések voltak a csónakon? Korrózió nyoma látható rajta? Ön szerint egy 7.5lovas motor 1 személlyel+cucc(kb200kg) meg tudná siklatni? Üdv:Németh Gábor 2016. márc. 27. olvasta - 2016. márc. 27.
Üdv.A csónak fara lett elsősorban megerősítve, mert viszonylag nagy motorral használtam. Volt rajta pár sérülés /kő okozta repedés/ korábbi szegecsfej lehegesztés stb. Azért adom el, mert lett nagyobb, viszont eladás előtt minden hiba ki lett javíttatva /sok pénzért/.... Azért nem festem le, hogy az új tulaj lássa hogy milyen, nem szeretnék eltakarni semilyen javítási nyomot. Szerkezetileg tökéletes, esztétikáját lehet még javítani, kis pénzből. Ezért ennyi az ára, egyébként vízre tehető, használható. Egy időben használtam 8 as motorral, 2 fővel megsiklatta, 3 al nem. A 7,5 le cuccal 1 személlyel szerintem menni fog. 2016. márc. 27.
még csak a gyári állapotról tudok beszámolni, de ma sikerült 2:40-et beletennem, érik a 20 óra :-)
negyed gázon járattam ma, hegymenetben 15km/h, völgymenetben 20km/h. mikor beszállt a gazdája nem bírta ki és húzta neki, 2 személy félgáz völgymenet 30km/h. jó lesz ez! :-)
kontroll víz témában is okosodtam. ebből azonnal előtör a kontroll víz, nem úgy, mint a Mercurymból. megszokásból odatettem a kezem, hogy csekkoljam a motor hőmérsékletét, de mindig hideg! valószínűleg ennél a motornál egy megkerülő ágon jön a víz, be sem megy a motorba, így azonnal látszik, hogy működik az impeller. az enyémnél meleg víz folyik, a termosztát után van beiktatva a kifolyója.
Söprűs: Itt mifelénk egy preferált megoldás. Egyszerű, laposon is elmegy, de erős lóerő korlátai vannak. Meg nincs is csónakod! Mire teszed? A söprűs kicsit más.... mint a faros.
Mivel te mondtad először, hogy ha jó áras érdekel, tied az első lépés. Mondj valamit, akár itt, akár privátban, és vagy igent mondok, vagy nemet. Megígérem, ha többet mondasz, mint én gondoltam, azt is elárulom!
Teljesen uj vagyok itt. Telen vettem egy csonakot. A vasarlast hosszu hezitalas elozte meg, hogy milyen is legyen. Elsosorban pecazasra ill. etetesre akarom hasznalni. Vasarlaskor nem tudtam vizen kiprobalni csak az akkori tulaj elmondasara tudtam hagyatkozni. Csonak alaku csonak, szoval nem ladik forma. A neten utana néztem a mai napig gyartjak Nemetorszagban és igen borsos az ara. Szombaton vizre raktuk az Rsd-n. Telen vettem motort is. Tohatsu 3.5 Az elso probalkozasunk katasztrofalis volt. Miutan beszalltunk és feltettem a motort a helyere mar az sem volt egyszeru. A motort vasarlas elott kiprobaltuk hordoban, szépen ment. Most 3-4 rantas utan beindult. Alapjaraton mentunk - meg soha nem csonakoztunk - kicsi gazt adtam amikor a motortarto hangos reccsenessel eltort...alig tudtam felkezzel megtartani a motort. Leallitottam es beemeltem a csonakba. Evezovel vissza a steghez. Csonak ki vizbol. Az aposom ugyes bacsi igy meg aznap csinalt egy masik motortartot amit visszaszereltunk a csonakra. A szombati fiasko nem vette el teljesen a kedvunket, igy vasarnap ujra vizre szalltunk. a motor elsore indult kb 20 percet motoroztunk az Rsd-n. Nem tudom hogy a csonak stabilitasa megfelelo-e mert nincs mihez viszonyitanom. a motor jol tolta a hajot, bar valahogy maskepp kell benne ulnunk mert az eleje emelkedett. En ultem hatul 100 kg vagyok. Amugy nagyon tetszett a dolog, csak meg szokni kell.
Jaja. Csoppi hozza a motort, meg egy demizson bort. Ketten beleültök, megisszátok /nagy demizson/, és ha stabil, akkor még is jó lesz. Ha te billegsz, és a csónak mégsem, akkor jó!
Pont arra illett volna odafigyelnie, amiben nincs rutinja.
Én biztos nem kavarnám tovább a dolgot. Jól látszik, tévesztette a rubrikát. Ép eszű yard felfogja..... /a hülyével meg úgy sincs mit tenni/ .... nem lehet hogy ha így hagyod sem lesz bajod?
Az szerintem pont annyit ér amennyit a méhben adnak érte! Maszek darab,valszeg ötvözetlen lemezből, fa belső részekkel ,borzasztó rossz formára hajtogatva. (ötvenet kér érte ,de neki annyit sem ér,hogy fölborítsa.... Ilyen hirdetést én dacból sem nézek meg :o) ) Ha rosszat akarnék vkinek,azt mondanám: vegye meg! ( Amúgy két féle gyári alucsónakon próbáltam szegecset "meghúzni"..: szakad mint a ropi!
Ne bánd, ha ezt elviszik előled, a kép alapján ez nagyon kókány. Láttam jó alucsónakot, még ebben a méretben is de ez nagyon nem bizalom gerjesztő. Persze ez csak az én véleményem!
Megmondom én neked a tutit. Otthon csücsülsz, és matekozol. Van egy teknőd, és egy motorod....... és ha jól tudom kezdő vagy. Fogd a ladikot, meg a motort, mellényt ha nem vagy biztos az úszó tudományodban, segtítőt ha van, /az jó lenne/ és tölts el egy fél, vagy egész napot a vizen/vízben.
Van itt rengeteg jószándékú ember, aki megpróbál neked okos tanácsokat adni. Más az igény, más az elvárás, mások a nézőpontok. Ugyan akkor én például több mint 300Km-ről osztok tanácsot neked. Qrva könnyen teszem....
Vettél egy határozott, de nem őrült motort. Van egy ladikod. Lehet hogy minden igényedet kielégíti, és örülsz, elégedett vagy /köszönhetően ennek a fórumnak, ez később elmúlik/.
Lehet hogy beszarsz, és kedden hirdeted az egészet féláron. Lehet hogy elmondod, mi nem teszik, az még is csak jobb, mint a partról tippelgetni.
Ja, és a sör nem hideg, így a szomszéd páleszét kortyolgatjuk..... de majd meghül a sör is. Akkor leszek igazán okos. :))))))))
Az 1:100 nem fér a fejembe....... de mint írtam, lehet hogy így van és én vagyok öreg hogy elhiggyem. Pontosabban, el is hiszem, hisz egy /több/ neves gyártó ráírta............ de .............
Gondolom tudod ,hogy a redefinied tc-w 3 as olaj attól speciális,hogy hamumentes,mivel alacsony hőre van tervezve.
Ezért "okos" aki stihl,meg a faxtudja milyen olajat önt a motorba,ami léghűtéshez gyártott.kicsit más a hő,nem ég el ,csak szépen lerakódik,amíg megfogja a motort.
hamarabb kell menni-de megéri kipróbálni, mert minden csónak kiváló, gondozott, nem billeg,nem ereszti a vizet, 30 kiló és már egy 2 lovas motor is siklásba teszi 5 szumóssal-ha el akarják adni...
Mivel szegecselt, gondolom öregebb nálam:-) Állítólag rohadás, lyuk nincs...persze, a szegecselésnél engedhet a dolog annyit, hogy az utasnak is merni kell a vizet:-) A fa részek még nyomokban meg vannak...
Nekem mondod? Nem hiszem, hogy 100-ast fogok keverni. Nem is azon aggódom, hogy a túl jó kenés árt meg.... de az olajnak a jótéteményei mellet vannak nem előnyös következményei is.
Mozgatom itt kis agyamat /hosszú lesz/ evinrude mondjuk kb 70 Co működik. Egy léghűtéses ennek a dupláján. Szerintem a hideg motor lerakódásra hajlamosabb. Ezen kívül evinrudéban van egy kanyarosra öntött kipufogó, amin belül olajos füst, kívül meg víz közlekedik.
Ugyan akkor a forelle is 50-est evett, és még hidegebb is, de nem láttam a csövében semmit, ami zavaró lett volna. Belestem a gyertyalikon is, és a dugótető sem gázosan olajos, vagy koxos.
Ezzel szemben rengeteg, sok évig Japánban használt, saját olajadagolóval szerelt, léghűtéses nagyon forró robogóval találkoztam, aminek már nem jött ki a füst a csövén. MZ-t ha kergeted, sosem rakodik el, ha viszont pöfögősen közlekedsz vele /ezt csak mástól láttam/ csorog elején, hátulján, és el is dugul.
Akkor most, mi van? Azért lett 100-as az előírt, mert sűrűbbel bekoxol? Vagy csak környezetvédelmi megfontolás? Vagy tényleg csak a marketing?
A 2T Yamaha 8A -val én is 50-es keverékkel járok , hitetlenkedve olvastam a 100as gyári ajánlást . Kétüteműnél ha van rendes kenése a mocinak abból még baj nem volt.
Régmult ixion kft-nél /most hajóker/ a mercuryk papirján is az szerepelt, hogy a saját quicksilver 2T-ből keverve 100-as minden másból az 50-es. Hogy ebből mennyi a marketing...... vagy mennyivel jobb kenőanyag az..... passz.
Az biztos, hogy öregapám a riga használat /1:25/ után elszörnyedve látta a simson tanksapkán a feliratot:
Itt valahol azt olvastam, hogy a tartósan munkára használt motorok az elvárásoknál hamarabb kihullottak a 100-as keverékkel.
Esetleg ha elfogadsz egy tanácsot,de lehet,hogy okoskodás. Húzzál le a NKH oldaláról egy orvosi alkalmassági űrlapot, és azt is vidd magaddal,mert okmányban ha jól tudom nem javíthat,hanem felhasznál egy következő helyet. Nos hogy ezt elkerüljed,töltessed ki a magányos igazolást vagy elfogadja a sün,vagy nem. Ha nem,elveszítesz egy pecséthelyet. A következőnél válthatsz plasztikot.
Én úgy tudom,a NKH honlapján,és a sünök is azt mondták,hogy 2014 től a lejárt orvosi után kell váltani,és nem a papper betelésénél. Az én könyvecskémben ez az első bejegyzés,mivel kellett váltanom mert betelt,2017 júliusig érvényes,és még van 3 hely,de jövőre nekem is váltanom kell plasztikra,ha nem akarom a büntit. Mivel betöltöttem a 60 at,3 évente 13+mátyás.:( A rosebb essen beléjük. Kész lehúzás.
amikor az evinrude-ot suzukira csereltem, a motornal levö csatlakozot nem csereltem ki, mert epp jonak tunt ra. amikor a 'labdaval' pumpaltam a motornal kicsit eresztette a benyat, menni rendesen ment vele. aztan tettem ra egy suzukit es mar jo is lett. vmi 'hangyaf.sznyi' meretkulonbsegek lehetnek
A pecséttel meg igazolvány méretű fényképpel,no meg némi pénzecskével,asszem 14mátyás,fel kell menned a hajózási hivatalba,és ott személyesen kell igényelned a plasztikot. Mert igy ebben az állapotban nem érvényes, és ott úgy is mindent a helyére tesznek.
Ha 50-es helyett véletlenül 40-est tudsz bekeverni, abból nem lesz akkora baj, mintha 100-ra csinálod. 2 ütemű motorokról beszélünk, nem passzióból kell bele az az olaj! (Láttam én már beállt Trabi motort ilyen miatt!)