bocs, sehogy. elnéztem a kérdést, és a garázskapusra válaszoltam.
Egy terasztajtó az tulajdonképpen egy kétszárnyú ablak. Ennek a nyitásirányát csak aránytalan melóval lehet megfordítani, nem sokkal többért ki tudod cseréltetni az egészet.
Keveset tudunk az egészről ,lehet 10 cm -ről van szó ,de a tuti már be van mondva ,pénz/ékszer nem számít ,csak "kiderül",hogy "ott"aztán van gépismeret !:-) Fém gyémátélű koronggal mi lehetne a baj ,persze nem rutinból vágva !:-)Szerintem.
Ui:Remélhetőleg a kérdező sem 100 m -t akar egy kéziszerszámmal felvágni !:-)
Üdv ! Igen ,csak balesetveszélyes ,mert a burkolatot le kell venni !:-) Egyénileg védekezz valamilyen,munkavégzést nem alkadályozó használható módon !:-)
Igazság szerint ilyen össze-vissza gányolt épületeknél biztosat mondani nehéz. Sok függ Attól, hogy ki mennyire vakmerő. Terv nincs és ha van sem biztos, hogy terv szerint épült.
Egyébként nem 100%, hogy bekövetkezik a sajnálatos esemény, ha végig vitték a fővasalást alul akkor LEHET, hogy nem. Konzol nélkül több vas kell a ház közepén alulra, ez biztos. Ha a benne lévő vas több mint ami eddig kellett akkor nem lesz semmi baj.
Szerencsésebb lenne melléépíteni az új részt a régitők függetlenül ha ennyire zavar a repedés, fél, egy cm magasság ráhagyásával. Egy éven belül beáll és lehet burkolni. Ha meghordod némi súllyal még hamarabb is és ha a súly nagyjából megegyezik a rákerülő burkolat súlyával akkor lesz legkisebb a repedés.
Az alátámasztással óvatosan, mert átrendezi a lemez igénybevételét. Eddig két (vagy több) támaszú konzolos tartóként funkcionált, ha a konzolt alátámasztják akkor többtámaszú tartó lesz, aminek máshol vannak a max. igénybevételi helyek. Ez a ház alatt is átrendezi!
Bocs, még mindig ennél a terasznál tartok, de már totálisan elegem van az ebből adódó megkötésekből: hozzátoldás nem jó, mert tuti el fog repedni, most így önmagában meg kicsi és nem is biztos, hogy elég stabil beépíteni. Komolyan ott járok már, hogy le kellene vágni a házról ezt a "nyűgöt", tehát likvidálnám a teraszt és olyat és akkorát tennék oda a helyére külön szerkezetként amit akarok.
Szóval nagyvonalakban így néz ki, a kék a ház, a zöld a terasz, de a színeltérés ellenére egy közös 20cm-es betonlemezről van szó.
A kérdés, hogy sérülhet-e a ház alapja, ha egy ilyen összevasalt szerkezetből levágunk egy darabot?
Ezen túl a megvalósítás is baromira macerás lehet szerintem..
Van két toldóval ellátott, bebetonozott erkélyajtóm, aminek nem megfelelő a nyitási iránya. Az egyik 60/90-es, a másik 90/90, szóval egymással sem lehet kicserélni. Mit tudok tenni ezzel? Rettentően zavaró így. A képen nem a falra nyílik az ajtó először, hanem a másik oldalra, jobbra. [kép]
Van egy sok éve sóskúti kőből épített garázs, amire most garázskaput kellene telepíteni.
A probléma az, hogy sok-sok évvel ezelőtt a garázs nem pont ezzel a szándékkal épült (talán nyitottra tervezhették) ezért a kövek rakásakor csak arra figyeltek, hogy a külső oldalon nagyjából jó legyen a sík.
Belül meg úgy sikerült, ahogy kiadta.
Ez így tehát nem a legjobb a sín felszereléséhez. Ha függőlegest próbálok nézni az alaphoz képest, akkor néhol 3-4 centivel is beljebb vannak a kövek.
Hogy tudnék ebből kb síkot varázsolni? A kapus azt mondta általában gipszkarton csíkot szoktak ilyenkor felragasztani. Ez jó lehet?
Milyen anyaggal kellene kitöltenem a helyenként 3-4 centit a sóskúti és a gipszkarton között?
Az összes fellelhető anyag szerint a salakbeton blokkok minősége erősen szór, tehát mindkét statikusnak igaza volt bizonyos mértékig. Megérzésen alapuló véleményem szerint ha biztosra akarsz menni, akkor jobb nem piszkálni. Csak orosz/ukrán salakbetonról találtam anyagot. Eszerint a teherbírása erősen függ a gyártótól. További probléma az alapozás. A salakbeton blokkot az ára miatt kedvelték (egy ideig). Emiatt feltehetően az alapozás is takarékos. Ezt föltárással (ásó, mérőszalag) lehet ellenőrizni. Az, hogy a ház nem repedt, süllyedt nem jelenti azt, hogy a nagyobb terhet is elbírja. Első lépésként az alapozást kéne ellenőrizni.
Erdeklosnek, van e esetleg valamilyen szakmai anyag az üreges salakblokkrol. Ebbol épült a házunk. Mar 2 statikus is volt kint, az elso azt mondta, hogy az üregeket ki kellett volna tölteni, es hogy nem építhető igy rá tetőtér szint.
A masodik azt mondta, hogy sokkal masszívabb egy 38as ikersejt téglánal is, nem kell kitölteni egyáltalán, es mehet nyugodtan a tetőtér építése, mert elbirja a beton födémet meg mindent is.
Én nem hagynám el a párnafát a párazáró fólia belső oldaláról. Ha csavarozod direktben a gipszkartont, akkor minden egyes csavarnál átlyukasztod a fóliát, ami csavarozásnál a fóliát összegyűri és ha nem fekszik fel a léc rendesen, akkor (és egyébként is) a párazárás sérül.
Ha a párnafát felrakod (nem gipszkarton csavarral), akkor az úgy furkálod a gipszkartont, ahogy akarod és a vezetékeknek is lesz hely.