Segítségetekre lenne szükségem,van egy 92-s 09. havi Corollám,és most valamiért elkezdett szólni a jobb eleje(valószínű hogy kerékcsapágy,mert ahogy gyórsítok annál jobban erősödik a hang!)
...egyrészt azt szeretném kideríteni,hogy milyen típus pontosan az enyém.
Egy ismerős házaspár Toyota Avensise gyulladt ki kb egy hónappal ezelőtt. Szerencsére egy taxis észrevette a motortérből áradó füstöt, elévágott az autónak, amelyet a feleség vezetett és a poroltójával elkezdte oltani a tüzet. A kiérkező tűzoltók fejezték be az oltást.
A tűz keletkezésének okát nem sikerült eddig kideríteni. A kocsit a pilisvörösvári Toyota szervízben rendbehozták, sok alkatrészt és a motorháztetőt ki kellett cserélni. A szervíz embereinek sem volt tippje a tűz keletkezésének okát illetően...
8 hónapos 2007-es Corollám első fútóművéből 35-45 km-h-s tempónál furcsa ütemes morajlást hallok egykét hónapja. Mindegy, hogy kanyarodok vagy egyenesben megyek, mindegy, hogy motorfékkel vagy üresben gurulok a helyzet ugyanaz, gyorsításkor viszont nem hallani (gondolom a motorhang miatt).
Az autó eddig 9000 km-t futott, márciusban kapott négy darab alufelnit a téligumi csere után, (HRS azt hiszem), még az eredeti gumik vannak rajta.
Faterrommal felemeltük, megpörgettük és a jobb első furcsán zakatol. Főleg akkor, ha a bel első lent van. Elvittem márkaszervízbe ott a fickó azt mondta, hogy semmi baja, ilyen a menetzaja. Mondjuk, akkor nem is volt akora hangja. Aztán kicsit jobban erőlködtem, akkor azt modntha, hogy a jobb elsőből tényleg hallani valamit (ős is megtekerte terhelve). Majd bejelentette, hogy a jobb első csapágyat (vagy házat vagy mifenét) kicseréli.
Azután kicserélték a jobb első kerékcsapágyat. Igazából nem is tudom, hogy cserélték-e, mert azt mondták, hogy nem kellett bepréselni! Az ütemes morajlás halkabb lett, de nem szűnt meg.
Én is úgy látom, hogy erősen függ a lábmérettől. Nekem is kb állandó a 15 e km alatt a kb 1 l olajfogyás. Viszont taposom rendesen, 140-160 körüli tartós utazó általában. A gázolajfogyasztásom is ritkán megy 6 l alá. De még mindig jobb, mint a 2,2-es hondámé, az 10 l alatt nem eszik. Viszont egy deka olaj nem fogy, de nem is turbós.
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy a párom 1,3 Ice Max Yarisát kellene 3 éves szervízelésre vinnen. (kb. 27e km, mostantól nem garis). Eléggé soknak találtam a márkakereskedés 48-50e ft-os "árajánlatát." Tudtok ennél olcsobb helyet valamerre? Illetve az is tökéketesen megfelelne, ha valaki csak pecsételne a könyvbe, az olajakat, szűrőket, pedig otthon is ki tudja cserélni az ember.
Én is 1,4-es dízelt hajtok. A két jelzés között 1 liter a különbség. Nekem is kajálta kicsit. Most járok 60.000-nél. Az első és a második olajcsere periódusban kellett is utánatölteni, után nem, gyakorlatilag egyre kevesebbett eszik.(mármint motorolajat:D) Most lesz nemsokára a 60.000-es szerviz, most még nem ért le az alsó szintig.
A 15 ezres olajcsere után visszavittem a szervizbe, 1000 km-enként vittem ellenőrzésre, mértek is fogyasztást, de azt a választ kaptam, hogy bőven a megengedett alatt van. /további reklamációnak nincs helye./ Azóta valszeg más viszkozitású olajat tesznek bele, ezzel magyarázom az olajfogyasztás csökkenését.
Sztem nem kell különösebben aggódni, minden modern turbódízel fogyaszt valamennyi olajat. A VW konszern termékei még annál is többet.:)
Javallom, a szerviznál mondani kell, hogy fogy az olaj, akkor talán olyat tesznek bele, amiből kevesbb fogy.
Ismerősöm TOYOTA Corollája, mely 2005-ös dizel 1,4-es kereken 68.000 km-rel. Szerinte eszi az olajat az autó. Talán ez szokásos dízelnél, nem tudjuk milyen mérték ami még benne van a tűrésben. 15.000 km alatt megette a nívópálca két jelzése közötti szintnek megfelelő mennyiséget. Az mennyi lehet, 2-3 liter?
Még garanciális az autó, így nem mindegy a dolog. Nagyon megköszönnénk ha tudnátok mondani erre valami okosságot.
Mutattam is tegnap a lányomnak, hogy nézd ez is Toyota. Nézett furcsán, hogy ez nagyon nem olyan, mint a miénk, meg kérdezte, hogy ennek akkor most föld, hold, vagy napocska van a hátulján?:)
Nagyon korrekt emberke, nemrég volt nála a corollám vezérműszíj cserén. Első alkalommal azonnal átnézte(ingyen), említettem neki hogy valami zörög a keréknél rögtön felemelte megvizsgálta már ekkor szimpatikus volt. Aztán másnap reggel odavittem a tütüt, este 9 körül(én kértem hogy ha még aznap kész szóljon) mehettem érte.
Amikor odaértem külön kérés nélkül az asztalra egymás mellé precízen kirakva vártak a kiszerelt alkatrészek. Felnyitotta a motorháztetőt és megmutogatta mit cserélt, hogyan és miért.
Csak ajánlani tudom! A vonalas száma napközben át van irányítva a mobiljára szóval légy türelmes és fel fogja venni;) Sajna a mobil számát most nem tudom megmondani, nincs nálam a névjegye.
Nézd meg a honlapját, a telefonszám rajta van. Én elértem ma rajta, de sajnos ZK-t nem tud csinálni.
Tudtommal az egyik márkaszervíz szerelője volt, vagyis ért a Toyotákhoz. Én eddig panaszt nem hallottam az elvégzett munkájával kapcsolatban.
Az autószerelő egy bizalmi állás, próbáld ki, beszélj vele, abból is sokat le lehet szűrni.
Én az OFF-ommal egy ismerős ajánlására mentem egy tök ismeretlen helyre, és emberhez és láttam csodát. Azóta oda járok, mint utóbb megtudtam 25-30-as stabil kuncsaftjai vannak, nem is nagyon bővíti, Ő is főállásban márkaszervízben dolgozik.
Ezzel csak azt akartam leírni, hogy igenis vannak még csodák, csak ki kell szagolni, résen kell lenni.
Az autószerelő egy bizalmi állás, próbáld ki, beszélj vele, abból is sokat le lehet szűrni. Ott még mindíg meggondolhatod magad.