Ezek szerint van aki próbálta és nem jó? Tudok olyanról, aki tett jettába, opelbe, volvoba és jól bírta/bírja azóta is, kíváncsi lennék gyakorlati tapasztalatokra :)
Sziasztok! Érdeklődnék VW Polo classic 1997-es 1,4 AEX-es változat motorjába a gyár 75w-90-es olajat ír elő, helyettesíthetem ezt esetleg 80W-90-el vagy nagyon nem ajánlott? Többet mondták, hogy az olaj mennyiségére háklis ez a fajta váltó, ezt be is tatom, de a minőségben számít ez a kis eltérés? Válaszotokat, segítségeteket előre is köszönöm.
2004es WJ Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD (Mercedes E270 cdi motor), a turbó környékén tiszta korom lett minden! A fékfolyadék tartály is, a légszûrõ csöve is stb. Az autó ereje nem valtozott.
Tulajdonképpen akadémikus a vita,hiszen az olajteknő legalsó síkjának a főtengelysonkáktól illik távolabb lenni és én még nem láttam olyan rövid löketű Otto motort,ahol az alsó kislánckerék átmérője megközelítőleg megegyezne a lökettel,mert ez kéne ahhoz,hogy a horpadt karter függőleges irányban beleverjen a láncba.
Vízszintesen talán van más olyan motor,ahol ez elölről esetleg elképzelhető lenne,bár a lánckerék méretében ott is takarni szokott minimum az ékszíjtárcsa,de ahogy az olvtárs helyesen írta,ott a Mercedesnél egy aluöntvény segédkarter van,ami nem szokott horpadozni.
A képen az olajpumpa meghajtólánca látható, attól a vezérműlánc igen messze van. Ahhoz, hogy a vezérműláncig "horpadjon" bármi is, előbb le kell törnie az olajpumpának, a főtengelyszíjtárcsának és a vezérműfedélnek. Könnyen belátható, hogy ilyen sérülésekkel nem megy az tovább 1métert sem.
Emlékeim szerint a 123-asok motorjainak többségén nem is volt hagyományos karter, osztott blokkosok voltak, maga a blokk alsó része volt a karter is (meg a fekvőcsapágyfedelek is). Legalul volt rajtuk olyan 1/4-ed résznyi lemezfedél. Az ilyen motornál a blokknak is törnie kellett volna.
De amúgy én sem hiszem, hogy ez a történet pontosan ebben az ok-okozati összefüggésben lenne egyrészt, másrészt motortípust nem is írt csak beugrott nekem amit láttam mikor az olajteknő lekerült az enyémről.
Még nem volt 1 éves az autó, a 40 ezres szerviznél jeleztem először a szerviznek, hogy zörög (de kellett nekem is vagy két hét, mire rájöttem, hogy mi és hol/hogyan zörög, a szerviznek nem kellett semennyi, mert nem érdekelte).
Az 50 ezres olajcserénél rakták rá az újat (már másik szervizben), de addigra megjött a Képviselet javaslata is - csavarokkal magasabbra állítani. Erre volt a mondás, hogy nem is lehet.
A 60 ezres szervizre (63 ekm-nél, 6. olajcsere) nem egészen 1,5 éves autóval mentem, de addigra már megint a felső (az új) burkolat nélkül jártam.
A csavar kilazítását és a burkolat kissé feljebb állítását 22 hónapos korában csináltam (ekkor, a fentiek szerint, már a 2. burkolatot illesztgettem, de közben voltam 75 ekm körül is olajcserén (7. olajcsere), akkor is csak annyit mondtak, hogy ez ilyen, járjak így nélküle, vagy viseljem el, mások is e kettő közül választanak).
Ilyen gyorsan "öregszik"?
Egyébként, a tolóüzemi 1900-1600 rpm közötti kattogás/csattogásra is megjött a Képviselet javaslata:
- EGR és IMV értékeket együttesen vizsgálni.
Kis baj van vele (lehet, hogy hihetetlen, de nem az én kérdéseim!):
- Mi az az IMV? (közben sikerült kideríteni:nagynyomású üzemanyag pumpa nyomásszabályozó szelep)
- És akkor mit kell nézni?
- De azt hogyan?
És akkor nem lett nézve semmi.
Állandósult hibajel nincs, az autó megy, járjak vele így, és ha valóban baj lesz, majd jelzi a computer.
A garanciális munkalap alapján ezzel a kérdéssel nem is foglalkoztak, erre a hiba-bejelentés pontra nem is reagáltak (a kuplung-probléma is ezen került bejelentésre, az a kinyomócsapágy cserével el lett hárítva). Külön megrendeltem, hogy akkor legalább fizetősen foglalkozzanak vele - ez lett. Még a munkalapon is le lett írva, hogy az autó kifogástalan, vezetési komfortja is jó, hiba nincs.
Csak jól hallhatóan kattog/csattog tolóüzemben - tévedés ne essék, nem csak szerintem, hanem a menetpróba alapján a szerviz szerint is.
Köszi, de egy kicsit részletesebben, ha lehetne. A komplett modulról van szó, kapcsolóval együtt. A régit szeretném kiszerelni, és az újat betenni. Erről a w168-as típusról van szó:
Kollégák, van valakinek gyakorlata-tapasztalata az A osztályú Mercedesek (2001-es 170 CDI) világítás kapcsoló moduljának cseréjében az eléggé szűkös, gépháztető nyitóval súlyosbított helyen?
nem ismerem a merci motor felépítését de ez szerintem barokkos túlzás nincs összefüggés az esettel:
Még bohó ifjúkoromban például konkrétan kinyírtam öreg 123-as Mercim motorját, amikor egy zárt területen elkövetett ugratási kísérlet után a beült rugók és a szintén megfeszülő motortartók együttesen annyira leengedték a kocsi alját, hogy az olajteknő lecsattant az útra, és bár nem repedt meg, pont olyan szerencsétlenül horpadt be, hogy a deformált fémlemez dörzsölni kezdte a vezérműláncot, ami pár száz kilométer múlva szerencsésen el is szakadt.
Nézzétek át a vezérlést, segédtengelyt is, meg hogy nem-e nyíródik elfele a főtengely vezérkerék retesze(dugattyú felső holtponthoz/lendkerék fhp jelhez kell nézni az ékszíjtárcsán lévő jelet).
-fojtószelep tisztítás, alapjárati szelep is
-gyújtás szekunder köri alkatrészek, kábelek, pipa stb, nemtudom ezen még kell-e gyújtás alapbeállítást csinálni
-benzinnyomást teljes terhelésen kell mérni, út közben, vagy állóhelyben nézzetek visszafolyó mennyiséget, 1l/perc jó volna
A benzinszűrő újra lett cserélve azonnal, nem változott semmi.
A tiszta szesz/etanol jó ötletnek tűnik, meg is próbálom, bár az injektor tisztítónak is lehet valami ilyen hatása, de nem oldotta meg a problémát az sem.
Légszűrő vadi új, de a régivel is ezt csinálta. a Fals szívás sem valószínű, elég jónak tűnik a tömítés mindenütt.
Dacia Duster 1.6 benzin 114 LE 2016 évjárat, a váltó száma JR5.
A hiba a váltás érzet karcos, akadozós. Bemelegedve enyhe csapágyzaj a váltóból, kuplung kinyomásra csend van, felengedve ismét hallom. Nyelestengely hang. Nem hangos, de hallom.
De ami jobban zavar, hogy gyorsításkor morgó fogaskerék hangot hallok, de csak terheléskor. Amikor nyomaték van rajta, pl. a sebességfokozatoktól függetlenül 1500 -2000 fordulatig. ( ilyenkor nem nyomon neki, de hallható)
A szerviz azt mondja ez ilyen.
Hozzá kell tenni, hogy az autó nagyon halk. A gördülési zaj, és a motor zaja is lényegesen halkabb, mint pl. a laguna amiből átültem.
Lehet ezért hallom jobban.
Kíváncsiságból beletöltöttem egy 75w90-es olajat. Olyat ami GL4/GL5 szabvány 100 C-on 15.1 mm2/s
Azzal minimális lett a hang, teljesen elfogadható, de a váltó melegben akadt jobban.
Vissza is cseréltem, mert a gyári olaja 75w80 ELF NFJ GL4+ 100 C-on 8,5 mm2/s
Ez elég vékony olaj.
Amikor leengedtem a gyári olajat, az szürkés volt és 2 liter, a másik tiszta.
Feltöltésnek 2,5 L írnak, de ha a feltöltő szintig akarom tölteni, csak 2,1 liter megy bele.
Láthatóan vékony a gyári olaj, de a kapcsolás miatt meg kell a folyósság.
Nekem amikor kellett hirtelen az volt kéznél. Kénytelen voltam beletölteni azt. Működött. Igaz elég furcsán. Gondolom a víz ami a tankban volt. De az e85 is jó lehet. Nem próbáltam még.
Urak! Véleményeket kérnék, vagy tapasztalat alapján segítséget! Azt olvastam, hogy a LAUNCH diagnosztika Kinai gyártmány !!?? Ha jó az infóm és megrendelem Kíná-ból akkor nem fogják elkobozni a vámon??? Gondolom ha tényleg Kinai találmány akkor jogtiszta?
Quattro, fejből tudod ezeket a régi Audikat. Rulettkerék 4 a TC-n. Vezérléscsere, eleje lebontás, klímahűtő csatlakozóról letekerték a menetet. Nem úgy van, mint a fiatalabbaknál, hogy oldalra ki kell fordítani a klímahűtőt?
A szint jó.Kb 5mm-rel több most,mint a csere előtt az elmúlt 100 E km-en.Most MAX-nál van.Volt hosszabb út is : 150-200km megállás nélkül,akkor nem jelentkezett a hibajelzés.A hőfokmérő óra szépen beáll középre,ahogy eddig is tette.5-10 km alatt hideg motorral indulva használattól,külső hőfoktól függően.
A legjobb ha 3/4 töltött a tartályt. A villogás azt is jelentheti hogy ép határon van és ahogy lötyög úgy néha lemegy. És amikor meg bemelegszik akkro meg kitágúl a víz igy már nem éri el a határt.
Volt vezérlés és vízpumpacsere,új fagyálló Glicosan rózsaszín 50:50 arányban ioncserélt vízzel keverve került bele,lelégtelenítve a rendszer.
Azóta már belekerült 1000km,de már 3x előfordult általában hidegen indulás után pár km megtétele után hogy villog a hűtőfolyadék hőfok piktogram a műszerfalon bal oldalon a hőfokmérő óra mellett.Gondolom az lehet,eddig csak gyújtás ráadáskor láttam max.A vízhőfok ilyenkor még be sem áll középre,hisz a motor még nem üzemmeleg.Aztán ha leállok vele városba,majd pár perc múlva beindítom megszűnik ez a villogás.
A kiegyenlítő tartályba nincs szintmérő.Szint középen egyébként.
Mi lehet ez?
Vag-Com géppel érdemes ránézni,eltárolhatja?
Amire gondolnék az új hűtőfolyadék miatt egy szenzor vagy a termosztát hülyülhet?
Jártam már hasonlóan én is. Nálam a benzinszűrő volt a ludas. De esetleg vizes a benya. Tiszta szesz a tankba. Azzal tud keveredni. És szépen kipucolódik. Patikában lehet venni. Légszűrő a helyén van,tiszta nem kap falsot?
1994. AUDI 80 1.6 Limited (benzin) ADA motorkód. 101LE
A nemrégen vásárolt autó elég lustának tűnik, nagyobb terhelésnél esetenként olyan hangot hallani amit szelep becsörgésnek szoktak nevezni. E mellet 110 körül enyhén rángat, néha alapjáraton leáll. Volt egy nap, amikor lépten-nyomon leállt. (végsebesség óra szerint 180, tehát Ok)
A motorban garantáltan 200000 van, bontatlan,gyönyörűen ki vannak égve a gyertyák, motorhagja kifejezetten csendes, nem füstöl. Szevizben 4 nap alatt nem jöttek rá a gondra. Minden érzékelő, jeladó kimérve, légtömegmérő letisztítva, injektortisztítóval 500 km-et megtettek.
A következő lépésként a benzinnyomásmérést fogják megcsinálni.Az ECU nem mutat semmi különöset,de nemtudom,hogy milyen műszerrel nézték. (az autóval elég ritkán jártak, akkor is inkább rövidtávon)
Elvileg a második szonda a kat után. A pótlevegő befúvó egy hajszárító szerű cucc. Nem tudom hol találod, mert arra is lusta vagy, hogy leírd az autó adatait.
A motorterben rendszeres, hogy a hoterheles miatt osszezsugorodnak az olcsobb gumialkatreszek (pl kederek). Lehet, hogy a burkolatot azon a ponton tarto tülle is osszefonnyadt mar. En a burkolatcsere elott azokbol rendeltem volna egy keszletet.
"...de valamilyen illesztésnek azért lennie kell."
Ja, van is. Néhány milliméter széles felületen vas a vason.....:// Legalábbis ami focusokbók eddig kikerült, azok ilyenek. Rendesen el is kopik, mozogni kezd a belső rész sugár irányba és a motor elkezd rángatózni, mintha egy henger gyenge lenne.
Vectra C, 2005, kombi. Elektromos csomiajtó időnként, lecsukáskor kb. 30 cm - rel a felső holtponttól megáll. Ha megnyomom a lecsukás gombot, visszaemelkedik, ha a nyitás gombot nyomom meg, akkor is. Kb. 10 - szeri próbálkozás után úgy tudtam lecsukni, hogy központi zárat lezártam, és akkor nyomtam meg a lecsukás gombot. Ezt néhány naponta eljátssza.
Mit kellene megnézni? Ilyenhez még nem volt szerencsém.
Nem akarok igazán nagy hülyeséget mondani, késő is van, nincs is kedvem most azonnal utánanézni (hajnali 5-kor tutulok/kattogok Budapestre), de tán még két irányban 2x 60 fok is lehet?
A pár fok (vagy néhány fog) a rugóerők kezdetéig a "szabad szög" (vagyis a valódi holtjáték).
Akkor miért kábítanak engem azzal, hogy meg kell nézni a szíj feszességét, mert úgy hallik, mintha szoros lenne?
És akkor mit néztek tegnap, amikor összesen csak annyit néztek, jelen van-e a feszítő?
Nem kellett volna kilazítani az előfeszítést, levenni a szíjat, átnézni az összes forgó (hajtó és hajtott) cuccot meg a szíjat kívül belül, és úgy visszarakni megint (esetleg egy új szíjjal) az előírt előfeszítéssel?
Mit várhattunk a megnézéstől? Csak annyit, hogy nem rontotta el a kolléga? Nem szokta, gyakorlott szaki. Én sem erre lettem volna kíváncsi, hanem, hogy vane-e baj valamivel, és ezért zajong-e?
Mindenesetre, a vezérlés csere óta menet közben tutul, kattog, és alapjáraton fűrészel, és november óta most tudtam kikényszeríteni, hogy nézzék már meg, mi a franc ez.
Hát akkor ennyi lett a nézés. Egy kalap szar az egész.
Szerintem eléggé egzakt hibakeresési/hibaelhárítási leírások vannak, csak azok nem publikusak, akikre vonatkozik, azok meg nem tartják be, és persze nem teszik láthatóvá - ha betartásra kerülne, persze nem is kellene az ügyfélnek bújnia ezeket.
Példa: Van a kéttömegű lendkerék vizsgálatának egzakt módja: az elsődleges és másodlagos tömeg egymáshoz képesti elmozdulás maximális értéke meg van adva mind a rugóerő megszűnések közötti "elfordulás", mind a (előbbire merőleges, axiális) "billenés" tekinetében. Ezeket a gyártó adja meg, és a szervizutasítás ennek megfelelően tartalmazza is a vizsgálati módot. Az én esetemben a rugóerők megszűnése közötti, két irányú elfordulás 0,5 - 3,5 "fog" (fogaskoszú-fog) lehet, az "axiális billenés" pedig max. 2,9 mm (a két billenési irány végállásai között mérve - és a két tömeg nem "csapódhat egymásnak).
Az elfordulás a rugó-csillapítás képességére és mértékére, a billenés a spéci közép-csapágy állapotára ad tájékoztatást. Az elfordulás/elfordíthatóság mértékét a gyártó szög-értékben is megadja, a billenés is mérhető a másodlagos tömeg megbillenthetőségének szögével is.
Senki nem foglalkozik vele - úgy érzem, nem is tudják.
Van ennek cél-műszere is, egy kis műszer-bőröndbe csomagolt mérőműszer és adapter-csomag, a szükséges rögzítőelemekkel együtt, kb. 40 eFt-ért beszerezhető. Ilyen nincs.
Másik példa: A szíjak feszessége egzakt értékként meg van adva. Két-fajta mérés ismert. A vezérműszíj adott pontján, adott erővel "befelé" irányuló nyomás gyakorlásával a "kitérés" mérése mm-ben, illetve létezik a vezérműszíj üzemi állapotában a rezgést mérő elektronikus berendezés.
A gyártók megadják mindkét mérési eljáráshoz szükséges paramétereket és tűrést, ezek az autó/motor/anyag függvényében nagyon specifikusak egy konkrét helyzetre.
Ezeket senki nem is tudja, hogy van ilyen előírás, és az ellenőrzéséhez módszer. Ennek megfelelően a mérőműszerek egyike sincs. Az erőmérős kis vacak 6 eFt és 15 eFt között széles skálán kapható, a rezgésmérős elektronikus eszköz kb. 140 eFt.
A párhuzamos futás, szögeltérés, tengelyhiba ellenőrzéséről és az ellenőrzést egzakt méréssel támogató lézeres ketyeréről már ne is beszéljek.
Akkor hogyan kerül megállapításra egy vezérműszíj feszességének, a vezérlés működésének helyessége/helytelensége ? Kizárólag úgy, hogy a vezérműszíj feszítő előfeszítés beállítása "jel"-en van, vagy nincs (és hogy látszik-e sérülés a szíjon/görgőkön).
(ezek az ellenőrzések persze, lehet, hogy csak akkor relevánsak, ha a hiba gyanúja felébred, egyébként nincs mit ellenőrizgetni)
Én a vezérlés (vezérműszíj feszesség, és a görgők, tárcsák meg egyebek - pl. szíjhajtás, vízpumpa, olajpumpa, stb...- ) ellenőrzését kértem (mert felébredt, és elhangzott a releváns gyanú).
Ehhez képest, le se lett véve a vezérműszíj. Az lett megnézve, hogy a feszítője "jel"-en van-e (tárcsákkal/csapágyakkal/görgőkkel ilyenkor mi van??).
A segédüzemi hajtás (szíjtárcsa, feszítő, klímatárcsa, generátortárcsa) ellenőrzése megtörtént - mert megtettem.
Ennek megfelelően, együttesen nincs fogalmunk arról, hogy (1) miért és mi "tutul" 1700 rpm felett (ha a váltó is az, a vezérlés szerintem így nem lett kizárva), (2)miért és mi kattog/csattog üzemmelegen motorféken 1900-1600 rpm között (ha bármi más is, a vezérlés szerintem így nem lett kizárva), illetve hogy (3) miért és mi ad "zakatoló"fűrészelő" alapjáratot üzemmelegen (na, ez azért továbbra is onnan jön, csak nem tudni, hogy melyik eleme).
Konklúzió: Minden rendben, ez az autó ilyen. Ha mégis rendellenes valami, majd jobban kijön.
(Ismét megerősítésre került, hogy a - nekem rendellenesnek tűnő, egyébként valóban létező - zaj nem hiba, hanem adottság)
El kell ismerni viszont, hogy a vezérlés környékén - kívülről ránézve - valóban minden tip-topnak tűnik, a szíj állapota is kifogástalannak (szinte újszerűnek) látszik, nagyon súlyos gond valószínűleg láthatóan károsította volna (9 hónap, kb 37 ekm van benne).
Megy az autó elég jól, nekem kényelmes is, valójában szeretem vezetni, jó a futómű, jó a váltó, normálisan keveset fogyaszt, stb... stb..., de most már tökéletesen érteni vélem
- az - eddig irreálisan nagynak gondolt - értékvesztését, meg hogy
- miért olyan könnyű fiatal darabokat hozni a Lajtán túlról, meg hogy
- miért van olyan sok viszonylag fiatal, belföldi üzembehelyezésű darab is a használt piacon
Most már én is úgy érzem, hogy 3 vagy legkésőbb 4 éves korában át kell ülnöm egy - másik gyártmányú - másikba.
Ezek szerint néhány adottságáról nem tudtam, amikor e mellett döntöttem.
Nekem ezek még annak tükrében is furák, hogy
- '80-ban a Posta egy szervezeti egységénél Barkas-val kezdtem,
- és közben sajátként (n-edik tulajdonosként) egy S-100 Skodám volt, amit
- egy leadott/lefutott vállalati P(olski) 125 követett, majd
.......
.......
- egészen a 200-ben és 2007-ben újonan vett (és eddig 250-250 ekm-t használt) más gyártmányú (nem luxus/drága) autókig.
(főleg a 2007-es, 9-évesen, 247 ekm-vel az órájában, kevesebb ilyen adottságot mutat).
Ráadás (valójában dilemma):
Csak én vagyok háklis?
A műanyag felső motorburkolatot "csapokra" gumiágyas "lábak" illesztik. És a burkolat - a rezgéstől - új kora óta verte a turbó karter-csonkját. Megőrjítettem a szervizt, hogy cserélje ki, ez hibás, és dörömböl/zörög folyamatosan, különösen mióta a bukolat hőszigetelő rétegét már megette a folyamat, és a kemény műanyag verődik oda. Mondták, hogy mind ilyen, ez ilyen, és mutattak is másikat - valóban annál is ilyen volt. De erősködésemre kicserélték - és az új pontosan ugyanazt csinálta, pontosan úgy leverődött a réteg, .... . A képviselet mondta a szerviznek, hogy a - csavar-illesztésű - "csapok"-at kell csavarkulccsal megfelelő magasságba állítani, a szerviz meg mondta, hogy pont az, amelyiket kellene, nem is csavaros illesztésű ..... . Tehát nem lehet illeszteni.
Lehet. Nagyon-nagyon óvatoskodva, 12-es és 13-as csőkulccsal (amit direkt ezért vettem, mert a meglévő Cro-Wa dugókulcsaim ehhez rövidek, villáskulccsal meg nem akartam barmolni) kilazítottam, és 3 mm-el feljebb állítottam. Most nem dörömböl - és persze a motorháztető aljának sem feszül neki.
De mindenki süket, aki ilyet használ? Nem hallják, hogy valami nem jó? Vagy mindenkit meggyőznek, hogy ilyen, és beletörődnek? Vagy a többség szintén megcsinálja magának akkor is, ha "nem lehet", a többiek meg elviselik, mert "ez ilyen"?
És akkor az összes "ez ilyen" hasonló?
(Persze, emlékszem, a Merkur-os Dacia-k átvételekor ajánlatos volt a Röppentyű vagy Csepel környékén egy szerelővel egyeztetni... .)
Dacia logan 1.5 dci 2007 váltó bowdent szeretném kiakasztani a váltó házon levő műanyag villából, de nagyon ragaszkodik a helyéhez. Nem szeretném letörni, mi a trükkje? Köszi serfy
Sziasztok. Olyan jellegü dologgal fordulnék hozzátok, hogy van egy kis csühögőnk aminek a kuplung nyomó villái elkoptak valamint a villa állító csarok alatti körmös alátétek elpattantak.
Szóval. Milyen szerkezet felelne meg, ehelyett? Nincs a szerkezeten szám, csupán méreteket tudok.
A kuplung pedál vibrálása a kinyomócsapágy cseréjével elmúlt.
Az is igaz, hogy ez a vibrálás csak a lendkerék cseréjét követően jött elő (ami eredendően a kuplung-úton való kerregés miatt lett cserélve, de teljesen önállóan, szerkezet/tárcsa és kinyomó nélkül - és nem múlasztotta el, csak megváltoztatta és kicsit talán halkította), és akár még az ekkor esetleg nem megfelelően központozott tárcsa, vagy éppen a használt lendkerékcsavarok - szigorúan tiltott - visszarakása is okozhatta.
Csapágycsere (és a hozzá kikövetelt lendkerékcsavarok cseréje) ezt a vibrálást is megszüntette, kerregés pedig kevésbé aggasztó surrogássá szelídült. (szerkezet/tárcsa maradt a régi, 120 eFt lett volna a márkaszervizben csak az anyag-ára, ennyiért nem vállaltam be, a szerviz meg saját kontóra nem - de ha szóba jöhetett volna mondjuk egy fél-ár 60-ért, ezt én vállaltam volna, csak végre letudjam "véglegesen" ezt a környéket)
Üresjárási fűrészelésre én is olvastam olajpumpát, ott is azzal, hogy erre akkor került sor, amikor már minden más ki lett cserélve a vezérlésnél és nem oldotta meg semmi más. Hát, ezt biztosan nem fogják megtenni nekem.
Most a legtöbb amit elérhetek, hogy a hosszbordást, feszítőjét, generátor tárcsát, és a fogasszíjat, feszítőt és feszítést, vezetőt, vízpumpát ellenőrizzék - ezzel megpróbálom valahogy az olajpumpát is meghümmögtetni.
Van egy olyan érzésem, hogy talán a motorfékes 1900-1600 közötti kattogás/csattogás is magyarázatot kaphat.
Ja, és vettem fecskendőt meg csövet, leszívattatom az 500 ml-t a váltóolajból !
Rendben, de 2+3 év garanciával az nem is olyan egyszerű.
Látókörömben Pécs, Szekszárd (és ez a kettő valójában egy cég), Mohács és Baja.
Az egyik "másik"-tól azért jöttem el, mert az elnyíródott DPF nyomáskülönbség csövek cseréjére 3 hónapot kellett várnom - amit szerintem egy nagy lokális - de országos, sőt nemzetközi hírű - több napos ünnepet követő munkanapon, a 20 ezres szervizkor ők nyírtak el - a beugrós olajcserélős ember kivette a csöveket a tartó fülből, nem jól rakta vissza, és a légszűrőházat visszarakáskor ráfeszegette - láttam, hogy kínlódik a ház visszaillesztésével, meg feszegeti, de csak a következő szervizkor vettem észre (én, nem ők !), hogy el is barmolta.
Hab a tortán: amikor szóltam, és követeltem a javítást (őket olyan nagyon nem érdekelte, ők is azt mondták, hogy nincs hibajel, tehát minden jó), bandázs-szalaggal betekerték, és azt mondták, kész.
De ezek a csövek egy külső laza szövet bugyiban vannak, és azzal együtt tekerték be a szalaggal - tehát pontosan semmit nem ért ! Amikor 2 hónap múlva - többszöri hívogatás után - hívtak, hogy mehetek, mert megjött az új cső, a beépítéskor derült ki, hogy kb. 1,5 x vastagabb az új, mint a régi, szóval nem tudják vele megcsinálni, másikat kell rendelni. + 1 hónap !.
ha mész a szervizbe kérd meg őket halhassatok meg egy másik kocsit, milyen annak a hangja, ha nem mennek bele vaj van a fülük mögött, ha belemennek és más a hangja rögtön rá lehet kérdezni melyik a normális?
Esetleg van hozzáférésed ahhoz is, hogy mi a vezérműszíj feszesség ellenőrzésének módja?
(emlékeztetőül: 2014-es, de még facelift előtti Focus MK3 1.6 TDCI (115 LE) B6 váltóval)
Megad egyáltalán ilyet a Ford szervizutasítás, vagy csak a feszítő helyes beállítását hivatkozza?
Miből lehet megállapítani, hogy túlzottan feszes vagy sem? (akár ennél, vagy úgy általában)
Háttér:
Novemberben, 48 ekm-nél komplett vezérlés+vízpumpa csere volt.
Utána nem sokkal arra lettem figyelmes, hogy a motorhang mellett megjelent egy búgó/tutuló/süvöltő hang, melyet leginkább 1700-2000 rpm fordulatokon, leginkább/legzavaróbban 5. és 6. váltófokozatokban hallok (talán mert itt kellene a motorzaj+szálzaj+futóműzaj együttesének a leghalkabbnak lennie, és ez elnyomja a többi "standard" zajt).
Egyszerűen nem voltak hajlandók foglalkozni velem, közölték, hogy ez a hang nincs is, meg hogy engem a "gyönyörű HDI/TDCI hang" zavar meg - érdekes, hogy előtte ez nem zavart meg.
Később megjelent egy alapjáraton/üresjárásban hallható "hzu-hzu-hzu" fűrészelő hang, kb másodpercenkénti 2x frekvenciával.
Na, ezt már hallotta a szerelő is, és a vezérműszíj esetleges túlzott feszességére gondol (valahonnan a vezérlés környékéről hallható valóban).
Mindegyik üzemmeleg állapotban hallható.
Most kierőszakoltam a vezérlés ellenőrzését - holnap viszem.
"Tele vagyok bizalommal", ezért borzasztóan szeretném tudni, hogy mit is kellene nézniük.
Az már csak hab a tortán, hogy csak úgy voltak hajlandók időpontot adni, hogy vállaltam, ha minden rendben van, kifizetem a "javítást", tehát a szerviznek az az érdeke, hogy minden rendben legyen, és még fizethetek is, hogy továbbra is szar legyen.
Elképesztő a garancia fogalmához való viszonyulás.
Hónapokig kellett a nyakukra járnom azért is, hogy cseréljék ki a hibás kinyomócsapágyat. Folyamatosan azzal pattintottak le, hogy a kuplungúton a hangosan surrógó/kerepelő hang az üzemszerű és normális dolog, a kuplung pedálom meg nem is vibrál.
A csere óta valóban nem vibrál, és a surrogás is olyan, amit már el tudok fogadni. (36 éve autózom, sok autóval nagyon sok kilómétert mentem, de nekem ez az első autóm, aminek a - kifogástalan - kuplungja hallhatóan surrog a pedálút közepén, alló helyben, járó motornál.)
Most az a mondás: nincs hiba, az autó megy, jól gyorsul, nincs hibajel, tehát: nincs mit javítani.
Sziasztok!nekem van egy 1,6 16 szelepes Zafirám 2001-es Z16XE motor kod és valahogy nem marad meg a nyomás az üzemanyag rendszerben pedig minden jel adót ,AC pumpát meg a tankba a visszacsapó szelepet is ki cseréltem !Megjegyzem hogy a tank is oljan hogy az Ac pumpát csak ugy lehet kivenni hogy ha leszeded a tankot!Ha tudtok valami tippet megköszönném!Az e-mail:karolypop@gmail.com
Köszönöm, cserélem! A szíjjal nem szoktam szenvedni, van hozzá egy célszerszámom ami rávezeti a szíjat a kerékre. Nagyjából egy peremes íves lemez. Vettem egy gyári szíjat ahhoz adták, a szíjat azóta is mindig vissza rakom és nem akar tönkre menni pedig egyszer használatosnak mondják.
A vízpumpa mögött, a generátor alatt és a klímakompresszor felett van egy kettős, műanyag csőcsonk aminél/aminek a környékén ereszt a hűtőrendszer. Nem látok rá rendesen, illetve inkább sehogy. Mi szokott ott elkattanni, reped a csonk, a tömítés vagy van ott valami fagydugó ami megszívathat? A csöveknél száraz, nem onnan ereszt. Álló autónál, nyomásmentes rendszernél is elcsöppen, mindig van alatta egy tócsa. Kb. 2-3 havonta kell bele egy liter...
Vagy nincs tipikus hiba, lebontjuk és kiderül...
( szeretnék egy menetben túlesni ezen, hogy ne legyen napokig darabokban a szerkezet )
detto ez volt a C corsamon is(elötetellenallas egyik "tekercse" eltört), 2 kulonbseggel:
1, nem tarolt hibat
2, legfelso fokozatot a piros mezobe erve sem inditotta...
==> athidaltam az eltört/szakadt ellenallast (igy most legkisebb fokozatban picit gyorsabban megy. ilyenkor a ket ellenallas sorba van kapcsolva, tehat 1 maradt es meg igy is eleg lassu ahhoz, hogy ne legyen hangos)
(persze a hutoventillator keretebol nem jott ki... hanem beletört a csavar ==> nyertem egy kis furkalast is)
[3-4 futessel ingben/farmerban 30C-ban atizzadt dugo utan egyre inkabb kivantam vissza a Golf2/3 hutobe csavart högombajat...]
It was a faulty resistor which was responsible for first speed of the fan, so in this case ecu was getting a signal from relay that the power is going to the fan but the fan was not kickin in. That why ecu is activating kind of emergency mode""
azt irja, hogy a venti elotet ellenallasa ment ki,.igy nem volt elso fokozat.. ez miatt kapcsolta a veszuzemet az kompjuter.
.
-------
SK ..
csereltem mar vagy 20 ilyen elotetellenallast.. relet, drojtot .miegyebet csigason.
tehat ez a hiba lehet tenyleges.. viszont meg soha nem lattam, hogy ettol megbolondul a mutato.
..nem kizaro tenyezo, tehat ellenorzest megér.
elso fokozati venti hibara kodot tarol .
beavatkozo tesztben kapcsolhato/ellenorizheto. .
mondanam hogy hallani is melyik fokozatot kapcsolja.. de ..hat ez ugye ful fuggo.
(neadj isten szakadasra vizsgalhato. T25 csavar fogja a hutomaszk elejen. .. bar a rele labak lerohadasa is mindennapos.
Minden villogó relé, ami már nem a békebeli bimetallos elven működik, egy elektronika belül. Nyák, amibe beültették a relét, meg egy halom elektronikus mütyürt, a forrasztás meg idővel eltörik.
Ha látszik, hogy műanyag kalapja van, le lehet pattintani a körmöket az alján óvatosan megnyitva és meglátod benne a nyomtatott ármakört. Ha jó szemed (nagyítód) van, akár a repedt forrasztást is kiszúrhatod.
Ennyit arról ,hogy "nem forrasztunk autóban"...
.... MINDEN autó telistele van ezekkel a szutykokkal, még 2000 után is, rengeteg máig keresett, vágyott, ++milliós, stb gép.
Pár tipusban még a "közönséges" tehát tényleges elektronika nélküli(!) relék is olyanok GYÁRILAG,hogy nem a régi iskola szerint a kivezetés egyben a relé érintkezője, és bent ponthegesztés (vagy sajtolások) vannak, hanem minden relében egy kis nyák van, abban egy nyákba ültethető relé(!), és persze emiatt forrasztás hegyek.
Ha leáll, rápöckölök a relére, és megindul.. úgy néz ki az szar.. sima háromlábas relé.. (egy plusz kis stekker van rajta, ami a riasztó felé kellhet, ami már rég le van kötve, csak a belső ledet villogtatja.. ezek szerint nem is gyári volt benne.. leolvasom: Westfalia) gondolom annyira nem típusspecifikus valami szabvány irányjelzőrelé...
(mármint úgy értem villant mondjuk 2-t majd leáll, kikapcs-bekapcs, akkor villant mondjuk 5-t majd leáll, majd kikapcs-bekapcs akkor nem villant semmit, aztán esetleg kikapcsolásig folyamatosan villant.. stb.. stb.. aztán véletlenszerűen folytatódik ez tovább.. )
Mivel elkezdte ezt a műsorszámot az elakadásjelzőre is.. viszont ha olyan kedve van akkor megy az irányjelző és az elakadásjelző is, ezért ennek az áramkörnek a tápjára ill. a relére terelődött a gyanú.. szerinted úgy beszarhat irányjelző relé, hogy 1-2-3 villantás után leáll?!
A fekpedalra inkabb egy C0040/C0041-et irt volna be. Tartok tole, hogy az elkummantott fekfolyadekcsere miatt berohadt a szelep, es nyert egy hidroblokk-cseret. Nem lesz olcso.
Ha integrált vezérlős, és elszállt a kockában a belső elektronika, azt sokszor meg tudják csinálni. A régebbieket biztos,... 2008as autónál kitudja,... egy kérdést megér.
A hidromechanikus részét szerintem nem, legalábbis én még nem láttam olyat aki szétszedné és összerakná úgy, hogy jó lesz.
Pár tipusnál kiszedhetőek a szolenoid tekercsek, tehát az is javítható, ha csak megszakadt. De ezekkel az szokott lenni, hogy benne sosem cserélődik a fékolaj, és berohad a bele.
Hiba leírás: ha felmelegszik a víz annyira, hogy bekapcsol a ventillátor,akkor hirtelen felmegy a piros jelzés végéig a mutató,majd amikor a ventillátor leáll,vissza áll a normál helyére! Tipp? Vízhőfok jeladót cseréltünk... Tuti nem HF-es ,vízpumpa dolgozik (új),termosztát új. Valamelyik népítéletben írtak ilyen problémáról,csak a megoldást nem írták meg...
Azt viszont vettem egy flakonnal, abbol ami allitolag a legjobb (jo draga volt), elvegeztem ahogy tanacsoltak, de en semmi valtozast nem vettem eszre. Ennek 2 oka lehet, hibatlanok a fuvokaim, vagy ez is semmirevalo hulyeseg mint a turbo tisztitok.
Ha máshol nem találsz helyet, akkor nézz körül autóbontókban is. Igaz, csak "fél megoldás, mert csak szét kell szerelni", de ilyen helyeken is igen sok mindent látsz, amit később tapasztalatként fel tudsz használni.
ez most hülyén fog hangzani, de Pécsett/Pécs közelében nem ismertek olyan autószerelő szakembert, aki esetleg tanulási vágytól égő jómagamat bevenné maga mellé hétvégére/szombatra, hogy el tudjam lesni a szakma minden fortélyait? Ellenjuttatás valamilyen formában mindenképpen járna! Szeretném megtanulni valamennyire a szakmát, de sajnos a környékünkön normális iskolai oktatást nem találtam erről. Amúgy csak hobbi célokra kellene a tudás, nem dolgozni akarok ebben.
Mert pont ilyen esettel még nem találkoztam, de egyébként az jellemző jelenség, hogy a kapcsoló kopása (és koszolódása) miatt csinál olyanokat, hogy nem nyúl a kapcsolóhoz az ember és elkezd kattogni a relé, mintha indexelnél.
Szerintetek irányjelző bajuszkapcsoló tud úgy egyik napról a másikra beszarni, hogy mindkét irányba az irányjelzőt esetenként 1 vagy 2 szer villantja fel?! ..ha jó pillanata van, akkor akár 4-5 ig is elmegy, de utána leáll, mintha a kar vissza lenne húzva... pedig nincs... nagyon ritkán index-szel többet, de nagy ritkán van olyan hogy visszahúzásig tud írányjelezni.... (elakadásjelzés egyébként hibátlan).. bajuszkapcsoló csere, vagy máshol érdemes keresni a hibát?!... (1-s Scudo/jumpy/expert)
Az a csavar esetunkben irrelevans, mivel semmifele szintet nem kell nezegetnie, csak vakon betolteni 2 litert a szuszogon keresztul (vagy a hatrameneti erzekelot kitekerve, ahogy tetszik). Nem egy bonyolult feladat.
Kissé ül a hátulja, a bal oldal kb 1 cm-el alacsonyabb.Kompresszor dolgozik ész nélkül, egy idő után, és sebesség felett villog a pilács a műszerfalon, hogy gondja van.Hallható sziszegés nincs.
Tudhatok bármit ellenőrizni házilag?
Maga rendszer annyit, tud, hogy van egy normál és egy cirka 4cm-el emelt hasmagasság, semmi aktív csicsa.
Ugye van 4 légrugó, hozzájuk talán 1-1 nyomásszabályzó, kompresszor, némi csövezés-drótozás, meg valami eccerű elektronika.(80km/h felett visszaengedi az emelt futóművet).
Számít valamit hogy milyen formája van a középdobnak?
Golfomra vettem BOSAL középdobot, azóta szörcsög, hörög a kipufogó.. főleg ha állóhelyzetben adok egy gázfröccsöt. ez a bosal hengeres alakú míg a gyár 3szöges
Bosal átmenő perforált az egész, a gyárit sajnos nem tudtam megnézni
Sziasztok! Skoda octavia 2 1.4 tsi autómnál a kuplung benyomásakor nyikorgó hangot hallok álló és járó motornál is. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm.
Motoron csereltem olajat mar tobb alkalommal nem volt problema sosem.valton viszont eloszor probalkoznek de nem kell a masikat tok hulyenek nezni mert volt egy kerdese ami egyeseknek tok egyertelmu. ..
Ilyesmi van benne? Sok ujabb PSA valtonal nincs mar betolto nyilas, a szuszogot (3) lehet hasznalni erre a celra. A leeresztocsavart (1) onnan ismered meg, hogy van benne egy negyszog alaku melyedes (valszeg Robertson-kulccsal is nyithato).
Berlingon 1,6 benzin 2005os cserelnek valtoban olajat de a pontosan hol engedem le illetve pontosan hol toltom fel dolog nem teljesen tiszta. Valahol van valami kepes segitseg? 75w80 es 2 liter megy bele azt mar tudom.
Jó reggelt Urak! 1999 (200e Km felett) swift gyári vízpumpáját cserélem. Van arra valami praktika, hogy az odakövesedett tömítést egyszerűen el tudjam távolítani a tömítőfelület rongálása nélkül?
Kérdésem: az asszony beleszeretett a Hyundai Getz-be 2009-2010 évjárat 1.1. benzin 100 e km alatt (ez alapból röhelyes), miután porrá törte a 2006 gömbölyű Suzukit. Lehet ebből nagy bajom ha megkapja és boldog lesz tőle pár évig? Nekem meg nyugtom?
Kattogósban nem tudom hol az "elektronika", mikor a 12voltosokban is a heggyel állítod a hőmérsékletet...
Használtuk DC-ről mi is anno a régit, két autót sorba kötöttünk az utca közepén :) Annyi idő alatt(?) nem mágnesezte fel, legalábbis kapcsolgatott, meg utána is.
Az volt a jó akkor a wellerben, laktelepen a pincében a kisfesz. pilács is 24V AC, bőséges tartalékkal... csak ha valaki lenyomta a villanyt kint, ne égjen "potyára" nem tudtunk forrasztani ... :D
Sose ertettem, miert mondjak ezt. Csak arra kell figyelni, hogy a tip kiaramlo nyilasa mindig felfele nezzen, sose a pcb fele, de ezt leszamitva semmivel sem nehezebb kezelni mint egy elektromosat.
Meg persze normalis minoseget kell venni, nem tizeuros kacatokat az obolbol.
Szerintem a 2mm-es duzninel nem fokuszal precizebben forro levegot semmi:
Én nem szeretem! Láttam sokakat használni, de nagyon könnyű hibázni vele. Én a zsugorcsövekhez meg úgy általában SMD-hez meleglevegős állomást használok, különböző fejekkel. Precízen lehet hőfokot állítani, a levegőt fókuszálni.
Ha egy PCB sűrű/necces akkor pluszba melegítő alátétet használok.
"Még a 6mm-es nagy állat tömör rézről is égeti a láng a szigetelőt + nyomatni kell a folyasztószert, és csak finoman csikizni a lánggal, különben oxidálja a rezet és nem futja az ón."
A francba, erről nem tudtam, bizonyára azért sikerült az utóbbi 20évben a vékonyakat is forrasztanom vele.....
Attol fugg, mire kell. En utalom a dobozokat meg a kabeleket, viszont sokat zsugorcsovezek, nekem a gaz az elso szamu valasztas. Raadasul a miniaturizacio sok helyen olyan szintre ert, hogy egy pcbn bizonyos helyekre mar a 0.5-os tippel sem fersz oda. Ilyenkor szinten a gaz a megoldas.
A kattogósban a hegy szabályozta a hőmérsékletet, a Curie pontja volt belőve az üzemi hőfokra, ott vesztette el a hegy talpán lévő mágnes a mágnesességét. Azért volt csak AC-ra jó mert a DC felmágnesezte a hegyet és sosem kapcsolta le a fűtést. Az újakban elektronikus a szabályzás.
Vízcsőre meg bádogosumkára valóak az ilyen lángköpők. Vezeték az már finommunka..
Még a 6mm-es nagy állat tömör rézről is égeti a láng a szigetelőt + nyomatni kell a folyasztószert, és csak finoman csikizni a lánggal, különben oxidálja a rezet és nem futja az ón.
Ha van hely, konnektor, meg ilyenek, akkor valamelyik solomon forrasztóállomás, olcsó, dunát lehet vele rekeszteni, minden része strapabíró, cserélhető, hobbicélra bőven elég amit tud, 50w, szabályozható, kijelzés, mindenistennyila.
Ha olyan kellene, ami csak rácsiptet az aksira és megy, én vennék egy 12V-os klasszikus un. kattogós wellert
-már létezik, a régieknek mind 24V kellett és lehetőleg AC- (gondolom ebben más a fűtőbetét ellenállása, meg jobb az ívoltás a kapcsolójában, nem ég be)
Ha szakacskodni szeretnel a muhelyben, nyugodtan vegyel egy ilyen flambirozot, de nyilt langgal forrasztani igen nehez lesz. Ki fog gyulladni nehany dolog.
a szoftverjéből , hogy ne érzékelje? azt mondták hogy ezekből a sprinterekből nem szabad az egr-t kiirni, mert teljesitmény csökken, meg káros a turbóra? igaz ebből valami?
Sziasztok! Van egy 315-ös Sprinter 2009-es , 2.2 CDI , ami ahogz ramegy az autópályára és stabilan 2500 fordulaton megyen akkor egy kis idő után letilt az autó, ujrainditás után megint megy egy darabig és megint letilt, és egyre sürjebben. a hibakód a következő : De ami az érdekes, hogy este ahogy lehül a levegő 15-17 fokra az autó megyen, nem tilt le, de nappal 30 fokban folyamatosan... nem tudok rájönni mi a baja... Ami cserélve volt benne : uj EGR szelep, Légtömegmérő, egr nyomás szenzor, DPF kilett irva ( előtte ugyan igy tiltott) , kipufogó tömitést is cseréltem mert picit eresztett azt hittem a zavar be, turbó nyomás sehol nem szökik.... már nem tudom hol keressem....valaki valami ötlet? köszi elöre is
(Mas: az altalad belinkelt Fuchs olaj valami generic cuccnak tunik, mert a JASO M315 az egyetlen, amit teljesit, a tobbi csak ajanlas. Szerintem a biztonsag kedveert nezd meg az autod szervizdokumentaciojaban a gyarto altal engedelyezett valtoolajok listajat, hogy szerepel-e benne. Vannak gyartok, akik azzal trukkoznek, hogy az atlagember nem tudja, mi a kulonbseg az ajanlas es a specifikacio teljesitese kozott. Nem tudom a Fuchs kozejuk tartozik-e, ez foleg az olcsobb olajoknal jellemzo.)
A 085-ös váltókat +1litrrel túltöltöttük/töltjük a gyári szinthez képest. Semmilyen kapcsolási különbséget sem okozott. Senki sem panaszkodott fogyasztásnövekedésre és nem nyomott szét semmit a többlet........Persze elméleteket mindig lehet kreálni és a net népe között vevő is lesz rá.
Természetesen lehetett. Illetve az is, hogy a régi olaj nyíródott, használódott, változott a viszkozitása az új pedig gyári állapotú olaj volt.
Én a túltöltésnek tudtam be. Váltóba ( kivéve az automata ) mindig gyári olajat tettem. Az automatánál, mivel nagyon sok kell belőle inkább kinyomoztam eddig, hogy ki a gyári beszállító és onnan vettem az olajat.
melyik kéziváltónak van nyomóolajzása? van ilyen, de kíváncsi vagyok, hogy találkoztál-e már vele, mert szerintem az kb az ezerből egy kategória, sima szóróolajzása van gyakorlatilag mindnek.
A tultoltottseg jellemzoen olajhabzast okoz. Nyilvan az olajat nem olyan konnyu felverni mint a tojasfeherjet, es egy megfelelo szintre feltoltott valtoban/motorban is beleloghat egy csomo forgo alkatresz az olajba. De ennek ellenere nem mindegy az olajszint, ha tul van toltve, a forgo alkatreszek felhabosithatjak. Olajhabbal pedig nehezebb nyomast felepiteni (valtasi problemak), es rosszabbul is hut. Hosszutavon valamilyen valtokarosodas lesz a vege, szerintem latogass el valami normalisabb bandahoz, akiknek nem okoz lekuzdhetetlen problemat egy ketszaz forintos fecskendo beszerzese.
Ujabb kerdes, hogy ezek a turbo tisztito adalekok ernek valamit? Azert kerdezem, mert nem ertem hogyan tud tisztitani turbot egy uzemanyag adalek.
Talan ezek valamifele vegyszerek, amik nem egnek el az egesterben es kipufogaskor a turboba kerulve oldjak az ott osszegyutl szutykot? Viszont ha igy van, akkor nem lehetseges hogy megtamadja a tomoiteseket, csapagyakat vagy egyeb alkatreszeket is?
Ugy emlekszem annak idejen azt tanitottak, hogy meleg motornal kell, mert olyankor a szennyezodesek meg az olajban lebegnek igy kifolyik az olajjal egyutt a szutyok is, mig hideg motornal leulnek az olajtekno aljara es csak az olaj folyik ki a szennyezodesek meg ott maradnak az olajtekno aljan.
Nem voltam biztos hogy jol emlekeztem mert mar eleg reg tanultam. Ja, a kocsi egy rover 75 cdti, es ennel nem lehet feltolteni az olajszurot felrakas elott, de amelyiket lehet, azt fel szoktam tolteni olajjal mielott felrakom.
A váltó kapcsolási érzetre visszaváltozott olyanná, mint új korában volt. Olyan keményebb, feszesebb lett, és megint jobban kell ügyelnem a váltás kicsit kivárós ütemére.
De ez nekem valójában inkább tetszik, mint bajnak gondolnám.
Ellenben, mintha kicsit emelkedett volna az üzemi zaj is - vagy a fene tudja.... .
A váltónak szerintem van szuszogója így olyan túlnyomás ami szétnyomná a szimmeringeket nem lesz. Inkább kapcsolási nehézség amit valószínűbbnek tartok. ( Legalábbis nekem ezt okozott )
Nyomás*, elnézést :) Igen, eléri, de valóban kevés az olaj, nem a jelzés fals. Értem, és ez utal valami komolyabb hibára, vagy "tudjam be az öreg autónak"?
Van egy 98-as Suzuki Swiftem, és azt tapasztaltam ma reggel, hogy kanyarokban már bejelzett az autó olajszintre panaszkodva. A helyzet érdekessége, hogy nem füstöl az autó, és olajfolyás sem látható a motoron, tehát nem igazán tudom hova tenni az esetet. Nagyjából 1000 km múlva lenne olajcserés, szóval kb 8-9000 km alatt tűnt el belőle az olaj. Olajtócsát nem vettem észre egyszer sem alatta. A kérdésem az lenne, hogy mire tippelnétek, ha ezt tapasztalnátok? Mire gyanakodjak?
Hát, az a fura, hogy nem is az "én" szándékom a kérdés, hanem, hogy a márkaszervizben végül is ezt nem tették meg. Míg folyt a munka, én pötyögtettem ki a gépen a releváns részt, és leptem meg az információval az egész műhelyt. De nem volt megfelelő eszköz a leszippantáshoz (szükséges átmérőjű cső, és mondjuk injekciós cucc), így ez elmaradt.
(Én sehol máshol nem férek hozzá ehhez az információhoz. Míg a Ford "Műszaki zsebkönyv" az összes más típusú váltóhoz tartalmazza a feltöltési szinteket, addig a B6 esetén a szervizutasítást hivatkozza. A többinél is érdekes javaslatok vannak, 5-10-15-20 mm a beöntő szintje alatt - de ennek méréséhez semmilyen célszerszám nincs a műhelyben. Biztosan tudom, hogy nincs! Mint ahogy a kuplungtárcsa központozásához se.)
Miert megdobbento? Lehet, hogy vannak a valtonak olyan reszei, ahova uzemen kivuli allapotban csak akkor jut el az olaj, ha tultoltod - aztan utana leszivod a felesleget. Szerintem aki a szervizleirast keszitette, ezt alaposan atgondolta, en nem ternek el tole.
"A motor alacsony fordulaton (~1300-1800) nem rázkódik?"
Nem. Előszeretettel használom városi gurigázáskor 1600+ körül, 40-es korlátozásnál 3.-ban, 50-es korlátozásnál 4.ben. Menettulajdonságaiban semmi bajt nem érzek.
Kora reggel konzultáltam a szerelővel (aki korábban a vezérléscserét, és a lendkerékcserét is csinálta a márkaszervizben, meg most a kinyomócsapágy cserét is).
Mutattam, hogy üzemmelegen olyan "fűrészelő" hangja van üresjárásban (de a fordulat mégsem tűnik ingadozónak, csak a hang....). Együtt hallgatództunk - valóban van, és mintha a vezérlés felől jönne, kis gázadásra eltűnik - de nem sír fel. Azt feltételezi, hogy esetleg a vezérműszíj lehet túl feszes, annak ellenére, hogy a szokásos, tapasztalat és előírás szerint is jó módon állította be.
(Még az is lehet, hogy a motorféknél tak-tak-tak-ot is ezért csinálja? Tán még a síró/tutuló hangért is lehet felelős, amikor egyébként a motorhang, futóműzaj, szélhang okán a leghalkabbanak kellene lennie - 1600 felett 6.ban gurigázva, de legzavaróbban 1700 felett 5.ben light-osan haladva ?)
Más: Megdöbbentő a B6 váltó olajszintjének meghatározása: szervizutasítás szerint, töltsük fel szintig, majd szippantsubk ki belőle 500 ml-t. Az enyémben egyelőre szintig maradt, ez majdnem - kb 1 dl híján - 2 liter. Érdemes lehet lecsükkenteni 1/2 literrel, ahogy a Ford Etis/IDS írja?
Jéggolyók is okozhatnak turbóhalált, de általában a kenés hiánya öli meg az érzékeny szerkezetet. Mit tegyünk, hogy ez velünk ne történjen meg? Tovább »
a saját elgondolásom alapján. vagy a kartergázcsövön beveri vagy a turbó. a kartercsövet lehuztam a a legszűrő csövéről és elég trutyis volt.
eddig az olajfogyi 10e kmenként 0 volt. nem 6-7 deci.
köszönöm az infókat. holnap elutazom igy jegeltetem. nem ezzel...
amúgy az árt a turbónak ha elviszem megnézetni? nem tudom van valami alap karbantartás amit el lehet rajta végezni tisztítás stb... vagy többet árt mint használ egy le felszerelés?
mennyi időt vesz igénybe. lebet ugy hogy odaviszem az autot ès megvárom.? vagy ez hosszadalmasabb procedúra?
Ilyen melegben csinálhatod beindítás nélkül "hideg" blokkal, déli forrógsában a harmincix fokos blokkból simán lefolyik eléggé.
Plusz nem tudod magad a kipufogóval vagy forró olajjal összeégetni.
Én langyos motorral szoktam, mikor épp megmozdult a vízmutató. Sokáig csepegtetem lefelé, de ott kérdéses egy idő után, mennyire könnyen kapja fel az új olajat, addig ugyanis olajnyomás nélkül, minimális kenéssel jár.
(erre trükk, hogy olajat tenni az új szűrőbe, van konstrukvió ahol beválik, van ahol kevésbé)
Mennyire kokszos a szelepfedél alatt a motor? Ha aránylag jól néz ki, akkor a szelepfedélben sincs baj a szűrővel (általában). Az én pd kocsomban 495000 van és nem kellett szelepfedelet cserélni még.
Szívem szerint mondanám, hogy 300 ezernél néznek így ki a cooler csatlakozások. Lehet oda venni gyári új tömítőgyűrűt, ha a csönek még jók a beakadó körmei.
Tök mindegy, hogy hogyan légtelenítik, csak kijöjjön a levegő. A magam részéről nagy fecskendővel szoktam fékfolyadékot nyomni bele, miután legalul van a légtelenítő. Sokszor még légteleníteni sem kell, légtelenedik magától mire készen van a kuplung csere. Így elmondás alapján nem igazán tud ebben senki sem segíteni, ez megint tipikusan az az eset, amit hallani, érezni kell. (érdemes lenne ellenőrizni a főtengelyt is, nincs-e eltörve)
A motor alacsony fordulaton (~1300-1800) nem rázkódik?
Ha mindez valóban így van, akkor talán a szerviz helyett a hazai Ford vezérképviseletet kellene felkeresni egy jogásszal megtámogatva.
Szerintetek szabad a kuplung - kinymócsapágy cserét követő - légtelenítését vákumos megszívással csinálni? Mert úgy volt. És valahol azt olvastam, hogy nem szabad a fék légtelenítésére használt módszert alkalmazni.
Munka eredeti oka: (F Focus 1.6 TDCI +DMF, B6 6-os manuális váltó) Kuplung pedál fogáspont helyzete körüli állapotánál, őrlő/zörgő hang, teljesen kinyomott állapotban 1 másodperc után "berregő" hang.
Azért kinyomócsapágy, mert pont ezzel a hibával, 16 ekm-vel ezelőtt már volt lendkerék csere (amivel együtt akkor nem voltak hajlandók semmi mást megcsinálni).
Egyébként: a középállás körüli őrlő/zörgő hang alig hallhatóra redukálódott, teljesen kinyomott állpotban a berregés maradt.
Egyre kevésbé szeretem a korábban nagyon kedvelt, még nem egészen 2 éves, 85 ekm-t futott autómat, vagy a gyártóját, vagy a szervizt. Azt hiszem, Fordot én soha többet...
- Magasabb (1900-1600 rpm) fordulaton motorfékkel lassítva, hangos "csattogó" (tak-tak-tak...) hang hallatszik, korábban csak 3.-ban vettem észre, most már 4.-ben is - szerviznek elképzelése sincs.
-Terhelés (akár csak kicsit magasabb fordulaton váltva, aká csak a klímát használva) esetén, váltáskor oda-vissza vibrál a kuplungpedál - szerviznek elképzelése sincs, érdekes, hogy a lendkerék csere előtt ez nem volt, utána jelentkezett.
-1600 rpm felett, 5.-ben és 6-ban sír az erőátvitel, olyan, mintha egy porszívót kapcsolnék be az autóban (vagy, mint a buszok-teherautók mellett sokszor hallani). - szerviznek az az elképzelése, hogy talán váltó támcsapágy, de - annak ellenére, hogy tegnap lent volt a váltó - nem csinálták meg, csak váltóolajcserével kísérleteztek - de nem jött be, sír továbbra is.
kartergáz visszacsapó, kérdezném hogy lehet cserélni kiszedni szétszedni takaritani.? csak szelepdeknivel eggyütt? le kell hozzá venni? már a cooleremen folyik ki az olaj.
Panasz: forralja a hűtővizet. Már dolgoztak rajta, toldott csőcsatlakozások, mindenhol vízköves szivárgások láthatóak, a kiegyenlítő tartály néhány helyen repedt. Láthatólag sokat mentek vele "utántöltögetős " üzemmódban...
Szia! Köszi ismerem őket. Kicsit tartok is a dologtól,mert 2 éve egy Fiat Tempra önindítót harmadszorra sikerült náluk normálisan megjavítani. Igaz,garanciában. De elég bosszús dolog volt a tulajnak,hogy nem tudja használni rendesen az autót. Látom nem kóklerek,de ez tüske bennem van azóta.
Ocsem autojan az egyik elso kereknel a 2 kis csillagfeju fektarcsa biztositocsavar kozul az egyik bele van torve. A 4 kerekcsavar teljesen jol all. Hasznalhato igy az auto biztonsagosan? Valaki hobbi szerelotol azt hallotta semmi jelentosege nincs. ..
Jó ez az off-os téma.Nekem is van itthon egy 11Le-s briggs motoros trakim ami tökélezesen ugyanezt produkálja üzemmelegen.Hidegen pöcc-re,de jól felmelegítve ez a szorulós-hullámzós indulás(nem indulás).Ha nem állítom le,örökké megy. :)
Nálad a szelephézag növelés megszüntette???
Ha így van,nehezen találom a magyarázatát,de egy próbát megérhet.
Azért érdeklődnék, hogy most alakíttassam-e át csavarosra, míg le nem szakadnak a szegecsfejek, megelőzvén egy komolyabb váltóbeállást vagy lesznek előjelei a meghibásodásnak, vagy hirtelen jelentkezik, minden előzmény nélkül?
Ehhez váltókód kellene, és napra pontos gyártási idő. A 2001 július 9.-ig gyártott 02K típusú váltók lehetnek érintettek a szegecsfej leszakadásban. (DUW)
Sziasztok Szakik! Tudom, lerágott csont, utána is olvasgattam már, de szeretnék mégis egy kicsit több infót.
Golf IV, 2001, 1.4 16V, AXP motorkód, sötétzöld, megkímélt állapot, valós 155 k. km. , 150k km-nél váltóolaj csere szervizben.
Szóval. A váltónak semmi baja, nem recseg, könnyen vesz minden fokozatot, tehát tünetmentes. Milyen előjelei vannak, ill. lesznek a meghibásodásnak (szegecstörés)? Szedessem most szét a most még jó váltót, füleljek folyamatosan, hogy milyen új gyanús zajok vannak, ne foglalkozzak vele, adjam el most?
az oldaltszelepeltben is van pumpa de az csak játék, egy excentercsapon forgó szemes cső amiben a forgattyúsház oldalában horgonyzott "dugattyú" pumpál
Ezt a motort nem ismerem (nekem annak idején egy kisebb "öccse" szolgált egy fűnyíróban), van ebben olajszűrő?
A "gyerek" motornak nem volt olajszűrője (legalább is én nem találtam semmi olyasmit :))..... ) így erősen indokoltnak tartottam a gyakori olajcseréket.
Az első alkalommal a bütyök tört le és jött ki a blokk oldalán....
Másodszorra az autószerelő kételkedett és bikázgatta, míg csak átfordult egy újabb törés árán...
Gyári bele való olajpumpás a tengely.
Most, hogy megdupláztattam a hézagokat nem tapasztalni a jelenséget. De mivel nem látok bele,hogy mennyi a dinamikus érték , frusztrál, hogy megint csak idő kérdése az újabb kár.
Valószínű itt is a cherokee vs. land cruiser esete forog fenn.
Én valahol egy ezredfordulós Subarus karbantartási leírásban láttam olyat, hogy az automataváltó olajszűrő házának az épségét-tömítettségét kell ellenőrizni, ha az oké, nincs szűrő csere.
Köszönöm ez igazán megnyugtató... A lexus szerelök már akkor is érdekesen néztek amikor az automata váltó szürö szett után érdeklödtem...Mellesleg vagy 130 €....
Kérdezték : szoktam -e driftelni,vagy gyilkolni....Természetesen nem. Akkor 30-ezrenként olajcsere és pont...
Jó ez így? (Az autó nagykorú,de ma fordult (valós)60-ezer km-re... Szeretném ha tuti maradna.)
Adott egy ´98-as lexus gs 300 (2jz).(3000 ccm sor 6 supra motor turbo nélkül) Érdekelne ,hogy mennyi km-enként kell szelephézagot állítani ? Mi a tapasztalat ennél a motornál..-inkább elmegy a hézag vagy megnö ?
Tökéletesen működik, de a motor hangjában hallok egy kis kattogást, amiről nem tudom eldönteni, hogy hiba, vagy ez ilyen. Jellemzően egy hajtósabb, hosszabb etap után hangosabb, papás tempó után halkabb.
cikkszámmal találnék ilyen feszítőt (már az újabb fajtát), és hozzá a tömítést 5JW-12213-00-00 számon.
Magyarországon melyik cég az, akitől érdemes (normális áron lehet) yamaha alkatrészeket venni? Márkaszerviztől kérdeztem, csak mismásoltak, és nem adtak rá árat.
Nos, mivel menni kellett vele, ezért mentem vele, kb összvissz 80-100 km-t, város-elővárosi viszonylatban, egyhuzamban, 40-50nel. Persze, csúnyábban járt a motor meg gyengébb volt meg jóval többet fogyasztott, de más gond nem volt. Fordulaton szinte észre sem lehetett venni hogy 3 hengeres. Ma vagy holnap megjön az új trafó, addig már nem megyek vele.
Nem azért mentem vele mert nincs pénzem trafóra, hanem mert dolgozni kellett menni, és busz nincs már olyankor, amikor hazajövök 20 km-t.. Egy ismerős a Megane-jával 300 km-ről jött haza 3 hengerrel, amikor bexart a trafója, és nem lett baja, gondoltam, akkor a Toyota is csak kibír laza 80-100 kmt 40-50nel..
pár nappal ezelőtt apró kattogó hangot hallottam a váltó vagy hajtás felől menet közben. szabálytalan időközönként. mitha elszabadult volna egy apró fémdarab és néha bekerült a fogaskerekek közé(10-20 másodpercenként kb). hazajöttem vele a kattogás elmult de csöpögni kezdett a váltóolaj (csak járó motornál csöpög). simán megy az autó zörgés nélkül és veszi a sebességeket.
Budapest környékén esetleg kifejezetten T4 specialistát ismertek?
az a problémám hogy egy teljesen átépitett autóról van szó így alig van rajta gyári alkatrész...
Legutóbb sajnos kuplungtárcsa központozó kis vacak sem volt (úgy látom a weben, hogy ez ebben az esetben egy egyszerű, csőkulcshoz hasonlítható dugó, kerül vagy 4 eFt-ba! Felmerült bennem, hogy a magam érdekében is, veszek egyet....)
De szerintem ezt a 3 fognyi szabad szöget és 2,9 mm billenést műszer nélkül ls ellenőrizni tudom.
(és biztosan kicseréltetem a 6 csavart, ami a múltkor nem lett, mert állítólag rossz méret érkezett a lendkerékkel - külön megrendeltettem a csavarokat, és a magam érdekében inkább kifizetem, mint hogy megint a régiek menjenek vissza, immár másodszor /mert állítólag 1x sem szabadna, beszorításra alakváltozó spéci nyúló csavarok/)
Addig amíg a javítás tart még ok., hogy beindítod 1X, 2X és járatod, de tartós használat az már nem ok. Mint írtam a benzin egy multifunkciós "eszköz" a belsőégésű motor működésében. Optimális használat esetében pl. hűti és keni is a motoron belüli alkatrészeket. Gondolj bele, hogy mi lesz akkor amikor ezt nem teszi. Végülis a te pénztárcád. Ugyan nem tudom mi az oka annak, hogy így szeretnéd használni az autódat, de ha az anyagiak akkor szerintem el kellene gondolkoznod azon, hogy inkább gyalog, kerékpárral vagy tömegközlekedési eszközzel kellene közlekedned. A trafóra kérj kölcsön a szomszédtól. :)
Elvileg igen, de a 4 hengeres motor mechanikailag gyűlöli a háromhengerezést, ...tapasztalatom szerint ha van balansztengely is, akkor mindennél rosszabb.
Egy V8 vagy V12nél egy bankot szoktak lekapcsolni, és egy "rossz soros motor" lesz belőle, egy sor hattal öthengerrel szükségmódban menni, az sem jó, de a határeset.
Azért ilyenkor minden vissza van véve, hiszen egy henger levegőt nyom a kipuffba, nincs lambdaszabályzás, nincs semmi. Én kb ha "sivatagbol kell kijönni" csinálnám ezt maximum. Pláne egy szutykos trafó miatt
A vezérlőn is sok múlik, mennyire érti ezt a helyzetet a program, a legtöbb vezérlő semennyire, 300-400rpm körül rázkódik a motor, verve szét a bakokat, 5centiket ideoda jár, gyujtás összevissza szaladgál kinjában, durrog, csattog, csörög az egész.
Nem. (Károsodhat a motor - a benzinnek csak az egyik tulajdonsága az a sokból, hogy segít eljutni A-ból B-be, károsodhat a kipufogórendszer - katalizátor, balesetveszélyes - hibás gk. nem közlekedhet forgalomban és még környezetszennyező is).
Toyota Corolla, hengerenkénti trafós, behalt az egyik trafó, behatároltam melyik. Kérdésem: ha ott lehúzom az injektor csatit, akkor közlekedhetek vele? Csak a városban. Esetleg a trafóról is húzzam le a csatit?
Akit érdekel (és hogy ne csak bölcsészek gyarapítsák a karaktereket a fórumban):
2009-es Ford Focus 2.0 Tdci P2002 hiba:
DPF nyomáskülönbség érzékelő szenzor adta meg magát.
ForScan lite nevű andoidos proginál DP_DPF paraméter menet közben fixen 0-t mutatott majd elvittem szervizbe ahol a BOSCH diagnosztika ugyanezt a hibát detektálta.
3M5A-5L200-AB számú alkatrész az aksitól balra (kocsival szemben állunk).
Sikerült egy elég szar rajtot vennem és megpattogtattam a bal kereket. Elvettem ahogy tudtam adott szituban, felváltottam és azt tapasztaltam, hogy gyorsításkor határozott norgó hangot ad és vibrál. El is könyveltem, hogy valamit itt szétlőttem...gondoltam most már mindegy, ha nagyon meg akar állni úgyis meg fog.
1km és egy kanyar után viszont látszólag elhagyta. Alánéztem-megrángattam de semmi hibát nem látok, minden egyben lévőnek látszik.
Arra gondolok a belső féltengelycsuklót "megrendezhettem" kicsit aztán kimozogta, mert ha váltó-difit szétcsaptam volna, az nem is igen hagyja abba.
Ti megnéznétek valamit tüzetesebben, vagy egyelőre örüljek és kész?
A kettős tönegű lendkerék ellenőrzéséhez a tűréshatárokra lenne szükségem:
- szabad szög - "Szabadszögként azt a szöget értjük, amellyel az elsődleges és a másodlagos lendkerék egymáshoz képest elfordítható addig, amíg az íves rugók rugóereje működésbe lép"
- axiális billenés (billenési játék) - "A billenési játék alatt azt a holtjátékot értjük, amellyel a ZMS mindkét tömege egymástól el- vagy egymásra billenthető"
Nem ismétlem meg korábbi hozzászólásaimat, de (mivel tudom, hogy ezek a határok gyártmányonkétn/típusonként akár eltérők is lehetnek), fontosnak gondolok néhány dolgot ide ollózni:
"Van egy 2014. márciusi gyártású, 2014. szeptemberben átvett Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) kombi autóm, manuális B6 váltóval."
"- 68 ekm-nél garanciában ki lett cserélve a (kettős tömegű) lendkerék, mert a kuplung pedál mozgásának középső harmadában kerregő-zötyögő hangot adott, ami a pedálon érezhető is volt. A jelenség huzamosabb használat, legalább néhányszor 10 km megtétele után jelentkezett, hidegen nem. A lendkerékkel együtt a kinyomó szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy NEM lett cserélve,... . Gyakorlatilag a lendkerék csere után azonnal (2 munkanap múlva) mentem vissza, hogy a jelenség nem szűnt meg...."
"Most már,
- ha huzamosabb használat után teljesen (padlóig) kinyomom a kuplungot, kb 1-1,5 másodperc múlva egy jellegzetes, laikusnak a kinyomócsapágyra utaló berregő/kerregő hangot ad, és
- folyamatos közlekedés közben váltásokkor kinyomáskor és felengedéskor a kuplung pedálon enyhe rezgést érzek
- hidegen nem, de kifejezetten tartós használat közben/után úgy általában is zajosabb lett az alapjárat/üresjárás, szerintem a menet közbeni állapot is."
Kinyomócsapágy csere van előirányozva.
Közben feltétlen ellenőriztetni (sőt, ellenőrizni) akarom a mára 14 ekm-t futott "új" lendkerék állapotát.
Kutakodom a weben, de nem találok konkrét adatot a szabad szögre és billenésre, pedig ezen túl gyakorlatilag semmi fogódzkodó nincs, hacsak szemmel nem látható egyéb baj (zsírkilépés; a dörzsfelület állapota (pl. termikus terhelés, hőrepedések); zajfejlesztés; a tengelykapcsoló állapota) nincs.
Üdvözletem! véleményeteket kérném,astra g láncos motorokhoz melyik vezerműlánc szettet érdemes megvenni ? (dayco,febi,swag,bgs,fai).Köszi,ha megosztjátok tapasztalataitokat.
Előzmény nélkül jött elő a probléma, ezért feltételezem, hogy a fékdugattyúk nem álltak be hirtelen mindkét oldalon. A fékcső megnyitás jó ötlet megnézem. A szervódob rúdja el tud állítódni valamitől?
nyomás van az első körben? ha megnyitod a fékcsövet elengedi? akkor sem biztos hogy főhenger lehet hogy a szervodob rúdja nyomja picit a dugattyút. ha meglazítod az anyákat kiderülhet.
amúgy lehet hogy csak a dugattyúk szorulnak a kerekeknél
G astra 2001 1.6 8v no-abs azt csinálja, hogy az első fékek folyamatosan fognak. Meg lett emelve kerekenként, a hátsó kerekek (dobfék) teljesen szabadon forognak. Főfékhenger csere?
A Klemmet pedig mindenhol Kl-nek roviditik, nem csak a BMW-nel. Sot, az angolok is KL-t irnak sokszor, mert sokkal egyszerubb kiirni, mint azt, hogy "terminal", es a "Kl.30" is rovidebb, mint a "hot at all times".
De akinek ezek az alapfogalmak nem tisztak, annak nem programozokabelre, hanem nehany szakkonyvre lenne szuksege elso korben.
KL" in bimmerspeak refers to the ignition "terminal" positions. For many, the terms "run" & "accessory" still raises questions...because it doesn't plainly explain which ignition positions they are for those that don't refer to their owners manual for better clarification.
Below is some simple explanation:
KL 0 = OFF (ignition off position)
KL R = ignition position 1 ("run" - some electonics & modules are powered up)
KL 15 = ignition position 2 ("accessory" - all electronics & modules re powered)
KL 30 = ignition position 3 (where the ignition defauts after starting the engine)
KL 50 = ignition start position
Namost mivel az autó nem bmw, ennyiféle lehetőség nem lesz, kulcs nulla, kulcs gyujtás, indítás.
Eleve nagy parasztvakítások ezek a flasherek, az olcsó mindehol árult változatok pedig az eredeti cuccok klónjainak a klónjai, esetleges HA egyáltalán működnek.
Ismernek egy (nagyon gyakoriakból egy pár nagyon elterjedt) ecu kódot, és pont.
Márpedig ez azon alapul a vezérlő ÖNMAGÁT flasheli meg, a kütyü csak egy protokollfordító ami az ecu-val kommunikál, pontosabban a benne futó bootloaderrel.
És akkor ehhez még hozzájön a "fizikai réteg", ugyanott, ugyanúgy, ugyanolyan koreográfia szerint kell-e csatlakozni egy adott autóhoz, mint X évvel azelőtti verziójához...
Egyébként meg a sikeres kiolvasás és felülírás után pont hihetetlen károkat lehet okozni, szóval aki addig nem jut el, mi ez és hogyan működik (vagy épp mitől nem működik), elképzelni nem tudom mit szeretne flashelni és mire.
Az hogy bosch DDE x.x például egy nagyon általános gyűjtőnév, olyan mint pl a "motronic 4.3"
Van egy ford escort 1,6 kombim 1999-es. Van vele egy olyan problémám, hogy felfele váltáskor főleg 1-ből 2-be a kuplung kinyomásakor hirtelen elkezd jobbra vagy balra húzni. mi lehet a probléma? Nem mertem hazamenni vele otthagytam egy aldi parkolóba. Autómentő vagy eldöcöghetek vele egy szerelőig? Köszönöm a válaszokat.
Igen, elvileg boot módba teszi, de vannak néha modellek, amiknél ezt más módon csinálják. Speciel ilyen autót még nem láttam közelről, úgyhogy konkrét infót nem tudok adni. esetleg próbáld valami modernebb kiolvasóval.
Szerintem a flasher azzal kezdi az olvasast/irast hogy boot modba teszi az ecu-t ha tudja, amit meg nem tud, annak segiteni kell, ossze kell zarni vagy letestelni (ez sem vilagos szamomra) valamelyik labat az ecu vezerlojenek, hogy boot modba tudja rakni a flasher, azokat hivjak boot modosnak, de a rover75-rol sehol sem irjak hogy kezzel kell boot modba rakni.
Bocs hogy felreerthetoen fogalmaztam az elso hozzaszolasomnal.
Van egy 2005-os Rover 75 cdti (dizel) autom, a benne levo ecu tipusa NNN500340 (0281010811)
Vettem egy KWP2000+ nevu ecu flashert hogy lementsem az autom ecu tartalmat de nem mukodik vele. Amikor kattintok az ecu adatok gombra, kiolvas valamit de szerintem az sem helyes, aztan amikor a flash olvasara kattintok jon az "internal hardware error" uzenet es nem csinal semmit.
Kerdeztem az eladotol mi a teendo ilyenkor, azt valaszolta, csak boot modban lehet flashelni, de arrol nem irt semmit hogy hogyan, es az en autom ecu tipusanal nincs ott a "boot mode" felirat hogy csak ugy lehet, szoval ketlem hogy az eladom ert hozza.
Amikor nem rover 75-ot valasztom a tipus listaban hanem bmw320d common rail, akkor elindul a flash olvasas, de a merete csak 48kbyte ami kicsinek tunik, es hex editorral bele nezve nem talalok semmi infot az ecu tipusarol, szoval ketlem hogy az jo lenne, vagy ha jo, akkor tuti nem full flash, hanem csak egy kis reszlet
Ezutan azt olvastam valahol, hogy Galletto1260 flasherrel lehet flashelni az en ecu-mat. Vettem egy olyat is, de azzal sem mukodik Amikor az ecu adat gombra kattintok, kiir a program nehany sorban egy csomo pontot, aztan amikor a flash olvasara kattintok, azt irja hogy nem tudja megnyitni a portot.
A laptopon 32bit-es win8.1 van. Allitolag xp kene hozza de szerintem nem XP-re van ez korlatozva hanem 32bit-es rendszerre. Eddig minden program mukodott 32bit-es win7/8-on amire azt mondtak hogy csak xp alatt mukodik.
Kerdes az, hogy mukodnek ezek egyaltalan az en autom ecu-javal?
Ha igen, akkor tudnatok irni nekem egy reszletes leirast, hogy hogyan?
Most jovok a gumistol ahol kiprobaltak es azt mondjak ez nagyon minimalis duboges es higgyem el 2-3e km utan beall.
Valoban minimalis mert oda kell figyelni es csak felhuzott ablakokkal jo uton hallani,,de hallatszik az biztos.
Volt nekem nagyobb is diesel/benzines bmw sok db,be is furodtem egy-kettovel rendesen.
ez a 2.0 18 d mindent tud amire nekem szuksegem van es kozel sincs mar annyi baj ezzel a 4 hengeressel.
3.0d,3.0i minek ?elmeny autonak nulla,azt amit egy 335 vagy m3/m4 ugysem tudja kozel sem.gondolkodtam egy idoben 335i,vagy m3-on de be kellet latnom,h irto nagy lux lenne nekem azert az evi 3-4-5e km-ert,mert ugye mindennapos hasznalatra nem valo.
beirom majd h viselkedik a teli patent 16colosokkal
A rezgés a kerékből is jöhet, simán, a szilent, stb csak felerősíti a rezonanciát, odavezeti, morgásból dübörgést "csinál"
A hátsókerék hajtású bmw egy életérzés, akkor kell ilyet venni, ha igény van erre. (magánvélemény: akkor már nem 1.8as dieselt)
De vannak már pont ezért a legkisebbek közt elsőkerekes bmw-k is, hogy a márkajel meglegyen, a többi meg a legegyszerűbb.
Ki találja meg a hibát? BMW szerelő aki nem kap sírógörcsöt, ha meglát egy difit vagy kardánt.
Mindezen polémia ellenére én futnék felrakni egy stimmelő lemezfelnin egy akármilyen puha télit, (arra ugyis szükség lesz előbbutóbb)...hogy avval mennyire hallható-érezhető a dolog.
Szemlélet kérdése, hogy csak nyelsz és fizetsz, vagy beleállsz és harcolsz.Egyik oldalt sem ítélem el, de én harc párti volnék egy teljes garis autó esetében.Mondjuk nálam fel sem merült volna, hogy új autóként dízel Fordot vegyek.Jó eséllyel semmilyen dízelt sem.
Egyébként nem vagy köteles ugyanabba szervizbe hordani az autót, ahol vetted....
Közismert esetek százai cáfolják ezt, de mindenkinek lehet más véleménye, a pénzét pedig mindenki arra költi, amire csak jólesik. Meg kell élni a szakértőknek-jogászoknak is valamiből, végülis.
A vezérképviselet és /vagy a gyártó központja igenis odafigyel ezekre a visszajelzésekre , nem szeretik a negatív sajtót és szoktak találni megoldást. Elrettentő példája mindenkinek van, de hidd el valójában nekik sem éri meg a pereskedés.
Én azt a pénzt a fizetős kuplungozásba toltam volna, és nem abba, amivel semmit nem fog elérni, csak tovább eszi a mérget.
Ugyanis semmiféle ügyvéd, tévéméműsor és egyebek nem kötelez egy céget semmire, sőt, onnantol beleállnak, hogy jó akkor mi is így, jönnek a jogászaink, és lejátszuk.
Egy ilyen per 5-10 év is lehet, mire valami a csillivii szalon mögött álló félmilliós fordreparátor eldobható zsebkft-t köteleznek egy akkor párszázezres már rég meg sem lévő autó megjavítására..nonszensz.
Plusz akkor onnantol oda hordja a kocsiját szervizre, akikkel perben haragban áll? Vajon milyen munkát végeznek majd azon?
A magánvéleményem pedig az, hogy ezt nemhogy standard a fordnál, hanem minden autógyárnál az üzlet normális menete, ha az autó túl jó lenne, nem romlana el, aki sokat megy annak már garanciában is, akkor nem lenne meg a bevétel a gyári alkatrészen, ld 33ezres(!) darab gumicső alább.
Ez egy bmw, hosszmotor, hátsókerék, kardán, külön difi, az egy saját hátsóhídban, kardánfüggesztő csapágy, millió szilent minden alatt, (hidak, függesztő, difiház, váltóház, bölcső)..akármi lehet.
Egy ilyen hajtáslánc millió féleképp tud rezonálni, búgni, dübörögni.
(A picit rossz kardáncsapágy pl ugy dübörög, mintha tombolószellemek laknának az autó alatt...)
Van egy 2014. márciusi gyártású, 2014. szeptemberben átvett Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) kombi autóm, manuális B6 váltóval.
- 48 ekm-nél garanciában vezérlés+vípumpa szettet kellett cserélni, mert alapjáraton ütemes kerregő hangot hallatott (és ekkor már láthatóan olajsaras volt a vezérlés-ház felett a töltőlevegő cső coolerről jövő szakasza egy illesztés körül - ez később garanciában cserére került, mert fokozódott a jelenség).
- 68 ekm-nél garanciában ki lett cserélve a (kettős tömegű) lendkerék, mert a kuplung pedál mozgásának középső harmadában kerregő-zötyögő hangot adott, ami a pedálon érezhető is volt. A jelenség huzamosabb használat, legalább néhányszor 10 km megtétele után jelentkezett, hidegen nem.
A lendkerékkel együtt a kinyomó szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy NEM lett cserélve, hiába kuncsorogtam érte, azt mondták, az ilyenkor nincs benne a garanciában.
Gyakorlatilag a lendkerék csere után azonnal (2 munkanap múlva) mentem vissza, hogy a jelenség nem szűnt meg (március 11-én volt a csere, utána hosszú hétvége, majd 16-án kedden nem használtam, 17-én szerdán Pécs-Budapest útról visszatérve késő délután már ott voltam a szervizben bejelenteni....) Elhajtottak azzal, hogy "a kuplung félig benyomott helyzete nem üzemszerű állapot, és a mechanikának természetes állapota ebben a helyzetben a köszörülő hang" - hiába mondtam, hogy szerintem üzemszerű ezen a helyzeten átnyomni, és nem tartom hibamentes működésnek, ha közben hallható/érezhető, arról nem is beszélve, hogy az erőátvitel helyes működésének egyik tesztje is a kuplung zajmentességének ilyen módon való ellenőrzése....)
Szóval, amikor a rendszer jól felmelegedett, akkor azóta is kerreg-darál.
De folyamatosan romlik a helyzet !!!!
Most már,
- ha huzamosabb használat után teljesen (padlóig) kinyomom a kuplungot, kb 1-1,5 másodperc múlva egy jellegzetes, laikusnak a kinyomócsapágyra utaló berregő/kerregő hangot ad, és
- folyamatos közlekedés közben váltásokkor kinyomáskor és felengedéskor a kuplung pedálon enyhe rezgést érzek
- hidegen nem, de kifejezetten tartós használat közbe/után úgy általában is zajosabb lett az alapjárat/üresjárás, szerintem a menet közbeni állapot is.
- ugyanazokat az (sokszor egészen nagy távú) utakat járom, nagyon hasonló körülmények között, nagyon hasonló vezetési stílussal, de szerintem a fogyasztás is felment vagy 0,5-0,7 l/100 km-t
Arról fogalmam sincs, hogy előbbiekkel bármilyen kapcsolatban áll-e, de 3. sebességfokozatban motorfék üzemben, 1900-1600 rpm között ütemes, gyors csattogó (tak-tak-tak....) hallatszik a motortérből.
Leírtam és emailben küldtem el a márkaszerviznek, mert különben megint elhajtanak, még munkalapot sem vesznek fel.
2 hét múlva bementem, hogy (bár levélben azt válaszolták, hogy keresni fognak, meg lesz bevizsgálás is), semmi visszajelzést nem kaptam, érdeklődnék a továbblépésről.
Kaptam időpontot további két héttel későbbre - azzal, hogy kicserélik a kinyomócsapágyat.
Bizonyosra vehető, hogy ezzel a barkácsolással csak elodázni lehet a következő, egyébként akár az egyik elem önálló cseréjével okozott további meghibásodást. Elodázni egészen addigra, amikor kifut a 2-éves alapgaranciából, és a kiterjesztett (+3 év) garancia meg már nem vonatkozik a lendkerékre/kuplungra.
Segítsetek:
Lehetséges, hogy nem tudom elérni, hogy garanciában cseréljék ki végre egyben ezeket az együtt mozgó/élő mechanikus elemeket (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy), és ha megint rossz, akkor újból a lendkereket is (de most a 6 csavarral együtt, ami a szigorú tiltás ellenére múltkor nem lett) ?
Tudja valaki, hogy a Ford-nak milyen belső utasításai vannak ilyen esetre? Tényleg kifejezetten csak ezt a maszatolást engedik? Mi lehet a módja annak, hogy tényleg megcsinálják úgy, ahogy azt a szakértők úton-útfélen javasolják?
Hogy nehogy ismét egy bölcsész vénával megáldott, szabadidővel igen de témához kapcsolódóan mondanivalóval nem rendelkező egyed billentyűzetet ragadjon egy hasonló kérdésfelvetéssel kapcsolatban:
Igen, Székesfehérváron ez az a DPF-el foglalkozó cég, akit a ajánlanak.
Ismét előjött egy fura dolog a VW Polo First (újabban 9N) 1.2 háromhengeres (BME085235 motorszámú) autón.
Jobbra kikanyarodáskor néha felvillan a kézifék jelző piros lámpa és egyúttal sípoló hangot ad ki. A lámpa csak fel-fel villan de a sípolás (kb. másodpercenként egy hosszú) a kanyarodás végéig megy. Mi lehet a gond? Fékfolyadék úgy 10 hónapja volt cserélve vizsga előtt.