Köszi a leirást . A benyátol én is emiatt tartok , hogy a szivacsot roncsolhatja . Benzinnel csak az ilyen simson meg mz meg egyéb régi motorok szűrőjét szokták tisztíttami mer azok nem szivacsosak .
A "Brigéciol" nem roncsolja? vagy maradjak a "melegvíz + Ajax/Pur...mososzereknél"
Találtam egy részletes leírást a szűrőmosásról. :-)
"A szűrőt először ki kell mosni, hogy a régi olaj kimenjen belőle (a kosszal). Ezt én régen sima mosogatószerrel csináltam (macerásabb), mostanában Brigeciol 2000-rel ami tesco, auchan......is kapható és nem egy nagy összeg (kb 600 Ft/L) ráadásúl környezetbarát, szóval bele mehet a lefolyóba. Áztatod, nyomkodod amíg ki nem megy az összes olaj. Más oldószerrel vigyázni kell (szvsz benzinnel is) mert a szivacs szerkezetét rongálhatja, vagy oldhatja az illesztéseket. Miután kimostad a szivacsot hagyod megszáradni majd átitatod légszűrő olajjal. Kapható öntőflakonos, és spray formában is. Mindegy melyiket választod a lényeg, hogy ne csöpögjön belőle a lé de rendesen át legyen itatva. És kész, mehet vissza a motorba :)"
Na szoval VISSZA IRT A FRANCIA GYEREK ! csak a gondom az hogy én német szakos vagyok , 1éve tanulok már angolt is de még kezdő vagyok . Értem kb , hogy nit ír de nem pontosan . Te nem tudsz véletlen angolul ? itt a szöveg :
Nekem is vékonynak tűnik, talán a nagy átmérő miatt bírja így is. A tiednek a tetején sincs ilyen?
Nem mondtam, hogy szar lenne a szűrő, csak nincs megtámasztva. Most mondjam, hogy a Honda is jó, és annál meg igen? :-)
Szivacs szűrőm még sose volt, de gondolom benzinben kell kimosni, aztán szoktak rá tenni némi olajat, amiből lehet kapni direkt légszűrőhöz valót (azt hiszem spray-ben).
Nagyon köszi a részletes "képregényt" :-), de nem kellett volna ennyit fáradni. Bár lehetnének kicsit élesebbek. :-) A szivacs alakja az érdekes, főleg, hogy vannak rajta lyukak, amikre nem gondoltam. Persze így látva logikus, ott kerül be a levegő. Ezek szerint alatta nincs semmi? Gondoltam, valami perforált lemez, vagy rács esetleg kellene, mert így nem fekszik fel semmire. Igaz, egy 50-es nem fogja beszippantani, de ha egy kicsit nincs a helyén, már a szélén szívhat szűretlen levegőt.
Nekem most darabokban van, így inkább nem teszek fel képet róla. :-)
Elöl nekem se lehet állítani, ráadásul az egyik szárban se rugózás, se csillapítás. Nem zörög benne semmi (a kifelé-csillapító rugón kívül), majd szétszedéskor derül ki, hogy gyári megoldás-e. Állítólag létezik ilyen, bár ott az egyik szárban van a rugó, másikban a gátló. Bringán már láttam ilyet, de motoron...
A hátsó teló alsó részén van egy nagy anyacs., ezzel lehet leengedni-emelni a hátulját. Ha küldesz képet, én is küldök róla. :-)
Hát lehet,hogy használt kéne!nincs 1/2milliom fölösbe erre a célra!Ezért gondoltam a használtra max 300 költenék rá (valamikor)!Csak attól félek,hogy nem ér le rendesen a lábam jól róla(178 vagyok)!Most úgy is veszek egy s*ms*nt,az egy darabig jó lesz!:-) de nyár végén lehet,hogy érdekelne!