mvjeno: arra gondoltam,h a kép alapján a 042-nek friss főműhelye lehetett akkoriban. Mivel nincs rajta csillag ,90 után készülhetett a kép, a gépet tudomásom szerint 91'-ben selejtezték. HA jól tudom akkor volt "divat" az alacsony psz-úkat selejtezni....
Tudtommal 250 és 300 millió között van, az "alapanyag" állapotától függően. Ha ven benne motor és fődinamó, akkor azokat a Járműjavító "ócskavas" árban beszámítja. Ugyanez a hűtőelemekkel, satöbbi...
A 244 és a 211 ilyen szempontból muris lesz, mert gyakorlatilag a kaszni és a forgóváz a tckel fog bekerülni a Járműjavítóba.
Egészen picit vitáznék az összeggel. Kicsit alulszámoltnak tartom a 100milliós remot költséget. Anno a 17-es Nohab felujítása került 160-190m ft-ba, úgy, hogy az eredeti motort és fögépcsoportot, alkatrészeket újították fel, illetve a mérökocsi miatt épitettek be kiegészítö rendszereket. A Szergejnél, új fögépcsoport, karosszériaátalakitás, és millió más, új dolog került be. Szvsz minimum a 2-3 szorosa a fenti összegnek a valós költség.
Akkor a 052-es psz-ig volt a fődinamó felett egy kis szellőző a tető egyik oldalán, melyet később lehegesztettek? Amúgy mely psz-tól érkeztek az M62-esek hangtompítókkal, és mely psz-tól van rajtuk a kis kapaszkodó elől két oldalt? Sokszór a psz. cseréknél ezek a kis kapaszkodók is árulkodnak...
Mivel M62-es topic, ezért elnézést, de számomra két ismert V43-ason valóban összecseréltlék a táblákat. A V43-1047 psz.-ú mozdonyon a V43-1074 gyári táblája van fenn, V43-1074 tábláján ez áll: Sz.év.1968; Gy.sz.202. és ugyan ez olvasható a V43-1047 egyik tábláján is, psz. csere nem volt, a táblákon a számok sértetlenek, ezért átütve se lehetett. Az viszont elképzelhető, hogy a V43-1047 egyidőben volt V6*-on az 1074-gyel, és az adott szerelő az 1074 tábláját véletlenül az 1047 polcára tette...:-)
Nos az M61-002 jármüszekrénye (üresen) és a forgóváz volt bruttó 2625003ft. Ez a legmagassabb ócskavas ár, feletti ajánlat volt, és egyéb fémkereskedökkel, kellett nyilt pályázat keretében versenyezni, érte.
> Vagy valamikor a 228 átszámozódott 042-re. Csak a tábla árulkodik.
Ha jól emlékszem, akkor a korai Szergejek abban is eltértek, hogy a vezetőfülke oldalablaka alatt a lemez nem bordázott, hanem sima, lásd M62-001. Nem tudom, hogy hanyadik gépig épült így, minden esetre a 042 az első széria utolsó tagja (ha gonoszok vagyunk, akkor a 42 db prototípus közül az utolsó. Egy régi fénykép sokat segítene. Igaz, hogy több gépet szereltek fel később utángyártott vezetőfülkével, de nem valószínű, hogy egy adott gépen mindkettőt lecserelélték.
Bár mondjuk a 038-on mintha már bordás lenne, úgyhogy lehet, hogy ez nem játsz.
Most már én is kíváncsi vagyok a 228-asra. 99%,h eredeti számán fut, a gyári táblát meg kéne valahogy nézni (Fc-s gép) ,persze ha van még rajta....:-))
V43-kon láttam még a gyári táblák cseréjét. Persze ott sem tömegesen, néhányat....
Én pont az ellenkezőjét tapasztalom, álltalában nem csereberélik a gyáritáblákat. Mailben tudok neked általad is megtekinthető járműveket aminek más a pályaszáma mint a gyári táblája! :-)))))))
Most kíváncsilennék a 228-a milyen táblával futkoz ha a 042-vel akkor nincs miről beszélni!
Fogalmam sincs menyibe kerülhet egy ilyen gép. Viszonyítási alap lehet azonban az, hogy az M61 002 ha igaz akkor 2200000 Ft-ért lett a NoHAB GM alapítványé. Ebben a gépben az égvilágon semmi nem volt benne, ezért a pénzért kapták a kasznit meg a forgóvázakat, futóművet. Azt nem tudom ez ócskavas ár volt-e, vagy annyira megakarták menteni a gépet, hogy külön alku folyt érte?
A remot felújítás ára cirka 100 millió Ft. A kérdésed nem teljesen tiszta nekem. Ha a gépet remotra tervezik már nem is nyúlnak hozzá az eredeti állapot fenntartása címén. Ha remot lesz akkor remot lesz minek költeni rá plusszban? Mellesleg a remotnak is van feltétele, a 244-es nem hiszem, hogy olyan állapotban van, hogy a fennt leírt remot árból felállítható lenne. Azért a vezetékezésnek, a kaszninak, az aljának rendben kell lennie valamilyen szinten, hogy azok további helyreállítása ne növelje a költségeket a remotorizáció során.
M62-255! E-mail ment. Mindenképpen nézd meg, valamint kicsivel lejjebb írtam a neved mozdonyáról /M62-255/ infókat!.
A 1424 sz.hozzászólásomban szereplő színtervek is a Vasútgépészet 1995. különszáma volt a forrás.
Az M62-es mozdonyok festési tervei és festései a MÁV-nál (1963-1995). Az M62-eseknél az első darabok meglehetősen egyszerű "jelzővörös" színben érkeztek az oldalablakok alatt vékony sárga csíkkal és igen világos szürke tetővel viszont a gyári fotókon a mozdony homlokán szereplő óriási méretű vörös csillag helyén "MÁV" felirattal. Ez egyébként a felirat kivételével megegyezik a későbbiekben a DR-nek szállított mozdonyok színezésével. Már javában folytak a szállítások, amikor az M62-008-as mozdonyra festettek csíkokat. Tul.képpen ez a mozdony előfutára volt a mindenki által jól ismert úgynevezett "Bajuszos Szergejnek". A Közlekedési és Postaügyi Minisztérium 1/VII. A. III. Osztálya által 1965. május 19-én kiadott 10648 7A III. sz. rajz rendelkezik az M62-es mozdonyok végleges festéséről. Ez a rajz tartalmazza a vonalak méreteit, elrendezését, azonban az utókor számára elég nehezen értelmezhető utalásokat tartalmaz a színek meghatározásáról. Pl.: "Világos okker" (a már korábban megadott minta szerint). "Fehér" (a már korábban szállított mozdonyokkal azonos). De hát végül is az M62-041-től felfelé egységes színezésben érkeztek a mozdonyok. Az akkori "testvérek" olyannyira betartották a kivitelezésre vonatkozó előírásokat, hogy amikor a MÁV a '80-as évek elején vásárolt néhány vezetőfülke szekrényt akkor ezeket is még ebben az eredeti színben szállították noha a MÁV ezt a színezést már évek óta nem használta.
*****
Az M62-es mozdonyok színei 1965 és 1974 között.
*-Szekrény (Jelző vörös RAL3001)
*-Tető, szoknya alja, forgóváz (kavicsszürke RAL 7032)
*-Csíkok: (RAL 1014)
*-csillag világosabb része: (RAL 3014) 1974-ben volt az a választóvonal, amikor elsősorban gazdasági szempontokból áttértek a az egyedi színtervektől az egységesített színtervek alkalmazására. A Magyar Iparművészeti Tanszéke a MÁV megbízásából elkészítette a "MÁV" Személykocsik és mozdonyok színezési rendszerét. Próbaképpen néhány járművet átdestették így pl. a V43-1027-est és az M62-011-et. [...] Ebben az időben csak az M62-esek szoknyája volt sárga. Ennek oka egyszerűen az a törekvés volt, hogy valamennyi dízelmozdony típusnál egységes legyen a színtevr és az M61-es mozdony "orrára" még az iparművészek sem tudtak kialakítani semmilyen sárga felületet ennek megfelelően lett a Szergej-nek is narancs színű az eleje. A tető csak szép lassan lett narancs színű, kezdetben teljes egészében szürke, (az M62-095 psz. mozdony teteje pl. igen világos szürke volt.) Első lépésként csak a vezetőfülke feletti rész, majd 1979-től lett a teljes tető narancs színű. Az M62-esek színei 1974 és '79 között: -futómű, (tető?): RAL 7038 *-homlokfelület, fogantyúk: RAL 1017 *- mozdonyszín: RAL 2002.
V43 és M62 sor. mozdonyok a Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút Rt-nál. A GySEV Rt. 1972-ben hat, M62-es dízelmozdonyt vásárolt a Szovjetúnióból 1974-ben a MÁV-tól átvett kettő mozdonnyal jött létre az M62-901...908 pályaszámú járműpark. Az M62-es dízelmozdonyok több mint egy évtizeden át meghatározó szerepet töltöttek be a GySEV trakcióban. A gázolaj árának hetvenes években megkezdődött drágulása miatt a dízelvontatás költségei rohamosan emelkedtek, ezért a GySEV a Győr-Sopron-Ebenfurthi vasútvonalát villamosította. Ezt követően az M62-esek feleslegessé váltak, 1994/95 években - egy kivételével - leselejtezésre kerültek. 1987-ben megindult a villamosítás. A villamos trakció bevezetését a GySEV a MÁV-tól megvásárolt 12 db. V43-as sorozatú mozdonnyal oldotta meg. Az Északi Járműjavítóban felújított, GySEV-nek átadott villamos mozdonyokért a MÁV a 7.db. GySEV M41-est kapott, továbbá 5.db. új V46-ost is vásárolt a MÁV részére. A GySEV Rt. V43-as mozdonyai a 320...331 pályaszámot kapták, és napjainkban is a vasúttársaság vonóerő parkjának gerincét képezik. /Forrás: Vasútgépészet 1995. különszám/
Titibi! Kérdés: Kb.milyen árban lehet egy működésképtelen M62-es, melynek felújítását eredeti állapotra nem tervezik, hanem mondjuk majd egyszer valamikor remot lesz, és a főgépcsoport sincs már benne (M62-244), vagy ami éppen benne van, az se jó.
Másik kérdés: és egy leselejtezett Szergej kb. mennyibe kerül? Ez utóbbit súlyra mérik?
Akkor éppen, hogy lehetséges. Évekkel a szétvágás előtt keletkezett az átvágás. Mondjuk a 228 rossz állapotú gép volt és a 042 pedig jobb. Ennek ellenére bekérték a 042-t műhelybe, megoldották ment a 228-as 042 számon a 042 pedig dolgozott tovább 228 számon. Csak a gyáritáblákat nem cserélték ki.