Keresés

Részletes keresés

mvjeno Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1458
Igen előtte volt balasete és az fm-ben volt. Szerintem elcserélődött a tábla.
Előzmény: M62-255 (1457)
M62-255 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1457

mvjeno: arra gondoltam,h a kép alapján a 042-nek friss főműhelye lehetett akkoriban. Mivel nincs rajta csillag ,90 után készülhetett a kép, a gépet tudomásom szerint 91'-ben selejtezték. HA jól tudom akkor volt "divat"  az alacsony psz-úkat selejtezni....

Előzmény: mvjeno (1449)
GaGe Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1456

Tudtommal 250 és 300 millió között van, az "alapanyag" állapotától függően.
Ha ven benne motor és fődinamó, akkor azokat a Járműjavító "ócskavas" árban beszámítja. Ugyanez a hűtőelemekkel, satöbbi...

A 244 és a 211 ilyen szempontból muris lesz, mert gyakorlatilag a kaszni és a forgóváz a tckel fog bekerülni a Járműjavítóba.

Előzmény: Wals (1455)
Wals Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1455

 Hello

 

Egészen picit vitáznék az összeggel. Kicsit alulszámoltnak tartom a 100milliós remot költséget. Anno a 17-es Nohab felujítása került  160-190m ft-ba, úgy, hogy az eredeti motort és fögépcsoportot, alkatrészeket újították fel, illetve a mérökocsi miatt épitettek be kiegészítö rendszereket. A Szergejnél, új fögépcsoport, karosszériaátalakitás, és millió más, új dolog került be. Szvsz minimum a 2-3 szorosa a fenti összegnek a valós költség.

Előzmény: Törölt nick (1429)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1454
-tudomásom szerint ráadásul 3-rom hangtompíto létezik!
Előzmény: V43-1073 (1452)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1453
-hangtompíto:szerintem olyan 100-valamenyitől mert van egy képem(képeslap)amin a 100-as szergej átadása van és hangtompító nélküli
Előzmény: V43-1073 (1452)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1452
Akkor a 052-es psz-ig volt a fődinamó felett egy kis szellőző a tető egyik oldalán, melyet később lehegesztettek? Amúgy mely psz-tól érkeztek az M62-esek hangtompítókkal, és mely psz-tól van rajtuk a kis kapaszkodó elől két oldalt? Sokszór a psz. cseréknél ezek a kis kapaszkodók is árulkodnak...
Előzmény: vasutTOM (1442)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1451
Mivel M62-es topic, ezért elnézést, de számomra két ismert V43-ason valóban összecseréltlék a táblákat. A V43-1047 psz.-ú mozdonyon a V43-1074 gyári táblája van fenn, V43-1074 tábláján ez áll: Sz.év.1968; Gy.sz.202. és ugyan ez olvasható a V43-1047 egyik tábláján is, psz. csere nem volt, a táblákon a számok sértetlenek, ezért átütve se lehetett. Az viszont elképzelhető, hogy a V43-1047 egyidőben volt V6*-on az 1074-gyel, és az adott szerelő az 1074 tábláját véletlenül az 1047 polcára tette...:-)
Előzmény: M62-255 (1435)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.14 0 0 1450
Igen, erre gondoltam, köszönöm a válaszod.
Előzmény: Törölt nick (1429)
mvjeno Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1449
Hali. Mi érthető?
Előzmény: M62-255 (1447)
by-169 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1448
Rendszer váltás után volt újrafestve 91-ig?
Előzmény: mvjeno (1446)
M62-255 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1447
Nincs rajta már csillag, és 91'-ben gyorsan selejtezték ezt a mozdonyt.... Teljesen érthető............
Előzmény: mvjeno (1446)
mvjeno Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1446

Hali. Íme egy eredeti kép az M62 042-ről.

 

M62 042
Előzmény: rm40 (1440)
fagottos Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1445

 

 Üdv

 

Nos az M61-002 jármüszekrénye (üresen) és a forgóváz volt bruttó 2625003ft. Ez a legmagassabb ócskavas ár, feletti ajánlat volt, és egyéb fémkereskedökkel, kellett nyilt pályázat keretében versenyezni, érte.

 

Előzmény: Törölt nick (1429)
Nohabf Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1444

Sziasztok!

 

Egy adag szergejes kép a mai miskolci kis kiruccanásomról:

Szütyi Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1443

Kollega, megelőzött!:-)

Egyébként jól röfögnek a Rezsók:-)

Előzmény: vasutTOM (1442)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1442

A 018-as még nem bordázott,a következő amit láttam a 022-es,az már igen

 

 

 

Az M62,019 pályaszámig készűltek bordázat nélkül a gépek. A 020-tól már bordázott oldaluk volt.

 

Amúgy nem 042-ig volt a "0" széria, hanem a 052-ig!

Soldato Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1441

Szevasz!

A 018-as még nem bordázott,a következő amit láttam a 022-es,az már igen.

Előzmény: rm40 (1440)
rm40 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1440

> Vagy valamikor a 228 átszámozódott 042-re. Csak a tábla árulkodik.

 

Ha jól emlékszem, akkor a korai Szergejek abban is eltértek, hogy a vezetőfülke oldalablaka alatt a lemez nem bordázott, hanem sima, lásd M62-001. Nem tudom, hogy hanyadik gépig épült így, minden esetre a 042 az első széria utolsó tagja (ha gonoszok vagyunk, akkor a 42 db prototípus közül az utolsó. Egy régi fénykép sokat segítene. Igaz, hogy több gépet szereltek fel később utángyártott vezetőfülkével, de nem valószínű, hogy egy adott gépen mindkettőt lecserelélték.

 

Bár mondjuk a 038-on mintha már bordás lenne, úgyhogy lehet, hogy ez nem játsz.

Előzmény: Törölt nick (1417)
by-169 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1439

Épp tegnap kaptam el de sajna nagyon fürge volt a 204-es Beretyóújfaluban.

 

 

058-as szergej összepakolja a kocsikat Ps-re való indulása előtt.

Előzmény: mvjeno (1398)
by-169 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1438
Ő a kedvencem. A 101-es vonal királya.
Előzmény: V43-1145 (1432)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1437

Hello mindenkinek!

 

-a 228-as tényleg 1936-os gyári szám táblával rendelkezik

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1436

Hacsak úgy nem!

Előzmény: M62-255 (1435)
M62-255 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1435

Most már én is kíváncsi vagyok a 228-asra. 99%,h eredeti számán fut, a gyári táblát meg kéne valahogy nézni (Fc-s gép) ,persze ha van még rajta....:-))

V43-kon láttam még a gyári táblák cseréjét. Persze ott sem tömegesen, néhányat....

Előzmény: Törölt nick (1430)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1434
Na pláne szóval 2625000 Ft!
Előzmény: M61-013 (1433)
M61-013 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1433

Üdv. Mindenkinek.

M61,002 árát és a vásárlás körülményeit itt találjátok. Hogy ne taskenti rádió legyen:-)) (bOcs)    http://nohab-gm.com/

Előzmény: Törölt nick (1429)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1432
M62-095
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1431

Helló !

 

Itt egy fotó az M62-095-ről.Debrecenben készült a fűtőháznál.Még a nyáron

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1430

Én pont az ellenkezőjét tapasztalom, álltalában nem csereberélik a gyáritáblákat. Mailben tudok neked általad is megtekinthető járműveket aminek más a pályaszáma mint a gyári táblája! :-)))))))

Most kíváncsilennék a 228-a milyen táblával futkoz ha a 042-vel akkor nincs miről beszélni!

Előzmény: M62-255 (1423)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 1429

Fogalmam sincs menyibe kerülhet egy ilyen gép. Viszonyítási alap lehet azonban az, hogy az M61 002 ha igaz akkor 2200000 Ft-ért lett a NoHAB GM alapítványé. Ebben a gépben az égvilágon semmi nem volt benne, ezért a pénzért kapták a kasznit meg a forgóvázakat, futóművet. Azt nem tudom ez ócskavas ár volt-e, vagy annyira megakarták menteni a gépet, hogy külön alku folyt érte?

 

A remot felújítás ára cirka 100 millió Ft.  A kérdésed nem teljesen tiszta nekem. Ha a gépet remotra tervezik már nem is nyúlnak hozzá az eredeti állapot fenntartása címén. Ha remot lesz akkor remot lesz minek költeni rá plusszban? Mellesleg a remotnak is van feltétele, a 244-es nem hiszem, hogy olyan állapotban van, hogy a fennt leírt remot árból felállítható lenne. Azért a vezetékezésnek, a kaszninak, az aljának rendben kell lennie valamilyen szinten, hogy azok további helyreállítása ne növelje a költségeket a remotorizáció során.

 

Erre gondoltál?

 

 

Előzmény: V43-1073 (1420)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1428
E-mail ment.
Előzmény: M62-255 (1427)
M62-255 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1427
Ledöbbentem,mert úgy tudom,h stabil a gép! 99-es főműhelye van,az utolsók között kapta.
Előzmény: V43-1073 (1425)
M62-255 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1426
Köszi  ,már ment is a válasz!
Előzmény: V43-1073 (1425)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1425
M62-255! E-mail ment. Mindenképpen nézd meg, valamint kicsivel lejjebb írtam a neved mozdonyáról /M62-255/ infókat!. A 1424 sz.hozzászólásomban szereplő színtervek is a Vasútgépészet 1995. különszáma volt a forrás.
Előzmény: M62-255 (1423)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1424
Az M62-es mozdonyok festési tervei és festései a MÁV-nál (1963-1995). Az M62-eseknél az első darabok meglehetősen egyszerű "jelzővörös" színben érkeztek az oldalablakok alatt vékony sárga csíkkal és igen világos szürke tetővel viszont a gyári fotókon a mozdony homlokán szereplő óriási méretű vörös csillag helyén "MÁV" felirattal. Ez egyébként a felirat kivételével megegyezik a későbbiekben a DR-nek szállított mozdonyok színezésével. Már javában folytak a szállítások, amikor az M62-008-as mozdonyra festettek csíkokat. Tul.képpen ez a mozdony előfutára volt a mindenki által jól ismert úgynevezett "Bajuszos Szergejnek". A Közlekedési és Postaügyi Minisztérium 1/VII. A. III. Osztálya által 1965. május 19-én kiadott 10648 7A III. sz. rajz rendelkezik az M62-es mozdonyok végleges festéséről. Ez a rajz tartalmazza a vonalak méreteit, elrendezését, azonban az utókor számára elég nehezen értelmezhető utalásokat tartalmaz a színek meghatározásáról. Pl.: "Világos okker" (a már korábban megadott minta szerint). "Fehér" (a már korábban szállított mozdonyokkal azonos). De hát végül is az M62-041-től felfelé egységes színezésben érkeztek a mozdonyok. Az akkori "testvérek" olyannyira betartották a kivitelezésre vonatkozó előírásokat, hogy amikor a MÁV a '80-as évek elején vásárolt néhány vezetőfülke szekrényt akkor ezeket is még ebben az eredeti színben szállították noha a MÁV ezt a színezést már évek óta nem használta. ***** Az M62-es mozdonyok színei 1965 és 1974 között. *-Szekrény (Jelző vörös RAL3001) *-Tető, szoknya alja, forgóváz (kavicsszürke RAL 7032) *-Csíkok: (RAL 1014) *-csillag világosabb része: (RAL 3014) 1974-ben volt az a választóvonal, amikor elsősorban gazdasági szempontokból áttértek a az egyedi színtervektől az egységesített színtervek alkalmazására. A Magyar Iparművészeti Tanszéke a MÁV megbízásából elkészítette a "MÁV" Személykocsik és mozdonyok színezési rendszerét. Próbaképpen néhány járművet átdestették így pl. a V43-1027-est és az M62-011-et. [...] Ebben az időben csak az M62-esek szoknyája volt sárga. Ennek oka egyszerűen az a törekvés volt, hogy valamennyi dízelmozdony típusnál egységes legyen a színtevr és az M61-es mozdony "orrára" még az iparművészek sem tudtak kialakítani semmilyen sárga felületet ennek megfelelően lett a Szergej-nek is narancs színű az eleje. A tető csak szép lassan lett narancs színű, kezdetben teljes egészében szürke, (az M62-095 psz. mozdony teteje pl. igen világos szürke volt.) Első lépésként csak a vezetőfülke feletti rész, majd 1979-től lett a teljes tető narancs színű. Az M62-esek színei 1974 és '79 között: -futómű, (tető?): RAL 7038 *-homlokfelület, fogantyúk: RAL 1017 *- mozdonyszín: RAL 2002.
M62-255 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1423
M62-228-as gép eredeti pályaszámán fut ,nem volt pályaszámcseréje. A gyári táblák sok gépen össze-vissza vannak cserélgetve sajnos....
Előzmény: Törölt nick (1419)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1422
V43 és M62 sor. mozdonyok a Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút Rt-nál. A GySEV Rt. 1972-ben hat, M62-es dízelmozdonyt vásárolt a Szovjetúnióból 1974-ben a MÁV-tól átvett kettő mozdonnyal jött létre az M62-901...908 pályaszámú járműpark. Az M62-es dízelmozdonyok több mint egy évtizeden át meghatározó szerepet töltöttek be a GySEV trakcióban. A gázolaj árának hetvenes években megkezdődött drágulása miatt a dízelvontatás költségei rohamosan emelkedtek, ezért a GySEV a Győr-Sopron-Ebenfurthi vasútvonalát villamosította. Ezt követően az M62-esek feleslegessé váltak, 1994/95 években - egy kivételével - leselejtezésre kerültek. 1987-ben megindult a villamosítás. A villamos trakció bevezetését a GySEV a MÁV-tól megvásárolt 12 db. V43-as sorozatú mozdonnyal oldotta meg. Az Északi Járműjavítóban felújított, GySEV-nek átadott villamos mozdonyokért a MÁV a 7.db. GySEV M41-est kapott, továbbá 5.db. új V46-ost is vásárolt a MÁV részére. A GySEV Rt. V43-as mozdonyai a 320...331 pályaszámot kapták, és napjainkban is a vasúttársaság vonóerő parkjának gerincét képezik. /Forrás: Vasútgépészet 1995. különszám/
GaGe Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1421
Fél év alatt így lelakták szegényt?
Előzmény: seTTebello (1406)
V43-1073 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1420
Titibi! Kérdés: Kb.milyen árban lehet egy működésképtelen M62-es, melynek felújítását eredeti állapotra nem tervezik, hanem mondjuk majd egyszer valamikor remot lesz, és a főgépcsoport sincs már benne (M62-244), vagy ami éppen benne van, az se jó. Másik kérdés: és egy leselejtezett Szergej kb. mennyibe kerül? Ez utóbbit súlyra mérik?
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.12 0 0 1419
Akkor éppen, hogy lehetséges. Évekkel a szétvágás előtt keletkezett az átvágás. Mondjuk a 228 rossz állapotú gép volt és a 042 pedig jobb. Ennek ellenére bekérték a 042-t műhelybe, megoldották ment a 228-as 042 számon a 042 pedig dolgozott tovább 228 számon. Csak a gyáritáblákat nem cserélték ki.
Előzmény: mvjeno (1418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!