Szerintem meg ne csüggedj emiatt, ha érzésre jó vezetni és jól is megy az autó. Ezek csak számok.
A hangtechnikában is, nem attól lesz valamit jó hallgatni, hogy lineáris az átvitel, az még önmagában semmit sem jelent. Amúgy erőmérőben is mértek anno asszem 145 2.0-át, és ott se volt meg a 155 ló. Szerintem a Stilom sincs meg a 133, de ezt nehéz megitélni, mert dög nehéz a kasztni.
Nekem meg megvolt a mérés, azért eléggé csalódott vagyok a számadatok miatt.
168,4 LE és 213,37 Nm
Ez a Kappa 2.4 motorvezérlőjével és az ahhoz való 10:1 kompresszióviszonnyal még a 20Vt tengely ellenére se közelíti meg a gyárilag megadott 175 LE - 230 Nm értékeket. Akkor mennyi lehet a valóság teljesen gyári állapotban?
Pedig a tengely az egyértelműen dobott rajta és nagyon tetszetősek a görbék is, arról beszélnek amit én is seggel tapasztaltam.
Szóval nagyban elvette a kedvem, hogy akkor vajon milyen teljesítményűek ezek a motorok gyári állapotukban a gyárilag megadott értékekhez képest? Mondjuk a 155 lovas 2.0 akkor lehet vagy 145 és így tovább.
Meg lett egy hiba, ami okozhatta a problémát. Az egyik kábelkorbácsban zárlat volt. Szigeteléshiányos volt a vezeték benne, és néha letestelt, akkor bedobta a sárgát. Ebbe a korbácsba csatlakozott bele a szonda vezetékei.
megtennéd , hogy adsz egy nálad kiTSörgő tel.számot?
175a3000 kukac protonmail dot kom
ha ott vagyok a kocsinál / ban, inkább hívnálak ----> bontózás közben nyűgös a villanylevél írogatás ..... nekem nem van viber meg appok meg ijen modernkori sz@rságok..... szkúzi..... appppppplikációk
Az alsó motorburkolatra gondolsz? Telibe van a dízel is burkolva, szóval nem jó azé. Viszont arra van ígéretem. Érdekes történet, én hozattam három éve Svájcból egy 20V-t, továbbadtam Zolee kollégának bontásra, ő adta el alóla egy dízeles ismerősnek, akinek viszont most került egy dízel donor, ami alatt ott van a hozzá való zárt burkolat, ami által pedig felszabadul a nekem kellő nyitott fajta. :D Megköszönök minden segítő szándékot, és ha már itt tartunk, én beszéltem Peti barátoddal, hogy ideadnák-e abból a kék JTD-ből a kulcstávadókat a vevővel. Mint kiderült, náluk a kulcsok az immo-hoz és a motorvezérlőhöz tartoznak. Na nem baj, én nem erőltettem, így is rendes volt és küldött egy szaki elérhetőséget aki megjavíthatja a gyári távadómat. Ez is jó, de most hogy vannak vadi új kulcs-zárszetteim, nekem tanítható távvevőre lenne szükségem.
Arra esetleg megkérnélek, hogy nézz körül az autó papírjai között és ha megtalálod a kódkártyát, akkor a két kulcskód birtokában megvenném a távvevőt és ráprogramozhatnék akármilyen kulcstávadót. Ez az elektronika a belső világítás házban van, azt csak két csavar leszedni.
Ja, meg amit még elintéztem, hogy vissza lett töltve az egy hete lefejtett klímagáz. Találtunk benne 500 grammot, ami nem rossz. Meglepetésemre mindössze 6000-be került a lefejtés, visszatöltés meg az olajpótlás.
Említésre méltó még a Kappa motorvezérlő, ami erdetileg az ABS vezérlőtől kapja a sebességjelet, most ebben az autóban meg a váltóban lévő sebességjeladó a forrás. Így ő 3,5-szeres sebességet mér és távolságot számol. Így a tempomat nem fog jól szuperálni, azt most hagyom még.
Aztán itt vannak még olyan lehetőségek, hogy kipróbálni a Marea eredeti ECU-t meg a Lybra ECU-t, csak most arra sincs túl nagy ingerem, majd. A klímás szaki azt mondta furán jár a motor, persze mert valamiért egészen 700 fordulat alá viszi az alapjáratot és remegősebb is így a motor, mint a kombié. Lehet másik ECU vagy másik fojtószelep máshogy állítaná be.
Ott van még a kipufogó, egy Walker hátsó rész, amihez már volt szerencsém és a kicsi középdob van rajta, szűk be-kilépő nyílással, szívem szerint lecserélném. De akkor már a gyári katalizátort is pénzzé tenném és kapna egy univerzálisat helyette.
És a motortér alsó burkolat, ez egy telibe burkolt megoldás és nem jó, sok a hő, kevésbé tud távozni. Az Euro3-as Marea motorvédője jó, mert az nyitott középen, de nyilván a világon nincs belőle. Lehet előveszem még az 1.8-asét és megpróbálom kivágni vagy valami ilyesmi, az beáldozható.
Kuplung témában: hát én is olvastam valami rémtörténeteket a hazai gyártásról, ill. az is ismert, hogy különböző gyártók nem mindegyike gyártja ugyanahhoz a típushoz a kuplungokat, hanem adják-veszik-dobozolják őket és ránézésre saját termékként megy a piacra. Itt ezek nem állhatnak fent, van képem az első és a második kuplungról is, de benne vannak a képek a fejemben is, ugyanaz a gyártmány, ugyanaz a kialakítás. Ráadásul brazil gyártmány, rajta a szerkezeten és a tárcsán is ennek a ténye és a kinyomó pedig a csoporttárs INA egyező terméke mindkettőben.
LMM: ez be fog válni érzésre.
Akkor 350 km vezetés utáni összegzésnek: magas tartományban kurva jó, szerintem a szívóoldali többlet levegő és a LMM együtt meghozta azt a kis pluszt. A kombiban érzetre nem sok értelme van 5 ezer fölé forgatni, mert egyenletes, na ennél azért ez jobb. Az alsó felén se kell szégyenkezni, az a 2500-4000 között elméleti nyomatékfelfutás megvan, talán egy picit később indul, mint a kombinál, de erőteljesebb. Azt mondom, kurva jó kis gép és jobb lett mint a kombi. De még van tennivaló. :)
Szerintem az állhat a háttérben, hogy manapság ha megveszel pl egy LUK kuplungot, nem biztos hogy jelenleg valójában tényleg ő is gyártja, simán lehet Sachs vagy Valeo átcimkézve, láttunk is már ilyet, hogy konkrétan több gyártó logója volt rajta.
sosem voltam , sem a luk savariánál, sem veszprém piramis uccában (=valeo?)...... de ha mégis....
és rakodás(ra várakozás) közben , elméletileg, akár beszélgethetett is a sofőr a dolgozókkal ..... hmmm voltak érdekes dolgok....igaz ez jó pár éve volt...akarom mondani: lehetett volna (kacsintós fej ikon).... azóta biztosssss minden más lett-----> értsd: sokkal jobb. Biztos. :-DDD
gabuláék nincsenek messze tőled vagy kovács szabi (europarts....besence ucca) ha nincs jobb -olcsóbb -közelebbi.... vagy martin laci....???
..... magában a lmm-ben, a gyár finomhangolt....?!?!
mondok egy rossz példát:
alapjárati léptetőmotor (aka. pótlevegő tolattyú ...) pl. OFF -os lancia dedrában.... cikkszáma tök ugyanaz volt és nem volt mind1, hogy melyiket - melyik kocsiból vetted ki.....nem volt egy hátrány , ha ugyanabba tetted vissz, mondjuk ha kiszedted egy tisztítás miatt például....
és akkor még a vez.egység (ECU) IAW-ról nem is beszéltünk (adaptív volt a drágám...bár nagyon nem reklámozták) ....
baráti körben , javarészt 2000 turbo-k voltak , kb. nekem volt egyedül integrale....néha cseréltünk vez.egységet, csak úgy a vicc kedvéért.... hááááááááát, papíron pár lóerő volt a különbség 162 vs. 168..... ha jól rémlik (kb.1000 éve lehetett- tévedés joga fenntartva)..... az én sz@rom csak úgy vergődött az elsőkerekes komák ECU-jával...... az ő elsőkerekes cuccuk pedig hasított az enyémmel, mintállat :-DDD
bár tény, hogy nekik, judapesten belüli átlagfogyi kb.11 volt..... nekem (=vidéki suttyó...nagyritkán beszabadulva a nagyfaluba) kb. 13.7 volt a legjobb átlagfogyasztásom.... ha forszíroztam picit akkor 18-20 között szórt...ha rendesen használtam, vidáman 20 fölött volt .......és ez a 8szelepes volt..... a 16V bírt simán 4-5 literrel többet beszippantani az anyagból...
No, hát a LMM-t kicseréltem próbaképpen az Euro3-aséra és megszűnt a negatív jelenség.
Nem tudom mi lehet a különbség, de annak idején benzines-dízel mindegy, általánosságban leváltották a LMM-t, bár fizikailag, működési elvében ugyanaz a kivitel a kettő.
Most már csak egyvalami van, amivel nem vagyok elégedett, a kuplung. Pedig ugyanazt a LUK-ot tettem, mint három éve a kombiban. Abban azóta is tökéletes a pedálérzet, megvan az a határozott átfordulási pontja úgy hogy sosem volt kemény. Na ez a mostani meg puha mint az állat és ennyi. Hát úgy mondanám, hogy határozatlan, kelletlen ez a szerkezet. Ránézésre teljesen ugyanaz a kivitel, a lamellák anyagában lehet a különbség. És már megszívtam ezzel tavaly is, mikor a Bravába is beleraktam ugyanazt a LUK kuplungot, amit két évvel azelőtt a Bravo-ba, de köze sincs hozzá érzetben. Az még talán rosszabb is mint ez, mert eléggé lent is fog ráadásul. Hát itt már semmi nem ugyanaz, kénytelen leszek elfogadni, mert ezt nem lehet csak úgy átcserélni jelen esetben.
Még nem tudok reálisan nyilatkozni, mert van egy gikszer.
Mióta megvan, volt egy olyan jelenség hogy terhelésre 4000 körül egy alig észrevehető megtorpanás jelentkezett. Ezzel nem foglalkoztam az átépítési terv miatt. Na most ez fokozottabban kijött és el kell varrni ezt a szálat.
Az tény, hogy a motor működtetésében szerepet játszó alkatrészek közül lényegében semmi nem maradt a régi, két kivétellel: a lambda szonda (alig futott még, cserélve volt NTK-ra) és a légtömegmérő. Ez utóbbi lesz a felelős szerintem.
Ez lesz a hétköznapi, mert a kombit odaadom a fiataloknak. Költözni és újabb gyereke(ke)t terveznek, úgyhogy nekik nagyon jó lesz. Most a Brava, ami náluk volt, már nem húzza sokáig, bár a műszakit nyáron megcsináltuk rajta még. Most meg áll is, mert egyszerűen elment belőle az erő, a Bravo-t használják. Nekem meg nem volt arra se időm se helyem, most már majd ránézek arra is, szerintem a katalizátor összeomolhatott, mert onnan előlről hallok rendellenes hangot terhelésre.
Minden tiszteletem ismét, óriás gratula. Mi lesz az életmü megkoronázásaként megalkotott ultimate építésü autó szerepe a flottában? Átveszi a járósod szerepét vagy alkalmi örömködös marad?
Este nézegettem még egy picit a neten, az ablak ugye Webasto, az ember logikusan úgy gondolná, hogy nem csak a Stiloban van ez a fogaskerék. És így is van, csak ki kell majd kapnom és megnézni a méreteit.