Az NBL csak egy cégnek volt az országban. Csak az onnan vásárolt, vagy másképp megszerzett készlet lehet a Vaterán. utánpótlás nem lesz, az biztos. az NBL célja (szerintem) egy NBU paraméter nagytesztje volt.
Úgy se rossz, mondjuk én nem keverném a színeket. Már az is zavaró volt, mikor a Suzukiban a Fényszóróban NB volt, a ködlámpában meg a gyári Osram. Legyen akkor NBL + NBP + HCBI a ködlámpába meg NBP. Na? :D
Én már lassan két éve kizárólag sárgát használok, eleinte csak ősszel tettem be és tavaszig volt, de beláttam, hogy szárazon is megfelelő, az igaz, hogy a tiszta időben a fehér jobb, de vizes úton, ködben, havazásban egyszerűen verhetetlen a sárga. Így aztán nálam a tompított és a köd is sárga. Merényletsárga.
40 életév felett a szem fáradása miatt is kellemesebb a sárga, ez meg fiziológiai tény. Így aztán....... :)))
Mentem kb. 130km-t a NBU-val, viszont a NBL-et nem volt kedvem kicserélni a kb. 3órája világító NBU-val. :D Így érzésre nagy különbség nincs, a távfény mintha erősebb lenne. Előzésnél (általában engem előznek :D) a legtöbb autó fényéhez képest fehérebb a tompított és egész erősnek is tűnik. Egyelőre marad is a NBU.
Sziasztok! Sajnos a Golf 4 esemnek az első lámpáján betört az üveg, a gyári méreg drága, használtat annyira nem akarok venni, Újat szeretnék mindenképp, az lenne a kérdésem hogy Fk ból projektorost vegyek? Vagy inkább szabadtükrös Hellát? melyik világítana jobban? Köszönöm mindenkinek a segítségét.
Itt van két isolux diagram, egy Osram Ultralife és egy NBP, ugyanabban a fényszóróban (H4). Míg (baloldalt) a mérhető fénymennyiség (3lux) 48 méternél "ér véget", az NBPvel, ugyanott ez még 5 lux, és 55 méter a vége.
Értelmezés kérdése. Ugyanazon fényszóróbeállítás mellett, egy normál izzó esetén is és a prémium esetén is ugyanoda esik a vetített fény kvázi vége, de amíg előbbi esetben oda már csak 1-2 lux jut (amit szinte nem is látni), egy prémium esetében akár 10-12. Tehát a szem úgy érzékeli, hogy messzebre világít a lámpa. Ebből a szempontból korrektebb a GE dumája, miszerint a 12 luxnál erősebben megvilágított terület mérete 90, vagy 120 százalékkal nagyobb.
Amúgy a gáztöltet komoly nyomás alatt van a búrán belül. Ezt sajnos volt alkalmam tapasztalni.
A húzott izzók körüli marketingdumák igen erősen ferdítenek. Természetesen nincs ilyen, h 20 meg 30 méterrel messzebbre világítanak. Nem lehetséges, hiszen a lámpák lefelé világítanak, van egy töréspontjuk, onnan idul egy 15 fokos fölfelé menő ág, ami arra hivatott, h az út szélét világítsa meg. Sőt, a régebbi típusú lámpáknak ez a jobb oldali ága ment egészen a vak világba, megvilágítva a szántóföldeket :)
Namost kéremszépen, itt jön képbe a marketing. Csak ennél a fölfelé menő ágnál lehetséges a messzebre világít duma. A többinél nem. És mint ilyen, teljesen irreveláns, nincs gyakorlati haszna. Sötét úton autózva egy szabályosan beállított lámpával, bal-jobb oldalon erdővel, egészen egyszerűen nem világítja meg messzebre az utat egy húzott izzó. Messzebbre akkor fogja, ha följebb tekerjük a lámpát, kockáztatva, h vakítani fog. Az persze tény és való, h a húzott izzó több fényt ad. Ez sem vitatéma.
És akkor elemezzük ki a" több fényt ad" dolgot.
Miért ad ki több fényt, ha ugyanúgy 55 Wattos? Miért lesz 70 méteren az úton több fény?
Itt két dologgal variálnak a gyártók. A hatásfokkal és az izzószál méretével. Leszögezem, a vetítési képet a különböző izzók nem változtatják meg. Ez csak akkor lehetséges, ha az izzószál pontatlan, vagy H4 esetében mondjuk nagyobb, így jobban kilóg a takarólemezből. Ekkor valóban megváltozik a vetítési kép és nem az előnyére.
Szóval, visszatérve a húzott izzókhoz, másfajta gázokkal töltve elérték, h a Wolfram szál magasabb hőmérsékleten izzik, jobb a hatásfoka, több a fényáram. De a fizikát megdugni ugye nem lehet, minden ilyen alkalmazás az izzó élettartalmának csökkenéséhez vezet. Nem beszélve ezen izzók kisebb izzószáljáról, így ezek fokozottan érzékenyek a bekapcsoláskor létrejövő tranziens hatásokra.
És akkor itt jön képbe a kisebb izzószál hatása. A fény így egy kisebb, pontszerűbb helyről jön, ami természetesen jót tesz a lámpa hatásfokának, hisz nem túl nagy foncsorokról beszélünk, projektornál meg még kisebb az ellipszoid mérete, így bizony a foncsor pontszerű fókuszpontjánál minden izzószál nagyobb. Namost egy kisebb izzószál, ami elméletileg jobban a fókuszpontban van, messzebbre világít, de a haszontalan oldalra menő fény kevesebb "lehet". Persze jelen esetben ez az oldalsó fény nem haszontalan, az "oda van tervezve", de bizony előfordulhat, h áldozatául esik a távolabbra világításnak.
Sőt, szembesültem a Yarisban (H4, szabadtükör) egy másik problémával, h a vetítési kép foltos, az oldalső részeken. Ez a foltosság egy normál H4 nagy izzószáljával nem zavaró, összemosódik. De egy húzott izzó kisebb, fényesebb "fehérebb" fényénél már sokkal kivehetőbb foltokat erdményez. Mégegyszer mondom, nem elöttem, az út szélén van, de van!
Szóval zárásként, nem olyan egyszerű dolog ez. A gyártók elkövetnek mindent, hogy újabb és újabb izzókat hozzanak ki, ezek persze egyre fényesebbek, de közeledik egy elméleti határ, amit az élettartam húz meg. Hiszen lehetne baromi fényes izzót csinálni 5 perces élettartammal. Akár közel xenon fényességűt. Nade ki venne ilyet?
Én a bordázott üvegű parabolatükrös fényszórókkal nem látok semmi különbséget a vetítési képben, de ez a típusú fényszóró amúgy se világít oldalra túl sokat. Szerintem vedd meg nyugodtan az NBU-t, az a legújabb fejlesztés. Este megyek egy kört majd, remélem olyan köd lesz, mint tegnap. :D
Jó kérdés. Tegnap is esett, ma is esik, vizes úton pedig nem látni a különbségeket. Remélem holnap jó idő lesz (és hétfőn reggel nem lesz meló), akkor megnézem jobban, hogy melyik milyen.
Ez részben csak spekuláció a részemről, és majd WB helyretesz ha hülyeséget beszélek, de magam is úgy tapasztalom amikor néha más autót vezetek, hogy a normál izzók gyengébb, sárgásabb fénye, szélesebb sávban terül. Hídon, kétsávos autópályán haladva látható a legjobban. Amióta tudom, hogy van módszer arra, ha búrán belül akarod a fényt egy meghatározott irányba terelni (a sárga izzók kapcsán olvastam, hogy a TungsraGold féle, nem festett búrás sárga izzók egy spec. szűrővel, a spektrum kék árnyalatait oldalirányba terelik, így lesz a többi irányban sárga a fény, és ezért látszik az ilyen izzóval szerelt lámpa fénye oldalról lilásnak), sejtem, hogy ezt a trükköt is alkalmazzák a gyártók - a többi mellett.
Ha jól tudom, a H4 tompított szabvány 1000 lument ír elő, de minimum 850, maximum 1150-et. Az origo tesztjében anno mérték a fényáramot, egy normál GE H4-es 1022lm, míg egy NBP 1128, egy MU+120 1104.
A pluszos izzók által nyújtott extrateljesítmény több kis trükkből adódik össze. Lehet játszani egy kicsit a teljesítménnyel is (az 55 wattos izzó valójában szerintem egy kicsit több, a szabvány olyasmit ír elő, hogy pl. 1500 lumen +/- ennyi százalék, tehát pont oda a felső határértékre lövik be őket), egy kicsit a gáztöltéssel/nyomással és ebből adódóan a spirál hőmérsékletével, egy icipicit a színhőmérséklettel is, és lehet egy kicsit előre (menetirányba) koncentrálni a fényt. Nem véletlen, hogy minden pluszos izzón az a marketingduma, hogy ennyivel meg annyival messzebbre világít, azt egyik sem közli, hogy ezzel oldalirányba mennyi fény vész el.
Projektoros lámpatestben azt vettem észre, hogy az emelt fényerejő izzók a sima hagyományoshoz képest sokkal erősebb a középpontban, ezzel viszont nem homogén a vetítési képe. Gondolom sima tükrös lámpatestben is ez a helyzet.
Ma reggel, ugyan már nem esett, de tiszta víz volt a burkolat. Az új M0-n (szürke beton) nagyon klasszul lehet látni az NBL-el. A fekete aszfalthoz képest ég és föld.
Más: Szerintetek létezik a w5w-vel megegyező foglalatú, de erősebb izzó?
Elsődlegesen H7-es tompitottat keresek ami fehér és széles sávban terít. Távolságira ott a másik foglalat, egyelőre oda a benne lévő hagyományos is megteszi, ritkán kapcsolom fel.
Sajnos ennyit tudtam kihozni a telefonból, minden beállítás fix volt mégse jók a színek... Mentem is egy kört az NBU-val, de esik, úgyhogy nem nagyon hasonlítgattam, hozza az elvárt fényerőt.
H4-ben a tompított fényük szinte egyforma, fényerőben és színben is csak minimális különbségek vannak, távfényben az XV keskeny sávban világít nagyon messzire és a legkevésbé fehér a fénye, az NBP fehérebb, nem világít olyan messzire, de szélesebben terít, az NBL távfénye pedig fehér, közelebbre világít mint az NBP, de nagyon széles sávban. Az NBU-ról még nem tudok mit írni, majd száraz időben jobban megfigyelem. Így is öröm lesz reggel felkelni... :D
Nem véletlenül a Night Breaker család lett ajánlva, nekem ez vált be. Ha lenne más, amivel jobban lehet látni és szabályos, akkor az lenne a fényszórókban. Egyelőre NBL van bent, de már készen áll az NBU a kesztyűtartóban. :D
Csak a sárgákat adtam el, meg feltettem a Limited-et is, de úgy döntöttem, hgy inkább megtartom. A vaterás srácnak biztos van belőle még, írj neki emailt.
Írj az eladónak (gondolom az egyiket te vetted meg), hogy több darab kell. Szerintem van neki, csak még nem tette fel újra a hírdetést. Én is kérdeztem tőle, hogy HCBI van-e és volt, pedig nem volt feltéve a hírdetés.
A Vateráról már egyet rendeltem! tudom, hogy csak H4 vagy H7.. nekem h4 kell :) Akkor szerinted máshonnan nem lehet? mert ha nem, az elég szar, mivel a vaterán sincs végtelen :D
-peter: apunak van kompakt gépe, majd elkérem tőle, de ritkán talalkozunk mostanában. Ha előre tudnám, hogy mondjuk vasárnap nem lesz meló, akkor egyszerűbb lenne összehozni.
SenatoRR001: Ezt se jelenteném így ki, van, akinek az XVS jött be jobban. Szerintem most a legjobb a NBL vagy az NBU, mert a HCBI helyzetjelzők színe ezekhez passzol. :D
Viccet félretéve, fotosoppal lekaptam a kupakjaikat, mert az volt az érzésem, hogy az eltérő színű kupakok miatt látszik eltérő árnyalatúnak a búra, és igazam lett:
Nekem is feltűnt, szerintem lesz ebből is majd Plus verzió. :D Ránézésre hasonló, de majd kiderül.
Wicked Belzebub: köszi, csak lenne hozzá ennyi autó is... :D
kozgab: tompítottnál nem számít a szín (meg ugye a H4-es izzót kivéve a többinél se), igazából csak ha ránézel a fényszóróra akkor fehérebb, a távfénynél viszont tényleg levesz a fényerőből, de cserébe szép fehér, némelyik fényvisszaverős táblánál le is kell venni a távfényt. :D És szélesebb sávban is világít, mint a NBL vagy a Philips/GE.
Az nem mostanában lesz, kicsit sok a meló, de megnyugtattak, hogy jövő héten még több lesz. :D Megpróbálom szombaton befejezni a hetet, ha a vasárnapom szabad lesz, akkor talán szombat éjszaka ki tudom próbálni.
Nyilván van különbség, ha nem lenne, akkor ugyaúgy hívnák.... Szerintem az Unlimited a jobb, mivel újabb fejlesztés. Ez egy új modell, bevezetési áron. Vagyis szemtelenül drága. Megintcsak azt tudom írni, hogy OLVASS vissza, csak egy pár hozzászólást!!!!!!
Vegyél ONB+ -t szerintem, persze azt csinálsz, amit akarsz. :))))
Nyugtasd meg magad: ha nem ég ki egy éven belül, akkor is illik cserélni, mert öregszenek az izzók, ebből adódóan a kibocsátott fényáram is kevesebb az idő előrehaladtával, igaz az emberi szem nem veszi észre, mert folyamatosan tolerál, éi: hozzászokik.
Azt írtuk le, amit a vásárlóinktól hallunk, hogy korrekt információkat nyújtsunk. Értelmezd a mondatot: ha egyszer egy akármilyen autó (van ilyen) havi szinten, akármi miatt megöli a 90-92%-os autóizzókat, akkor mit vársz egy kifeszítettől? Ez a technológia sajátossága. Hazudnunk kellene, hogy vedd meg barom?
Nem értem, mi a problémád azzal, ha valaki leírja, amiről mások sejtelmesen kussolnak. Nem azt írtuk, hogy a Te autódba ne vedd meg, azt írtuk, akkor ne vedd meg, ha havi szinten megy tönkre más izzó is.
történetesen Megane II ph2 autóm van, de nincs benne auto világitás, és minden inditás után fél percet járatom mielőtt felkapcsolom a tompitottat.
"Tekintve, hogy az Osram Night Breaker Unlimited H7 a technológia határait feszegeti, nem ajánljuk olyan autókba, melyek instabil feszültségszintje, vagy más ok miatt a normál autóizzókat is rendszeresen (például havonta) tönkreteszi. Ilyen autótípusok lehetnek a régebbi típusú Ford Focus esetleg Renault Megane típusok. Azoknál az autótípusoknál, melyek havi szinten tönkreteszik az izzókat, az Osram Ultra Life család izzót ajánljuk, melyek ugyan szerényebb, sárgásabb fényt biztosítanak, de gyakorlatilag tönkretehetlek, melyet a 3 év garancia is jól bizonyít."
szóval ezek szerint néhány hónapig fogja csak birni a fent emlitett üzemeltetés mellett is? Elszomoritó...
Először is határozzuk meg magának a laggnak a fogalmát. Laggnak nevezzük azt az eseményt, amikor egy program információfrissítési gyakorisága annyira lecsökken, hogy zavarja, esetleg akadályozza a program normális használatát.
Hálózati vagy szerver laggról akkor beszélünk, ha a kliens által kért vagy küldött információ nem a várt időben érkezik meg.
Ugye nem feltételezed, hogy meg akarunk téveszteni? Az első infók (melyeket Európában először Mi jelentettünk meg publikusan) 4000 Kelvinről szóltak. Most látjuk, hogy valóban 3600 Kelvines. Köszönjük észrevételed, javítottuk.
Igen a leírás nem h7, de a fényképen h7 izzó van, ami azt jelenti, hogy létezik h7ben is.
A Kelvin kiírást ne nézd, az sem stimmel. Szerintem az Osram Allseason égői elegendő sárgák ahhoz, hogy esőben is jó konrtrasztos maradjon az út, fényerőből sem vesz le.
Használtam már pl. Cool Bluet, az esőben olyan volt, mintha gyertyával világítottak volna(kék miatt szűrt fény). Night Breakert nem használtam, de nem is akarok, mert az is kifehérített fény, aminek megint ugyanez a baja, elnyelődik, max. itt az fényerősség nagyobb egy területen.
A xenon azért jó,- pedig fehér fényű-, mert sokkal nagyobb fényerőn működik, ezért jobb.
Háát, amit nagyon kipróbálnék az Reléguru Led DRL-ködlámpa kombója... De az nem sárga.
Utólagos ködlámpára nálam a projektoros változat a bejövős. Van egy pár a ládafiában. Igaz, nem egy kimondottan jelenkori projektor, hanem csak nagyítólencsés lámpatest H1-el a '90-es évek végéről. De a Galantomon jól szolgált, fehér izzókkal.
Ebbe a szettbe bele egy yellow HID H1-el és kajak kenu. Az egy más kérdés, hogy ez jelenleg álom kategória.
Jól beállított fényszóród csak akkor lesz, ha egyrészt jóminőségű izzót használsz, jóminőségű lámpatestben (a teszkós parasztkszenon és a mindenféle TYC és DEPO fényszórók garantáltan produkálnak annyi szórt fényt, hogy elvakítson mindenkit - ebből egyenesen következik az, hogy az útra vetítendő fény, szinte semmi nem marad), másrészt ha beleásod magad a témába, és beállítod magad. A szervizekben (jórészt épp, a korábban felsorolt gagyik miatt), az optimálisnál jóval alacsonyabbra állítják a tompítottat - vannak autók, amiknek a távolságija nem világít olyan messze, mint nekem a tompított. Nem is beszélve arról, hogy manapság elég sok az olyan verda, aminek az izzócseréhez ki kell venni a fényszóróját - ezeknél az izzócserét szükségszerűen követnie kéne a fényszóróbeállításnak, amire persze sz@rik mindenki.
Az itt írogató "izzóbuzik" (én is közöttük vagyok, nem sértésnek szánom!) kivételt képeznek, mert annyira fanatikusak vagyunk, hogy irtóra figyelünk a "vetítési képre", tehát a hanyagság említett esete szóba sem jöhet...
Jogos, mondjuk nálam a 22éves Kadettnél hiába is állítgatom, mert beleakad az indexbe a fényszóró... :D A másik oldalon meg le volt törve az állítómotor, ki is vettem, gondolom párszor újraépítették már az elejét (is). Viszont a magasság jó, szervízben is megnézettem, mutatták is, hogy pontosan a vonalon van. Egyedül azt nem tudom, hogy a felfelé törésnek hogyan is kéne kinézni, mert a rajzok alapján messze vannak egymástól, de az autók 90%-ánál közel vannak egymáshoz, mint nálam is.
NBL és XV kapcsán kérdezném, hogy ezek közül melyik az amelyiknek nem fog lemállni a sárga festéke a búráról vagy a csúcsáról a bevonat?
Úgy látom fotók alapján, hogy nagy különbség köztük nincs, de azt választanám amelyik jobban bevilágítja KÖZELRE az utat a gödrök miatt, és szélesebb területet világít be oldalirányba.
Ha esős, ködös az idő akkor egy sárgát veszek a ködösbe és felkapcsolom azt.
Semmi baja a foncsornak, meg a foglalatnak sem. Mondjuk le van relézve. És nálam DRL is van, vagyis csak sötétben van használva, a környezeti hő nem ad számottevő plusz terhelést. Vagyis nyáron nappal a kánikulában nem üzemel.
A ködösben szintén csak alkalomszerűen van használva, amikor arra szükség van az időjárási viszonyok miatt.
A ködösben? 75W volt ráírva, talán olyan 55-60W körül üzemelhet a valóságban. Típusról fogalmam sincsen noname. Ködben brutál jó, megterít rendesen. Annó tettem fel képeket ide is.
Kicsit kötekedő leszek: oldalakon keresztül írogatunk arról, hogy "100 W, offroad, 75 W, Xenon, PNG, NBL," stb. De kérdem, gondolunk néha arra is, hogy a vizes úton szembejövők szeme mikor fog kifolyni, vagy landol a padkán/árokban a vakítás miatt? Mert a tapasztalataim szerint, a szembejövők 60-70 %-a rosszul beállított, magasan hagyott, karosszéria javítás után nem beállított, szabálytalan fényszóróval közlekedik...erre sem ártana egy fórumot nyitni, bár minek, ha a népek nem tudják/akarják (mert ismerek ilyen autóst!), hogy mire való az a kis forgatógomb ott balra alul a műszerfalon.(?)
sztem azt felejtik el sokan, hogy a sárga abban ad sokkal többet, hogy jobban látjuk az út szélét, ill. nem csinál ködfalat.
vizes aszfalttal csodát nem tudunk tenni sajnos mivel víz úttesten tükör effektust hoz..
Február óta NBL van bent, az új MU120-hoz és az új XV-höz képest nincs különbség fényerőben (H4-nél a távfény picit gyengébb a bevonat miatt, de H7-nél nincs színezve az izzószál körüli rész). Én is az első esős éjszaka után vettem ki a Tungsram Gold-ot...
Osram All Season Offroad H7ben szerintem kapható a világítás.eu-n, ha jól láttam korábban. Ha nem, akkor máshol kell megnézi. az emelt fényerejű és sárga.
Honna tudható, hogy a Valeo Aquavision nem elég sárga és nem elég fényerejű? A h7 izzóknak amúgy is a legnagyobb a standrad izzók közül a fényereje...
Kínai H7 izzóból próbálgatok egy olyat, amely elvileg 70W-os teljesítményt produkál (digit műszerrel rámérve, széria GE 55W-oshoz képest nagyobb az ármafelvétele valamivel), a búra színezése szivárványos, fénye gyengébbnek, enyhén sárgásnak tűnik, de mégis elég jól lehet vele látni. Az út melletti táblák, fehér dolgok visszavilágítanak tőle (akár egy agyon kékítet xenon hatásúnak titulálttól). A balos 3 hónapot bírt, most kiváncsi vagyok a jobbosra, hogy az mennyit tud.
Nnna, csodas volt a mai reggel, utcai lampak nem egtek, esos, nyalkas ido, es az Offroad semmit nem ert :( Szamitottam erre... De eleg sz.r volt igy vezetni, holott szarazon nagyon jo.
Releguru:
- tudsz ajanlani vmit az oszi-teli idoszakra
- a NBP unlimitednek a fenycsovaja hosszabb, mint az offroad-e?
Tobbiek: H7-ben valami normalis sargas alternativa? Semmit nem lelek, es attol tartok, h a valeo aquavision meg gyenge lenne. Kinai nem jott be...
Ami a gyakorlatot illeti, én, ha gyakran kéne közlekedjek ilyen alsóbbrendű vidéki utakon télen, este, biztos lenne ködlámpa az autómban, és abba tennék valami mocskosul sárga, és erős izzót, míg a fényszóróban meghagynám az erős, és hidegfehér izzót.
Nekem a ködfényszóróban is sárga van, brutálisan jó, megteríti az aszfaltot. Egy időben gondolkodtam sárga HID-en is, de csak terv maradt, mert megtaláltam a jelenlegi izzót.
A PNG 55W-os, míg a Narva doboz szerint 100W-os, a valóságban olyan 70-80 W között lehet valahol. A PNG háromszínű, a Narva homogén vadsárga (éi. nem fehéres-sárgás, mint a TG)
Én pedig mindenhoba NBU-t tennék, mint ahogy a Suzukiban van. :D Fényszóró NBP H4, ködlámpa NB H1. Kár, hogy a Kadett ködlámpája ilyen rossz, úgy vakít, mint a távfény, de az úton a helyzetjelzőnek több fénye van. Viszont így utólag ködlámpa helyett kiegészítő távfényt vennék, sokkal többet ér.
És arra is úgy fest, megvan a nyitja, hogy hogyan, és mitől sárga a Tungsragold, aminek láthatóan nem színezett a búrája. Egy un. interferencia szűrő (böcsületes nevén dichroic filter) van a búrán belül (technikailag nem tudom hogy kivitelezik), de a lényege az, hogy nem kiszűri, hanem eltereli a kék összetevőket a fénynek az előre vetülő irányából, oldalirányba. Ezért tűnik, az ilyen izzóval üzemelő fényszóró fénye, bizonyos meredek szögből nézve lilásnak.
Én sem emlékszem olyanra, hogy számottevően jobb lett volna a Tungsragold esőben, vizes aszfalton. Szárazon ellenben ritka pocsék, arról nem is beszélve, hogy nem egyforma sárgák.
Ez az "esőben/ködben sárga fény a jobb" téma amúgy rettentően foglalkoztat. Az erről elérhető cikkek szerint, az elméletet, miszerint a sárga fény kevésbé verődik vissza a kis (eső), és nagyon kicsi (köd) vízrészecskékről, cáfolták a legfrisebb kutatások. Hogy mégis jobbnak tűnnek, ilyen cudar időben, bizonyos sárga izzók, annak okait az emberi szem fényfeldolgozó (rossz szó, de nem jut jobb eszembe) tulajdonságaiban kell keressük, ami, az esetek döntő többségében, a szelektív sárga fényt barátságosabbnak érzékeli (ennek hátterében valószínűlg az áll, hogy míg a kékes fények hullámhossza a legrövidebb, a szelektív sárgáé hosszabb).
A szelektív sárga amúgy az a fény, amiből teljesen kivonják a kék összetevőt, ilyenek voltak a kilencvenes évek elejéig a Francia autók fényszórói, ellenben -szerintem- a mai sárga izzók, Tungsragold és társai, nem szűrik ki teljesen a kéket.
Ami a gyakorlatot illeti, én, ha gyakran kéne közlekedjek ilyen alsóbbrendű vidéki utakon télen, este, biztos lenne ködlámpa az autómban, és abba tennék valami mocskosul sárga, és erős izzót, míg a fényszóróban meghagynám az erős, és hidegfehér izzót.
A szabályos (55wattos) sárga izzók fényerejét csökkenti a színezett búra. A Tungsram Gold-ot az első eső után kivettem, mert kb. vakon kellett mennem, pedig szárazon meg ködös/párás időben nem tűnt rossznak. Nekem ez a tapasztalatom, a sárga kupakos Tungsram meg a Gold-nál is jóval gyengébb.
Ezt cáfolom. A sárgával vizes úton is karakteresebb a világított útfelület, mint fehérrel. Persze azzal egyetértek, hogy rendesen nyeli. Száraz útfelületen a fehér a karakteresebb. Ködben, havazásban, szürkületben és általánosságban az őszi-téli időszakban minden helyzetben jobb a sárga sznű, vagy színezésű világítás. Pláne 40 életév felett.
Személyes tapasztalatot írtam le, OSVS, PNG, NARVA Yellow izzók alapján.
A NBL kicsit fehérebb, mondjuk H7-nél ugye csak 1 izzószál van, de szerintem a H4 tompítottjához hasonló színük van. A többi meg csak minimális eltérés, szerintem az se mindegy, hogy milyen autó fényszórójában használod. Szerintem várd meg az NBU-t, az lesz a legfrissebb fejlesztés. Esőben meg szinte teljesen mindegy, amelyik út vizesen fekete színű lesz, ott a sárgával se fogsz többet látni. A világosabb színű utakon meg a fehér "látszik" jobbnak. Az NBL szerintem nem rossz esőben se, a padkát meg a felfestéseket nagyon jól látni.
Ködben a NBL nem a legjobb, H4-es izzónál a távfény már közepes ködben is fehér falat csinál. :D Az NBU-t még nem kapni, de arra én is kíváncsi vagyok. Szerintem bármelyiket választod jól jársz, mert a különbségeket csak akkor veszed észre, ha egymás mellett vannak. Én próbáltam sárga izzókat is esőben, semmivel se voltak jobbak, mint mondjuk a plusszos izzók. A PNG-t dícsérik sokan, azt nem próbáltam. Nálam egyelőre NBL van, de ha jön az NBU, akkor valószínű az lesz bent télen is. :D
Hááát, erre nem tudok mit mondani. Igazából nem hiszek benne. Annyi alapja biztosan van, h azt mondják halogén izzót ne fogdoss kézzel, mert a rajta maradó zsírtól hamarabb kiég. Én mindig áttöröltem őket ronggyal világ életemben...
Mindegyik létezik H7-ben, az NBL és az XV ami tapasztalatok szerint, a legerősebbek, a GE izzók kicsit gyengébbek, összességében egyikben sem fogsz csalódni. Esőben, akármilyen erős fényt produkálsz, semmivel sem fogsz jobban látni.
Mindegyik létezik H7-ben, az NBL és az XV a tapasztalatok a legerősebbek, a GE izzók kicsit gyengébbek, összességében egyikben sem fogsz csalódni. Esőben, akármilyen erős fényt produkálsz, semmivel sem fogsz jobban látni.
külföldi fórumokon azt olvastam, vásárlás után beszerelés előtt meg kell tisztítani a búrát, mert valami szenyeződés ragad az üvegre, amit nem látsz, csak pár hónapon belül kiég miatta az izzó.
úgyhogy ha Philipset veszek benzinnel megpucolom beszerelés előtt.
Egyértelműen a fehér kivitele miatt gyengébb, sokkal jobban elveszik az amúgy is gyengített fény (festett, anyagában színezett búra miatt).
Amikor volt nem volt rossz, de utána kipróbáltam megalight ultra +90-et és az jobban tetszett, szemnek kellemesebb színe volt és jobban is terít, foltosnak se volt olyan foltos. Osram vhogy jobban koncentrálja a fényt, ill. fehérebb, ettől jobbnak tűnik szárazon, gyengébb időben már nem sajnos.
Ködben egyenesen használhatatlan, ott megalight jobb, de még az is ködfalat csinál.
Ezek még ignisben látott dolgok, meglátjuk most milyen lesz a philips oszt majd egyszer csak lesz más izzó is :D
A sárgát persze nem úgy értettem, hogy tényleg sárga, egy sima izzóhoz képest nem az. A képek sajnos csak telefonos képek. Az NBL-t hagytam a végére és marad is, de mind a három jó.
Szerintem azért tűnik sárgábbnak neked, mert hamar hozzászoktál az NBP/NBL-hez, amin szinezett majdnem az egész búra. A szemed sötétben lassabban alkalmazkodik a fények bármely változásához. Velem is előfordul, hogy hosszabb ideig felkapcsolt távolsági fénnyel autózok, és amikor le kell kapcsoljam, rettentő sárgának tűnik a tompított. Az XV és az MU esetében fordított a helyzet, hiszen a búrának csak az elején van egy keskeny szinezett gyűrű, ami csak a tompított fény színét befolyásolja egy kicsit.
Előfordult velem, hogy izzót próbáltam itthon - a falra vetített fény szép fehérnek tűnt. Aztán elfordultam, és a monitort néztem percekig (amin a fehér színhőmérséklete cca 4800k), és mikor visszafordultam, borzasztó sárgának tűnt az izzó fénye.
Kipróbáltam mind a hármat, hát nincsenek túl nagy különbségek. A tompított nagyon hasonló, az NBL egy picit fehérebb. A távfény viszont érdekes, mikor felkapcsoltam a Philips-et megijedtem, hogy mi ez a sárga fény. :D Sokkal sárgább a távfénye, mint a tompított és szinte szúrófény szerűen világít nagyon messzire. A GE tompítottja szinte ugyan olyan, egy hajszálnyit fehérebb és szemre erősebb is picit. A távfénye ennek is sárgább kicsit, nem visz olyan messzire, de szélesebb sávban világít. Az Osram tompítottja fehérebb és szemre ez tűnik a legerősebbnek, de lehet, hogy a színe miatt. A távfénye brutál fehér, nem világít túl messzire és a fényerő is mintha gyengébb lenne, viszont nagyon szélesen sávban terít. Igazából ha valaki kicserélné titokban a NBL-eket XVS-re vagy MU120-ra a tompított alapján lehet, hogy észre se venném. :D A távfényben viszont nagyobb különbségek vannak. Pár telefonos kép: (a GE tompítottja nem ennyire fehér a valóságban)
Philips X-treme Vision GE Megalight Ultra +120 Osram Night Breaker Limited edition
Úgy gondolom, hogy akkor ehhez én is csatlakozom. Amíg meg nem vettem, a még most is használt, Philips-Night Guide készletemet, évente 2-3 izzótípust próbálgattam ki. Körülbelül 2 éve úgy döntöttem, hogy megfinanszírozok egy németből rendelt PNG-H4-es készletet, aztán az élettartam érdekében egyidejüleg DRL-t is szereltem a kocsira. Nos, azóta csak olvasója vagyok ennek a fórumnak, mert eszembe sem jutna változtatni, annyira meg vagyok elégedve a téli-nyári fényviszonyokkal az éjszakai autózáskor...
Én teljesen visszaestem... :D Már tegnap elkezdtem nézelődni neten, hogy az MU 120 mennyi lenne, de postával 4500 alatt nincs. Aztán ma annyi volt a meló, hogy a főnökömet elvittem az állomásról a munkahelyre, hazafelé mondom benézek a Tungsramba, hogy van-e egyáltalán...
"Sajnos" volt. :D Viszont 3200Ft szerintem elég jó ár. Ugyhogy már csak az XV-nek kell megérkeznie és mehet a teszt. :D
Egyre több külföldi oldalon árulják a NBU-et, szerintem hamarosan kapható lesz.
Esetleg merényletnarancs valakinek? Beszarás, miket találni.. Amúgy meg mondom ne fájjon a fejetek. A legnépszerűbb magyar hobbi (különböző alkoholos italok folyamatos, és egyenletes fogyasztása egy életen át) tán jobb? Na ugye.. :)
De nálam csak egy autó van, az se egy izzótemető, max. apu suzukija van még, de abban meg szintén soha nem ég ki semmi. :D Így is van 4 pár a polcon már és hamarosan jön a NBU... :D meg a sima izzókból vagy 6-8db.
Áh, elfogynak ezek, előbb v. utóbb, nem kidobott pénz. Az XV k@rva erős, az MU akármilyentől ránézésre is erősebb, szerintem valahol az NBP és az NBL között, de finomabb a kidolgozása, és kevésbé melegszik. 10 perc használat után kézzel meg tudtam fogni a csatlakozóknál fogva.
Még télen naponta cserélgettem az izzókat (volt mikor teljesen sötétben), egyszer a szomszéd megkérdezte, hogy tud-e segíteni. Nem vagyok benne biztos, hogy az autóra gondolt... :D
Kérhetek olyan képet, amin a NBL mellette van? Esetleg NBL, MU 120 és XV. :D Köszi! Nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre, hogy a többihez képest milyen.
Azért mielőtt belemerülnénk a dolgokba, elektromosan rendben van minden, megkapja az akkufeszt az izzó? Mert ha nem, akkor azzal kell kezdeni. Utána nyomass bele ami Neked jólesik. Nagy izzóguru vagy Te is, én már 2 éve nem annyira követem a trendet, mióta xenonom van :)
Nem kevés izzót próbáltam ki az elmúlt évek alatt. GE, Philips, Osram, White Hammer, ezeknek egy csomó variánsát. H4 és H1 járt nálam. H4 egy Yarisban, H1 egy projektoros Civic lámpában. Azt ugye mindenki tudja, h a H4 esetében a vetítési képet erősen befolyásolja a takarólemez pozíciója az izzószálhoz képest. Projektoros lámpában a takarólemezke adja mindezt. Megugye a H1-es izzó egyszerű mint a faék, középen a izzószál, oszt csá. Az uccsó Philipsek, amiket próbáltam, azok az EcoVisionok voltak és bizogy messze a legszebb vetítési képet produkálták. Maguk az izzók összeszerelése, kinézete nagyon szép. Persze a négy gyártó mind precíz és szép izzókat dob piacra, meg kőkemény szabványok vannak, de a Philips valahogy jobb volt.
Anno 3e HUF-ért árultam párját a H7-nek, pillanatok alatt elviszegették. Volt aki ígí fogalmazott (nem projektorba rakta) "Süti az aszfaltot!". Nekem eddig ez jött be a legjobban projektorban, a sima NB-hez képes nem olyan "foltos" a képe, hanem egyenletes. Értem ezt úgy, hogy a vetítési kép falon hibátlan, viszont éjszaka országúton a szembesávban világít vagy 60 métert, jobb oldalt az út mellett is leg alább annyit, csak előttem ezeknél kevesebbet, azaz mintha egy V alakú lenne kissé a megvilágításból kihagyott terület az NB-rel.
Megane II ph2 (ez már projektoros fényszórós) autóm van, és olyan H7 / 55W izzót keresek, amivel esőben este is jól látni.
Most egy hagyományos H7-es van benne, de ezzel szimplán sötétben is alig látok, esőben meg mégkevesebbet.
A reflektor viszont meggyőző, azzal szuperül látok távolra, de azt nem használhatom tompított helyett :)
Philips Nightguide tetszik vetítési kép alapján. Láttam egy olyan hozzászólást, ahol különböző izzók voltak ugyanabba a lámpába beszerelve, és jól lehetett látni a különbséget.
Azok alapján a Philips tetszett, de eléggé horror ára van és sokan panaszkodnak rá hogy 1 évet is alig-alig bír ki.
Tudnátok egy hasonlóan jó izzót ajánlani, ami tovább bírja, mint a Philips?
Mindegyikről. A CBI maradványai még mindig ott vannak a fényszórómban valahol (egy hónapot ha benn volt, sokat mondok). Ilyen a Tungsragold, nagyjából ilyen kell legyen az Aquavision is. (Nem a búrájuk festett).
Szerintem 55wattos sárgát ne vegyél, a bevonat annyit levesz a fényerőből, hogy esőben még annyit se látsz, mint egy sima izzóval. Vegyél NBL-t vagy várd meg az NBU-t, ha erős és szabályos izzót akarsz. Esőben csak a szabálytalan (80-100w) izzók jók elvileg.
Kerdeses, h hany Kelvines. Nem akarok megint ezreseket az ablakon kihajiglani, h vagy jo vagy nem. Osram ota tudom, h a 3200K ugyancsak szep feher pl (bar elegedett is vagyok vele)
Az Osramról is pereg, emiatt ne fájjon a fejed. Amúgy a Valeo Aquavision, ha jól tudom most akciós a Bárdinál. Biztosan nem annyira sárga, mint ezek a festett szarok, de legalább jóminőségű, nem teszi tönkre a foncsort, és legális.
Lehet , de én 1 éve használom hiba nélkül , és jobban , messzebbre világit. Jó szine van , H4-et is használok ebből , azt másfél éve. Ha van esetleg jobb sárga , az engem is érdekelne !
Durvan 20 perc osszhasznalat utan az egyik sarga izzorol pereg a "bevonat". Respect China.
Tudtok mondani olyan "markas" tenylegesen 55W-os izzot, amibol van H7-ben is sarga? Nem foglalkozom tobbet kinaival...
Urak!
Az offroadomnak a toven van egy pici barnas folt, mintha eges lenne. Mitol? 90 fokonkent egy kicsi. Tokeletesen vilagit, cirka 1 honapos es nekem nagyon bevalt szaraz idoben!
https://www.dropbox.com/s/usddjic2s8eogg8/Photo%202013.09.03.%203%2026%2016%20du..jpg
Ismerősöm 4 éves C-max típusú kocsija érdekes dolgot csinál. A bal izzó rengeteget bír, de a jobb 2 hetente kiég, gyakorlatilag 2 nap alatt elkezd a H7-es izzó szürkülni, ez mitől lehet?
Na, nappal csak probabol betettem egy izzot, az elvileg 100w-ost. Huh, atomsarga, nagyon kiraly! Jovo heten lesz egy kis esti teszt is, utana ramerunk, h mennyi is valojaban.
Annyi, h kinai nagyon. A hegyén a sarga bevonat par pici ponton hianyzik. Igaz az Offroad-on nincs is.
Allseason: az Osram sargaja, valojaban 3200K, azaz szep feher, kodosben az van, semmi extra.
Valaki probalta mar a Valeo Aqua visiont???? Mennyire merenylet????
Persze, hogy értem, csak itt, ebben a topikban, van aki azért "relézi" a fényszóróit, hogy 0,3 V-al több jusson az izzókra...mert az 55 W, csak 54,8 W... érted, ugye? ;-)
Korrekt mérés akkor lesz, ha 2 db multimétert használsz. Az egyik műszeren átvezeted a 12 V-ról jövő (bármelyik) vezetéket (sorbakötöd) és árammérő állásba kapcsolsz. A másik műszer mérőzsinórjait pedig lehetőleg közvetlenül az izzó két érintkezőjére teszed, ez lesz a feszültségmérés (párhuzamosan).
Ez adja a lehető legjobb eredményt, mert ilyen áramoknál még az ampermérőn iseshet feszültség, amit nem ajánlatos a szorzásnál figyelembe venni...
Én már semmiben sem vagyok biztos, csak abban, amit az elektrotechnika tanárom mondott, '96 táján az órán: jegyezzük meg, az áram nem hülye. :)
A következőt csináltam: a tápegységből kijövő két kanócra ráműtöttem egy-egy gyorcsatlakozót, ami kicsit kitágítva, pont passzol a H4-es izzó csatlakozóira. Ezeket rádugtam az izzóra, a hátuljába meg a multiméter csatlakozóit dugtam. Ez elméletileg párhuzamos.
Soros az lett volna, ha a H4-es középső csatlakozójára rádugom a tápegység egyik kanócát, a szélsőre a multiméter egyik kanócát, a másikat meg a tápegység másik kanócára nem?
Ammár pedig nem jó. Én is jól elsiklottam felette, amit írtál.
A feszmérőt kötjük párhuzamosan, annak hatalmas (elméletileg végtelen) a belső ellenállása, pont amiatt, h NE szóljon bele a mérendő fogyasztón eső feszültségbe.
Az árammérőt kötjük sorosan, h ÁTFOLYJON rajta az áram, ezért is pár tized Ohm (elméletileg nulla) a belső ellenállása.
Ha egy aksira kötöd rá párhuzamosan az ampermérőt, jó esetben kivágja a benne lévő biztit, rossz esetben füsttel válaszol :)
Motorba szeretnék betenni egy Osram Offroad 100/80-as izzót. Érdemes vagy felejtős? Jelenleg Osram Cool blue van,ennél egy picivel több fényt szeretnék.
Kell egy tápegység, vagy akkumlátor ami ekkora terhelés mellett is stabil feszültséget tud produkálni (én egy PC tápegységet szoktam erre a célra használni, 12,5 volton 14 amperig bírja, ami még a 100/160as izzóhoz is elég volt). Rá kell kötni az izzót, és párhuzamosan egy ampermérőt. A mért feszültséget megszorzod a mért árammal, és megkapod az izzó teljesítményét.
Kell egy tápegység, vagy akkumlátor ami ekkora terhelés mellett is stabil feszültséget tud produkálni (én egy PC tápegységet szoktam erre a célra használni, 12,5 volton 14 amperig bírja, ami még a 100/160as izzóhoz is elég volt). Rá kell kötni az izzót, és párhuzamosan egy ampermérőt. A mért feszültséget megszorzod a mért árammal, és megkapot az izzó teljesítményét.
Urak!
Megerkezett a korabban linkelt kinai 55W-os sarga izzo. Dobozan 100W all...
Van ertelme beprobalni a kocsiba? Vagy kifejezetten csak telen hasznalni?
Milyen kart tud okozni, ha tartosan hasznalom?
Nincs túl nagy jelentősége hogy mit írnak a dobozra. Ez a +90 v. +120% úgyis csak egy meghatározott mérési metódus szerint értendő, ami gyártónként eltérhet. (A GE pl. azt állítja, hogy a 12 luxnál erősebben megvilágított terület nagysága ami 120%-al több, a normál izzóhoz képest. Ha tudod mennyi az a 12 lux, beláthatod h nem lehet vmi nagy a különbség. Én legalábbis nem látok sok különbséget a GE +90 és +120 között.)
Oké, de ugye +90% vs. +110%. A Megalight-nál is sokat jelent a +90 helyett a +120, remélem itt is. Nem mintha gond lenne a fényerővel. Valamelyik nap mellettem állt a parkolóban egy Skoda Roomster a lencsés bihalogén fényszóróval, nagyon gyengének tűnt a fénye, kíváncsiságból felkapcsoltam én is, elég durva különbség volt. :D
Sztem az NBL az az NBU. Korábban Reléguru írta, hogy sejtése szerint, valamiféle új fejlesztést akart az Osram élesben tesztelni ezzel a limitált szériás izzóval - és íme, jön az NBU.
Egyetértek, esőben a sárga izzók fényét is teljesen elnyeli a vizes út. Viszont pl. a NBL-el legalább a padkát látom, meg persze a felfestéseket és a táblákat is. Nálam egyértelműen a NBL vált be eddig a legjobban, remélem az NBU még egy kicsivel jobb lesz. :D
Often.. Tehát nem feltétlen, de mondjuk nincs is jelentősége. Távol keleten nem köti a gyártók kezét semmi, olyan minőséget gyártanak, amit megfizetsz. Rögzült az emberek fejében, hogy ami kínai, az gagyi, holott csak akkor az, amikor a t. megrendelő azt kéri. Ugyanazt az alkatrészt legyártják 5 dolláros, 2 dolláros, és ha kell 23 centes önköltségen is.
A Ring nyilván meghatározza a saját követelményeit, minőségi elvárásait, és ezt gyártatja ott, ahol olcsó, aztán otthon teszteli és csomagolja. Megítélés kérdése, hogy ez minek minősül.
De még az is lehet, hogy ezt-azt maguk gyártanak a saját gyárukban.
"Dont be surprised if youre confused by the branding when buying. While our bulbs are sold by the likes of Ring and Halfords, they are often made by a different company, like Alite or Gerlux."
Igen hallottam ilyet, de nem vagyok egyértelműen meggyőződve erről. Itt egy videó a gyárról - komoly világítástechnikai fejlesztőlaborjuk van. Minek, ha nem gyártanak semmi?
A NB sztem a létező legerősebb izzó, a ma kapható összes izzó közül. A Silverstar a legjobb kompromisszum, vagyis a legnagyobb teljesítményű olyan izzó, aminek az élettartama nagyjából megegyezik egy hagyományoséval. A GE Sportlight pedig szerintem a legjobb teljesítményű hidegfényű izzó - a Silverstartól gyengébb, egy hagyományostól láthatóan erősebb. Az Osram CBI-től sokkal jobb - az nekem nagyon gyengusnak tűnt, kb. mint egy normál.
Ez a Ring 100/160-as ellenben nagyon durva. A fényszórótól cca. 1,5 méterre álva, a tenyeremen éreztem a sugárzó hőt. Van nekik is egy pár remek izzójuk.
Egy újabb érdekes összehasonlítás: Ring Rally 100/160 vs MU+90 vs Normal GE H4.
A képeket átkonvertáltam fekete-fehérre hogy kiküszöböljem a színhőmérséklet különbségeket, ami kicsit megvezetheti a szemet, valamint invertáltam a fotókat, hogy jobban érzékelhető legyen a kibocsátott fénymennyiség, és a bevilágított terület (minél feketébb a folt, annál nagyobb a fényerő).
Helyzetjelző engem nem izgat - az SX4ben ráadásul fingom sincs mi lesz, ha kiég, mert képtelenség hozzáférni. Az X-treme visionről egyelőre lemondtam, képtelenség találni. Aki hirdet, hogy van neki, annak sincs. Ősszel, ausztriában, lehet h veszek 1 párat.
Jó összehasonlítás. Én is erősebbnek láttam az NBL-t. Már fél éve bent van, de még mindig kifejezetten erős, nem szokta meg a szemem. A következő teszt: MU120 vs. NBL vs. NBU (esetleg Xtreme Vision). :D
Az imént volt alkalmam, jórészt országúti koromsötétségben kipróbálni egy ilyet:
Bődületes. A tompított xenon elképesztő széles sávban produkál rendkívül homogén fényt, de a távolsági az, ami igazán lenyűgözött. H9es, 65w-os izzók, szúrófényszerűen, viszonylag keskeny sávban ad koncentrált, rendkívül erős fényt. Egy sötét erdőben tényleg az az érzése az embernek, hogy felkapcsolták a közvilágítást.
Nincs a búra elöregedve, sem bemattulva az UVtől, egyszerűen csak rettentően karcos; nyilván a rendszeres mosástól. Gagyi. A foncsor vakulását, ami a képen jól látható pedig az izzóból származó hő okozza. Szintén gagyi.
Nem az izzó okozta a búra elöregedését, hanem a UV sugárzás. Gondolom, hogy szabad ég alatt áll a kocsi rendszeresen.
Az utazóautónk 9 évében van, műanyagbúrás FF lámpatest van benne, és nem öregszik a plexije. De nem sűrűn áll tűző napon.
Egyébként egy megoldása van, fel kell újítani, vannak polírozók, akik ezzel foglalkoznak. DE: olyan helyen kell megcsináltatni, ahol a végén UV lakkal bevonják a lámpatestet, mert e nélkül rövidesen kuka a lámpatest.
Nehéz beszerezni nálunk és nagyon drágák. Az X-treme Vision a legrégebbi fejlesztés a "csúcs izzók" közül. De akinek van, általában dícséri. Szerintem bármelyiket választod jól jársz, csak ha egymás mellett vannak, akkor lehet észrevenni a különbségeket.
Köszönöm, most szedtem ki az izzót, és látom, hogy Philips elektronika és izzó van a gyárilag az i 30-ban, ezen nagyon meglepődtem, Philips izzókkal milyen tapasztalatok vannak?
Ha az UVtől kimattul a búra, az többé-kevésbé rendben, tudomásul lehet venni, hogy idővel minden műanyag elöregszik, arról nem is beszélve, hogy könnyedén orvosolható egy polírozással. Ez viszont belülről színeződik, amivel nincs mit kezdeni.
A 22 éves Kadett bal oldali fényszórója is egész jó, bár szerintem nem gyári (ki tudja hányszor volt törve :o), a jobb oldalit meg elintézték a 140/100-as izzóval, olyan, mintha belül párás lenne, de nem lehet kitörölni. Viszont a fénye így se olyan rossz. :D
"De láttam már másik Liana-t, aminek olyan volt a fényszórója, mintha új lenne, nem is láttad a plexit szinte"
Az valószínűleg új is volt. Franc sem tudja az okát, de azt biztosan tudom, hogy a kétszer ilyen idős Astrának a fényszórója, aminek üveg a búrája, és fém a foncsora - kifogástalan állapotban van, jóllehet nem áll garázsban. Valeo gyártmány, mégcsak nem is egy Bosch, vagy Hella.
H tudsz vele várni kicsit, akkor mindenképp az új Night Breaker Unlimited, a Limited Edition is erősebb, mint a Tungsram Megalight Ultra +120%, ez az új szerintem durva lesz.
A Liana fényszórói is ugyan ilyenek, de telibe az egész. Csoda, hogy átjön rajt a fény. De láttam már másik Liana-t, aminek olyan volt a fényszórója, mintha új lenne, nem is láttad a plexit szinte. Nem tudom hogy csinálják, vagy ennyit számít, ha garázsban áll az autó?
Így színeződnek az SX4 fényszórói - pakolhatom én ebbe az akármilyen izzókat így.. Valami ragasztóanyag lehet alighanem, ami a hőtől párologni kezd, majd lehűlés után kicsapódik a búra belsejére.
MU+60at lehet kapni. Az emelt fényű izzók ugyanolyan teljesítményűek mint a normál, nem károsítják a lámpatestet (érsd: mattul, barnul, olvad a sok mai, műanyag szar enélkül is). Egy jó H7 teszt.
Megtörtént. :D Nagyon kíváncsi lennék egy tesztre, Philips +100%, Tungsram +120% és Osram +110%. De nem olyanra, ahol a csomagolás miatt lepontozzák a Night Breaker-t...
2008-as Hyundai i 30,ba, ami projektoros, és H7-es, milyen izzót ajánlanátok, ami nem cseszi szét a lámpát, ne kékes hatású, és esőben is jó, eddig a Tungsram Megalight + 50 %-út használtam nem volt rossz, de már nem nagyo lehet kapni.
Egyábként az emelt erejű izzók jobban károsítják a lámpatestet, mint a sima Original változatú izzók?
Van valami barnás, foltos elszíneződés az SX4 fényszóróbúráin - alighanem attól sárgásabb. A másik verda vadiúj fényszórói mellett, alighanem ez zavarja a szememet.
"A Suzuki vékonyabb kábelt használ, aminek nagyobb az ellenállása, mint a vastagabbnak, és a feszültség mire a fogyasztóhoz ér kb. másfél voltot esik rajta."
Ezt írják az SX4 topicban, és lehet hogy ez az én szenvedésemnek az oka? Az MU +120 is igazából sárgásan pilácsol, ránézésre mint egy normál izzó. A Swiftben sem vastagabbak a kábelek, de ott nincs ilyen gond. Vagy talán hibás a relé (a gyári, külön relézve nincs)?
A kép alapján, már amennyi látszik, nekem az izzószál kicsit vastagabbnak tűnik az átlagosnál, ami azt jelenti, h több mint 55W-os, de nálam is előfordult már, h tévedtem :)
Én annó e-bay-en nézegettem, szerintem most is ott kellene. Yellow Hx, ahol az x=a megfelelő foglalat szám. Ki fog dobni egy csomót, abból lehet válogatni. HK előnyben.
Oké, köszönöm. Ahogy látom a méreteket az II szériás Renaultokba, a Suzuki Swift II-III.-ba és általában a kör alakú ködlámpásokba gond nélkül belemegy.
Igen, szerintem is. Annak ellenére, hogy a tesztek amiket eddig olvastam (laboratóriumi tesztek, itthon a GE-nél, és az Auto Motor Sport tesztje a Dekra laboratóriumában) mind a MUt jelölték meg, mint a legerősebb izzó - jóllehet egészen apró előnnyel a NBP és a Philips XV előtt.
Igaz ami igaz, azért a vadonatúj fényszóró is sokat számít. Az SX4, ránézésre hibátlan, kristálytiszta és tökéletes foncsorú fényszórója, akárhogy is, de nem olyan mint az új. Bár, valószínűleg ezt csak a magamfajta hülyék veszik észre.
Akkor tényleg az NBL a jelenlegi legjobb, én is erősebbnek láttam a MU +120-nál. Nálam az NBL egyelőre jó, nem érzem, hogy gyengült volna. a HCBI-k is jól világítanak. Kíváncsi leszek az új Osram izzóra, amit Reléguru említett.
Nekem is kb ez tortent a NBP-okkal. Jo, jo, de regen jobb volt.
Amugy nekem a tavolsagi a HB3-as NBP. De azoknak a vegen nincs festes es erosek is. Hogyhogy mehetnek tompitottba? Az elektronika vagy ellenallas szabalyozza?
Masik dolog: bekerultek az Offroad-ok a tompitottba, szurkuletben is latszott, h erosek es eleg hosszu a "fenycsova". De. Ezeknek sincs a bevonat a vegukon. Nem lesz baja a foncsornak?
Akkor valószínűleg nem a szememmel van a baj. Sárgának, gyengusnak tűnt a fénye, holott emlékeztem rá, hogy ez újkorában nem ilyen volt. Most vettem 1 garnitúra +120ast, mert rettentő kíváncsi vagyok.
Ezt, hogy az izzók teljesítménye a használat során romlik, persze egyik teszt sem vizsgálja.
Azért minden hátránya, és elavultságából adódó korlátja mellett örülök hogy a H4es izzó ilyen, relatíve olcsó játékszer. Ősszel, télen tervezek venni egy Ford Pumát (megjelenése óta vágyom egyre), jóelőre nézegettem: mind a tompított, mind a távolsági fényszórója DE, HB3-as izzókkal. Egy pár NBP 8e HUF, de egy darab, közönséges Osram is 1700... :(
Tud. Az izzoszalat ha kozelebbrol megnezed, biztos latsz "kopasnyomot".
Ezert neznek engem hulyenek rendszeresen, mert en soha nem akkor cserelek izzot, amikor kieg, hanem amikor ugy erzem. Es en eleg hamar ugy erzem. Az uj izzo a jo izzo :)))
Ebben reszben igazad van, de azt ne felejtsd el, h az autokban a testkabel nincs olyan hosszan vezetve, mint a plusz. Minden fontosabb fogyaszto kozeleben szokott lenni egy testpont. Igy kulon le van testelve a bal es a jobb elso lampa is. Azok meg ilyen 20-30 centi hosszuak. Persze lehet millivoltot baszni, csinaltam en is olyat, de annak mar nincs tul nagy jelentosege inkabb csak mentalisan:)))
Aaa!!! Ez allat lett! Nagyon sokat szamit! Nagy keres lenne, h csinalj egy moricka-rajzot a bekotesrol? Es feltedd valami ingyenes helyre! De nem villanyasz rajz, csak vonalak, meg mi micsoda, mit hova kotottel, forrasztottad-e vagy maskepp csinaltad. Mit hol vettel es mi a pontos neve?
Trotter66: mit takarnak a roviditesek? Masik: H3-ban nem talalok 75W-os sargat... A 100-astol felek, h a nagy ho miatt szetegeti a kodlampat...
Skoda Felicián felreléztem a tompított fényeket. Osram Night Breaker Plus H4 izzók vannak benne, 12V akku feszültségnél előtte kapott 10.5V-ot az izzó, most kb 0.2V eltérés van (13.7V töltésnél 13.5V-ot mértem az izzón). Az alternátortól húztam 5mm2 kábelt, rögtön rá tettem egy 30A-es biztosítékot, majd a bal oldali lámpa mellé egy relét, onnan pedig tovább húzva egy 5mm2 kábelt a jobb oldalra. A mínuszokat hagytam ahogy voltak, 150mV veszik rajtuk.
Nálam a tompítottban merényletsárga van, a ködlámpámban meg közönséges kínai 75W-os sárga. Rendkívül meg vagyok elégedve. A garázsban van egy garnitúra Tungi Gold - nagyon szeretem, sajnos már nem gyártják, egy szett PNG, egy adag OSVS, valami noname fehér is akad. Mostanában nem cserélek izzót nyárra-őszre, igaz nálam viszonylag keveset megy a tompított, lévén van DRL. A játszósban meg 4300K-s xenon van DRP-DPL kombóval és OSVS a távfénye.
Szerintem egyik autóba megpróbálom a H4-est. Bizos nem olyan sárga, mint a GOLD, ez hasonló, mint az Osram All Season v Tungsramból az Allday.
Mindenképpen írok a tapasztalatokról!
Egyébként már ez a mennyiségű sárga is nagyon jó hatásfokú tapasztalatom szerint, mert nagyon jó kontrasztossá teszi az utat éjszaka, pláne esőben,hóban és nem a fényerő rovására megy.
Persze, ma mindent kínában gyártanak, nyilván ezt is. Arra gondoltam, hogy ne egy NONAME "Jing-sing" cucc,amit a sufniban raktak össz, hanem nagy valószínűséggel azt is kapod, amit látsz és most elég jó áron. Az automatizált gyártósor mindenhol ugyanazt produkálja nagyjából......
Nálam az eredeti német Osram All Season égők kb. 80 000km bírtak éjjel-nappal használva. A Tungsram Goldnál most járok 60 000km-nél.
Ha fényt akarsz, akkor a Narva. Ha foncsort akarsz kímélni akkor az Osram. Ha szabályos akarsz lenni, akkor egyik sem. Najó, ez csak poén volt :))
A kapcsoló relézés azt jelenti, h a két izzó áramát, ami egy 80W-os esetében 12 A körül mozog, nem küldöd át mindenféle gyárilag odarakott vezetékeken és a világítás kapcsolón, amit akár haza is vághat, hanem ezt egy 30 A-es kürtrelére bízod. A kapcsolód így nem a nagy áramot fogja kapcsolni, hanem csak a relé behúzótekercsét, ez milliamper nagyságrendű. És te szépen az aksi pozitív sarujáról egy szép vastag kábelt kihúzol a reléhez, onnan meg az izzókhoz. Mindezt egy 20 A-es lengőbiztin keresztül a lehető legrövidebb úton. Ezenfelül összekötheted az aksi negatív saruját egy centi átmérőjű kábellel a motorral, az amúgy jót tesz mindennek és az összes testelést kicsavarozod, átcsiszolod és jó kis körmös alátétekkel újrahúzod. Na és ekkor mondjuk megtettél mindent, h erős legyen a lámpád mindenhol. :))
Ne gondolkodj másban...mióta (2 éve) a Philips Nightguide van a kocsimban, azóta leszoktam a kisérletezgetésekről. Előtte félévente próbálgattam ki a nevesebb izzók valamelyikét. Abszolút csúcs esőben, hóban, szárazon...(nekem)!
Nálam a NB +100% H7-es vizes úton, esőben, havazásban, ködben a Philips X-treme-t alulmúlta. Szárazon kb egyforma a kettő. Ezt annak tudtam be, hogy mig a PH izzón felül egy vékonyabb kékes csík van a búrán, addig a NB-n felül egy vastagabb, és alul egy még vastagabb kékes csík van. A PH Nightguide-t próbálnám ki szívesen, de az meg elég horror áron van még.
Szerintem teljesen jó vizes úton is, a fekete színű utakon esőben nem látsz vele sokat, de ott egy sárga izzóval se. Havon brutális fénye van (a színe miatt), viszont ködben a H4-es verziókkal nem kell távfényt kapcsolni. De a H7-nél nincs színezve az izzószál körül a búra. Apu autójában mindenhova Night Breaker-t tettem, fényszóróba és a ködlámpába is, vizes úton is teljesen jól látni vele. Esőben talán egy 80-100wattos sárga izzó lenne jó, de szabálytalan és tönkreteszi a lámpát.