ncc1701: kicsit akkor megnyugodtam. Ha esetleg megvesszük a házat, akkor később mindenképpen kerülne rá szigetelés.
kémember: új építésű ház, tehát valószínűleg nem tömör, de még nem kaptam meg a műszaki leírást.
japofan: köszi a tanácsot, vétel előtt mindenképpen leteszteljük a hanggátlást. Egyébként mennyire számít ez? Az ablakokon úgyis bejön valamennyi zaj. Vagy ezeknek a modern falazóknak még az ablakoknál is rosszabb a hanggátlása?
Szerintetek megeri austrotherm grafitot feltenni a hazra? Ugy hirdetik, hogy 20%-kal jobb szigeteles. A szigetesunk maximum 8 cm lehet (38-as NF teglara) a hoszigeteles vastagsaga, ami meg az eresz kieresztes miatt meg felmehet a hazra. Sima EPS-80-as 1000 Ft (0.039 W/mK) , a grafit 8 cm-es 1300 Ft (0.032 W/mK) (akciosan afaval). 190 nm-t kell befedni.
Köszi az infót! Viszont én a 45cm-es vakolt téglára U=0.27-et olvastam (persze lehet, hogy a különböző gyártóknak eltérő a téglája, de ennyire?) Szóval biztos az az 1.0-ás érték? Az azért nem lenne olyan jó...
45cm-es tégla fal külső szigetelés nélkül milyennek számít hőszigetelés szempontjából? Jelenlegi lakásunknak 24cm ytong + 6cm dryvit a felépítése. Ehhez képest mondjuk milyen?
A védelmet geotextíliával kasírozott drénlemezzel érném el. Ezt mindenképpen tennék, hogy ha jön a víznyomás, folyjon bele a víz a drén csatornába. Tehát emiatt nem lenne szükség a külső XPS lemezre. A kivitelezés valóban fogós kérdés, csak akkor vágnék bele a PVC-s dologba, ha a gyártó kivitelezője vállalja ennek a rétegrendnek a kivitelezését (zsalukő fal - polisztirol ragasztva - elválasztó réteg (lágyítóvándorlás) függesztve - PVC függesztve - Geo-s drén függesztve). Természetesen a függőleges PVC-t végteleníteni kell aztán a fal alattival, hogy a fal is a burkon belül legyen.
A lágyítóvándorlásnak utánanézek, hogy ilyen hőmérsékleten ebben az anyagban számolni kell-e vele.
A vízszigetelést anyagától függetlenül a fizikai behatásoktól meg kell védeni, nehogy a föld visszatöltésénél megsérüljön. Ha kívülre gondolod a vízszigetelést és belülre a hőszigetelést, úgy szigetelés védő falat kell húzni - jó drágán. Éppen ezért terjedt el a "fordított rétegrend", vagyis belül, védetten a vízszigetelés, kívül a - megfelelő - hőszigetelés, ami a szigetelés védő fal funkcióját is ellátja. A vízszigetelés anyaga pedig nyugodtan lehet PVC is. Egyenes rétegrendű lapostetőkben (ahol a nap közvetlenül süti a vízszigetelést, és az akár 60-70 C-os is lehet) számítani kell az úgynevezett lágyítóvándorlással, vagyis az oldószer jellegű lágyító intenzíven távozik a hőszigetelés felé, és azt károsítani tudja. Talajban, lábazaton nem tud ilyen magas hőmérséklet kialakulni - különösen a hőszigetelés alatt -, ezért én ezt nem látom problémásnak. A kérdés csak az, hogy mivel többnyire bitumenes szigetelő lemezzel dolgoznak a szakik, találsz-e olyan csapatot, amely korrektül meg tudja csinálni PVC-ből is? A házi barkácsot egyik esetben sem javallom.
Köszönöm, de szerintem összekevertél pl Wartburger-rel, én pont, hogy a közvetlen, hideg, oldószer mentes bitumenes ragasztót javasoltam a kérdező kollégának (Gegito), mert ez van az Austrotherm-es utasításban is.
A PVC-s pince vízszigetelést akkor nem javasolja senki? Kár, mert azt hittem, a PVC (napfénytől védve) időtállóbb a bitumeneseknél.
Köszönöm, a "tökéletes kivitelezés" engem is aggaszt. De ha a szigetelés nem tökéletes, abból beázás lesz. Akkor is, ha XPS van felette.
Viszont valamiért a PVC-t (fénytől védve) időtállóbbnak érzem, mint a GV lemezeket. Ezért gondoltam arra, hogy ezt tenném vízszigetelésnek. Mégpedig a hőszigetelésen kívülre, hogy a zsalukő fal vakolásával se kelljen molyolni. Ha meg már a hőszigetelés belül van, miért ne lehetne EPS az XPS helyett. Arra gondoltam, hogy a hab (jó, legyen XPS) lenne ragasztva a zsalukó falra, a PVC vízszigetelés pedig csak függesztve. Ezzel viszont az a bajom, hogy a visszatöltéskor és a föld tömörödésével leszakadhat. Ezt esetleg drén lemezzel vagy kavics visszatöltéssel akadályozhatnám meg.
Ha nem a külső oldalon,pincében használod az EPS-t és van vízszigetelés és egy egyszerű padlóban köztes födémbe kerül akkor a vízszigetelésre lehet EPS-t rakni a belső oldalon és az EPS tetejére kell technológiai fólia a betonozás miatt...
Pincékhez, víznek kitett helyekhez általában XPS vagy Expert anyagokat érdemes használni... nem kell messzire menni lásd az árvizeket, talajvizeket, stb...ami akár pincéket önt el...
Tökéletes kivitelezés csak a mesében van....mit nyersz azon amit mm pontosan kell megcsinálni és cm -t kell ellenőrizni, hogy nincs luk....szerintem meg a pincéhez XPS -t vagy expertet kell használni...szigetelésnek...a GV lemezek ha 2 rétegbe rakod őket akkor is egy idő múlva 30-60 év nem teljesen töltik be a feladatukat... most egy pince szigetelésnél kb 30-60eFt árkülönbségről beszélünk ezt pedig a munkadíjon a szöszöléssel el lehet veszíteni...akkor mit is spóroltunk...nem itt kell spórolni...
Az a baj, h nem ismerek mást, amivel egy jól összeheggesztett bitumenes szigetelést ebben az árban ki lehet váltani. Amit írsz az érdekes, mindíg tanul az ember. Most építem majd be a teraszt, majd teszek akkor fóliát a gv30-as villas lemezre. :)
Én úgy tudom, hideg (oldószer mentes) bitumenes ragasztóval felrakható a hab a bitumenes lemezre.
De akkor én is kérdeznék egyet:
Ha a pincefal alá teszek vízszigetelést (pl PVC), akkor a pincefalra kívülről felrakható EPS és arra pedig szintén PVC (EPS/PVC összeférhetetlenség műanyagfátyol elválasztó réteggel kizárva) oly módon, hogy végtelenítve van a fal alatti szigeteléssel?
Így elvileg az EPS nem kapna sehonnan vizet, sem a falból, sem alulról, sem felülről. A lágy PVC-t megvédeném mechanikailag kívülről (félkemény PVC lemezzel).