Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Csak alkatrésznek vitték fel, miután leállították, mint ahogyan a KVU-109-et is. Nagyon rossz volt már a 262 vázának állapota. Sopronban állt le, aztán nem volt már sehová kiadva.
Kap egy telefont, ami egy központhoz van becsatlakoztatva 0-24-ben.
Ott a központban ül az ügyintéző.
Ha megálíltja a rendőr, vagy bárki mással kell németül beszélnie felhívja a központot, kihangosítja és a tolmácson keresztül értekeznek.
Ezt a kamionos cégek vezették be kb. 2005 után amikor már szorította őket a munkaerőhelyzeti cipő és már klet-törökországi, nyelket nem beszélő kamion sofőröket voltak kénytelenek elküldeni, mondjuk Szegedről Norvégiába vagy Írországba.
Mivel a gkv. még komp jegyet se tudott venni és a folyamatos üzemhez szükség volt az ilyen 24 órás telefonközpontokra, amiket ha felhívsz, nem zenél 8 percig és az ügyintézővel nem 16-21 perc múlva beszélsz személyesen hanem 1-2 percen belül.
Egy meg nem nevezett osztrák városban a - kiderült, hogy magyar - buszvezető konzekvensen a második ajtót nyitotta a felszállóknak. Gondolom, ott szabad az összajtózás azt meg magam láttam, hogy ezzel jó pár kérdést el lehet kerülni :)
A HZE-113 utoljára főtengelytöréses lett, és mivel öreg busz, csak akkor lehet javítani, ha erre fentről engedélyt adnak (azóta visszakerült a susnyásba).
Amúgy meg a Soproni menetrend visszaállításról annyit, hogy a Volán szerintem maga se hitte hogy ez nem végleges, azóta a helyijárat leépült, a buszokat (párat) elvittek, a sofőrök hatoda lelépett Ausztriába. Erről jut eszembe, hogy Ausztriába már mindenféle nyelvtudás nélkül is vesznek fel buszsofőrt (például a Dr. Richard buszos céghez), hogy mégis hogyan lehet nyelvtudás nélkül ott buszt vezetni az nekem magas, de elég nagy hiány van ott is sofőrből, ha már ilyen is van
Felesleges lenne panaszkodni mert úgyis teljesen leszarják az egészet. Ha érdekelné őket csak egy kicsit is, nem lenne ilyen állapotban az utastájékoztatás.
Nem szeretnéd ezt a problémát a hivatalos csatornákon bejelenteni, mint egy semennyire sem hivatalos index fórumra írni panaszod? Lehet akkor el is jutna a probléma az illetékesekhez.
Ha már így többször felhoztam Sopront, most ha már így vissza áll a menetrend, az utastájékoztatás minőségével nem akar valamit csinálni a kedves Volán? (tudom hogy nem a város dolga mielőtt valaki ezt mondaná). De amióta az új OBU-k vannak kikerültek a következő megállóhely bemondások, nagyon sokszor nem működnek a külső kijelzők, a belső kijelzők meg pl az MAN-eken, valamint nagyon sok másik buszon egyáltalán nem működnek (olyanokon sem amiken régi obuval működtek, pl Citarok). A totemoszlopok is kevesebb információt közölnek mostanában ahogy észre vettem, bár nem annyival hogy számítson.
LKN-330 BN18-as, mely tavasszal átkerült Sopronból Zeg.-re, majd nyáron onnét Győrbe.
JIW-431
JXF-373
JXF-374 Utóbbi három mind I-es Conecto Zalából.
...továbbá 4 db KPK-s Volvo 770A melyek még nem tűntek fel sehol, de kezdetek kezdetén többen azt állították még, hogy helyközibe mennek. A nyári tömeges selejtezések miatt, viszont lehet érdemesebb lenne nekik is a helyi járat.
Ezek mind csuklósok.
Szóló terén érkezett 13 db BYD és Zalából az LGV-392, LGV-393. Egyébként kevesebb szóló állt le, mint amennyi érkezett, így most valóban ezekből többlet van a városban, és erre a korábbi években nem igen volt alkalom, hogy csuklós járatokat kényszerszólósítsanak. Nyár óta viszont itt is elkezdték.
Paradox, hogy az egykori soproni ANY537-nek, mely 30 évesen lett átadva Győrbe és már akkor is matuzsálem korban lévő kocsinak tudhattuk be végül sikerült túlélnie a Sopronból utolsóként búcsúzó, egyébként 16 évvel fiatalabb HZE-113-at is. Nyilván ez köszönhető a 2004es vázcserés felújításának.
Most már utolsó mély Rábások egyike is országban.
---
Egyébként a HZE-s buszról így tudni valamit? Szept. 21-én lejárt a műszaki. Ha ne adjIsten októberben beindul a régi menetrend, és több tartalék kell akkor van még esélye a feltámadásra?
Nincs semmilyen rendszer a csuklós kiadásoknál Sopron esetében. Mint ahogyan a lejjebbi hozzászólásokban is írták, hétvégére 12-esre csuklós.., hol reggeli órákban nem hazudok 4 embernél több nincs, tehát nem hogy BN18-as, de ha a sofőrnek van egy 9 személyes kisbusza és azzal indul el, még azzal is le tudja dolgozni a járatot. Hétköznap esti órákban esténként az 1/2 és a 10-esre sorban adják ki a csuklóst, holott akkor már simán (és hétvégénként is egész nap) elég lenne a szóló kiadás is. Ekkor viszont érdekes módon nem gond hogy a többet fogyasztó nagy befogadó képességű járművek vannak utcán. Ha már egy járatot kellene említeni, ahol tényleg szükséges lenne csuklósítani erre a menetrendre, az a 3-as délutáni csúcsban, mert az tényleg mindig tömve van.
Fel szokott tűnni ott csuklós, nem egyedi eset. Évekkel ezelőtt még töltöttek is fel egy utazós videót az ANY-537-ről, mely épp ezen a viszonylaton lett dokumentálva: https://www.youtube.com/watch?v=GD3i8lpCiKA (Nem saját videó)
Kicsit furcsa kérdés lehet, de Sopronban vannak olyan járatok amin soha nem közlekedik csuklós busz? Jelenleg épp 12-esen láttam a KZX-525-öt, szerintem soha nem láttam rajta csuklóst, meglepődtem kicsit.
Nem ismerem Sopron közlekedését közelebbről. Viszont pàr hete lejutottam a vàrosba,sikerült kifognom egy szólót 2-esen 14:00 fele.
Utaslemaradàs közeli àllapot volt,heringarti,egyértelműen csuklóst igényelt volna a jàrat. Többen nem tetszésüket fejezték ki. Persze ha lenne kapacitàsnövelés,lehet eloszlana a tömeg.
Győr is hasonlót visz véghez 10 db csuklós lett leàllîtva júniustól,és ha jól szàmolom csak 2 érkezett a helyükre. Persze papîron a db szàm megvan a Byd-kel. A 14-es ahànyszor ott jàrtam egy tömött jàrat volt,rendszeresen szóló viszi most màr,ahogy nézem utason.
Közben visszanéztem 671en pontosan fél év műszaki van,valamint az ANY/ELJ pàros is december közepéig forgalmis.
Persze bàrmikor megàllhatnak a 2 CCZ-ből kiindulva...
Azért szemlélem ennyire,mert végülis csak az orszàg utolsó 3db hagyomànyos 280-asàról van szó ami közforgalmis.
Vàrpalotàn a megmaradtak,illetve a LOC728,valamint a győri helyközisek màr màs tésztàk,igazàból facelift nélküli C80-asok.
Kissé nevetséges, hogy a visszaállított menetrendet úgy híresztelik, mintha a "normál"-hoz mérten bővítenének most 40%-kal. Örömmel tölt el, hogy legalább az eddigit visszahozzák, de az is részben hiányos egy Sopron méretű város igényeihez viszonyítva. Győrben sikeresebben tudták az évek során a város folyamatos növekedéséhez igazítva tartani a menetrendet, itt viszont még bőven mit lehetne csiszolni rajta.
Igen a szólókat ezért is kérdeztem, csak valamiért volt az emlékezetemben egy olyan időszak amikor volt a 9 A21 és több BN12 mint a mostani BN12-es állomány, de ez lehet csak az emlékezetem összemosása, ezért nem is tudom.
A KMG és az LKN tavaszi távozása után nem sokáig maradt a készlethiány -2, mivel az SRD-s Lion's City-k érkezésével az 524/525 át is ment helyire. Jelenleg is az egyik az O345G helyett közlekedik. Darabszám megvan. Már csak a fordák visszaállítása hiányzik ami hamarosan jön, erről még nem számoltak be hogy mikor is.
Emlékezeteim szerint a korábbi szólók még az A21-eseknek köszönhetően lettek cserélve.
Jó lenne tudni akkor az a régihez nagyon hasonló menetrend hogy fog kinézni. Lehet 1-2 fordával kevesebb lesz. Nemtudom arra mennyire lenne elég ennyi busz mint amennyi van, de már volt szó elektromos buszokról hogy hoznak majd egyszer ide is, most itt lehet az alkalom.