Keresés

Részletes keresés

SzElek Creative Commons License 2023.10.07 0 2 30660

Csak alkatrésznek vitték fel, miután leállították, mint ahogyan a KVU-109-et is. Nagyon rossz volt már a 262 vázának állapota. Sopronban állt le, aztán nem volt már sehová kiadva. 

Előzmény: Jobbramagyar (30659)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.07 0 0 30659

CDA-262 a végén Győrben volt nem? 

Előzmény: Fszmkvn (30657)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.10.07 0 0 30658

Köszönöm.

Akkor ezek szerint a mégsem a 421 lett volna az utolsónak leállított 415-ös, hanem a 422?

 

Az EVL-431 már a kk korszak előtt selejtezve lett? 

Előzmény: Fszmkvn (30657)
Fszmkvn Creative Commons License 2023.10.06 0 8 30657

Úgy észlelem az utóbbi időben többször témába került a soproni helyi közlekedés. Számomra nagyon sokat jelentett az ottani közösség és a jó társaság. 

 

 

 

Listáznám az IKARUS-os selejtezéseket és eseményeket rendszámokkal a közlekedési központok létrejötte óta. 

 

2023.09 'S

HZE-113 (M-es Ik-280); 2 évig közlekedett Sopronban, '21-től '23-ig és így utolsó 280-as volt.

 

2021.07 'S

CDA-262 (Ik-280.47); Kezdettől fogva soproni volt, 30 évig volt a város része és ő lett így az utolsó echte itteni 280-as

 

2021.07 'S

GFA-941, GFA-943, GSA-484 (Ik-E94.60-asok) 2019-ben/2020-ban lettek áthelyezve, ex.győri helyis EAG-ok.

 

2021.04 'S

CLH-694 (Ik-280.06) 2020 szeptember vége óta tartozott ide. Győrben is megfordult, eredendően veszprémi 280-as volt. Egyik utolsó 280.06-os.

 

2021.04 'S

GFA-816, GSA-483, GFA-942, KCM-451 (Ik-E94.60-asok) szintén: 2019-ben/2020-ban lettek áthelyezve, ex.győri helyis EAG-ok.

 

2020.12 'S

EZY-622 (Ik-E94.60) Elsőként selejtezett ex.győri E94-es volt. 2020 óta volt itteni. Első helyis selejtezés is a Volánbusz égisze alatt.

 

2020.03 'S

EVL-422 (Ik-415.24) Utolsóként selejtezett 415-ös volt. 

 

2019.12 'S

EVL-421, EVL-427, KCM-496 (Ik-415.24) A KCM az 415.24C-s típusú volt egész pontosan.

 

2019.06 'S

EVL-433, EVL-435 (Ik-415.24) 

 

2019.04 'S

EVL-468 (Ik-415.24) Elsőként selejtezett 415-ös volt.

 

2019.04 

Átkerül(visszakerül) nagyon rövid időre az Ik-280.52-es AVC-936, soproni telep fotó. Majd megintcsak elmegy.

 

2016.09 'S

EVL-443 (Ik-415.24) ex.pápai (ex.Hajdús) kocsi, mely 2016 januárjától több, mint fél évig volt a városban. Selejtezése után visszaszállították Pápára.

 

2016.04

AVC-936, AIH-984, ANY-537 (Ik-280.06 és 52-esek) melyek a Richardos Citaro-k érkezésével '16 áprilisával Győrbe kerültek áthelyezésre.

 

2016.04

EVL-429 (Ik-415.24) Elsőként selejtezett 415-ös

 

2016.01

JDJ-622 (Ik-415.24) ex.pápai (ex.Hajdús) megfordul, mert kevés a kocsi, de végül nagyon rövidke idő után Győrben köt ki, ott közlekedett.

 

2015.01 'S

JHZ-269 (Ik-280.06) Közlekedési központok létrejötte óta elsőként kivont 280-as.

 

 

VOLT fesztiválok idején 1 hétre áthelyezett Ikarusok: 

2018: CCP-293 (Ik-280.33)

2019: CLH-695, AFF-651, AIH-984 (Ik-280.06,és 52 es típusok)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30608)
Levizumi13 Creative Commons License 2023.10.06 -12 0 30656

Mi lenne, hogy a HZE-113 kerül vissza Győrbe, onnan majd iskolai elődási napokon közlekedne Győrasszonyfára.

trizs77 Creative Commons License 2023.10.03 0 1 30655

Nyelv tudás hiányának áthidalása:

 

Egyszerűen.

 

Felveszik a buszvezetőt német nyelvtudás nélkül.

Kap egy telefont, ami egy központhoz van becsatlakoztatva 0-24-ben.

Ott a központban ül az ügyintéző.

 

Ha megálíltja a rendőr, vagy bárki mással kell németül beszélnie felhívja a központot, kihangosítja és a tolmácson keresztül értekeznek.

 

Ezt a kamionos cégek vezették be kb. 2005 után amikor már szorította őket a munkaerőhelyzeti cipő és már klet-törökországi, nyelket nem beszélő kamion sofőröket voltak kénytelenek elküldeni, mondjuk Szegedről Norvégiába vagy Írországba.

 

Mivel a gkv. még komp jegyet se tudott venni és a folyamatos üzemhez szükség volt az ilyen 24 órás telefonközpontokra, amiket ha felhívsz, nem zenél 8 percig és az ügyintézővel nem 16-21 perc múlva beszélsz személyesen hanem 1-2 percen belül.

Előzmény: Mr.Cross (30653)
juxx Creative Commons License 2023.10.03 0 1 30654

Egy meg nem nevezett osztrák városban a - kiderült, hogy magyar - buszvezető konzekvensen a második ajtót nyitotta a felszállóknak. Gondolom, ott szabad az összajtózás azt meg magam láttam, hogy ezzel jó pár kérdést el lehet kerülni :)

Előzmény: Mr.Cross (30653)
Mr.Cross Creative Commons License 2023.10.02 -3 3 30653

A HZE-113 utoljára főtengelytöréses lett, és mivel öreg busz, csak akkor lehet javítani, ha erre fentről engedélyt adnak (azóta visszakerült a susnyásba).

 

Amúgy meg a Soproni menetrend visszaállításról annyit, hogy a Volán szerintem maga se hitte hogy ez nem végleges, azóta a helyijárat leépült, a buszokat (párat) elvittek, a sofőrök hatoda lelépett Ausztriába. Erről jut eszembe, hogy Ausztriába már mindenféle nyelvtudás nélkül is vesznek fel buszsofőrt (például a Dr. Richard buszos céghez), hogy mégis hogyan lehet nyelvtudás nélkül ott buszt vezetni az nekem magas, de elég nagy hiány van ott is sofőrből, ha már ilyen is van

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30642)
Takszi55 Creative Commons License 2023.10.02 0 4 30652

Ez pörkölődött meg pár hete/hónapja. Gondolom sokba lenne a javítása, és nem akarnak vele vesződni.

Előzmény: JarnoTrulli (30649)
LSU 106 Creative Commons License 2023.10.01 0 1 30651

Csak 16...

A CCZ-k 31 évesek voltak.

Előzmény: JarnoTrulli (30649)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.10.01 -1 0 30650

Felesleges lenne panaszkodni mert úgyis teljesen leszarják az egészet. Ha érdekelné őket csak egy kicsit is, nem lenne ilyen állapotban az utastájékoztatás. 

Előzmény: BY 45-32 (30647)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.10.01 0 1 30649

ezek ennyire menthetetlen darabok? 18 éves ha minden igaz

Ikarusok majdnem dupla ennyi időt kibírtak. CCZ rendszámúak is mennyi idősek voltak amik mentek nyugdíjba?

Előzmény: Mr.Cross (30622)
JTG464 Creative Commons License 2023.10.01 0 2 30648

KHA782-t is.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (30646)
BY 45-32 Creative Commons License 2023.10.01 -1 0 30647

Nem szeretnéd ezt a problémát a hivatalos csatornákon bejelenteni, mint egy semennyire sem hivatalos index fórumra írni panaszod? Lehet akkor el is jutna a probléma az illetékesekhez. 

Előzmény: Ricsi127 (30645)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.09.30 0 2 30646

Tudtommal nyert egy JIW-652-t is Győr.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30644)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.30 0 0 30645

Ha már így többször felhoztam Sopront, most ha már így vissza áll a menetrend, az utastájékoztatás minőségével nem akar valamit csinálni a kedves Volán? (tudom hogy nem a város dolga mielőtt valaki ezt mondaná). De amióta az új OBU-k vannak kikerültek a következő megállóhely bemondások, nagyon sokszor nem működnek a külső kijelzők, a belső kijelzők meg pl az MAN-eken, valamint nagyon sok másik buszon egyáltalán nem működnek (olyanokon sem amiken régi obuval működtek, pl Citarok). A totemoszlopok is kevesebb információt közölnek mostanában ahogy észre vettem, bár nem annyival hogy számítson.

Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.30 0 3 30644

Nyár óta Győr kapta:

LKN-330 BN18-as, mely tavasszal átkerült Sopronból Zeg.-re, majd nyáron onnét Győrbe.

JIW-431

JXF-373

JXF-374 Utóbbi három mind I-es Conecto Zalából.

 

...továbbá 4 db KPK-s Volvo 770A melyek még nem tűntek fel sehol, de kezdetek kezdetén többen azt állították még, hogy helyközibe mennek. A nyári tömeges selejtezések miatt, viszont lehet érdemesebb lenne nekik is a helyi járat. 

Ezek mind csuklósok. 

 

Szóló terén érkezett 13 db BYD és Zalából az LGV-392, LGV-393. Egyébként kevesebb szóló állt le, mint amennyi érkezett, így most valóban ezekből többlet van a városban, és erre a korábbi években nem igen volt alkalom, hogy csuklós járatokat kényszerszólósítsanak. Nyár óta viszont itt is elkezdték.

Előzmény: ELK671 (30637)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.09.30 0 0 30643

Úgy emlékszem régebben is szerepelt Győrben is. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30642)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.30 0 0 30642

Paradox, hogy az egykori soproni ANY537-nek, mely 30 évesen lett átadva Győrbe és már akkor is matuzsálem korban lévő kocsinak tudhattuk be végül sikerült túlélnie a Sopronból utolsóként búcsúzó, egyébként 16 évvel fiatalabb HZE-113-at is. Nyilván ez köszönhető a 2004es vázcserés felújításának.

Most már utolsó mély Rábások egyike is országban.

---

Egyébként a HZE-s buszról így tudni valamit? Szept. 21-én lejárt a műszaki. Ha ne adjIsten októberben beindul a régi menetrend, és több tartalék kell akkor van még esélye a feltámadásra?

Előzmény: SzElek (30640)
SzElek Creative Commons License 2023.09.30 -1 1 30641

Nincs semmilyen rendszer a csuklós kiadásoknál Sopron esetében. Mint ahogyan a lejjebbi hozzászólásokban is írták, hétvégére 12-esre csuklós.., hol reggeli órákban nem hazudok 4 embernél több nincs, tehát nem hogy BN18-as, de ha a sofőrnek van egy 9 személyes kisbusza és azzal indul el, még azzal is le tudja dolgozni a járatot. Hétköznap esti órákban esténként az 1/2 és a 10-esre sorban adják ki a csuklóst, holott akkor már simán (és hétvégénként is egész nap) elég lenne a szóló kiadás is. Ekkor viszont érdekes módon nem gond hogy a többet fogyasztó nagy befogadó képességű járművek vannak utcán. Ha már egy járatot kellene említeni, ahol tényleg szükséges lenne csuklósítani erre a menetrendre, az a 3-as délutáni csúcsban, mert az tényleg mindig tömve van.

Előzmény: ELK671 (30637)
SzElek Creative Commons License 2023.09.30 0 2 30640

Fel szokott tűnni ott csuklós, nem egyedi eset. Évekkel ezelőtt még töltöttek is fel egy utazós videót az ANY-537-ről, mely épp ezen a viszonylaton lett dokumentálva: https://www.youtube.com/watch?v=GD3i8lpCiKA (Nem saját videó)

Előzmény: Ricsi127 (30639)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.30 -1 0 30639

Kicsit furcsa kérdés lehet, de Sopronban vannak olyan járatok amin soha nem közlekedik csuklós busz? Jelenleg épp 12-esen láttam a KZX-525-öt, szerintem soha nem láttam rajta csuklóst, meglepődtem kicsit. 

Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.29 0 0 30638

A tömött járatok Sopronban gyakoriak, volt olyan hogy 14 óra körül 10-esen csuklós volt kint, és ennek ellenére sem fértem fel, olyan sokan voltak.

Előzmény: ELK671 (30637)
ELK671 Creative Commons License 2023.09.29 0 1 30637

Nem ismerem Sopron közlekedését közelebbről. Viszont pàr hete lejutottam a vàrosba,sikerült kifognom egy szólót 2-esen 14:00 fele.

 

Utaslemaradàs közeli àllapot volt,heringarti,egyértelműen csuklóst igényelt volna a jàrat. Többen nem tetszésüket fejezték ki. Persze ha lenne kapacitàsnövelés,lehet eloszlana a tömeg.

 

Győr is hasonlót visz véghez 10 db csuklós lett leàllîtva júniustól,és ha jól szàmolom csak 2 érkezett a helyükre. Persze papîron a db szàm megvan a Byd-kel. A 14-es ahànyszor ott jàrtam egy tömött jàrat volt,rendszeresen szóló viszi most màr,ahogy nézem utason.

 

Közben visszanéztem 671en pontosan fél év műszaki van,valamint az ANY/ELJ pàros is december közepéig forgalmis.

Persze bàrmikor megàllhatnak a 2 CCZ-ből kiindulva...

Azért szemlélem ennyire,mert végülis csak az orszàg utolsó 3db hagyomànyos 280-asàról van szó ami közforgalmis.

 

Vàrpalotàn a megmaradtak,illetve a LOC728,valamint a győri helyközisek màr màs tésztàk,igazàból facelift nélküli C80-asok.

 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30636)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.29 0 0 30636

Egy-két jármű maximum, ami tartalék volt. 

---

Kissé nevetséges, hogy a visszaállított menetrendet úgy híresztelik, mintha a "normál"-hoz mérten bővítenének most 40%-kal. Örömmel tölt el, hogy legalább az eddigit visszahozzák, de az is részben hiányos egy Sopron méretű város igényeihez viszonyítva. Győrben sikeresebben tudták az évek során a város folyamatos növekedéséhez igazítva tartani a menetrendet, itt viszont még bőven mit lehetne csiszolni rajta.

Előzmény: Ricsi127 (30635)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.09.29 0 0 30635

Igen a szólókat ezért is kérdeztem, csak valamiért volt az emlékezetemben egy olyan időszak amikor volt a 9 A21 és több BN12 mint a mostani BN12-es állomány, de ez lehet csak az emlékezetem összemosása, ezért nem is tudom.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (30634)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2023.09.29 0 0 30634

A KMG és az LKN tavaszi távozása után nem sokáig maradt a készlethiány -2, mivel az SRD-s Lion's City-k érkezésével az 524/525 át is ment helyire. Jelenleg is az egyik az O345G helyett közlekedik. Darabszám megvan. Már csak a fordák visszaállítása hiányzik ami hamarosan jön, erről még nem számoltak be hogy mikor is.

Emlékezeteim szerint a korábbi szólók még az A21-eseknek köszönhetően lettek cserélve. 

Előzmény: Ricsi127 (30630)
Takszi55 Creative Commons License 2023.09.28 0 1 30633

#29958

Előzmény: SanyiM41 2187 (30632)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 30632

Sziasztok! A Győrasszonyfai fordában szeretnék segítséget kérni.  Győrben a reggeli időszakban, mikor lehet megtalálni a HSW-673-ast? 

1831 sanyesz Creative Commons License 2023.09.27 0 1 30631

Jó lenne tudni akkor az a régihez nagyon hasonló menetrend hogy fog kinézni. Lehet 1-2 fordával kevesebb lesz. Nemtudom arra mennyire lenne elég ennyi busz mint amennyi van, de már volt szó elektromos buszokról hogy hoznak majd egyszer ide is, most itt lehet az alkalom.

Előzmény: Ricsi127 (30630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!