Keresés

Részletes keresés

wadam Creative Commons License 2019.11.25 0 3 99194

"Város felett még jócskán ezer méter feletti magasságban (ez már elég alacsonynak szokott tűnni lentről) ha a fényfelvillanás elkápráztatja a pilótát akkor relatíve hosszú idő marad  a regenerálódáshoz. "

 

azért ennél egy picinykét összetettebb egy megközelítési folyamat. sok mindent kell látni közben bent a műszereken is és többször kifelé is. nem a földetérés pillanatában kell csak a pilótáknak kinyitni a szemüket, szóval: nincs idő regenerálódni.

Előzmény: fuhur67 (99188)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99193

Annyival kiegészítve, hogy ott más építési előírások vannak. Rezgés és hangszigetelés ügyileg. Aztán ha azt elsumákolták költségcsökkentés céljából, akkor utólag a repülősöket anyázzák a lakók.

Előzmény: még1MbR (99192)
még1MbR Creative Commons License 2019.11.25 -1 4 99192

A Helikopter lakóparkot pl. pár éve építették a 13L küszöb nyomvonalába... aki onnan jön sírni, hogy hangos a Cargolux, ne reklamáljon.

Előzmény: XANTIi (99183)
elemes Creative Commons License 2019.11.25 0 1 99191

a vodkazabálóknak is tuti van hasonló, csak annak a fel- és leszállásai nincsenek fent az indexhun.

Előzmény: XANTIi (99187)
dezso Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99190

Megis az a topik? :D

Előzmény: XANTIi (99187)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99189

10 pont!

Előzmény: fuhur67 (99188)
fuhur67 Creative Commons License 2019.11.25 -2 3 99188

Ez a lézeres dolog kissé túl lett lihegve.

 

Természetesen az összes önjelölt lézerkardos Jedit jól nyakon kell csapni, de...!

De nem kell mindjárt felakasztani, felnégyelni, stb.

 

Már előttem leírták mások, hogy nagyobb itt a felháborodás a valós veszélytől. Igaz, hogy én csak nappal vezetek repülőt, de láttam már utasként a gépre irányított lézert. Erről két dolgot tudok megosztani:

1. Ahogy  már írtátok, csak pillanatokra lehet a lézert a gépre irányítani, tehát csak felvillanások érik az embert. Kétségtelenül kellemetlen, de messze nem "halálos". Nem is lehet az, hiszen a nyaláb divergens, így több kilométerről már az energiasűrűsége is kisebb, mint a kilépéskor. Másrészt rövid ideig tart.

2. A légköri szóródás miatt akkor is jól látszik a lézer és még a forrás helye is, ha nem világít a gépre. Ebből pedig két dolog következik. Egyfelől fel lehet készülni arra, hogy erős felvillanás várható, másrészt pontosan behatárolható a forrás, így megkereshető a Jedi lovag egy nyakoncsapás erejéig.

 

Az akasztásról meg annyit, hogy érdemes végiggondolni az alábbiakat.

Város felett még jócskán ezer méter feletti magasságban (ez már elég alacsonynak szokott tűnni lentről) ha a fényfelvillanás elkápráztatja a pilótát akkor relatíve hosszú idő marad  a regenerálódáshoz. A gép ettől nem kezd függőlegesen a Föld felé zuhanni.

Ugyanez közúton, ahol a szembejövő harcos minden létező fényforrását és reflektorát felkapcsolva közeledik sokkal erőteljesebb szemkáprázást (pillanatnyi látáskiesést) okoz. Itt viszont 5 másodpercen belül felcsavarodshatsz egy villanyoszlopra vagy fára. Szerintem a szembe jövő reflektorral már sokan találkoztak és szinte biztosra veszem, hogy olyan szavak hagyták el sokak száját amiket itt nem írnának le.

 

Nos, akkor a reflektoros szembejövőket is akasszuk?

 

Sokkal fontosabb ezeket a balfácánokat megtalálni és nyakon csapni. Ha ugyanis tudod, hogy nagy a lebukás esélye, akkor nem csinálod. Ha pedig a lebukás valószínűsége gyakorlatilag nulla, akkor mindig lesz egy rakat idióta aki megkeseríti a pilóták életét.

XANTIi Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99187

OFF

Sőt! Van a hamburgerzabálóknak spec ember nélküli nyíltan kém mini űrsiklójuk. 2-3 évig van fent, soha senki nem tudja mit csinál.

ON

Előzmény: Saughassy (99185)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99186

Biztos van erre is topik. Ez nem az szerintem.

Előzmény: Saughassy (99185)
Saughassy Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99185

Azert erdekelne, hogy a hajtomu nelkuli Shuttle milyen kuldeteseket hajtott vegre az oroszok felett. Plane, hogy hozza kepest fillerekbol kijottek az amugy is letezo kemmuholdak. Aztan mar csak a kamerak elotti fellovesnel kellett volna felcipelni ra valami hatalmas optikat... eh. Elgurult a gyogyszere.

Előzmény: XANTIi (99183)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99184

Anno a 2000-es évek elején a legolcsóbb filléres játék kb. 3 km-re egy centis fényfoltot generált. Már alig volt látható hófehér papíron. kb. 5-10 mW piros. De a 3 km-re "célozni" is alig lehetett, távcsővel 3 km-re nem látszott a pötty. Rádión utasítgattuk akinél a fényforrás volt. De rajta tartani egyszerű fotóállványról sem sikerült, pedig a templomtorony nem vándorolt.

Előzmény: etomcat (99181)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.25 0 1 99183

Konteós badarságok. Aki ideggyenge, kezeltesse magát. Reptér nem lesz a semmiből. Aki 50-60-70 éve létező közelébe költözik, az tudja mit vállal. Sőt, ma már töredéke a zaj az 50-60-as évekhez képest. Ez csak kezeletlen orvosi probléma.

Előzmény: etomcat (99181)
schlumberger Creative Commons License 2019.11.25 0 0 99182

a wizzair embereivel kitömött hatóság 

 

???

Előzmény: etomcat (99181)
etomcat Creative Commons License 2019.11.25 -7 0 99181

> Aki próbált már kézben tartani egy ilyen eszközt, az tudja, hogy pár tized , messzebbről is pár mm a fénypont átmérője.

 

Szerintem ezt gondold újra. Nem az űrben használod, hanem a Földön és a légkör nedvesség, szennyezettség tartalma miatt erősen szóródik.

 

Ettől függetlenül a szovjetek vegyi lézerrel vakították a Space Shuttle pilótáit, mikor a kémeik szerint a NASA álcája alatt katonai és CIA küldetéseket hajtottak végre. Ott viszont több tucat kW-os impulzusokkal dolgoztak, de még úgy is csak egy kis szemkáprázás maradt belőle - mert 500km megtétele után már 12 méteresre nyílt szét a nyaláb, pedig az út nagy részét az űrben tette meg!

 

Amúgy a lézerezések szerintem nem elsősorban szórakozásból történnek, hanem idegileg kikészült emberektől (reptérzaj), akik falakba ütköznek a panaszaikkal, mert a wizzair embereivel kitömött hatóság a gazdasági és politikai érdeket fölé helyezi a lakosság életminőségének. Autópályák mellé zajvédő falakat építenek, vasutak mellé zajvédő falakat építenek - de reptér esetén nulla zajvédelem van, hiszen fentől jön, az eget pedig nem lehet bedeszkázni...

Előzmény: XANTIi (99168)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99180

At least 27 died in a Busy Bee’s Dornier 228 crash in Goma, DR Congo

Eszerint 16 utas, 2 fős személyzet, a többi a lakó.

Videókkal a mentésről és az égő házakról, ahol lezuhant.

 

"All DR Congo airlines are on the European Union’s blacklist because the safety onboard these airlines can’t be guaranteed."

 

http://avherald.com/h?article=4cfb0485&opt=0

Itt többféle variáció van az utasok  számára.

trizs77 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99179

 

 

  A Kongói Demokratikus Köztársaság keleti részén fekvő Gomában történt balesetben több mint 24 ember halhatott meg – írja az MTI.

 

A helyi, Busy Bee nevű légitársaság Dornier 228 típusú gépe Észak-Kivu tartomány Goma városában szállt fel, a repülő fedélzetén az első tájékoztatás szerint 17 utas és a kétfős legénység utazott.

 

Nem sokkal a felszállás után a repülőtér közelében lévő egyik sűrűn lakott városrészre zuhant.

Jean Paul Lumbulumbu, Észak-Kivu parlamentjének alelnöke azt közölte, hogy a roncsok között 24 ember holttestét találták meg.

A mentőszolgálat neve elhallgatását kérő munkatársa azt mondta, hogy 26 holttestet találtak.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99178
elemes Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99177

de hát csak a pályavégi spotter zónákban lehet -- oldalról nem tudja követni a leszálló gépet.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99175)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99176

Nem valószínű, hogy megmutatják magukat. Sajnos az emberi butaság határtalan. Ahogy a gyorsvonatokat kővel dobálók, az autópálya felüljárókról betondarabokat hajigáló idióták is voltak, vannak, lesznek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99175)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.11.24 0 1 99175

Ha ezek a spotterzónákban tripodoznak, akkor hogy nem szúrták még ki őket a spotterek?

Másrészt ha ez igaz, pont a spotterek tehetnének valamit. Nem megverni kell őket, hanem fényképekkel, filmekkel bizonyítani a szándékosságot. De nem hiszem, hogy ott lennének.

Előzmény: elemes (99174)
elemes Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99174

úgy-úgy. szóval a leszálló iránnyal szemben fekvő népszerű spotter zónák környékén érdemes lenne civil ruhás rendőröknek lesni ki az, aki nem fotógépet szerel a tripodra, és jól összetörni a lézerét (ezek drága cuccok) meg az embert is megverni. nem kicsit, nagyon.

Előzmény: XANTIi (99168)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99173

A legtöbb német UL hirdetésben szerepel a mentőernyő. Náluk az minden UL-ben kötelező? Régebbi gépekben is?

Előzmény: Mészáros_Laci (99171)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99172

Rossz hírem van: nagyon sok halálos áldozata van már a lézerezésnek. Nézz utána a neten, hogy milyen tömeg baleseteket okoznak rendőrök a lézereikkel. Nem véletlen, hogy kultúrhelyen csak szigorúan előre jelzetten szabad.

Előzmény: Kronter (99156)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99171

Igen, ez a lényeg, hogy gyárilag így tervezték.

Előzmény: XANTIi (99140)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99170

Többek közt ilyesmire céloztam. Egy 150-es esetében jelentősen át kéne gondolni a tömegeket. Szerintem megérne egy áttervezést.

Előzmény: wadam (99136)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.11.24 0 0 99169

Alapból tán igazad is van. Mindenesetre kíváncsi lennék (emberek nélkül, videón), hogyan viselkedik egy olyan időjárásban az ejtőernyő.

Előzmény: etomcat (99133)
XANTIi Creative Commons License 2019.11.24 0 2 99168

Maximálisan elítélve minden zavarási kísérletet az nem egészen világos, hogyan tud egy kézben tartott eszközzel úgy célozni, hogy az pont a pilóta szemébe jusson.

Aki próbált már kézben tartani egy ilyen eszközt, az tudja, hogy pár tized , messzebbről is pár mm a fénypont átmérője. Avval célozni egy adott pontra baromi nehéz. Egy repülő 2-3 km-re szemből bizony pontszerű. Annak a "pontnak" azt a milliomod részét eltalálni ahol a pilcsi szeme van, azt fizikailag nehéz elképzelni. Ráadásul nincs visszajelzés, hogy hova esett a fénypont, mert olyan messziről olyan kicsi pötty nem is látható. Este leszállásnál ráadásul a fényszórók miatt még inkább csak vakon pásztázás lehet a dolog. Kézből egy 30-40 méterre is nehéz egy pl. egy fán lógó almát "befogni", pedig az fix. Annak pl. pont a kocsányát eltalálni ráadásul teljesen reménytelennek tűnik. Bár tudjuk, ha a butaság kitartással párosul, sok minden gazemberség kitelik.

Elképzelhető, hogy fotós állványról, a szokásos leszállóirányt figyelve lehet kis esélye az Isten  barmának? Akkor viszont megáll az előre megfontolt szándék is.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.11.23 0 0 99167

Most lebuktam, hogy még sose kértem. :-)

Előzmény: Surda39 (99164)
Jahno Creative Commons License 2019.11.23 0 0 99166

Főleg mert direkt csinálta és az 56 méterből kiindulva ez az egyik legkisebb cucc lehetett, miközben kici occó kínai cuccból sokkal erősebbek is vannak idehaza. Igazából én is játszani vettem, holott nem játék, de minden használat után kiveszem az elemet, arra sem árt figyelni, hogy valamiről vissza ne tükröződjön a szemembe, mert akkor így jártam. Másokra meg nyilván jobban figyelek. Nehéz ügy, nem az első ilyen eset és nem is az utolsó :-/

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99162)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.23 0 0 99165

 

 

 

Kényszerleszállást kellett végrehajtania a Philippines Airlinesnak, ami Los Angelesből tartott Manilába.

 

A Boeing 777-es gépen 342-en utaztak, a személyzet 18 fős volt, amikor a gépnek kigyulladt egy hajtóműve.

A légitársaság egyenlőre nem adott ki információt csak annyi közölt, hogy technikai probléma lépett fel. Az esetről több felvétel is készült.

A leszállást egy autóból is rögzítették.

 

(24.hu)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!