Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37464

Hétfőn meglátjuk!

Előzmény: DJ. Bakter (37463)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37463

Egy fórum, 30 perc, két ellentétes mondás. Ezért szeretem a fórumot. :))

 

 

Előzmény: korpi41 (37461)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37462

Félreértesz. Nem azt mondták, hogy a _régi_ alagútba nem fér be, hanem az áttervezett, EDILON-os, különleges felsővezeték-felfüggesztésű, megépült _új_ alagútba.

Előzmény: dave_dömper (37460)
korpi41 Creative Commons License 2021.05.27 0 4 37461

Megvan mindkét irányban a jelfeladással megnövelt fékúttávolság. Áramköri szinten soha nem volt kivezérlődni az alsó sárga, csak nem állítottak új jelzőt.

Előzmény: DJ. Bakter (37459)
dave_dömper Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37460

Dolgozni is kellett azzal az alagúttal, hogy "beleférjen" a Flirt és szükség esetén nemcsak a Flirt.

Ennyi. Több - különböző kockázati tényezővel terhelt következménnyel kellett számolnia, mind a

tervezőnek, mind a jóváhagyónak, mind a kivitelezőnek, mind pedig az üzemeltetőnek, amikor a

lehetséges műszaki megoldások között kellett mérlegelni és ennek megfelelő döntés - megoldás

született.

Előzmény: DJ. Bakter (37457)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37459

Az OVSZ I. szerint van egy jelzők közötti minimális távolság, lehetséges, hogy az nem teljesül.

Menj ki és nézd meg melyik szelvényben vannak a jelzők :)

Bár a bejárati 80 km/h szerintem fontosabb, mint a kijárati 80 km/h. A legjobb persze, ha mindegyik teljesül.

Előzmény: V43 - 1157 (37458)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37458

Itt mondjuk konkrét biztberes szakember mondta.. 

Előzmény: DJ. Bakter (37457)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.05.27 0 3 37457

Annyi mindent mondanak azok az "illetékesek".

A piliscsabai alagútról is azt mondták ugyanilyen "illetékesek", hogy nem fér bele a Flirt, azóta mégis napi sok Flirt megy át benne.

Előzmény: V43 - 1157 (37412)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.27 -4 2 37456

Mondjuk ha ilyen gépek fognak járni az nem rossz, mert ugye ez Gyseves gép, ezek gond nélkül szokták vinni az IC vonatokat is!

Előzmény: 380007 (37448)
LoviGabi Creative Commons License 2021.05.27 -2 0 37455

Nem saját kép:

 



Ez azért komoly, hogy a drót fent van, a pálya meg... hát, kb. hozzá sem nyúltak?

LoviGabi Creative Commons License 2021.05.27 0 1 37454

Ez még mindig próbaüzem. Inkább most derüljön ki, mint amikor több vonat is van a rendszerben...

Előzmény: superconductor (37453)
superconductor Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 37453

Ezek milyen zárlatok? Szokott lenni ilyen? Felkapcsolják a következő szakaszt, és ott van valami gond?

 

Elég szomorú lenne, mert a 25 kV felsővezetéket elvileg úgy kell méretezni, hogy akár több 100 kV-os tranzienseket is el kell viselnie, és ha ilyen nyugodt időben, egyetlen korszerű mozdonnyal is zárlatok keletkeztek, akkor ott valami nagyon félrement.

 

De nem szakmám a felsővezeték építés, úgyhogy bármi lehet ... :)

Előzmény: V43 - 1157 (37451)
r1232 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37452

A Gigant fékmozdonynak van ott.

Előzmény: V43 - 1157 (37451)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 37451

Bocs hogy kötekszem: a hálózatot. Mert a gigant lényege főleg ez lesz. Ha azt kibírja a felsővezeték, akkor mindent mindent ki fog 😁

 

Egyébként van még tennivaló, az első út alkalmával órákat is álltak, sok volt a zárlat, illetve tegnap füreden a felsővezeték végénél is sikerült kicsit megpihenni, és a személyvonatot is megkésleltetni, mert pont ott ment el a feszültség. 

Előzmény: M.T. (37449)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37450

Már van. 

Előzmény: grandpaaa (37444)
M.T. Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37449

És most egy Szili és egy Gigant teszi próbára a pályát.

380007 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37448

Úgy látom megjelent egy Szili a vonalon az emig szerint (pályaszám: 91 43 0430 335-9), éppen Csajágon áll. Több próbamenet már nem várható a vonalon 06.19-ig?

r1232 Creative Commons License 2021.05.27 -2 3 37447

MI lenne az a számos más terhelés? Azt a kis füstöt ne számítsd, sehol sincs a közút által okozotthoz. Vagy épp hidegben a lakossági fűtés szennyezéséhez. Az olaj meg a villanygépekből is csepeg.

Előzmény: M41 23nulla5 (37445)
r1232 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37446

Nem tudok róla.

Előzmény: grandpaaa (37444)
M41 23nulla5 Creative Commons License 2021.05.27 -4 2 37445

"a legnagyobb nyertes a Füred-Arács közti 1 km-es szakasz mentén lévő lakóházak, mert ott valóban minden szerelvény erőteljesen gyorsított."

 

Szerintem ez alapvetően minden településre igaz, ott ahol ma még nincs drót, szintén hangos a kigyorsítás. Lásd. Révfülöp, Zánka, Ábrahámhegy, stb. lehetne sorolni. De a zajterhelés mellett, számos más környezeti szennyezés van dízeles vontatás esetén. Ezért is tartom pozitívnak a villamosítást a Balaton körül. 

Előzmény: General Specific (37442)
grandpaaa Creative Commons License 2021.05.27 0 0 37444

Lesz Balatonfüreden a gépcseréhez rádiócsatorna?

Előzmény: haha 1970 (37443)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.27 -2 0 37443

"Kék hulla 1 köztes helyen állt meg"

Azért ebben van egy kis csúsztatás is, ez még igaz is lehetne, de szerintem az esetek többségében ez ritka volt, meg ugye voltak a gyakran földből "kinött" lassújelek is amelyek után gyorsítani is kellett!

Egyébként én is azt mondom hogy nem sokkal csendesebb a jelenlegi Szili állomány!

Előzmény: General Specific (37442)
General Specific Creative Commons License 2021.05.26 0 6 37442

A hang kérdésnél egy kicsit gondolkozni kéne...

Gyorsításkor valóban sokkal halkabb a V43 mint az M41.

 

És hányszor gyorsított M41 a most drótozott szakaszon...?

Mert a Kék Hulla 1 köztes helyen állt meg.

A Katicákat Dezső vitte.

Volt még pár Tekergő (tavaly már nem sok), na azok megálltak pár helyen.

 

Amikor egy szerelvény elhalad 60-80 km/h sebességgel, akkor a gördülési zaj lesz meghatározó, ami a V43 + hagyományos kocsik esetén alig, vagy szinte semmivel nem kevesebb.

Kb. a legnagyobb nyertes a Füred-Arács közti 1 km-es szakasz mentén lévő lakóházak, mert ott valóban minden szerelvény erőteljesen gyorsított.

 

Plazma87 Creative Commons License 2021.05.26 -2 4 37441

Én sokat utaztam anno Kelenföldtől Székesfehérvárig (itt dolgoztam anno), de örülök, hogy villamosították a vonalat Füredig.
Szegedi vagyok, s itt jó pár utcával vagyunk a Rókusi vasútállomástól, ami a Békéscsaba felé vezető egyik állomás, de most, hogy nemrég visszaadták a tram-train miatt Hódmezővásárhelyig felújított vonalat a dízel Csörgőknek, sokszor nem lehet megmaradni, olyan hangosak a mozdonyok. Sajnálom, hogy nálunk a villamosításra már nem jutott pénz, amit esetleg később Csabáig folytatni lehetett volna.
Még ha csak V43-sok fognak közlekedni arra, szerintem már az is előny, mert nem lesz olyan hangterhelés.
 

M41 23nulla5 Creative Commons License 2021.05.26 -5 4 37440

A füredieknek az is jó, hogy nincs fehérvári 10-15 perc állás. A több vonat is jó, ahogy írod. Számos állomás megszépült, megújult, ez is jó. Megoldódott a füredi csonkavágány kérdése is, így a mozdonycsere is korrekt lesz, nincs hosszú sorompózár. Az oszloperdő valóban hátrány, de hát a gyönyörű svájci tájakat is "elrondítják". 

Előzmény: V43 - 1157 (37439)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.26 -4 5 37439

Lévén a kínálat jelentősen bővül, biztosan  tetszeni fog. A flirt majd én olyan mint a desiro, a vonatot meg húzza valami, őket ez a része hidegen hagyja.

 

A több vonat lesz a siker, nem az ocsmány oszloperdő a parton. 

Előzmény: M41 23nulla5 (37437)
M41 23nulla5 Creative Commons License 2021.05.26 0 1 37438

Jó, tudod, hogy értettem. Láttam már Csörgővel áthúzott déli-parti vonatot én is áthúzni Balatonfüreden. Terelés alkalmával volt már itt Szili, hidegen. 

Előzmény: r1232 (37421)
M41 23nulla5 Creative Commons License 2021.05.26 -7 4 37437

Rendben. Meglátjuk az utasoknak hogy tetszik az új dolog. Elvégre ők a fizetővendégek. Én örülök, mindenki másképp làtja, értékeli ezt a fejlesztést. Az biztos, hogy fejlesztés és nem hátralèpés. 

Előzmény: r1232 (37436)
r1232 Creative Commons License 2021.05.26 -2 6 37436

Vectront és más korszerű villanymozdonyt nem fogtok ott látni a jövőben. Ha melegük van azok sem csendesek, összemérhető a zaj a remot Csörgővel.

Lesz helyettük Szili, ami szintén nem a csendről híres, ha megy. Tény, amíg csak áll nincs nála halkabb.

Előzmény: M41 23nulla5 (37433)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.26 0 1 37435

Köszi az infót, én úgy gondoltam hogy a Szegedi-Békéscsabai-Miskolci gépeket költöztetik fel! 

Jobban belegondolok valóban már nincs olyan hogy mondjuk Miskolci gép, mert bármelyik gép bárhol megjelenhet az országban, mondjuk ez jó pár éve nem fordulhatott volna elő! 

 

 

Előzmény: r1232 (37432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!