Közlekedési szakjogászoknak jogászoknak, leendő jogászoknak, közelekdésjoggal foglakozóknak (oktatók, pedagógusok, és a jog alanyai: szabálysértők, bűnelkövetők) részre nyitottam ezt a topikot.
Januártól nem előzhetnek a kamionok a kétsávos autópályán. A KRESZ szabályait módosító kormányrendelet szerint "tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton - 6 és 22 óra között - a 7500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel".
10 ezer forinttól 300 ezer forintig terjedő helyszíni bírság szabható ki gyorshajtásért, a be nem kapcsolt biztonsági övért, a piroson való áthajtásért és itas vezetésért is.
Januártól megvannak a törvényi feltételei annak, hogy a buszokon és vonatokon kamerás megfigyelést vezessenek be a szolgáltatók.
Ha január 1-je után valaki nem fizeti be határidőre a rá kiszabott közlekedési bírságot, annak kivonhatják a forgalomból az autóját egy időre.
Az a kérdés, hogy állt-e a teherautó az ütközés pillanatában? Nekem most az nem tiszta, mire gondolsz.
Akkor csináljuk úgy: féktávolság + 2m-re megállok előtted. Elkezdesz fékezni. Közben hátratolatok 4 m-t, ott megállok, és álló helyzetben történik a becsapódás.
A rendőrség a szabálytalan várakozás miatt járt el, a szabálysértésed ügyében, de ehhez ismerni kellene a határozat pontos tartalmát. Ez nem feltétlen függ össze a rendőrségi intézkedés hangnemével, módjával.
Mindezektől függetlenül a kifogásodat a rendprséghez kell címezni, aki ha nem ért vel egyet a bíróságra küldi meg azt, és ők döntenek, első körben az iratok alapján.
Érdemes leírni, hogy panasztesületi eljárás van folyamatban és szerinted az intézkedés nem volt jogszerű.
Ettől még tény, hogy felfestett helyen álltál.
Tehát a két ügy egymástól független, a rendőprök jelentettek fel téged, te pedig bepanaszoltad őket a Panasztestületnél.
Ez mind igaz, és ha körehatott a belsetben, akkor ő felelőssége IS felmerülhet. De ha te hátulról mentél bele a kocsiba, akkor te is felelős vagy, ha láthattad. Már amennyire értem az esetet.
Oké, kedves Péter! Nos, én lefékezek előtted féktávolság + 2m-re. Majd amíg te fékezel mögöttem, hogy meg tudj állni, én hátratolatok 4m-t. Ez esetben az én felelősségem IS felmerülhet, ha a tolatásom közrehatott a balesetben. Remélem, érted, és nem bántottalak meg ;)
Sziasztok! Megkaptam az "ítéletet", 30e ft a bünti! Azt szeretném megkérdezni hogy hova is lehet fellebezni? Meg én nem is azt akarom hogy töröljék el a büntit ,meg csökkentsék,hanem hogy vizsgálják ki az ügyet,mivel hogy azért jelentetettem fel magam,mert a rendör nem mondta el hogy miért akar megbüntetni helyszinire! Ha még emlékeztek az ügyemre persze...
idegi terhelésed lesz fél évig, másrase tudsz majd gondolni, gyakran elkap a dühroham, kiszokgáltatottan érzed majd magad, hülyének érzed magad, legyalázottnak és megalázottnak érzed magad. El tudm képzelni milyenek lehetnek ezeket az állat szegedi kapanyék fakabát banda.
sajnos nekem is tapasztalati emlékem, 2 mill. kilóméterrel a lábamban, - gondolhatod
tanácsot adni viszont azért nem tudok, pedig igazán léleknyugtató lenne számodra, mert akkor lecsuknának, ha megtudnák a disznók, hogy gyógyítgatom a sértett lelkemet. háááááá Háboró van!
Nehéz kérdés, örök dilemma a bizonyítás. A bíró meggyőződése szerint mérlgeli a bizonyítékokat.
Azt javaslom, hogy érdeklődj majd a lakhelyed szerinti rendőrkapitányságon (kérd a segédhivatalt), és ott név és rendszám alapján megmondják, hogy van-e folyamatban eljárás (ez kb. egy hét, ha megírják a jelentést) és megmondják mi az ügyszám és ki az ügyintéző. Ez alapján kérhetsz iratbetekintést, tehet vallomást, észrevételt indítványt (tanú meghallgatása, esetleges térfigyelő beszerzse, de ilyen helyeken nem szokott lenni, és elég hamar törlik). tehetsz.
Az elsőfokú rendőrségi határozattal szemben kifogással élhetsz. Ekkor a bíróság az iratok alapján dönt (esetleg a rendőrség is visszavonhatja a határozatát). Ha ezzel nem vagy elégedett, akkor tárgyalás tartását kérheted. Az itt meghozott döntéssel szemben jogorvoslatnak már sajnos helye nincs.
Így a Strasbourgi Emberi Jogi Bírósághoz fordulhatsz (esetleg Alkotmánybírósághoz) majd, ahol leginkább erre lehet hivatkozni, hogy nincs kellő fellebbezési lehetőség.
Végig higgadtank, egyértelműnek és azonos álláspontot kell képviselni. "Határozottan állítom, hogy nem mentem át a tilos jelzésen, mert...." "lelkiismeretem"... stb.
emlékeztető azért kell, hogy mégegyértelműbb legyen a felelösség
Én már voltam úgy, hogy visszavonta a felelösséget, az aláírt nyilatkozata után és ezt nem indokolta semmivel. A bíró tőlem kérte számon, hogy a tag miért csinálta volna azt a bizonyos közlekedési manővert, ami a baleset okozója volt. TŐLEM KÉRDEZTE A BÍRÓ. Annak köszönhetem a per kimenetelét, hogy megnyertem, mert véletlen megjegyeztem és beugrott az emlékeimbe pont akkor amikor rákérdezett, hogy az utasa ott lakott és a manőver az utas házhelyéhez törénő bekanyarodását célozta.
Minden számít fotó tanu stb stb. Ha nincs rá szükség annál jobb, ha viszont hiányzik, bukhat a kárérték
ki kell tölteni azt az új kárbejelentőt. sárga és kék szines. aláiratni és elismertetni vele a felelösséget. A szomszédhoz akihez bevitte a névjegykártyáját, aláiartni egy emlékeztetőt ezt csatolni a bejelentőhöz. és így beadni a cuccot
Közlekedési baleset kárbejelntéséről, illetve annak folyamatáról lenne szó.
A következő történt velem. A házam előtt parkoltam az autómmal ma reggel, amikor valaki nekiment a hátuljának, ami behorpadt. Mivel nem voltam otthon, a károkozó a szomszédomnál hagyta a névjegykártyáját, a baleset megbeszélése érdekében.
Fel is vettem vele a kapcsolatot. A csütörtöki napban állapodtunk meg mivel nem a városomban lakik, és akkor jön csak ide.
Kérdésem az lenne, hogy nem lesz-e késő akkor bejelentenem a kárt és, hogy milyen okmányok, űrlapok szükségesek ehhez? Cascóm nincs, csak kötelezőm.
Mondta, hogy hoz kárbejelentőt, de nem tudom, hogy az elég-e, vagy kell betétlap is.
Továbbá, hogy nekem melyik biztosítóhoz kell bemennem? A sajátoméhoz vagy az övéhez? És együtt kell mennünk?
Nem te voltá,l aki nyilatkozott, vendég volt, egy korábbi kossuth rádió "délelött" című műsorában, a közigbirságolás témában szakértőként interjúoltak? Hogy az interneten segítesz ingyér. nem te voltál?
Szóval mégegyszer felteszem a kérdést másképpen. VISSZASZÁLL_E a büntetés a tulajra, ha az elkövető nem fizet, és a végrehajtás ill. a behajtás eredménytelen?
Biztosan bennem van a hiba, mert egy jogászról nem feltételezhető, hogy ne értse a kérdést, ami néhány szóból áll csak.
Tehát: mi történi akkor, ha a közig birságolt helyett egy illető "átvállalja" és tőle nem behajtható a bírság.
Hiába írod le a végrahajtási törvényt, ez csak papírtigris, ha nincs vagyona és jövedelme. jellemző, hogy visszakérdezel, hogy miért érdekel engem. Miért kérdezel vissza jogász?
A közig bírságot meg nem fizetőt, ha igazoltatják (ki tudja, mi alapján lesz megállítva (rendszámfelismerő?)), annak kivonják a forgalomból a gépkocsiját. Gondolom olyan esetben, ha a bírságolt CSAK üzembentartó, hiszen ha tulajdonos lenne, akkor a gépkocsi adók módjára terhelhető.
Micsoda egy mocskos ország bakker. 70.000 rendőrségi alkalmazott 30.000 millió forint bírság évente. Ezt meddig lehet feszíteni?
Több közlekedési tárgyú törvényt is módosít a kormány, több szabálysértést újra helyszíni bírsággal büntethetnek és eltüntetik az út menti óriásplakátokat is. Tovább »
Tettenéréskor kötelezően helyszíni bírságot kell kiszabnia a rendőrségnek a jövőben az öv nélkül vezetőkre és a piroson áthajtókra, ha a parlament elfogadja a kormány közlekedési salátatörvényét. A tervezet alapján a jövőben nem nagyon lesz mód óriásplakátok elhelyezésére az utak mentén, és távoktatásban is lehet vezetni tanulni.
A törvény általános indoklása szerint megteremtik a külföldi közúti szabálysértők felelősségre vonásának feltételeit
Közigazgatási bírsággal amúgy nem csak külföldiek tartoznak, a törvénytervezet részletes indoklása szerint magyar autósok sem fizettek meg négymilliárd forint bírságot. A fizetési hajlandóságot növelheti, hogy a jövőben a magyar és a külföldi rendszámú autókat is kivonhatják ideiglenesen a forgalomból, amennyiben tulajdonosuk tartozik a közigazgatási bírsággal. Hogy ki tartozik, azt a jövőben könnyebben megállapíthatják, mivel megteremtik a központi közlekedési közigazgatási bírságnyilvántartást.