Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2022.08.05 0 1 56013

"nem igaz, hogy valaki nem találja fel magát amikor már 2 órája áll a sorban és még mindíg 7 km a határ."

 

Ha jól látom a térképet, autópálya vezet oda, ott meg nem lehet megfordulni...

Előzmény: trizs77 (56010)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.04 0 0 56012

Engem 3 éve Szabadkáról jövet riasztott meg annyira a fegyelmezett kamionok sora, hogy meg sem álltam a bácsalmásiig. Ott az egyik kedves rác határőrnő eltanácsolt Hercgszántóhoz, mert kanadai útlevéllel ott nem lehet átmenni. Go figure…

Aztán végül az udvari lett a nyertes, mert Budára mentem. Innen az ismerettség.

Legközelebb kipróbálom a tiédet is. Reméljük nem lesz gond az útlevél színével, mert nincs sok kedvem még keletebbre próbálkozni.

Előzmény: trizs77 (56010)
RadiX Creative Commons License 2022.08.04 0 0 56011

Gyálarét korábban Gyála területe volt, csak a Tisza-szabályozásnál közéjük került a meder, aztán Trianon után az országhatár is.

Előzmény: trizs77 (56009)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.04 -1 1 56010

A párommal beszélgettünk erről vasárnap is meg ma is.

Háborogtam neki, hogy nem igaz, hogy valaki nem találja fel magát amikor már 2 órája áll a sorban és még mindíg 7 km a határ.

 

Miért nem veszi elő a térképet?

Miért nem nyit meg egy alkalmazást az okostelefonján, vagy a laptopján.

 

Azt válaszolta, mert nem készül fel, mert jobban fél attól, hogy eltéved, mint a várakozástól.

 

Eljön Görögországból az autópályán Kishegyesig vagy Topolyáig de a 800-1100 km alatt nem jut eszébe, hogy megkérje a feleségét, gyermekét ugyan vegye már elő az oldalzsebből a térképet és keressen alternatív útvonalt ha Horgos-Röszke bedugulna.

 

Végig beszélgetik az utat (nehogy apu vezetés közben elaludjon) de nem készülnek fel a mi van ha -ra.

 

Inkább beáll a dugóba, és áll 8-11 órát.

Amikor vasárnap este a szomszéd elmondta, hogy 14 órát állt Horgos-Röszkénél, visszakérdeztem mert nem hittem el neki.

De tényleg.

 

Baszki legalább annyit állt ott egy helyben mint amennyit Görögországból/tól odáig vezetett.

Abba már bele gondolni is rossz, hogy mire maga mögött hagyta Röszkénél a magyar határt és neki indult az M5-nek Budapest felé, már huszonsok órája volt talpon/ébren.

 

Milyen állapotban vezethette le a magyar oldalon azt az utolsó 180-200 km-t Rákospalotáig ?

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56008)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.04 0 0 56009

Ha Röszke bedugul, akkor Tompa és Hercegszántó is.

 

De Tiszaszigetet alig ismerik.

Amikor pár hónapja ott kiléptem (Gyálára)*** én voltam a második autó.

Visszafelé meg az egyetlen.

 

Ha Tiszasziget is elesne, akkor inkább át Szerbiából Romániába majd onnan Magyarországra.

Lehet, hogy 2 óra kerülő de akkor sem állnék 10-14 órát a dugóban Horgosnál, arra várva, hogy mikorra tudok átaraszolni Röszkéig.

 

*** = Ez a  Gyála egy szerb falu Tiszaszigettel szemben a szerb oldalon.

Nem keverendő össze Gyálaréttel, ami meg Szeged város egyik kerülete.

 

 

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56008)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.04 0 0 56008

Bácsalmás? Esetleg, Hercegszántó? Vagy talán Kiskőszegnél át a Dunán a horvátokhoz, és Udvartól az M6-oson...

Előzmény: trizs77 (56007)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.04 0 1 56007

https://index.hu/belfold/2022/08/04/roszke-hatarallomas-varakozas-sorallas/

 

Röszke megint elesett: óriási sorok a fullasztó kánikulában

 

Akár egy fél napot is igénybe vehet, hogy valaki átjusson a röszkei határon – írtuk a hétvégén az Indexen. Akkor úgy tapasztaltuk, hogy bár a rendőrség tájékoztatója szerint mindössze négy óra a várakozás, de olvasóink arról számoltak be, hogy fél napra is elnyúlhat a határátlépés.

 

-------------------------------------------------------

 

Így van.

Így igaz.

Ne higgyenek a rendőrségi tájékoztatásnak.

 

Szomszéd vasárnap (31-én) jött haza Görögországból.

Szerbiából Magyarországra való átlépés Horgosnál 14 órát vett igénybe.

Leírom még egyszer = 14 órát.

 

Másik ismerősünk okosabb volt.

Már Szerbiában Zentánál átment a Tiszán, keletre.

Gyála és Tiszasziget között jött át a határon kb. 20 perc alatt.

 

Jó-jó került vagy 70-90 km-t, de nem állt akkor se tizensok órát a dugóban.

 

 

 

 

rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56006
Előzmény: hegyaljai4 (56004)
rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 1 56005
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56004

Nem kell az M85-A3 autópálya kapcsolat? Egyébként az az EU alapjogait sérti (áruk és emberek szabad mozgása) 

Előzmény: rm40 (56003)
rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56003
trizs77 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56002

Vasárnap mentem a 150-es vasúti fővonal Délegyházi átjáróján.

Az állomás déli végén.

 4 vágány van ott.

 

Mivel a vonalat épp átépítik, fényjelző és félsorompó leszerelve, egy andráskereszt van helyette.

 

itt :

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56001

Remélem, az andráskereszt letakarását is beleértetted arra az időre, amíg nem jöhet vonat.

Előzmény: toto92 (55984)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56000

B terv: jelzőőr általi biztosításra váltás, de ez nyilván csak a nagy forgalmú átjárókra jön szóba.

Előzmény: toto92 (55988)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 55999

Akármi miatt javítják, a javítás végeredménye a működő vonal lesz, és akkorra a jelzőrendszernek is működnie kell.

Másrészt, a fénysorompó elsötétülése nemcsak javítás miatt fordulhat elő, hanem -- és ez a több eset -- meghibásodás miatt is, az pedig mindig mihamarább kijavítandó.

(Ha van egy hibafajta, akkor annak az összes lehetséges változatát célszerű átnézni, mert a gyakorlatban mindegyik fajta hiba megeshet.)

Előzmény: toto92 (55997)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55998

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!

 

--------------------------------------------------------------

 

Jó.

A hibát majd kijavítjuk 40-80 nap múlva.

Így már jó ?

toto92 Creative Commons License 2022.08.02 0 3 55997

Baszki, a beszélgetés onnan indult hogy áramszünet van a vonalon felújítás miatt, én erre reagáltam, az nem érdekel hogy neked nem megy a szövegértés és össze-vissza ugrálsz a témák közt.

Előzmény: Hírfigyelő (55996)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 55996

Igen... De én mit írtam??? Nem ezt!!!!

 

Azt írtam: "Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!"

 

Azt írtam tehát, ha jön a vonat... ilyen esetben pedig már újra működő vonalról beszélünk! És ott működnie kell a jelzőberendezésnek, és ha ilyenkor meghibásodik a fénysorompós jelzőrendszer és / vagy a rúdsorompó, akkor azt azonnal ki kell javítani, mert balesetveszélyes!!!

Előzmény: toto92 (55986)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55995

Azt mi spec. helikopter-leszállónak hívjuk.

 

És hát, nyilván föltűnt, Szeged előtt hány szintbéli körforgalom van, és az mégsem járja, hogy Lázár-földre menet is ilyenekbe fusson az ember.

 

(Aztán az elkerülőn mégis csupa szintbeli körforgalom van.)

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55993)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2022.08.02 0 1 55994

Igen, és Zalában - legalábbis egy időben, úgy 10 éve kb. - divat volt miniatűr táblákat kitenni. Tehát nem csak az elhelyezés volt messze az ideálistól, hanem a méret is alig észre vehető :)

Előzmény: trizs77 (55903)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55993

Akartam kérdezni: miért volt szükség arra a glóriára a Vásárhely előtt? Nem maradhatott volna a Földön a tervező? Kb. Ez zavar hatott meg ami a tótkomlósi kaland hoz vezetett…

Előzmény: ghosty9 (55991)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55992

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

Erről szándékosan nem szóltam, nem jár ott csak a helyismerettel rendelkező, vagy pocsékul beállított GPS-es. Ahogy mondod, külsős fejjel azt hittem, hogy Csongrádnak kevesebb pénz jut útkarbantartásra, mert A Békés táblától kiváló az út. Aztán ahogy romlottak az időjárási viszonyok (komoly vihar), úgy változott az út is. Több szeplőt eltakart az utat betakaró vízfelület: lehetett sakkozni vajon hol van igazi kátyú… de megúsztuk. Ténfergett pár megzavarodott őz is az úton, dehát sebességről ilyen körülmények között szó sem lehetett, ezért mindenki épségben mehetett haza.

Előzmény: ghosty9 (55991)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55991

"Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj."

 

Ettől eltekintve amúgy a 47-es is jó állapotban van (kb. egyszerre csinálták meg az 55-össel), Szeged-Békécsaba között vagy hogy. Csaba-Debrecen relációban borzalom.

 

(Illetve a kivágott fasorok pótlását nem nagyon igyekeznek befejezni, ami szintén nagy gáz. Meg a bicikliutat sem biztos, hogy mindig az út mellett kell vezetni, időnként egyenesen a bukótérben...)

 

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

"sorompó nyitva, lámpa nem ég!"

 

Én Röszke és Mórahalom között (kb. a kertek alatt) olyanba is belefutottam, hogy az átkelő előtt kerestem a vonatot jobbra-balra-jobbra-balra, nincs, de tudat alatt csak zavart valami.

 

Frissen föl volt szedve a sín...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55979)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55990

"Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat."

 

Ez ebben a formában amúgy nem igaz. Itt Szegeden az M5-ös város melletti szakasza ingyenes volt, és az is maradt az elkerülő út megépülése után is(!). Viszont az M43-as fizetős volt mindig is (az M5-47-es út relációban is), pedig ott nincs és nem is volt alternatíva.

 

Aztán jött a megyei matrica a maga szokásos kapkodós módján, és minden visszafizetősödött.

Előzmény: trizs77 (55976)
eMPet Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55989

"akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak"

 

Ilyet már láttam, pl. a 150-es felújtásánál valahol, hogy a fénysorompó nem üzemelt (lehet, hogy le is volt már szerelve), viszont egy kiegészítő táblát helyeztek el a vasúti átjáróra figyelmeztető tébla alá, hogy "a vasúti átjáró biztosítása megváltozott". Autós oldalról nézve ez lenne a normális.

Tehát biztosítatlan és automatikusan stop a közútnak. Az meg nem szabályozási kérdés, hogy szinte senki sem tartotta be...

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 2 55988

A földi halandónak semmi köze hozzá. Neki egy dolog fontos: jöhet ott vonat vagy nem. Innentől kezdve go to 55984. Ha maximum csak a PFT-sek jönnek a kis sárga TVG-jükkel vmax=40-el, akkor mehet a fólia a fénysorompóra, maximum megállnak az átjáró előtt és az egyikük jelzőbottal fedezi az átjárót amíg átgurulnak rajta. Ha jöhet Szergej is 20 darab rakott teherkocsival (mint anyagvonat a felújítás miatt), akkor meg maradjon a fekete fénysorompó, mert az nem fog megállni az átjáró előtt.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55987)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.01 0 0 55987

Az rendben van, de földi halandó ezt honnan tudja meg?

Előzmény: toto92 (55986)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 1 55986

Lehet tévedek (javítson ki egy vasutas ebben az esetben), de ha a felújítás miatt ki van kapcsolva a vasúton a biztosítóberendezés, akkor a fénysorompó se fog menni.

Előzmény: Hírfigyelő (55985)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.01 -2 0 55985

A fóliával egyetértek. Viszont ha jöhet vonat, akkor a fénysorompós és/vagy a lezárható sorompórudas rendszernek működnie kell (felváltva villogó piros jelzés, ill. rudas lezárás).

 

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!

Előzmény: toto92 (55984)
toto92 Creative Commons License 2022.07.31 0 1 55984

Ha teljességgel kizárható hogy ott rendes vonat jön, akkor le kell fóliázni a fénysorompót és kész. Ha jöhet vonat, akkor meg maradjon így sötéten.

Előzmény: Hírfigyelő (55983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!