Azért kell pasztát használni, mert a robbantott rajzon látható 51es tömítés fémből készült (duna autóból rendeltem anno), az meg mem akar rendesen tömíteni a műanyag házon.
A tömítésnek rajta kell lenni a peremen. Ellenőrizd , hogy rendesen ráül-e a helyére. Wahler termosztát a gyári dobozban lévő is azt nyugodtan megveheted. A termosztáthoz adják a szükséges tömítéseket is, benne van a dobozban.
Jól van rátéve, ha van egy nút a tömítésben, akkor abba kell belefűzni.
Ez vagy szerelési hiba miatt, vagy a rossz minőség miatt szakadt így el (hacsak nem régi).
Takarítsd le jól a felületeket és akkor nem is kell pasztát használnod. Ha mégis pasztázod, akkor zsírtalanítsd, nagyon vékonyan kend,ne jusson a hűtőrendszerbe, úgy is szétterül mikor összehúzod.
Így nem is kell 24 óra, elég neki 2-3.
Paszta akkor nagyon jó, mikor a fagyálló már megette a felöleteket és nem illeszkedik pontosan.
Előzmény: Alig volt fűtés, termosztátnál körülnéztem, ezt találtam:
Mivel volt itthon egy másik termosztátom (ebbe a kocsiba való), annak a tömítésével raktam össze. Jó is lett a fűtés vagy 5 napig, most már megint lassan akar fűteni.
(Amikor kb 1.5 éve megvettem a kocsit, akkor rossz volt a termosztátház tömítésem. Csere közben azt láttam, hogy a termosztát a fenti tömítés nélkül van berakva a helyére. Nyár volt, nem tűnt fel előtte a tömítés hiány, de amikor cseréltem a ház és a hf közti tömítést, akkor azt láttam logikusnak, hogy a termosztátra így kell rárakni a tömítést.)
Kérdéseim: - Így kell a tömítést rárakni a termosztátra mint a fenti képen, mert ezen a robbantott ábrán mintha nem így kellene?
- milyen tömítőpasztát használjak a termosztátház összerakásánál, ami viszonylag gyorsan köt, mert amit vettem Mannol, arra 24óra van írva, és lerövidíteném ezt a folyamatot mondjuk fél órára :)
Jó Estét Urak! Berlingo 1.9 wjy lukas adagolónál ha tönkre megy az elektromos előtöltés állító, azt kitekerem-betekerem és kész? Vagy adagolóshoz kell vinni? Hol a bánatban van az a valami az adagolóban vagy rajta? Nem találok sehol rajzot.
Van esetleg leírásotok hozzá, hogy a vízhőfok-jeladón milyen értékeket kéne mérni? Üzemmelegen nem mutat semmit a műszer, amikor már forr, akkor mutat 85-90 fokot kb. Jó lenne kideríteni, hogy a műszer szar, vagy a jeladója.
Franciáknál (Citroen, Peugeot, Renault) én is sok injektorszelep hibába botlom, szinte semelyik más gyártóra nem jellemző, hogy meghibásodna.
Ebben az esetben legtöbbször egy henger kínlódik, amit érezni lehet, és a hibakód is valószínű megjelölné, nem csak iylen általános égéskimaradást írna be.
Ezért nagyobb esélyt adnék a trafó hibának, az is tipikus. Keress rajta égési nyomokat. Nem olajos ?
Ellenőrizd a gyertyákat, nincs megnövekedett hézag?
Zsírtalanítsd, portalanítsd le, gondolom nem nedves, aztán hátha javul.
Cseredarab nélkül kb. ennyit tehetsz, sokszor semmi nem látszik rajta, belül húz át.
Még nem sikerült trafót kerítenem, az új meg "borsos" a komámnak, már csak azon agyalok hogy injektor hiba miatt vagy trafóhiba miatt van az égéskimaradás! C3-mal már jártam úgy hogy szintén égéskimaradást dobott a gép, megvettem a trafót és szintén nem dolgozott egy henger, rossz volt az egyik injektor...
Érdeklődésem tárgya egy Ford Galaxy 2003-mas, 1.9 PD TDI, AUY, 116 LE-s gép. (sötétkék) :)
Hidegen elindítva (10°C) 2 henger indul be és elég kultúrálatlanul jár, de ahogy melegszik, kisimul, beindulnak a hengerek, a végére nagyon enyhe alig észrevehető kihagyások maradnak. Az autó húz viszonylag jól, viszont előfordul, hogy menet közben elmegy az erő és következő gyújtásig vissza sem jön! Hibajelet nem dob!
Aztán ha a bemelegedett motort leállítom, nem indul újra, csak teker mint a veszedelem. Kipróbáltam, ha tovább indítózom (8-10 mp) akkor beröffen és jár.
Gyújtásra hallani a tank felől búgást, gondolom működik a szivattyú.
Szóval itt tartok, mihez érdemes nyúlni? PD elemekre gyanakszom erősen. Amúgy ezt a dolgot egyik napról a másikra kezdte.
Pár hete, igaz Caddy-vel, de forgóelosztós adagolóval szerelttel jártam így. Ott az előtöltés állító dugattyúja szorult meg néha, így nagyon keményen járt. Talán itt is hasonló lehet a probléma.
Jó Estét Urak! Citrongy Berlingóóóóó wjy 1.9 D. A tulaj elmondása szerint egyik pillanatról a másikra jött elő a tünet. Indításkor nagyon keményen jár a mot. és virít a hibajel. P 0170 előbefecskendezés eltolódás. Kért előbefecs.7 fok mért 14fok. Ha széthúzom az 1 es hengeren lévő tűlöket vagy mi? jeladót akkor jól indul nem kopog. Szerintetek elugorhatott az adagolón a szíj? 1 hete így jár.