Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30509
"Talajpára mindig van, akkor is, ha sok méterre van a talajvíz..."

Soha nem állítottam, hogy, hogy ott alul nincs talajpára.
Digium szerint az én rendszeremben kárt tud okozni. A kérdés: hogyan?
Előzmény: Törölt nick (30507)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30508
Két rendszer van....

1. ha nedvszívó hő szigeteléssel készül pl. EPS
(ez az egyenes rétegrend)

burkolat
aljzatbeton (esztrich) 5-6 cm
technológiai (víz)szigetelő fólia
hő szigetelés (~15 cm, ill padlófűtés alá ~ 20 cm)
vízszigetelés (összekötve a fal vízszigetelésével)
teherhordó aljzat beton (lehetőleg vasalva) ~ 10 cm
vízpára megszakító-teherelosztó kavics réteg (15-20 cm)
teher hordó talaj döngölve


2. ha NEM nedvszívó a hő szigetelés pl. XPS
(az a fordított rétegrend)

burkolat
teherhordó!! aljzatbeton (esztrich) 8-10 cm vasalva
vízszigetelés (összekötve a fal vízszigetelésével)
hő szigetelés (~12 cm, ill. padlófűtés alá ~ 18 cm)
vízpára megszakító-teherelosztó kavics réteg (15-20 cm)
teher hordó talaj döngölve

-----

A két rendszer nem kutyulható össze...
Sem rétegrendben, sem anyagban (EPS/XPS)
Előzmény: Mekk Elek ezermester (30506)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30507
Talajpára mindig van, akkor is, ha
sok méterre van a talajvíz...

..és ahol a talajpára elleni szigetelés,
NINCS összekötve a fal vízszigetelésével...

Ott erre lehet számítani...
A fal a két szigetelés közti résen át
szépen nedvesedik, penészedik.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (30504)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30506
"A kátránypapír alatt nedves volt a föld, fölötte száraz a homok."

Nagyon helyes.
De ennek semmi köze ahhoz, amire Digium célzott, miszerint az általam felvetett rendszer szerinte a talajpára miatt nem alkalmazható. Tehát az a kérdés, hogy ott a talajpára milyen módon okozna kárt.
Előzmény: botsinkai (30505)
botsinkai Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30505
Nemrég bontottak a kedves ismerőseim egy hibátlan, 84 éves, vakpadlóra szögelt parkettát.

Rétegrend:

-parketta
-colos deszka
-10x10-es párnafa, a köz homokkal töltve
-10 centi homok
-kátránypapír
-földtöltés

A kátránypapír alatt nedves volt a föld, fölötte száraz a homok.
A faanyag hibátlan volt, újrafelhasználásra került mint tetőalapanyag.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (30504)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30504
"Mi lesz a talajvíz, talajpára elleni szigeteléssel? "

Egy ház padlójától a talajvíz minimum méterekre van.
A talajpárával kapcsolatban meg megpróbálok válaszolni, ha megmondod, hogy itt mire gondolsz (tehát jelen esetben hol és milyen kárt tud okozni a talajpára).
Előzmény: digium (30503)
digium Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30503
"Ezzel a módszerrel akár régi házakat is fel lehetne újítani szerintem: meglévő padló feltörés, kis mélyítés, kavicsot bele, rá a hőszigetelő és az új betonpadló."

Mi lesz a talajvíz, talajpára elleni szigeteléssel? Azt hova tennéd és miként kötnéd össze a falban lévővel úgy, hogy a vastagabb és nehezebb betontömeg a szigetelést évek alatt enyhén megsüllyeszti (1-2cm) és ne szakadjon el?
Előzmény: Mekk Elek ezermester (30502)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30502
"Egyáltalán nem hagyható el... Már ha új építésű házról beszélünk."

Ha a hőszigetelés feletti betonréteg elég merev, akkor a hőszigetelés alatti betonra statikailag nincs szükség szerintem. A terheléselosztáson kívül más ok meg nem jut eszembe (habár nem vagyok szakember), ami miatt alulra is kellene beton.
Ha az alsó+felső betonréteg anyaga egyben van felül, azzal nemcsak munkadíj + idő (alsó beton kiöntése + megkötési ideje) van megtakarítva, de mivel az összes beton a hőszigetelő burkon belülre került, jócskán megnöveltük a hőtároló tömeget is.

Például itt vannak képek az első magyarországi passzívház építéséről, itt is közvetlenül a kavicsrétegre vannak fektetve közvetlenül a speciális eps hőszigetelő lapok és arra jön a beton (arra meg a ház :)
Szadai passzívház építése
itt látható a kavicsréteg
és itt a hőszigetelő réteg a betonozás előtt
Ezzel a módszerrel akár régi házakat is fel lehetne újítani szerintem: meglévő padló feltörés, kis mélyítés, kavicsot bele, rá a hőszigetelő és az új betonpadló.
Előzmény: -carcass- (30501)
-carcass- Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30501
Egyáltalán nem hagyható el...
Már ha új építésű házról beszélünk.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (30499)
-carcass- Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30500
Padlófűtés alá elég 7-8 centi úsztatóréteg.
Viszont a vasalt lemez alá (ami nem 8-10 hanem sokkal inkább 12-15 cm vastag), a kavicsréteg fölé 12-15 extrudált polisztirol erősen ajánlott.
Előzmény: Törölt nick (30497)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30499
"8-10 cm beton, lehetőleg, hálóval vasalva"

Ha hőszigetelés feletti betonréteg elég erős, akkor az alsó betonréteg szerintem teljesen elhagyható. Tehát kavics -> hőszigetelés -> beton -> lakás
Előzmény: Törölt nick (30497)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30498
Fogj a kezedbe egy darab eps100-ast. Látni fogod, hogy enyhén szólva nem sziklakemény, enyhén lágy anyag. Ha egy ilyen lágy, rugalmas rétegre mindössze 3 centi merev betont teszel, azt a betont talán egyetlen ember is (pl bakancsban rajta ugrálva) szét tudja törni. Egy teletömött ruhásszekrény vagy könyvespolc lába meg talán át is esik rajta :)
Ilyen rugalmas felületre szerintem kb 5 centi beton a minimum, de még az is sűrű vasalással (hálóval) megerősítve. Vasalás nélkül meg mondjuk legalább 10 centi.
Ha a beton alatti rész EPS100-asnál jóval keményebb lenne (pl valamilyen XPS), akkor TALÁN lehetne valamivel vékonyabb a betonréteg 5 centinél, de akkor is igen jól megvasalva és nem is akármilyen betonból.
Persze én nem vagyok szakember.
Előzmény: alisejk (30495)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.03 0 0 30497
Ez így gagyi...utána kéne nézned a szokásos vastagságoknak...asszem.

de kb. a normális vastagságok, fejből...

talaj tömörítés
15-20 cm kavics töltés, tömörítve
8-10 cm beton, lehetőleg, hálóval vasalva
vízszigetelés ,összekötve a fal vízszigetelésével
15 cm EPS (padló fűtés alá 20 cm)
vízvédő fólia (technológia szigetelés)
6-7 cm beton aljzatnak
burkolat

Előzmény: alisejk (30495)
ncc1701 Creative Commons License 2010.07.02 0 0 30496
3cm beton nagyon karcsú lesz...
Előzmény: alisejk (30495)
alisejk Creative Commons License 2010.07.02 0 0 30495
Szasztok!

Aljzatba szeretnék tenni szigetelést, és az lenne a fő kérdésem, hogy érdemes-e kavicságyat tenni a beton alá. Így két verzió között hezitálok:

I verzió:
5cm kavics - 3cm beton- vízszigetelés - 10cm EPS100 - 3 cm beton

II. verzió:
ugyanaz mint az első csak kavics nélkül.

Vízszigetelést bitumenes vastaglemezzel oldjam meg? Esetleg más beton vastagság lenne jó?

Köszönöm előre is.
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.02 0 0 30494
jahogy...a gyártói lista ár ennyi...
Akkor az valójában csak...23-26 eFt/m3 a boltban.

A gyártói lista árat 0,55-0,60 szorzóval kell olvasni :-)
A tényleges forgalmazó pofátlanságától függően...

Előzmény: pitmann (30493)
pitmann Creative Commons License 2010.07.02 0 0 30493
Szia!

Az expertnek a m3-e 43200 ft, az xps árát meg a cég oldalán megtalálod. Az xps túl olcsó vagy az expert túl drága szerinted?
Nekem is furcsa, mert itt is mindig a fordítottjáról lehet olvasni. Ezért is kérdeztem, mert lehet hogy csak én nem vagyok elég tájékozott.
Még egy kérdés bennem motoszkál, mégpedig, hogy a "kisebb" (szigatec, nikecell stb.) cégek termékei minőségben az árukkal arányosan rosszabbak is a nagyobbaknál (austrotherm) vagy sem.
Előzmény: SQLkerdes (30492)
SQLkerdes Creative Commons License 2010.07.02 0 0 30492
Hm.
Elgondolkoztató, de gyanús. Tuti biztos vagy az árakban?
Előzmény: pitmann (30491)
pitmann Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30491
Sziasztok!

Sokszor olvasom, hogy az expert (4320/10cm/nm) olcsóbb mint az XPS (3300/10cm/nm a szigatechnél). Én eddig nem ezt tapasztaltam, vagy lehet hogy eddig rossz helyen érdeklődtem? Ha tudtok valami jó lelőhelyet légyszi írjátok meg, mert most állok épp vásárlás előtt (szükségem lesz még 15 cm grafitosra is).
Válaszotokat előre is köszönöm!
Attesz88 Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30490
Ha nem számít, hogy szúr mint a fene akkor vehetsz ursa gyapotot ezt most 360-370ft/m2 -ért adják 10centis változatban. Ha nem annyira szúrós változatot választod akkor Knauf ecose azt 380-390ft/m2-ért adják 10 centis változatban. Hány centit szeretnél feltenni?
Előzmény: petya1981 (30488)
botsinkai Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30489
360-380 ft/nm a 10 centis "gyári" ára. Ebben gondolkozz. :-)
Előzmény: petya1981 (30488)
petya1981 Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30488
padlás teret akarnám leszigtelni kb80m2,tud v.kielado üvegygyapotott,bolti ár alatt....petya.b@freemail.hu
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30487
Kérésre elszokták küldeni....

De mivel igen kevés ember van
azért, aki nem hisz a katalógusnak...
Alapban nem szokás kitenni, mert minek?


Aki, mégis kiteszi, az leginkább, azért, mert
a szokásosnál jobb érteket óhajt dokumentálni.
(vagy a konkurens rosszabb adatait leszólni)

Ettől, még nem hiszem, hogy
a katalógus adatok ipar szerte hamisak lennének!

Van persze néhány kétkedő, mint pl. Te is:-)
Nos, nekik módjukban áll kikérni a jegyzőkönyvet.
Párperc egy email, megírása...
Előzmény: Mekk Elek ezermester (30483)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30486
"A páralecsapódás ellen mit lehet tenni? Szigeteljem le a csöveket?"

Az sokat segít, de hosszabb csövek esetén még így is lehet számítani némi víz megjelenésére. Ami sokszor még a csőben elpárolog, pl a fürdések közötti száraz szünetekben.

"Gravitációs légelzárón Lacivill által is említett zsalus keretet érted?"

Igen. Passzívháznál kevés lenne a tömörsége lezárt állapotban (mondjuk oda nem kell ilyen), de egy mezei családi háznál elég lehet a nemkívánt légáram jelentős csökkentésére.
Előzmény: WZoli_ (30485)
WZoli_ Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30485
A válaszodból a következőket szűrtem le:
Az elszívott levegőt nem az álmennyezet fölötti térbe, hanem a szabadba kell kijuttatni.

A páralecsapódás ellen mit lehet tenni? Szigeteljem le a csöveket?

Gravitációs légelzárón Lacivill által is említett zsalus keretet érted?
Előzmény: Mekk Elek ezermester (30482)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30484
"Nikecell EPS 30 mérési jegyzőkönyv"


Na EZ már valami :) Ilyesmit szeretnék látni az expertről (no meg MINDEN hőszigetelő anyagról).
Feltételezem, hogy ezek a jegyzőkönyvek nem titkosak, ezért szerintem a gyártók azért nem teszik ki őket büszkén a honlapjukra, mert a mérések eredményei talán nem mindenütt azonosak a reklám-prospektusokban megadott értékekkel ;)

Egyébként ebben az anyagban meglepően jó a 28 napos vízbemerítés eredménye: a 10 centisnél kb 2,1% a vízfelvétel (4.3-as pont). Egy ennyire egyszerű anyagból nemigen néztem volna ki jobbat 5-10 százaléknál.
Persze a vízfelvétele nem egy XPS-é, de egy eps30-tól szerintem szép érték.
Előzmény: Törölt nick (30478)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30483
"Pillanatnyi kételyem sincs, hogy a "talajvíznyomás" kifejezése érthető számos ember számára, nekem speciel nem mond semmit..."

Szerintem:
1: nedvesség: a teljes felület lehet nedves, de folyadék-filmnél vastagabb dolog (pl vízcseppek) csak időszakosan és a felületnek csak egy kis részét fedik. Ilyen helyre még szerintem is jó lehet az expert és rokonai (ha utána a felület könnyen/gyorsan meg tud száradni).
2: összefüggő folyadékréteg: a hőszigetelő felületén vagy annak nagy részén olykor akár percekig is összefüggő víz folyik (pl fehőszakadáskor) Itt még vízNYOMÁSról nem beszélhetünk, de ide én már nem tennék expert-féle anyagot.
3: víznyomás: amikor legalább 5 cm vagy annál magasabb vízoszlop nyomása éri a felületet. Ilyen helyekre maguk a gyártók sem javasolják ezeket az anyagokat.
Előzmény: SQLkerdes (30479)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30482
"Felmerült bennem, hogy a WC-t és fürdőt kiszellőztetem az álmennyezetel leválasztott térbe 1-1 ventilátorral szagelszívás és a pára miatt."

Az álmennyezet nem légmentesen záró réteg, ezért onnan a pára és a büdös egyaránt könnyedén visszajuthat más helyiségekbe. Az ilyesmit nyomban el kell távolítani a házból, persze ha anyagilag belefér, akkor előbb nyerd ki belőle a hőt egy rekuperátorral (nagyon profik még a párát is visszanyerik).

"Ha a fürdőből kiszívom a párát a hidegebb padlástérbe, akkor az ott le fog csapódni?"

Egy nagyon párás levegő számára nemhogy a padlástér, de már az álmennyezet fölötti tér is elég hideg ahhoz, hogy víz csapódjon ki belőle.

"Nem fog a hideg télen bejöbbi a szellőzőcsöveken?"

Léteznek gravitációs légelzárók, motoros légelzárók és létezik az, amikor a lakás szellőztető rendszere folyamatosan egy irányba kényszeríti a levegő áramlását.
Előzmény: WZoli_ (30480)
Lacivill Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30481
Kanyhába visszacsapószelepes megoldás kell, a legtöbb elszivón rajta is van. Másik helyekre meg zsalus megoldás a szabadtér felől.
Előzmény: WZoli_ (30480)
WZoli_ Creative Commons License 2010.07.01 0 0 30480
Sziasztok,

Most épülő családi házunknak olyan a kialakítása, hogy a ház egyik felén (nappali, konyha, étkező) látszódó fafödém van nagy belmagassággal, míg a másik felén (a lakórész, hálószobák, fürdő, WC) ugyan ez a nagy belmagasság "el van tűntetve" egy álmennyzettel, amit hőszigetelnék is, hogy ne fűtsem feleslegesen a felső teret.

Felmerült bennem, hogy a WC-t és fürdőt kiszellőztetem az álmennyezetel leválasztott térbe 1-1 ventilátorral szagelszívás és a pára miatt.

Lehet-e/szabad-e/hogyan lehet ezt úgy megcsinálni, hogy a hőszigetelés nagyon ne romoljon le.

Ha ugyanazon térbe torkollik mindkét szellőzőcső, előfordulhat-e, hogy a fürdőbe visszamegy a WC-ből kiszívott szag, ill. fordítva?

Ha a fürdőből kiszívom a párát a hidegebb padlástérbe, akkor az ott le fog csapódni?

Ha szabadba vezetem ki mindkét helységet, annak mik a következményie? Nem fog a hideg télen bejöbbi a szellőzőcsöveken?

Hasonló problémám van a konyhai páraelszívóval is. Azt hogyan kell "civilizált" módon megcsinálni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!