Még átgondolja.:) De nem feltétlenül a friss startup-októl várom a csodát, mégha a Rocket Lab épp nagyon is ambiciózus versenyző lehet majd a későbbiekben.
Musk, a kínaiak, indiaiak, ESA, JAXA ilyesmire gondolnék inkább.
A Twitteren rákérdeztem Peter Beck-nél egy tweetje alatt, hogy akarnak-e valamit küldeni a Vénuszhoz (tudom, hogy tervei közt van), de hát sajna nem válaszolt. :D
Az Astranak konkrétan nulla mellékhatása volt, egy kis hőemelkedés az első után, a második után semmi, igaz nekem a vírus sem nagyon ártott, 2 napig nem éreztem a szagokat.
Én Pfizer-t kaptam, nem hittem volna, hogy komolyabb mellékhatások nélkül megúszom, de egyelőre úgy tűnik, igen (a második dózist 3 napja nyomták belém). Már csak az a kérdés, hogy milyenek az mRNS hosszútávú mellékhatásai, de legfeljebb kérek majd természetbeni kompenzációként Viagrát a kedves gyártótól :)
Rendben, legyen akkor 20% pluszmínusz súly, és Elon Musk kiesése a képből bármilyen ok miatt pedig vis maior, ami semmissé teszi a fogadást. A 6 hajtóműre azt mondtad, legyen pluszmínusz egy, nem látom benne továbbra se a jelentőséget, de elfogadom (bár kettőnek jobban örülnék). Remélem, azért a Super Heavy jelenleg tervezett 28 hajtóműve helyett pluszmínusz 3 még belefér... És természetesen fenntartom, hogy minimum LEO-ra (de akkor már nyilván a Holdra is) a jelenlegi design alkalmas lesz a 100% újrafelhasználásra: ha légköri fékezés miatt a hengeres testet elkezdenék gyurmázni, akkor az elrontaná a felszálláskori aerodinamikát, ezt már jóelőre le kellett szimulálniuk, azért ők sem vaktában hegesztgetnek. A Mars is meglehet, bár oda még nem mentünk emberrel, ki tudja: a LEO mindenesetre biztosnak tűnik, a fogadás pedig erről szól.
A behajtva akár igaz is lehet, de csak részben, különben nem lenne stabil a cucc.
Ráadásul aktívan változtatni is fogják a behajtás szögét (az áramlásra merőleges felület íveltségét), így kormányozva az egészet. Nekem ez a tippem, és eléggé adja is magát, ha belegondolsz...
Ez így igaz, csak arról ne feledkezzünk meg közben, hogy a hőpajzzsal nem a shock layer, hanem a turbulens határréteg van közvetlen kapcsolatban (boundary layer).
:) azt a karod ezzel mondani, hogy ez a dizájn nem a véletlen műve? és hogy nem csupa amatőr dolgozok a spx-nél? hát nem is tudom.. pedig azt hittem, kénytelenek lesznek átállni néhány orbitális fiaskó után háromszögletű keresztmetszetre, vagy ilyesmi..
Ez csak amolyan PIA ( Platon Induced Argument) Amikor azzal jön, hogy ez így tuti nem fog működni, meg leég, stb...
Aztán végül kiderül ( Ő szállítja a hivatkozást), hogy az egész starship a megfelelelő szögben behajtott szárnyaknál keresztben elvágva feltűnően hasonlító profilt ad ki ahhoz, mint amit a bácsi a táblára felrajzolt...
a siklók alja lapos. a kapszulák hőpajzsa minimálisan íves (relatíve lapos). a starship hengere egy irányban (keresztmetszetében) félkör, vagyis áramvonalasabb (tehát nem tolja el magától annyira a forró réteget). + a törzsbe(~tartály) nincs besüllyesztve a szárnyak csuklói, tehát kilóg az áramvonalból. ez problémás, de szerintem nem megoldhatatlanul. kár ezen vitázni.
Én se sokra megyek a Szputnyikommal, eddig nem sok helyen fogadják el. Persze mehetnék Oroszországba vagy Mongóliába, de tartok tőle, a gyerekek nem oda szeretnének menni :) Nekem egyébként mindkettő után volt egy napos enyhe rosszullét, de semmi súlyos, fájt a karom és olyan érzésem volt, mint aki influenza előtt áll, aztán másnapra elmúlt.
Szerinted mennyire lehetett válogatni februárban? :D
Amúgy tök mindegy volt nekem, most is az. Annyi volt a lényeg hogy tolják be, azt ne legyen gondom a fasizmussal. Van egy SM beteg ismerősöm, na ő kurvára megszívta, semmilyen oltást nem kaphat, nem is mehet sehova így. :/