Hol van a neved a szövegben megemlítve? Sehol. Neked van válaszként betéve? Nem. A végére odaírtam hogy ne vegye senki halálosan komolyan? Oda. Sajnálom, ha magadra vetted, akinek nem inge, nem veszi magára, ha valami találó volt belőle rád nézve, az nem az én hibám, illetve a véletlen műve. A macskatartást csak úgy találomra írtam (ahogy majdnem az egészet), eszembe nem jutott volna hogy neked van-e macskád és nem is izgat különösebben. Nem tudom, miért vontatkoztatod magadra. De ha sétődősdit akarsz játszani, akkor legyen. Ami konkrétan rád vonatkozott, az egy hozzászólással előbb volt olvasható, azt címeztem neked és azt a véleményemet továbbra is fenntartom. Remélem így már tiszta, sokadjára.
Tegnap 4 órát kínlódtam a Jelczel, hogy a xarból aranyat csináljak. Ennyi idő alatt más komplett modellt épít... mondjuk az olyan is. Az egyik ugye körbe összecseszve fekete ragasztóval, leverve, a másikon egy festékhiba + a törött visszapillantó, plató karcos, mondom átrakom erre az összetaknyolt tükrét + platóját, mégis jobb az összkép, és az atlasszal is csak egyet kell reklamálni.
Leírom a szétszedés menetét, hátha valaki moddernek hasznos lesz. A talpat a szeretett 3szög imbuszok tartják, ezeket a szokásos 3 ágú csillagbittel (ami semmi másra nem jó, mert 1x sem találkoztam hozzá illő csavarral) sikerült kitekerni, két távtartóhüvely kipattint. Elöl tartja egy csavar, ami egy aknában van, mely nem túl mély épp csak annyira, hogy a 3ágú felakadjon benne:[ (Mielőtt valamelyik okostojás kitalálná: nem, nem a bit miatt, már maga a csillag kúpos kifutása elakad) Itt jegyezném meg, hogy az ixo csavarhúzó biztos hasznos lehet, mert a 3ágú imbuszok belső kulcsnyílásának mérete különbözik... Ilyenkor lehet próbálkozni óráscsavarhúzóval, ami vagy körbeforog benne, vagy túl nagy. Most kivételesen stimmelt, mégis csak arra volt jó, hogy szétnyírjam a csavar fejét, mert azt maga a jó Toldi Miklós húzta meg rettentő haragjában, és egy kis ragasztóval is rásegített, hogy jobban tartson. Próbálkoztam papírzsepkendővel, gumi szalaggal ráfogni, de ehhez több telefonkönyvet kellett volna tépni spenótot enni + meg a Lényéhez hasonló betonkezet növeszteni. Az óráshúzót nem ilyen erőhatásokra találták ki, csodálom, hogy nem tört el. Erre jó másfél órám ment rá. Végül
feltámasztottam két megfeleő magasságú papírzsepi tornyra, hogy ne sérüljön. Ha leugrik a toronyról, vagy elfordul b-hatjuk a tükröt, a festést, egyéb alkatrészt: csak óvatosan! Miközben hüvelykujjal nyomtam, mint az állat az órás végét, kúpos kombináltfogóval ráfogtam az órás szárára, úgy tekertem. Így is többször körbefordult, kiugrott, de végül sikerült, ekkor fedeztem fel, hogy be is volt ragasztva. A másik még így sem ment, egyszerűen beleerőltettem a csillagot és szakbarbár módon körbenyírva erőből kicsavartam. Mivel a fülke gyűrűje az első csavar hüvelye köré csatlakozik, a hátsó csavart is ki kell csavarni. Bár ki lehet játszani enélkül is a fülkét, de feszegetni kell hozzá az alvázat, ami könnyen törik. Meg kíváncsi voltam, hogy jön szét: az alváz levétele után csak a hátsó sárhányók és a ponyva marad a platón. A ponyva levétele után a sárhányókat; változó sikerességgel, attól függően mennyre vanak beragasztva, belülről ki lehet nyomni. A hátsó csavart nőgyógyász kollégáknak tudom ajánlani: fölé ragasztották a pótkereket, de úgy, hogy az abroncs levételével sem lehet eléggé hozzáférni. Az egyik simán lejött, mert nem volt beragasztva. A másikat le kellett törni, mert rámelegítés, feszegetés után sem mozdult: nem sajnálták a ragasztót. A hátsó csavar nincs aknában 3ágú csillaggal könnyen kijön. Összerakás előtt a kúpossal és az órással többször megjárattam a csavarokat, hogy később már ne állat módon kelljen, ha szét kell szedni. Miután lejön a fülke, a beltér simán kijön, a tükröt és a törött csonkot kactűvel nyomtam ki belülről, mindkettő állatul be volt ragasztva alul, felül ki sincs fúrva a helye, ezért áll csálén. Molyoltam előtte (melegítés, szike), hogy lehetne megoldani, hogy kinyomáskior ne szedje le a ragasztó a festéket, de nem tudtam összehozni. Felül is kifúrtam tűfúróval, hogy normálisan vissza lehessen ragasztani. Így már jól áll a tükör és felül is tart. Itt óvatosan fúrjunk: nem az első szélvédőt kell átfúrni, csak az A oszlopot! Visszaszerelés előtt gyári módszerrel kicsit összeb-tam a furat peremét a tükör ragsztós végével, hogy ne oxidálódjon. Így kevésbé is látszik. Végül a tükörjavított fülkébe visszatettem az összemocskolt belterét (az volt a jobb) és rászereltem a mocskos karcmentes platójára, a mocskloltat meg fordítva. Imígyen lett egy viszonylag elfogadható és egy totálkáros Jelczem. A hicomatnak letörtem (direkt) a ponyváját, hogy megnézzem milyen belülről. Aki nem látta ne bánja: nincs kidolgozva. A ponyva könnyen lejött, csak elöl tartotta minmális ragasztó. Most a tükör maradványai leszigszalagozva és a pótkerék várja benne a visszaszerelést. A retkeshez még öntőkeretből kell húzni egy csapot a letört pótkeréknek. Próbáltam még denszesszel leszedni a fekete ragacsot, de feladtam, mert a kékből többet szedett le, mint a feketéből. Még néhány lényeges tanács: Fontos a hidegvér, hogy kárt ne okozzunk, vagy vágjuk földhöz, tapossuk meg közben a modellt! A családtagokat sem árt kerülni közben, mert csak idegesítenek a hozzá nem értő, de rendkívül destruktív beszólásaikkal, főleg, ha valakinek vicces öccse/bátyja ődöng a közelben. Nagy veszekedések kerekednek ki az ilyenből. A szitkozódásokat mindenkinek a fantáziájára bízom, én a teljes repertoáromat felhasználtam közben (gyakran emlegetve a jó, édes anyukáját), és több új káromkodást is feltaláláltam. Ez fontos, hogy meglegyen az alaphangulat, aki még javítani szeretne rajta, annak ajánlom, hogy egy jó nagyot csapjon rá előtte a kezére a kalapáccsal, vagy csontig vágja át az ujját egy szikével, így garantált a jókedv, a derültség, a móka, a vidámság, valamint a kacagás... Ja, és szükség lesz mellé valami folyadékra, mert vagy 1 lityót kiizzadtam, mire összehoztam, viszont nem törtem le közben semmit. Sikeres szerelést!
Ha valakinek van fölös Kraz/Jelcz (a nagyobb méretű) talapzata, átvenném.
Pedig nagyon úgy tűnt, hogy nekem szánod. Az életviteli tanácsokat köszönöm, nem kérem, tartsd meg magadnak! Egyébként ez a szöbveg is kiveri nálam a biztosítékot, hogy: "majd vedd meg a fórumról, vagy börzén". Na persze a garantot, meg a horchot, az összes többiről jön vissza a mail, hogy már elkelt, börzén is hikomatos liazt láttam eddig, de azt jó drágán.
Egyébként TE kezdted a szellemeskedést a macskatartókkal, nem tudom honnan vetted, hogy nekem macskám van, keversz Kremlivel, de neki is csak volt.
Akit esetleg érdekel a gyűjteményem felszámolásából vannak még eladó modellek. Ami fehér, az vihető mindegyik modellhez van újság is. Postázom ha nem vagy Győr környéki, már többeknek küldtem a fórumról, atom módon becsomagolom, nem volt eddig senkinél semmi baj.
Király, de légyszi ha lehetséges akkor egy élesebb képet is, mert így csak a Trabant vehető ki szépen a képen. Vagy pontosan az is lene a lényeg a képen??
Keresek: hibás retroautó lada samara 2109-est, vagy esetleg bontottat, szétszedett, roncsolt darabot, lényeg hogy olcsó legyen, mert szétkapnám amúgyis. Lehetőleg budapesti személyes átvétellel. Kérlek küldjetek képet és árat is erre a címre:
szabo_krisz kukac citromail.hu
Köszi, további szép napot!
Üdv
(Még mindig cserélném bontatlan lada 2108-asom vagy p50 kombim a mostani magyar számra, a p50 limusinra.)
Reméltem, hogy nem veszed magadra (csak a neked címzett hozzászólást), de ha már megtörtént, hadd írjak le néhány gonolatot, ezúttal tényleg komolyan. Én eddig nem kaptam hibátlan teherautó modellt. A Csepeltől kezdve mindnek volt több baja is, a Skoda Liazról hiányzott egy ködlámpa, a Garantról itt-ott le van verve a festék és a létrája törött, a Krazzal kapcsolatban is írhatnék komolyabb kifogásokat (azon kívül, hogy tényleg 3 hónapot vártam rá). A retróautókról ne is beszéljünk, mert teljesen hibátlant azt hiszem még soha nem fogtam ki közülük. Van, aki le tudja nyelni ezeket az apróbb hibákat, és 5 forintból kijavítja (pl tükör visszaragasztása). Okés, hogy kellemetlen és hogy lehetne tök hibátlan is, de amikor a 95%-uk nem az, akkor mit szeretnél? Aztán van, aki nem nyeli le a hibákat és megjegyzi, hogy volt már jobb minőségű modellje is. Nem gond, szerintem a kritika hozzátartozik a fórumhoz, legalább többen odafigyelnek, hogy esetleges vásárláskor (ha nem kiadótól veszi az illető, hanem pl. vaterán vagy börzén) mire kell odafigyelni, pl. hogy ne legyen eltörve a garant tetején a létra, meglegyen a ködlámpa a liazon (saját tapasztalat). Ez eddig teljesen rendben van, bár a mértéket tudni kell, hiszen azért ezek nem olyan óriási hibák, ami miatt már nem éri meg megvenni 5000-ért egy ilyen modellt (nézz körül az 1:43-as modellautók piacán és rájössz, hogy a retróautók 2000-ért és a teherautók 5000-ért igencsak jó áron vannak - hibáik ellenére is). Ha viszont halálra idegesítenek ezek az apróbb hibák, akkor mondd le és vegyél csak tökéletes autókat börzéken, akár nagyítóval vizsgálgatva. Saját érdekedben - elviselhetőbb lesz az élet. Arról nem is beszélve, hogyha ilyen indulatokat gerjeszt benned egy kis teherautó-modell, akkor az már régen rossz. Szóval arra akarok kilyukadni, hogy nem kell túllihegni a dolgot. Márpedig a hozzászólásaidból nem az derül ki, hogy bármennyire is elégedett lennél, sőt kifejezetten a hibákra koncentrálsz és alpári módon írod meg a véleményedet: "szar-szemét", "sárga paraszt", "ezek kóstolgatnak", "vacak", "újraküldetem ezt a szemetet" (csak a legutbbi hozzászólásodból). Egy pozitív megjegyzésed nem volt. Ne érts félre, nekem egyáltalán nem gond, ha széjjel idegeskeded magad ilyen dolgokon, de fárasztó ezeket a dolgokat itt és ilyen formában (illetve mennyiségben) olvasni és nem is éppen szívderítő. Különbség van a kultúrált kritika és a fárasztó "szemetet vettem" kommentek közt. Ismétlem, nincs tökéletes modell, vagy max. 5-10%-uk lehet teljesen tökéletes. Ha megérted a kockázatot, rendelj, ha nem, akkor egyenként vedd meg azokat, amelyek tetszenek. De utána ne panaszkodj alpári módon. Különben még egyszer mondom, nem kötelező megvenni és lehet egyenként is vásárolni, a lényeg, hogy el kéne fogadni, hogy ezek ennyiért nem 100% tökéletesek. Ha ez nem megy, ne itt dühöngd ki magad. Az az egészben a rossz, hogy még nekem kell magyarázkodni, magyarázni miért nem jó ilyesmiket olvasni. Döglött kutyáról és átalakításokról meg ne nagyon írogass ide paródiákat, mert egyrészt az előbbi nem idevaló téma, az utóbbiban pedig csak olyanok kritkája számít, akik szintén foglalkoznak ilyennel. És abból is az építő és nem romboló jellegű. Részemről befejeztem.
Annyi pénzért semmit,bár gondolkodom vmi régi Csepelt venni és a tartályos állna hozzám közel ennyit nem adnék érte,5-6tonna max. vasba 40Ft/kg-ért ennyi,arra még egy kosár pénzt kell költeni,hogy menjen is az OT rendszámról nem is beszélve.
Tényletg nagyon szellemes srác vagy. Majd, ha más fórumtagnak is gondja lesz, selejtet kap, tönkremegy valamilye, megdöglik a kutyája én is jól kiörömködöm magam és írok róla szellemes paródiákat, esszéket (mert én is tudoik ám), hogy ugye milyen vicces:)))
:(
Meg majd az átalakításaitokról, meglátom, hogy fog tetszeni!
Rendben, jóü poén, de nem vettem, ilyet küldtek. Te, Gabamano és a többi hasonló mentalitású tag, légyszíves ne reklamáljon majd, amikor a szalonból is hasonlót kap a pénzéért, vagy bárhol bármilyen hibás terméket, tessék jó pofát vágni hozzá!