Bocs,de a 12 TS és a 12 Gordini között nagyon masszív különbségek vannak.Előbbi 1.3-as,60 pacis,progresszív karburátoros,utóbbi közel kétszer annyi lóerős(utcaiverzió.112-113),nagyobb,1.6-os motorral,más futóművel,belsővel,műszerfallal,stb.
Viszont,áruld el,kérlek,honnan szerezted a sárga 12 TS-t,mert én is igen régóta vadászom rá.
Elvileg mindenre amit valaha a Csepel és talán a Rába és Ikarushoz öntöttek.
Mert ha jól emlékszem akkor a hidak,motor blokkok azok mind a Csepel Művekben készültek és pár hónapja láttam még a tizen sok évvel ezelőtti MAN 6 hengeres blokkjának az utolsó garanciás öntését.Persze azt nem tudom,hogy a minták meg vannak-e még de szerintem igen vagy a rajzok biztos.
A 2-3000 munkaórának tényleg meg van az ára,de pl. az 5 millás Uralt Mzároltként árulják 2000km-rel kb,abba a polirozáson kívül már ha kellett és nem csak a zsírt törölték le nem csináltak semmit,volt szerencsém vezetni őket katonai szolgálatom alatt csak elrettentésként az én Zil-131-em 3km alatt laktanyán belül 28litert evett meg és 100 alatt sosem fogysztott lokátor az nem volt rajta és terepen szoktunk vele daruzni is akkor 130 liter is lecsúszott az Ural sokkal éhesebb volt a Zilnél.Sajnos az elkotya-vetyélésről nem tudok semmit azért találtam Csepelt százezer körül is,arra azt mondom elfogadható ár,de ott még legalább egy milla még rendbe kerül. A trabi ha szép és 5 vagy 600-as bizony hétjegy körüli pénzt kérnek érte és a Wartburgokér is a Warszava még drágább ezt kicsit túlzónak érzem,hiszen második vh-s Renaultok és Mercik is vannak jó állapotban két millió alatt,de nálunk mindeki egyen akar gazdagodni az meg azért nem megy. A trabit még csak kinéztem de meg még nem remélem hétvégén lesz rá mód és akkor eldöntöm kell-e.Szerencsére a külső alkatrészei két kivétellel meg vannak a jobb hátsó lámpa búra és a bal hátsó lökhárító darab hiányzik,a beszerzés nehézségeiről még nem tudok,de majd szembesülök vele. A régi járgányok felújításának én is örülök,egy Csepel 705-ös nagyon bírnék,bár emlékszem gyerekkoromba amikor kiszálltam belőle az ajtó melletti lemez szétvágta a lábam még tán sírtam is,de az már rég volt.
A vasnál némileg olcsóbban kerül kalapács alá a honvédésgi inkurrencia - csak ott egyszerre megkell venni - gyakorlati példa - mondjuk 270 db-ot. ha a picon mozgó árakkal számolna a HM, akkor jó hamar elfogynának biztos :-) 1999-ig Akkor változott az Áht. A katonai szervezetek bevételkötelezettek voltak ami arra is kiterjedt,hogy egy alakultanál leselejtezett - mondjuk Csepelt ott meg lehetett egyedileg vásárolni. A katonai járművek hazánkban még mindíg olcsóbbak bizonyos esetekben mint közvetlen szomszédainknál. Egy 5 milliós Ural talán attól válik azzá amit az ember munkával beletesz. Az jellemző viszont,hogy mindenki magának veszi meg a projekt autót, hogy megspórolja más munkájának költségét. De esetben amikor valaki rá akvirál - mondjuk 2500-3000 munkát, hogy szép eredeti állapotba hozza az autót, azt miképpen lehetne anyagilag honorálni? A másik: miért kellene egy Csepelnek kb. 200 ft-ba kerülnie? volt ilyen, lassan tíz éve! A hulladékvas ára is csdak adagolható formában érthető. tehát egyí járművet szét kell kapni!
Aztán: aki Uralt vesz az nem attól riad vissza,hogy 100 litert dob be százon. Mondjuk akkor ha egy lokátor állomás vagy mondjuk terepen nyomja le akkor tlán 100 litykó. A honvédségtől leadott jármű nem mind "M"zárolt, amiben törpe a kilométer. tetszik,hogy minden leadott katonai jármű M-es volt, azért adták le. Az M - mozgósítási tartalék felszámolása 20-22 éve már zajlott! Amit ma meg lehet vásárolni az leginkább a tömeg - típusú hadsereg felszámolásából keletkezett inkurrencia. Kb. jó 7-8 éve nem is nagyon lehet M készletből száramzó leadott járművet beszerezni. A veterán katonai járműveknek tőlünk nyugatabbra igen nagy kulturája van ami nálunk már felébredt és bontogatja szárnyait. A másik: tudjuk,,hogy az árakat a kereslet -kínálat határozza meg. tehát ha valami ennyiért lehet megvenni akkor ennek ennyi az ára. Tudni kell a honvédségi inkurrencia elfogyott. Nincs összesen 20 db. Csepel a Honvédségben amit majd meg lehet venni. Tehát elfogyott ami majd húzza az árakat tovább. A használtautón összesen árulnak általába 10 db Csepelt és ott sem lehet akár már 400 ezer alatt kapni. Hát ez van. De kérdem én pl. a kis trabi - mondjuk egy 500, vagy 600-as mitől kerül annyiba amennyibe? Tehát azt gondolom ezekk alapjait kell tiszátzni. Én nagyon régen foglalkozom - többek között ilyesmivel - még akkor - amikor a ma divatos latin eredetű retro - szóhasználattal nem illeték az ilyen dolgokat és néhányan nem divatból kezdtek régi dolgok gyűjtésébe. Azrét megjegyzem annak örülök,hogy a múlt tárgyi emlékei nem csak felidéződnek, hanem egyre nagyobb becsben tartják ezért felértékelődnek - és lám már is ismét az áraknál vagyunk! reneszánszát éli a múlt idézés! Tehát tudom miről van szó forgok benn nagyon régóta! A Trabi vásárláshoz örömet kívánok a helyreállításához jó időtöltést!
Azért van némi,de nem bántódom meg mert nem szokásom.
Azok a Csepelek amiket kiraktak az egyik éppen lehetne OT-s a másik még három év állapota a vassal egyenértékű és tgk-nak akarják eladni nem restaurálni.Arra inkább vennék mercit,most nézelődtem ez ügyben azért egy benzines honvédségtől lenyúlt Ural,Zil hiába mzárolt és kevés kilóméter van benne nem ér 5milliót mert azt is vasba vették és 100litert fogyaszt a 95-ösből.Szeretem a régi autókat és főleg a tartályos teher gépeket és nincsenek illúzióim arról,hogy mibe kerül.Ennyit azok nem érnek egy 344-esért nem kérnek ennyit,pedig az már nem mai gyerek.Amúgy most néztem ki egy trabit amit meg is veszek szerintem,ha a tulajjal kiegyezünk.A Csepelekhez meg van családi vonatkozású kötödésem is ahhoz például kis szerencsével bármit tudnék öntetni eredeti alkatrészt.
Jelentem hozzám is befutott a Jelcz (Horch még mindig sehol), bár még ki sem csomagoltam, így nem tudom mennyire hibás vagy sem, így legalább nem fáj majd a visszaküldés (ellenben, ha tudnám, hogy ez volt az "egyetlen" hibátlan darab :D), mert valószínű ez lesz a sorsa, mivel tegnap anyukámnak is felmondtak a munkahelyén, így nincs aktív kereső a családban. :'( Igaz még nincs eldöntve, mert lesz 2 nap (2x 13óra) melóm 6 db ezresért. A döntés könnyebb lenne, ha már kiírták volna Atlasz-ék, hogy mi lesz a következő teherautó, mert ha az kötelező darab lenne a gyűjteményembe, akkor Jelcz tutira megy vissza, ha érdektelen a számomra, akkor marad egy kis esélye a Jelcz-nek, hogy megtartom. Remélem mihamarabb megtudjuk, mi lesz az, mondjuk ezen a héten. :P
A maszat az le fog, enyhén nedves puha törlőkendővel a szélvédő rendbehozható. Az enyémen a szélvédő teljesen kifeszül a keretből és ki is lóg az egyik oldalon. Valószínű vissza tudnám rakni, de a halmozott hátrányos helyzet miatt neki se állok...
A vastelepes vásárlásos hozzászólásaidból arra következtetek,hogy fogalmad sincs miről írsz,ami azt feltételezi nem nagyon konyítasz ezekhez a dolgokhoz. Nem bántóan szólok az észrevételeidhez, de pont az a lényeg amiről nem tudsz! Hát tessék mercit venni! Hál istennek - vannak akik azért megveszik a "magyar vasat" és igyekeznek eredeti állapotba hozni.
De lehetőségént van 990 Ft-ért Csepel, az viszont megéri az árát de többet nem - és elfér a szobában.
Bocsi ha cinikus, de viszont amiket írtál az azok számára az,akik viszont Veled szemben ellentétesen gondolkodnak ezzel a témával kapcsolatban !
Gondolgodtam én is hogy visszakűldöm de még fizessek azért is , jól van az majd szétszedem megtörlöm belülről hátha lejön a maszat vagy gőz vagy túróóóó...
Én megvagyok elégedve a modellekkel de a Jelcz szélvédője olyan körbe belülről mint ha beletüsszentettek volna mi lehet az, a ponyva ragasztós de csak közelről látszik .
"Már ha a modellek minőségénél tartunk a Garant bal első sárvédőjén hiányzik az irányjelző mivel lehetne egyszerüen pótolni?"