Megjött Dacia-Trabant duó. Szép mind a kettő, nekem nagyon bejönnek. A Dacia gyönyörű, kis szürke festék van pluszban a hűtőrácson a lámpa tövénél, ha jobban meglesed csak akkor látni, más hibát nem tapasztaltam rajta, még a színe is bejön. A Trabant is tökéletes, mind színileg, mind össeszerelésileg, mind festésileg. Csak a két első lámpa csíkozása van elcsavarodva. Eddig a Barkas HP volt az egyetlen(!) olyan modellem, amin a lámpa csíkozása elfordult.
Tudom nem ide tartozik, ?de van aki erre vevő?, testvéremnek néztem a kecske árakat akkor találtam rá szóltam is neki miyen olcsó és még etetni sem kell. MEG ÁLL AZ EMBER ESZE.
Talán jobb is hogy nem kerültek gyártásba. Nem akarom a Scolo tervezőit megsérteni, de utólag már tisztán látszik, hogy a 90-es évek óta minden hasonló elképzelés sikerében hinni naiv dolog. Egy PSA vagy egy VW Group ellen indulni manapság már tisztán értelmetlen dolog.
Az Auverland ellenben a cseheknél készült, Avia A11 néven kb. 250 darabot nyögött ki a gyár.
Makett és Modell Bolhapiacon vettem a kocsit. Tudom hogy motorikusan és felszereltségileg nem egyezett a két autó, többek között ezért írtam hogy "verseny tesója", de gyakorlatilag külsőre megegyezett a két autó hiszen típusra ugyan az csak más a felszereltség. Ahogy az R12TL volt a luxusabb változat, kívülről attól még ugyan az mint a TS. Még azt hozzátenném hogy a Gordini az R16-nak a felpöckölt 1,6-os motorját kapta meg.
A háromszázezredik Trabant gépkocsiBudapest, 1985. október 24. A MERKUR csepeli telephelyén október 24-én ünnepség keretében adták át a háromszázezredik Trabant gépkocsit. Az autót Csüri István a MERKUR vezérigazgatója adta át Csaba Károlyné budapesti lakosnak. A képen: Csaba Károlyné és férje a háromszázezredik Trabant tulajdonosa. MTI Fotó: Varga László
Bocs,de a 12 TS és a 12 Gordini között nagyon masszív különbségek vannak.Előbbi 1.3-as,60 pacis,progresszív karburátoros,utóbbi közel kétszer annyi lóerős(utcaiverzió.112-113),nagyobb,1.6-os motorral,más futóművel,belsővel,műszerfallal,stb.
Viszont,áruld el,kérlek,honnan szerezted a sárga 12 TS-t,mert én is igen régóta vadászom rá.
Elvileg mindenre amit valaha a Csepel és talán a Rába és Ikarushoz öntöttek.
Mert ha jól emlékszem akkor a hidak,motor blokkok azok mind a Csepel Művekben készültek és pár hónapja láttam még a tizen sok évvel ezelőtti MAN 6 hengeres blokkjának az utolsó garanciás öntését.Persze azt nem tudom,hogy a minták meg vannak-e még de szerintem igen vagy a rajzok biztos.
A 2-3000 munkaórának tényleg meg van az ára,de pl. az 5 millás Uralt Mzároltként árulják 2000km-rel kb,abba a polirozáson kívül már ha kellett és nem csak a zsírt törölték le nem csináltak semmit,volt szerencsém vezetni őket katonai szolgálatom alatt csak elrettentésként az én Zil-131-em 3km alatt laktanyán belül 28litert evett meg és 100 alatt sosem fogysztott lokátor az nem volt rajta és terepen szoktunk vele daruzni is akkor 130 liter is lecsúszott az Ural sokkal éhesebb volt a Zilnél.Sajnos az elkotya-vetyélésről nem tudok semmit azért találtam Csepelt százezer körül is,arra azt mondom elfogadható ár,de ott még legalább egy milla még rendbe kerül. A trabi ha szép és 5 vagy 600-as bizony hétjegy körüli pénzt kérnek érte és a Wartburgokér is a Warszava még drágább ezt kicsit túlzónak érzem,hiszen második vh-s Renaultok és Mercik is vannak jó állapotban két millió alatt,de nálunk mindeki egyen akar gazdagodni az meg azért nem megy. A trabit még csak kinéztem de meg még nem remélem hétvégén lesz rá mód és akkor eldöntöm kell-e.Szerencsére a külső alkatrészei két kivétellel meg vannak a jobb hátsó lámpa búra és a bal hátsó lökhárító darab hiányzik,a beszerzés nehézségeiről még nem tudok,de majd szembesülök vele. A régi járgányok felújításának én is örülök,egy Csepel 705-ös nagyon bírnék,bár emlékszem gyerekkoromba amikor kiszálltam belőle az ajtó melletti lemez szétvágta a lábam még tán sírtam is,de az már rég volt.