Elöl, a vezérmű deknin van egy üzemóraszámláló, azt le kell szerelni és a helyére kell fölszerelni egy ford. mérő kihalytást, arra egy spirál , meg a fülkébe egy óra.
Arra én is kíváncsi lennék,de sehogysem tudtam életre kelteni már a tavasz óta xarakodott de külön nem lehet kapni csak komplett órát 35000 ér,ez meg 2500-ből
Sejtettem. Szerinted 6-os 8-as anyagu 10-12 centis U szelveny eleg lehet bebordazva egy 1500 kilos homlokrakodohoz? Tartonak? A gyari rakodokonzolt ultetem ra majd...
gondolom az óra romlott el,nekünk pont ez a fajta vált be jobban ennek a gyári gombával megy még mindig,az újabb amelyiknek középen van a belarus jel annak már mind 2 gépen cserélni kellett a gombát.
a mechanikus vizóra melyik változata legjobb vagy legpontosabb?
Koszonom:-) Bar a lyukak kozti pontos tavolsag is jol jonne. De ennyi is eleg. En mondjuk a sima 80-ason 135 centit mertem hossznak. Es ott a lyukak sincsenek ilyen surun az elsohid bolcsojenel asszem...
Mostanában az MBP 6,5 pótkocsinak a fékje néha kihagy (első pedállenyomásnál nem fékez vagy csak kicsit), néha meg nagyot is fog még kis pedálmozdulatnál is. Mivel fékezetten tartja a levegőt és mikor jól működik a rendszer be is fékezi a pótkocsit ezért arra gondoltam, hogy fékszelepet kell cserélni.
Melyiket érdemes megvenni ezek közt? 1. <a href="http://webshop.keletagro.hu/index.php?product_id=5201&w_cs_id=61" target="_blank">http://webshop.keletagro.hu/index.php?product_id=5201&w_cs_id=61</a> 2. <a href="http://webshop.keletagro.hu/index.php?product_id=5200&w_cs_id=61" target="_blank">http://webshop.keletagro.hu/index.php?product_id=5200&w_cs_id=61</a>
Mivel még talán sosem volt hozzányúlva ezért szerintetek érdemes hozzávenni egy fékszelep javító készletet, hogy ne a régi tömítéseket kelljen újra rátenni. Vagy talán adnak a fékszelepekhez is ilyet és így felesleges? Még annyit, hogy nehéz felszerelni egy ilyet, esetleg mire kell odafigyelni?
A T-30 A80 vidihez! Ha bekapcsolod a taposós diffizárat megkíméled magad 10 perc kinlódástól (a pótkocsis videóra gondoltam) simán flhúzta volna elsőre. Bár sokat nem hajtottam de pl hóban tökéletesen működött nekem. amúgy szerintem nagyon jó kis gép ez kb 100 órát dolgoztam ilyennel.
Másutt is mondták ezt,hogy sokára jön meg az alkatrész a 320-asokhoz.Mi az igazság? Van a fülke nélküli változata is neki a 321-es .Vajon mennyivel olcsóbb lenne az?Majd megkérdezem őket.Most nekem kellett volna három gép ide a szezonban.80-as 40 körüli,meg egy 25-ös körüli.Nagyon hajlok tengilengi témakörben a Foton 25-e,vagy a WTI által forgalmazott Impodan felé.A Fotont nagyon dícsérik és el van dugva a kipufogója,fóliába is jó,az Impodan meg eléggé igényesnek ígérkezne. http://www.youtube.com/watch?v=AYzGOVwky0w&feature=player_embedded
Ezen meg vagy németül ,vagy dánulk,hasonló nyelven gagyognak. Ennél a 25-ös 1,6+áfa körüli áron lenne .
Nem kínáltak meg, csak az Axialnál Colaval,de az se használt. Felhívtam a T 30-as figurát.900 a vége és az összes gumit cserélni kellene,mert még az eredeti (16 éves),meg 2400 óra van benne,meg az olajat is eszegeti,de hát ,,melyik ruszki traktor nem?".No kérem az én traktorom egy csepp motorolajat nem eszik meg 2,azaz kettő év alatt,de nem evett az LTZ ,de az 50-es se.Nem dolgozunk vele rengeteget,20 hektár művelgetése tárcsával,stb azért a ritkább olajcsere. Úgyhogy tele a tököm az ócska gépekkel.Ja,hogy miért van elegem belőlük?A hét elején az egyik barátom küldött egy linket.Krumpliszedőt árultak,amivel petrezselymet is lehet szedni.Felhívtam,de már eladta a kupec,kettő volt.Mondta,hogy az egyiket már visszavitték neki és teljesen fel kell ,hogy újítsa,mert szaron adta el.Elvitte a ,,lakatosához" és gondolom ki is bírja,amíg megint elviszik egyben..... Itt az autóm,amit újan vettem 100 ezertől több van benne és nagyrészt tanyajárat,meg nagy távok,városi menet és eddig olajcsere,szűrőcsere.A Lada meg felújított futóművel ki is bírt 6000 kilométert,utána nem is mentem többet,mert a kerekek kitörése következett volna....Az új az új,még ha LTZ is.(a motorjával annak sem volt semmi baj)
Azt mondta a Contstaros,hogy nem árulják a 320-ast,mert nehéz az alkatrészbeszerzés. A pótkocsi van egytengelyesben is,de a kiállításon nem volt.Amúgy az egész kiállítás nagyon nyomi volt e régi évekhez képest.1 MTZ-s volt,kettő árult kínait(Crystal,meg az Agrobix)Akiknek van a palettán azok se hozták.Kevés volt a kiállító is,elég nyomi volt a gépvonal.Agroker sem volt.Jó standja a Szegánának,IKR-nek,Axialnak ,Auditkernek,az IH-s Agro Békésnek meg még talán két másiknak volt.Olyan agyatlan voltam már a végére (kávéhiány :o)),hogy mindenáron azt akartam hinni,hogy az Agro -Békés az békéscsabai,pedig mondta az ember,hogy abonyiak.Néhány perc múlva beugrott,hogy hát persze ,hogy abonyiak,hát ott szoktam eljárni Kecskemétre mellettük és ott a sok CASE kirakva.
Szerintem az neked kicsi alapterületű.Olyasmit képzelj el,mint az oktatótraktorok után a pótok.Nem tudtam a képfeltöltésre se feltenni őket,mert oda is nagyok,de majd megpróljuk átméretezni.( a lányom a zseni az ügyben ,én csak egy hülye kertész vagyok :o))
Én is voltam,csináltam képeket,de nem tudom feltölteni ahova kell,akkorák.Van a török trakiról,meg nagyon megtetszett a Tempelnél árult alacsony 8 tonnás pótkocsi.
kivűlről cseh adagoló ami a .2esen is már volt,csak ezen más porlasztó,a hidraulika csatlakozókhoz gumicsövön megy az olaj eddig réz vagy vascső volt.jah és a kerék mellett van a hátsó csatlakozó.
a motorban állitólag más a hüvely-dugó.
mellettem beszélte 1 srác hogy ebben deutz motor van de nem hinném, ugyan az mint a többi mtzé kivűlről,meg rajta van az mm3.
a hozzáértő ember akinél a gép kulcsa is volt mondta ez pörgősebb mint az elődei meg beinditotta és túráztatta mondta ez nem ilyenkor látszik hanem mikor terhelve van a gép.
de fogadni merek hogy a mienk a jazda adagolóval jobban harap.
A kis kínai játszó traktor helyett neked ez lenne a megfelelő kertészetbe, állítható a kormánya (így már elférsz benne:) Orbit kormányos 4x4-es a gép és fele annyiba kerül mint a kínai gép és alkatrészt is lehet kapni hozzá:
A lyukérzékre még nem volt panasz, de a legnagyobb gondom nem is az, hogy nem találok bele (azt egy pici lámpával és egy zsebtükörrel könnyűszerrel megoldom), hanem az, hogy a fékszalagok diói felfekszenek a fékdobokon, és olyan szögben állnak, hogy nem kap bele a csavar. Ezt most úgy oldottuk meg, hogy hívtam egy ügyes szerelőt, akinek elég vékony és hosszú karja volt ahhoz, hogy benyúljon és megemelje a diókat (az én lapát tenyereimmel ez kb. akkor ment volna, ha leszedem a komplett difiház fedelet) . Legközelebb azt hiszem szerkesztek valami vasdarabot, amit beszerelés előtt berakok a diók alá, a csavarok betekerése után pedig dróttal ki tudok húzni.
Üdv! Nekem nincs. Ez olyan mint bármelyik kínai traktor valamelyik bejön és évekig gond nélkül megy van amelyiket javítani kell állandóan. Lutri az egész.
Meg ez is.Azt mondják,hogy teflon dugó van a .4-ben,meg 225 bar körül-már nem emlékszem pontosan- van a befecskendezési nyomás.Ha a dugót átalakítom és ,,lefelé" úgy hagyom az egészet,akkor szerintem a csapágyazás,stb hamarabb szétmegy.Azt is mondják,hogy ezeknek a műanyag tankkal is bajuk van.Mi a baj a műanyaggal?Nekem dosztig elég lenne a zöldségbe a sima kiskerekű is,főleg,hogy azok még nincsenek így ,,megbuherálva".
Én is meg néztem :D És nekem is ugyan ez a felni van tartalékba nekem is. Rá lehet tenni csak éppen úgy fog kinézni mint amikor az 50 es felnire rá rakják a 15.5 gumit púpos lesz a közepe.
A kényelem , Szabikám amit meg kell fizetni egyszer . Az alkatrészt meg az arany értékével másodszor. Teljesítményben egyik sem tud többet mint az MTZ . Ja és gyorsjárású diesel motorok ami nem igazán fog alapjáraton el indulni az ekéddel . 1500 alatt nincs Rpm .
Üdv! Rá lehet tenni csak éppen mindegy ha marad a 8,3 as gumi mert annyira össze húzza a felni a 11,2 ast. Nekem is csillagfelnin volt az 11,2 as gumi.
Helló!Azt akarom megkérdezni hogy elöl küllős kerekem van az 52 es sen 8.3x20 as gumi van fent de tenni akarok rá 11.2x20 as gumit.Kell másik felni vagy fel tudom rá tenni?Egy kép a tegnapi napról volt egy kis trágyahordás.
Nem rossz az az almaszedő csak kényes és lassú a szedése. 5milla körül mozog az ára. 1 baj van vele, hogy csak alacsony pótkocsit tud megszedni azt hiszem olyan 230cm magas a max. Ez a pótkocsi feladná neki a leckét. :)
De azért hogy az mtz az jó kis gép::D Egy elég gazdag magán vállalkozó kb két éve frisitette a gép parkját. Vett tölünk egy 952.3 mtz-t és egy 95 lóvas john deeret. Vett hozzájuk két 3 méteres tárcsát amin igy v alakba vannak a tárcsa lapok, nem tudom mi a neve a lényeg nem kell már szántani ha ezzel végig mész a földön. Kimentek kipróbálni az új gépeket, mondanom sem kell hogy el voltak ájulva hogy milyen a johni és hogy milyen egyszerű az mtz. Nem hazudok, de nagyobb sebeséggel ment a belarus mint a johni és még 1 órával tovább birta az üzemanyaga. Mindkettőbe 120 litert tankoltak. El sem hitték amit láttak. Van neki két traktorosa és mindegyik az orosszal akar menni ha dolgoznak, a johnit nem nagyon szeretik. :)) Most akar venni egy 1221-est is azt mondta neki csak mtz kell:)
Sajnos igen manapság sok a nagyképű ember, ha valami jobb gép van a segge alatt. Akkor is oroszt vegyél ha veszel :)))) Mondok egy példát. Az egyik vevőnk két éve vett egy 952.3-ast tölünk, plussz vett egy 95 lóerős john deere-t. Mindegyik után vett 3 méteres tárcsát és kiment a földre velük kipróbálni a traktorokat mit tudnak. Az orosz sebességbe lehagyta a johnit és plussz 1 órával tovább bírta az üzemanyag. Mindkettöbe 120 litert tankolt. Elég gazdak és jól menő magánvállalkozó ez, de nem akart hinni a szemének. Két traktorosa van és egyik se a john deere-ral akar dolgozni. :)) Jah és most akar egy 1221-est venni :)
Jót röhögtem a múltkor a szemüvegesen.Van ott egy LTZ Tornádó és benéztem bele.Bemegyek beszélgetni az irodába és mondom,hogy a fülke közepén mit lehet csinálni azzal a kereszt zártszelvénnyel.Nagy büszkén mondja,hogy azt oda miatta tették,mert mondta a tataiaknak.Mondom,hogy az életveszélyes,de a fejét minimum szétveri benne mindenki aki dolgozik a géppel.A homlokod előtt fent van egy kb 60-as zártszelvény behegesztve. Ami jó cucc van náluk az az almaszedő-diószedő gép,de ha van rázó,akkor minek.Valamivel biztos olcsóbb ,mint a rázógép,sőt biztos nem is kevéssel,de most tartsál ezt is ,meg azt is. Visszatérve a gépekhez.Ma tudtam meg,hogy tizenvalahány ezer forint (talán 14) a SAMEra a kihelyezett hidraulika lezáró porvédősapka.Az MTZ-hez meg valami néhányszáz forint.Állítlag van olyan barom,aki azt mondta,amikor mondták neki,hogy tegyen fel a leszakadt helyett MTZ cuccot,hogy ,,hogy néz az úgy ki?".Van egy beütése az ilyennek...Szabályosan kezd a gépvételtől fóbiám lenni és lassan kikötök a szamárnál :o))
Itt is volt mifelénk LTZ. :) Az a kereskedés még viccnek is rossz. Jártam én is arra Freddy-vel. 820.2-est használtat új árába adja. Biztos láttad azt a 82-est amin a hátsó kerekén nagy súly van a múltkor néztük az egyik haverral a motorba a nivópálcát nem érte az olaj. :)
Így van,de hát Te is tudod,hogy hogy megy ez a gyakorlatban...Hogyan jutsz cíymhez,stb.Egyébként voltam az LTZ vétel előtt egy gazdánál és agyba-főbe dícsérte. :DDDDD Ma voltam nyíregyen és bementem a kupechez a 4-esen,tudod ott a Ford környékén.2,9 millióért árul egy VTZ-t,amilyeneket 1,3 körül árulnak a neten.Moindtam neki,hogy ez az ár viccnek is rossz,mire ő azt mondta,hogy szerinte meg kevés az ár.Normális? Bementem a Contstarhoz is és ottvannak az új .4-esek.Az megint egy paródia.A felniket azután festették le,miután a gumikat rátették.Tiszta festékesek a gumik szélei.Komolyan tényleg az a gyanúm,hogy ezek a .4-esek a magyar piacra jövő régen szürkének,vagy kéknek megcsinált gányolások utódai.Lehet,hogy tévedek,legalábbis remélem.
Én soha nem hallgattam kereskedőre, mert mindig a maga árult terméke a jó azt dicséri. Volt olyan is aki 1év múlva ugyanazt árult amit 1éve még mocskolt..... Lehetne regényeket írni. Én ha veszek valamit akkor gyakorlati tapasztalatokra adok azaz kimegyek és megnézem a terméket olyannál aki használja.
Viccből írtam nyugi.No de soha se mond,hogy soha...Volt a Crystaléknál a múltkor egy faszi,aki régóta hajt egy 25-ös Jinmat és borzasztóan dícsérte.(mondjuk lehet,hogy előtte csak talicskája volt,vagy kézzel ásta a földjét,netán ásóbottal,amit a neandertahlerek hagytak itt:DDDD) Az Agrosatnál az a lényeg,hogy a Tuber (,,gumó",de micsoda barom,aki ilyen nevet ad neki) trakiból eladjanak.Mivel akutyusnak sem kell,mint előtte a Farmtrak,LTZ és hasonlók,hát így akarnak Turiék bizniszelni.Azon csodálkozom,hogy a Jinma importőr még nem perelte be őket üzleti hitelrontás ,vagy valami hasonló címszó alatt.Crystalék elmondása szerint a Tuber a 35-ös valamelyik kínai traktor átcicomázva,meg talán másik motorral.No de hát nem sok kereskedőnek áll jól a szeme,főleg nem azoknak,akik egymást lejáratandó mindenfélét összeírnak,mondanak a másikról a negatívum.
Ja meg hát biztos azon a húsz centin hiányzott a rekordtermés eléréséhez,amit még fel akart szántani. :DDD Vannak még hülye emberek...húúúúúú,de hányan.(parlamentban is nagy az egyedsűrűségük :DD)
Nekem évek óta semmi gondom a kapcsolóval. Pedig van sokat indítva. Lehet, hogy nálad van a bibi azaz fordítva van kötve valami. Igazából ez Csaby68 reszortja.
Lehet hogy utángyártót gyújtáskapcsolót veszel :) Felénk ritka hogy tönkre menjenek, néha egy egy feladja a harcot de mondom ritka. Akkor miről beszélünk? visszatérve a kistraktorokra:))
Goldoni Star kuplungtárcsát 10,azaz tíz hét alatt hoztak 100 ezer forintért tavaly egy gyümölcstermesztőnek!!!!!Ebbe a nyolcvanasba mindig életet tudok lehellni,akármi is a baja,bár nem jellemző.Ilyen gyujtáskapcsoló és hasonlók.Miért van az,hogy olyan hülyék a ruszkik,hogy 50 év alatt nembírtak egy normális gyujtáskapcsolót gyártani.Nálam az újak is szoktak rosszak lenni.
nekem van egy egytengelyes féknélküli,de sokszor szepegek vele,hogy eltol a lejtőkön,vagy keresztbefordit és borulok..az mtz fék nélkül max 20mázsát bir bitonsággal fékezni,de az már a csúcs.
Még nem borult le soha ,..bár volt már olyan hogy igazítani kellett. :-).. (túl nagy tempóval akartam áthajtani egy saras, gödrös részen ) Finoman,lassan megyek.
Csak betekerős fék van rajta ,..ha síkos úton megyek lefele olyankor van hogy állóra tekerem a kerekeket . :-)
Jó masszív ,erős "kis" pót ez ,..csak az a gond vele hogy magas és széles .:( 4 méter hosszú ,a rakoncák 150-esek !
Nézd meg nincs e eltörve valamelyik tank tartód. Általában belül a munkahengernél szokot eltörni és eléggé recsegős illetve kattogos hangot tud adni. Esetleg a kilencediket nem dobálja ki? ha igen akkor meg le van lazulva a kúp fogaskeréknél az anya.
Hát azt nem tudom mennyi van belölük de erre az a véleményem hogy ha igazán akar valaki foglalkozni valami új fajta traktorral akkor az alkatrészt is meglehet oldani normális időkereten belül. Nekünk eddig még nem volt ilyen próblémánk. Lehet több nagyobb a haszon az Yto-n. Amúgy az kinai vagy japán? Van ezekről nekem személyes véleményem és tapasztalatom is, de inkább nem mondok semmit, ha valakinek annyire kell vegyen és majd rájön milyen alkatrészre kell sok időt várni és hogy egyáltalán kap e majd hozzá és az sem mellékes hogy hányszor milyen sürün. De ez személyes vélemény nem biztos hogy mindenki ossza ezt. :)
Kellő lyukérzék:)) De ami szerintem fontos. A fékszalagoknál van a kisfül amibe be kell tekerni az állitó csavart, az egyik oldala kicsit bevan mélyitve az álljon felfelé, mert az roppant megtudja könnyiteni az ember dolgát. Illetve a belsö szalagnál van egy excenter ha az jól be van állitva akkor a két fül felülről nézve egy vonalba van. Plussz ha a megállitó szalag csavarját akarod betekerni akkor a kar a fülkébe legyen bekapcsolt állapotba ha a másikat akkor pedig kikapcsolva. Szerintem a eredeti csavarok kellőképp megvannak hegyezve ahhoz hogy belekapjon könnyen, ha nem akkor kicsit lehet csiszolni rajta. Ha igy se kap bele akkor elszoktam szivni egy cigit és utánna ójra próba és akkor már beleszokott menni. Jah és etgy személyes észrevétel, mely már egyszer megnehezitette elég rendesen a dolgom. Manapság amiket árulnak szalagokat kicsit hibásak. Ha összehasonlitod a régivel akkor a két vége de általába az amelyre a fület teszed rá az hosszabb a megengedettnél és ha felteszed a véglehajtásra akkor az a diót amelybe a menet van kicsit félre nyomja és nem néz felfelé. Kicsit flexxel le kell vágni és akkor nincs ilyen gond. Általába már elöre levágom őket és kevesebb a gond. Egyszer 1 órát szivtam vele mire rájöttem hogy ez a hiba. Plussz kis gyakorlás és egy kettö menni fog. :)))
9-be elvileg a váltó nem dolgozik, tehát vagy az a tengely amin a kúpkerék van, vagy maga a kúpkerék, esetleg a difi csapágyazása... mondjuk ahogy a miénkbe a csapágy kinézett... ahhoz képest a hangja nem volt vészes :) Kúpkerék is laza volt, ikerkerekek lógtak egymáson kb 1,5 mm-ert...
Egy ismerősöm is sokat küzdött az 50-es tlt-vel, ő egy kampóval felhúzta a fékszalagot és úgy kapatta be az állítócsavart. (((((( de szokták még a csavar végét hegyezni is.........)))))))
Igen, az új blokkba is csak be kell ütni. Én is a csőtengely miatt szedtem szét az enyémet tavasszal. Azon fixen kell lenni a fogaskerekeknek. Pont most volt szó itt is erről, Katalog keresett oda hézagoló alátétet. A 61-es sz. a hézagoló, én az 52-es sz. alkatrészből esztergáltattam, mert csak úgy tudtam megszorítani a fogaskerekeket.
Na, sikerült kibányászni! Akkor ha jól sejtem az új blokkba csak üssem kívülről be.
Más: A váltó aljában van egy csőtengely, azon van az ikerkerék meg a V - IV fogaskereke. Azokat elvileg a végén lévő anyával fixre kell hogy tudjam húzni, nem? Mert nekem kb 3mm hiányzik és ligyeg-lögyög az egész sor.. A végén az a négyszögletes alátét lehet elkopva ennyire?
Kicsi lyukérzék fejlesztés :) Én is szedtem már ki párszor a 80-asból, de abba elég könnyen visszakapott mindig. Mondjuk nem tudom az 50-esen milyen fedél van felette. Gyárilag meg még a nagy fedél felrakása előtt berakják tuti.
Kösz Józsi! Én is ilyesmit gyanítottam, mivel a kereket rögzítő csavarok úgy érnek valamit, ha az befelé megy ki. Adtam is neki párat, mondjuk nem annyira nagyon gorombákat... És ha kijön, akkor ugyanúgy kell beverni? Mondjuk nem értem, hogy egy új fűzött blokkba mi a francért nem rakják bele. Grrr...
Segítséget szeretnék kérni a tisztelt szakemberektől.
Az MTZ 50-esnél a tlt (kardán tengelycsonk) kapcsoló fékszalagoknál az állítócsavarok beszerelésének mi a szakszerű módja?
Mert keservesen kínlódva, órák alatt egy tükör és némi szerencse segítségével meg szoktam oldani, de kizártnak tartom, hogy erre ne legyen egyszerűbb módszer.
Nekem a Solarkeres elmondta,hogy a 422-esből egy van az országban és megőrülnék,mire lenne hozzá alkatrész.Ezért inkább vegyek YTO traktort :DDDDDDDDD No és hogy a ceglédiek azt az egy rókakoma 422-est huzigálják bemutatóról bemutatóra,mert a kutyának sem kell.Mi a véleményed,véleményetek?Amikor a kereskedők ilyen dumával jönnek-mástól is hallottam már ilyet-,akkor nekem már undorító az egész.Én nem szoktam mondani a másik krumplisról a vevőmnek,hogy ilyen,vagy olyan.
Szerintem ilyen nem létezik hogy más országba jobb minőségű traktor megy. Nálunk is van olyan traktor amellyel van hiba meg olyan is amelyikkel szinte gond se volt. Bár a hiba tényezőt nagyba befolyásolja a kezelője, mert akármennyire is mondják hogy orosz gép igénytelen nem kell hozzá semmi szaktudás, az téved. mert ők is haladnak a korral és fejlesztenek ami nagyon jó és azért ezeknél szerintem már nem árt a tapasztalat és kellő odafigyelés. Lehet azért nem árulják mert nincs ilyen gépekre kereslet. Vagy mert aki megvehetné az vesz valami nyugatit aki meg megvenné annak meg nincs rá pénze de szerintem ebbe ne menjünk bele :)
JAAAAAAAAJJJ!Hát ezt a szépséget nekem találták kiiii.(még a fülkébe sem szorulnék be,mint a Goldiban... :DDD) Hát mi a jó büdös francért nem árulják Magyarországon?Ha a 95-ös X összeg,akkor ez lehetne mondjuk 2/3-3/4 X forint.Annyiért már nagyon versenyképes lehetne. Freiza azt mondja,hogy máshová megy a jó minőségű MTZ.Én is el tudom képzelni,hogy keletnémet tartományokba jobbak kerülnek,mint ide.Létezik ez?Az egyik ismerős oldalnyi hibát észlelt az 5 év alatt a 820.2-én.
Nem akarom dicsérni a 130 as mtz-t de ahol a kollega meg ált a 155 new see-val 22 bálával keresztapám előtte simán ki ment és ő volt az első ő neki kellet vágni a nyomot.
Mindent megpróbáltam de majdnem csak hülyének néztek mikor magyaráztam nekik. Munkatársam kérdeztem ő tudott róluk azt mondta régi 51-esekbe találkozott ilyennel de ő is azt mondta felejtsem el hogy ilyet lehet is kapni.
Igen a kuplung ugyanaz. Egy tárcsás mechanikus. Hát magába ez a monoblokkos hidraulika rendszer erősebb mint a hagyományos és ha megfelelően használják sokkal tartósabb is tapasztalataim szerint. Itt nincs olyan hogy leenged a függeszték :) És kicsit nyugatias stílust is belevitt az orosz a hidr. száraknál, egyszerübb eszköz felvétel ami szerintem jó dolog. Igen 8 lapátos a ventilátor. Hát igen a jó öreg cseh adagoló én nekem szimpatikusak is probléma nem szokott velük lenni felénk.
Ez könnyen előfordulhat bár véleményt nem tudok mondani róla mert még nem láttam dolgozni és azt sem tudom hogy mit bír. De azért az oroszok rárakják erre a kistraktorra az egy körös és két körös féket egyszerre, ennek viszont nem nagyon látom értelmét, csinálhatnák igy a nagyokat. Majd lesz kicsit több időm lebontogatom a takarókat és majd úgy jobban fog látszódni a motor, bár igaz kicsit rendezettebbek is lehettek volna a gyárba. Amúgy annyira sok vezeték nincs rajta csak több az átlag mtz-hez képest. :) Plussz a hátsókerékagy az ami igazán tetszikcsak azt elfelejtettem lefényképezni. De amúgy a belső nekem is tetszik :)
Üdv! Nagyon szép a műszerfala és a motorháztető is csinosabbra sikeredett. Viszont a motornál nagyon csúnya az sok vezeték összevisszaság. Egy kicsit szebben elrendezhették volna. A 622 se rossz. De a régi 550 vagy 552 kidolgozza a 622-est simán.
Én léptem mert reggel korán lesz az ébresztő:D Majd holnap utánna járok annak a távtarónak vagy mi az, és jelentkezem katalog. További szép estét mindenkinek.
Amúgy ilyen számú csapágyról nem hallottál? 6-627613А1К Ez egy kúp görgös csapágy 24/12 váltó előtét tengelynek a csapágya. Peremes csapágy a diffi-hez közelebbi csapágy.
25491 hsz . írtam egy rövidebbet . Hogy miért szórakozik ez a szar velem nem tudom .
Viszont ha azt mondom neked a kérdésedre , hogy vegyél e ilyet ? igen ! Emberi mulasztás nem műszaki hiba . Az idők hosszú során az említett egyel volt ilyen esetem.
Hát akkor biztos hogy kihagyták belőle, mert haveromnak sokszor ez a baja, hogy kétsebességet sikerül beraknia. Na mondom is majd neki. Én tuti nem raktam bele olyat mert fogalmam se volt hogy van benne és régi katalogusom se nagyon van mely ezt jelölné. De most már tudom mire figyeljek legközelebb. Holnapi munkám is kiderült. Egy 952.3-ba bement a viz a motorba :((( Hála az égnek pedig laza napra számitottam. Bár remélem csak a hőcserélőjével lesz gond. Amúgy mire egyszer felhivtad a figyelmem az elsőhajtásnál arra a zéeger-gyűrűre jól jött, mert sajnos a közelmúltba volt szerencsém szét szedni.
Tehát : ez a manyus szántott volna és szerencsétlen mozgatott minden vezérlö kart . Addig csapkodta még részben meg szorult az útszelep a szűk olaj járat miatt fel forralta az olajt . ennyi a történet , a jav . meg 3 nap .
Na ez az , hogy a birka ki hagyja . Pedig fontos lenne. Ahogy kopik a támasztó tárcsa a csőtengelyen a fogaskerekek balancíroznak zörgést okoz . A legnagyobb baj az ha sikerül összenyomni két sebességet menet közben . Mint a jelen esetben volt .
Amúgy hogy öszinte legyek én sem hallottam még ilyenről, na jó olyan túl sok régi nyolcvana váltót nem szereltem csak kettőbe volt részem de hogy öszinte legyek azokba tuti nem volt ilyen :) Már lehet kidobálták belőle mikor elöször csinálták őket. De majd utánna járok mit tudok ezzel kapcsolatba.
Az van nekem is egy kosárral, de oda nyomtam egyet az esztergályos kezébe és már is hümmögött , hogy nem igazán tud vele mit kezdeni . Most itt tartok .
Vezérlőtömb ami fel adta . Találkoztam már ilyen esettel , a legrosszabba az volt az egészben , hogy a betöltö szürője is el olvadt és az még tetézte a hibát hisz végig ment a rendszeren .
Amit és ahogy , nem igazán hat meg . Viszont a fák hiánya ami megdöbbentő ! És gondoljon mindenki a csemetéjére és unokájára ! A legfrissebb adatok szerint 36% emelkedett nálunk a tüdőbetegek száma . A látottak is szerepelnek az okok között . Viszont , döntse el mindenki magában , jó e vagy nem .De majd rá jönnek idővel , a haszon vagy az élet ami fontos lesz .
Igen matekozni kell . Ezért van az , hogy a. 3 az ami jobb az emlitett munkagépekhez . Lassan ott vagyunk , hogy a munkagép ami választ a teljesítménybe .
Viszont kérdeznék ! Van e ilyen rúgóstárcsa valakinek fölösleges ? A váltó hézagolásához használható jobbra ill. balra ki hajlított belső fogakkal ami a csötengelyen helyezkedik el. Szélessége kb. 1mm. Örülnék ha volna valakinek egy db. A kis fülkés 80 váltóiban voltak be téve .
:-) Tudom, hogy sok... Mtz-hez igazabol nem valo a gruber. De ha szaraz a fold es tarcsaval 2x kell megjarni, akkor majdnem ugyanott vagy fogyasztasban... Elso menetben kb 15centi korul huzom. A tarackos reszekkel van gond. A tobbin 3.ba siman viszi. Most 11 kes van fent. Igy kicsit tobbet visz, mint a traktor szelessege. Fogyasztasban a szantashoz hasonlithato....csak gyorsabb... Tavaly a buzat gruberozasba(2x) vetettem.
Szegeny apam (isten nyugosztalja) frankon eltakaritotta a felujitasra varo munkahengert... Igy sikerult a rossz helyett rosszat beszerelni:-((( Tele a hocipom mara... Holnap folyt.kov.... (De szerintem a masik raktaron levo is rossz lehet... de sak kiprobalva derul ki) Ha nem lesz jo, akkor bedobok a fulkebe egy deszkat meg egy csokot...aztan ifa huzatoval irany rendsodrozni:-)))
Persze, ha már nekem is több fogalmam lesz a dologról könnyebben megy majd, de el kell kezdeni valahol, és tudjam hogy mit miért, és mennyit állítsak, ehhez tapasztalat kell!
Jaj bocsi,az írás előtt ébresztettek fel. :o))Tényleg a bal kerékről van szó,de a kutyus se csinál manapság ilyesmit.Kimegy az ember és ott pillanatok alatt be lehet lőni,vagy ha már ismeretesek pl a függesztőorsók,lakatok beállított menetszámai,akkor otthon is be lehet állítani.Ha nagyon szabályos akar lenni valaki,akkor a nyitóbarázdát másképp kell csinálni.Ahhoz a vízszintesen kell állni a két keréknek.
Hálistennek sehova,mert nincs nekem.(Szabival évek óta erről írkászolunk.Én pultospárti vagyok,ő meg az iparnak termel inkább.)Nincs gyümölcsöm semmi,mert várom a ,,sült galambot" egy ingatlanvásárló személyében. :o)))
Az eke akkor van jól beállítva,ha (nem nyitóbarázdában) szántás közben,amikor már belehúztad a talajba oldalról és hátulról nézve is vízszintesen áll az eke gerendelye.Ha a mélységet ezután állítgatod,akkor a harmadik pont függesztő orsót és a két oldalfüggesztőt is állítani kell.Könyv szerint úgy kell állítani-de ilyet senki sem csinál-,hogy jobb kerekekkel feláll a traktorral olyan magas bakra-2cm ,amilyen mélyen akar szántani.A 2 cm-t azért kell levonni,mert ,,papíron" annyit számolunk a tarlóskerék süllyedésére. A Te esetedben az eke ,,orron " jár,ha a hátsó fej lenne lejjebb,akkor ,,sarkon" járna.Valószínűleg az előzőleg kialakult eketalp alá,vagy bele megy az első fej és ezért nehéz a szántás.
A mai termes:-( Nehez volt a gruber... A tarackot osszehuzta, folyton emelgetni kellett...nem birta. Ful csere, munkahenger csere (ezek el voltak repedve) A csap eltorott...
Szép napot mindenkinek! Nem olyan régóta van internetem, ráakadtam erre a fórumra, végigolvastam, és nagyon jó dolgokat találtam! Van nekem egy mtz 50-esem, inkább csak úgy rám maradt, elkezdtem rendbetenni, és olyan kérdésem lenne, orrsúlyt érdemes-e rátenni, szántásnál van-e haszna?(elsöhajtás nincs benne) Tény és való ekét is be kellenne még állitani, mert az elsö ekefej túl mélyre megy,és van még rajta mit állitani.(még gyakorolnom kell) Kipróbáltam az antiszlipet is, ugy nem rossz, de valahogy nem az igazi! Elöre is köszönöm!
Na a fene egye meg.Ma voltam ezt megnézni: http://www.expressz.hu/auto/haszongepjarmu/mezogazdasagi/egyeb/hirdetes-22073350/
Sejtettem,hogy péntek van és nem szabad semmivel se foglalkozni,ami komolyabb dolog. Az egyik kerék felnije hosszanti irányban kb 30-35 centin elvolt törve.Valószínűleg túlterhelték.Egy szezont használták ,de az akkor el is tört :DD 100 ropiért ne kelljen már hegesztgetni...szerintem.
Megálltam a csodálatos Re FAJTÁS bemutatórésznél.nem idős ültetvény,de nagyon ritkára van ültetve.3 soronként még 1 beférne.
Az en 80-asomon is meggorbitette a felso szeles 2 fulbe tett csapot... Sajnos a ruszki gondolom utolag talalta ki ezt a fajta automata huzofej felszerelesere alkalmas pajzsot hatra... Amugy szerintem is anyagfaradas lehetett. Remelem nalam nem lesz ilyen...a gruber rohadt nehez. Potsulyok nelkul emelgeti az elejet:-(
Hello! Jól látom, hogy ez 50-es mtz ugye? nektek is ugye ha leengeded teljesen benyomja a felső csapszeget tieteket is ez nem zavar? Én sokat agyaltam rajta h lehetne kiküszöbölni? Némelyik 50-esen már olyan van, mint a nagyfülkéseken.. azok h vannak meg oldva? Erre a gépre is lehetne rakni olyan kis fület ahova a 3. pontot lehet tenni? Mert én akarnák, rá venni csak nem tudom h passzolna-e Köszi választ!
Elképzelhető, mert nem volt mindenütt friss a törés, és amikor látták a repedést egy anyagot pluszba ráhegesztettek. Most is volt, aki javítását javasolta, de itt iszonyú erőhatásoknak van kitéve, biztosabb az új, ha nem öntéshibás.
Az almás videokat láttam utoljára,meg a fiú talált a sorközművelővel,amikor almában húzod.Nagyon szép egyenes. :o) Köszi a meghívást,de mi gyakorlaton a suliban még 86-ban csináltunk ilyen rázógépes szedést szilvában.... Az iparnak mindenképpen a gépesítés a nyerő,viszont én szép lassan megpróbálok dísznövényre áttérni.Amit lehet tmindenütt gépesíteni kell,ott pl a cserepezést,földkeverést. Amit nem tud a külföldi sem gépesíteni annak meglátszik az árán is.
Nem olyan sok a gépesített szedés a meggyben. Nekünk most 8ft környékén jött ki 1 kila leszedése géppel. Napszámos meg 40ft/ kiláért jött volna. A gép 1óra 10 perc alatt leszedett 52mázsát. :DDD Hány napszámos szedett volna le ennyi idő alatt ennyi meggyet. A videókat láttad? Jövőre szívesen meghívlak egy szedésre. Annyi az egész lényege, hogy jó előre kell egyeztetni a rázógépessel az ethereles kezelés miatt.+-egy két nap belefér. Mai világban már az a termelő érvényesül legyen az kertészet vagy bármi más, aki mindent gépesíteni tud. A kézi munka erő nagyon drága. Lásd a 100 zsák újra válogatását.
Nekem meg a kisfülke kényelmével nincs bajom.Hiába nagyobb és otthonosabb a T 25 fülkéje,ha az ergonómiája nekem nagyon nem jó.Ellehetetleníti a munkát így sajna.
Á csak azért írtam,hogy nehogy átbaxák.Miskát is keményen áttolták tavaly az újfehértóiak,meg amit én vettem első évben Kondor vető is szép volt és mégis tiszta Y-os lett. Ja és a szakállt lehagytad. :DDD
2000-ben volt 320 forint egy kiló átvételi ára.Most nem tudom pontosan mennyi már évek óta,de valami 80 körül hallottam ilyen évben.Tavaly talán 40-60 lehetett.No ez a bajom a meggyel.Gépesíteni kell a szedést,az meg sok pénz (rázó),hozzá személyzet,stb.Itt mégha csak kisváros is,de már normális embert nem kapsz idénymunkára.Falun még talán van,de itt már nincs magyar,aki dolgozzon.A krumplit majd egy hét alatt tanulták meg válogatni,100 zsákot kellett utánuk újraválogatni. A krumplis képek tavalyiak.Most más fajta van,ami több szempontból jobb,de vannak rosszabb tulajdonságai is.Lesz kb 100-150 mázsa vetőméret,de neked ,mint ismerősnek nem ajánlom.Volt köztük néhány vírusos tő.Elvileg mindent el lehet vetni,meg nagyon szép küllemre is ez.Fémzároltat ajánlok .Ha mégis ilyet szeretnél,mint a képen van-én is ilyet teszek a Cleo mellé jövőre-akkor van szabolcsi címem,viszont nálam tiszta Y -vírusos lett.(burgi növényvédelemből és termesztésből diplomáztam ) Szóljatok rám nyugodtan!Nem akarom a trakis topikot összebarmolni... Szívesen látlak nálam ,ha gondolod a krumlis topikban,vagy privatban.:o))
Az biztos,hogy nekem is kéne egy kicsit venni,de abba a méretbe elkelne egy 40 lovas körüli is.Nekem 1,vagy 2 évig volt meg a T 25.A bolgár palántázóval nemegyszer felágaskodott.A szervot nagyon hiányoltam belőle, a derekam meg totál beállt néhány perc után a nem állítható kjormány miatt. Hoztam ide 80 kilométerről haza és Nyírteleknél kiírta a villanytábla,hogy ,,az ön sebessége 21 km/H" :DDDDDDDDDD Rosszul is lettem.(tökiggázon)
Szia!Köszönöm az infót,megnéztem és valóban el volt állítva.Most már nincs vele gond működik rendesen...A rádiót miről lehetne megtáplálni...nincs valakinek valami ötlete... Előre is köszi!
Ipariba a krumplira gondoltál? Én véleményem szerint jobb a keskenyebb kerék a krumpli közé. Neked azért nincs baj a nagy kerék miatt, mert jó szürke homokba van vetve a krumpli. Egy kötöttebb földön már nem biztos, hogy jó lenne a 80-assal járkálni közte 15,5-es gumival. Amúgy szép krumplid van. Vető méretű nincs véletlenül eladó olyan ami most volt gumó? Milyen fajták vannak ültetve?
Mtz-ébe is lehet rakni klímát és elég jót. Nyugodtan lehet vele permetezni. Nem tudom mi a bajod a meggyel? Én meg vagyok elégedve. Még ültetni kéne vagy pár hektárt. :)
Ez azért nem teljesen igaz. A fogyasztásban tuti verhetetlen. A másik dolog meg az hogy ha rendszeresen karban van tartva akkor a kormányával sincs gond. Nekem tiztől több évig volt meg de semmi panaszom nem volt rá, de a gazdaság kinőtte és sajnos útjainknak el kellettek válni. Én meg voltam vele vele elégedve. Az árral biztos hogy igazad van mert többet kérnek érte mint egy MTZ-ért. De megéri tartani egy MTZ mellé kisebb munkákat elvégezni.
Krumpliba tök mindegy.Most is azt csinálom.Biztosabbnak érzem benne a 80_ast,mint a T 25-öst.Egyes szerzők pl Kruppa ,,odavan" a max 25 centis kerékszélessédért.Semmi jelentőségét nem tapasztaltam 75-ös sortávnál még tavaly sem,amikor állati krumplijaim voltak.A szervo hiánya is elég csúnya több ha krumplinál és egy soros szedőnél. Lehet rá venni művelőkereket.... Az iparitól meg tudod,hogy idegbajt kapok...
A szállításnál gondoltam olcsóbb MTZ -re.A gyümibe meg csak olyan lenne jó,amiben légkondi,meg tökéletesen záró ajtó,stb van,ha már az ember permetezget .Iszonyatos pusztítást csinál a májjal,meg az egész emberrel minden kemikália. A másik haver permetezni (2 ha meggy,amit ültetés óta ki akar húzni :o)) és 3 ha almába,meg a 100 hektár feletti szántókra)egy Proximat.
Itteni viszonyok közt a két traktor azaz t25 és egy összkerekes mtz elfér és már lassan meg is engedhető. Amúgy mennyi területre keresel gépet úgy cakkom-pakk? Kertészet gyümi szántó minden egybe?
A t25 jobb kertészetbe mivel azt eredetileg a ruszki oda találta ki. Árban tényleg az 550-es jobb mint egy t25, de a sor közé jobb a t25, meg könnyű munkára negyed annyi gázolajból elpetyeg. Meg a talajt se tapossa annyira, nem mindegy, hogy pl.: a krumpliba t25-el vagy mtz-vel mész be.
Én a gép részére akarok jobban utalni, de bele kell vinni a gyümit is. :) Én nem vagyok a bérszállítás híve, főleg léalmánál mert ott most már ütemezve kell vinni az almát pl.: 2010.09.12.-én 12:25 percre. Azt hiszem 1 óra türelmi idő van ha ettől többet késel akkor cumizol. A bérfuvaros soha nem fog időben menni stb és még sorolhatnám. Abban meg igazad van, hogy nem kell új gépbe gondolkodni egyből. Egy olcsóbb jó állapotú mtz is megteszi azt amit egy új. Meg a másik a mai időjárási viszonyok miatt nincs idő 1 tartályládákkal hurcolni befelé az árút.
Meg kell nézni,hogy a mankósnál a kopás csak a perselyen jelentkezett,vagy magán a függőn is.Ha a függő is kopott a perselynél (ált ott kopik,mivel másutt nem érintkezik) ,akkor nem ér semmit,csak a mankós tokja,meg esetleg a csapágy,de ha már az ember felújítja,akkor abból -én legalábbis- újat szoktak betenni. Ha nem kopottak a függők (mankóstengely),akkor kb a bolti ár felééert oda lehet adni.Szerintem ugyanez vonatkozik a másik alkatrészre is. (utángyártott új mankóstengely tok nélkül 11-15 ezer körül lehet mostanság)
üdvözletem olyan kérdésem lenne hogy van nekem mtz82-es agyam a mankós tengellyel (ha jol tudom így hivják) 2db felújításra szorul meg van a váltó oldalán lévő kivezetés ezekre úgy néz ki hogy lenne vevőm. mennyit kérhetek érte? a segítséget előre is köszönöm
T 25 árán lehet venni 550-est és az ezerszer többet tud.A T 25-ösök túl vannak értékelve és se szervo,se kényelem,még a kormánya sem állítható.A kis méret mellett csak a fogyasztása a pozitívuma.
Helló!Kecskéket tartok nem sokat olyan 40db van most nekem meg egy kis földem.Még venni akarok földet max 5ha akarok.Nagy gépet nem akarok rá venni mert 2 ha szántó lenne többi luci meg széna.Azt akarom kérdezni hogy akinek van T 25 ös gépe szerinte az elég lessz 5ha ra?
Az MM106-on,vagy 111-en van,de a körte vadra menne,igaz gyengébb alanyra.Az alma MM106,111 féltörpésítő kisebb évi növekedéssel,mint a körte vadalanyon. Ha nem akarod itt ,,összegyümizni" a topikot,akkor írjad hozzám a fórumba,vagy privatba.Iwiwen is vagyok teljes névvel néhány napja. Traki Van ez a játékpótkocsi,amit az agroker árul és van egy fazon itt a megyében ,aki csak Goldikkal és ezekkel a minimanó pótokkal oldja meg a szüretet.1 tartályláda fér rá. A szállítással kapcsolatban meg így van,ahogy írod.Van ez a haverom Lajosmizsén,aki Goldizik és neki van egy 820-as is.Ha kimondottan a szállításért megy a nagy gép tartása,akkor azt simán meg lehet csinálni a gépek bekerülési árához viszonyítva fillérekből bérmunkában.Ha az ember ragaszkorik a sajáthoz,akkor meg a szállítás miatt lehet venni egy olcsóbb MTZ-t,meg pótot.
Nekem csak egy bajom van a kicsi gyümi művelő traktorokkal, hogy szállításra nem valók. Arra kell másik jármű. Láttam Lamborghini 88lovas gyümi művelő traktort Ifa E5/2-es póttal ami almával volt megrakva kb 60q-a. Majd összesz@rta magát a traktor. Egy mtz 820-as egy hw8011-est extra magasítóval almával megrakva vígan elvisz, de egy gyümi művelő meg se mozdít. Vagy ha mégis akkor fékezéskor a pótkocsi megelőzi a traktort azaz a traktor felett átmegy a pótkocsi :) Ilyen körülmények között ami itt van arra meg luxus két traktort fent tartani. Egy 820-as mtz 20hektár gyümivel kényelmesen megbír még akkor is ha csak 1 fajta gyümölcs van ültetve.
Itt 5,5x2,5 rezisztens almába az MTZ-820.2 és a Zetor Proxima 105lovas kényelmesen elfér. Nem veri az almát. A tuti térállás az én véleményem szerint 6x3 minimum. Amúgy a körtében én is gondolkodtam először kicsiben.
Én a ragasztást nem ajánlom , akármilyen csodaragasztó szerintem 1-2 nap oszt kiveri, minimum megoldás a fémporszórás , bár a multkor is ajánlottam valakinek és Katalog mester azt mondta hogy az sem birja sokáig, igaza lehet de azért én esküdnék rá hogy valameddig birnia kell, más kérdés annak is a költsége lehet majdnem kifutja az újét.
Üdv mindenkinek . Elvileg lehet a munkahenger is, ha mondjuk a szárnál visszaengedi az olajat a kormmányműházba , ha nem az akkor a vezérlőszelep tolattyú vagy ház sérülés .
Sziazstok! Lenne egy kérdésem Az 550 es kormányoszlop javításba kezdtem. Balra alapjáraton is könnyen tudom tekerni a kormányt, de jobbra nagyon nehezen és nem is fordul annyira alá.Holtjáték nincs a hidraulika szivattyú is jó. Az oszlop alján a kormánykart levettem,de a kerekek így könnyen fordulnak minden irányba Mi lehet a hiba? A kockaszelep vagy a munkahenger Szerintetek?
A kerékagyak darabonként 4 helyen repedtek el... Akkor az megy a haszonvasba. A féltengelyek ragasztós megoldása mennyire tartós? Mivel afelé hajlok mert fémszórást is a közelemben nem tudok... Vagy ha esetleg valaki Zalaegerszeg, Szombathely körzetében tud ajánlani. Féltengelytok akkor a jelek szerint követi a kerékagyakat... Nem tudom használtat érdemes venni?
Szép napot minden fórumozónak !! Laci vagyok, súlyos mozgáskorlátozott gyerekkorom óta Mtz-fan. Műszakilag nem nagyon értek a traktorokhoz csak egyszerűen rajongok értük, az mtz-hez kellemes gyerekkori emlékek fűződnek különösen a régi bukócsöves 50-hez. Most egy kicsit gondban vagyok, az lenne a kérdésem, hogyan lehet megkülönböztetni a nagyfülkés 550-est,552-est, 572-est a nagyfülkés 82-estől ?Úgy értem például a hűtőrács, az első lámpák, a gumik mintázata esetleg a kipufogók el helyezése alapján
Ha a féltengelyen van kopás, azt fémszórással vagy fémragasztóval lehet javítani, de ha a ház van kikopva akkor jobban jársz a cserével. Kerékagy nekem is volt már repedve, a hegesztés addig tart, amíg ki nem hűl a vas, utána reped.
Ja itt is a legtöbben azzal csinálják,de már az új modern ültetvényekbenn nyuszkók,meg JD-k szaladgáltak.Az országban másfelé járva újabb gyümibe nem láttam sehol MTZ-t.A legtöbb helyen nyuszik mennek.3 hét múlva megyek Ausztriába,meg lehet,hogy tovább is.Ott is szétnézek a Lagerhausban még munkagépeg kategoriában is.
5X3-as körtét akarok.A körtének a dunántúli klímát kivéve,meg a vizek közelét meg elő kell segíteni a párásságot.A haveromnak Goldi Star 80-as van őszibarackba,mondjuk ő 70 kilós.:DD én meg 155. Azért kéne a kisebb,hogy a sorközbe minél jobban be tudjam engedni a fát és amúgy meg a termőíveket se bántja a fülke.
Sziasztok! Kettő kérdésem lenne,az első mi van akkor ha az mtz 80-asba(már a panorámafülkés változat) csak 60fokig melegszik fel a víz,de amúgy tökéletesen működik,legalábbis nem venni rajta észre semmi hibát.A másik kérdésem honnan tudom megtáplálni árammal a rádiót...:) Egy kezdő.....:) Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!
Tapasztalataim szerint nem feltétlen. De azért egy idő után szokott javulni. Amúgy ugyanez van a 1523.3 és nagyobb traktorokon csak ott van egy plussz hidraulikus rásegitő és az tényleg olyan hogy szinte észre sem veszed hogy nyomkodod. De valamikor meg új korába elég benyomni. Hát ez szerintem változó, de az biztos az idő múlásával változik. Pl találkoztam olyannal hogy 921.nél alig lehetett benyomni a kuplungot, és szétszedtem és az a rúd amely a csapágyat mozgatja középen ahol el van gyengitve el volt repedve és szorult , csere után kézzel nyomkodtam a pedált.
Most per pillanat nem fog menni mert nincs raktáron 922-es de rajzot azt lehet tudok majd róla szerezni. Amúgy hogy öszinte legyek nem volt még bajom a felezővel, a kuplunggal sem , inkább a fékkel volt próblémám többször hogy el kezdett folyni a munkahenger, de az is azért mert valami piszkos olajat öntöttek bele és a henger falába belemart. De szerintem ha az ember figyel rá akkor nincs vele gond.
A hidraulikus kuplungot lefotózhatnád. Érdekelne, hogy hogyan van megoldva mi hova van fogatva. Gondolkozom én is az átalakításon és a fotók sokat segítenének. Csak a kuplungról elég.
Merev hidas, szinkron váltós a felezője hidraulikus, a kabin más rajta, fék, kuplung hidraulikus müködtetésű, hidraulika monoblokkos, alacsonyabb, és drágább jóval de azt hogy mennyivel nem tudom de drágább jóval. Amúgy minden más ugyanaz. Jah és átkozott egy megoldás a tank. Egy nagy tank van hátul, amely el van választva és ott van a hidraulika tartály is, persze nem túl vastag lemezből van az egész és szépen összeszokott folyni a cuccos többségükbe.
Hát Lombardini motor van benne. Nem tudom mennyire bevállt motrok, de eddig amennyit 320-ast eladtunk nem volt gond velük. 622- 2199 köbcenti motor van nyomaték: 178 nm nyomaték rug:15 % jah és 3000 fordulaton
Szerintem is. De a 820 sima szöghidas valamivel jobb mert fordulékonyabb meg a hátsó kereke kisebb és így valamivel keskenyebb. Ha homlokrakózik sokat akkor 820.2
Nekem az nem tetszik a 622-esbe, hogy 2100ccm-ből hozták ki a 60 lovat. Nyomaték nem sok lehet a gépbe.
Annak nem lesz akadálya. Majd még lehet video is lesz mert szoktunk mi is ilyen bemutatókat tartani és szoktak videozni , majd elkérem őket és feltöltöm.
Miért akarsz olyan kis trakit gyümibe? 820 tökéletes. A sűrű sortávolságú gyümölcsössel csak a sok gond van. Rengeteg permetezés stb. Amennyivel többet terem annyival több a kiadás. 6x4 vagy 6x3 térállásba még elfér az mtz.
Most nincs sajnos majd holnap csinálok. Majd videót is csinálok beinditom:D Cseh adagoló van rajta, az biztos. Többet nem tudok mert nem néztem még nagyon.Majd holnapra lesz infom. e belül az biztos más a müszerfal meg az óra is ami bennt sokkal jobban tetszik :)
Most én se tudok pontos adatokat, de a 1523-asban lévő deutz motor nyomatékban sokkal kevesebb mint az orosz motor. Hát még az elektronikáról ne is beszéljünk. Akkor már hozzátok megérkezett az orosz Eur3-as motor. Én még csak hallottam róluk. Fotód nincs róla véletlenül? Mennyit változtattak rajta?
Van nálunk most egy 952.4 kb 1 hónapja jött. Abba orosz euro 3-as motor van. Az jobb mint a deutz és olcsóbb is. Deutz motor elég sokat dob a traktor árán és az a sok elektronika kinek kell? Szervizelése nem kis pénz. Pontos értékeket nem tudok most neked mondani de holnap megnézem, de azt hiszem 130 Le-ig a Deutz labdába se rúghat teljesítményileg az orosz motorhoz képest. 1221-ről nem tudok véleményt mondani mert azzal még nem volt szerencsém Euro 3-as kivitellel.
Idén áprilisban volt Nyíregyházán az Agrokernek bemutatója. Ott videóztam a gépeket. Igen a 1221.4-es már a deutz motoros volt. Nekem nem tetszik az a motor. Az orosz 1221-es motorjához képest gyengécske a deutz.
Jó kis tárcsa, csak kicsit elméretezte a ruski és elég széles összecsukott állapotba. Amúgy ha eléred vele 10-11 km/h sebességet és tudja tartani akkor szép munkát csinál. A gazdája elégedett vele, de amúgy ő 210 lovas Case-el húzkodja. Amúgy én is 820 ajánlom. 622 elég drága traktor és azért a mégis csak 80-sod van.
Ez amugy merre volt? Gondolom valami bemutató volt mert ahogy néztem volt ott 1221.4 is és ahogy figyeltem a videot az Deutz motoros volt nem? Amúgy jó hangja van neki mikor megy:D
Én a helyedben 820-ast vennék. Ez az a gép amit a barázdában meg lehet javítani ha kell, meg minden utcában van hozzá alkatrész. A többi géphez nincs mindenhol alkatrész. 820 hagyományos gumikkal gyümibe kényelmesen elfér. Kertészetbe, meg a kisfülkésedet egy jó állapotú T-25-re cserélném. A t-25 végezné a könnyű munkákat.
Hát kutyavilág ez.Az még érthető lenne,hogy ha Lombardini motor van benne,akkor drágább valamivel,de az már sok(k),ha ilyen drága lenne. Jó a 95-re a jogsim (mg vont+nehézpót+munkagépek),de 2 évente vizsgáztassa a fene.Nekem egy 60 lovas akár a zöldségbe,akár gyümibe elég lenne. Egy 820-ast talajművelésre,szállítgatásra tartanék.Azt viszont lehet,hogy érdemes átgondolni,hogy a 4,2+áfa pénzért+költségek meddig szántják a földet nekem....Az egyik barát két db T 25-sel műveli a földjeit és a szomszéd 80-ával szántanak. 60-as kategoriában ki mit ajánl?
Köszi, 66 centisek. Hát igen a hangért kár de akkor csak fényképező volt és az valamiért hangot nem vett fel. Majd holnap körbe nézek fönökömnél ő is mindig levideoz mindent neki biztos lesz hang is a videoin. De majd legközelebb igyekszem normális videokat csinálni, mert azért ezeket a motrokat hallgatni szerintem élvezet :)
Szia! Itt is látható(oldalszéleken reklám,stb) animációk lejátszásához szükséges program ami beépül a böngészőbe. Megjelenni azért jelenik,mert esetleg frissítést kér,vagy valami miatt elidul az is.
Sziasztok!A számitógépet amikor bekapcsolom sokszor megjelenik egy nem magyarnyelvü kiirás.A főcime a következő /Adobe Flash Player/.Szerintetek mi lehet én nemtudom.
Az oké, de van hátul is szelep ami a kuplungház felől van és nem álítható annak a legkisseb a nyitónyomása 0,6-0,8 bar körüli, csak egy egész vékony rugó van benne , nem -e azzal van a gubanc.
Szétkaptam a masina hátsóját, majdnem elsírtam magam. Kerékagyak kb 4 helyen megrepedve, Féltenegely és féltengely csapágyhelye kiverődve. Érdemes - illetve lehet - javítani a csapágyhelyeket? Vagy menjek vegyek újakat? Ennyi van belőle..
Üdv mindenkinek. Az durva ha álandóan szétmennek azok az öszekötőcsövek, meg kellene nézni hogy a centrifugálszűrőben valamelyik szelepe nincs- e beszorulva. Ott nem lehet akkora nyomás hogy szétverje álandóan a csöveket.
Először az olajhűtő tetejét és a csövet összekötő gumicső. Na egy fél év múlva ismét elszállt. A múltkor kirepedt de azt cseréltem egy erősebbre. Most meg a visszafolyó ágban ment szét a cső. A helyi boltban kapható levegő/olaj cső.
A 622-est azért nem veszik, mert az árából kitelik egy 1025.3-as simán. :) 6valamennyi milka +fa az ára. A 921.3-as jó traktor de a motorja miatt fekete rendszámos lesz. Viszont a kis mérete ellenére a súlyából nem sokat veszített ami hatalmas előny a kategóriájában.
Megvan a heti örömhír is. Az kb 50 üzemórás blokk meghalt. Elpukkant egy cső a olajnyomást még mutatta. Kijöttem a föld végére járt alapjáraton mert 90 fokos volt a víz. És egyszer csak megállt. Ez a 3. cső pukkanás volt. Természetesen van benne egy kis usererror is de azért azoknak a csöveknek bírni kellene eddig mindig máshol pukkant el. 2 éves csövek a gyári orosz már töredezett volt látszott a szövet semmi baja nem volt. De egy valami vigasztal, hogy ha már szét lesz szedve akkor turbós dugót hüvelyt kap később pedig megkapja a turbót is. :)
Sziasztok! Most fogok először hozzányúlni a hidraulikához. Néhány alapvető dolgot szeretnék kérdezni. Először is, hogy lehet leengedni az olajat, hogy a lehető legkevesebb maradjon a rendszerben? A másik pedig, érdemes-e a szivattyút felújítani, vagy jobban megéri újat venni bele, ha igen milyen típust ajánlanátok? Gondolom egy olyan szivattyúval aminek kézzel érezhető holtjátéka van, nem érdemes foglalkozni. Köszi szépen előre! Ja és olaj, ha mondjuk 15W-40-es motor olajat rakok bele, az nem lesz túl sűrű?
Sajnos ebbe nem tudok tanácsot adni mert ilyenekkel nem foglalkozunk de biztos vannak kereskedések ahol tudnak neked jót ajánlani talán most ebbe a nehéz helyzetbe még jó áron is :)
Igen láttam már ilyet azt hogy ugyan ez a márka e azt nem tudom csak azt hogy 1025-el használják. Szomszédomnak is van bár az eléggé ös régi az hogy milyen márka azt nem is tudom, de biztos nm ilyen.
Állítólag jövőre lesz géppályázat ,azért érdekelt volna,hogy a 622-est lehet-e majd kapni. Most lesz a Farmer-Expo Debrecenben,de a hülye Goldonival,meg Fergákkal,JD-kel lesz tele.MTZ-re alig emlékszem a múltból.2 éve voltam utoljára.Na majd kiderül....
Igen áruljuk ezeket, a cég az lényegtelen hogy hol dolgozom, de ha lesz valami uj traki akkor majd igyekszem képet hozni nektek vagy valami leirást róluk esetleg videot is ha lesz :))) Annyira nem nagyon szoktam sűrűn lenni szóval megmaradnék itt nekem ez a forum is elég :))
Itt is szívesen látlak akár videoval,képekkel,leírásokkal,de a céges cuccot is beteheted,had okuljunk. http://agrarforum.lapunk.hu/?modul=forum&a=23317
Ez a 622 azért nincs 28000 euro, igaz klima nincs benne de légfék van 1 és 2 körös is van szerelve minden traktorra. Bár a két kört nem tudom minek teszik rá erre, inkább a nagyokra lehetne mind a kettőt egyszere, de erre rá tették mindkettőt. És nem is olyan bonyolult megoldással :) Ja és amúgy megfelel minden féle európai szabványnak és követelménynek. Azt nem tudom mennyi 921-es Mo.-n de van nálunk egy de nagyon elégedettek vele, és már van benne 3000 üó. Szerintem jó kis gépek. 320-ra térve nem értem a megosztottságot. Igen jó kis gépek erősek, strapabírók és az áruk is igen kedvező kategoriájukba más traktorokhoz képest. Már eleget eladtunk belőlük és nincs panasz. Sőt csak pozitiv kritikát hallani róluk. S szerintem eléggé eltalált kis masinák.
Ez az !!!! Néztem SAME Doradot 60 lovast és 28 ezer Euro+áfa körül van légfék,klima nélkül.Igaz,hogy pályázatnál feljebb lehet vinni az árát és így a támogatás..........,de hát így is jó drága,viszont nagyon jó volt a fülkéje,meg az egész belül.A 422-es közel 4 millió és 4 millióért 820.1-est lehet venni.Ki a fene érti ezt?Azt meg pláne nem értem,hogy miért nem hozzák be ezeket a 622-eseket?Gondolom ,mindent be kell vizsgáltatni EU szabványra. Állítólag még egyet sem adtak el az Agrokernél a 921.3-asból,de országos szinten is egy behozott 422-ről tudok,de utolsó info szerint még azt sem adták el.A 320-sokat meg szidják is meg nem is,viszont azok is eléggé drágák a maguk kategoriájában.
Szerintem is az 921.3-as traktor. Amúgy létezik 622-es traktor az amire szerintem gondolsz az 60 lovas. Ebbe a traktorba is mint a 422 és 320.ba is Lombardini motor van. Képem van róla, volt benne részem kipróbálni. :)
Sziasztok! http://www.youtube.com/watch?v=g-TQL1_BeVI&feature=player_embedded A videon amivel permeteznek az 921.3-as,vagy teljesen hasonló,csak más,kisebb motorral?Én ugyanannak nézem,de a Mo-n forgalmazottól eltérő a motzorháztető. http://www.agrosat.hu/traktorok/mtz_traktorok/mtz_921_3_belarus_traktor_95le__keskennyomtavu_gyumolcsos_es_allattartashoz_ajanlott_gep_
Kérdés még,hogy miért nem hoznak be ettől az állat 95 lovas dögtől kisebb teljesítményű kertészeti MTZ-t a 422-es és a 921-es közötti tartományból.Szabi említette régebben,hogy van valami 60 lovas körüli is....
Már rég óta pályáztam erre is és nagyon meg tetszett. Kifogom mihelyst lesz rá alkalmam. :D Zöld színű grammer ülés van benne. Az előre hátra mozgása tetszik nagyon nem te rángatózol hanem az ülőke mozog előre hátra a talpon, no meg két oldalra minimálisan fordul. Váltója jól elvan találva .
Ez igaz kényelmesebb mint az elödei :) Majd ha adódik lehetőség vagy vala mi bemutó próbáld ki a 1523-ast az szerintem még jobban fog tetszeni vagyis nekem jobban tetszik. Bár igaz ott már a fülke tartó bakok is jobbak, de azzal szerintem igazán élvezhető a traktorozás főleg ha egy jobb fajta Grammer van belerakva :)
Üdv! Hát elég rég voltál már fent. :D Tényleg nagyon jó le a kalappal előtte, kényelembe meg nagyon is jó így a nagy gumik jól fel veszik az úthibákat és csak hajókázik az úton nem pattog. Ahol a rugózott fülkés kékkel mentem 25 öttel ott ezzel 30 at is lehetett.
Elég rég voltam már itt nagy bánatomra, lehet nem is emlékszik rém senki :)de viszont eléggé kellemesen telt a délelöttöm visszaolvasgattam a hozzászólásokat :) Nincs senki most kivel lehet beszélgetni?:)
Na ehez mit szóltok ? Ez a gép a melóhelyen van , ezzel kaszál ott egy kft( mondjuk az inkább idétlenkedés mint kaszálás), meg télen sót szórnak( utána b@sszák lemosni a gépet). Kb 10 éves lehet a gép a fülke szana szét szaggatva meg rohadva, most le van a képen csukva a fülke tető de májusba amikor minden nap esett ki volt nyitva végig, ajtó egy se rajta ablak nyitva igy ált az esőn. De viszont a motorjának, meg a váltónak, tök jó hangja van.
Üdv! Nagyon jó kis gép csak egy gondja van elakadásnál nincs se füst semmi csak áll a gép és kapar. :D Jó erőbe van motorikusan nagyon könnyen indul igaz 24v 1 fél fordulat gázpedálnyomás nélkül és jár A váltó szinkron része az tökéletes akár egy sz.g.k. A kis váltó az recsegni szokot?? Cseh adagoló van rajta.
Ja és minden olajcserénél a szűrőt takarítani kell. Ismerek olyan gondos mtz tulajt aki olajcsere között 1-szer takarítja a centrifugál szűrőt és a levegőszűrőt is.
Több mint valószínű. Általában 250 üzemóra vagy 1év a motorban az olaj csere periódusa amelyik hamarabb következik be. Ha nagyon poros helyen dolgozik a gép akkor a csereperiódus a felére csökken.
Szóval az lenne kérdésem, hogy pár napja előjött egy számomra érdekes hiba. Szóval amikor beindítom a motort, akkor 2-3 másodpercig nem alszik el az olajnyomásjelző lámpa, és az óra is 0-án van. Szerintetek ez károsítja a motort, és mitől lehet a hiba?
Tudom láttam már itt a fórumon csak jó ha saját képed is van róla. Amúgy ha nem lettem volna lusta a tarlón biciklizni akkor akkor Vizsláson még lőhettem volna egy John Deere kombájnt egy Deutz-Fahr Agrotron 215-t és egy 100-as Deutz-t. Erről is csinálhattam volna szebb képet is csak elbeszélgettem az időt a gyerekkel meg a kombájn learatott addigra. Nem baj majd megy még ő oda bálázni meg Vizslásra is.... :-)
Tudom de sajna 1-2 ember így gondolkodik. Ősszel meg tavasszal megtárcsázza a földet esetleg ad neki egy kis műtrágyát és el veti a kukoricát. Ősszel meg amikor silózni kell csodálkozik hogy mért olyen kicsi a kukorica. Ja és több gaz van benne mint kukorica mert ugye a permetezést is elhagyja mert az is drága. Meg csak kukoricát vet minden évben és ugyan oda. Nesze neked vetésforgó.
Sokat számít, olyan területen amin áll a víz nagy esőzés után, ha megvan lazitva akkor el issza a vizet. Meg abban a mélységben megszaggatja a talajt, a következő évi termésen is meglátszik majd.