Keresés

Részletes keresés

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21433

Igen, nem áratana rendet vágni ebben a témában, mert sok olyan állomástávos vonal van ahol vannak kijárati hívásfeloldók, és ugye utasítás szerint nem cselekszik a mozdonyvezető másképp mint amikor van és be van kapcsolva meg mint amikor nincs vagy nincs bekapcsolva.

 

Az egyedüli értelme talán az lehetne hogyha van az állomásközben amire történetesen a kijárati jelző előjelzést ad, akkor jelezheti hogy a következő jelző márpedig maximum sebességgel szabad, de utasítás szerint ilyenkor a mozdonyvezető lehetséges hogy szembe találja magát egy vörös fedezőjelzővel.

A másik hogy a bekapcsolása indítja az állomási indítású vonali sorompókat is, de hát erre meg ott van a pótkötél áramkör.

 

Előzmény: _Nyuszi (21430)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21432

Vagy kiteszed mindegyikre, ahol a feltételek megvannak. :-)

Vezér uram meg majd kiválogatja. :D

Előzmény: Vendégsín (21431)
Vendégsín Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21431

Mindenesetre egyvágányú pálya, bármelyik kezdőponti kijárati hívójelzés bekapcsolásakor magától megjött...

 

Hát, többvágányú pálya, vagy elágazó vonalak esetén nehéz lenne kitalálni az önműködő bekapcsolódását...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21427)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21430

"Automatikus hívásfeloldóról D55-nél nem tudtam, (...)"

2-es vonal felső részén van legalább egy olyan D55, aminél kiépült ez, de ki lett kötve az összes ottani D55-ből a HiF, lévén állomástávolságú a közlekedés a plusz információt nem hordoz a be- vagy kikapcsolt állapota.

Előzmény: korpi41 (21418)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 21429

EBO a németből átvett egyszerűsített kezelőfelület rövidítésével egyenlő?

Előzmény: _Nyuszi (21401)
431001 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 21428

Egyezik. Hegyeshalom felé létezik ez a funkció, Oroszvár felé ugye RPB berendezés és állomástávolságú követési rend van. 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21427)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.08 0 0 21427

Haloványak az emlékeim, rajzot nem találtam sajnos, és ez még a KöFi/Fesítés előtt volt, nem tudom hogy ott változott-e valami ezzel kapcsolatosan.

 

Mindenesetre egyvágányú pálya, bármelyik kezdőponti kijárati hívójelzés bekapcsolásakor magától megjött a hívásfeloldó ha a feltételek adottak voltak.

Csak TM!-mel sikerült kikapcsolni, amikor a teszteset azt kívánta hogy ne legyen bekapcsolva.

Előzmény: korpi41 (21426)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 21426

Melyik végén? Áramkörileg esetleg tudsz róla valamit?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21425)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21425

Automatikus hívásfeloldóról D55-nél nem tudtam

 

Én egyet láttam élőben, ami Rajka, de az biztosan valami egyedi mókolás.

Előzmény: korpi41 (21418)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.07 0 1 21424

Hááát, be van kapcsolva... itt-ott, így-úgy.

 

Előzmény: r1232 (21421)
király2644 Creative Commons License 2023.08.07 0 1 21423

Az pénzügyileg egy 0-val nagyobb projekt lett volna ....

Előzmény: H_CS (21420)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21422

Mert az L1-re kapták a pénzt.

Előzmény: H_CS (21420)
r1232 Creative Commons License 2023.08.07 -1 2 21421

bár nem működik..

 

De, működik.

 

 

Előzmény: H_CS (21420)
H_CS Creative Commons License 2023.08.07 -1 0 21420

ETCS L1 fejlesztése: A jelenlegi L1 szintű ETCS esetében a pontszerű jelfeladás korlátaiból következő, bizonyos forgalmi szituációkban adódó jelentős forgalomkorlátozó hatások lépnek fel, jelentős szűk keresztmetszetet létrehozva. A szűk keresztmetszet kiküszöbölése érdekében, a nem megfelelő rendelkezésre állású ETCS L1 vonatbefolyásolási rendszer továbbfejlesztése érdekében rendszerkiegészítések (infill balizok telepítése, diagnosztikai rendszerfejlesztés) megépítése a vasútvonalon, valamint a Baseline frissítése az átjárhatósági előírásokat teljesítő 3.6.0-ra. Az ETCS L1 fejlesztésével további forgalomkorlátozó hatások is kiküszöbölhetővé válnak, ami hozzájárul a menetrendszerűség javításához is.

 

A "szent" L2-t miért nem építik ki? Ha már máshol kiépítették? (bár nem működik...)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21404)
H_CS Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21419

Jó, csak van annyi különbség, hogy Hegyeshalomban elektronikus berendezés van, míg Ferencvárosban, illetve az elpultos állomásokon Dominó, amihez van egy külön számítógép, amivel "távvezérelhető".

Ezért kellene olyan kialakítás, hogy a monitor, a billentyűzet és az egér (esetleg a videókártya) cserélhető legyen, ha szükség van rá.

Előzmény: markodonat (21400)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21418

Automatikus hívásfeloldóról D55-nél nem tudtam, KSW-90H esetén automatikus.

 

Áramellátás visszajelentésnél az a szokás (ismét ÁLTALÁBAN), hogy minden visszajelentés alaphelyzetben világít. Ha probléma van, akkor villog. Ha akkor a probléma, hogy nem tud villogni (hiszen mégiscsak az áramellátásról beszélünk), akkor pedig sötét.

Előzmény: 431001 (21417)
431001 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21417

Nagyon szépen köszönöm a részletes választ! Van még egy-két furcsaság, ami szemet szúrt (kijárati hívónál, ha a feltételek teljesülnek, automatikusan kivezérlődik a hívásfeloldó, ÁR.ELL. ZAV. ablak alaphelyzete

a nyugvó fény stb.), de ez izgatta leginkább a fantáziámat.

Előzmény: korpi41 (21414)
Divrotcé Creative Commons License 2023.08.06 0 2 21416

Ha a végéről visszafordulok, akkor belegabalyodok a csakelpultos D55-ökbe. 

Előzmény: _Nyuszi (21401)
király2644 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 21415

Így is lesz, Hegyes és Komárom távvezérelhető lesz, de alapvetően helyi üzemben fognak menni. Győr nem, az helyi, EBO2-vel. A többi AKF-et kap (ileltve az AKF-ek is D55 EMU-ról fognak menni).

Előzmény: Fizolti (21412)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.06 0 2 21414

ÁLTALÁBAN az időzítéses kialakításban a bejárati jelző gombját kell nyomni. Az állomásvéghez tartozik egy topológiának megfelelő áramkör, amit eredeti kivitelben a KO és a jelző gombjával lehet megtáplálni. Mivel időzített esetben a gombkezelését "el kell tárolni", egyszerűbb volt úgy megoldani, hogy az ehhez szükséges áramkörök csak a topológiai rács egyik végére épüljenek ki, mivel mindegy, hogy honnan táplálod meg. És akkor már célszerűen a bejárati jelzőt választották, hiszen abból általában kevesebb van egy állomásvégen, mint kijárati jelzőből. Ezért került oda a visszajelentő ablak is.

 

Megj.:

- Biatorbágy korai zsenge, ott a KO időzítés visszajelentőablakból csak egy van, a KO közös gomb mellett. Most a KÖFI-sítésnél szabványosodik

- akad olyan szituáció, hogy az időzítőóra kiépül, de a közelítési szakasz vonatérzékelése nem, itt mindig stabil 3 perc az időzítés a közelítési szakasz foglaltságától függetlenül (Csorna)

- elméletileg lenne arra lehetőség, hogy minden bejárati jelző saját időzítő órát kapjon, de eddig még ilyennel nem találkoztam. Vagyis egy óra van, ha a lejárta előtt egy másik jelzőre is kezelsz KO-t, akkor újraindul az időzítés. Vagyis az utolsó kezelés után 3 perccel fog az összes kiadott parancs végrehajtódni.

- a KO megoldása nem függ össze mereven a berendezés életkorával, ez az egyik legkedveltebb utólagos funkcióbővítés

Előzmény: 431001 (21413)
431001 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 21413

Sziasztok! Bár nem tartozik szervesen a témához, de közelebbi kapcsolatba kerültem egy olyan D55-tel, ahol a k.o.-nak mindenféleképpen 3 perc időzítése van és a sikeres kezeléshez az érintett bejárati jelző nyomógombját kell a kényszeroldás nyomógomb mellé megnyomni. (kijáratnál is) 

Bevallom őszintén, személyesen ilyen megoldással eddig nem találkoztam, pedig dolgoztam hasonló korszakban épült berendezésekkel. (1978-1982)

Az az érzésem, hogy egy későbbi átalakítás eredménye a dolog, (a k.o. időzítésében szinte 100%-ig biztos vagyok) viszont nem értem a miértjét. Valaki esetleg el tudná magyarázni?

(arra tippelnék, hogy mivel csak két k.o. visszajelentő fényablak van a két bejárati jelző talpánál, a kezelő látómezejébe kerüljön, hogy sikeres volt -e a kezelés vagy sem)

Fizolti Creative Commons License 2023.08.05 0 0 21412

Pár éve azt hiszem Andó Gergely tett be némi anyagot erről, azok szerint Komárom és Hegyeshalom alapvetően helyi kezelésű lenne, de haváriahelyzet esetére kiépülne a távvezérlés lehetősége. E mellett Budaörs volt KÖFI/KÖFE jelzéssel megjelölve, mint távvezérelhető, de esetlegesen helyből kezelt állomás. 

Előzmény: markodonat (21409)
lenand Creative Commons License 2023.08.05 0 0 21411

Tata szeptemberber sötétüzem, Füzitő pedig október - november. Terv szerint. 

Sziget marad a KÖFI-ben Komárom, Hegyeshalom és Győr. 

Előzmény: lazlooow (21407)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.05 0 0 21410

Szerintem a vonalon üzemelő jelfogós berendezések is elérték már a csereérett kort, csak mivel belőlük több üzemel, jobb a hozzáértés, jobban van alkatrész, és lehet őket házon belül tuningolni, kisebb a nyomás a cseréjükre.

 

Vedd figyelembe hogy ez a három biztber (Tata, Füzitő, Hegyes) volt az ország három első elektronikus biztbere (volt), sok egyedi, azóta más módon megoldott függőséggel, alkatrésszel, megoldással.

Például a tatai típusból nem is épült több az országban.

Előzmény: markodonat (21409)
markodonat Creative Commons License 2023.08.05 0 0 21409

Köszi mindenkinek az eddigi infókat!

Felvet bennem pár gondolatot az, hogy a vonalon üzemelő jelfogósoknál jóval újabb elektronikus biztberek sokkal korábban érték el a csereérett kort... na de mindegy!

 

Győrt nem látom említve a korábban linkelt oldalon, marad ott az EBO2? Illetve mely állomások maradnak helyi üzemben? Hegyeshalom, Győr, Komárom, Tatabánya...?

 

Előzmény: lazlooow (21407)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.08.04 -1 0 21408

"Igen, hivatalosan azért a KÖFI miatt, mert így sikerült rá forrást szerezni."

Miért, ha EBO2 lett volna a kezelőfelület, nem sikerült volna forrást szerezni rá?

Előzmény: lazlooow (21407)
lazlooow Creative Commons License 2023.08.04 0 0 21407

Igen, hivatalosan azért a KÖFI miatt, mert így sikerült rá forrást szerezni. Valójában persze nagy szükség volt már az elavult berendezések cseréjére. Idén még Tata kerül sorra október környékén, Almásfüzitő egyelőre kérdéses, hogy mikor. 

Előzmény: _Nyuszi (21406)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.08.01 0 2 21406

Július első két hetében (azt hiszem, 3-ától 12-éig) ment üzembe az Elektra2. AKF kezelőfelületet kapott, állítólag a KÖFI/KÖFE miatt.

Előzmény: markodonat (21403)
markodonat Creative Commons License 2023.07.31 0 0 21405

Igen, ezt megtaláltam, de nem túl bőbeszédű. Mi lett helyette? Kezelőfelület gondolom AKF (?)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21404)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.07.31 0 0 21404
Előzmény: markodonat (21403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!