Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

technikman Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147644

Megtaláltam a képeket erről a hibáról.

 

Első mérés  a közösről, áram. itt már látszik hogy valami nem kerek.

 

 

 

Második mérés a rossz henger primer árama.

 

 

 

 

Harmadik mérés jó henger primer árama.

 

 

Hibakód mindíg X henger égéskimaradás. Szikra, sima próbálgatásnál mindíg volt!

Előzmény: technikman (147631)
pingui Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147643

Nálam ugyanez volt a helyzet (Astra > Köbe), de nekem átették a bónuszt is.

Előzmény: Ata61 (147641)
Adm Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147642

Ezek az adatok a központi kárnyilvántartó rendszerben vannak nyílvántartva, és ezt is kell a biztosítónak figyelembe vennie, hiába ad bármilyen igazolást a másik biztosító. Ha ennyire nem hajlandóak együttműködni, akkor azt tanácsolom, keresse meg a Mabiszt, meglepően normális társaság. Nekem is ez volt a megoldás, amikor egy régi biztosítom elkezdett baromságokat feltölteni a KKNYR-be.

Előzmény: Ata61 (147641)
Ata61 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147641

Sziasztok!Barna,40-es korához képest jól néz ki,de viccet félre téve.

Nem kimondott autószerelés,de hátha...  Véleményt, esetleg megoldást szeretnék kérni.

Sógornőmnek az Astra biztosítónál volt kbf-e míg be nem fuccsolt B2-es besorolással.Átkerült a Köbe hoz,ahol A0-ba sorolták arra hivatkozva,hogy nem lehet az Astrától adatokat bekérni.Ezek után elküldte Köbének a szerződéseket(Astra) amin igazolva van a B2,na ezt nem fogadták el valamilyen szabályra hivatkozva,és kötelezték még több mint ötezer ft pót befizetésre.Kérdése,lehet e valahol jogorvoslatot érvényesíteni,vagy mit lehet ez ügyben lépni.Nem szeretné elveszíteni a B2-öt.Ha tud valaki tanácsot adni,a nevében is megköszönném.

novothauto Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147640

Mik a hibakódok? Csak égéskimaradás van, vagy esetleg gyújtás áramköri hibára utaló kód is?

 

 

Előzmény: hyuing (147639)
hyuing Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147639

A sz.vezetők nem lógtak, nem szorultak, a trafó kivezérlést, hogyan tudnám ellenőrizni?  Lakatfogóm nincs, anélkül nem tudom?  Már kb 4 injektor volt a 4-es hengerben próbára. Most hozta vissza a tulaj az autót, míg vittem vissza gyönyörüen ment, az alapjárat is mesés, de még hideg a motor.

Előzmény: novothauto (147638)
novothauto Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147638

Szelepvezetők nem lógtak? Opel 16 v motoron inkább a kipufogó oldal szokott rendetlenkedni,

de levett hengerfejnél már láthatod a szeleptányér színéből, hogy melyik volt rossz.

Oké, hogy a trafó új, de a kivezérlés is rendben? Nem ritka a végfok hiba-javítható csak

ki kell mérni...lakatfogó, hogy veszi-e az áramot, plusz fesz mérés a kivezérlésen.

Ugyanezt (áram/fesz) megmérni az injektorokon is, plusz feltenni őket próbapadra.

 

Ha bedobod hozzám a befecskendezőket, ezt megcsinálom neked azonnal.

 

 

Előzmény: Hyuing-II (147632)
novothauto Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147637

Előzmény: novothauto (147636)
novothauto Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147636

A valós akkor sem több járómotoros kompressziómérésnél 4-6 bar-nál.

6-7 -et csak azért éri el, mert rányit a fojtószelep, hogy ne álljon le a motor.

Százat minimum mértem. Indulásnál felugrik 4-5 motorfordulatig, majd beáll.

 

Előzmény: 409 (147628)
''csiga Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147635

Erre esetleg valaki konkrétat tudna mondani:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137734220&t=9008022

 

A motorvezérlő Bosch 045 906 819 BB

 

Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147634

Viszont, mivel volt időm az éjszaka, kigondoltam valamit.  Először is:   újra kivezetékelem a trafót és kötök ledet az injektorra így látom őket egyszerre.   Ha itt kiderül,  valami  akkor felcserélek 2 injektor stekkert  és megnézem, hogy átmegy e a hiba vagy marad. Lehet be sem indul.  Nem akarom elhinni, hogy hengerfej hiba, mert bízok a kollégában aki csinálta. (csak hengerfejet javít)   (persze csak az hibázik dolgozik) 

Paco155 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147633

Részemről. :) 

 

De csak holnap, mert ma dolgozom. :(

Előzmény: Kisa (147630)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147632

Most tettem fel!

Előzmény: diagnet (147619)
technikman Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147631

Visszagondolva egy alkalommal nekem is volt egy megmagyarázhatatlannak tűnő opel égéskimaradásos hiba, anno. (volt több is   :)  )

Tehát az autó jól ment, de egyszer csak leállította a  .. valamelyik hengert, ilyenkor  elvettte a befecsit az adott hengertől.

Menet közben hibát töröltem,  (OpelScanner ) ment, aztán rövid idő után ugyanaz.

Szikra volt, benzin volt...

Viszont szkóppal néztem a primer gyújtásáramot ( ez volt  a legegyszerűbb ) és a hiba bekövetkezte előtt az adott henger áramát az ECU lekorlátozta valamiért.

A szikra megvolt, de az elektronika védte a motort,  és leállította a szerinte hibásan  (gyengébben, ill kihagyásosan ) járó hengert.

Az ECU-ban döglött meg az adott henger végfoka.

Ez nem megoldás, csak a "van szikra trafó is cserélve" dologról jut eszembe.

 

Előzmény: Hyuing-II (147608)
Kisa Creative Commons License 2015.12.12 0 0 147630

Lenne kedvetek egy kis offtopic játékhoz, némi agytornához?

 

Egyszerű, de komoly tanulsággal szolgáló fejtörő. Nincs köze az autóreszeléshez, de a probléma megoldó képességhez nagyon is.  Azaz mégis van...

Nem kell hozzá más, csak papír, ceruza, alap geometria és a legfontosabb:

 

Egy óra szabadidő, amikor csak erre tudsz koncentrálni, mert 3x20 perc alatt meg kell oldani a feladatot!

 

Csalni lehet, de akkor magad csapod be, így hiába volt az egész, a lényeg nem derül ki, nem tudod megismételni, ha már ismered a megoldást.

A nyertes az lesz, aki a legnagyobb odafigyeléssel és koncentrációval próbálja megcsinálni.

A legjobb, hogy mindenki magát fogja megítélni, lebőgni senki nem fog, nem erről van szó.

 

cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147629

na akkor itt a felre ertes. 

..lassu a szemed. ;) 

 

(enyime is, ezert irtam hogy lassito keszulekel szkop merek ily eredmenyt. :) 

Előzmény: 409 (147628)
409 Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147628

Szeleppel mérem, különben csak csapkodó mutatót látnék, így meg felpumpálja.

Előzmény: cam aro (147626)
Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147627

Persze, alapjáraton le kell esnie a nyomásnak, különben nem lenne értelme fojtással vezérelni a nyomatékot.

Viszont indítózva, ez a kis rés, (és) vagy a részben nyitott pótlevegő csatorna elég lehet a henger feltöltéséhez a nagyon kis fordulat miatt, azaz a végnyomás közel akkora lehet, mint nyitott fojtóval.

Alapjáraton viszont nem lehet 12-14 Bar közelében.

 

Nem sok köze van az eddigiekhez, csak hangosan gondolkodtam :)

Előzmény: cam aro (147626)
cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147626

azt ertem en, de levego sincs. 

 

nem vita, lehet meresmodbol ered a kulonbozo eredmeny.

mint irtam, ebben a formaban en fejszelep nelkul merek.  

amit mertem az mind - hasrapacsi -  igy alakult. > 

 

inditasnal 10-12 bar a vegnyomas, (ez egy/ket fordulat csak. ) ahogy beall alapjaratra mar esik le 4-5 barra

...es szerintem igy logikus. hisz nem kap levegot a fojton keresztul.  

Előzmény: 409 (147624)
409 Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147625

"...es a megszakito parasodott tömitest cserelt benne."

 

Vagy téged szopatnak, vagy helikopter vagyok.......

Előzmény: Törölt nick (147623)
409 Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147624

De a fordulat 2-3-szor magasabb.

Előzmény: cam aro (147622)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147623

A svift ma volt szerelőnél.Megtalalta a szerelö a bajt. A gyertyakat kellett kicserelni es a megszakito parasodott tömitest cserelt benne.Ezert nem indult.

 

cam aro Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147622

Nem sokkal mutat többet az indítózásos mérésnél."" 

?.. ezt nem ertem. 

 

inditozos meresnel full throttle van. 

alapjaraton meg fojtott. 

 

az orast nem ismerem, szkoposnal inditaskor fellibben a nevlegesre a nyomas. /mivel van levego./ 

aztan ahogy kialakul a map .  ugy csokken le a kompresszios vegnyomas. 

(nincs fejszelep ) 

Előzmény: 409 (147617)
Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147621

Az a baj, ha nem szűkíti nagyon le a hibát, akkor leveszi és látni fog egy "hibátlan" hengerfejet, utána meg már méregetni sem tud :)

Előzmény: diagnet (147619)
''csiga Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147620

Ha jót találtam, akkor:

 

045 906 819 

Előzmény: mica-r (147613)
diagnet Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147619

Ha időt és energiát szeretnél spórolni, akkor méregetés helyett kezdheted levenni a hengerfejet. :)

Előzmény: Hyuing-II (147608)
diagnet Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147618

Jó a nyakörve. Hány tonnáig vontat?

Előzmény: Törölt nick (147597)
409 Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147617

"jaro motornal kompressziot merni oraval.. hat nem tom. 

aldozz fel valami oreg orat. es fejszelep nelkul alapjaraton > osszehasonlito teszt < "

 

Szoktam csinálni, nem lesz baja tőle az órának. Mondjuk csak alapjáraton, pörgetni nem mertem.

Olyan nyomásmérő kell amiből a nyomást le tudod engedni akkor is amikor be van tekerve. Beindítás után le kell engedni a nyomást, ha hidro gyanú van, illetve abban a helyzetben amikor meg szokott állni az a henger. Nem sokkal mutat többet az indítózásos mérésnél.

 

Előzmény: cam aro (147612)
Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147616

Ja, ezt a hibát a nem megfelelő olaj okozta, 5w-40-el (minden más javítás nélkül) megszűnt.

Előzmény: Kisa (147615)
Kisa Creative Commons License 2015.12.11 0 0 147615

Haj, akkor már ebbe mélyen belemásztál, így nehéz lesz újat mondani.

Fordulaton magához tér, az is érdekes.

 

A hiba számomra "szelepkitámasztós" hibának tűnik, Opel (Daewoo, Chevy) motoroknál sokszor előfordul különböző formában. Volt egy-két olyan hibám, ahol beindítás után pár másodperccel állt le a henger és soha be nem indult, míg le nem állítottam.Önindítóval hiába mértem végnyomást, hibátlan volt. Így beindítottam gyertya és trafó nélkül. Mérni sem nagyon kellett, az eleinte igencsak fújtató henger pár másodperc után csillapodott. Ekkor belenyomva egy olcsó gumivégű mérőt csak 1-2 Bart mért, hirtelen fojtószelep nyitásra, fordulaton sem ment sokkal feljebb. Persze ez fordulaton is sánta volt, sőt tovább járatva már a hármas is égéskimaradást dobott, érezhetően az is kezdett leállni.

Előzmény: Hyuing-II (147607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!