Emlékeim szerint a váltó nyomógombja alatt/felett? három ellenörzőlámpa volt. Az egyik a váltó olajnyomásának, a másik az olajhőmérsékletének rendellenességét jelezte, a harmadik pedig a bekapcsolt hátramenetet. Eleinte azt tanították, hogy az első két lámpa világításkor meg kell állni és szerelőt hívni. A későbbi gyakorlat szerint már rá sem hederített senki erre a két lámpára.
A BKV által kiadott Prága 2M70-02-03 típusú automatikus hidromechanikus sebességváltómű című könyv egyik ábráján viszont be van rajzolva az olajnyomásmérő műszer is. (nem a műszerfalra, hanem egy sematikus ábrára) Az általad említett tankönyv szerzői valószínűleg innen másolták a "todományukat".
Kiváncsi lennék, hogy a Bzmot vasúti motorkocsikban, amelyekben eleinte szintén ilyen váltó volt, volt-e olajnyomásmérő műszer.
Kicsit idevág az, hogy annak idején a csuklós autóbuszvezetői vizsga műszaki tesztlapján szerepelt egy olyan kérdés, hogy "Milyen rugózása van a csuklós autóbusznak?" Épeszű ember erre azt válaszolta volna, hogy akármilyen, amilyenre épp azt a típust csinálták. A kód szerint viszont az volt a jó válasz, hogy "kombinált lap- és levegőrugózás". A barmok az Ik 180-ason kívül nem ismertek más csuklós buszt. Pedig akkor már évek óta, az Ik 180 megjelenését jóval megelőzve, futottak a FAÜ csuklósok (Ik 60-ból alakítva) és a MÁVAUT csuklósok (Ik 630-ból alakítva) laprúgózással és már megjelentek az Ik 280-asok is tiszta légrugózással.
A csuklós buszvezetői tanfolyamokon hosszasan kellett magyarázgatni, hogy erre a hülye kérdésre vitatkozás nélkül jelöljék be az előbb írt hülye választ.
Szia, nem, még off hajózik, most is itt lesz hozzám közel, mert elment a Duna melegebb helyekre on, de azt sokra tartja, ám még mindig megszállott-dec 18-án erről is eszmét cseréltünk egy Duna 1566-1650 (tkp.Dföldvár-Óbudai sziget) közti úton, valami felséges pörkölt pusztítása közben...
"Argentin exportra készült a lenti képen látható autóbusz, mely végül Magyarországon maradt az Alba Volánnál, rendszáma: DUD-619. A busz érdekessége, hogy a csukló elején nincs ajtó."
A 617 már nincs ám meg :-( Egy darabig Móron FKC-720 néven futott még, de idén nyáron-ősszel selejtezték. A 619 pedig eredetileg Argentínába ment volna, ez az eredeti ajtóelrendezése. Ja, bocs h én válaszoltam, nem a címzett :-)
Köszönöm.:) A 619 ilyen volt vagy átalakítás? Amúgy bocs, hogy még mindig itt tartok de még annyit mondok amit elfelejtettem mondani, hogy az olyan kocsik érdekelnek amik ugye eredetileg az oroszoknak mentek volna, ráncajtó+trilex és pl. 96 vagy azután gyártottak.:) De köszönöm így is a segítséget mindenkinek. Majd a TV topikban még érdeklődök, hogy nekik mennyi van.:)
Lenne egy kérdésem: exportáltunk Ikarus 60-t az NDK - ba? Egy Trabantról szóló dok. filmben feltünt 2 alkalommal is, és egy 280-as is, de arról tudom hogy exportáltuk.
valaki rendelkezésemre tudná bocsájtani Rigó Endre email címét?
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a DUD-999 után melyik volt a következő rendszám, amit új Ikarus kapott? És melyik volt az a mező amelyikből kisebb-nagyobb sorozatot Ikarusok kaptak?