Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36155

Emlékeim szerint a váltó nyomógombja alatt/felett? három ellenörzőlámpa volt. Az egyik a váltó olajnyomásának, a másik az olajhőmérsékletének rendellenességét jelezte, a harmadik pedig a bekapcsolt hátramenetet. Eleinte azt tanították, hogy az első két lámpa világításkor meg kell állni és szerelőt hívni. A későbbi gyakorlat szerint már rá sem hederített senki erre a két lámpára.   

A BKV által kiadott Prága 2M70-02-03 típusú automatikus hidromechanikus sebességváltómű című könyv egyik ábráján viszont be van rajzolva az olajnyomásmérő műszer is. (nem a műszerfalra, hanem egy sematikus ábrára) Az általad említett tankönyv szerzői valószínűleg innen másolták a "todományukat".

 

Kiváncsi lennék, hogy a Bzmot vasúti motorkocsikban, amelyekben eleinte szintén ilyen váltó volt, volt-e olajnyomásmérő műszer. 

 

Kicsit idevág az, hogy annak idején a csuklós autóbuszvezetői vizsga műszaki tesztlapján szerepelt egy olyan kérdés, hogy "Milyen rugózása van a csuklós autóbusznak?" Épeszű ember erre azt válaszolta volna, hogy akármilyen, amilyenre épp azt a típust csinálták. A kód szerint viszont az volt a jó válasz, hogy "kombinált lap- és levegőrugózás". A barmok az Ik 180-ason kívül nem ismertek más csuklós buszt. Pedig akkor már évek óta, az Ik 180 megjelenését jóval megelőzve, futottak a FAÜ csuklósok (Ik 60-ból alakítva) és a MÁVAUT csuklósok (Ik 630-ból alakítva) laprúgózással és már megjelentek az Ik 280-asok is tiszta légrugózással.

A csuklós buszvezetői tanfolyamokon hosszasan kellett magyarázgatni, hogy erre a hülye kérdésre vitatkozás nélkül jelöljék be az előbb írt hülye választ.

Előzmény: DJ Szegecs (36113)
DJ Szegecs Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36153
Oksa, nekem a szövegből úgy jött le, hogy mutatós műszer van a váltó olajnyomásának ellenőrzésére, de ezek szerint csak hibajelző lámpa van.
Előzmény: Grimbi (36147)
MALWIN Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36152
Szia,
nem, még off hajózik, most is itt lesz hozzám közel, mert elment a Duna melegebb helyekre on, de azt sokra tartja, ám még mindig megszállott-dec 18-án erről is eszmét cseréltünk egy Duna 1566-1650 (tkp.Dföldvár-Óbudai sziget) közti úton, valami felséges pörkölt pusztítása közben...
Előzmény: Törölt nick (36141)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36151
Köszi. Pont ezt nem tudtam, hogy vásárhelyi volt.
Előzmény: Tavaszutca (36130)
Grimbi Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36150
Mondjuk 1986 és 1998 között kb. röpke 12 év telt el...
Előzmény: Irisbus (36056)
Grimbi Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36149
Nyílvánvalóan ezen okból teszi ezt a Kisalföld Volán is...
Előzmény: Irisbus (36071)
boz-021 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36148

Köszke.  Mindig tanul az ember valamit...   :)

(Mikor garázsmenetben oda adott az ismerős buszvezető bácsi egy prága jet-et, örültem, hogy egyenesen tudtam vele menni...)

Előzmény: Grimbi (36146)
Grimbi Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36147

Az olajhőfok és az olajnyomás nem egy:))

 

Olajhőfokra csak lámpa volt a Prágásoknál, ZF-nél van olajhőmérő is.

(Motor)olajnyomás mérő minden buszban van, a kombinált műszer bal oldalán.

Előzmény: DJ Szegecs (36113)
Grimbi Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36146
Mind a három lámpa a váltóhoz tartozott. Balról jobbra olajnyomás - hátramenet - olajhőfok.
Előzmény: boz-021 (36114)
boz-021 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36145

Aha. 

Szentségtörés így átalakítani szegényt, de az első sokkhatás után lenyugodva, istenbizony szép ez az autó.

Előzmény: Grimbi (36144)
Grimbi Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36144
Jól látom légkondis?
Előzmény: kikó (36132)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36143
Vagy úgy. Ez eddig kimaradt nekem. :-)
Előzmény: Törölt nick (36142)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36142
buszok.fw.hu / ik280 / különleges ik280:

"Argentin exportra készült a lenti képen látható autóbusz, mely végül Magyarországon maradt az Alba Volánnál, rendszáma: DUD-619. A busz érdekessége, hogy a csukló elején nincs ajtó."
Előzmény: Alkaa (36138)
dbbuszos Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36140
Semmi baj, az infót így is megtudtam.:)
Előzmény: Törölt nick (36137)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36139
A DUD-dal egyidőben a GMY/GNX-eket osztották Fehérváron. Jellegzetes fehérvári rendszámmezőből viszont sok van.
Előzmény: LoLkA (36127)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36138
Argentínába?!
Előzmény: Törölt nick (36137)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36137
A 617 már nincs ám meg :-( Egy darabig Móron FKC-720 néven futott még, de idén nyáron-ősszel selejtezték.
A 619 pedig eredetileg Argentínába ment volna, ez az eredeti ajtóelrendezése.
Ja, bocs h én válaszoltam, nem a címzett :-)
Előzmény: dbbuszos (36134)
dbbuszos Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36136
417. Bratislava ráér.:D
Előzmény: P.stephenson (36126)
torqmatic Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36135
417-es.
Előzmény: P.stephenson (36126)
dbbuszos Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36134
Köszönöm.:) A 619 ilyen volt vagy átalakítás? Amúgy bocs, hogy még mindig itt tartok de még annyit mondok amit elfelejtettem mondani, hogy az olyan kocsik érdekelnek amik ugye eredetileg az oroszoknak mentek volna, ráncajtó+trilex és pl. 96 vagy azután gyártottak.:) De köszönöm így is a segítséget mindenkinek. Majd a TV topikban még érdeklődök, hogy nekik mennyi van.:)
Előzmény: htibor (36128)
bhz564 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36133

Lenne egy kérdésem: exportáltunk Ikarus 60-t az NDK - ba? Egy Trabantról szóló dok. filmben feltünt 2 alkalommal is, és egy 280-as is, de arról tudom hogy exportáltuk.

valaki rendelkezésemre tudná bocsájtani Rigó Endre email címét?

Köszönöm!

 

kikó Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36132
tessék a kért kép még mindig eladó!
Előzmény: boz-021 (36108)
IK55 Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36131

Én például a típusleírásra szavaznék.

Előzmény: P.stephenson (36126)
Tavaszutca Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36130

Egy kép róla, még állományban:

 

Előzmény: Alkaa (35961)
ujfigura Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36129
Ez megvan még?
Előzmény: htibor (36128)
htibor Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36128

Ajánlom magamat :)

 

FKC-720(ex.DUD-617) 1995-ös, a DUD-619 1996-os.

http://www.freeweb.hu/htibor/Alba_DUD-617.JPG

http://www.freeweb.hu/htibor/Alba_DUD-619_3.JPG

 

 

Előzmény: dbbuszos (36123)
LoLkA Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36127
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a DUD-999 után melyik volt a következő rendszám, amit új Ikarus kapott?
És melyik volt az a mező amelyikből kisebb-nagyobb sorozatot Ikarusok kaptak?
P.stephenson Creative Commons License 2006.12.29 0 0 36126

Gyerekek, mit kértek januárra, IK 417-es típusleírás, vagy pozsonyi busz album (cca. 120 kép)?

 

P.s

Alkaa Creative Commons License 2006.12.28 0 0 36125
Újabbak, igen.
Előzmény: dbbuszos (36123)
Alkaa Creative Commons License 2006.12.28 0 0 36124
Az. 1983-ban is volt már olyan, némely volánoknál.
Előzmény: DJ Szegecs (36122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!