koszi a tippeket, persze nem akartom el leszivni az olajat, az csak vicc volt 8]]], de a csuszoerintkezot amit irtal majd lehuzom es beinditom a motort. ha vilagit akkor oke. 8]
amugy nagy aram kell a ventinek ilyen kisfeszultsegu kornyezetben mint a 12V-os, mert az elektromos teljesitmeny megtartasahoz emelni kell az aramerosseget ... nameg a vezetek keresztmetszetet is. 230V-os halozaton valszeg 2A-s bizti meg sok is hasonlo teljesitmenyu ventihez. valoszinu az a baj hogy az erintkezok elegge elvannak oxidalodva (13 ev), ami siman megemeli az aramfelvetelt. na majd kontakt spray-el befujkalom oket.
egyebkent igazatok lehet a relevel kapcsolatban ami a ventiket kapcsolgatja. csak az a gondom hogy van 2 kis doboz a motorterben amirol a kapcsolasirajz nem ir. relek vannak benne es valszeg ott lehetnek a ventik relei is. ha majd tudom melyik az a rele es lesz batorsagom szetszedni, megnezem az erintkezoiket es azokat is megfujkalom jol. 8]
koszi a tanacsokat valszeg fekfolyadek lehet, bar nem fogom leszivni a fekolajat hogy kideruljon tenyleg fekfolyadekot jelez e a (!) jel. 8]]]
na megtortent az athidalas csuszosarus vezetekekkel. egeszen stabil lett a kotes. jobb hijjan 20A-s biztositekot hasznaltam mert 30A-s biztim nem volt. lass csodat, beindult a jobboldali (anyos oldali) nagy hutoventillator. ez eddig rendben is lenne, csakhogy azota barmikor raadom a gyujtast ez a venti is beindul. pedig tobb orara le volt allitva a motor, szal volt ideje lehulni. a ti carinatokban is igy mukodik? mert az az erzesem hogy nem igy kene, hanem ha eler bizonyos hofokot akkor kell bekapcsolnia.
igen, biztositekkal gondoltam athidalni es megprobalom csuszosaruval, mivel ahogy latom csuszoerintkezos.
lenne meg egy primitiv kerdesem. igaz a szerelo se tudta a valaszt, nekem meg nincs kezikonyvem es a Haynes fele carina szerelesi utmutatoban sem talaltam rola infot. a muszerfalon van egy piros kontrollampa ami akkor vilagit ha raadom a gyujtast. amikor beinditom a motort persze kialszik. a kerdes hogy minek a kontrollampaja lehet? igy nez ki: (!) a jelbol itelve a kerekekre vagy fekekre vonatkozhat. amit tudok: - nem kezifek mert annak ez a jele: (P) - az autoban nincs ABS
Ha nem "megpatkolod", hanem egy azonos áramra gyártott olvadóbiztosítót teszel (kötsz) rá, sok rosszat nem tehetsz, azt hiszem. Csak az a lényeg, hogy stabil és jó kontaktust alakíts ki, és hogy zárlatot semmilyen körülmények között ne okozhasson akkor sem, ha újra kiolvad.
Ilyesmit vásároltam már szalonból. Az árára nem emlékszem,de max. pár száz forint lehetett - tartalékot is vettem ( ha nagyon drága,akkor biztosan nem szerzek be kettőt... :-))
sziasztok, '95-os carina-ba keresek egy biztositekot. az autos boltban azt mondtak hogy naluk ilyen fajta nincs es nem is szokott lenni, esetleg markakereskedesben van ahol akar 2000 huf-ot is elkerhetnek egy ilyenert. egyebkent eleve ugy vettem a kocsit hogy ez a bizti ki volt olvadva. mellekelek egy abrat (remelem latszani fog) amin rajta van a bizti es az is hogy ez valszeg egy ventillator biztositeka (piros pottyel jeloltem) .... bar en ugy tapasztalom hogy mennek a ventik. mind1, ha tudtok segitsetek honnan tudnek ilyen biztit szerezni olcson. elore is koszi.
"Köszönöm a válaszokat! Amit elfelejtettem megkérdezni, hogy ha
javíttatásra kerül a sor, mennyire drágák az alkatrészek (úgy tudom
elég borsos áruk van..)"
Nekem pechem volt, és pont olyan periódusban volt meg a Corollám, amikor a kopóalkatrészek cseréje vált szükségessé:
A vezérműszíj, ékszíj, görgők, cseréje a Nagykőrösi Toyota szalonban 55 ezer Ft volt. A fékbetéteket szintén ott 12 ezerért cserélték (anyag + munkadíj) Optifit márkájú betétekre. Kicsit csikorogtak.
Emellett kellett a lambdaszonda csere, ami 50 ezer lett volna, én szereztem egyet bontottban 10 ezerért, 3-ért betették egy kis szervízben. Emellett a köcsög Emil Frey rábeszélt egy alapjárati motor cserére (mert akkor még azt hitték, attól, és nem a lambdaszondától ingadozik az alapjárat), ennek ára 80 ezer Ft és 3 heti várakozás volt (az alkatrészre, egyenesen japánból).
A kuplungcsere Nagykőrösön anyag és munkadíjjal 120 ezer Ft lett volna. Felújított kuplungszerkezettel meg 80 ezer körül.
Nézegettem a lengéscsillapítókat is, azok ára se épp diszkont, de szerencsére az még nem kellett.
Összegezve a kopóalkatrészek ára szerintem nem vészes, de néhány ritkább cucc ára elég húzós. Én amikor nemrég használt autót vettem, a fridcar.hu-n és az unixtrade.hu-n megnéztem a kinézett autótípus leggyakoribb alkatrészeinek árát, és meglepő tapasztalatokkal lettem gazdagabb:) Ki is lőttem pár autótípust a horror alkatrészárak miatt.