Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

I.Blasius Creative Commons License 2008.10.17 0 0 25675
Nézd meg itt, hátha:

Előzmény: Stakka Boo (25674)
Stakka Boo Creative Commons License 2008.10.17 0 0 25674

Sziasztok

 

nem tudja valaki,hol lehet 1es szériás corolla verso-hoz gumiszőnyeget kapni?

t0mahawk Creative Commons License 2008.10.03 0 0 25673
koszi a tippeket, persze nem akartom el leszivni az olajat, az csak vicc volt 8]]], de a csuszoerintkezot amit irtal majd lehuzom es beinditom a motort. ha vilagit akkor oke. 8]

amugy nagy aram kell a ventinek ilyen kisfeszultsegu kornyezetben mint a 12V-os, mert az elektromos teljesitmeny megtartasahoz emelni kell az aramerosseget ... nameg a vezetek keresztmetszetet is. 230V-os halozaton valszeg 2A-s bizti meg sok is hasonlo teljesitmenyu ventihez. valoszinu az a baj hogy az erintkezok elegge elvannak oxidalodva (13 ev), ami siman megemeli az aramfelvetelt. na majd kontakt spray-el befujkalom oket.

egyebkent igazatok lehet a relevel kapcsolatban ami a ventiket kapcsolgatja. csak az a gondom hogy van 2 kis doboz a motorterben amirol a kapcsolasirajz nem ir. relek vannak benne es valszeg ott lehetnek a ventik relei is. ha majd tudom melyik az a rele es lesz batorsagom szetszedni, megnezem az erintkezoiket es azokat is megfujkalom jol. 8]

koszi a valaszokat es a tanacsokat.
nagykunsági Creative Commons License 2008.10.03 0 0 25672

Nem kell leszívni, elég ha leveszed a tartály kupakját. Abban van az úszó érintkező.

 

Nekem nem Carinám hanem Corollám, van de általában a kézifék és fékfolyadékszintet ugyanaz a lámpa mutatja.

Persze mikor kigyullad, meg kell nézni, hol folyt el?? Vagy ha már annyira koptt a betét, nem árt cserélni.

 

Persze ez csak egy javaslat.

Előzmény: t0mahawk (25666)
nagykunsági Creative Commons License 2008.10.03 0 0 25671

Valószínű, hogy a nagy áram hatására összeégett a relé érintkezője, ezért ment állandóan. Aztán a rázkódás, vagy mozgatás hatására elengedett.

Ahhoz, hogy 30 A-os biztosíték kiégjen elég nagy áram kell.

 

Ez csak egy teória, de azért em ártana megnézni a relét milyen állapotban van. És  mitől ment ki a bizti.

Előzmény: Árpi (25670)
Árpi Creative Commons License 2008.10.03 0 0 25670
Azt azért nem értem, hogy mitől tudott állandóan menni az a ventillátor.
Előzmény: t0mahawk (25669)
t0mahawk Creative Commons License 2008.10.02 0 0 25669
igen bizti ket erintkezovel 8], ra is van irva hogy 30A.
igy nez ki:
carinabizti
vegul talatam egy autosboltot ahol ilyet kapni,
vettem gyorsan kettot. 8] 195huf volt darabja.
Előzmény: Árpi (25668)
Árpi Creative Commons License 2008.10.02 0 0 25668
Biztos vagy abban, hogy ez biztosíték? Nem egy relé esetleg? :o) Tutira csak két érintkező van ott, nem 3?
Előzmény: t0mahawk (25666)
t0mahawk Creative Commons License 2008.10.02 0 0 25667
idokozben valahogy megjavult a venti, igy az elozo kerdes visszavonva. 8]]]
t0mahawk Creative Commons License 2008.10.02 0 0 25666
koszi a tanacsokat valszeg fekfolyadek lehet, bar nem fogom leszivni a fekolajat hogy kideruljon tenyleg fekfolyadekot jelez e a (!) jel. 8]]]

na megtortent az athidalas csuszosarus vezetekekkel. egeszen stabil lett a kotes. jobb hijjan 20A-s biztositekot hasznaltam mert 30A-s biztim nem volt. lass csodat, beindult a jobboldali (anyos oldali) nagy hutoventillator. ez eddig rendben is lenne, csakhogy azota barmikor raadom a gyujtast ez a venti is beindul. pedig tobb orara le volt allitva a motor, szal volt ideje lehulni. a ti carinatokban is igy mukodik? mert az az erzesem hogy nem igy kene, hanem ha eler bizonyos hofokot akkor kell bekapcsolnia.
t.lantos Creative Commons License 2008.10.01 0 0 25665
persze ha alacsony a fekfolyadek szintja (kopik a betet) akkor szokott diszkozni.
Előzmény: t.lantos (25663)
murray Creative Commons License 2008.10.01 0 0 25664
fékfolyadék szint? bár az sárga asszem
Előzmény: t0mahawk (25662)
t.lantos Creative Commons License 2008.10.01 0 0 25663

(!) az uzemi fek, (P) a kezifek

 

Előzmény: t0mahawk (25662)
t0mahawk Creative Commons License 2008.10.01 0 0 25662
igen, biztositekkal gondoltam athidalni es megprobalom csuszosaruval, mivel ahogy latom csuszoerintkezos.

lenne meg egy primitiv kerdesem. igaz a szerelo se tudta a valaszt, nekem meg nincs kezikonyvem es a Haynes fele carina szerelesi utmutatoban sem talaltam rola infot. a muszerfalon van egy piros kontrollampa ami akkor vilagit ha raadom a gyujtast. amikor beinditom a motort persze kialszik. a kerdes hogy minek a kontrollampaja lehet? igy nez ki: (!)
a jelbol itelve a kerekekre vagy fekekre vonatkozhat.
amit tudok:
- nem kezifek mert annak ez a jele: (P)
- az autoban nincs ABS

elore koszi
Árpi Creative Commons License 2008.09.30 0 0 25661
Ha nem "megpatkolod", hanem egy azonos áramra gyártott olvadóbiztosítót teszel (kötsz) rá, sok rosszat nem tehetsz, azt hiszem. Csak az a lényeg, hogy stabil és jó kontaktust alakíts ki, és hogy zárlatot semmilyen körülmények között ne okozhasson akkor sem, ha újra kiolvad.
Előzmény: t0mahawk (25659)
t0mahawk Creative Commons License 2008.09.30 0 0 25659
koszi, megnezem a markakereskedest. persze elotte raapplikalok a kiolvadt biztire egy sokkal olcsobb biztositekot es kiprobalom mi valtozik. 8]
MEB Creative Commons License 2008.09.29 0 0 25658
Ilyesmit vásároltam már szalonból. Az árára nem emlékszem,de max. pár száz forint lehetett - tartalékot is vettem ( ha nagyon drága,akkor biztosan nem szerzek be kettőt... :-))
Előzmény: t0mahawk (25653)
I.Blasius Creative Commons License 2008.09.29 0 0 25657
Elírtam, Kiskőrös lesz az:)
Előzmény: t0mahawk (25655)
t0mahawk Creative Commons License 2008.09.28 0 0 25656
en is ajanlok egy linket:
http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=modell&o=-5&cat_id=23357

en inkabb 1.6-ost vettem. kevesebbet eszik. 8]]]
Előzmény: technoid22 (25647)
t0mahawk Creative Commons License 2008.09.28 0 0 25655
nagykoroson van toyota szalon? na es hol? 8]
Előzmény: I.Blasius (25646)
t0mahawk Creative Commons License 2008.09.28 0 0 25654
valamiert nem latszik a kep amit feltoltottem, ezert itt egy link ami a kepre mutat: http://tomahawk.uw.hu/carinabizti.jpg
Előzmény: t0mahawk (25653)
t0mahawk Creative Commons License 2008.09.28 0 0 25653
sziasztok,
'95-os carina-ba keresek egy biztositekot. az autos boltban azt mondtak hogy naluk ilyen fajta nincs es nem is szokott lenni, esetleg markakereskedesben van ahol akar 2000 huf-ot is elkerhetnek egy ilyenert. egyebkent eleve ugy vettem a kocsit hogy ez a bizti ki volt olvadva. mellekelek egy abrat (remelem latszani fog) amin rajta van a bizti es az is hogy ez valszeg egy ventillator biztositeka (piros pottyel jeloltem) .... bar en ugy tapasztalom hogy mennek a ventik. mind1, ha tudtok segitsetek honnan tudnek ilyen biztit szerezni olcson.
elore is koszi.
zoli102 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 25652
Megvásárlom kisbuszát! TOYOTA HIACE HILUX DYNA, LITAECE, NISSAN URVAN, MAZDA E2200, MITSUBISHI L300. A FELSOROLT AUTÓKAT KERESEM ÁLLAPOTTÓL FÜGGETLENÜL! LEHET LEJÁRT MÜSZAKIS, ENYHÉN SÉRÜLT, MOTORHIBÁS, KORRODÁLT, KINTI PAPIROS, 1985-1996-IG 0670-267-4752 Országosan vásárlok!

06-70-267-4752
technoid22 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 25651
köszi, csekkolom.
Előzmény: Erzsébeti (25650)
petike23 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 25649

Nekem az E11 jobb hátsó sarok karosszériaelem, eredeti japán Toyota gyártmány (a Reálszisztémában rendelve) 5e Ft volt.

A szinrefújás, és beszerelés egy 10-es (de az már karosszérialakatosnál).

 

Üdv, Péter

Előzmény: fotolac (25644)
fotolac Creative Commons License 2008.09.17 0 0 25648

Köszönöm Mindenkinek a válaszokat! Sok információval

lettem gazdagabb...:) L.

technoid22 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 25647

Sziasztok!

 

Kétliteres Carina E-ről szeretnék minél több dolgot megtudni.

 

Ki tud hasznos linket, klubhonlapot ajánlani?

 

Érdekel:

Technikai adatok, teszt, vásárlási tanácsadó (mire kell figyelni), stb.

 

előre is köszi

t

I.Blasius Creative Commons License 2008.09.17 0 0 25646
"Köszönöm a válaszokat! Amit elfelejtettem megkérdezni, hogy ha

javíttatásra kerül a sor, mennyire drágák az alkatrészek (úgy tudom

elég borsos áruk van..)"

Nekem pechem volt, és pont olyan periódusban volt meg a Corollám, amikor a kopóalkatrészek cseréje vált szükségessé:

A vezérműszíj, ékszíj, görgők, cseréje a Nagykőrösi Toyota szalonban 55 ezer Ft volt. A fékbetéteket szintén ott 12 ezerért cserélték (anyag + munkadíj) Optifit márkájú betétekre. Kicsit csikorogtak.

Emellett kellett a lambdaszonda csere, ami 50 ezer lett volna, én szereztem egyet bontottban 10 ezerért, 3-ért betették egy kis szervízben. Emellett a köcsög Emil Frey rábeszélt egy alapjárati motor cserére (mert akkor még azt hitték, attól, és nem a lambdaszondától ingadozik az alapjárat), ennek ára 80 ezer Ft és 3 heti várakozás volt (az alkatrészre, egyenesen japánból).

A kuplungcsere Nagykőrösön anyag és munkadíjjal 120 ezer Ft lett volna. Felújított kuplungszerkezettel meg 80 ezer körül.

Nézegettem a lengéscsillapítókat is, azok ára se épp diszkont, de szerencsére az még nem kellett.

Összegezve a kopóalkatrészek ára szerintem nem vészes, de néhány ritkább cucc ára elég húzós. Én amikor nemrég használt autót vettem, a fridcar.hu-n és az unixtrade.hu-n megnéztem a kinézett autótípus leggyakoribb alkatrészeinek árát, és meglepő tapasztalatokkal lettem gazdagabb:) Ki is lőttem pár autótípust a horror alkatrészárak miatt.
Előzmény: fotolac (25644)
nagykunsági Creative Commons License 2008.09.16 0 0 25645

Olcsóbb, mint a citroenhez:)))

Sajnos ezt tapasztalatból tudom.

 

Én csak eredeti alkatrészt vennék hozzá.

Mindíg Toyota szalonból veszem. /csak kopó alkatrészeket. fékbetét, szűrők olaj stb. más javítást nem igényel/.

Előzmény: fotolac (25644)
fotolac Creative Commons License 2008.09.16 0 0 25644

Köszönöm a válaszokat! Amit elfelejtettem megkérdezni, hogy ha

javíttatásra kerül a sor, mennyire drágák az alkatrészek (úgy tudom

elég borsos áruk van..) Az utángyártottak mennyire megbízhatóak/

honnan érdemes beszerezni? L.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!