Köszönöm, de hogy mérnök? A pénzügy-számviteltől kicsit messze van. :)
Működik, igen. Viszont azért úgy csináltam, hogy még egy ilyet össze tudok rakni és a főbb alkatrészekből a jobbik lett meghagyva, hogy ha valami van, akkor már biztosabbra azokkal lehessen menni.
Aztán vannak még olyan gondok, hogy a Brava Steel már nagyon cudarul van, miután szétrohadt hátul a fékcsőve és elcsepegett az összes lé, nekem meg fék nélkül kellett hazajönnöm 30 km-ről, én gond nélkül betoltam volna a bontóba. De a barátom nem engedi, jön holnap átcsövezni. Pedig bovoar autójának példája is itt van a szemem előtt, normál körülmények között használod és tartod és mégis, egyszer úgy beüt a krach viszonylag hirtelen, hogy egy olyan busz lesz belőle, ami után csak szaladni lehet és elérni nem. Ettől tartok.
Örülök, hogy szépen ketyeg a járgány, a szerelési hiba ennyi futás után szerintem kizárható, az már kiderült volna.
A történet tanulsága számomra az, hogy amit a tapasztalataid alapján a különböző modellekből/évjáratokból összelegózva kigondoltál, az ezek szerint a gyakorlatban is jól és az elképzeléseid szerint működik - ez nem szokott ilyen magától értetődő módon sikerülni egyedi építésnél.
Talán így 2000 km után megér egy pársoros folytatást a történet.
Nem lépett fel semmilyen váratlan mechanikus vagy elektronikus rendellenesség. Ha elképezelem, hogy az egész motor-váltó minden egyes alkatrésze külön a kezemben volt, én raktam a helyére mindent és saját kezűleg húztam meg minden csavart (nyomattékulcsot nem használok, csak a kritikus helyeken), akkor ez egy elég nagy szó, a hibalehetőség mindenben ott lehet. De hátha nem követtem el olyat.
Aztán nem tudom, hogy az ember lecsillapodik vagy hozzászokik és azért van, de már nem nyugodtabbnak tűnik a gép, mint az elején. Volt egy eset is, hogy nem a megszokott helyeken tankoltam, hanem útközben máshol és azt tapasztaltam, hogy az alapjárat simább, de erejében meg mégis tompább lett. Dehát, csak szubjektív ez az egész.
Ja, még a fogyasztás. Pontosan nem néztem, csak mindig azt hogy 10 literből kiöjövök-e százon. Ez a mérce, úgy tűnik ki.
A klíma is működik, azzal viszont azt vettem észre, hogy nem nagyon venni észre, ha be van kapcsolva. Mármint nem érezni, hogy elvenne az erőből.
A 16-os kerekek ráztak 120-tól, elvittem a gumis barátomhoz, hiányzott is 25-40 gramm általában kerekenként az egyensúlyhoz. Örültem, hogy megszűnt a jelenség, aztán az autópályán 140 fölött mégis érzem enyhébben. Hát ez még nincs rendben. Meg valami kerékcsapágy hang, csak még a pontos helyét nem sikerült belőnöm. Lehetne a diffi is a váltóban, csak ez is megvolt már megvétel után, a másik váltóval is.
És beltér zörgések, szerintem az ültetéses korszakban keletkezhettek. Azokat is próbálom feltérképezni, megoldani. Ha lehetséges egyáltalán.
Na jó, jegeljük a teljesítmény témát, majd egyszer visszatérünk rá, miután máshol és más körülmények között megnézetem újra. Addig is és azután is meg inkább élvezem a munkám gyümölcsét. :) Amit még akkor elkezdtem tervezni, mikor még azt sem tudtam mibe készüljön, egyáltalán lesz-e valamibe. Mikor így apró és nagy, de minden egyes darabbal végülis fél éven keresztül dolgozik vagy bíbelődik az ember, aztán összeáll és életképes, működő gép lesz belőle, na azt a sikerélményt úgysem árnyékolja be semmi. Ebben a gépészeti részében, ami rajtam múlt azt megtettem és talán elég is lesz.
Valószínűleg Robin kollega lőtt legközelebb a céltábla közepéhez.... én picit vigasztalni próbáltalak, miután 'szomorú ' voltál ,az 'elégtelen / elvárthoz képest kevesebb ' teljesítmény miatt....
Délután / estefelé / hajnalban küldöm a fotót a számokkal...
30/602-1620 telefonszámra elküldtem SMS-ben a nevet, címet persze.
Nem fog járni mifelénk az érdi barátom mostanában, én sem arra, szóval jó lesz ez így, ha a jövő héten megkapom a küldeményt, a futárnak meg adnom kell egy kis köszönetnyilvánítást, amiből Hell energiaital igényeit fedezni tudja rövid távon. :)
Ha nem is szakad, de eseget és ahogy látom, vonul errefelé.
0......ejtsd: nulla....közöm van hozzá, de , mintha Mlítetted volna, hogy van a környéken lakó baráto, talán még valami váltóval kapTSolatos eszmeTSere kapcsán...... Ha vagy veld olyan viszonyban és jár is feléd időnként és.....sok és .....lehet hogy nem kerülne postaköltségbe , plusz TSomagolni sem kell(ene).... én csak néhány péternek szeretnék takarékoskodni....
Semmi közöm aTi ügyeitekhez, pusztán segítő szándék....😊
Akkor én kérek elnézést - hiszen akkor , egy szerény , 20%-os hajtáslánci és mérőpadi és.... (generátor ....klímakompresszor stb..) veszteséget is figyelembe véve, simán 200 lóerő felett vana főtengelyen mérhető , valós teljesítmény.....
downer,
küldtél te tegnap délután / estefelé a (kacsintós fej ikon) másik Petinek elérhetőséget....? Mert, úgy elég vicces lesz feladni a TSomagot, hogy címzett : " downer úr, valahol ott Nyír1 környékén, aki ért a modernkori Fiatokhoz...."
Peti szerint ????? nekem küldöd az elérhetőséget..... Én simán elküldtem melegebb éghajlatra , ez ügyben. Talán???? említettem a kézi távbeszélőben is, ohgy az érdi Peti a barátom, és lehet hogy egy másik??? is az lesz. Vagy nem. De ez tök mind1. A jól működő emberi kapcsolatok megrontásának, szerintem, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja, a pénzáramlás 1más közti megindulása.
Röviden és/vagy másként: ahol kezdődik az üzlet, végződik a barátság.
Ebből én biztos hogy kimaradok.
Örülök, ha tudok segíteni, ebből, nekem , ennyi ..... és kizárólag ennyi a 'hasznom'.Összehoztam a két felet, megvan a dobozka meg a kicsi papíros a számokkal. Öröm és boldogság!
Nálam ez volt az első, ami beugrott amikor a mérésről írtál. Keréken mérve az a 168 lóerő igen-igen tisztességes, az főtengelyen biztosan közelebb van a 190-hez, mint a 180-hoz.
Most visszahoztam a kombit és kíváncsi voltam, hogy az átszokás után visszaülve milyen lesz. Hát őszintén? Tompa. Ebben benne van a motor meg a váltó is. Szóval én nem is jutottam volna el odáig, hogy bármit is szóbahozzak a teljesítménnyel kapcsolatban, ha nem lett volna számszerűsítve és alulmaradva az elméletitől.
Azon a padon a világon semmit nem láttam hogy mértek volna, fordulatszámjelet sem vettek sehonnan, kerékméretet sem, egyszerűen lemérték keréken egy görgős padon. Aztán hogy számolt-e és mit számolt vissza veszteségre, azt nem tudom. Ez volt az egyetlen mérési lehetőség ebben a két megyében, a Szabolcs-Hajdú területen.
..... a klasszikus 'fine dining'....akarom mondani: 'fine tuning' -ról próbáltam írni .... sugalmazni...
tizedről írsz a tengely kapcsán.... amennyire emléXem, dedrát 5.... ejtsd: öt századonként lehetett korongozni.... ( vesd össze: szelephézag )....
.... még a barátommal 1üt , beszereztünk anno a nagy víz túlpartjáról , össszesen 2 db AEM wideband kit-et.... az enyém bontatlan including puccos bosch szonda.... vigyek neked egy megfelelő minőségű 'szonda foglalatot'??? (ajándék,ktg.-mentes számodra)....én csillogós luknak hívom.... beleheggesztendő a kipuffba......emlékeim szerint az 'A' oszlop magasságában illet beletenni az auspuff anlagéba.... nyilván a gyári keskenysávúnak benne kell maradnia az ECU miatt....
utána lehet logolni
pusztán annyira utánamenni annnyira az üzemanyagnyomással, ha kell, hogy meglegyen az általad áhított teljesítmény....
a mérőpad mikor volt kalibrálva? ha csak 1%-ot téved lefelé, az már magában, több, mint másfél lóerő nálad ....
gumiméret: lézeres collstokkal mértetek gumiátmérőt az autódon? mert már 1-2 mm eltérés is torzít ám..... az eredményen (mért versus számított...) stb....
nehogy rossz szándékot véljél fentiekkel kapcsolatban
én elismerem és értékelem a munkásságodat
ennyivel tudok hozzájárulni a mű tökéletesedéséhez
Na most ez épp az a témakör lenne, amit nem is akartam soha, hogy így kaparjam a lóerőket összefelé mindenfelől. Nem látok vagy érzek itt semmi olyat a LMM csere óta, ami arra utalna hogy ilyen alapvetű működésbeli probléma lenne.
700 km-t futott kb. mire a padra került. Ellenőriztem persze minden bütyköt is, tized mm-es eltérés sem volt közöttük. Én csak abból indultam ki, hogy a gyárilag megadott 175 és a tengely még ha hoz 5-öt, akkor az úgy rendben van. Akkor lementem volna 7 kg/LE-re, ennyi volt a célkitűzés vele.
Azóta, hogy összefűzted a blokkot (gyűrűzés ...csapágyazás...ilyesmire utalok) , tehát azóta, mennyi a futott km? Lehet, hogy még ' bejáratós ' a motor..... Ez alatt kb. azt értem, hogy ha összekopott, akkor lehet, hogy a megismételt mérés vidámabb számokat hozna....
Az a tengely, amit írtál, azért nem ' túlzottan ' brutális. Picit konkrétabb, mint a gyári, sajátja, de azért nem egy nagy tűz.
Gondolom, ellenőrizted, az összes 'bügyköt' és mindenhol , mindegyik a gyári nullkilométeres állapotot hozza.... Elég, ha egy bütyök kopottabb, és már helló csúcsteljesítmény......