Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2022.04.29 0 0 119034

Köszönöm, de hogy mérnök? A pénzügy-számviteltől kicsit messze van. :)

Működik, igen. Viszont azért úgy csináltam, hogy még egy ilyet össze tudok rakni és a főbb alkatrészekből a jobbik lett meghagyva, hogy ha valami van, akkor már biztosabbra azokkal lehessen menni.

 

Aztán vannak még olyan gondok, hogy a Brava Steel már nagyon cudarul van, miután szétrohadt hátul a fékcsőve és elcsepegett az összes lé, nekem meg fék nélkül kellett hazajönnöm 30 km-ről, én gond nélkül betoltam volna a bontóba. De a barátom nem engedi, jön holnap átcsövezni. 
Pedig bovoar autójának példája is itt van a szemem előtt, normál körülmények között használod és tartod és mégis, egyszer úgy beüt a krach viszonylag hirtelen, hogy egy olyan busz lesz belőle, ami után csak szaladni lehet és elérni nem. Ettől tartok.

Előzmény: R. Scherbotsky (119033)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.04.28 0 0 119033

Mérnök Úr, gratulálok! :) 

Örülök, hogy szépen ketyeg a járgány, a szerelési hiba ennyi futás után szerintem kizárható, az már kiderült volna.

A történet tanulsága számomra az, hogy amit a tapasztalataid alapján a különböző modellekből/évjáratokból összelegózva kigondoltál, az ezek szerint a gyakorlatban is jól és az elképzeléseid szerint működik - ez nem szokott ilyen magától értetődő módon sikerülni egyedi építésnél. 

Előzmény: downer (119032)
downer Creative Commons License 2022.04.26 0 0 119032

Talán így 2000 km után megér egy pársoros folytatást a történet.

Nem lépett fel semmilyen váratlan mechanikus vagy elektronikus rendellenesség. Ha elképezelem, hogy az egész motor-váltó minden egyes alkatrésze külön a kezemben volt, én raktam a helyére mindent és saját kezűleg húztam meg minden csavart (nyomattékulcsot nem használok, csak a kritikus helyeken), akkor ez egy elég nagy szó, a hibalehetőség mindenben ott lehet. De hátha nem követtem el olyat.

Aztán nem tudom, hogy az ember lecsillapodik vagy hozzászokik és azért van, de már nem nyugodtabbnak tűnik a gép, mint az elején. Volt egy eset is, hogy nem a megszokott helyeken tankoltam, hanem útközben máshol és azt tapasztaltam, hogy az alapjárat simább, de erejében meg mégis tompább lett. Dehát, csak szubjektív ez az egész. 

Ja, még a fogyasztás. Pontosan nem néztem, csak mindig azt hogy 10 literből kiöjövök-e százon. Ez a mérce, úgy tűnik ki. 

A klíma is működik, azzal viszont azt vettem észre, hogy nem nagyon venni észre, ha be van kapcsolva. Mármint nem érezni, hogy elvenne az erőből. 

A 16-os kerekek ráztak 120-tól, elvittem a gumis barátomhoz, hiányzott is 25-40 gramm általában kerekenként az egyensúlyhoz. Örültem, hogy megszűnt a jelenség, aztán az autópályán 140 fölött mégis érzem enyhébben. Hát ez még nincs rendben. Meg valami kerékcsapágy hang, csak még a pontos helyét nem sikerült belőnöm. Lehetne a diffi is a váltóban, csak ez is megvolt már megvétel után, a másik váltóval is.

És beltér zörgések, szerintem az ültetéses korszakban keletkezhettek. Azokat is próbálom feltérképezni, megoldani. Ha lehetséges egyáltalán.

downer Creative Commons License 2022.04.19 0 0 119031

Mailben összefoglaltam neked a dolgot. 
Gondoltam hogy sodornak az események magukkal, nem fontosabb ez az ügy. ;)

Előzmény: TudatLan (119030)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.19 0 0 119030

OFF

 

tegnap 23:30 óta talpon vagyok,holnap beszéljünk inkább kérlek - most értem haza .köszönöm

 

ON

 

Előzmény: downer (119029)
downer Creative Commons License 2022.04.19 0 0 119029

Azaz! Na ezek még kaptak egy kis élettartam hosszabbítást.

Előzmény: bojo (119028)
bojo Creative Commons License 2022.04.19 0 0 119028

Tetszik ez az új fogalom az autó hírdetésekben. "COVID műszakis" :)

bojo Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119027

Kaptam infót a Multiplámról, újra rója az utakat. Hajdú megyében látták megcsinálva. 

Én Freemont-ot néztem utódjául, de végül Grand C-max lett belőle. 

Előzmény: TudatLan (119021)
downer Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119026
Előzmény: TudatLan (119024)
downer Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119025

Ja, most is mentem 100 km-t, voltak bőven élvezetes részek. :)

Előzmény: TudatLan (119023)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119024

Azért TSak nem bírom megállni.....

 

:-)))

 

https://www.cb-cams.com/en/fiat-camshafts/f5-st1-34.html

TudatLan Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119023

+ + + + +

 

... na végre!  Eljutottál oda, ahová remélem, mindig is tartottál: elkészült a mű és most, hosszú ideig élvezed, miközben használod.

Lóerő .... nyútonméter.... piha!  Ezek csak számok. Qttttttttyát nem érdeklik.

1 dolog fontos: neked feleljen meg.

Ha tetszik az eredmény,akkor kész, vége.

Az építés folyamatának.

Most következik a tartós használat, amikor reggel már mosolyogsz arra a gondolatra, hogy hamarosan beleülsz....

:-)))

Előzmény: downer (119022)
downer Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119022

Na jó, jegeljük a teljesítmény témát, majd egyszer visszatérünk rá, miután máshol és más körülmények között megnézetem újra. Addig is és azután is meg inkább élvezem a munkám gyümölcsét. :)
Amit még akkor elkezdtem tervezni, mikor még azt sem tudtam mibe készüljön, egyáltalán lesz-e valamibe.
Mikor így apró és nagy, de minden egyes darabbal végülis fél éven keresztül dolgozik vagy bíbelődik az ember, aztán összeáll és életképes, működő gép lesz belőle, na azt a sikerélményt úgysem árnyékolja be semmi. Ebben a gépészeti részében, ami rajtam múlt azt megtettem és talán elég is lesz.

TudatLan Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119021

Ez a lap , elég jól összefoglalja, hogy mire próbáltam utalni ....  lap közepétől kb....

 

Kb. ez------>  variációk 1 témára....

 

Valószínűleg Robin kollega lőtt legközelebb a céltábla közepéhez.... én picit vigasztalni próbáltalak, miután 'szomorú ' voltál ,az 'elégtelen / elvárthoz képest kevesebb ' teljesítmény miatt....

 

Délután / estefelé / hajnalban küldöm a fotót a számokkal...

 

:-)))

 

Itt elállt az eső, bár tegnap ronggyá áztunk.....

 

....

 

bojo -nak címezve főként ...

 

,,,,ronggyá áztunk, miközben a MultiPla lehetséges utódját vizsgáltuk be.....

 

Nem egyszerű nőnek autót venni.....

(megőrülős fejrázós ikon)

 

:-)))

 

 

Előzmény: downer (119018)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.10 0 0 119020

Neked semmi sem jó .....   :-P

 

( túl gyenge   vs. túl erős )

 

no offense, please

Előzmény: downer (119018)
downer Creative Commons License 2022.04.09 0 0 119019

Ja, amúgy majd elküldöd emailben a kicsi papíros számairől készített képet? :)

A köszönet persze téged illet a fáradozásért!

Előzmény: TudatLan (119015)
downer Creative Commons License 2022.04.09 0 0 119018

A teljesítmény témában: az meg már irreálisan magas lenne.

Előzmény: TudatLan (119015)
downer Creative Commons License 2022.04.09 0 0 119017

30/602-1620 telefonszámra elküldtem SMS-ben a nevet, címet persze.

Nem fog járni mifelénk az érdi barátom mostanában, én sem arra, szóval jó lesz ez így, ha a jövő héten megkapom a küldeményt, a futárnak meg adnom kell egy kis köszönetnyilvánítást, amiből Hell energiaital igényeit fedezni tudja rövid távon. :)

Ha nem is szakad, de eseget és ahogy látom, vonul errefelé.

Előzmény: TudatLan (119016)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.09 0 0 119016

Re: TSomag....

 

0......ejtsd: nulla....közöm van hozzá, de , mintha Mlítetted volna, hogy van a környéken lakó baráto, talán még valami váltóval kapTSolatos eszmeTSere kapcsán......   Ha vagy veld olyan viszonyban és jár is feléd időnként és.....sok és .....lehet hogy nem kerülne postaköltségbe , plusz TSomagolni sem kell(ene).... én csak néhány péternek szeretnék takarékoskodni....

 

Semmi közöm aTi ügyeitekhez, pusztán segítő szándék....😊

 

 

Nálatok is szakad az eső?

Előzmény: TudatLan (119015)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.09 0 0 119015

Ja, hogy ez keréken mért lóerő?????

 

Akkor én kérek elnézést - hiszen akkor , egy szerény , 20%-os hajtáslánci és mérőpadi és.... (generátor ....klímakompresszor stb..) veszteséget is figyelembe véve, simán 200 lóerő felett van a főtengelyen mérhető , valós teljesítmény.....

 

 

downer,

 

küldtél te tegnap délután / estefelé a (kacsintós fej ikon) másik Petinek elérhetőséget....?  Mert, úgy elég vicces lesz feladni a TSomagot, hogy címzett :  "  downer úr, valahol ott Nyír1 környékén, aki ért a modernkori Fiatokhoz...."

 

Peti szerint ?????  nekem küldöd az elérhetőséget.....  Én simán elküldtem melegebb éghajlatra , ez ügyben. Talán???? említettem a kézi távbeszélőben is, ohgy az érdi Peti a barátom, és lehet hogy egy másik??? is az lesz. Vagy nem. De ez tök mind1. A jól működő emberi kapcsolatok megrontásának, szerintem, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja, a pénzáramlás 1más közti megindulása.

Röviden és/vagy másként: ahol kezdődik az üzlet, végződik a barátság.

Ebből én biztos hogy kimaradok.

Örülök, ha tudok segíteni, ebből, nekem , ennyi ..... és kizárólag ennyi a 'hasznom'.Összehoztam a két felet, megvan a dobozka meg a kicsi papíros a számokkal. Öröm és boldogság!

 

Intézzétek a pénzezést 1más között.

 

Vigyorgós fej ikon----> barátságos fej

 

Kéretik nem félre érteni.

 

Grazie.

 

:-))))

 

 

Előzmény: R. Scherbotsky (119014)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.04.08 0 0 119014

Nálam ez volt az első, ami beugrott amikor a mérésről írtál. Keréken mérve az a 168 lóerő igen-igen tisztességes, az főtengelyen biztosan közelebb van a 190-hez, mint a 180-hoz.

Előzmény: downer (119013)
downer Creative Commons License 2022.04.08 0 0 119013

Most visszahoztam a kombit és kíváncsi voltam, hogy az átszokás után visszaülve milyen lesz. Hát őszintén? Tompa. Ebben benne van a motor meg a váltó is. Szóval én nem is jutottam volna el odáig, hogy bármit is szóbahozzak a teljesítménnyel kapcsolatban, ha nem lett volna számszerűsítve és alulmaradva az elméletitől. 

Azon a padon a világon semmit nem láttam hogy mértek volna, fordulatszámjelet sem vettek sehonnan, kerékméretet sem, egyszerűen lemérték keréken egy görgős padon. Aztán hogy számolt-e és mit számolt vissza veszteségre, azt nem tudom. Ez volt az egyetlen mérési lehetőség ebben a két megyében, a Szabolcs-Hajdú területen.

Előzmény: TudatLan (119012)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 119012

Különben is: ha seggre jó a gép, akkor projekt befejez és örül - sokáig-  az eredménynek!!!!

 

:-)))))

Előzmény: downer (119001)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.08 0 0 119011

..... a klasszikus 'fine dining'....akarom mondani: 'fine tuning' -ról próbáltam írni .... sugalmazni...

 

 

tizedről írsz a tengely kapcsán....  amennyire emléXem, dedrát 5.... ejtsd: öt századonként lehetett korongozni....  ( vesd össze: szelephézag )....  

 

.... még a barátommal 1üt , beszereztünk anno a nagy víz túlpartjáról , össszesen 2 db AEM wideband kit-et....  az enyém bontatlan  including puccos bosch szonda....  vigyek neked egy megfelelő minőségű 'szonda foglalatot'???  (ajándék,ktg.-mentes számodra)....én csillogós luknak hívom....   beleheggesztendő a kipuffba......emlékeim szerint az 'A'  oszlop magasságában illet beletenni az auspuff anlagéba....  nyilván a gyári keskenysávúnak benne kell maradnia az ECU miatt....  

 

utána lehet logolni

 

pusztán annyira utánamenni annnyira az üzemanyagnyomással, ha kell, hogy meglegyen az általad áhított teljesítmény.... 

 

a mérőpad mikor volt kalibrálva?  ha csak 1%-ot téved lefelé, az már magában, több, mint másfél lóerő nálad ....

 

gumiméret: lézeres collstokkal mértetek gumiátmérőt az autódon?  mert már 1-2 mm eltérés is torzít ám..... az eredményen  (mért versus számított...)
 stb....

 

nehogy rossz szándékot véljél fentiekkel kapcsolatban

én elismerem és értékelem a munkásságodat

ennyivel tudok hozzájárulni a mű tökéletesedéséhez

 

downer Creative Commons License 2022.04.08 0 0 119010

Na most ez épp az a témakör lenne, amit nem is akartam soha, hogy így kaparjam a lóerőket összefelé mindenfelől. Nem látok vagy érzek itt semmi olyat a LMM csere óta, ami arra utalna hogy ilyen alapvetű működésbeli probléma lenne.

Előzmény: TudatLan (119008)
downer Creative Commons License 2022.04.08 0 0 119009

700 km-t futott kb. mire a padra került. Ellenőriztem persze minden bütyköt is, tized mm-es eltérés sem volt közöttük. Én csak abból indultam ki, hogy a gyárilag megadott 175 és a tengely még ha hoz 5-öt, akkor az úgy rendben van. Akkor lementem volna 7 kg/LE-re, ennyi volt a célkitűzés vele.

Előzmény: TudatLan (119006)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.07 0 0 119008

Még valami....

Szélessávú szondával - egy általad jól ismert, hibátlanul m űködőre utalok - mértél?

Teljes terhelésen üzemmeleg motornál, nagy fordulaton, nem kezd el, akár csak egy picit is szegényedni, a keverék?

Sztöchiometrikus arányra utalok..... esetleg...esetleg, talán pici üza.nyomás emelés...????!!!??

Előzmény: TudatLan (119006)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.07 0 0 119007

Nagyon szívesen!

 

Előzmény: Bopapa (119005)
TudatLan Creative Commons License 2022.04.07 0 0 119006

Azóta, hogy összefűzted a blokkot (gyűrűzés ...csapágyazás...ilyesmire utalok) , tehát azóta, mennyi a futott km?   Lehet, hogy még ' bejáratós ' a motor..... Ez alatt kb. azt értem, hogy ha összekopott, akkor lehet, hogy a megismételt mérés vidámabb számokat hozna....

 

Az a tengely, amit írtál, azért nem ' túlzottan '  brutális. Picit konkrétabb, mint  a gyári, sajátja, de azért nem egy nagy tűz.

 

Gondolom, ellenőrizted, az összes 'bügyköt' és mindenhol , mindegyik a gyári nullkilométeres állapotot hozza....  Elég, ha egy bütyök kopottabb, és már helló csúcsteljesítmény......

Előzmény: downer (118994)
Bopapa Creative Commons License 2022.04.07 0 0 119005

Köszönöm szépen!

Előzmény: TudatLan (119002)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!