Keresés

Részletes keresés

nyomdász Creative Commons License 2002.04.23 0 0 1264
Valamikor tavaly, nyár végén egy ember bejött a Turista Magazin szerkesztőségébe és elmondta, hogy ő a Meteor egyesület tagja, s ők újjá fogják építeni a Kevély-nyergi turistaházat.
Néztünk, mint a moziban, mert addig még senkitől nem hallottunk mást a házzal kapcsolatban, csak sajnálkozást, hogy valaki felgyújtotta.
Rövid, pár perces beszélgetésünk végén úgy ment el, hogy hozni fog a lapba anyagot a nagy vállalkozásról.
Annyira meglepő volt a jelentkezése, hogy még a nevét se jegyeztük meg, csak a házról kezdtünk el beszélgetni mi is. Ez lehet egy kis kapaszkodó a témához.
Jó éjt.
Előzmény: h-alga (1260)
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1263
A "gyk." rövidítés nem a "gyakorlatilag"-ot jelenti, hanem azt, hogy "gyengébbek kedvéért".
Csókakőn, a vm.-nál új, gumis kéktúra-bélyegző van a sínnek a peronnal átellenes oldalán, fém dobozban.
A hétvégén még a te 7 perceden is túltett az én sofőröm, aki 12 PERCCEL korábban jött. Ez volt az utolsó fuvarja aznap. Igaz, hogy nemcsak a menetrend szerinti végállomásig vitt el, hanem hazafelé menet még plusz 2 km-t, és vitt volna még tovább is, de elváltak útjaink.
Előzmény: pavarotti (1254)
Múzsla Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1262
Sajnos jelenlegi jogszabályok alapján bontott anyagból lakóépületet nem szabványos építeni. Lehet, hogy ezért nem maradt fenn a "használható" anyag.
Előzmény: h-alga (1260)
lükepék Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1261
támogassuk a kisipart, a Rákóczi úti Libriben is láttam a Rockit ( a régi Könyváruház - Fókusz - melletti nagy Libri)

Valamint anyám mesélte még két hete, hogy valamelyik megamonstrumban volt a két kéktúra atlasz együtt 8-900 között (de lehet, hogy darabja volt annyi, néha elfelejteni vásárolni vinni az olvasószemüvegét..)

Előzmény: Zete (1247)
h-alga Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1260
Én speciel nem értem, miért gondoljátok, hogy építkezés lesz. Tény, hogy szépen el lett rendezve, az is tény, hogy az erdészet nem ültetett oda semmit, de nem lett volna értelme építkezés terve mellett a használható anyagot (bontott tégla) fennhagyni? És úgy néz ki, hogy fel is töltötték, illetve lehet, hogy betakarták földdel az ottmaradt kitudjmit.

Ha valaki biztosat tud, és nem csak annyit látott, hogy a romok eltűntek, akkor az jelezze!

Előzmény: szaferi (1259)
szaferi Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1259
Jó hír. A kevélynyeregi túristaháznál szépen el van egyengetve a föld, elhordták a romokat, úgy néz ki építkezés lesz... És nagyon remélem, ha egyszer kész lesz a ház, nem lehet majd felmenni autóval.... Halottam egy szlovák fickóról, akinek az élete volt az, hogy túristaházat építsen, és a hátán hordta fel a téglát .....
nyomdász Creative Commons License 2002.04.22 0 0 1258
A Turista Magazin „Fórum/Kéktúra” rovatát sok szeretettel, és minden hátsó gondolat és szándék nélkül felajánlom a Tisztelt Túratársaknak az Országos Kéktúra útvonalán történő bármilyen változás mindenki számára való közzétételére. Ajánlatom röviden, ide írja be mindenki, mit tapasztal az útvonalon! Lehet az erdőirtás, jelzéshiány, eltűnt, vagy új bélyegzőről szóló információ.
Nem utolsó sorban túrafelhívás azok részéről, akik nem akarnak egyedül nekivágni, ezért így keresnek társat. Sőt oda elvárjuk olyan egyesületek, túraszakosztályok beírását, akik a különböző Kéktúrák útvonalán vezetnek nyílt túrát. Hozzájuk csatlakozhatnának az „egykék”.

Oka többes és mind pofonegyszerű.
Elsősorban egy, a turisták által sűrűn járt honlap, melyet naprakészen vezet a szerkesztőség, illetve Árvai István webes kolléga. A lap szerzői és munkatársai is naponta többször ránézünk, illetve a szerkesztőségben - mivel on-line a NET -, reggeltől estig nyitva van.
Másik ok az, hogy a hóvégi lapzárták idején nem kell több topic több száz beírását és még vagy 10-12 honlapot végignézni annak reményében, hogy az újság olvasóit is ellássuk friss és pontos információkkal. Mivel a szerkesztőség, a nyomda és a lap tördelése egy 30 méter sugarú körön belül van, a nyomás utolsó óráiban is tudunk fontos információt felvenni, vagy egy kevésbé fontosat kidobni a lapból (lásd. februári TM, melyben az esztramosi Rákóczi-barlangban történteket a lap utolsó ívének nyomásáig tudtuk követni).
Harmadik ok, hogy az MTSZ-nek, ill. Pálmai Vencelnek - aki a Gyalogtúra Bizottság vezetője -, is elég lenne a mi honlapunkat olvasni, vagy egy faxon tudnánk őt értesíteni a bejelentésekről.
Negyedszer, a szerkesztőség, mint jogi személy tudna az útvonalon lévő településekkel és erdészetekkel kapcsolatot tartani. Komolyabban vennének egy hivatalos levelet, mint egy topic-ba beírt hozzászólást.
Sorszám nélkül, de nem utolsó sorban ettől nőne a honlapunk látogatottsága, aminek következtében szakirányú ajánlatokat tudnánk közölni a honlapon.
Ennyi lett volna az ajánlatom és ötletem, amit több Kéktúra teljesítővel történt beszélgetés is megelőzött. Kérem válaszoljatok rá, írjátok meg, hogy mennyire találjátok jónak, tehát megvalósítandó, avagy felejthető ötletnek a javaslatomat!
Máté István koordinátor

Előzmény: Güsziológus (1236)
Carpy Creative Commons License 2002.04.21 0 0 1257
Koszi! :)
Előzmény: pavarotti (1256)
pavarotti Creative Commons License 2002.04.21 0 0 1256
Atlaszban pontosan bejelölve,
Nagymezőpuszta előtt (Hollókő felől) kb. 500m az út mellett közvetlenül (itt a kék az országúton halad).
Ott van egyébként a Nagymezőpuszta pecsét is.
---
Busz: Wov. Brilliáns megoldás. :)
Előzmény: Carpy (1255)
Carpy Creative Commons License 2002.04.21 0 0 1255
Hol van pontosan az a babgulyasos csarda? :-)

A Volanbusznal mindig is maguk a soforok takaritottak a buszokat. Ha tura vegen saros bakanccsal szalltunk fel, elofordult, hogy eloszedtuk az erre a celre felretett ket nejlonzacsit, (par oraval azelott meg a kaja volt bennuk) es felvettuk a bakancsra, mint egy muzeumi papucsot. Nagyon vaganyan neztunk ki, (bal lab Skala-Coop, jobb lab Csemege :-) a buszsoforok is tobbnyire ertekeltek a dolgot, az utasokrol nem is beszelve.
Vonaton ezt a zacskozast nem csinaltuk, ott mindegy volt :-)

Előzmény: pavarotti (1254)
pavarotti Creative Commons License 2002.04.21 0 0 1254
Sziasztok!

Szombaton Hollókő-M.verebély között jártunk.

Jelzések nem mindenhol a legjobbak, de nem is különosen rosszak, jelzés+atlasz segítségével gyk. eltévedés nélkül abszolváltuk a szakaszt.
Hollókőn az atlaszban említett pecsételőhelyen (Szabó kocsma) megvan a pecsét, készségesen adják.

Bableves csárda nagyon jó, nem csórókhoz mérve, de nem is németekhez. Érdemes lehet pihenést betervezni. (üvegessör 250, különféle babgulyások /ízlésesen tálalva, sok finom friss kenyér, nagy adag/ 600).

Érdemes párnát vinni, mert bár végig benti pecsétek vannak, Mv. kivételével párnát nem adnak hozzá.

Tepke kilátó nagyon jó, érdemes venni a fáradságot a tetejére felmászni.
Sámsonháza-M.verebély között (előtte esett egy kb. egy órás nagy zuhi) sártenger, eső után baromi nehezen járható, erre számítson aki odamegy.
-----------------------------
Ps: Sajnos egyre elterjedtebb kis hazánkban, hogy a Volánbusz sofőrök (talán azért mert az utóbbi időben nekik kell takarítaniuk a buszt?) komolyan balhézni kezdenek a "nem patyolattiszta" cipő/baki miatt.
Nem vitatatom, hogy vigyázzunk a tisztaságra.
Amíg a buszra vártunk, mindannyian megpróbáltuk a lehetőségekhez képes megtisztítani lábbelinket.
Ugyanakkor szvsz nem várható el a turistától, hogy mindig legyen nála tartalék tiszta lábbeli.
A szennyeződés, amit a buszon okoztunk, söpréssel eltávolítható.
Ha ez több mint ami benne van a menetjegyben, akkor legyen x Ft söprési pótdíj.

Más: A busz menetrendi indulás ELŐTT 7 perccel már elindult. Számítsatok erre az Ózd-Bp. vonalon (Mverebély: 18.58 helyett 18.51)

kvte Creative Commons License 2002.04.19 0 0 1253
Szervusztok,

Nemrégiben megjelent a kibővített Mátra atlasz. Mielőtt megvenném, érdekelne, hogy lesz-e a Kéktúra atlaszhoz hasonlóan ez is 1000-1100 forintért a közeljövőben valamelyik nagy áruházláncnál, lásd "Tesco gazdaságos Kéktúra-atlasz"...

kvte

Törölt nick Creative Commons License 2002.04.17 0 0 1252
Stiggs, Kornel!
Koszi csak most lattam de ez tenyleg jol esett! (Es foleg, hogy azota sose arra jottem le a Hegyestetorol igy nem tudtam szemelyesen meggyozodni rola hogy volt e egyaltalan eredmenye annak amit csinaltunk :))

Zete! Koszi a tippet a "Masfel millio lepes"-rol megvettem!!!! Mar eleg regota vadasztam ra ezert kulon orulok neki :)
(pedig megfogadtam hogy ebben a honapban mar nem koltok semmi felesleges dologra na de ez nem felesleges ugye? Gyorsan megvettem hozza a kektura atlasz 2. reszet is :))

Előzmény: ifj. Esti Kornél (1250)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2002.04.17 0 0 1251
Mondom, hogy nem olvasom el rendesen... :(
Egyébként Hollókő felől Becskéig mi sem (nagyon) tévedtünk el még 3 szándékos kitérő (Dobogó-tető, Pusztavárhegy, Földvár-tető+Remete-hgy) mellett sem. Sok helyen valószínűleg az atlasz bejárása óta készülte jelzések, szemmel láthatóag ui. elég frissek.
Előzmény: Múzsla (1244)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2002.04.17 0 0 1250
Úgy látszik, kicsit felületesen és hiányosan olvasom a topicokat, de a Julianus tt.-n észrevettem a nagy változást, csak eddig nem tudtam, hogy kinek kell megköszönni. Így csatlakozom én is az előzményben szólóhoz.
Előzmény: Stiggs73 (1246)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2002.04.17 0 0 1249
Pusztavárhegy: VadMalaccal fölmentünk rá egy kellemes :) kis mászással. Fantasztikus a hely, tökéletesen kivehetők a sáncok, s néhány falmaradvány, alamint némi ásatási nyomok is felfedezhetők. Szóval, ha arra jártok, érdemes felmenni, térkép alapján könnyen azonosítható.

A Cserhát 500-as csúcsai nevű túramozgalom kiírása említ egy Remete-hegy nevű csúcsot (info a régi MTSZ-es honlapról), ami helyileg a Dobogó-tető közelében van, viszont sem az atlasz sem a térkép nem jelöli. Hol lehet vajon? Az atlasz szintvonalai alapján a Dobogó-tetőt követő elágazás (S sáv Kutasó felé) után van egy 500 m magasságot jelző vonal, lehet, hogy ez az?
Úgy van, az az! A K-S sáv elágazásától indul egy 'egyirányú' K háromszög jelzés, ami az atlasz tvonalleírsával szemben nem a Földvár-tetőre visz (egyébként oda is érdemes felmenni, mi megtettük), hanem egyenesen a Remete-hegyen lévő ellenőrző számhoz.

Előzmény: Zete (1243)
larzen Creative Commons License 2002.04.16 0 0 1248
Kösz, jól esett. :)
Előzmény: Stiggs73 (1246)
Zete Creative Commons License 2002.04.15 0 0 1247
ÚJRA KAPHATÓ A KÉKTÚRA FILM!!!

Vasárnap a WestEnd-ben a Media Markt-ban láttuk, hogy új kiadásban újra kapható a teljes eredeti Kéktúra film. Ára 2390 HUF/kazetta. Volt belőle jócskán.

Stiggs73 Creative Commons License 2002.04.11 0 0 1246
MEGATHANX Larzennek és Rohamcsigának a Hegyestetői út rendbetételéért. Én és még 11 túratársam, köszöni a fáradozásotokat.
Stiggs+11
Güsziológus Creative Commons License 2002.04.11 0 0 1245
"Hajtűkanyaszerűen fordulunk vissza a kis völgyecske másik partján, és egy kicsit majdnem az eddigi menetirányunkkal szemben haladunk. Furcsa módon ezen a fontos ponton nem láthatók jelenleg jelzések!"
Hát ez a pont speciel egyáltalán nem vészes. Az az út, amelyen eddig a pontig haladtunk (enyhe emelekedővel) erőteljesen emelkedve elindul kicsit balra egy egyértelműen jelzetlen ösvényszerű úton. A mi utunk a jobbra kanyarodó jól járt szekérút, mely valóban az elején jelzetlen, de itt már nem lehet eltévedni, más út ui. nincs. Balra felfelé a hegy, jobbra lefelé a völgy, melynek bal oldalán haladva eddig eljutottunk. Látszanak lefestett jelek, nagy ritkán kék jelzés is, de eltévedni nem lehet. Jó 1 km-t kell nagyjából szintben haladni. Ekkor "megjön" a kék és innen már minden OK. Elkezd erőteljesen emelkedni a jelzett földvár irányába, de én vár szerűséget nem láttam. Igaz, hogy nem is volt időm, mert eltévelyegtem előtte és a tetőtől futni kellett, hogy elérjem a buszt.
A lényeg tehát az, hogy ez a pont nem veszélyes, hisz nics susnya, szép, tiszta az erdő és jól kivehető a völgy is és a domb is. Az igazi szívás előtte van, de erről már írtam.
Van még egy pici szivató lefelé is. Itt az a fő szabály, hogy ha 2-300 méter után sincs jelzés, akkor vissza kell fordulni és a másik úttal kell próbálkozni. Én két olyan elágazásra emlékszem, melyen öszönszerűen kell kiválasztani az utat. (Nekem sikerült, de ez nem jelent semmit.) Hangsúlyozom, folyamatos és tiszta a jelzés, a hiányok a fontos pontoknál vannak.
Nekem furcsa volt közvetlenül a Hollókő vára előtti "befelé mutató" jelzés. Én balra indultam, utóbb kiderült, hogy előbb jobbra kellett volna egy kicsit, aztán balra. Itt is a fő szabály az irányadó.
A problémákat szerintem az okozza, hogy ez az út régen "helyi" út volt (P-) a kék nem erre vezetett. Időközben a szekérút alsó szakasza (a már előzőekben "körüljárt" völgyfőt megelőző szakaszra gondolok) elgazosodott, az erédészek ui. a vülgy másik oldalán közlekednek. (Első bejárásom alkalmával volt szerencsém arra tévelyegni, innen tudom. Szép a völgy onnan is, kár, hogy a víz nem a völgyben van, hanem az úton.)
Előzmény: Zete (1243)
Múzsla Creative Commons License 2002.04.11 0 0 1244
Lehet, hogy a Hollókő-Nógrádsipek szakaszt jobb Hollókő felől nyomni. Onnan mi nem tévedtünk el.
A Remete-hegyre fel lehet jutni a kék háromszögön az OKT-sárga sáv kereszteződésből A Bézmára szintén visz egy ilyen jelzés az országút kozárdi elágazójából.
Előzmény: Zete (1243)
Zete Creative Commons License 2002.04.11 0 0 1243
Nagyon izgalmas, amit a Nógrádsipek utáni részről írtatok. Már alig várom, hogy bejárhassam ezt a részt is. Elolvastam az atlasz leírását, és ez is csak megerősítette, hogy komly nehézségek adódhatnak. A Dobogó-tetőig tartó részen pl. 5 alkalommal irányít BALRA vezető ösvényre a leírás - á lá asciimo. Van egy ilyen rész is a szövegben:
"Hajtűkanyaszerűen fordulunk vissza a kis völgyecske másik partján, és egy kicsit majdnem az eddigi menetirányunkkal szemben haladunk. Furcsa módon ezen a fontos ponton nem láthatók jelenleg jelzések!" - biztató...

Viszont feltűnt egy-két dolog:

Míg a Dobogó-tető előtti földvárat említi a leírás, addig a balra lévő Pusztavárhegyen lévő várromról semmit sem ír. Nem próbáltátok esetleg megkeresni?

A Malom-völgytől jobbra, kb. 1 km-re mutatja az atlasz a Dobos-kút nevű védett helyet. Tudtok róla valamit? Ahogy nézem, nem lehet egyszerű fellelni...

A Cserhát 500-as csúcsai nevű túramozgalom kiírása említ egy Remete-hegy nevű csúcsot (info a régi MTSZ-es honlapról), ami helyileg a Dobogó-tető közelében van, viszont sem az atlasz sem a térkép nem jelöli. Hol lehet vajon? Az atlasz szintvonalai alapján a Dobogó-tetőt követő elágazás (S sáv Kutasó felé) után van egy 500 m magasságot jelző vonal, lehet, hogy ez az?

És még egy: A Bableves-csárdától fel lehet menni a Bézmára? Jelzés a térképen nincs.

Előre is köszönet minden használható infóért, mint ahogy az eddigi észrevételekért is!

Zete

kukucs33 Creative Commons License 2002.04.11 0 0 1242
Üdv,

Mi az atlasszal eddig csak a Nógrád - Szandaváralja részen mentünk, ott néhányszor kifejezetten hasznos volt a szöveges része, sajnos ez viszont az idő múlásával egyre kevésbé biztos segítség.
Amit negatívumnak érzek a térképhez képest az az, hogy -amint Te is jelzed- erősen a kékre koncentrál, a távolabbi területek "kimaradnak". Másrészt viszont nem is a térség atlaszának készült, hanem célzatosan a OKT útvonalát mutatja be, ezért vittem egy Cserhát térképet is, ezzel ezt a problémát a lehetőségekhez képest orvosoltam. Ami viszont komolyabb fejtörést okozott, hogy a 35. és az 50. oldal között nyilvánvaló az eltérés a léptékben és a részletességben is. Mintha két teljesen különböző térkép egymás mellé illesztésével készült volna. A jelzés követését ez ugyan nem befolyásolta, de a megtett táv térképen való pontos mérését lehetetlenné teszi. (a Szendehely - Katalinpuszta közti területre gondolok a két térképszelvény közti "átfedésen") Máshol ilyen durva hibát nem vettem észre, de mivel nem is néztem át még az egészet tüzetesen, így lehet, hogy nem itt az egyetlen ilyen bibi.

Előzmény: ifj. Esti Kornél (1241)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2002.04.10 0 0 1241
Szervusz!

Mi is beszéltünk VadMalaccal arról, hogy csak le lehet valohol vezetni az aszfaltról a jelzést ezen a szakaszon, majd otthon megnézem a térképen, hogy mit javasoltál.
Egyébként nem tudom, mit gondoltok az atlasz Cserhát-béli térképszelvényeiről, de szerintem:
-részletesebb annál, mint ha egyszerűen felnagyították volna az 1:40000-st,
-de sokkal kevésbé megbízható - főleg a K-től 500 m-rel távolabb - , mint egy normális 1:40000-es turistatérkép. (ld. a Cserhátsurány és Szandaváralja közti szakaszt, melyről tapasztalataim majd későb írom be.)

Előzmény: Güsziológus (1238)
kukucs33 Creative Commons License 2002.04.10 0 0 1240
Szia Zete,

Megnéztem az atlaszban, mi a Gyurinka-forrást kerestük, de "beértük" volna azzal is, ha a Mária-forrásba botlunk. Érdekes, hogy a térképen nincs rajta, pláne, hogy ha bögre is van, az azt feltételezi, hogy nagyobbrészt van vize is.
A jelzést az atlaszban úgy említik, hogy "A szinten haladó úton, a köveken föl-föl tűnnek a kék jelek, nyilak", csak arról nem szólnak, hogy sasszem vagy nagy mázli kell ahhoz, hogy valaki fölfedezze őket, és szerintem a "föl-föl tűnnek", is erős túlzás, inkább a "nagy ritkán egyet-egyet észrevehetünk" lenne helyénvaló. Mint említettem mi teljesen véletlenül láttunk meg egyet, ez alapján még a többes szám jogossága is kétséges. Ezzel együtt továbbra is úgy érzem, hogy Te jártál jobban azzal, hogy végül nekivágtál toronyiránt.

Előzmény: Zete (1234)
asciimo Creative Commons License 2002.04.09 0 0 1239
Bar nem lettem megszolitva, de azert beleszolok, mert en is szeretem a Cserhatot.

Szerintem a "tankolas" Alsotoldon megoldhato. Azert felesleges lenne levezetni a jelzest Cserhatszentivanra, hogy ott tankolj, mert a CSerhatszentivan-Nagybarkany es az Alsotold-Nagybarkany utvonalak hossza kozott kb. 1 km kulonbseg van.
Az aszfalt szerintem se jo, de latnivalo van, az a panorama-kanyar Alsotold utan. Latni a Bezmat, Cs.Szt.Ivant, a Dobogo-tetot, tiszta idoben a Szanda-varat.
Ha aszfaltot akarnank sporolni, egyszerubb lenne mar Felsotoldtol levinni a mezore az utat, amely parhuzamosan haladhatna a betonuttal, CsSztIvanig.
Amugy a Cs.SztIvan-rol indulo K+-ben is van beton, de a kesobbiekben egy szep volgyben visz az ut.

na udv, asciimo
Most hetvegen megint megprobalkozok elmenni kirandulni, de a csalad ugye....

Előzmény: Güsziológus (1238)
Güsziológus Creative Commons License 2002.04.09 0 0 1238
Cserhát-barát túratársam!
Mi a véleményed az alábbiakról?
Alsótold és a Bableves csárda "között" a völgyben, (jobbra lent) van egy takaros kis falu, ha jól emlékszem, Cserhátszentiván. Ide kéne levezetni a K- jelzést és innen a jelenleg K+ jelzésen fel lehetne jutni a csárdáig. (Régen, amikor még üzemelt a turistaház, akkor az megtörte a monotóniát, de azt tapasztaltam, hogy ez az idő véglegesen elmúlt.) Kicsit hosszabb, de jó 3 km országutat meg lehetne takarítani. A többlet látnivaló megérné a többlet utat. Úgy tudom, a falut barátságos népek lakják (egy családot ismerek is), turistaút vezet fel a Dobogó tetőre.
Én Hollókőről mentem Mátraverebélyre (atlasz iránya) és emlékeim szerint a Felsőtoldot követő 6 km aszfalt volt a legborzasztóbb. Arról nem beszélve, hogy a csárda árai nem a bakancsos turisták pénztárcájához igazodnak. Márpedig Nagybárkányig 15 km van, szükségképpen kell "tankolni".
Ez csak egyike ötleteimnek, de most eszembe jutott és megfogalmaztam.
Várom észrevételed.
Előzmény: ifj. Esti Kornél (1237)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2002.04.09 0 0 1237
Szevasztok, hej!

Ha már ennyien irtatok a Cserhátról,kicsit én is beszállnék. Húsvét hétfőn a tavaly nyári Katalinpuszta-Felsőpetény, Felsőpetény-Becske, Mátravarebély-Hollókő szakaszok után sikerült teljesiteni a cserháti kéktúra szakaszt a hátralévő Hollókő-Becske résszel.
Tehát április elsején reggel 8.46-kor értünk Pásztóra, ahonnan az előzetes tájékozódásnak megfelelően 9.59-kor megy a munkaszüneti napokon közlekedő 4 busz közől az első Hollókőre, ráadásul Bp-ről jön, igy mivel volt időnk, VadMalac túratárssal (ld. tt. topic) megkerestük az előző megállót és igy legalább kellemes állóhelyönk volt Hollókőig. (A falu előtt kb. 2 km-rel megállt a kocsisor, annyian szerettek volna eljutni a zsákfaluba, de a Nógrád Volán jól képzett sofőrje egyszerűen átlépett a záróvonalon, s felszáguldott velünk az aut. vt-ig)
Itt komoly nehézségekbe ütközött a kéktúraszakaszon való elindulás, ugyanis az utca elején belépőt szedtek... VadMalac egy lendületes lépéssel egyszerűen kikerülte őket, majd próbáltunk bélyegzőt kérni a Szabó kocsmában, ahol úgy néztek ránk, mint a marslakókra. (Novemberben ugyanitt bélyegeztünk.) Elhagyva a falut, mintegy varázsütésre eltűnt a tömeg, és csodálatos, verőfényes időben vághattunk neki az imádott Cserhát utolsó szakaszának.

(folyt. köv., majd ha itt lesz nálam az atlasz, mert nem akarok hülyeségeket irni)

Güsziológus Creative Commons License 2002.04.09 0 0 1236
asciimo!
Láttad már felazso új html lapját a bélyegzőkről?
Ebben egy kicsit már benne vannak az általam "felfedezett" helyek is.
felazso be van havazva, de természetesen beszámolok Neki is, kösz a figyelemfelhívást.
Kétségtelen tény, hogy az OKT bejárás egyik nagy élménye a pecsételőhelyek (na és a pecsétek)megtalálása, de ezzel kapcsolatban lenne egy észrevételem.
Jómagam lelkesen "könyvelek" minden tapasztalatot és próbálkoztam az MTSZ-el is felvenni a kapcsolatot, de ez utóbbi kilátástalannak tűnik. A Fejér megyei MTSZ titkár volt eddig a legrugalmasabb és legnaprakészebb (Bakonykúti és Bodajk), de Budapesten süket fülekre találtak leveleim és telefonjaim.
Bejelentettem, hogy Kőhányáspusztán nincs pecsét, mire azt a választ kaptam, hogy az a sporttárs, aki ezzel foglalkozik, csak egy hét múlva lesz, de átadják az üzenetet. Feltételezem, hogy egy idősebb úriemberről van szó, aki egészen biztosan mindent naprakészen tud, de számára nem fontos, hogy élő kapcsolata legyen azokkal, akik járják a terepet. Szép példa erre a Hoszúpereszteg kapcsán leírt eset. Valaki kiszállította az új bélyegzőt, a TAR büfében tudtak is róla, ebből feltételezem, hogy valaki nyilván is tartja, hogy hova és mikor helyezett el bélyegzőt. Sajnos kevesen olvassák a topic-ot, de remélem, hogy számuk növekedni fog.
Erről jut eszembe, hogy Péliföldszentkereszten sincs, be kell jutni a templom háta mögött az eklézsiára(?) és ha van ott valaki, akkor kaphatunk egy szép egyházi bélyegzőt.

Summa-summárum lassan lezárom ezt a fejezetet, mert már csak 75 m van hátra (kb. 10 pecsételő hely "felfedezése") és akkor egyeztetek felazso-val. Az új lapon szerintem jobban követhetők a pecséttel kapcsolatos információk (hely, típus, minőség) és az "ellenőrzés" hitelességét tanúsító "záradék" (ki és mikor ellenőrizte).
Talán egyszer még azt is megérjük, hogy az MTSZ partnerként kezeli azokat, akik másokat segítendő veszik a fáradtságot és közzéteszik az információkat. Nem hiszem, hogy attól kéne félni, hogy még többen élnek vissza és gyűjtik be a pecsétlenyomatokat tényleges teljesítés nélkül.

Előzmény: asciimo (1233)
Güsziológus Creative Commons License 2002.04.09 0 0 1235
"Ősagárd-Felsőpetény között is hatalmasat szívtam."
Mi is.
Sőt, én már Ősagárd előtt is a bekerített részen!
Akkor sem volt még atlasz, ezért péntek du. Ősagárdról indultam felfedező útra. Visszafelé egész jó volt. A Naszály nyergétől lefelé mentem egy kis faluba (Kosd) a piroson. Ez egy nagyon szép út és a falu is takaros, a környezetével együtt. Busz sűrűn van Vácra.
Érdekes, hogy Felsőpetényből könnyebb Ősagárdig eljutni, de visszafelé két szívás is van.
Ősagárd után a völgyben felfelé, ha többen mennek csatárláncban, akkor nehezebb eltévedni, jelzések ugyanis vannak, de ösvány az nincs.
A nagy tisztás után viszont mi sem találtuk a jelzést, ezért mentünk toronyiránt lefelé.
Így utólag már nekem is tetszik a Cserhát, de ennyit egyetlen szakaszon sem szívtam, mint ott. Még a teljesen ismeretlen és messzi Cserehát is jobb volt! Pedig az atlasz olyat írt a Bódvarákót követő szakaszról, hogy már azt mérlegeltem, hogy iránytűt viszek! De vaklármának bizonyult, az út tiszta volt. Összefutottam Irotán az erdésszel, aki elmesélte, hogy tényleg elhanyagolt volt a szakasz, de ők szeretik a turistákat, ezért kitisztították. Lelke rajta. Szerintem az ISM közbelépett és adott egy kis pénzt, meg "bíztatást".
A Nógrádsipek utáni szakasz is úgy sikerült egyébként, hogy hosszú tévelygés után megtaláltam a jelet a hegy teteje körül és elindultam vissza. Ekkor konstatáltam, hogy Nógrádsipek felől az út jobbra megy, de a kék balra, jelzés viszont csak jó 20 méter után van a sűrűben!
Sár, susnya és minden hasonló "jó" viszont végig.
Ja, és a Nógrádsipek előtti eltévelygés!
35 fok volt és mentem lefelé a hegyről. Csak nem akart jönni balról a térkép szerinti jelzés, pedig már nagyon hosszúnak tűnt a lefelé!
Ekkor kiértem egy tisztásra, szemben egy magasles (akkor nem volt felszántva a rét) és megcéloztam. Találtam is egy ösvényt az erdőben, de jelet azt nem. Mentem lefelé és megtaláltam a falut.
Most már tudom, hogy a rét elérésekor 90 fokban balra kell fordulni és csak jó 500 méter után jobbra. Ekkor jön egy kezdetben szép erdei ösvény, melyből ki kell menekülni és az erdő szélén lehet folytatni. Ezt követi a "kellemes", agyagos lejtő. Itt jár a csorda.
A Nógrádsipek utáni szakaszról tömören csak annyit tanácsolhatok, hogy ha 300 méter után sincs jelzés, akkor érdemes visszafordulni és utat váltani, mert ennél hosszabb jelzetlen szakasz nincs!

Előzmény: Zete (1234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!