Van más is!
MTSZ-es Szeleste pecsét Ölbő-Szeleste vá.-on.
Pilicsaba: MTSZ-es pecsét a vá.-on.
Nógrád: MTSZ-es pecsét a vá.-on.
Na és a legérdekesebb!!!
Pusztamaróton ércbélyegző van. Elég gyenge a minősége, de van.
Valakinek volt MTSZ-es gumibélyegzője (hogy kinek, az rejtély), de elhagyta az erdőben. A gondnok megtalálta és készséggel ad pecsétet annak, aki tudja, hogy létezik az Ő intézménye és szóba áll vele.
Én ittam egy sört és már hozta is és boldogan újságolta, hogy Ő bizony fel van készülve a túrázók "fogadására". 150 pénz volt a sör a hegyen!!!
Ágasváron 300 pénzt kértek fél liter gyümölcsléért!!!
Ui.:
Szárligeten is MTSZ-es bélyegző van a vá.-on.
Az "odefenn" meghatározásával kapcsolatban van egy sejtésem.
Az MTSZ komolyan veszi, hogy SZÖVETSÉG. A tagszervezetek szövetesége. Vélelmezem, hogy nem képes átállni arra, amivel a topic-ban néhányan próbálkozunk. Másként "gondolkodók". Meglátásom szerint a túrázók (teljesítők) és az MTSZ kapcsolata az egyirányú utcához hasonlít. Az irányító elvárja a tájékoztatást (az Igazoló Füzet elején meg is van fogalmazva), de arra nincs felkészülve, hogy bekapcsolódjon egy interaktív fórum-ba és a naprakész információk alapján korrigáljon, illetve más csatornákon jelezzen azoknak, akik nem a hálón keresztül tartják a kapcsolatot. Biztosan azok vannak többen, akik szakosztályi/egyesületi keretek között túráznak (az én egyesületem is szervezi évente 3-4 szakasz bejárását), de a jövő egész bizos az interaktív irányításé.
Próbálkoztam már levéllel, telefonnal, de az MTSZ "illetékese" elérhetetlen. Pozitív példa ugyanakkor a megyei titkár esete. Bodajk és Bakonykúti kapcsán felhívtam az illetékesnek gondolt titkárt és két héten belül intézkedett. És még meg is köszönte, hogy téjékoztatom! Igaz, hozzátette, hogy nem teljesen tiszta a Gyalogtúra Bizottság és a megyeiek kapcsolata, de Neki fontos, hogy a "saját" területén rend legyen.
Azt hiszem, hogy kicsit idejétmúlt forma az, ahogy az MTSZ irányítja a túramozgalmat. De megoldani nem tudom a problémát, nem is hiszem, hogy az én dolgom lenne. Sajnos, mint minden, az elmúlt négy évben a politika síkjára terelődött. Ezzel nem tudok egyetérteni, de ezt már kivitattuk.
A pecsétekkel kapcsolatban, ha még nem ismered, ajánlom felazso honlapját.
Félig egyet is értek veled (a nyitva tartás helyesírásában teljesen!). A dátumos MÁV bélyegző valóban igen hasznos, ha nincs kéktúra bélyegző, én is azt kérek, és tény, hogy ezzel lehet legmeggyőzőbben bizonyítani, hogy a távot tényleg megtette valaki. Más kérdés, hogy az elbeszélgetésen gondolom, úgyis kiderül, hogyha csal valaki, bár nem hiszem, hogy ez soxor előfordul. Én mindenesetre szeretnék minél több kéktúra pecsétet a füzetembe!
Sok kis faluban a „pecsételős” kocsmák csak du. nyitnak, természetesen itt sem szokta minden túrázó megvárni a nyitást, kér vhol másutt pecsétet. Így gondolom, a tourinform irodákban is csak nyitva tartási időben kellene/lehetne pecsételni, egyébként a felsorolt városokban is van még néhány pecsételési lehetőség (a vasútállomáson kívül is!).
Ja, és pl. Ötvös City Vá-n kéktúra pöcsétet adtak...
A dolog fordítva működik, fordítva találták ki! A lehető legtöbb helyen igyekeztek vasúti bélyegzőt alkalmazni a Kéktúra-füzetbe azért, hogy az ottlét dátuma szerepeljen a bélyegzőn. Mivel nagyon sok helyen megszűnt a pénztár, ezért fordulhat csak elő, hogy vasúti mh.-eken is dátumos vasúti bélyegző helyett kéktúra-bélyegző van (pl. Szarvaskő, Mátraverebély, Csókakő). Az alapállás továbbra is az, hogy ahol van vasúti bélyegző, alkalmazzuk azt!
"Legalább nyitvatartási időben lehetne bélyegezni..."
Egyrészt: nyitva tartási (sajnos, az új helyesírás szerint így! - én sem igen értek vele egyet!)
Másrészt: ezek a vasútállomások általában egy aznapi túra kiindulóállomásai. Nem gondol6od komolyan, hogy a vonattal-busszal-akármivel megérkezve addig vár a turista, amíg egy Tourinform iroda szíveskedik aznapi működését megkezdeni!!! Persze, lehet oda i s rakni, ezzel egyet tudok érteni.
Öskü előtt vigyázz a volt harckocsi-gyakorlóterepen! Maradj az úton! Ezelőtt 3-4 évvel történt ott valami baleset. Úgy emlékezem, hogy egy, a bokrok közt sétáló vaddisznó katapultált egy harckocsilövegtől, a közelben legeltető pásztor nagy meglepetésére!
Nekem már volt részem ellenkező irányú meglepetésben is. Igaz, nem OKT. Egy erdélyi kerékpártúráról hazatérve a lökösházai állomáson pecsételtettem a túrajelentésbe. Vasúti bélyegzőre számítottam, de a "Két keréken Békés megyében" vagy milyen túramozgalom szép pecsétjét ütötte be a pénztáros.
Csak azért merült fel bennem a gondolat, mert talán van itt a tasztaltársaságban 1-2 olyan személy, akinek kéktúra ügyben azért meg lehetne hallgatni a véleményét "odafenn".
Egy gondolat:
Én pecsétmániás vagyok (talán még nem orvosi eset, de azért megemlítem). Elszomorít, hogy egyes helyeken meg kell elégedni a vasúti bélyegzővel (amivel egyébként semmi bajom, ha vonatjegyet kell venni), mert nincs kéktúra bélyegző, és valószínűleg nem is volt sosem. 3 példa: Kőszeg, Keszthely és Zirc. Komolyan nincs ezeken a helyeken egy kocsma, ahova ki lehet rakni egy bélyegzőt, hogy nesztek, itt van, fog majd jönni időnként néhány elvetemült hátizsákos, megiszik egy fröccsöt, adjatok már nekik egy-egy pecsétet??!! Jut eszembe, Keszthelyen és Zircen még Tourinform iroda is működik a kéktúra mentén (a KTAtlasz jelzi is!), nekik a turisták - nemcsak a külföldiek, nemcsak a gazdagok! - kiszolgálása a dolguk, miért nem lehet odarakni egy kéktúra bélyegzőt? Legalább nyitvatartási időben lehetne pecsételni, nem kellene (Keszthelyen) plusz 2x800 métert gyalogolni a vasútállomásig, ha vki tovább megy!
Majd’ egy napom ráment, de végigolvastam a topikot! Sok érdekes dolgot leírtatok benne, volna azonban néhány kiegészítésem, helyesbítésem:
Szó volt róla, hogy nem lehet megbecsülni a KTA-ban a távolságokat, mert több térképből lettek összevágva, mégcsak nem is mindig azonos méretaránnyal. A méretarány minden egyes térképlapon 1:40000! Különben a lapszéli kék vonalak mentén nem lehetne összeilleszteni a szelvényeket. És a füzetek elején (4-7 o.) a kis rózsaszín téglalapok is egyformák, azaz egy-egy lap ugyanakkora területet fed le.
3 éve voltunk a Cserehátban, a jelzésekről csak annyit, hogy az ugyanabban az évben kiadott Aggteleki karszt és Cserehát (amit a Csereháti Településszövetség adott ki) térképeken Irotától északra a Kék más-más irányba megy. Mondanom sem kell, mi a Cserehát térkép alapján a rossz irányba mentünk. Irotáról menve a Kecske pad után is volt egy kis gond. A Kék és piros sáv székválásánál a Gadnáról (?) érkező ősrégi kék nem volt mindenütt lefestve. A kéktúrázó meg néha a régi felfestésnek is örül. Szóval a Csereháttal vigyázni, iszonyúak a jelzések!
Ja és megkérdezném: szerintetek olvassa ezt a topikot vki a Természetbarát Szövetségben???
A MOKÉP tulajdonába került. És kapható is több nagyobb könyvesboltban meg talán rendleni is lehet. Mindenesetre a web-oldalukon a katalógusban szerepel.
"Én jártam párszor arra (amikor az Eplény-Alsópere kisvasút nyomait kerestem), de sok érdekeset nem találtam a Malom-völgyben."
Valszeg elfogult vagyok egy kicsit a Bakonnyal kapcsolatban, emiatt előlegezek meg bizalmat egy-egy még nem járt részének. Nekem a Burok-völgy volt eddig az egyik legnagyobb élmény, amikor először bejártam (majd utána még 3x). Szóval, a térkép alapján a Malom-völgy ugyan jóval szerényebbnek tűnik, de a benne végig futó patak, az elején a Tobán-sziklacsoport, valamint az , hogy majd egész Ösküig lehet haladni benne, nagyon fellelkesített. (A völgynek arra a részére gondolok, ahol már nincs jelzés, miután a piros sáv elmegy Eplény felé).
BP-ről egynapos túrával bejárhatónak tűnik, már csak időt kéne találnom rá.
Az "északról érkezik" annyit jelent, hogy: Szár vm.-Szár-Körtvélyes-Szép Ilonka-forrás-Vértessomló-Oroszlány-Tekert iharfa-tisztás-Mór-Nagyvelegtől D-re-Mecsér.
Fehérvárcsurgótól a víztározó mellől Iszkaszentgyörgy-Száraz-horog-Csóri elágazás-Szenes-horog-Baglyas útvonalon megy Várpalotára.
Szóba került az is, hogy Hárskút térségében ellenkező irányba tekeredne a csiga (Hárskút-Pénzesgyőr-Zirc-stb.), majd a Királykapu felől a Középső-Hajaghoz visszaérve Herend-Csatár-hegy-Veszprém-Lovas útvonalon B.fürednél elérné a Balatont. (Át lehetne kompozni a Somogy megyei piroshoz, amely azonban nem lenne már része az útvonalnak.). Közben azonban a Vp. Megyei Szöv. elkészült a Hárskút térségi P jelzésekkel.
Távlati (nagyon-nagyon távlati) tervben szerepel az útvonalat Szár-Vértesacsa-Pázmánd útvonalon összekapcsolni azzal a piros jelzéssel, ami most készül Szekszárd-Vajta-Seregélyes-Dinnyés-Pákozd-Pázmánd útvonalon. De mindez csak távlati terv!
Márcsak azért is, mert egy ilyen (szerintetek) "rövid" útvonal fenntartása rengeteg energiát igényel!
Gánton a turistaházban is van bélyegző, ott szimpatikus hölgy fogadja a betérőt.
A bélyegző állapota enyhén szólva siralmas volt (nem volt nyele), de lehet, hogy már van.
Feltételezem, hogy folytatod a túrát. Ha ismét arra jársz, megkérnélek, hogy nézz utána, van-e változás.
Előre is köszönöm.
Nagyon ígéretes ez az útvonal. Az új Bakony-Észak térképen már rajta van a Várpalota - Öreg Futóné - Eplény - Papod - Hárskút - Középső Hajag résztáv is teljesen. A korábbi térkép a Hárskút környéki turistautakat még csak nem is jelölte. Gondolom, újonnan tervezett és festett, tehát jó állapotú utakról lehet szó. Az már más kérdés persze, hogy mennyire jártak, mivel a Bakony amúgy is relatíve kevéssé járt vidék, ez pedig annak is a széle.
Amióta az új térkép megjelent, tervezek egy túrát ezen az útvonalon, különösen a Várpalota - Hárskút rész érdekel. Ezen van pl. a Malom-völgy, ami különleges csemegének mutatkozik.
Ha lesz füzet a teljes túráról, akkor talán többen fognak erre jönni. Bár nem tudom, hogy milyen az érdeklődés általában az efféle relatíve rövidebb távú túramozgalmak iránt. Akik az érdekes, kevéssé járt terepeket szeretik, azok úgyis pont az ilyeneket részesítik előnyben.
Azért várom a további infókat (az eddigiekért is köszönet!), bár az, hogy
"Nem volt túl beszédes/barátságos az illető"
nem valami biztató.
Valóban félreértés volt.
Az útvonalleírást köszönöm.
A magyarázat valószínűleg az (miért csak helyben lehet helyi utak füzetét beszerezni), hogy minden megye külön királyság és a megyehatárokat kis túlzással demarkációs vonalként tartják számon.
Saját megyéjét viszont minden megyei szövetség óvja, ápolja és gondozza. Nem biztos, hogy ez rossz dolog. Én mindig levélben szoktam fordulni az illetékes megyéhez és onnan kérek füzetet.
Félreértetted a dolgot! Amikor én ???győrt irtam, nem jutott eszembe Pénzesgyőr neve. Azért irtam, hogy Zirctől nyugatra.
Most már itthon vagyok, előttem a térkép. Szóval az útvonal:
Északról érkezik Mecsértelepre - Bükkös árok - Burok-völgy - Isztimér - majd Fehérvárcsurgó irányában elhagyja a térképet.
Várpalota felöl érkezik vissza, majd Alsópere - Eplény (kisvasútbarátok figyelem!) - Hárskút - Középső Hajag - Pápavár - (innentől végig a régi kisvasút nyomvonalán) - Királykapu - Móricháza - Odvaskő - Kőrishegy - Fenyőfő - Vinye v.m. - Cuha-völgy - Zirc - Pénzesgyőr. Innen nem megy tovább a jelzés.
Kilométer adatot nem tudok. Nem volt túl beszédes/barátságos az illető, akivel beszéltem telefonon. Nem tudom miért, a központjukban is mindig ilyen a hangulat. Mint egy hivatalban.
És ha már itt tartunk: mikor kérdeztem, hogy a majd megjelenő füzetet hol lehet beszerezni, közölte, hogy kizárólag náluk ill. a Fejér megyeieknél. Még a központban sem. "Fel lettem világositva", hogy a központban az országos túrák füzetei szerezhetők be, a regionális ill. megyei túrák füzetei pedig az adott megyékben ill. megyében. Ezt persze nem igazán értem. Miért nem lehet a Bakonyi túra füzetét beszerezni Pécsett? Gondolom, a Dél-Dunántúli pirost meg Veszprémben nem lehet megtalálni.
Persze Vaskalap már többször mondta nekem, hogy olyan vagyok, mintha nem is ebben az országban élnék.
Tehát Győr a végállomás. Akkor biztos a Sokorón keresztül viszik, ami igazi csemege.
Az Érdemes Természetjáró minősítésemhez majd szükséges lesz begyűjtenem ezt a trófeát is.
Azt is tudod milyen hosszú (km)?
Bánhidi Attilának a munkájához szüksége lenne néhány képre, ezért megkért, hogy továbbítsam felétek a kérését. Megteszem, mivelhogy itt a topicban, úgy sejtem, kevés kivétellel mindenki fotózik.
Tehát a kérés: Keres egy-egy fotót mindenféle szállásfajtából, ami eltér a „normálistól”, ill. amit az emberek normális szállásnak minősítenek, úgy általában.
Bivak,
barlangszállás,
tornatermi szállás,
tantermi szállás,
matracláger (tetőtéri),
állótábor (sátor) kategóriákban vár képeket.
Valamilyen nem kereskedelmi szállások rendszerbe foglalásához készít tanulmányt, s ahhoz kell neki.
Köszönettel vesz minden segítséget.
E-mail címe: attila.banhidi@ism.gov.hu
Postacíme:
Bánhidi Attila főtanácsos
Ifjúsági és Sportminisztérium
Budapest, Hold utca 1.
1051
Köszi. nyomdász
Közben sikerült megtudnom a Veszprém megyei term. szöv.-től, hogy ez még csak egy tervezett túra, aminek kiirása még nincs, de a valóságban gyakorlatilag teljesen kész van. Az útvonal nagyvonalakban (és fejből): Várpalota, Eplény, Csehbánya fölött, Bakonyszentlászló alatt, Cuha-völgy végig, Zirc, és ???győr (Zirctől nyugatra).
Érdekessége, hogy csigavonalban halad. Ja, és valahol Bodajk környékén ered (talán Mecsértelepen).
Csókakőn a faluban is van egy bélyegző, méghozzá az egyik kocsmában, ahol igen csinos a pultoslány. Most voltam ott, a 7végén. Gánton a Vértes csárdában van bélyegző, de ott egy ronda és bajszos pultos van :))))
nyomdász, ennek így semmi értelmét nem látom.
Itt működik egy bejáratott fórum, miért kéne oda áttenni?
Aminek lenne értelme, hogy valamilyen struktúrált formát hoztok létre, amolyan információs központot az OKT-ról. //Erre a Fórum forma abszolút nem alkalmas.//
Ehhez viszont: - Szerintem célszerű lenne a jelenleg ilyen témájú oldalak birtokosainak adataiból kiindulni, bevonni őket is a tervezésbe.
Egy pár gondolat.(Lesz bennük triv. is, bocs)
Szakaszonként:
- bélyegzőhelyek
- szálláshelyek
- tájékozódási nehézségek
- út mentén érdekességek, figyelni valók
Mindezt valami olyan szerkezetben, hogy van az "adat", ezt lehet vagy javítani (ezt érdemes valahogyan ellenőrizni: pl. ha legalább egy ember meg is erősíti a javítást) vagy megjegyzést fűzni hozzá.
- Aggályos a honlapotokon megjelenő szöveg: "JOGI KÖZLEMÉNY - A Turista Magazinban megjelenő valamennyi cikket, fotót, ábrát szerzői jog védi! Másolásuk bármilyen formája — fotókópia, mikrofilm készítése, fénymásolása, adathordozó rendszereken való tárolása, stb. — kizárólag a kiadó előzetes írásbeli engedélyével történhet."
Ezáltal nem nyomtathatnék ki magamnak a létrejövő adatbázisból jogszerűen egy anyagot, ami ugye abszurd.
A szövegből az derül ki, hogy a TM egy profitorientált vállalkozás. Ami nem baj, csak nem mindegy hogy felajánlod, hogy adsz megjelenési formát valaminek a közösség érdekében, vagy tartalmat gyűjtesz egy minél nagyobb profithoz egy online közösségtől. NEM állítom, hogy a kettőt nem lehet összeegyeztetni, csak azt hogy nem ilyen egyszerű a dolog.