A műanyag burkolatot levéve nézz be a víz elvezető csatornába, meg szokott benne állni a szemét és a legtöbb esetben el is rohad a tűzfal, ott szokott befolyni a víz, és onnan rálátsz a bowden átvezető gumira is...
Sziszatok, egy igen fontos kérdésem lenne amire tanácsokat szeretnék kérni, a helyzet a következő.. nem rég vásároltam egy golf 3 1.4 es benzines autót, látszólag probléma mentesen.. viszont mikor vettük száraz idő volt és nem látszódott hogy a sofőr ülés oldalán a kapcsolószekrény és vezetékek mögül valahonnan csepeg a víz voltunk szerelőnél mert cserélt vezermű szíjjat ő meg csinálta a tömitéseket a sárvédőn de álította hogy próbálta és semmi viz nem ment be... ma le mostam az autót és mégis, valakinek van valami ötlete hogy mit kellene csinálnom vele. Adtatok régebben tippet, hogy valószitüleg a motorháztető nyitó bovden gumitömitése viszont be szilikonoztam körülötte és nem segitett. valaki tudna tanácsot adni vagy muszály szerelőhoz vinnem ujra?
"Lefogadnám te is "30nál tolod a négyest", jajj, csak ne egyen sokat"
Ezt a fogadást buknád. Nem szoktam spórolni az üzemanyagon. Sőtt, engem is zavar amikor pl. előttem gurítják az autót. Lehetőség szerint mindig próbálom minnél hamarabb felvenni a forgalom ritmusát. 2500-3000-es fordulat között szoktam váltogatni. 4.-et városba csak sebesség megtartáshoz használom. 5.-et városba sose. A 10 literes fogyi azért volt fura, mert kb. 8.5-9 literes fogyim szokott lenni nyáron és hírtelen felment 10-re, amikor nagyon csörgött.
Szesznek magas az oktánszáma, és gyorsabban, egyenletesebben, tisztábban ég, ezért használják a versenysportban a kezdetektől.
Magánvéleményem erről a motorrol és a "csörgésről":
Lefogadnám te is "30nál tolod a négyest", jajj, csak ne egyen sokat, márpedig az 1.6os zetek motor nem szereti ezt.
A gyűrűk is ettől tapadnak le, majd törnek el, ha ki lenne hajtva, ahogy pl az automatákban pörgeti a váltó, sokkal kevésbé esne szét. És szerintem nem is csörögne, ha nem alacsony fordulaton kínozná minden decihuszár.
A gyári marketingkamu(!) a közel 10l városra, ez nem nagyvárosi adat, nem dugóban mért, és nem télen.
Most ehhezképest idehaza mindenki hanyatt van zuhanva a 10-től vegyesben, nem mer a pedálhoz érni, alapjáraton akar közlekedni, eredmény ,szétkoxosodott blokkok, törött gyűrűk, olajzabálás, csörgés, csattogás, szerencsétlenkedés.
Nem tudom mi lett mérve, nem én csináltam. És ha tankolok rá etanolt akkor miért nem csörög? Akiknek ilyen problémájuk van, vannak közöttük akik prémium benzint tankolnak, és azzal nekik se csörög, de ahogy 95-öst tankolnak elkezd megint csörögni. Ezért gondoltam, hogy üzemanyag probléma lehet.
Introduced for the Thailand-built 2007 Ford Ranger (J97U) is a 2.5L diesel engine. This truck is a clone of the Mazda B-Series and thus the engine is a Mazda engine. It has a bore of 93mm and a stroke of 92mm. The engine has no commonality to Ford's "Puma" engine or VM Motori. It is a development of the IDI Mazda 2.2L normally aspirated, later 2.5L NA and Turbo and later 2.9L NA, with Bosch common-rail direct injection and a variable geometry turbocharger. The WLC engine code is a Mazda engine code, not being changed for use in the Mazda B-Series clone Ford Ranger. It produces 143 PS (105 kW; 141 hp)@3500 rpm and 330 N·m (240 lb·ft)@1800rpm.[6]
A váltóba szeretném visszatenni a kapcsoló kulisszát, de valahogy nem akar összejönni...
Kifelé simán jött, kb 1 perc alatt kiszedtem.
Visszafelé nem nyúltam bele a kapcsolóvillákhoz, ugyanabban a pozícióban befordítottam a kulisszát, de mégsem ment le a helyére teljesen. Gondoltam oké, kiszedem belenézek, de most se ki se be nem megy.
1 órát biztos forgattam, de nem ment a dolog. Kapcsolgattam kézzel a kulisszát mindenfelé...
Kérdésem, van-e valami trükkje, mit tanácsoltok, hogy folytassam?
Az autó ford focus mk1 1.6 16v benzin. A gondom a követkető, a motorcsörgés (kopogásos égés). Csak üzemmelegen terheléskor a motor elkezd csörögni. Pl. ha parton megyek fölfelé elkezd csörögni, de amint egy picit is lenyomom a gázpedált akkor rögtön megszűnik a csörgés. Vagy pl. ha elindulok kisebb gázzal akkor is becsörög. Már szinte az összes kúton tankoltam, és mondhatni hogy mindegyik 95-ös benzinnel csörög kissebb nagyobb mértékbe. A múltkor tankoltam egy neves kúton, és akkor nagyon elkezdett csörögni és 10 liter lett a városi fogyasztásom, ami még télen se szokott lenni. Tankoltam rá E85-öt ((kb. 20-25%-ba lehetett benne E85) és akkor viszont az istennek se tudtam megcsörgetni a motort, pedig direkt azt próbáltam, és a fogyasztás is helyre állt.
Ez nekem nem egyedi probléma, mert a fordos fórumot olvasgatva többen küzdenek ezzel a motorcsörgéssel (kopogásos égéssel).
Azon gondolkodtam, hogy nem lehet-e az, hogy pl. a lambdaszonda nem úgy működik már ahogy kéne, és elszegényítí vagy dúsítja a keveréket, vagy pedig nincs-e pl. egy részleges dugulás az injektorokba, és pl. ezért picit szegényebb a keverék.
Valamelyik nap voltam ford márkaszervízbe, gépre rakták és mindent rendbe találtak. Lambdaszonda is hibátlanul működik a gép szerint.
Létezhet hogy szinte minden kúton gyengébb lenne a benzin minősége és az elektronika nem tudja annyira utánaállítani az előgyújtást mint egy másik márkának az elektronikája?
A motorral lehet valami probléma?
Merre érdemes még elindulni?
A fogyasztás rendbe van, a motor indul rögtön hidegen és melegen is.
Kikopik a hengerfejben a furat, amiben a pumpa lökőrúdja mozog, így oldalra is löki a veztengely és csattog. Azért nem mindig, mert amikor "feltermeli" a vákuumot, leáll a pumpa, ilyenkor nem lökdösi a veztengely.
Nos, mint írtam, hengerfej javítás és tömítés csere volt, mert fogyott a víz.
Turbó, vezérlő, veztengely, meg minden egyéb maradt a régi. Előtte volt erő, utána meg szétszaladt a ménes.
Kiszedtem a PD elemeket. Mind a 4 visszatérő részében vastagon fémtörmelék. Acél, mert fogja a mágnes. Az összes O-gyűrű 1000éves kemény, ellapult sz@r. Csúcsok hegye vastagon lekokszosodva.
Tandempumpa visszatérőjében nem zár a nyomástartószelep, szivattyú része megkopva, rugói összetörve.
Megnéztem ma egy ugyanilyet, minden élőadata csont ugyanaz mint ennek, csak az megy rendesen.
Nagyon úgy tűnik, hogy "csak" nem jut be a hengerbe elegendő üza.
Tud valaki Bp-ten olyan helyet, ahol PD elemet bevizsgálnak? Nem felújítót, az akad bőven, de bevizsgálást nem vállalnak. (mondjuk, nem értem, akkor hogyan újítják fel, ha ellenőrizni nem tudják)