Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kisfitti Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30722
Nincs benne. A 90 le gradekban van. A 2-2/B punto panda nem 2t lendkerèkkel van szerelve.
Előzmény: -peter (30721)
-peter Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30721

off

Amelyikben az alsó és a felső hajtókar FÉLcsapágyak NEM EGYFORMÁK, azokat érinti a gond!

Nem mindegyik motort érintette a gond.

Amelyik a rossz szériából kapott, azzal vannak gondok. Egy beszállító gyenge minőséget produkált.

 

Csak a legerősebb 1.5dci kapott 6 sebességes váltót, de ez a motor erősebb, jobb mint a többi (a 82, 86 és 101 lovasok).

Sőt a legerősebbnek Siemens befecskendezője van, a többinek Delphi. A Siemens befecskendezők tovább is bírják.

Örülhet neki hogy olyan kocsija volt!

Nekem a 86 lovas jutott....

 

eddig az off :)

 

és most ON.

 

A feleségemnek keresünk második autót, és vagy Punto 1.3 dízel vagy Panda 1.3 dízel a legesélyesebb.

Ezekben van vagy nincs kettőstömegű lenderék?! Honnan tudhatom meg hogy van-e? 70 lovas a kiszemelt... 5 sebességes a váltó, jobbra hátra van a rüki...

Előzmény: R!ck4 (30716)
TurboCharged Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30720

Sziasztok! Meg tudnátok mondani hogy 2-es punto (2001-es évjáratú) első kerékcsapágyainál van-e külön szimmering, vagy magában a kerékcsapágyban van benne?

PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30719

legalább

Előzmény: PeeWee33 (30718)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30718

Na látod..................... :-)          az árból faragj egy 100-ast le.

 

   B.

Előzmény: kisfitti (30712)
BY-75-98 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30717

Köszöntem!

Előzmény: Törölt nick (30715)
R!ck4 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30716

1.5dci esetében hajtókarcsapágyakat kell cserélni 150ezernél, mert gyenge amit a gyárban beleraknak

 

Akkor a haverom valami nagyon különleges autót vehetett, 2007-es 1.5 dCi Megane Grandtour 106 ló, 6-os váltó. Újkorától ő hajtotta, nem cserélte 10 ezrenként az olajat, csak a szokásos 20 ezrenként, nyomta neki 140-150-nel mindig, és 280 ezret tett bele. Sose volt baj a motorral...  Egy éve cserélte le egy Új C5 kombira, egy évig állt a kereskedésben az előző autója, most vitték el 900-ért. Jó vétel volt.

Előzmény: -peter (30706)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30715
Előzmény: BY-75-98 (30714)
BY-75-98 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30714

Sziasztok!

Valaki segítene nekem, Lesi telefonszáma kéne, vagy bárkié, aki más típusú autóba riasztót tud szerelni!

Köszönöm előre is

-peter Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30713

szia

 

megnéztem a kiszemelt autót.

1.3 multijet 70LE

akku lemerülve, tesztvezetés után beindul, de már gyenge...

sárga checkengine világít, okát nem tudni.

autó jól megy, szép a hangja, jó a váltó, nem zörög a futóműve.

136ezer km.

 

kicsit nehéz a kuplungja, pedált picit felengedve már fog.

bovdencsere, kuplungcsere gondolom esélyes.

 

majd átvizsgáltatom Fiat szervízben vétel előtt.

nekem is tetszett, a feleségem meg imádja :-)

 

Novoth Tibi cikke után félek a lánctól, de majd megejtek rajta egy komplett vez.lánccserét, hogy ne legyen később gond vele.

 

amit meg írtál, azokat átnézetem a fiatban.

Előzmény: kisfitti (30711)
kisfitti Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30712

Közben, nekem ismerős volt a racsingos könyöklő. :) Aztán beugrott, hogy már diagnosztizáltam ezt az autót. Egy ismerősömé volt. Az óraállás jó, viszont elmondta, a srác, hogy kúxva karcos volt, 530-ért adta be a kereskedésbe. Meg ő fújatta a hátsó lököst még anno, amit így sikerült visszaraknia a szakinak. Holnap megnézem élőben. Kíváncsi vagyok, hogy teljes fényt kapott e, vagy csak polírt, vagy, hogy hogyan tüntették el a karcokat. De műszakilag kifogástalan volt, kivéve, hogy baxakodott a műszerfal világítás egy időben, de csak valami kontakthiba volt.

Előzmény: PeeWee33 (30698)
kisfitti Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30711

Megzabálta fórum a hozzászólásomat. :( grrr.

Szóval: nekem szakszervizben amikor rákérdeztem az óraállásra, akkor: "a kinézete alapján megfelel az óraállás" válasz volt, később, mikor jobban beleástam magam, akkor néztem meg otthon MES-sel. De biztosan meg tudták volna nézni Examinerrel, ha akarják.

A porlasztók korrekcióit is meg lehet nézni programmal, szerintem pontosabb, mint résolajat méregetni, abból úgyis csak a 4 közti esetleges különbséget látni, abból nem tudod meg, hogy mennyire jók még, ugye ehhez komoly teszter kell. 0.0 a tökéletes. 0.9 és -0.9 között jó állítólag. Valamint meg lehet nézni az üzemanyag nyomást, a valóst, és a névlegest, a turbó nyomást, valóst, és névlegest. Ezek azért képet adnak a cr rendszer állapotáról. A többit meg már írták, a body computerről. Pár ezer km (1-2 ezerre gondolok) eltérés lehet a műszerfal, ecu, és body computer között. De olyan nem lehet, hogy ecu-ban 110. body-ban 190.

Előzmény: -peter (30701)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30710

Persze nagyon sok visszatekert, de átlagban nem egy benzines kisautó amin emiatt nyerhetnek 40e Ft-ot hanem a nagyobb kategóriás dízelek aminél a plusz haszon elérheti akár a 400e Ft-ot is!

Előzmény: Törölt nick (30708)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30709

Van valakinek tippje/trükkje esetleg, hogy PI hátsó ABS jeladót hogyan lehet roncsolás mentesen kiszedni? Van lángom, de nem tudom, hogy mennyire merjem melegíteni a lengőkart - hátha pont azzal cseszem el a szenzort.

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.09 0 0 30708

Részben igazad van, de az itthon gazdit cserélő használtautók java visszapörgetett.

A legjobb amit láttam egy multipla volt, ~266.000 órában, vezérlőben meg  476.000 km.

 

Előzmény: BluElefantino (30705)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30707

Na az meg a másik hogy "túl tiszta a motortér" na pl. aki engem ismer azt tudja hogy havonta egyszer áttörlöm a motorteret volt hogy az ott lévő fényezett részeket is felpolíroztam! Ez emberfüggő és nem tudnám elviselni hogy koszos a motorterem. Én ilyen vagyok, mikor eladtam a másik Puntomat jött egy vevő és persze mi volt az első kérdése : ezt most mostam le? na a válaszomat nem hiszem hogy elhitte! Végül olyan ember vette meg ki tudta hogy milyen vagyok az autómmal és ezt értékelte is, azóta is problémamentesen használja a Puntot, igaz hogy az akkori viszonylatokhoz mérten jól adtam el! A mostanit is csinosítgatom és ápolgatom és sztm meg is látszik rajta! ;)

Íme egy mostani nyárváró kép:

-peter Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30706

Fiat szervízben body computert olvastassam ki és csináltassak résolajmérést.

Ezen kivül egy általános átvizsgálás és ennyi?

1.5dci esetében hajtókarcsapágyakat kell cserélni 150ezernél, mert gyenge amit a gyárban beleraknak.

 

Ennél a motornál is van vmi extra amire nagyon oda kell figyelni?

 

Ja, ugye nincs benne 2T lendkerék, hanem hagyományos?!

Előzmény: PeeWee33 (30704)
BluElefantino Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30705

Ezek a valós nem valós biztos hogy át akarják verni a vevőt......no comment!

A haverom 20 éves Ibizájában 76e km van, az én Puntomban ami 2000-es évjáratú 113e km.

Ha valaki kételkedik de ajánlom is egyébként hogy ilyen esetekben olvastassa ki a body computerből a valós km állást!( nekem is a body computerben nem 113e km van hanem csak 109e, de ezt okozhatja a gumiméret is) Mielött vki mondaná hogy ezekben nem ennyi km van akkor csak annyit mondanék hogy az Ibiza és a Punto is első tulajos! ;)

 

Előzmény: PeeWee33 (30698)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30704

Szia!

Szerintem semmivel nem problémásabb, mint az 1.5dci. Sok múlik azon, hogy az előző gazdi hogyan használta a kocsit........................ Jól át kell nézni, mit veszel.

 

  B.

Előzmény: -peter (30701)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30703

Nem ez a lényeg, amit írtál. Hanem az, hogy az eredeti fesz.szab. fázis jel vezérlésű egy tekercsről, tehát hullámjelet igényel a működéshez. Míg az új szabályzó egyen jellel műxik, azért kell levenni a 3 fázisjelet a tekercsvégekről. 

A terhelés érzékelés meg azért jó, mert amíg az eredeti fesz.szab.-nak nincs, addig ennek az újnak van eggel több lábkiosztása, ami egy gyújtás pozitív áram.

Ezt eredetelig a japó autóknál a csoportkábelbe csak úgy bekötik egy gyújtáskörre, amin nagy amperok szaladgálnak. Így ha bekapcsolsz nagy fogyasztókat a kocsin, akkor értelemszerűen leesik a fesz.szintje, főleg alapjáraton. És ezen a vezetéken keresztül érzékeli fesz.szab a feszültség csökkenését, így ő ráhúz pár tized voltot. Így megmarad a töltő fesz.szintje. Ez multiméterrel gyönyrűen látható, ahogy leesik egy pillanatra és ő már korrigál is egyből. Mindez kb. 1-2 secundum. Ez a fesz. emelés 14.8-14.9V-ig történik meg. Értelemszerűen ez sosem tud megtörténi, mert ahogy nő az elektromos terhelés, annak arányaiban emeli vissza szintet a kisokos. :-)

Ha nem kötöm be ezt a vezetéket, akkor azt érzékeli, hogy nagyon leesett a fesz.szint, és akkor abban a pillanatban felugrik a 14.8V körüli értékre. Nyílván ez nem  történhet. 

És azt csináltam, hogy szimuláltam neki feszültségesést 5 Ft-os ellenállással, így nagyon frankón be tudtam állítani a fesz.szintjét.

MOst már csak az a lényeg, hogy tudjon leadni "ampert" bőven az állórész tekercs a gen.ben. Ha ez okés, akkor verihepi minden.

Egyébként, hogy ezt miért csináltam meg? Így egy nap elteltével, hogy jártam a kocsival, most már látom, hogy ami eddig volt fényingázás a műszerfalon a LED fényforrásokon az teljesen kisimult. Tök mindegy mennyi fogyasztót kapcsolok fel. Stabil. És az indítás is erős tekerős.

Nekem ez fontos. Nem akarom kínozni a vezérlőket a kocsiban...............

   B.

Előzmény: ZoliC220 (30700)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30702

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy kissé egyedibbé akarom tenni a 2003-as Fiat Puntómat, és a váltógombot meg a váltózsákot akarom lecserélni, és emiatt elég gáz lenne szerintem autószerelőhöz vinni, de ötletem sincs hogy álljak neki.

El tudnátok magyarázni?

Köszönöm...

u.i.

Valamint ha a szivargyújtót ki lehet házilagosan cserélni azt hogy kell?

Mégegyszer köszönöm

-peter Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30701

sziasztok,

 

Sajnos a Panda fórum alig él, ezért inkább ide írok, bocsi az offért.

 

 

Tetszik nekünk egy Fiat Panda 1.3 JTD motoros, második autónak vennénk feleségnek munkába járni.

Nem tudom féljek-e a Fiat JTD dízel motortól. Segítsetek dönteni :-)

 

Családi autónk egy 1.5dci Megane, ezt ismerem, ezért is mertem megvenni, de a Fiat díze még számomra ismeretlen.

 

Kérlek segítsetek, hogy mik az előnyei, hátrányai, jellemző típushibái ennek a motornak, és ha tudjátok a Pandának.

Kettőstömegű lenderék van-e? A Puntó tipikus szervókormány hibája itt is jellemző? Elektronikai gondjai vannak-e?

Porlasztócsúcsok meddig bírják? EGR szelep ha elkoszolódik, lehet jól tisztítani vagy inkább csere?

 

Olvastam Novoth Tibi cikkét a beázott Pandáról, a tűzfal mellé tett légszűrőház beázik, és beszívja a motor a vizet ezáltal meggörbültek a hajtórudak...

jó-jó tudom egyedi eset lehetett, de nem árt ezeket tudni hogy mire kell odafigyelni!

 

( Megane esetében is van 4-5 tipushiba, ami alól mentesítettem a kocsit megvásárlás után, igy már nyugodtan használom. )

 

 

 

 

köszi,

Péter

ZoliC220 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30700

Ha jól látom az átalakitás lényege, hogy a diódák nyitófeszültségével csökkentett feszt érzékel a fesszabályzó, és az így nagyobb fesz leadására kényszeriti a generátort. Nem rossz ötlet. de mitöl lesz terhelés érzékelös?

A mi autonk is küzd a city-vel. Minden jó, de néha mégis kiakad. Ritkán, fóleg indulás után. Lehet aksi a gond? MES szerint a city felvesz csúcsban 105A-t is.

Előzmény: PeeWee33 (30699)
PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30699

Berágtam már korábban is a kocsim töltésére, mert alig tudott 14.0 V-ot a generátor. Full terhelésen alig érte el a 13.5V-ot. Ezalatt értsük azt, hogy:tompított, fényszóró, hátsó ablakfűtés, első-hátsó ködlámpák, ablaktörlő szárazon, féklámpák, vészvillogó egyszerre bekapcsolva.

Most a héten szétszedtem és egy kis okoskodással átalakítottam a töltésrendszert. 

Kicseréltem a fesz.szabot. Kapott egy terhelésérzékelős modellt.

Az eredmény: 14.0V ---> 14.45V 

Az indító úgy pörget, mit egy ringlispiel...................... :-)

Már ez a második autó, amit így átalakítottam, az első is patent lett. Kellett a city servonak, nagyon.

  

 

  B.

PeeWee33 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30698

Szia!

- Nekem a kipuff-kat. lemezborítás tűnik túl fényesnek.

- A kormányon ez a kopás eltűntető műbőr-zsineg kombínáció is elgondolkodtató a km-rel kapcsolatban.

- A hátsó lökös tuti festett és rosszul visszaszerelt, ott van valami hip-hop :-)

- elől a lökös ludas

- nekem napszívta a gyári üléshuzat.

- jobb első sárvédő nekem is másnak tűnik.

 

Összeségében jónak tartom. De melyikőnknek nincs az autójűn kivetnivaló? :-)

 

A cimbim 2003-as puntot vett ugyanezzel a felszereltséggel csak még a cicalámpást valós 122 e kmrel 450-ért 2012-ben. Hasonló állapotút. 

azt is fel kellett polírozni, mint ahogy ez van.

 

   B.

Előzmény: kisfitti (30684)
ritmoabarth Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30697

 

De ezeket mi kapcsolja mert az oszlopokban a helyét megtaláltam mint a régebbieken, de el van vakolva egy kis műanyag borítással! Mi kapcsolja a lámpát ha kinyitom az ajtót?

Előzmény: Törölt nick (30696)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30696

Szia, meg kell nézni multiecuscannal, működik-e megvezérelve.

 

Előzmény: ritmoabarth (30695)
ritmoabarth Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30695

Sziasztok!

 

Most került hozzám egy Punto II és feladta a kérdést nekem a következő!

Az utastér megvilágítás! :D

A jelenség a következő: egyik ajtó kinyitására sem világít, ill. csak a vezető oladal felé billentem akkor világít de folytamatosan! Kapcsolókat nem találok az oszlopokban mi lehet a baj forrása van benne egyáltalán? :)

kacagógerle Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30694

Reinz tömítéshez nem kell reszelgetni.

Előzmény: ritmoabarth (30692)
Géroff Creative Commons License 2014.02.08 0 0 30693

Szevasztok!

 

 

Fiat Punto 1.2 8v-be (2004) szeretnék hűtőfolyadékot cserélni? Mi a helyes végrehajtása ennek?

 

 

Van valamiféle szervizleírás az ilyen és ehhez hasonló műveletekre (szervizleírás olyan mint pl. a dyalogis a rönyóra, vagy valami letölhető  pdf.)?

 

Köszi előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!