Amelyikben az alsó és a felső hajtókar FÉLcsapágyak NEM EGYFORMÁK, azokat érinti a gond!
Nem mindegyik motort érintette a gond.
Amelyik a rossz szériából kapott, azzal vannak gondok. Egy beszállító gyenge minőséget produkált.
Csak a legerősebb 1.5dci kapott 6 sebességes váltót, de ez a motor erősebb, jobb mint a többi (a 82, 86 és 101 lovasok).
Sőt a legerősebbnek Siemens befecskendezője van, a többinek Delphi. A Siemens befecskendezők tovább is bírják.
Örülhet neki hogy olyan kocsija volt!
Nekem a 86 lovas jutott....
eddig az off :)
és most ON.
A feleségemnek keresünk második autót, és vagy Punto 1.3 dízel vagy Panda 1.3 dízel a legesélyesebb.
Ezekben van vagy nincs kettőstömegű lenderék?! Honnan tudhatom meg hogy van-e? 70 lovas a kiszemelt... 5 sebességes a váltó, jobbra hátra van a rüki...
Sziasztok! Meg tudnátok mondani hogy 2-es punto (2001-es évjáratú) első kerékcsapágyainál van-e külön szimmering, vagy magában a kerékcsapágyban van benne?
1.5dci esetében hajtókarcsapágyakat kell cserélni 150ezernél, mert gyenge amit a gyárban beleraknak
Akkor a haverom valami nagyon különleges autót vehetett, 2007-es 1.5 dCi Megane Grandtour 106 ló, 6-os váltó. Újkorától ő hajtotta, nem cserélte 10 ezrenként az olajat, csak a szokásos 20 ezrenként, nyomta neki 140-150-nel mindig, és 280 ezret tett bele. Sose volt baj a motorral...Egy éve cserélte le egy Új C5 kombira, egy évig állt a kereskedésben az előző autója, most vitték el 900-ért. Jó vétel volt.
Közben, nekem ismerős volt a racsingos könyöklő. :) Aztán beugrott, hogy már diagnosztizáltam ezt az autót. Egy ismerősömé volt. Az óraállás jó, viszont elmondta, a srác, hogy kúxva karcos volt, 530-ért adta be a kereskedésbe. Meg ő fújatta a hátsó lököst még anno, amit így sikerült visszaraknia a szakinak. Holnap megnézem élőben. Kíváncsi vagyok, hogy teljes fényt kapott e, vagy csak polírt, vagy, hogy hogyan tüntették el a karcokat. De műszakilag kifogástalan volt, kivéve, hogy baxakodott a műszerfal világítás egy időben, de csak valami kontakthiba volt.
Szóval: nekem szakszervizben amikor rákérdeztem az óraállásra, akkor: "a kinézete alapján megfelel az óraállás" válasz volt, később, mikor jobban beleástam magam, akkor néztem meg otthon MES-sel. De biztosan meg tudták volna nézni Examinerrel, ha akarják.
A porlasztók korrekcióit is meg lehet nézni programmal, szerintem pontosabb, mint résolajat méregetni, abból úgyis csak a 4 közti esetleges különbséget látni, abból nem tudod meg, hogy mennyire jók még, ugye ehhez komoly teszter kell. 0.0 a tökéletes. 0.9 és -0.9 között jó állítólag. Valamint meg lehet nézni az üzemanyag nyomást, a valóst, és a névlegest, a turbó nyomást, valóst, és névlegest. Ezek azért képet adnak a cr rendszer állapotáról. A többit meg már írták, a body computerről. Pár ezer km (1-2 ezerre gondolok) eltérés lehet a műszerfal, ecu, és body computer között. De olyan nem lehet, hogy ecu-ban 110. body-ban 190.
Persze nagyon sok visszatekert, de átlagban nem egy benzines kisautó amin emiatt nyerhetnek 40e Ft-ot hanem a nagyobb kategóriás dízelek aminél a plusz haszon elérheti akár a 400e Ft-ot is!
Van valakinek tippje/trükkje esetleg, hogy PI hátsó ABS jeladót hogyan lehet roncsolás mentesen kiszedni? Van lángom, de nem tudom, hogy mennyire merjem melegíteni a lengőkart - hátha pont azzal cseszem el a szenzort.
Na az meg a másik hogy "túl tiszta a motortér" na pl. aki engem ismer azt tudja hogy havonta egyszer áttörlöm a motorteret volt hogy az ott lévő fényezett részeket is felpolíroztam! Ez emberfüggő és nem tudnám elviselni hogy koszos a motorterem. Én ilyen vagyok, mikor eladtam a másik Puntomat jött egy vevő és persze mi volt az első kérdése : ezt most mostam le? na a válaszomat nem hiszem hogy elhitte! Végül olyan ember vette meg ki tudta hogy milyen vagyok az autómmal és ezt értékelte is, azóta is problémamentesen használja a Puntot, igaz hogy az akkori viszonylatokhoz mérten jól adtam el! A mostanit is csinosítgatom és ápolgatom és sztm meg is látszik rajta! ;)
Ezek a valós nem valós biztos hogy át akarják verni a vevőt......no comment!
A haverom 20 éves Ibizájában 76e km van, az én Puntomban ami 2000-es évjáratú 113e km.
Ha valaki kételkedik de ajánlom is egyébként hogy ilyen esetekben olvastassa ki a body computerből a valós km állást!( nekem is a body computerben nem 113e km van hanem csak 109e, de ezt okozhatja a gumiméret is) Mielött vki mondaná hogy ezekben nem ennyi km van akkor csak annyit mondanék hogy az Ibiza és a Punto is első tulajos! ;)
Szerintem semmivel nem problémásabb, mint az 1.5dci. Sok múlik azon, hogy az előző gazdi hogyan használta a kocsit........................ Jól át kell nézni, mit veszel.
Nem ez a lényeg, amit írtál. Hanem az, hogy az eredeti fesz.szab. fázis jel vezérlésű egy tekercsről, tehát hullámjelet igényel a működéshez. Míg az új szabályzó egyen jellel műxik, azért kell levenni a 3 fázisjelet a tekercsvégekről.
A terhelés érzékelés meg azért jó, mert amíg az eredeti fesz.szab.-nak nincs, addig ennek az újnak van eggel több lábkiosztása, ami egy gyújtás pozitív áram.
Ezt eredetelig a japó autóknál a csoportkábelbe csak úgy bekötik egy gyújtáskörre, amin nagy amperok szaladgálnak. Így ha bekapcsolsz nagy fogyasztókat a kocsin, akkor értelemszerűen leesik a fesz.szintje, főleg alapjáraton. És ezen a vezetéken keresztül érzékeli fesz.szab a feszültség csökkenését, így ő ráhúz pár tized voltot. Így megmarad a töltő fesz.szintje. Ez multiméterrel gyönyrűen látható, ahogy leesik egy pillanatra és ő már korrigál is egyből. Mindez kb. 1-2 secundum. Ez a fesz. emelés 14.8-14.9V-ig történik meg. Értelemszerűen ez sosem tud megtörténi, mert ahogy nő az elektromos terhelés, annak arányaiban emeli vissza szintet a kisokos. :-)
Ha nem kötöm be ezt a vezetéket, akkor azt érzékeli, hogy nagyon leesett a fesz.szint, és akkor abban a pillanatban felugrik a 14.8V körüli értékre. Nyílván ez nem történhet.
És azt csináltam, hogy szimuláltam neki feszültségesést 5 Ft-os ellenállással, így nagyon frankón be tudtam állítani a fesz.szintjét.
MOst már csak az a lényeg, hogy tudjon leadni "ampert" bőven az állórész tekercs a gen.ben. Ha ez okés, akkor verihepi minden.
Egyébként, hogy ezt miért csináltam meg? Így egy nap elteltével, hogy jártam a kocsival, most már látom, hogy ami eddig volt fényingázás a műszerfalon a LED fényforrásokon az teljesen kisimult. Tök mindegy mennyi fogyasztót kapcsolok fel. Stabil. És az indítás is erős tekerős.
Nekem ez fontos. Nem akarom kínozni a vezérlőket a kocsiban...............
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kissé egyedibbé akarom tenni a 2003-as Fiat Puntómat, és a váltógombot meg a váltózsákot akarom lecserélni, és emiatt elég gáz lenne szerintem autószerelőhöz vinni, de ötletem sincs hogy álljak neki.
El tudnátok magyarázni?
Köszönöm...
u.i.
Valamint ha a szivargyújtót ki lehet házilagosan cserélni azt hogy kell?
Sajnos a Panda fórum alig él, ezért inkább ide írok, bocsi az offért.
Tetszik nekünk egy Fiat Panda 1.3 JTD motoros, második autónak vennénk feleségnek munkába járni.
Nem tudom féljek-e a Fiat JTD dízel motortól. Segítsetek dönteni :-)
Családi autónk egy 1.5dci Megane, ezt ismerem, ezért is mertem megvenni, de a Fiat díze még számomra ismeretlen.
Kérlek segítsetek, hogy mik az előnyei, hátrányai, jellemző típushibái ennek a motornak, és ha tudjátok a Pandának.
Kettőstömegű lenderék van-e? A Puntó tipikus szervókormány hibája itt is jellemző? Elektronikai gondjai vannak-e?
Porlasztócsúcsok meddig bírják? EGR szelep ha elkoszolódik, lehet jól tisztítani vagy inkább csere?
Olvastam Novoth Tibi cikkét a beázott Pandáról, a tűzfal mellé tett légszűrőház beázik, és beszívja a motor a vizet ezáltal meggörbültek a hajtórudak...
jó-jó tudom egyedi eset lehetett, de nem árt ezeket tudni hogy mire kell odafigyelni!
( Megane esetében is van 4-5 tipushiba, ami alól mentesítettem a kocsit megvásárlás után, igy már nyugodtan használom. )
Ha jól látom az átalakitás lényege, hogy a diódák nyitófeszültségével csökkentett feszt érzékel a fesszabályzó, és az így nagyobb fesz leadására kényszeriti a generátort. Nem rossz ötlet. de mitöl lesz terhelés érzékelös?
A mi autonk is küzd a city-vel. Minden jó, de néha mégis kiakad. Ritkán, fóleg indulás után. Lehet aksi a gond? MES szerint a city felvesz csúcsban 105A-t is.
Berágtam már korábban is a kocsim töltésére, mert alig tudott 14.0 V-ot a generátor. Full terhelésen alig érte el a 13.5V-ot. Ezalatt értsük azt, hogy:tompított, fényszóró, hátsó ablakfűtés, első-hátsó ködlámpák, ablaktörlő szárazon, féklámpák, vészvillogó egyszerre bekapcsolva.
Most a héten szétszedtem és egy kis okoskodással átalakítottam a töltésrendszert.
Kicseréltem a fesz.szabot. Kapott egy terhelésérzékelős modellt.
Az eredmény: 14.0V ---> 14.45V
Az indító úgy pörget, mit egy ringlispiel...................... :-)
Már ez a második autó, amit így átalakítottam, az első is patent lett. Kellett a city servonak, nagyon.
De ezeket mi kapcsolja mert az oszlopokban a helyét megtaláltam mint a régebbieken, de el van vakolva egy kis műanyag borítással! Mi kapcsolja a lámpát ha kinyitom az ajtót?
Most került hozzám egy Punto II és feladta a kérdést nekem a következő!
Az utastér megvilágítás! :D
A jelenség a következő: egyik ajtó kinyitására sem világít, ill. csak a vezető oladal felé billentem akkor világít de folytamatosan! Kapcsolókat nem találok az oszlopokban mi lehet a baj forrása van benne egyáltalán? :)