Sziasztok! Most talaltam erre a jo kis forumra es szeretnek egy kis segitseget kerni toletek es elore is koszonom.
A pillango szelep elott egy levego cso egy villamos kapcsolo rendszer segitsegevel osszekotodik a szivotorokkal. Egyszoval megkeruli a pillangoszelepet. Nem tudom a helyes megnevezest es azt hogy az elektronika mikor mukodteti es mire szolgal ez a rendszer pontosan. Megjegyeznem hogy egy 1.3 vw hengerenkenti befecskendezos benzines motorrol lenne itt szo.
Pont a fűtőradiátorokat szokja tönkretenni. Ezek úgy működnek, hogy ahol levegőt érnek ott kikeményednek. Lerakódik mindenhol. Ne sajnálj egy radiátorcserét, ha újan drága akkor bontóba nézz körül. A hűtőtömítő folyadékokat amúgy is arra találták ki hogy hazaérj párszáz kilométerről, semmi esetre se végleges módszer. Ideiglenes és rizikós megoldás szerintem.
Nem a műszerfalon van a hibajelzés, hanem ki kell olvas(tat)ni célgéppel a tárolt hibákat a diagnosztikai csatlakozón keresztül.
Amit a kollega javasol, az sem hülyeség, egyik tipushibája ennek a motornak, hogy ez a kartergázszelep telimegy mocsokkal, megakad, és falsot szív miatta, illetve át is szakad néha, de az már a végső stádium.
Hello, ezek az adatok: M43B19, 1875 cm3 a motor, 118LE 1999 modell, manuális váltó. Nincsen semmilyen hibajelzés a műszerfalon, abból nem tudok dolgozni. Csak azt tapasztalom, hogy hidegben nem tetszik neki a menet. Nyáron, jó időben minden flottul megy, illetve ha meleg gép szintén.
Ezek a folyékony hûtõ tömítõk érnek valamit, vagy kamu, esetleg kárt is okozhatnak pl dugulast? A fûtõ radiatorom folyt, ezert ki lett iktatva, at lett kotve a ki es bemeno csovek. Gondoltam h megprobalok egy ilyen csodaszert, persze ugy tennem, h vmi kis szivattyuval csak a radiban jaratnam a löttyöt, a motor hûtõkörébe én nem merném direktbe beonteni nehogy eldugitson vmit. A problem az, h tûzfalig kellene bontani belulrõl az egeszet, muszerfal ki, stb... Ket napos melytorkos szopas amihez nincs kedvem. Halott ötlet? Jeep grand csirke 2.7 merci diesel
Nekem VW GOLF 4-s volt ilyen problémám mire rá jöttem hogy mi okozta. Roppant idegesítő volt ! Lehet hogy neked is ö okozza. A lengőkar gömbfeje volt kopott hossz irány -ban.Ha lehet cserélni külön akkor jó lesz.
Ven nekem egy 1994 es suzuki swift 1,3 autom. az alábbi probélma van vele:
Rossz uton a z auto elejéröl kopogast hallok, ha megnyomom az auto elejet állo helyzetben akkor is hallani a koppanast.
Végigtapogatva a z autot a legerősebben a kormany összekötö pálcan erzem a hangot(ami cserélve volt csukloval együtt 1 honapja) nem a kerék felül hanem a kormanymű felöl. A kormanyzas pontos nem huz el.Vajon mi lehet a baj?
A masik a jobboldali féltengely gyorsitaskor kopog, érdekesseg ha nem ül senki az anyosülésen akkor hallani csak.Szerintetek mennyire lehet kopott.
1 honapja az alábbi alkatreszek voltak cserelve: 2dbElső lengescsillapito,2db kormany gömbfej,2db kormany pálca, feltengely gumiharang + zeger gyürű.
... motorkód, löktérfogat, teljesítmény,... valami még kellene.
A végén a sor4 318 már majdnem kétliteres is volt, csak 318-nak hívták.
Megkülönböztetendő pl a sor6 320tól.
Mindenek előtt hibakódokat kellene olvasni, ez nem pug., hogy a check engine világít midnen szarra, akármi lehet, ami hidegben jön elő. Szépen meglesz a logokban a ráutaló dolog, ha nincs semmi, még mindig lehet másfelé kereskedni.
Szóval nulladikra az autóval és nem a szerelővel kellene "beszélgetni", az majd csak ezután jön.
Olyan szerelőhöz, akinek "nincs hozzá gépe", meg blablabla ne vidd!
Nem mondom ,hogy a bmw-t mekkroa specialistához kell hordani egyszerű szervizekre, mert nem, de olyanhoz igen, aki látott már ilyet, jobban is jársz vele.
Esetleg automata? A sebességbetevésre ez meg az-ból gondolom, ott kerül rá ilyenkor hirtelen terhelés..
Sziasztok! Mielőtt szervizbe megyek szeretek tájékozódni, hogy amikor szaki előtt állok, legalább minimálisan képben legyek. Egy éve vettem használtan egy 1.8-as 318i E46-ot. Belement lassan 17 ezer kilométer, a kötelező törődést megkapta, garázsban áll unalmas perceiben, hálás is. Méretéhez képest korrektül fogyaszt, szeretjük, ő viszont a hideget nem szereti. Télen-nyáron tekerés nélkül azonnal indul, viszont amikor kezd hűlni a levegő, sebességbe rakás után néha bedadog a járgány. Mindegy mennyi a gáz, minden mindegy neki. Amikor üzem meleg a motor szépen indul egyesben is.
Sziasztok Tanácsot és ötletet szeretnék kérni... Elcsesztem az autómat. VW Passat 1.9 tdi afn. Izzítógyertyákat akartam volna kicserélni. 2 darabot sikerült kicserélni, könnyedén megindultak. Aztán jött az a kurva 3. gyertya, nah az nem akart megindulni... aztán most az van, hogy csak megindult... forog a gyertya... de nem jön ki, mintha megszakadt volna a menet vagy fogalmam sincs. Öntöttem oda egy kicsi olajat és félve beindítottam az autót. Nem fúj ki, nem habzik fel körülötte az olaj. Hát mondom most már mindegy, kicserélem a negyedik gyertyát is, azt sikerült kicserélni. De ezzel a harmadikkal mi legyen? Hagyjam úgy? Ráteszem a dugókulcsot és kisebb erőhatásra elforog.
Némi tapasztalatot sejtek a hozzászólásod mögött :D
Az elakadásjelző kapcsolója a kormány tetején van. Ha kicsit felhúzom, nincs index. Ideiglenesen megtámasztottam a szélét egy szál gyufával, most nem rosszalkodik aztán ha lesz kedvem szétberhelem és benézek oda mi a helyzet azzal a kapcsolóval.
Lottót remélem adtál fel :D Ugyanis ez teli találat volt, köszönöm!
Előfordulr velem is, nem figyeltem, hama hama gyorsan gyorsan, 5-6 literre rányomtam 20 L benyát, de időben kapcsoltam, kutfej visszaakaszt fizet, félretol, leszív, visszatol, dízelt tankol......
irányjelző kart használva egyik irányban sincs index, de ha benyomom az elakadásjelzőt, majd ki, utána van.
Érintkezési hibás az elakadásjelző kapcsolód.
Ventillátorhangra nem tudok mit mondani(mivel nem tudom, milyen volt előtte), ha nem ér hozzá a lapát semmihez, és jófelé is forog, tehát befele fúj, akkor használhatod így.
Fiat Tempra 1.4. Túl vagyok a hűtő beszerelésen, tökéletes lett (már amennyire elsőre tökéletes lehet), tettem az aktusról egy jó hosszú bejegyzést a Tempra topikba. Viszont két kérdésem lenne.
Valaki legyen szíves és hallgassa meg ott a ventillátoromat, HSZ alján a videó, nekem ez teljesen furán hangzik, lehet-e ilyen hangja attól, hogy nincs eltömődve a hűtő? Mert teljesen mély suhogó hangos hangja volt azelőtt.
Másik kérdés: Mi okozhatja azt, hogy néha az irányjelző kart használva egyik irányban sincs index, de ha benyomom az elakadásjelzőt, majd ki, utána van.
Köszönök minden hasznos tanácsot és észrevételt előre is. A linkelt hosszú hozzászólást pedig azért írtam, hátha valakinek még hasznára válik, hiszen ez egy fórum :)
Kösz mindenkinek a segítséget, valószínüleg még nincs vége, de a tulajnak el kellett menni vidékre, majd biztos jelentkezik :) Beszámolok a fejleményekről.
Az előző Suzuki autópályás vízforralás sem oldódott meg a termosztát cseréjével, ahogy sejtettem, bár a tulaj szerint azóta csak egyszer csinálta, hogy felmegy a vízhőfok, azóta nem. Megállt,mielőtt kiforralta volna.
Szóval szerinte kicsit jobb lett, de "megnyugtattam" hogy ez vagy jó lesz vagy nem, a kicsit jobb az annyit jelent, hogy maradt a hiba.
Már csak arra tudok gondolni, hogy gáz jut a hűtöközegbe, de ezt valahogy nem tudom "elképzelni".
A 2006-os Fiat Grande Puntóm (1.3 JTD, 90Le, 200e km) a mai napon a következőket produkálta, miután 2-3 hetet állt.
Nehézkesen indult és miután elindult nehezen pörgött fel 2500-ig. Utána úgy ahogy visszatért az ereje, de a gázreakció elég silány maradt. Megtettem 70 km-t, majd párszor még beindult, de néha már Check Engine-t dobott (meg még egy-két hibaüzenetet, amit nem tudtam elolvasni) és elég csúnyán is járt a motor. Végül odáig fajult a helyzet, hogy gázra alig reagált, majd lefulladt.
Egy kis támpontot/segítséget szeretnék kérni, hátha valaki jártas a témában. Adott egy Chevrolet Kalos 2005ös 1.4es autó. Ha fékezek kis sebességgel, tehát kuplunggal együtt pl: piros lámpa, akkor most már egyre gyakrabban előfordul hogy blokkol az ABS, tehát "bedarál" pedig semmi nem indokolja. Száraz út 5-10-15 kb a sebesség, szuper út, tehát tuti valami hiba. Eddig az érzékelőre gyanakszom, szerelőm nem lát bele, nem autóvillamosság a szakterülete. Ötlet mi okozhatja? Esetleg jó, nem lehúzós abs szerviz ötlet tapasztalatból?
Valoszinuleg offtopic is, de hatha tudtok segiteni.
Lehet Budapesten olyan autofenyezot talalni, aki nem pusztan szinkodbol dolgozik es kepes eltalalni az oregedessel jaro szinvaltozast is? (Es nem lesz narancsboros a vegeredmeny se.) Van par viszonylag apro de bosszanto fenyezesi hibam es egyszeruen nem merek belevagni a javitasukba mert annyi borzaszto munkat lattam mar. Raadasul ez meg nem vizbazisu festek, mostanaban pedig mindenhol azzal dolgoznak.
Sziasztok! Van egy 2001-es swift 1.3-as néha elgyengülő motorral és világító check engine lámpával. Nem köthető semmihez, amikor kedve van akkor csinálja. Tudtok ajánlani észak-BP-n vagy környékén olyan szervízt ahol 6 után vagy hétvégén tudják olvasni a hibakódját? Nem tudom pontosan melyik csatlakozója van, de nem az amit a legtöbb szervíz tud olvasni:S
Jo reggelt. A mai beteg egy Audi B3 1.6 benzin, 8 szelepes, gazuzemu, 2004-bol. Frissen hoztak be, 4 henger nem ment, osszes gyertyat kormozta. Fel lett ujitva a hengerfej, kompresszio nagyon fasza, megis ugyanugy mukodik mint elotte, nehezen is indul. Benzinen es gazon is ugyanaz a helyzet. Gyujtasalkatreszeket cserelgettek, de hiaba. Diagcsati nincs, hogyan lehet kivillogtatni? A check ego persze kezdettol fogva nem mukodik, lehet elvagtak a vezeteket eladas elott, de ez megoldhato. Fotengely jeladora vagy koronara gyanakszom.
Megtudná vki mondani az alábbi alkatrész nevét, ami talán a töltőlevegő nyomóoldali csatlakozás amatör megnevezése lehet ...és itt helyezkedik el. Köszönöm.
Fura dolog ez (nekem laikusnak). Az előző Imprezámnak vásrláskor szintén egészen bent fogott a kuplungja, a padlónál, aztán mentem még vele 30 ezer kilométert (normálisan kiemelt, teljesen használható volt), akkor cseréltettem csak ki, amikor már annyira morgott a kinyomócsapágya, hogy nem mertem vele tovább járni. Az új kuplung beszerelése után a fogáspont pontosan ugyanott maradt, ahol előtte volt, bent a padlónál. Meg még most is ott van, további 30 ezer km után.
A mostani ugyanilyen autómat egyértelműen szarrá kopott kuplunggal vettem, autópályás emelkedőn padlógázra meg is csúszik, időnként szabotálja a hátramenetet, ennek a fogáspontja a nagykönyv szerinti kopott kuplungénak megfelelő, egészen fent van.
Régebbi Golf I. esetében kopáskor inkább fent fogott és felkeményedett."
Lehet. Ahogy kopik, úgy fordul egyre meredekebbre a tányérrugó és így egyre hosszabb pedálút kell a kiemeléshez. De volt már olyan is, hogy a hidraulikusból kifogyott a folyadék.....
Mert a vezérlőbe az van írva, ha x°-nál többet eltér a két tengely szinkronja, akkor ne induljon, mert az lehet átugrott vezérlés is. Azt is mondhatjuk, hogy önvédelem. Van ilyen VW-ben is.
Üdv! Nissan Primera 1,8 85 kW, 2006 évjárat, fehér .
Kuplung csak egészen lent emel már ki, néha zavaró, szőnyeg nincs alászorulva. 186 ezer van a gépbe, kezdettől nálam van. Pedálon lehet-e állítani, vagy önbeállós rendszerű. Kopásnak is lehet ez a tünete?
Régebbi Golf I. esetében kopáskor inkább fent fogott és felkeményedett.
Az alsó. aA nagy lemez való a belső szíjhoz, a vízpumpára kell feltenni. A kicsi a külső szíjhoz való. Az a nagy kifli nem tudom mire jó, de eddig nem is kellett.
Igazi szopatás! :) Ami még segíthet ha vizpumpa tárcsa csavarokból 1db marad bent és a tárcsa el tud fordulni excentrikusan ezálltal hosszabítva a szíj vonalát
Sziasztok! Ford Focus 1.6 16V 01'-10' sztreccses szíjat hogy lehet egyszerűen felszerelni ? Dupla a főtengelyen a hosszanti bordás szíjtárcsa,a külső rész hajtja a klimát a belső a generátort és a vízpumpát.A külső szíjjal nincs gond a belsővel annál inkább.A felszerelő szerszámmal sem bírtuk felszerelni.Végül 3 ember kellett hozzá, 1 forgatja a főtengelyt 2 meg pajszerrel vezeti a szíjat le ne ugorjon....
Igen, rendben. A márka szervizben három dolgot cseréltettek, ill. javíttattak ki, akkumulátor, üzemanyag szűrő, és indító motor. Hát nem változott semmi.
Ford Mondeó 2.0 TDCi 85 Kw 2006-os évjárat nehezen indul, majd 5-8 s után elkapja a teljes fordulatot, és onnantól kezdve hibátlanul működik. Menet tulajdonságai jók, van benne erő, jó a fogyasztása, mi lehet a probléma? Hiba üzenet nincs.
Nissan Micra K12. 1.2-es 2003-as. Elképzelhető hogy nyúlott lánc miatt nincs szikra rajta. Főtengely és vezérműtengely jeladók jók. Oszcilloszkóp nincs sajnos :-(
A többieknek is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, gondoltam a fórum arra való, hogy megosszuk a tapasztalatokat, illetve kérdéseket tegyünk fel, hátha valaki találkozott már az adott problémával és tud segíteni a másiknak, hogy ne menjen felkészületlenül a szerelőhöz, akik tisztelet a kivételnek 85%-ban kóklerek és csak a pénzere hajtanak...
Ki milyen milyen szerviz adminisztrációs szoftvert használ? Arra gondolok ami munkalapot,számlát csinál,elektronikusat. Most még egyenlőre kézzel írjuk,de jó lenne most már váltani gépire. Néztem néhányat:Autonet féle ASM,ez lenne talán a legolcsóbb,Modul pro -3szs kft-től(annak idején amikor zöldkártyáztunk ők adták a progit), Auto szoft nak is van ,ez nagyon drága (300 a program+ havi 19ezer a karbantartási díja). Melyiket egyszerű használni?,válaszokat előre is köszönöm.
Rönyó. Egyik 280e-nél van, másik 91e-nél. Mindkettő kapott rendesen olajat, és eddig hátrányos következményét nem tapasztaltam. (nem rábeszélés, csak a tapasztalat leírása!)
Rengeteg ilyen-olyan 2t olajat bele locsoltam a dci tankjába. Ment bele a maradék 4t is, ami olajcserekor maradt. 280e km. Köszöni, jól van. Mondjuk dpf nincs benne.
Alapjáraton és 1600-as fordulat felett teljesen szép a hangja. 200. 000 km van benne és gyári kuplung. Kettős tömegű lendkerékre gondolok, de az az érdekes, hogy mindenféle átmenet nélkül kezdte el csinálni.
Amikor el kezd kattogni, akkor már teljesen fel van engedve a kuplung és épp kigyorsítok. kb 1100-tól 1600-as fordulatig kerepel, aztán megint szép a motor hangja. Épp előtte rakattam bele váltózárat és motortérzárat, de nem rögtön utána kezdte és eleve nem hiszem, hogy köze lehet hozzá.
Ha valakinek van tippje, megköszönöm ha megosztja!
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget Tempra hűtő ügyben, reggel lefotózom még a kiegyenlítő tartály környékét is, hátha jobb támpont. De valóban jó ötletnek tartom a megemelt orral való lassú betöltést. Szombaton szerelünk, akkor meglátjuk hogy sikerül. Postán rendeltem a hűtőt, csütörtökre ideér elvileg.
A pillangószelep házba megy be, onnan pedig a termosztátház felső pontjára. Elvileg valóban önlégtelenítő, mindezek ellenére van egy légtelenítő pont a hűtőben. (Én még azt sosem használtam.)
Viszont azt kell mondanom, hogy a tulajdonosi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kiegyenlítő tartály valamiféle hibája is okozhat ilyen jelenséget. Én sem tudtam még megfejteni, hogy miért, de pl nálam is előjött. Tartály csere után tökéletesen kilégtelenítette magát előtte meg kínszenvedés.
Üdvözletem! Egy kérdésem lenne. Van egy 2011 Ford Galaxy Powershift váltóval és váltó olajat szeretnék cseréltetni.Ehhez keresnék jó szakembert Budapesten.
Lehet, hogy téma volt már (akkor én átaludtam), mi itt a vélemény a gázolajba 2T olaj úgyről?
Ha volt már, akkor linkeljetek oda, ha nem, akkor érdekelnek a vélemények, mert mindkét oldalnak vannak érvei, én meg döntésképtelen vagyok. (kell, mert csak így van rendes kenése a szivattyúnak, porlasztónak-vs. - nem kell, mert lerakódik, meg árt a dpf-nek)
Ha teljesen leveszed a csőcsonkot, kijön a víz, a helyére levegő megy.Lehet próbálni szivárogtatni, meg bohóckodni, de kb felesleges.
Valószinű elég az az egy légtelenítő a hűtő tetején, ha az a legmagasabb pont és a viz számára egy zárt közlekedőedény a kocsi, fizikai csodák nincsenek, a levegő feljön felülre.
A titok, a nyitott légtelenítővel való türelmes lassú óvatos feltöltés, ha nem zúdítják bele, mint állat, nem keletkezik légdugó.
A motorleengedőt én azt tanácsolom, hagyd ki.
Elég az alsó hűtőcsövet levenni. Ha az átmosáshoz ragaszkodsz (átalában felesleges) akkor cserélj vizet többször a rendszerben, egyben a légtelenítést is "gyakorolhatod".
A bentmaradt sok levegőtől max. indokolatlanul kemények a csövek és melegszik a víz, de a hűtőt (pláne egy újat) azért nem nyomja szét.
Sok autó "magát is légteleníti" baj nélkül, pláne az ilyen kicsi egyszerűek, ha nem sikerül tökéletesre picit csobog meg szörcsög a radiátor az utastérben (levegősség jele) , aztán végül csak simán kijön a minimális beszorult levegő felülre a tartályba, tehát csak rá kell tölteni és jó.
A fűtéskapcsolót azért küldeti a maxra, mert lehet van fűtéscsap és azt meg kell nyitni. A folyadék szempontjábol mindegy, a levegő áramlik-e a radiátoron vagy nem.
Szokták a szerelők ettől még max ventivel járatni, kevésbé forr meg ha baj lenne, és érezni is, jó-e a légtelenítés, amig a fűtőradiátorban levegő van és nem víz, érthetően nem fúj elég meleget.
Nem tempra, de szintén vívok egy fiattal. Egyrészt ezt szeretik variálni hol van a légtelenítócsavar, az enyémen se ott van ahol kéne. Nézd végig alaposan a csövet, lehet egy egész pici csavart keresel.
Másrészt idősebb autónál már nem egyszer megszívtam azt is, hogy valami utángyártott cuccot raktak rá amin egyszerűen nem volt és kész. Szóval lehet nincs és kész.:)
De pánik nincs egyik esetben sem, a nagy légbuborék tuti nem teszi tönkre a hűtőt. Csak szívás van, mert még ha meg is leled a csavart is jelentős esélye van, hogy sík úton állva nem tudod légteleníteni. Az enyémet se lehetett, a totalcarosok is szívtak a rulettkerekes mareajukkal... Döntögetni kell az egész autót, hogy tényleg legefelül legyen a légtelenítő, aztán még pár bemelegedésig nézegetni víszszintet és rá-ráönteni.
A helyedben ha nincs csavar állj fel valami rettenetes emelkedőre (pl mélygarázs kijárat) nyilván orral felfelé, és úgy öntsd fel.
Valami oknál fogva nem találom az első képen (nem az én autóm) szereplő pirossal bekarikázott légtelenítő csavart a fűtés csövön. Az utolsó 2 képen láthatók ezek a csövek az én autómon. Nos a hűtőm kilukadt, csere lesz, egy új hűtőradiátort szereztem be.
Tempra 1.4-ről van szó.
Ugye van egy légtelenítő csavar magán a hűtőn, meg ott kéne legyen egy ahol nekem nincs. Hűtő feltöltésénél hogy tudnám légteleníteni teljesen a rendszert? elég ha azt a cső csonkot a bilinccsel lecsavarom és mikor jön a lötty, visszanyomom? Nem értem mi ez, a kézikönyv szerint is ott kéne lenni ennek a légtelenítő csavarnak.
Valamint át akarom öblíteni a hűtőrendszert még amíg a régi hűtő fent van mert rozsdalé jött le a hűtőből.
Tehát a hűtő feltöltés menete a könyv szerint:
Autó fűtés kapcsoló maxra (nem írja hogy járjon-e a ventillátor az utastérben) Motorblokk leeresztőcsavar ki, hűtő alsó csöve ki, leenged majd be. hűtőn légtelenítőcsavar kicsavar, feltölt, megjelenik a folyadék, bezár. Nem létező kettes légtelenítőcsavarnál a folyadék megjelenik, majd bezár. Ez után járatni kell termosztát nyitásig a motort és ha kell, utána öntünk.
Jól értelmezem? Mert ha igen, akkor még mindig nem értem, hogy a nem létező csavartól a fűtőradiátorig lévő részen lévő levegő hogyan távozik a rendszerből? Nem szeretném, ha az új hűtőt szétbarmolná valami óriás levegőbuborék :(
1999 v40 1.9di 70kw D4192t2 motor (renault f8q) A fűtés hibából adódó radiátor átmosás után bizonytalan lettem, átmosom az egész rendszert. Eddig Mannol AG11 volt benne, de nem zárom ki, hogy olcsó húsnak... tehát ezért nem volt fűtésem. Milyen hűtőfolyadékot rakjak bele? Preferált márka?
Ahogy már írták is, egy 100Ah környéki munkaakksi, és ehhez egy okos töltésvezérlő lenne a megoldás. Ilyeneket használnak felénk legalábbis a vadászok. Meg néhány kamionos ismerős is. Amikor megy a motor, és van elég felesleges kraft, akkor tölti a munkaakksit. Illetve otthon mindig feltöltik a munkaakksit egy hosszabb műszak előtt. Sajnos így be kell egy kicsit fektetni, mert egy jó munkaakksi olyan 30-40e Ft, plusz hozzá a töltőáramkör, de sokkal kényelmesebb, és biztonságosabb, mint az indító akksit fogyasztgatni.
Ennyi erővel berakhantál egy darab százast (95ah) is, átkábelezve hátra.
Egyébként az is lemerülne, indítóakksi az egyszer ad le nagyáramot, tartós kisáramra az élettartama meg a névleges kapacitása igen hézagos, ha párszor így megmerítik, attól rohamosan egyre rosszabb és rosszabb lesz.
Erre un- munkaakkumulátort szokás használni, tök más tészta. Ott viszont gondoskodni kellene arról ,hogy a generátor csak járó motornál, megfelelő rendszerfeszültség után automatikusan töltse, és a hobbi fogyasztók arról és csak arról menjenek.
Így nem kellene életveszélyes hegesztőkábel gány, mert a töltés nem 50-100amperek, lehetne (kellene!) biztosítékokat tenni...és ha lemerült a munkaaksija, még mindig be tudja indítani vagy akár eljönni onnan, mert az elsődleges (indító) aksinak kutyabaja, nem ragadna az erdő közepén lemerült akkuval.
Ráadásul az autó már kb 8 voltnál nem indul, a 8 voltra merült munkaaksi még mindig képes halványabban ellátni a lámpát, a telefontöltőt, a stb(nem alakulhat ki vészhelyzet) , és bármikor rá lehet tölteni a motort beindítva.
Buszban erre olyat is láttam, hogy két db generátor van, és tök külön kör az indító-járműelektromos és a "kényelmi" rendszer.
Tanácsra, ötletre lenne szükségem. Adott a papám és az ő autója... Egy suzuki samurai, horgászat és vadászatra átalakítva. Az öreg tavaly télen is 1-2 alkalommal eljátszotta, hogy álló motornál nagyobb áram fogyasztókat használ és leszívja az akksit, kapott új 75 ah-ás akksit az autó de többször volt példa, hogy azt is lemerítette. Amik lemerítik: rádió, külső lámpák, laptop töltő, fejlámpák töltése, télen erre még rájön a 80 wattos fűthető ülés huzat és a kaja/pia melegentartó ami szintén 40-50 watt. Most azon gondolkodom, hogy mivel a 75 ah-ás akksi nem igazán fér be a helyére, viszont a 45 ah-ás akksi ugye stimmel méretre a gyári helyre ezért azt csinálnám, hogy a 75 ah-ás akksinak a hátsó üllés helyén egy arra kialakított részben találnék helyet (kivehető legyen az akksi) és fasza hegesztő kábelekkel párhuzamba kötném a kettő akksit így a generátor tudná mind a kettő akksit tölteni. Ezt működőképes ötlet vagy bezavarna az autó működésében/elektromos lelkivilágába? Ha életképes az ötlet akkor a plusz akksi kábeleit, hogy kössem párhuzamba a másik akksival? Tudom mit jelent a párhuzamba illetve sorbakötés, csak arra lennék kíváncsi, hogy csináljak kettő Y kábelt 2-2 saruvéggel vagy lehet úgy, hogy saruszorítóról a másik saruszorítóra húzok kábelt ? Egyéb ötlet?
Csap nincs benne. Légterelő van csak a fűtőboxban, ami tereli a hideg-meleg levegőt. Ha nem kering a radiátorban rendesen a víz, akkor az a radiátor dugulása miatt lehet inkább. Viszont ekkor a bemenő csőnek szerintem melegnek kéne lenni, nem csak langyosnak.
Nincs, üres ott is. Valami ellipszis "folt" látszik, hogy valamit -talán- valaha bélyegeztek oda, de olyan feketéről indultunk, az sem látszott, egyáltalán hol a cimke. NAGYON óvatos tisztítás volt, de hiába...:(
Köszönet azért Neked is, reméltem hozzászólsz, amit nem vágsz fejből,az eléggé a reménytelen kategória :)
A szíjtárcsa csapágya megfordul a nyakán, az igazából mit okoz? Félrevezeti a szíjat, vagy pont így szétakad a belében a hajtás? Látszólag minden a helyén fut, de semmi tekerésre nincs se sziszegés, se minimális ellenállás sem.
Egy telefon tárcsa ujjkarikáját nehezebb tekerni, mint most a tengelyt, ez semmiképp nem normális, tuti nem mozog a bele.
Már a dugattyúkat amikor a vezérlőtárcsa megindítja, az azt a finom holtjátékot-klattyanást érzem egy tök üres kiszerelt kompin is, ez meg semmi, mintha csak a tengelyt tekerném és kész.
Azzal itt sok kétkezi melós elégedett lenne, hidd el.Csak annyihoz már vérhabosat kell sz@pni a melóhelyen, és az nem nagyon kellemes, főleg ha családod is van(de ha nincs, se).
Beszélj a Tibivel, a feléért felvesz, lehet 3 hetet is kibírsz nála:-DD
De akinek ott el is hiszem amit mond, már leírta itt a tényállást. :) Amúgy nem követésre gondoltam, hanem talán tudják, hogy melyik motorhoz melyik típusú cuccukat szerelték egy adott időszakban.
Bár kétlem, hogy ők követik, milyen kompit -ami kimegy a gyárkapun-, mibe tettek, de meglátjuk.
Mintha lett volna autóklimás topik is valaha, de vagy teljesen elsűllyedt, vagy már nincs.
Már kibontottam volna az egészet belőle, csak akkor nincs ami vezesse a szíjat és használhatatlan az autó, se töltés se szervo, pont ezen fordul vissza a hosszbordás alul, se rövidítés sem semmi trükk nem segít.
A klimás persze avval kezdett, jajhát mindent cserélni kell, műszerfal ki, stb...mert telement mocsokkal a kompreszor halál(?) miatt arendszer, én meg kicsit -nagyon- kételkedek ebben.
A címke szélén, keresztben van még egy négyjegyű szám, abból is beazonosítható.
Kb. 2,5 bar nyomásnál még a nyomásszenzor engedné a kompresszor indulását, de ekkor már nem nagyon lehet érezni sűrítést. Könnyen előfordulhat, hogy a hűtőközeg hiányos állapot miatt szétkopott a belseje. Egyszer találkoztam talán széttört belsejű ilyen kompresszorral, szétkopottal többel is, bár ez minden kompresszornál előfordul. A leggyakoribb hibája az, hogy a szíjtárcsa csapágyának belső gyűrűje megfordul a kompresszor nyakán.
Segítséget szeretnék kérni: 2013-as Nissan Qashqai-om van (1,6-os), sajnos nem automatikusan behajló tükrökkel, így hasonlóan jártam mint egyik fórumtárs korábban, reggelre a jobboldali tükröm az autó oldalán lógott a vezetékezés végén.
A tükör tartó konzolja az ajtón hibátlan(nak tűnik), nem törött, a tükör maga egyben van, a hátsó burkolata is rajta maradt és sértetlen, és az elektronika (vezetékezés) is sértetlen, a tükörmozgatás rendesen működik.
'Csak' a csuklópontnál szétvált/szétesett. Próbáltam összeilleszteni a két oldalt, össze is illenek, de nem tudom minek kellene összetartania őket (jelenleg erős javítószalaggal rögzítettem vissza, ami bár tart és a tükör funkcionálisan működik, de mégsem megoldás). Mielőtt szervízbe megyek vele, szeretném megtudni, hogy mi lehet a baj: Valami köztes alkatrész (közgyűrű, tengely stb.) elrepülhetett vagy eltörhetett és esetleg beleesett a tükörbe? Javítható ez, vagy az egész tükörszerkezetet cserélni kell?
Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
A tükröm most úgy néz ki mint egy sorstársamnak:
Bármi információt, vagy segítséget a dologgal kapcsolatban nagyon szépen köszönök!
Nem tudja véletlen valaki, renault megane classic, 2003, k4jc motoros (1.6 benya, 16szelep), milyen klímakompresszor lenne rajta pontosan?
Delphi, balassagyarmat, nem töltötték ki (vagy golyóstollal) a tipuskódot, stb.
Erre hasonlít, de a part, code, stb sorok mire a rityót letöröltük ami 15év alatt ráment, már nincsenek ott. eltűntek teljesen. Fehér a cimke a part és code szavak után, üres.
Tud olyat ez a kompresszor, hogy eltörik a belében valami, esetleg belül direkt ki van gyengítve?
Elvileg van -valamennyi- gáz a rendszerben, mert a nyomáskapcsoló engedi bekapcsolni a kuplungot, majd nem történik semmi. Kisujjal tudom bármeddig tekerni a kompresszort, mintha a semmit tekerném.
Esetleg a vízhőfok hőgombáról nem tudni valamit?
Összevissza kapcsol a hűtőventi, az alapjárat is néha mintha ráemelne, a műszerfalon meg égben van a víz....
mivel a ventillátort a motorvezérlő kapcsolja, csak éppen rossz hőfok adatot kap, amit persze obd-n cseszik közölni élőadatban, sőt hibát sem jegyez be.
Siemens, éljen soká, aki a programot írta, kenyéren és vizen.
Átmostam vissza irányba az előmelegítő rendszerrel együtt a fűtőradiátort, a termosztátházról húztam le a csöveket, nem jött trutyis víz, direkt fehér vödörbe gyűjtöttem. Az viszont tény, hogy újra feltöltve a rendszert megjött a fűtés. Nem értem, de örülök Köszi a tippet!!
Eléri. Sokáig hideg a hűtőre menő cső, majd amikor a műszeregységen fél fölé ér egy picit a mutató, akkor nyit a termosztát, és forró lesz a cső. Tavaly cseréltem termosztátot, wahler ment bele. A csövek szerintem jól vannak bekötve, nagyon össze se lehet cseréni a csöveket, hisz más a vastagságuk, és az előmelegítőbe majd a fűtőradiátorba menő cső előbb melegedik mint a másik.
Arról is meg kellene valahogy győződni, hogy a motor eléri-e egyáltalán az üzemi hőfokot.
Túl nagy nyomást ne engedj slaggal a radiátorra, ha mosod. Csak érzéssel. Voltam hasonlóan f8q radiátorával. Mostam többször is, aztán a végén csak ki kellett cserélni. 1 öblítést szánj rá, és vegyél bele egy magasabb hőmérsékleten nyitó termosztátot. Nagyon alaposan légtelenítsd le. Jól vannak bekötve a hűtőrendszer csövei.
Üdv Urak! 1999 Volvo v40 1.9d 70kw D4192t2 motor (erősen kompatibilisnek tűnik a Renault F8Q motorral) A probléma a fűtés, ill a fűtés hiánya. A tavalyi tapasztalatokból kiindulva termosztát tömítésre gondoltam, de ha a termosztát házról leveszem a vastag csövet ami a hűtőhöz megy, akkor nem enged át a termosztát járó motornál sem. Miután visszaraktam ezt a csövet talán mintha jobb lett volna a fűtés, országúti tempónál már majdnem meleget fújt, de messze nem az igazi, városi tempónál éppen langyos. A fűtőradiátorhoz menő csöveket kényelmesen meg tudom fogni termosztát nyitás utáni hőmérsékleten, ha alapjáraton ketyeg a motor. Légtelenítettem a termosztátházon levő csavarral és a fűtőradiátor bemeneti csövénél levő csavarral is.. A hengerfej és termosztátház tömítés kb 2 éve gyárira cserélve (akkor ott csepegett). Hogyan tovább?
Ajaj. Akkor ott van ám kavarodás ha ennyi kerékcsapágy volt bojgatva. Szerintem a legjobb ha veszel bele alvázszám szerint egy féltengelyt meg ahhoz való csapágyat meg menesztő tárcsát. Gyáriban vagy azt nagyon megközelítő minőségben.
Elég kiábrándító amit írsz, a cucc elvileg az Unixból lett rendelve. Elfogadhatatlannak tartom,h azért vegyek nagyobb autót, mert a szerelők nem értenek hozzá, és az alkatrészek szarok. Másrészt itt Ausztriában, ahol kb 1€/LE/hó a biztosítás+adó, nem biztos, h hosszútávon megtérül bármi is egy erősebb gépsárkánnyal, máskülönben hidd el így tennék én is :)
Szar az új is, úgy kell elfogadható minőséget vadászni ezekhez a kiskocsikhoz.
A szerelők többsége tesz rá, nomeg párszázezres autónál a tulaj már 10-20...stb ezertől elsápad, tehát adjuk a
legolcsóbbat, a feketemelós segéd gyorsan az udvarsarkában gányolja be, aztán tünjön el..
Kisebb féltengelyt gyártani ,szállítani, árulni nem olcsóbb, ergo hol az árkülönbség? A minőségben. Katasztrofális alkatrészminsőségek léteznek suzukihoz, 106-206hoz , puntóhoz, minden népszerűbb kiskocsihoz.
Ránézek az alkatrészre, és nem tudom eldönteni, ezt most viccnek szánták vagy mi.
A féltengelycsuklót egyszerűen nem zsírozzák be kínában, megmutaják neki a zsírt, afféle "szerelési felületvédő zsírt kap, avval rakják össze véglegesre is.
Szerelők 99%-a simán beteszi úgy, hiszen új, nem bontom meg, mert miértisnem..garnacia?...nopersze...hahaha
Párszáz, egykét ezer km, és újra szétdarálódik, mert azonfelül még bilivasból is van, porvédő 1-2 évet nem bír ki, hideg, meleg, igénybevétel, és eltörik, onnantól meg villámgyors a romlás.
Megoldás lehet mindig márkakereskedő alkatrészpultból vásárolni, eredeti OEM cuccot, de egyrészt már ott is kaptunk érdekes dolgot, másrészt akinek erre tellik ,hogy mindig mindenből oem, az ehelyett inkább lépjen feljebb, sokkal jobban jár hosszutávon a párszázezres kisautó helyett valami komolyabb gépsárkánnyal, amit nem arra terveztek ,hogy anyuka lemegy vele a boltba, meg a kozmetikushoz 3 sarkot.
Igen, nekem is a "felújított" féltengelyt adták, a csukló az egybe van vele építve? Ez azt jelenti, h másodjára sem sikerült normálisan kicserélni? Az első próbálkozásnál vagy a méret nem stimmelt, vagy nem sikerült jól a beszerelés, mindenesetre 5 kerékcsapágyat és 2 agyat megevett. Most megint az egész féltengely cserés?
Nézd. Aki ennek az állapotát felméri és azt mondja hogy mehetsz vele vagy nem mehetsz, az elmehet jósnak. Mert ezt szerintem max jósolni lehet. De az bizonytalan mimt a kutya vacsorája.
Jaja. Ez tuti. Meg sokszor az szokott még lenni amivel találkoztam is, hogy megveszik a felújítottat. Ami hát mondjuk úgy hogy nem igazán sikerült. És aztán támaszkodunk arra hogy felújított stb. Közbe hiába az. Csak a neve az. Meg kell venni sokszor a gyárit. De ezt a jelenséget más is tapasztalta már sajnos. Biztos
Köszönöm, ennek az állapotát fel tudják mérni nekem valahol? ha így használom tovább az autót óvatosan lehet baja? Nem spórolni szeretnék, csak tervben vagy egy hosszabb út, s előtte nem nagyon tudok szerelőhöz menni...
És hogy hallod hangosabban. Telnesen alászedve balra vagy jobbra. És úgy gyorsítva persze. Meg egyenesen haladva alacsony fordulatról gyorsítva rázza e a kormányt. Szitál e a kormány?
Féltengelycsukló szerintem. A difi nem kattog. A difi max búg mint az öreg ikarusz buszok annó. De kattogni én nem hallottam még. A féltengely külső viszont annál inkább tud kattogni klattyogni.
Van egy 1997-es Peugeot 106-osom (1.5 Diesel, 1VJY), ami kanyarodás közben gázadásra hangosan kattog (a hang a kerék irányából jön, mindkét írányba produkálja). Annyit sikerült már kideríteni, hogy NEM a féltengellyel van baj, a szerelő következő tippje a váltó diffije, lehet ez a megoldás? Esetleg mi lehet még? A válaszokat előre is köszönöm, lesz még kérdésem... ;)
Sziasztok. Szakmai kérdésem volna. Adott egy mercedes c250td régi fajta sor adagolós, ha jól tudom örvénykamrás motor. De ebbe nem vagyok biztos. 5.henger porlasztónál kipufog. Gondolom tűzkarika. A kocsiban állapotot tekintve meg küllemet, na meg az órát os, 250ezer km van. A porlasztót ki tudom tekerni a spec kulcsal anélkül hogy a menet os kijönne a hengefekből? Vagy hogy tudnám nagyobb roncsolás nélkül kivenni? Mert mindent hallottam már. Valakinek valami gyakorlati tanácsa ezzel kapcsolatban? Mert akkor már mind az ötöt kicserélem. Az az igazi. Sziasztok. Szakmai kérdésem volna. Adott egy mercedes c250td. 5.henger porlasztónál kipufog. Gondolom tűzkarika. A kocsiban állapotot tekintve meg küllemet, na meg az órát os, 250ezer km van. A porlasztót ki tudom tekerni a spec kulcsal anélkül hogy a menet os kijönne a hengefekből? Vagy hogy tudnám nagyobb roncsolás nélkül kivenni? Mert mindent hallottam már. Valakinek valami gyakorlati tanácsa ezzel kapcsolatban? Mert akkor már mind az ötöt kicserélem. Az az igazi
Valószínüleg te igen. De akinek "egyszer csak hirtelen" szétugrik a gömbfej, mert már annyira lógott, hogy ki tudott esni a belseje, pedig állítólag elötte nem kopogott, az is?
Romaniaban szemelygepkocsira vizsgallaomastol fuggoen 4000ft korul mozog a vizsgadij es nincs razopadozas, csak fust, szeriaszamok, fekrendszer es fenyforrasok ellenorzese folyik. 2 evig ervenyes. Szemelyszallito jarmuveknel 1 ev. A kozlekedesugyi hatosag telepein ahol a forgalombairashoz szukseges szarsagokon kivul ezt a szolgaltatast is kerheted, valamivel tobbe kerul. Nincs elovizsga, viszon ha buktad, akkor csak 4 ezret buktal. At lehet tolni a szar autot, viszon szuroprobaszeruen blokkoljak online a vizsgat a mig kier a bizottsag es felulvizsgaljak. Ha a regisztralt fustadatok nem klappolnak az uj meressel, akkor szopcsi van.
Én inkább kifizetem azt a 2-3 e forintot, egy előzetesre, minthogy bebukjam a huszonpárezres vizsgadíjat.
Max a féken úszhat el a dolog, ha nem egyforma, a többit hallja, látja, érzi az ember.
A tiszta autó-vizsgára témára csak azt tudom mondani, amikor dokihoz megyek, akkor is lezuhanyozok előtte.
Másképp állnak hozzá, talán nem vágnak ki egyből ha este még jó volt a szofita izzó a rendszám világításban, de reggel a kátyúk miatt már nem. ( OK? sarkítok, de már nagyon tele van a tököm az egész lehúzós rendszerrel.
Most is: túl olcsó a kőolaj, olcsó a benya-go, emeljük a jövedékit.
Nem lehet a forgalmiba bejegyezni tollal a vonóhorgot, pedig van hely bőven, új kell ( 6000 ) de a 2002-ben elvégzett 2 személyből 5 személyes TGK-ra alakítást be lehet írni tollal, és le lehet bélyegezni.
De hogy pozitív is legyen, már lehet bankkártyával fizetni az illetéket, ( eddig csekket adtak, el kellett ballagni befizetni a postára, majd visszavinni) és nem kell már bevinni a hátsó rendszám táblát plecsnit ragasztatni a nénjével a kormányablakban, mert nincs már plakett.
Ja! És egy vidéki ocsmányirodában 10 perc a tanakodás, hogy "hát itt a forgalmi a klaviatúra mellett, beütöm a típust, meg az alvázszámot, de nem szerepel a nyilvántartásban."
Merthogy nem mercedes, hanem mercedes-benz lett a neve.
Új forgalmi, új törzskönyv...
( mondjuk nem tudom, hogy ilyenkor ingyenes-e, én vonóhorogra "is" vizsgáztattam, így hatezer. )
/ 3 éve visszafizettem a 300.000Ft-os hitelt, de még mindig hozza a rendszer, mert a bank ugyan kiküldte a hitel lezárást igazoló papírt, de senki nem mondta, hogy be kell menjek, és személyesen kell kérnem HATÓÓÓÓSÁGI törlést. De semmi baj, 2700 ft-ért szívesen kitörlik. ( itt elpattant a húr, mondom majd ha eladom öcsém... addig elfér rajta/
Azzal jó irányba mozdult a dolog, hogy a közlekedési hatóságtól kivették a személykocsik sima vizsgáját. Itt volt tisztán az a helyzet, hogy Pityuka odatolta a kocsit a vizsgára, aztán ott vagy bukott, vagy nem. Csak a fizetés volt biztos.
Most elvileg úgy van, hogy beviszed egy szerelőműhelybe, ahol van vizsgáztatás. A szerelő a próbavizsga keretében átnézi a kocsit, és utána indítja a vizsgafolyamatot, amikor szerinte megfelelő a vizsga. Így logikus is.
Magyarok vagyunk... 8 évente cserélünk olajat. "hogy gondolod, hogy műszaki előtt még költünk az autóra. Pláne a drága szerelőnek nem fizetünk, mert úgy is lehúz"... (remélem, érted az iróniát)
Nem csak a rendszer a hibás. A júzereket se kell félteni errefelé.
...csak klímát ellenőriztettem a napokban, de oda is úgy vittem a kocsit, hogy előtte lemostam, kitakarítottam, még a motorteret is kifújkáltam, letörölgettem, hogy jó érzéssel nyúljon hozzá a szaki. Mindig igyekszem olyan állapotban tartani a kocsit, hogy akár most is be lehessen vinni vizsgára. De. Nem azért tartom így, hogy átmenjen a vizsgán, hanem azért, mert holnap, meg holnap után, meg azután is kérdés, és bizonytalanság nélkül el kell jutnom biztonságosan a munkahelyre. Szerinted hányan tartják így rendben a kocsijukat a "0%-os 10éves hiteles suzukik országában", ahol 15. éve fizetik a részletet, és még mindig több a tartozás, mint a kocsi értéke.
ebben az a fassag, hogy csak vizsga allomas minositheti a jarmuved alkalmasagat.
ergo.
nekik kellene tajekoztatast adni a jarmuved allapotarol ( hivatalos allapot felmeres utan ) < es te ennek a fuggvenyeben javitattnad meg a feltart hibakat.* ..amit visszaellenorznek. (itt tiz napon belul. )
na most ha a julcsinak muszaki kell, melyik joskapista mondja meg, hogy ez a jarmu mar alkalmas a sikeres muszaki vizsgalatra..
..HA azt a muszaki vizsgaallomas allapitja meg ??
szvsz az, hogy te, vagy a julcsi, egy muszakira felkeszitett jarmuvel ( ki altal, mi szempontok alapjan ?) rongyolsz be a muszaki vizsgara, az teljesen nonsense a szememben.
mert ez nem a te dolgod, ez a muszaki allomas dolga.
--------------
*igen, olvasom, van elozetes vizsgalat.. no de ezt mindenki vizsgaallomasal vegezteti ?
2.
az ervenyes muszakid x ho/y napjaig tart.
ha ez elott viszed muszaki vizsgara.. nem zarhatja le, hisz van rajta ervenyes muszaki.
-------------
szvsz a kulonbseg arnyalatnyi. de lenyegileg hatalmas.
kokler kitudja ki altal, mi szempont alapjan felkeszitett kocsi megy a muszakira. .. (azt bukik/vagy nem )
..vagy.
muszakin atvizsgalt auto, a vizsgalat utan megfeleloen javitva.
nos ?
(monnyuk amig az allamnak 80%-ot kell tejelni vizsgadijbol. ...addig nem is csoda hogy igy muxik ):((
(nem lesz tobb eccakas agymenesem, ugyhogy megint ... sorry. )
Aki nem fullfullfull antitalentum (ezeknek a jó része az 2008 előtt új autót vett jellemzően) vagy totál balek, és az "ismerős szuper-szerelő" pumpolja a végtelenségig, az így (hasonlóan) csinálja mind.
Szerintem ebben az országban a műszaki mostanra pont oda jutott mint az eredetvizsga. Kabaré. Tökmindegy.
Talán a már 10éve énettó letveszélyes, épphogy önerejéből odébbmászik frédibéni autókat nem engedi a legnyomorultabb rétegnek ,hogy van ilyen, és két évente azért megnézi valaki, minimálisan.
De a többi, a 98% egyéb, az nettó sima lahúzás, bohózat.
Pár veterános meg karbantartott (általában idősEBB) kocsijára büszke pógárnak egyfajta önigazolás ,hogy na a mozaikban mindent tud, átment és dícséret.
Igaz, én ezt is másképp látom, mert ott is emberek dolgoznak, a régi autó az az iparkodó gyenge közepes diák sokkal több mindent "hátneki elnézzük" mint egy frankó újkocsinak.
Ami a 9-12 órában ott gályázó vizsgáztatónak sosem lesz, és ha simán utcárol jön, bármit lát, már bukott is.
Mert ez is emberi tulajdonság, pláne idehaza, ahol az autó történelmi okokból sokkal több, mint egyszerű használati tárgyak közül egy.
Igen, a műszaki vizsga annyi. Sok helyen van ilyen.
De csak akkor műszakiztatnak, ha előtte átnézik az autót, lemérik a vizsgasoron (előműszaki), hogy minden rendben van e. És ha jó, akkor mehet csak vizsgára, így nem bukik meg. Ez további 5000Ft. A magyar autópark meg nincs olyan jó állapotban, hogy pár %-tól eltekintve átmenjen rögtön műszakin.
A linkelt oldalon láttam egy reklámot, hogy műszaki vizsga 16300 Ft.
Csak kíváncsiságból érdekel, ebben mi a bolt a hirdetőnek?
Korábban is láttam már ilyet, de tudtommal ennyi a hatósági díj, szerelők általában 20 körül vizsgáztatnak. Vagy bíznak benne, hogy lesz valami hiba, és az hoz egy kis melót?
Ezt használom már évek óta. Ismered? Szeretem, mert néma csendben dolgoznak a fékek. 1-2 megmelegedés után takony szerű cucc lesz belőle, amit következő takarításkor egy durvább ronggyal majd féktisztító sprével szépen le lehet pucolni. Alatta nem indul korrózió. Hogy mennyi kenő hatása van, azt nem tudom.
...más kérdés, hogy ezzel nem kell megkenni a betét hátulját, mint a lekváros kenyeret, csak ott, ahol két alkatrész érintkezik. Lejjebb a szaktárs kicsit túltolta a betét hátulján a pasztázást szerintem.
Bemész az unix-hoz, az alábbi képen lévő cikkszámot beíratod a programjuk cikkszámátváltójába és ki fog adni 3 különböző gyártmányú relét. Mondjuk mindhárom gagyi.
tegnap reggel elindulok vele, 5 perc a boltig, mire kiértem a boltból nem indult.
Önindító kapcsol, hallom a motort, teker, de nem indult be.
Gyors telefonáltam, pár perc múlva elindult.
Ma ezt eljátszotta megint annyi új volt benne, hogy leállt magától 1 perc után parkoló helyzetben.
Utána próbáltam indítani, megint nem indul. Vártam kicsit, úgy kb 5 percet, utána indult, láttam az izzítás jelet, viszont előtte mikor nem indult ezt nem láttam.
Az nekem csak ideig-óráig hatott. Amint megkopott kicsit (100-150 km), kezdte elölről a dolgot. Azért gondolkoztam ezen a cuccon. De szerintetek se kéne aggódnom a "zörgő,mozgó" betét miatt?
Nem, a csúszókat is megkentem direkt erre szánt szilikonpasztával, illetve a betéteket is bekentem rézpasztával, ahol hozzáérnek a nyereghez. A dugattyú peremét is finoman megkentem rézpasztával ott ahol hozzáér. Megkentem ott, ahol meg kell. Ez a zajcsökkentő paszta ez már egy plusz lenne. De inkább a fékbetét mozgolódása, ami zavar engem, nem is a sípolás.
van egy 99-s Skoda Feliciám. Ki lett cserélve a fékbetét és a tárcsa. Betét Textar, tárcsa brembo, szóval elvileg (?) nem szar minőségűek. Ez volt kb. 5000 km-mel ezelőtt. A betéttel sajnos azóta 2 gondom is akadt. Az egyik az, hogy sípol fékezéskor néha, illetve a másik - ami a nagyobb gondom - , hogy kicsit mozog a nyeregben. Ha belemegyek egy kátyúba, akkor sajnos ezt hallani és egy csörgő hangot ad. Ezt csak bemelegedés után csinálja, illetve csak melegben, szóval kb. 0,5 mm, vagy max 1 mm eltérésről beszélünk szerintem. (Ez saját vélemény)
Az "én diagnózisom" az, hogy vagy szar a betét, vagy a nyereg azon része, ahol jár a betét szimplán ennyit kopott 170e km alatt. Megnéztem az alkatrészes oldalán, elvileg a jó méretet adták, azt, amit a gyár is ír. Megkérdeztem szóban egy szerelőt, annyit mondott, hogy ez sajnos előfordul és normális, nem lesz belőle bajom. Ha a fék jól működik, akkor hagyjam úgy. A fék tényleg teljesen tökéletesen működik csak idegesítenek hangok.
Tudok ezzel valamit kezdeni szerintetek? Néztem fékzajcsökkentő pasztát, amit külföldi fórumokon sokat dicsérnek. Elvileg ezt a betét hátuljára kell kenni és "odaragad" a nyereghez, illetve a dugattyúhoz ezzel is csökkentve a zajokat. Erről esetleg vélemény?
Urak! A swift meggyógyult, a műtét sikerült. Kapot egy új agyat és megy. ui. :-) 1 hónapja kipufogót hegesztettek utána nem indult, de valamit csináltak vele eddig bírta. Most mesélte el a tulaj. Ha ezt előre elmondja lehet nem rugózok ennyit rajta.
A vezető, feszítőgörgök egyértelmű, hogy nem öregszenek, meg a vízpumpa csapágy sem, ott esetleg a tömítés az, amitől tartok.
Nekem a kiaklinika elég messze van, de nem tudom rá merjem-e bízni a közeli házi szerelőmre.
Nem a szakértelmével van a bajom (eddig jó volt), csak azt látom, hogy a qrva kiákat nem nagyon ismerik a szerelők a hosszú 7 éves garancia miatt. (ugye addig mindenki oda hordja)
Lehet ennek jelentősége egy vezérműszíj cserénél, hogy kevéssé ismert a tipus?
Pár éve eladta az IFÁT(0 km-óta Ő vezette, majd kivette a TSZCSből), vett helyette egy darus Scaniát. Azzal ugyanezt próbálja játszani, de ott már nem bírja a technika, állandóan szétesik minden, a daruból fröcsög az olaj rakodás közben az emberek fejére, stb! :)
A szelephazba befut a hutovizcso is. A Yarisban a viz korbejarja az egesz folytoszelephazat, vagy csak a by-pas szelepet? Amiatt kerdezem, mert ha lebontom, akkor a hazban levo viz befolyhat a szivotorokba es nem szeretnem ha bekerulne. Ha elobbi, akkor az egesz folytoszelephazat le kell vennem, hogy elkeruljem a bajt. A jobb also sarokban van a levego cso. Oda szoktal bespriccelni tisztitofolyadekot jaro motornal? Unixtol rendeltem Motip karburator tisztito sprayt.
Ráadásul az is valami olcsó lötty ment bele... És az a vicc, hogy még megy, bársonyos a hangja, jól fogyaszt, jól megy...
Kb 4-5-éve mondom neki, hogy ideje lenne a gyári gumikat lecserélni(télen-nyáron azzal ment kb 8 évig). Ajánlottam neki a 4-évszakosat, erre elment, vett 4 nyárit, meg 4 télit, de valami America márkát. Feltette a télieket, azóta le sem cserélte.. kb 1-éve mondom neki, palos a bal első. Erre Ő: "megnéztem kompresszorral, 1,2 van benne, az elég is". Azóta is úgy jár vele, gyakorlatilag nincs már rajt minta, meg surrog menet közben. Eszem megáll... Ha én elsumákolnék valami karbantartást, biztos beállna alattam a kocsi(nemrég motorral jártam így, hiába cseréltem nagyon sűrűn a motorba drága olajakat, hajtókaros lett a mocsadék), Ő meg szarik az egészre, és semmi gond. És ha úgy vesszük, 12-év alatt semmi hiba.
Volt a családban több autó is amit idősebben, kevés km-el vettünk. Elöregszik, berepedezik a fogak aljánál és ezt csak akkor látod már ha lent van a szíj.
Cseréld. Csak szíjat, vízpumpa és egyebek idővel közel sem annyira öregszenek mint km-el. Említett helyet pont ismerem, kizártnak tartom, hogy velük ezt ne lehetne értelmesen megbeszélni.
Nem is felülbírálatra gondoltam (hagyjad nyugodtan, nem lesz semmi baja), hanem, hogy van-e tapasztalat arról, hogy szakadt csak az idő miatt.
Ford Focusommal 1 évet húztam túl, Fiat Scudóval 2-t (ott 5 év volt), viszont előtte volt 1,8 D Escortom, na az a km intervallum előtt elszakadt, ill. ledarálta a fogat. Bár arról azt mondta a szerelő, hogy konstrukciós hiba (és benne is van a 20 kockázatos motor listában.)
Tudom, hogy többszöröse a javítási ktg., ezért kérdezek tapasztalatról.
Sajnos, amit írtok (20-50 ropi), attól még az anyag is többe kerül (vízpumpával) egy szervízben (nem márka, kiaklinika) 120-135-öt mondtak rá.
Nem kell parázni! Após 2004-es 1,4 16v Thaliája 85.000 km-nél jár, és műszakin simán átment most is, ezért szerinte most sem kell cserélni még semmit! :)
Olajcsere volt ezalatt 2x, de amúgy SEMMI! És megy neki...
Ha egy motornál eljött a vezérműszíjcsere ideje (8 év) akkor mi a tapasztalat, lehet ezt még húzni (a km nagyon kevés, 30 k km) vagy nagyon kockázatos játék? (Kia 2.0 crdi)
Urak! Elkelne egy kis segítség. Swift 1.0 nincs injektor jel. Ott van a táp de nincs jel. A vezeték hibátlan már az ecu ból nem jön az inger. Az immó rendben (szerintem az injektort nem tiltja) a kulcsot felismeri. Utólagos beszerelésű riasztót vagy valami egyebet nem látok. Néha spontán beindul és megy. Lehet hogy találkoztam az első agyhalottal?
Jó Estét Urak! Szerintetek a suzuki swift 1.0 2001 ből tud olyat hogy injektor hiba miatt az ecu nem ad ki jelet addig amíg a hiba nincs elhárítva és hiba kód törölve?
105. oldaltol kezdodik, de mivel nem az adott tipust, hanem a motorcsaladot kezeli.. ezert minden egyes tipusnal leirja a muveleti sorrendet. ...egymas utan..
...ami ugyanaz.. csak a hezagolas helye valtozik. (henger alatt/ hf alatt. )
2 mm-es merohuzalt ir elo..dugotetore. hengerfej vissza huz, fotengelyt atforgat,
megnyomott merohuzalt a legvékonyabb részén meg mér, adott tipusra vonatkozo erteket 'specification data' ban megnez.
szerintem ez az emlitett 18. oldal, ahol 1.2, es 1.3 mm van emlitve.
Udv. Toyota Yaris 1.0 16V 65hp/2003 nagyon leengedi az alapjaratot, szinte remeg a motor. Ovatos gazadasra alapjaratrol linearisan emelkedik a fordulat, viszont hirtelen gazadasra 'rantva' pordul fel. Ha peldaul egy 'lassits' tablas keresztezodeshez erek es kettesbol mennek tovabb nagyon lassan porog fel, csak vonszolja magat, nemegyszer ledudaltak miatta, hogy huzzak mar. Nem tetszik ahogy megy, tavasz ota romlott az allapota. 2000 fordulat folott nem rosszalkodik, bar ugy altalaban is lomhabb mint volt. Uj gyertyakat kapott Februarban, olajat eggyaltalan nem eszik, talan 1 decit potoltam 10000km alatt a sajat megnyugtatasom miatt . Van itt egy Toyota guru a varosban, de hetekre elore van elojegyzese. Nyaron voltam nala soron kivul diagnosztikan, de nem tudta befejezni, mert lemerult a teszter-nem vart hogy megyek-, viszont mar akkor szolt, hogy alacsony az alapjarat. Hibakod nem volt tarolva egy szal se. Mivel azota romlott a helyzet nem szeretnem kivarni a sorom es inkabb magam nezek utana. Otlete valakinek? Elore is koszonom.
Segítsetek.Adott egy Magirus tgk.Deutz F8L 413 motorja .Főtengely törés után össze legoztam kettőből egyet ,új csapágyazással ,régi dugó,henger,hengerfej párosítással.Be kellene állítani a hengertalp hézagolásával a dugattyú túlnyúlást, de itt elakadtam.Hogyan,mennyire?
Én a paraszti logikámmal összeadtam a nyolc henger hézagolóit,majd elosztottam 8 olyan kupacra,hogy hengerenként azonos hézag legyen.így hengerenként kb. 0.9mm lett.
Az eredmény;egy henger fordulatonként pöffen ,abbol a hengersorból fehér go. füst pöfög,a másikból semmi!
Hosszas gondolkodás után bevillant,hogy a hengerállvány is cserés,tehát elbactam.
A Duna tőlem 240 km re van , meg aztán nem is olcsó egy ilyen gyári kulcs( közp.zár nyitás, immobilájzer egyben ). Olcsóbb megcsináltatni mint venni egy újat(mert ez gyakorlatilag nem is volt használva)
Igen, én is úgy váltok, hogy nem nyomom ki tövig, simán lehet, szépen kiemel. Bár mág sok évvel ezelőtt is tudtunk úgy váltani az akkori kocsikkal, hogy nem használtunk kuplungot, csak a megfelelő pillanatot kellett figyelni a gázelvétel után. Persze nem így jártunk, csak néha bemutattuk valakinek, hogy hadd csodálkozzon...:-)
Szóval akkor egyelőre nem foglakozok vele, használom és majd ha valamikor már csúszni fog, akkor úgyis ki kell cserélnek tokkal-vonóval együtt.
Nyilván nem vitatom a rutinod, meg kellene taposni, hogy érezzem!
Csak egy pár autós tapasztalat volt, elsőre sokaknak szokatlan ez a fajta. Nem viselkedik másként hiszen old és köt ;-) csak hosszabb a pedálút a teljes oldásig mint amiket nem VW csoportból vezettem.
Nekem a gyári állapotú VAG kuplung a testhezálló, némely franciák (pont tegnap Peu 307 hdi) meg takony. Kb tornaóra kuplungolni, mert a pedálút 2/3-án dolgozik.
Fölösleges, ez tényleg ilyen. Volt pár VW/Audi/Skoda a kezem alatt és ilyenek, ha már elindultál nem is kell kinyomni csak annyira, hogy váltani tudj. Rá kell érezni. Sokkal hosszabb a pedálút mint más autókon. A BX-emen alig moccant a pedál mind a kuplungnál mind a féknél, példás volt. De ezt is meg lehet szokni, bár én már 10 éve automatákat birtoklok, ott nincs ilyen probléma :-)
Itt nincsen utanalitas. Siman a hidrailukos egyseg beall es eleg kozvetlen lesz. Ez ilyen . Nekem is mondtak mar h furcsa mas kocsihoz kepest de ez bizony ilyen.
Urak! Milyen oka lehet annak, ha a zsír új beszerelt kuplung (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy) nem emel ki? A régi visszarakva pedig igen. A szerkezet így jónak tűnik, de aki csinálta azt mondta vigyem vissza. 2003-as Suzuki Alto. Köszönöm!
Ok, hogy így van és egyelőre nem is csúszik, de szeretném ismerni a működését. Addig úgy sem leszek "nyugodt", amíg meg nem értem, hogy miért van az, hogy automatikus után állítás van, de csak nagyon a felső részen fog a kuplung.
Én még mindig azt gondolom, hogy már az után állítás a végét járja, kopott a tárcsa, alig van már réteg a tárcsán, bár még nem csúszik, de már közel van hozzá.
Kicsit OFF, de ebben a topicban mind2 fel megbizik igy itt kerdeznenk.
Adott egy 2003-as Galant (lenyegtelen) a motorlblokk oldalan kisebb olajszivargas lathato... Fogadast kotottunk, h ez szerencses esetben egy tomites cserevel orvosolhato. En azt mondtam, h hengerfej tomites ami kellhet a masikunk a szelepfedel tomitestre szavazott. (Elvi szinten persze lehet mind2 cseres)
Viszont ha a motorhazfedelet folnyitjuk es a blokkra nezunk akkor ott melyik tomitest "lathatjuk"?
Nem tudok tulsagosan jol fogalmazni, de remelem a hozzaertoknek vilagos lesz :)
Mindig az a kérdés, meddig tervezel az autóval, mennyit tudsz (akarsz) rászánni, és persze milyen necces a helyzet, ami nagy hitvita megint, milyen rohadásból mi lesz, mert röntgenszeme senkinek nincs.
Volt már nekem olyan autóm, horpadt, kibedőlt, lehúzott volt mindehol, voltak ilyen vakrozsda foltok is alul meg falcokban, stb, padlón a szőnyeg alatt, üléssín is szépen odavolt, tologattam az ülést és recsegett a rozsda, meg ilyenek, de tojtam rá.
És éveken át szinte közömbösen csak ment csak ment, csak ment. Alig mostam, teljesen letojtam ,eladás előtt már annyira le volt mattulva, mint valami 3. világból jött romhalmaz, akkor kapott egy polirt meg egy waxot és ennyi volt.
Aztán volt olyan ,szemre rohadt szép volt (biztos jól összetörték előtte), mindenki irigyelte, dicsérte, spontán parkolókban, húdszép, hátgratulálok, nemeeladó, stb, stb.
Majd alig volt lemezfelület ahol nem a pörsenések bújtak elő kb. 2-3 év múlva, és télen szinte hetente hízott mind, egy kis pukli, egy nagy pukli, egy varas gennynes folt, jé már jön le a festék... ...aztán rohadtgyorsan eladtam, mert realizáltam, hogy újabb 2év mulva ezek mind bazi lukak lesznek, és a teljes kilakatolás az autó értékének kb 10*-ese lenne majd.
Belülről rothad az üregekből kifelé, az összeponthegesztett átlapolásoknál a két lemez közt.
A felszinét kapirgálod, alakítgatod meg szépíted, az nagyon jó, de konkrétan hosszutávon minimális értelme van szerintem.
Ilyen profi alvázvédelmet, üregkifújást kellene tartani profi zsírral, ha tényleg komolyan gondolod, az viszont egy vagyon, sokkal többen lenne, mint amivel valszleg. olcsóbban vetted.
De ha már szépen megindult a romlás belül, akkor az is legfeljebb lassítja a történetet.
Gázolajjal telinyomatás a parasztmegoldás, erről rohadtnagy viták vannak, és műszakilag kb az ingből-kittből épített küszöb szintje, ha "működik" ha nem.
Egyébként meg egy autó alulról rozsdás, az nem a tulaj nagy megvigyázásán múlik, ezeken a sós, taknyos, de nem igazán folyamatosan fagyos teleken teliveri alulról maró lével, majd hetekig, hónapokig úgy áll, mert ki viszegeti drága kézimosóba alvázmosásra, amikor kifordul a mosóból, és 20méter mulva lefürdeti egy sós olvadékkal teli 2 hónapja ott rohadó 20cm mély pocsolya az egészet?
Innentől a garázsos autó, ami belül meg fényre kint szép, 20X úgy rothad alulról és bentről kifelé, mint a csillagagrázsos lomok, ez egyszerű kémia. Hogy két autó közül melyik hogyan rohad, az kb ezer dolgon múlik, de két látszólag hasonló autó (tipus, kaszni, évjárat) is jöhetett teljesen másik gártóműből, lehet kicsit másik acélból, változtathatott a gyár a kettő közt a korrózióvédelmi eljáráson + és - irányban is, stb.
Vettem egy 12 éves Ford focust. Sose volt 12 éves autóm, ez jó áron volt, és az élet így hozta.
Kicsit rozsdás az alja az illesztéseknél, nem bántó, de zavaró. Persze van az pénz, amiért ez felett szemet hunyunk, én is így tettem, de azért valamikor el is szeretném adni majd, és addig se romoljon tovább ezt tartom szem előtt.
A belseje, és egyéb téren makulátlan a kocsi, el sem tudom hinni, hogy aki így vigyáz fent, az hogy nem vigyáz lent?
Na mind 1.
Kérdésem az lenne, hogy ha alapos zsírtalanító mosás után, ahol lehet drótkefe, majd megint mosás után, rozsda átalakítóval lefújom, https://autobeard.hu/Rozsdaatalakito-spray-400-ml-RC-900 utána alvázvédővel kezelem , az milyen szinten képes állagmegóvásra, ill. esetleg további romlás megakadályozására?
A drótkorong, meg csiszolópapír nem lehetséges, főleg illesztéseknél, látom, meg csavar fejeknél, tehát fizikailag nem lehet fém tisztára varázsolni az anyagot.
Annak semmi baja az osszes skoda ilyen a fabiatol kezdve. Nem allithato hidraulikus. Szerintem meg pont ez a jo. Nem kell keresgetni a nyomaspontot fen van es jonapot.
Megtudná mondani valaki, hogy hogyan működik az 1,9 pdtdi Superbemben az automatukus utánállítás a kuplungnál?
Fél éve van nálam a kocsi, furcsa volt hogy nagyon fent fog a kuplung, de nem csúszik. Kicsit zavaró, hogy ilyen.
Indulásnál nagyon rutinosnak kell lennem, főleg ha netán egy emelkedőről van szó.
Hogyan tudnám eldönteni, hogy a tárcsa kopottsága miatt ilyen már, vagy ilyen a konstrukció. Régi gépek nagy részénél állítható volt a rudazat, nem volt gond, lehetett tudni, hogy ha nem tudok már holtjátékot állítani akkor már elkopott...
Gondoltam addig ezzel sem foglalkozok amíg majd nem csúszik meg, egyelőre ok is, de azért nem tetszik a dolog.
A rajzon a sprinter rendszere van, az enyém is ilyen, de nekem csak a motor, segedberendezesei es a valto merci meg bosch. Ez a vakuumpumpa amugy usa gyartmany. Az automata valto nivokupakja (nincs benne palca) merci csillagos, a csövön viszont ott a chrysler csillag. Öszvér egy valami, a futesboxban sztem nincs vakuum. Merci szeret jatszani a vakuummal, a 126osomon pl minden vakuumos cucc mukodik pedig 81es evjarat. Sohaj...
A kepeden levo egyseg pont ugy nez ki mint az enyem.
Szerintem nem megy az utastérbe, legalábbis már megnéztem jópár mûszerfal kiszerelõs és fûtésbox kiszedõs videót (órákat töltöttel el vele, készülök a fûtésradi cserére még a tél elõtt), és nem emlékszem, h menne befelé vákuumcsõ.
Okke. Megjon jovoheten a cucc kicserelem, ha nem javul megyek!
Merjek messzebbre menni vele innen surrey-bol? A McLarenhez par percre lakom, odaig elcammogok vele meloba, de felek messzemenni mert fustol is, nem tudom mennyire art neki?
te most a konkrét darabról beszélsz, vagy úgy általában nem láttál még szolenoiddal vezérelt wg-s turbót? aztán olyant se, ahol a drucklabdának két kamrája van?
Nem ugy ertem, hanem h ha limp modba rakja magat maf sensor hiba miatt, akkor nem fog eleg vacuumot csinalni az elektromos pumpa? Vagyis az ecu nem engedi neki, h mûködhessen a turbo?
IAT sensort csak tisztítottam -map sensor alatt van 180 fokban az intercooler után-, ha nem javul a pumpacserével akkor az is csere + map sensor is, aztán kinézek egy hófehér sziklát a tengerparton, és megteszem.... :D
Közben merci sprinter vonalon indultam el a 270cdi felé. Itt azt írja, h beindítád után be kell húzni a kis karnak a turbón. Ez az ami nalam meg se mozdul. A vakuum actuator mukodik, mert behúz ha megszívom. Leírta a pumpa mûködését, és azt, h hiába érzel vákuumot, az nem biztos, hogy elég, mert egy rugó ellenében van a membránja (klasszik cucc, mint kb egy akváriumi hallélegeztetõ :), tehát vmennyi vákuumot elõállít úgy is ha gyenge, de az nem elég, hogy behúzza az actuatort. Leírja továbbá, h ebbõl a kis cuccból sokat elad a merci, mert mennek tönkre.
Koszi. Elkezdem kimerni az ellenallasokat, es a tap illetve jelfeszultsegeket a del afrikai service manual alapjan. Pl ha a legtomegmero csatlakozonal megtort az egyik jelvezetekek, az is okozhatja?
Igen. Van a wastegate solenoid nevû kis membrános elektromos ketyere, ami vákuumot állít elõ a lefújószelep membrán actuator-nak. Namost korábban már alapjáraton behúzott ez a "damper" -sajnos nem jut eszembe hogy mi a neve a magyar terminológiában-, most mindenesetre nem húz be, és megvételkor kb fél éve már dobta a p0243 kódot. A vákuumcsöveket lecseréltem újakra. Tüdõvel tudok annyi vákuumot elérni, hogy behúzzon. Rendeltem egy ilyen zizegõt, lecserélem jövõ héten ha megérkezik... Kérdésem hozzád, hogy Te mit ellenõriznél még?
Legtomegmerot csereltem tesztelt bontottra, semmi valtozas. Map sensort megtisztitottam, mar megrendeltem az ujat, addig visszatettem a regot, semmi valtozas. Legtomegmerot lehuzva szinten semmi valtozas. ELM327 ezeket dobja. Esetleg valami otlet?
nincs értelme cserélni, mert mikor melyik hengert köpi be. Ezelőtt 4. most utoljara a 2. Szerintem jövőhéten szedem szét, és cserélek benne módositott dugót, gyűrűkkel, mert egy biztos, hogy falja az olajat.
AFT motor. Minden gyári, a kódcimke is. Ez a kulcs is gyári, csak mivel elveszlett , csináltak másikat. Ez meg előkerült, azóta nem megy, biztos törölték.
ha megvan az immo login kodja akkor vagcommal mennie kene. vagy leklonozod zedbull-lal(ez meg pcf7931 lehet)
de nekem is elsore cam aro megoldasa jutott eszembe. opelnl akartam megcsinalni, de ott en nem tudtam kivenni az immochipet, igy aztan maradt az illesztes (foleg h az me1.5.5 immo offolasa meg macerasabb)
Eredetileg a SEAT szervízben átírták a kulcsot (1 megvolt, egyet adtak.) Most meg előkerült a régi. Nyilván most is át tudják írni, csak messze van, meg nem tudom mennyi lehet.........(ismerve a gyári szervizeket......) tudod ez még az ezeréves Toledo.....
Sluszkulcs, indításgátló ! Itt minden kérdésemre választ kapok , remélem erre is : Toledo 1998, minden része gyári. Előkerült egy 12 éve elveszettnek hitt sluszkulcs. Mikor elveszett a szervízben csináltak egy ujat yolt össz 2 db. Most az előkerült kulcsot szeretném használni mert már kopott az előző, de nem indít vele. Próbáltam szinkronizálni a leírás szerint, de az indításgátló nem a központi zár azonban elfogadta. Tudja valaki mi a megoldás ?(Minden gyári szám, uj kódszám,kulcscimke stb meg van hozzá)Itthon lehet valamit , vagy csak szervízben ?
Közelmúltban többedszer lett kihúzva/visszarakva a 2014-es, de Facelift előtti Focus III 1.6 TDCI féltengelye. Ha jól emlékszem harmadszor 1.-lendkerék cserekor, mindkét szimmering cserével; 2.-kinyomócsapágy cserekor, a bal szimmering cserével, a jobb nem, mert a módosított változatból csak 1 volt, és ez már beépítésre került balra, mire kiderült, hogy a másik nem fémházas, talán előnyösebb arra nem cserélni; és most 3.-jobb féltengely szimmering cserekor /szivárgott a 2. alkalomkor nem cserélt szimmeringnél/.
(de mintha legkorábban a vezérlés cserekor is meg lett volna ott lazítva valami)
Tudja valaki határozottan, hogy - valóban csak a bal féltengelynél van "karmantyú" (gyűrű), és a jobbnál nincs ? - elképzelhető egy olyan helyzet, hogy a jobb féltengely nem kerül kellően beillesztésre (és esetleg akár a támasztó csapágy is mellé van fogatva a bilenccsel egy nagyon kicsit) ? -okozhatta a váltófolyadék szivárgást is egy ilyen kis malőr?
Kérdésem háttere: Régóta hatrározottan az az érzésem (érzékelésem), hogy főleg 5.-ben és 6.-ban észlelve, 80 km/h felett tutul/sír valami, amit én erőátviteli zajként azonosítok - a márkaszerviz sehogy. Ezzel együtt mintha a kormány is kicsit balra állt volna egyenesfutáskor - korábban nem. Valahogy olyan bizonytalanabbnak is éreztem az autót, főleg döcögőkön fura, a kopogás és dübögés közötti zajt is hallottam (de ezeket a lepattintó pimasz viselkedésük miatt már mondani sem mertem nekik, csak a tutuló/síró hangot).
Most, a 3. féltengely visszarakáskor, úgy láttam, hogy nem jól lett illesztve az a féltengely, valahogy a támasztó csapágy sem pontosan illeszkedik, de a szerelő már rakná fel a bilincset - odanyúltam, megmozgattam/helyezgettem a féltengelyt, és egy "klattyanás" kíséretében (szerintem) helyre raktam, amivel a vezető csapágy is megfelelően beilleszkedett a helyére. Nem volt ez több 2, esetleg 3 mm mozdításnál, de mindjárt máshogy nézett ki. Rögtön meg is kérdeztem, hogy itt nem valamilyen karmantyús illesztés van? - rögtön válaszolt, hogy nem, az csak a bal oldalon van, ez beáll.
Jó. De azóta nem kopog/dübög, nem áll balra a kormány egyenesben, és sokkal jobb az egyenesfutás, halkabb a gördülés. Azt már csak nagyon halkan/óvatosan teszem hozzá, hogy az azóta megtett 1.000 km alatt, mintha a fogyasztás is visszament volna a korábban megszokott szintre. (na, a tutulás/sírás maradt, de mintha valamelyest az is csillapodott volna)
Beáll az úgy, hogy a csapágy-bilincseléskor "lóg" egy kicsit? És ha nem, okozhatta ez a bajaimat (bizonytalan futás, balra fittyedő kormány, kopogás/dübögés zötyögős úton, tutulás/sírás, minden más szempontból indokolatlannak érzett fogyasztás növekedés, váltóolaj szivárgás a szimmeringnél ?
Lehet, hogy ez már végképp az én fejem terméke, de mintha a lendkerék és kinyomócsapágy cserék ellenére is bizonyos helyzetekben fennmaradt kuplung pedál rezgés is megszűnt volna.
csereljem ki? Vagy hogy erted ? Amugy olajtol nem fustoljet feketet ? Mert nagyon eszi az olajat es olvastam h gyari hibasak ezek a motrok . Tudtommal az olaj kekeset fustol, nem feketet. Meg 1 kerdes h benzin tuladagolas bekopi a gyertyat vagy az csak az olaj csinalja?
Gondolom, akkor van benne az előremenő ágban egy visszacsapó ami megakadályozza, hogy visszafollyon és van egy túlnyomásra nyitó szelep. Amikor indul a szivattyú és lökésszerűen megindul, lehet hogy akkor egy pillanatra elereszt a túlnyomás szelep a tartály felé? És ha a cső amin visszavezetik nem ér bele az üzemanyagba akkor hallható ez a hang?
az auto most lett veve nemetbe, 600 km futott nalunk. Amikor bekop egy gyertyat es harmal a motor akk dob hibat arra a hengerre, de megpucolom kitorlom a hibat es megyen tovabb amugy szepen jar csak gazadasra nagyon fustol
Igen jo lenne, csak sajnos az autocom - ommal nem latok semmi eloadatot, csak hibatarolot, es az ures :/ egyik kollegam aztmondta h a magasnyomasu szabalyzo szeleppel lesz gond . Lehetseges? Ennyi erovel meg a nyomasmero szenzor is mutathat keveset azert nyom tul . De viszont mind2 esetben kellene hibat taroljOn nem ?
Gondja az, hogy nagyobb tempónál, pályán (110-130km/h), (néha!) hirtelen felforralja a vizet és nyomja ki literszámra a kiegyenlítőn.
Átmostam az amúgy is tiszta hűtőrendszert, kivül, belül. A nagy venti 100 foknál bekapcsol, 96-nál ki.
Teljesen stabil, kontakthba mentes. Klímaventi is megfelelően működik.
Termosztát cserére rávettem magam, nagyon rossz helyen van, a szívócsövet ki kellett bontani miatta.
Szíj nem csúszik, a vízpumpa lapátjait ellenőriztem.
Alapjáraton üresjáratban, órákig megy stabilan. A vízforralást, víz kinyomást nem tudtam reprodukálni próbaúton, de van,mert tiszta kiszáradt fagyálló a motortér.
Szóval a termosztát csere szerintem nem fog rajta segíteni (megérzés). A vízcsövekben minta indokolatlanul nagyobb lenne a nyomás, de ez is csak megérzés... Lehűlés után, másnap is kemény a cső...
Lehet "hengerfejes", de valahogy nem érzem annak. (Újabb megérzés :) )
Jellemző a típusra, megeszi a fagyálló a tömítést, és belefúj a víztérbe?
2003as Jeep Grand Cherokee 2.7 crd mercedes motoros.
Nem megy a turbó, döglött zöldséges mercivé vált... P0235 hibakódot dob, ami wastegate solenoid hibakód, de az a kis cucc mûködik, a nyelvem beledugtam és szív :) ugyanakkor a wastegate-et nem húzza be, de én tüdõvel be tudom húzni ha lehúzom a csövét a solenoidrol. Egy del afrikai oldalon kaptam egy p0235 hibakod utmutatot, de ott mar olyanokat is irnak h crack position sensor ami a fotengely jelado, illetve cam sansor ami vez tengely jelado, illetve airflow meter amj sztem a legtomegmero lehet. Vmi otlete valakinek? Hibas legtomegmero eseten csinalhat ilyet? Max 3000ig porog fel jo lustan. Masok mondtak h blow-off szelep a turboban ha el van kormosodva. Biztonsag kedveert kisujjal megporgettem a turbot, nem akad es szinte nulla jateka van a tengelyenek. A kocsiban 120e merfold van ami kb 190e km-nek felel meg. Ez a 270 cdi motorrol olvatam h a taxisok millio folott elmennek vele. Lehet h a solenoid nem csinal eleg nagy vakuumot?
Tudna alaki infoval esetleg robbantott rajzzal szolgálni Carina E angol ZF szervoszivattyújáról? A japánt találom mindenütt, az már megvolt. :D
Szimmeringet szeretnék cserélni a tárcsa felől, de nem tudom hogy jön ki, viszont a belsejét a másik oldalról szépen szét lehetett szedni... Zégert s más rögzítést onnan nem találok, a szíjtárcsa alatt sem látszik zéger/csavar, illetve úgy tűnik, csapágyba van rakva ahogy bemegy a tengely a házba.
Üdv! Audi A4 1.8 TFSI 2010-es . Gázadásra erősen feketén füstöl, nagyon nagy fogyasztása. Es a gyertyat is beköpi, a gyertya végek korom feketék. Diagnosztikán nézve semmi hibakód. Valamiért tuladagolja a benzint. Valaki valami ötlet? Esetleg valami tipushiba ezeknél a motroknál? Azt tudom h nagyon zabálják az olajat, de ez nem olajfüst, meg az óriási benzinfogyasztás se arra utal. köszi
Ismét tanácsot szeretnék kérni tőletek. Skoda Superb 1,9 pdtdi gépemnél egy furcsa hang "idegesít".
A tankban az üzemanyag szivattyú hülye hangot ad kb. 2 másodpercig amikor elfordítom az indító kulcsot. Az ok, hogy hallanám a szivattyú motor hangját, de ez olyan, "mint amikor hirtelen megnyitom a fürdőszobai csapot" és áramlik a folyadék.
Olyan mintha megtöltene üzemanyaggal egy csőszakaszt, ami lelevegősödött. Nincs semmi gondom az üzemanyag ellátással, de zavar ez a hülye hang.
(Másik kocsinkon ( benzines Fábia) is hallom a szivattyút már ajtó nyitáskor, de az normális szivattyú motor hang.)
Régebben már próbáltam érdeklődni itt-ott, hátha tud valaki valami okosat, de sajna akkor nem sikerült semmit.
Nem ismerem ennek a gépnek ezt a részét, lehet, hogy valami " visszacsapó" szelep már visszaereszti az anyagot és az újra feltöltésnek van ez a furcsa hangja?
Együtt lehet vele élni, de ha mégsem normális a dolog akkor jobb volna megelőzni, hogy egyszer majd az úton legyen probléma.
Amíg a júzerek többségének az a fixa ideája, hogy inkább megveszi a vezérléshez az alkatrészt 3 Ft-al olcsóbban, mint amennyiért te adnád neki, és olyan szerelőt keres, aki a hozott alkatrészt is beépíti, addig nem is fog változni, mert a megrendelők nem fizetnek annyit, hogy az alkalmazottnak magasabb bért tudj fizetni. Amúgy van pár lehetőség, ami kicsivel kisebb + költséggel adható az alkalmazottnak, mint a normál bér. Ilyen-olyan kaja-üdülési-ajándék utalványok, iskolakezdési támogatás, bejárás támogatás, önkéntes nyugdíjpénztári befizetés, stb. Könyvelőt rá kell ugrasztani a témára, és ha az alkalmazott kapható ilyenekre, akkor meg lehet spórolni néhány tízezer Ft-ot emberenként, havonta.
Nem tudom felétek, hogy van, de felénk ez több szempontból is egyenlő a lehetetlennel Győr-Moson-Sopron megyében, főleg a határhoz közel, vagy a városokban.
Nem vitaindítónak szánom, csak véleményem.
-Ha munkaadói oldalról nézem, horror költségek vannak. Gyakorlatilag a netto bér dupláját kell kifizetni az adók miatt. + munkaruha, ilyen-olyan tanfolyam, szabadság, táppénz, és akkor még nem rontott el semmit véletlen. Állam bácsi meg előbb-utóbb úgy is megszexuál valamiért, ezt is bele kell számolni.
-Munkavállalói oldalról több kategória van:
1. Ha ért hozzá ha nem, már rég elhúzott külföldre, az itteni (Magyarországon átlag feletti) fizetés 4-szereséért. 2. Ha ért a szakmájához (vagy csak önállóan össze tud ,,legózni" valamit), azonban nincs valamilyen okból (pénz, hely, papírmunka, stressz stb.) kedve vállalkozni, alkalmazottként elmegy főállásba valahova, ahol munkaidőben kipiheni magát. Utána meg a sufnijában feketézik, a kis fizetése mellé azonban lazán többet összeszed, mint a jobb munkahelyeken lévők fizetése a szakmában. 3. Bele mer kezdeni a vállakozói létbe (főleg ha szakmailag is ért az autókhoz), de egyedül. Kicsit ügyeskedik is, és hetente többet keres, mint máshol a havi fizetés.
Aztán persze vannak azok a kategóriák, amiket nem értek. -kiesik iskolából, tapasztalat 0, nem is érdekli, de valahova menni kell, így kiköt egy márkaszervizben -évekig dolgozik maszeknál ,,autószerelőként" de nem ért komolyabban semmihez, mert se ambíciója, se nem engedik oda/adják át a tudást, idővel inkább elmegy az Audiba magasabb bérért a sorra élő robotnak. (az autóját meg szerelőhöz hordja :) )
De alvázszám alapján is hoz a program 3 féle méretű féktárcsát ugyanazon autóra, és nem biztos, hogy pont azt küldik, ami van rajta.
Milyen "program"? A gyari epc ugyan nem, mert alvazszam alapjan kulonbseget tud tenni a gyartasiidopont-, felszereltseg- es piacfuggo variansok kozott. Ha most komolyan azt allitod, hogy alvazszam alapjan a gyari katalogusbol keptelen voltatok lerendelni egy szaros tarcsat, en tenyleg elsirom magam.