Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jamalboy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10289

AGM-et a BMW is saját maga vezérelt töltéssel kezeli. Akksi cserekor tanítani kell az ECU-t. Szóval ha a VW is így jár el, akkor rá tud nézni Diaggal, de inkább fel tudja tanítani az akksit.

Előzmény: 409 (10272)
zoom zoom mazdázoom Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10288

Üdv Urak!

Kérdésem lenne, ma letakarítottam az első szélvédőt és rettenetes fekete piszkot, kormot töröltem le róla.

Webasto ketyeg a kocsiban, teszi a dolgát, nem füstöl, a kályhán van egy kipufogó és azon egy cső, ami elér egészen a kocsi aljáig, valahol a váltó mellett ér véget.Valakinek hasonló tapasztalat, esetleg megoldás?

 

cs!rke Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10287

Miért előnyösebb? (nem tudom, kérdezem)

Nemrég vettem MOLL akksit. Ott az árlistában van start-stop AGM, meg külön start-stop, meg megint csak külön a 'hagyományos' indítóakksi.

Előzmény: 409 (10285)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10286

Köszönöm szépen! Ennek tükrében marad a Bosh AGM akksi!

Előzmény: 409 (10285)
409 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10285

A start-stop miatt valóban előnyösebb az AGM akku.

 

Az indítóáram különbségnek sincs különösebb jelentősége a két akku között, az indítók többségében kevesebb mint 300A-t vesznek fel.

Előzmény: Popeye77 (10284)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 10284

Hogy milyen felhasználási körülményeknek megfelelően kell AGM akksi egy verdába nem én fogom megválaszolni, mivel lila gőzöm sincs róla. Úgy fest az Audinál azt gondolták, hogy ez kell bele és ez is van benne gyárilag.

 

Eddig minden akkumulátort értékesítő hely, akikkel beszéltem az AGM akksit javasolta a start-stop rendszer, állófűtés

kiszolgálására. Hogy ebben csak az üzlet és a drágább akksi értékesítése lebegett a szemük előtt? Lehet, nem tudom. Ezért szeretnék a végére járni:)

 

Az is lehet hogy igazuk van és az akksi még más extrákkal szerelt kocsit elhajtana évekig, de a kocsim akku felügyelő rendszere tiltja le szépen sorban az extrákat.

 

Ami még kérdésként felmerült, hogy miért van speckó akksi benne?! A benne lévő 92Ah-s 5xx indítóárammal, míg a piacon kapható nem gyári AGM akksik 95Ah-sak 850-es indítóárammal.

PL:

http://gepex.hu/akkumlator/865-bosch-s5-agm-95ah-850a-j.html

 

Előzmény: JanikaS (10275)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.01.18 0 0 10283

van pár darab eber vizes kályhatartó konzolom is....eladó.

gibbonpitti Creative Commons License 2015.01.18 0 0 10282

van egy tip-top bw-dw50 ventilátorom.....eladó jelképes összegért.....  :)

JanikaS Creative Commons License 2015.01.18 0 0 10281

Igen-igen, nem is írtam ilyet.

Előzmény: 409 (10280)
409 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10280

Autóban nincsen zselés.

Előzmény: JanikaS (10279)
JanikaS Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10279

Természetesen, ha választanom kellene, normál töltővel inkább agm-et töltenék, mint zselést.

Előzmény: JanikaS (10278)
JanikaS Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10278

Őőőő, elnézést ha azt írtam, nem más töltési módot igényel, hanem más a az ólomsavas, agm, gel akkumulátorok töltési jelleggörbéje.

Természetesen, attól, ha egyiket a másik töltőjével töltjük, benne lesz a villany, csak nem feltétlen biztos, hogy kiszolgálja a gyártó által megadott ciklusok számát.

Előzmény: cs!rke (10277)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10277

Nem látom be, hogy miért igényelne merőben más töltési módot az AGM akku, de persze elképzelhető.

Előzmény: JanikaS (10275)
JanikaS Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10276

Majd' el felejtettem.

Mostanság már vannak olyan mókás autógyárak, akik a fölös terhelés elkerülése végett fékezéskor kényszerítik a generátort töltésre, vagy folyamatos nagy áram kivételekor.

Előzmény: Popeye77 (10274)
JanikaS Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10275

Szia!

Igen, AGM más jelleggörbét igényel töltésben. Egyébként most Conradnál van univerzális töltő 9900-ért.

A felhasználás körülményei igénylik egyébként az AGM akkut?

4-5 évet el kell mennie egy normál savas akksinak is megfelelő körülmények között.

Előzmény: Popeye77 (10274)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10274

Köszi! Megint okosabb lettem egy fokkal! Energia gazdálkodást gondolom tudnak kompjuterrel ellenőrizni, de ha tévedek javítsatok ki. Mert pl szeretném kizárni, hogy generátor nem tölt vissza esetleg. Bár az is gyanús, mert azt gondolnám hogy írná befelé a hiba kódokat ha rossz lenne...

 

A verdában még a gyári AGM akksi van (4-5 éves akksi), elgondolkoztatott hogy lehet újra tölteni szal lehet azzal fogom először próbálni. Hagyományos akksi töltő jó hozzá vagy amiket árulnak AGM töltőt azzal próbáljam? A két töltő között van egyáltalán különbség vagy szemfényvesztés?

 

 

Előzmény: 409 (10272)
409 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10273

Ja, és az AGM helyett használható a hagyományos.

Előzmény: 409 (10272)
409 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10272

"fosvágen szerviz és ott majd kompjuterrel nézzenek rá..."

 

Az akkura,,...hááát, az nem valószínű.

 

Az AGM akku gyakorlatilag ugyanolyan savas akku, mint bármelyik hagyományos, csak az elektrolit fel van benne itatva egy üvegszövet tasakba. Tölteni ugyanúgy lehet/kell mint a hagyományosakat. Viszont nagyon nem szereti, ha 50% alá merítik (állófűtés), ez jelentősen csökkenti az élettartamát. A teljes lemerülés meg drasztikusan, akár harmadára.

Előzmény: Popeye77 (10266)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10271

Normál sarus! Az, hogy túlárazott-e gőzöm sincs, nem a szakterületem:) Ránéztünk gépben és a kocsihoz ezt az egy fajta akksit hozta, egy db kiváltót sem.

Előzmény: JanikaS (10269)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10270

Igen! Ezen már én is gondolkodtam. Azért nem is ugrottam bele egy AGM akksi gyors beszerzésébe. Bosch cirka 64k, a gyárira meg 125-öt mondtak...

 

Az nem tudom előfordulhat-e, hogy a komfortot már elkezdi kikapcsolgatni de még nem jelez be esetleg?!

Előzmény: gibbonpitti (10267)
JanikaS Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10269

Egyébként-ez már tényleg csak az én véleményem- az AGM magasan túlárazott akku.

Előzmény: Popeye77 (10266)
JanikaS Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10268

Szia!

Alapvetően AGM akkuval van tapasztalat.

Amit mi beépítettünk tavaly szeptemberben, azt most viszont láttuk és hat darabból három csere.

Szerintem, ha akku gyanú merül fel, lehet elég lenne meglátogatnod egy jó akkumulátorost.

Egyébként speciális sarus, vagy normál?

Előzmény: Popeye77 (10266)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10267

a merci tudom h így csinálja....can-bus-on könnyű ezt végrehajtani és logikus is.....bár a szar akkut meg a fedélzetin kellene jeleznie már...

Előzmény: Popeye77 (10266)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10266

92ah-s agm akksi van benne, még a gyári. lehet nem töltök csak úgy rá, mert egy akksihoz képest nagyon nem olcsó az az ár amit mondtak,  szal fosvágen szerviz és ott majd kompjuterrel nézzenek rá...

valakinek tapasztalata ilyesmivel?

Előzmény: gabrielke (10265)
gabrielke Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10265

Tedd fel töltőre.

 

Előzmény: Popeye77 (10264)
Popeye77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10264

Megjárta az autó a szerelőt. Lecsekkolta és véleménye szerint egy akksi csere megoldja a problémámat, mert a kályhát kipróbálta és működik viszont az autóban nem indul el. Elmondása alapján kehes akksinál szépen sorban letilt komfort elektronikákat... Nah ez valami lehúzás lesz vagy mák. :)

 

nagyher Creative Commons License 2015.01.15 0 0 10263

A kályhánál indul pozitívval, de a klímapanelt én nem hackeltem. Általában legalább 50 fokos vízzel indítok, még ha megy is a kályha, mert kapja a pozitívot, szerintem így nem zavar be, mer az autó 40 fokos víz alatt indítaná.

Előzmény: bt74 (10262)
bt74 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 10262

A motorvezérlőnél indítod, vagy a kályhánál adsz neki pozitívot?

Én a kályhánál indítom pozitívval. Ezért nem merem elindítani a motort, amig a kályha le nem állt. Persze lehet, hogy nem lenne baja (mármint az auto elektronikának), de nem kísérletezek vele. 

Ha jol emlékszem az ev2 fórumon btibi simán be szokta kapcsolni járó motornál is.

 

Előzmény: nagyher (10259)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.01.15 0 0 10261

ha ugyanaarra a lábra indít az autó mint a modul akkor nem szokott gond lenni.

 

viszont ha mondjuk a 2es lábon indítja az autó,én nem csak bus-os indul ott komunikációval,akkor ha elindítod a 3-as lábon analóg módon na akkor ott tud lenni gubanc.volt aki szétbaszta a klímapanelt a verdában ezzel.

Előzmény: nagyher (10259)
nagyher Creative Commons License 2015.01.15 0 0 10259

Arra van tapasztalat, hogy ha a sima kieg fűtés be van indítva előmelegítésre, érdemes-e leállítani mielőtt indítom a motort, vagy nem számít neki. Belekavarodik, ha közben az autó vezérlése is indítja? Pl nekem 20 percre van állítva a gsm modul, megvárjam, míg lejár, vagy lényegtelen?

Előzmény: bt74 (10258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!