Kíváncsi vagyok az esélyekre, mennyi az annyi?
Érvénytelen lesz?
Van ami érvényes, van ami nem?
Sehol sem láttam még körkérdést - magad uram, ha szolgád nincsen... körkérdés a blogon..
http://viccesvideok.blogspot.com/
Orulok, hogy a kormany propagandaja rad pszichologiai alapon gyogyulast es megelegedest eredmenyezett. Igazad van, a 300 ft meg mindig olcsobb, mint egy privat pszichologiai kezeles.
20 éve voltam utoljára orvosnál,most elmentem,mert könnyezik a szemem... a szemészetről elküldtek laborba,bőrgyógyászhoz ,ekg-ra,meghágott az urológus... nem úgy tűnt,hogy épp hagynak megdögleni...
Ez legyen a szocik baja, én se el nem vártam, se biztatni nem biztattam őket, hogy 2006-ban miket igérjenek és miket ne. Mint ahogyan Fata Jánosnét sem én sanyargattam. Különösebben az sem érdekel, ha nagy a vonzereje, a népek legalább kieresztik a gőzt, pótcselekszenek egyet és ha ettől megnyugszanak, ám legyen. Én csak azt remélem, hogy szép tavaszi idő lesz és majd jót molyolhatok a kertemben. Annak most több értelmét látom.
Martonyi János (1998-ban) úgy nyilatkozott, hogy a kettős állampolgárság „nem járható út.” Úgy vélte, más megoldásokat kell találni.
"1998-ban Tusnádfürdőn Orbán határozott nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy hajlandó lenne-e bevezetni a kettős állampolgárságot,. Úgy fogalmazott: „A kettős állampolgárság kérdését alaposan meg kell gondolni, figyelembe véve annak buktatóit is.”
1998. július 29.: A kettős állampolgársággal kapcsolatban egy kérdés úgy hangzott, hajlandó lenne-e a magyar kormány az RMDSZ álláspontja ellenére is bevezetni a kettős állampolgárságot a határontúli magyarok számára. Orbán Viktor erre nemmel válaszolt. Az erdélyi magyarság azért választ magának politikai vezetőséget, hogy ők fejezzék ki álláspontját. Általában az a magyar kormány kiindulópontja, hogy semmit sem hajlandó az RMDSZ álláspontja ellenére tenni. A kettős állampolgárság kérdését alaposan meg kell gondolni, mutatott rá, figyelembe véve annak buktatóit is. A másik – a román, ukrán, szlovák, stb.– fél részéről is szükséges legalább az együttgondolkodás, mert az ilyen állampolgárság addig kettős, amíg mind a kettőt meghagyják az embernek. (MTI)
1999. február 17.: Martonyi János külügyminiszter hétfoi sajtótájékoztatóján kijelentette: a kettos állampolgárság automatikus kiterjesztése a határon túli magyar kisebbségre nem megfelelo megoldás sem politikai, sem jogi szempontból." (Világgazdaság)
1999. február 19.: "A kettős állampolgárság ügye egyik szomszédos országban folytatott tárgyalás során sem vetodött fel – hangsúlyozta tegnap reggeli televíziós nyilatkozatában Orbán Viktor kormányfő." (Világgazdaság)
1999. február 20.: „A leghatékonyabb nemzetpolitika a sikeres európai integráció“ – mondta Németh Zsolt. (Népszava)
1999. február 22.: Martonyi János kifejtette: a kettős állampolgárság automatikus kiterjesztése súlyos politikai veszélyeket jelentene, s jogilag is megvalósíthatatlan. (Népszabadság, Világgazdaság)
1999. március 23.: „Mindenképpen biztosítani kell Magyarország és a szomszédos országok magyarsága közti szabad mozgást, de politikai és jogi képtelenség lenne, ha egyetlen törvényhozási aktussal magyar állampolgárnak nyilvánítanánk minden, a Kárpát-medencében élo, önmagát magyarnak tekinto személyt“ – jelentette ki Martonyi János. „A kettős állampolgárság megszerzésének lehetősége a magyar jogrendszer (sic!) része, a kettős állampolgárság egyedi odaítélésének gyakorlatát senki nem kérdőjelezi meg.“ (Magyar Hírlap)
1999. szeptember 6.: Duray Miklós és Németh Zsolt is elvetette, hogy a kettős állampolgárság jelentené a határon túli magyarság számára az egyedüli megoldást. (Magyar Hírlap)
1999-ben "Magyarország és a határon túli magyarság 1999" című konferencia utáni sajtótájékoztatón Martonyi János azt állította, hogy „a kettős állampolgárság automatikus kiterjesztése súlyos politikai veszélyeket jelentene, s jogilag is megvalósíthatatlan.”
2000. április 19-i vitaesten a Tolcsvay Klubban Németh Zsolt külügyi államtitkár:
"A kettős állampolgársággal kapcsolatban azt hadd mondjam el, hogy nem viszonyulunk ehhez sem dogmatikusan, mint ahogy az alapszerződésekhez sem. Meg kell minden konkrét relációban vizsgálni ennek a lehetőségeit és amit kizárunk, az az, hogy egyoldalú általános gesztussal intézményesítsük, mert félünk attól, hogyha egy ilyet meglépnénk, akkor az kezelhetetlen beáramlási, bevándorlási hullámot idézne elő."
"....a külhoni magyar állampolgárságról szóló törvénytervezetet az MVSZ 2000. augusztus 20-án adta át a Magyar Köztársaság legfőbb közjogi méltóságainak. Magyarország akkori miniszterelnöke felkérte a határontúli magyar vezetőket, hogy mondjanak véleményt a tervezetről, az MVSZ tisztségviselői és szakértői pedig az Országgyűlés több bizottságában ismertették elképzelésüket. A külhoni magyar állampolgárság jogintézményének legnagyobb haszonélvezője Magyarország lenne, de a törvény megalkotása jelentős lelki, gazdasági és politikai előnyt jelentene az egész magyar nemzet számára – mondta Patrubány Miklós az Országgyűlés Külügyi bizottságában történt meghallgatáson, 2000. november 22. –én." (MVSZ sajtóközlemény)
2000. október 11.:"A kormány korábbi felfogásával ellentétben, határozottan deklarálta, hogy nemcsak Magyarország tartozik felelosséggel a határon túli magyarokért, hanem az ottani magyar szervezetek is Magyarországért. Tudomásul kell venniük az anyaország nemzeti érdekeit, így NATO- és EU-tagságát, s az ezzel járó kötelezettségeket (ezért aligha lehet szó a kettos állampolgárság bevezetésérol, illetve autonómiák kiharcolásáról.Németh Zsolt külügyi államtitkár státustörvénnyel kapcsolatos interjúját olvashatjuk a króniká-ban. A magyar politikus eljárási kifogásokat említett az RMDSZ aláírásgyűjtésével kapcsolatban. "Számomra nem nyilvánvaló az RMDSZ álláspontja a külhoni állampolgárságot illetően" - nyilatkozta a lapnak. „A szövetség nem tájékoztatta álláspontjáról a magyar kormányt. Azt is szeretnénk tudni, mit értenek az alatt, amit támogatnak? Azonos-e az RMDSZ álláspontja a Magyarok Világszövetségének álláspontjával? Ezt követően vetődik fel, hogy az RMDSZ megkeresi-e álláspontjával a magyar kormányt? Nem tartom szerencsésnek, hogy az egész Kárpát-medencében mindenféle csoportosulás, mindenféle cél érdekében aláírásokat gyűjt” - hangoztatta Németh Zsolt.
“A külhoni állampolgárság státusza: Budapest távolságtartó az RMDSZ-pressziókkal szemben" címmel a curentul ismerteti Németh Zsolt külügyminisztériumi államtitkárnak a magyar nemzet számára adott nyilatkozatát: a magyar kormány nem hatalmazta fel az RMDSZ-t a külhoni állampolgársággal kapcsolatos aláírásgyűjtésre.
2000. október 19., RMDSZ: „Az RMDSZ már 2000. szeptemberében és októberében összegyűjtött több, mint 80 ezer aláírást az ún. külhoni állampolgárság, tehát a kettős állampolgárság bizonyos formájának a támogatására. Ezt 2000. október 16-án jeleztük az akkori magyar miniszterelnöknek, Orbán Viktornak. Október 19-én volt is a miniszterelnök úrral egy megbeszélésem, amelyen hivatalosan is közvetítettem neki ezt az igényt. Azt a választ kaptuk, hogy elvi kifogás ugyan ezzel kapcsolatosan nincsen, de NEM látják lehetségesnek, NEM látják időszerűnek ezt a megoldást. Az RMDSZ tehát már régen közvetített ilyen igényt a magyar kormánynak.“ (Markó Béla)
2000. november 18.: Duray Miklós: "...erkölcstelen a külhoni állampolgárság ügyében elindított (MVSZ) petíció, mert a jóhiszemű magyar kormányt rá akarják kényszeríteni olyan lépésekre, amelyek akár belpolitikai válságot eredményezhetnek, és veszélyeztetik Magyarország európai integrációs törekvéseit. Ilyen célokat ellenséges titkosügynökök szoktak megfogalmazni, és nem a nemzet felemelkedését hangoztató szervezetek" (Magyar Nemzet)
2001. január 25. Caracas: Dr. Németh Zsolt USA-beli látogatása "A státusztörvénnyel kapcsolatban azt mondta, ez a kárpátmedencei magyarság jogi helyzetét fogja rendezni, minden fajta jogot és segitséget nyújtván (gazdasági, szociális, egészségügyi, oktatási), kivéve az állampolgárságot és a magyar útlevelet. Kihangsúlyozta, hogy a magyar kormány minden kárpátmedencei magyarnak is megadná a teljes jogú magyar állampolgárságot, ha ez csak töle függne. Igaz, megadhatná egyoldalúan, de ez az ott lakó magyaroknak csak súlyos nehézségeket okozna, pláne, ha a dupla állampolgárság abban az országban, amiben laknak, tiltva van. Ennek az egyoldalúan megadott magyar állampolgárságnak az is lenne a következménye, hogy a magyarlakta területek kiürülnek, másrészt pedig nem óhajtják Magyarország részére az EU-ba való csatlakozást nehezíteni. Élesen elválasztotta a nyugati és az utódállamokban élő magyarok helyzetét és kezelését. A nyugati magyarok részére a kormány a teljes jogú dupla állampolgárságra gondol, szavazójogot beleértve." (Kunckelné Fényes Ildikó)
2001. február. 26.: “Jogi értelemben is nehéz kérdésről van szó, hiszen nem minden szomszédos állam tűri a kettős állampolgárságot. Politikai értelemben is nehéz kiszámítani ennek következményeit, még ott is, ahol ez esetleg jogilag lehetséges volna, nem beszélve az uniós csatlakozásról” – mondta Kövér László. (Magyar Nemzet)
2001. augusztus 3.: “A magyar kormánynak a szándékai között nem szerepel a kettős állampolgárság egyoldalú bevezetése. Pontosan a kettős állampolgárság alternatívájaként született meg a státustörvénnyel kapcsolatos elgondolás” – mondta Németh Zsolt. (Heti Válasz) on http://64.233.183.104/search?q=cache:hCYHjDnq39YJ:www.intakt.hu/cikkek/cikk 214.htm+Orb%C3%A1n+Martonyi+kett%C5%91s+%C3%A1llampolg%C3%A1rs% C3%A1g&hl=hu&ct=clnk&cd=4&gl=hu&lr=lang_hu
Engem nem nagyon érdekel. Az ortodoxiában fixálódott emberekkel úgysem tudok mit kezdeni.
Az, hogy 2002 óta folyamatosan romlik az ország helyzete és ennek az oka is kiderült feketén-fehéren és ez sem hat meg, azt ugyan nem értem, de mondom, bigott ortodoxoktól semmiféle racionalitást nem várok el. Így tőled sem.
Nem lehet a hatekonysagot emelni? Itt van ket hirtelen jott otlet:
1. Egy elozetesen kapott idopontra erkezo beteg csak akkor fizet vizitdijat, ha a.) az idoponthoz kepest nem tobb mint ot perccel bejut orvosahoz, b.) egyaltalan nem, vagy csak kesobb jelenik meg. -- Hatasa: magasabb szinvonalu szolgaltatas, kevesebb varakozas
2. Nem kapja meg az az orvos a havi vizitdijbol jaro reszt, amelyik nem kezdi meg a rendelest a hivatalos rendelesi ido kezdetekor, ill. hamarabb befejezi, mint annak vege (kivetel, ha igazoltan beteget lat el abban az idoben) -- Hatasa: a rendelesi ido valoban rendelesi idove valik ezaltal a betegellatas szinvonala, az egy betegre fordithato ido megno.)
Lehet kotozkodni, az otletek hirtelen jottek es nem is vagyok szakember. Azonban en szivesen fizetnek extrat, ha ezert a plusz befizetesert plusz szolgaltatast kapnek.
A szocik nem is akartak soha vizidíjat. Az szdsz akkor is akart, emlékszem, hogy Kuncze még a négyes vitában is említette. Csakúgy mint a több biztosítós modellt. Koalíciós kormány van.
Cukorbeteg ismerősöm egykori megbízható doktorát eltették a fenébe. Más kórházba jár. Nagy veszteségnek érzi.
2 hónapja be kellett mennie egy másik kórházba, ahol az orvosok azt mondták neki, hogy bent kéne őt tartani, de nincs hely és menjen most haza és telefonáljon sűrűn, mert ha megüresedés van, akkor be kell mennie sürgősen, kvázi stopizza le a helyet mielőbb, az kapj a helyet aki előbb telefonál.