Keresés

Részletes keresés

V45 1001 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 5068

 

Az utolsó mondatoddal csak kihozod belőlem a vadállatot! Most milyen hálásak lehetünk, amiért a kétharmados uralkodótokkal az élen, minket -na nem megesznek, hanem- SZŐRÖSTŐL-BŐRÖSTŐL FELFALNAK!!

 

HIPP-HIPP-HURRÁ!!!  HIPP-HIPP-HURRÁ!!!  HIPP-HIPP-HURRÁ!!!

 

Kíváncsi lennék rá, tizenhárom nap múlva is tapsikolni fogol a gyönyörtől, meg pézsé hegyeket sírsz tele örömödben, hogy nem gyűlik tovább a tengelyszolgálatos időd? Na nem akkor fogod ezt érezni, amikor 2013-ra lapozzuk a naptárakat, hanem majd amikor - a közös kocsmánkbeli szóhasználatunkkal élve!-  rég "állami gondozott" lennél, de cirka 60 éves fejjel még mindig valami lomon döglődesz majd! Ha jól számolok, 13-mal vagy fiatalabb nálam, 27 év tengellyel, azaz, eddig 5 év korkedvezménnyel. A többi zsuga-zsír! Kíváncsi lennék, idén vajon hány mozdonyvezetőnek lesz ki a négy éve, de már az is zsír! Te csak hármat buksz! Majd 60 éves korodban gondolj rám!

 

Netuddgi!!

Előzmény: sörösgigant (5067)
sörösgigant Creative Commons License 2012.12.18 0 0 5067

Nem kellett ahoz a BKV-hoz szaladnii !

A Putyilov művekben ( MÁV ÉFM ), egyszer nyári gyakorlaton egész napi feladatom a "selejtezés" volt.

Vadiój fekete lámpabúrákat kellett a földhöz vagdalni, hogy selejt legyen. Ugyanis azok belül voltak majd minden mozdonyban. Mivel csak a foncsorokat-foglalatokat cseréltük  a búrákat nem. Ezért, hogy nehogy legyen fölös-plusz, össze kellett őket törni. Azon kívül més sok-sok mindent...

Az anyagok évvége előtt a szemétre dobálása, mert ha marad sok, akkor jövőre kevesebbet adnak.

Szocialista terv és egybéb gazdálkodás , így szerettünk. Mondjuk hálásak lehetünk nekik mert saját magukat ették meg...

Előzmény: gumidani (5066)
gumidani Creative Commons License 2012.12.18 0 0 5066

Úgy általában az a véleményem, hogy a jelzett cég "kezelésében" a világ legstrapabíróbb járművei is nagy gyorsasággal mennének tönkre. Mindez nem zárja ki azt, hogy a cégnél nagy számban dolgoznak tisztességes, lelkiismeretes munkaerők, akik szívüket, lelküket kiteszik azért, hogy menjen a szekér. Csak hát bármit egyszerűbb és gyorsabb lezülleszteni, mint azt onnan feljavítani.  

Csak három szemléltető példa ugyanabból a ma már nem működő buszgarázsból.

Az autóbusz akkumulátorában alacsony a savszint. Kérek az akkumulátorostól desztillált vizet. Kiderül, hogy az egész garázsban (2-300 autóbusz) nincs egy deci sem. Mennyivel csökkenhet a csapvízzel utántöltött akkumulátor élettartama?

Ugyanitt a szemétdombon újszerű állapotú Ik 260 homlokajtó kissé roncsoltan. Benne van mindkét sértetlen irányjelző lámpatest. A saját kocsiját is így javítaná aki ezt így a szemétre dobta? 

Újdonság volt az utastérajtókon az a szerkezet, amely visszanyitja akkor, ha közé szorult valaki. Továbbképzésen ismertették a szerkezetet. Illetékes művezető megjegyzése: Nem baj, majd kiiktatjuk

 

Előzmény: Molinári bácsi (5062)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 5065

Levél ment.

Előzmény: Molinári bácsi (5061)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2012.12.18 0 0 5064
Előzmény: P.stephenson (5063)
P.stephenson Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5063
Molinári bácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5062

 

"milyen színvonalú a karbantartás manapság is a BKV-nál" - Vigyázzunk, mert ez a kijelentés ÍGY igen kétélű fegyver!

 

Először is. Az én munkám pontosan a ß@rból várat, illetve a ß@rból még ß@rabbat, de erről ennél többet nem óhajtok mondani! (Egy darabig szükségem van még a munkahelyemre!)

 

Másodszor. Nagyon sokan, régiek és fiatalabbak szívünket-lelkünket, minden tudásunkat adjuk, hogy a javított-karbantartott járművek a lehetőségekhez képest minél jobb műszaki állapotban álljanak forgalomba! És itt "a  lehetőségekhez képest"-en van a hangsúly!! Az, hogy a felsőbb vezetésnek NEM igazán ez a szándéka, nem azoknak az elhivatott szakembereknek (nekünk!) a hibája (hibánk)!

 

Elnézést a topikOFF-ért!

Előzmény: alkotasu (5052)
Molinári bácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5061

 

Merthogy? Ezt hogy értsem? Ha nem (igazán) publikus, levélszekrény!

Előzmény: semmeringbahn1 (5060)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5060

Semmi gond. Ugráltunk anno eleget előle.

Előzmény: Molinári bácsi (5059)
Molinári bácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5059

 

Bocs a "félrevezetésért"! Igen, az idő...

Előzmény: semmeringbahn1 (5057)
Molinári bácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5058

 

Rizibácsi!

 

Egy bizalmas, és remélhetőleg érdekes küldeménnyel

 

!!

Előzmény: rizibácsi (5053)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5057

Nem önjáró, mozdony tolja vagy húzza.

Előzmény: Molinári bácsi (5054)
Molinári bácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5056

 

Azt nem mondtam, hogy mennyit használják, de akkor is az!  Nem is tudom, 29, mindjárt 30 éve, hogy onnan eljöttem! Rizibácsi kérdezte, mi az, én tudom, ergo, megmondtam.

Előzmény: siófoki35 (5055)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5055

Ahogy elnézem a metróalagutakat, nem sokat használják.

Előzmény: Molinári bácsi (5054)
Molinári bácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5054

 

Üdv és tiszteletem!

 

Önjáró alagútmosó gép. Időnként a 3/69-es Erzsébet királyné útjánál lévő felszíni  vágánykapcsolatot igénybevéve a  Kisföldalatti alagútjába is "be-betéved".

Előzmény: rizibácsi (5053)
rizibácsi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5053

Találós kérdés!

Ez vagy a MOS6 (050), vagy egy új vízhajtású kisérleti mozdony?.

Rizmajer.

alkotasu Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5052

Ezt sejtettem, mert amiket hallok időnként belső hírforrásból, hogy milyen színvonalú a karbantartás manapság is a BKV-nál, akkor az Általad leírtakon a legkevésbé sem lehet csodálkozni. A szar és a vár esete...

Előzmény: gumidani (5050)
gumidani Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5051

"a levegőműködtetésű ajtók úgy működtek, hogy a vezetőfülkében volt a szelep"

 

Közben eszembe jutott az, hogyan lehetett hirtelen működésre sarkallani az ilyen ajtót. A kapcsolónak lényegében három helyzete volt.

 

1. Az ajtóműködtető léghenger egyik oldala összeeresztve a segédlégtartállyal, a másik oldala pedig a szabad levegőre nyitott.

2. Középállásban a léghenger mindkét oldala nyitott a szabad levegő felé.

3. Az ajtóműködtető léghenger egyik oldala a szabad levegőre nyitott, a másik oldala van összeeresztve a segédlégtartállyal.

 

Ha az ember nyitott ajtó esetén szép óvatosan a középállásba mozdította a kapcsolót, akkor a léghenger kiürült. (Az ajtó ekkor kézzel szabadon mozgatható lett) Ezután a kapcsolót egy határozott mozdulattal a zárás felé lökte az ember, akkor az ajtó villámgyorsan bevágódott. 

 

Előzmény: gumidani (5041)
gumidani Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5050

Mégegyszer végiggondolva, két dolgot még megemlítek.

A 620-asokhoz képest minőségi előrelépés volt. Persze azután a 260/280-as az automata váltóval mindent vert.

A leírt panaszlista jelentős része nem a gyártmány hibája, hanem az üzemeltető cég sara volt. Úgy sejtem, hogy a repülőtéren szolgáló néhány 556-os, néhány ember keze között nem volt ennyire elzüllesztve.

Előzmény: alkotasu (5048)
alkotasu Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5049

Milyen jó kép a régi Latrináról! Egyszer ültem ilyenben, ha jól emlékszem 1980-ban. Felejthető élmény volt. De akkor meghökkentem, hogy létezik még 3 sebességes autó.

Előzmény: rizibácsi (5018)
alkotasu Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5048

Szerintem nem csak ezért selejtezték. Akkoriban volt felfutóban az Ikarus termelése, a szocialista gazdaság még valahogy működött, igaz, ekkoriban már a hiteleket is elkezdték felvenni, ami a szocializmus halódását egy darabig elodázta, majd az összeomlást meggyorsította...

Ha már akkor elkezdődött volna az összeomlás, akkor talán még ma is láthatnál 556-ost, meg 180-ast... De legalábbis az ezredfordulón még futott volna belőlük. (Lásd: Ziu trolik!)

Előzmény: montmartre (5047)
montmartre Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5047
Köszönöm az alapos és izgalmas "élménybeszámolót" - ez rettenetes. Gondolom, a korabeli hazai technikai megoldások ennyit tettek lehetővé ipari méretekben, de akkor is gyászos. De így legalább már nem csodálkozom, miért selejtezték őket olyan lelkesen 6-8 éves élettartam után - nem nagyon van mit sajnálni a történteken, az az egy példány pedig jó helyen van a múzeumban.
A parancsnoki Gaz 69-ben igazatok van, én tévedtem - és a fotód tényleg zseniális, légy csak büszke rá ma is!
Előzmény: gumidani (5031)
róbertke Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5046
Előzmény: rizibácsi (5042)
M62-238 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5045
Előzmény: rizibácsi (5042)
rizibácsi Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5044

Köszönöm, akkor ez biztos. Szia Rizmajer.

Előzmény: Bárdos Imre (5043)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5043

A háttérben azok tényleg Multicarok, még a régi, egy személyes fülkés kivitelben. '82-ben dolgoztam Pakson az erőműben, ott még utaztam ilyennel.

Előzmény: rizibácsi (5042)
rizibácsi Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5042

Sziasztok!

Akkor még egy, 1970.-ből. A BEA Tridentje húz ki a képből, a traktorok azonosítása talán egyszerűbb. Lehet, hogy tényleg Multicarok ezek a járművek? A tetős targonca az csúcs. Parncsnoki GAZ az volt a forgalmistáknak is és a Határőrségnek is egy darabig.

Igaz, engem a járművek akkor nem annyira, de egy utaskisérő annál jobban érdekelt. 41 év házasság lett belőle. Az is jó volt. Üdv, Rizmajer.

gumidani Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5041

VI., Podmaniczky utca a Ferdinánd-híd Izabella utcával szembeni felhajójával.

   

 

Az Ik 180 és 556 volt az első típus, amelyeken elektro-pneumatikus ajtóműködtetés volt. ( a gkv. villanykapcsolót nyomogatott és az ajtó közelében levő EP szelep terelte a levegőt a munkahenger egyik, vagy másik oldalára) Az összes korábbi típuson (Tr-5, Ik 30, 31, 60, 601, 620, 630, 66, meg amit kifelejtettem) a levegőműködtetésű ajtók úgy működtek, hogy a vezetőfülkében volt a szelep. Így ezek lényegesen lomhábban is mozgatták az ajtókat.

 

Előzmény: sörösgigant (5040)
sörösgigant Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5040

Roosewelt tér ? A pessti oldalon ?

Vagy a pesti oldal, a Margithídra fel ?

Előzmény: gumidani (5032)
M62-238 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 5039
Előzmény: gumidani (5036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!