Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
Ha betartod a FPL szabályokat, akkor rendben, bár határátlépést végzel, és mint ilyen most csak nemzetközi repülőtérről teheted. ....Ha nem, akkor ne lepődj meg, ha felemelik rád a légvédelmet...
Ezzel a tényszerű állítással némileg vitatkoznék, különösen azért mert a vonatkozó jogszabályok módosítására, mármint a belső légi határok témában nem módosítottak jogszabályokat, annak ellenére, hogy schengennel ezek már nem lesznek kompatibilisek.
Ugyanis schengen után - 2008. március 29-től a belső légijáratokat fogadó repülőtereken csak utasbíztonsági ellenőrzés lesz, tehát vám, határőr már nem.
Való igaz, hogy belső határnak tekintik az ilyen légijáratokat fogadó repülőtereket, és mint ilyen nemzetközinek tekinthető, de a mai szabályozás teljesen más alapokon nyugszik. Igy mindenképpen szükség lesz a szabályozás módosításra, és ma bármit is mondani erről, szerintem korai.
A repülési terv kérdés, nem tartozik a schengeni kérdéhez, mivdel a légiforgalmi kérdés. A határt a repülőtéren lépi át jogilag. De hasonlóan az elözőekhez, ebben sem született még jogszabályi rendezés.
Ha van itt valaki, aki járatos a schengeni kérdésekben, akkor szívesen egyeztetnék vele, mert szerintem szükséges lenne áttekinteni a kérdést és legalább kezdeményezni a módosításokat, mert eddig ennek nem látom jeleit.
ha már megszólítottál, bár nem ebben de most elöszőr erre válaszolnék, mert a másik kicsit tisztázatlan még.
A jogalkotási szbaályok szerint, ha született egy tárgykörben egy jogszabály, mint a 14/2000. miniszteri rendelet a repülések szbaályairól, és ezt a jogszbaályt módosítják, akkor a módosítás, anank hatálybalépésének napján kötelezően beépül az "eredeti", tehát a 14/2000-es jogszabályba, így a továbbiakban a módosító jogszbaályra nincs szükség.
Egy kollégám, és tanárom úgy magyarázta ezt el, nem jogályoknak (hölgy az illet, bár ez ki fog derülni), hogy ha a sütemény tésztájába a másik tálból beleöntöm a kakaót, akkor a kakaós tálra többé nem lesz szükségem, mert a tésztába együtt lesz, minden belevaló.
Szóval ez az oka a hatályon kívűl helyezésnek, ezt a módosítást z egységes szerkezetet hozó jogtárakban megtalálhatja mindenki.
Ott senki nem fog hozzám odajönni(idáig sem,söt, friedrichshafen repterén sem foglalkozik vele senki,akár nyoc négert is vihettem volna,5kg kokóval..),aztán visszahúzok mucsajpusztára,na aztán ott csak a legelésző birkák jönnek oda max.
Ritkán (nagyon) írok ebbe a fórumba, de pont a napokban vettem részt egy-két légijog előadáson. Megkérdeztük erről a schengeni határok közötti repülésről az előadót (Dr. Moys Péter), aki azt mondja schengeni országok közötti repülés ugyanúgy nemzetközi repülésnek számít mint máshol, így a nemzetközi repülésekre vonatkozó szabályok ugyanúgy vonatkoznak. Tehát: Flight plan kitöltése kötelező, és át kell esni a megfelelő repülésbiztonsági ellenőrzésen is, stb. A hangsúly tehát azon van hogy nemzetközi repülést hajtasz végre, legyen az egy Esztergom-Nyitra útvonal is.
Szumma-szummárum, továbbra is el kell ballagj ferihegyre, vagy sármellékre, vagy győrbe, vagy ahova jólesik, és ugyanúgy le kell szállni pozsonyban vagy ahol nemzetközi repülés fogadására képesek.
Microsoft Power Tools (ha jogtiszta a windózod, mert ellenőrzi, vagy kikerülöd a ellenőrzést, de hát ugye jogtiszta vindózod van, ezért ez nem problém), abban van "Image resizer" progi, egy jobbklikkel tudsz kicsinyíteni.
Valamelyik nyüves hazugsággyárban olvastam (újság), hogy az európai repterek együttesen kérték, hogy várják meg ezzel az egész schengeni izével a nyári menetrendet, mert például Ferihegyen akkortól úgy fogják megoldani, hogy 2A-RÓL MENNEK AZ eu-N BELÜLI JÁRATOK, 2B-ről pedíg az EU-n kívüliek.
Eddíg rendben is van, de azt nem értem, hogy miért kell ezért mondjuk egy kisgéppel Esztergomból eljönni Ferihegyre azért, hogy a legközelebbi Szlovák reptérre menjen? Nem is beszélve arról, hogy szlovákiában is előbb el kell(ene) mennie Pozsonyba.
Tisztában vagyok azzal is, hogy ez legfeljebb néhány száz embert érint, de attól függetlenül érdekelne ez az egész.
Remélem Orlóczy Zsuzsi ebbe a topicba is beleolvas, mert Tőle általában szakszerű válaszokat szuktunk kapni.
Természetesen azt is szívesen fogadom, ha valamelyik irányító meg tudja magyarázni, hogy miért korlátozzák néhány EU-s polgár jogát, miért sértik meg a szapad piaci verseny elvét?
Nagyon leült a topic, ezért megpróbálom felhozni egy képpel.
A képen a portorozi reptér látható. A kép alján lévő sárga vonal az országhatárt jelöli. Lemértem, a 33-as küszöbtől 720 méterre van a határ, ha pályairányban mérem, akkor is csak 1100 méter.
Ha valaki meg tudná szerezni a VFR megközelítési eljárás térképét, érdekes lenne rátenni.
15-ös pályánál felszállás után rögtön átadja az irányítás a szomszéd ország irányításának?
Tisztelt FIC-es irányítók! Meg tudnátok kérdezni esetleg az ottaniaktól?
[Off] Kedves Fórumozók! Kiadónk egy megjelenés elött álló laphoz keres szerkesztőket. A lap fő témája a magyar sportrepülés. Ebbe beletartozik a motoros-, UL-, vitorlázó-repülés, helikopteresek, ballonozás, siklóernyőzés, gyalog- és motoros sárkány. Természetesen helyet kap a lapban a hazai polgári perülés valamint a mezőgazdasági repülés is. Szóval minden, ami a hazai repüléssel kapcsolatos. Egy olyan médiumot kívánunk létrehozni, mely szakmai körökben átlátható, teljes képet ad a hazai repülésről, valamint a civil szféra felé egy hiteles, informáló média szerepét tölti be. Arra kérem a fórum tagjait, olvasóit, hogy ha kellő motívációt, affinitást éreznek arra, hogy részt vegyenek a lap létrehozásában, és munkájukkal hosszú távon kívánják biztosítani a lap színvonalas megjelenését, azok pár soros bemutatkozásukat és véleményüket küldjék el a dtpmester@yahoo.com e-mail címre. További információ is a fenti címen kérhető!