Keresés

Részletes keresés

dennisthemenace Creative Commons License 2009.02.13 0 0 280
Meg lehet venni az utasitasaikat,de valahogy nem akartam ra kolteni.Az alap PTS megvan,abban csak nagyon elemi dolgok vannak,munkavedelem inkabb,mint utasitas.
Előzmény: segélyvonókészülék (275)
paca664 Creative Commons License 2009.02.13 0 0 279

Az biztos, de a dízelkorszakban már sötétben is közlekedtek, a vitaindító kép is dízelmozdonyt ábrázol.

Előzmény: manhattani (277)
paca664 Creative Commons License 2009.02.13 0 0 278

A jelzőfények jelentésére vonatkozóan ezt találtam:

http://www.greatwestern.org.uk/basic16.htm

Előzmény: segélyvonókészülék (275)
manhattani Creative Commons License 2009.02.13 0 0 277

>... miért látunk annyi fotót tulajdonképpen fényszóró nélküli mozdonyokról?

A kezdeti időkben a vonatok csak nappal közlekedtek.

 

Ez nálunk is így volt, az egyik első jelzőeszköz, a kosár, nem volt alkalmas sötétben jelzés adására. Nappal meg kár a mozdonyon a világítással vesződni.

Előzmény: segélyvonókészülék (270)
educator Creative Commons License 2009.02.12 0 0 276
Utasításban csak annyit találtam (egyelőre), hogy ha a headlight or taillight nem világít, meg kell állítani a vonatot.
Előzmény: segélyvonókészülék (275)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2009.02.12 0 0 275
Köszi!
Talán egyszer jön majd valaki brit-expert, aki teljesen felhomályosít, esetleg pontos utasításbeli részletekkel is tud szolgálni.
Előzmény: paca664 (272)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.02.12 0 0 274
Már Németországban van a Floyd 86-osa.
paca664 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 273

Megjegyzem, a homlokfények más vasutakon is jelzésértékkel bírnak, Lengyelországban a helytelen vágányon közlekedő vonatok elejét a fehér mellett egy vörös fénnyel is jelzik.

Előzmény: paca664 (272)
paca664 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 272

Nagyon szerények az ismereteim a témában, csak annyit tudok, hogy eredetileg az előírások szerint egészen egyszerűen nem kellett a mozdonyokon fényszórónak lenni.

 

Ami kisebb lámpákat látni lehet rajtuk, azok inkább csak jelzőfények. Egyes típusokon ezeket beépítették, máshol pedig konzolra lehetett horozható lámpákat akasztani. A fények elhelyezkedése a vonat nemére és egyéb tulajdonságaira utalt.

Ha megvan neked a Mezei István "mozdonyok" c. könyve, abban lehet egy képet látni a 15-ös (D8200-as) sorozatról, amin ez a legjobban feltűnik (én ott láttam először, akkor kezdtem először gondolkodni ezen). A beépített lámpák félbehajtjató, fehér színű tárcsákban foglalnak helyet, azokat pedig igény szerint fel-, vagy lehajtják. Ebből is jól látszik, hogy elsősorban jelzőeszközökként szolgáltak.

 

http://www.therailwaycentre.com/Main%20photo%20file/15_side

http://www.davidheyscollection.com/USERIMAGES/ps-01gec-alst-ermtype1copy.jpg

 

Előzmény: segélyvonókészülék (270)
dennisthemenace Creative Commons License 2009.02.10 0 0 271

Ezen mar en is agyaltam..Regen a gozoseiken is csak egy lampa szokott lenni,nappal meg feher tarcsa. Van itt nem messze egy nosztalgia vasut;szep idoben ki szoktam vinni oda a gyereket,majd megkerdezek egy nyugdijas vezert.De nem most,mert oltari nagy locs-pocs van...

Előzmény: segélyvonókészülék (270)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2009.02.09 0 0 270
Szia!
Nem tudsz valami forrást, ami elmagyarázná, miért látunk annyi fotót tulajdonképpen fényszóró nélküli mozdonyokról?
A régebbi képeket hiába bogarászom, úgy tűnik, hogy a mozdonyokon nincs lámpa, vagy ha mégis, azt jól eldugták.
Az előző hsz-emben van egy link, ott egy képet is találsz, talán úgy érthetőbb, mire gondolok.
Előzmény: dennisthemenace (269)
dennisthemenace Creative Commons License 2009.02.08 0 0 269

Talalkoztak,bizony,nem is keves alkalommal.Mint ahogy en is talalkoztam a 80-as evek elejen BR tartalykocsival Gyorben. A varosban ahol elek,lattam egy fenykepet;Lambretta robogokat rakodnak ki FS kocsikbol,valamikor a hatvanas-hetvenes evekben. Az Alaguton at egyebkent jelentos teherforgalom zajlik,jobbara kontenervonatok.

Az utkozotanyarok eleg erdekesek;rengeteg ovalisat is latni.

Előzmény: paca664 (267)
dennisthemenace Creative Commons License 2009.02.08 0 0 268
Mint Angliaban elo egykori magyar vasutas,sok sikert kivanok a mozdonyokhoz..Remelem,a vezetoik megbecsulik majd ezeket a gepeket,es meg tobb hasonlo gep is kerul Magyarorszagra..
Előzmény: paca664 (255)
paca664 Creative Commons License 2009.02.08 0 0 267
Maga az ütközőtányér valóban nagyobb, de az elhelyezkedése meg kell, hogy feleljen. Ne feledjük, azért talákoztak ők már kontinentális kocsikkal régebben is.
Előzmény: P.stephenson (266)
P.stephenson Creative Commons License 2009.02.08 0 0 266

Köszi! Mást nem? Az ütközők ugyanott vannak? Rémlene, mintha egy kicsit eltérőek lennének a miénktől.

 

P.s

Előzmény: educator (263)
educator Creative Commons License 2009.02.06 0 0 265
Bár ez a lényegen nem változtat.
Előzmény: GaGe (264)
GaGe Creative Commons License 2009.02.06 0 0 264
ETCS csak próbaüzemben, hivatalosan nincs.
Előzmény: educator (263)
educator Creative Commons License 2009.02.06 0 0 263
A hazai pályán alkalmazott vonatbefolyásoláshoz kell igazítani. Mertugye itthon nem AWS meg TPWS van, hanem EÉVB és (kisebbségben) ETCS.
Előzmény: P.stephenson (261)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2009.02.06 0 0 262
Kedves Brit-expert topiklakók.
Lenne egy kérdésem a mágánvasutas topikból!
P.stephenson Creative Commons License 2009.02.06 0 0 261

Egyébként kell valamit átalakítani az angol mozdonyokon a hazai közlekedéshez?

 

P.s

Előzmény: P.stephenson (257)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2009.02.06 0 0 260
Előzmény: paca664 (255)
paca664 Creative Commons License 2009.02.05 0 0 259

Írországban melyik vonalakon lehet még mozdonyos vonattal találkozni?

Soldato Creative Commons License 2009.02.05 0 0 258
Előzmény: P.stephenson (257)
P.stephenson Creative Commons License 2009.02.03 0 0 257

Class 66-ot, Class 66-ot! :-)

 

P.s

Előzmény: paca664 (255)
educator Creative Commons License 2009.02.03 0 0 256
Az Office of Rail Regulation legfrissebb adataiból:

paca664 Creative Commons License 2009.02.03 0 0 255

Beteszem ide, mert - a témában szintén érintett - magánvasutas topik törzsközönsége sajnos élesszükfelaganzot-szindrómában szenved, és ezért nem tudja hozzám hasonlóan kitörő örömmel fogadni a brit mozdonyok érkezését:

 

http://www.vonatmagazin.hu/?p=6402

http://www.jackboskett.fotopic.net/c1646081.html

 

Én alig várom már a többit! :D

66-osok, 158-asok is jöhetnének!

 

geribaro Creative Commons License 2008.08.25 0 0 254
ismet York
1347 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 253
Pár szines kép Angliából.
IST Creative Commons License 2008.05.07 0 0 252
Nem azt mondtam, hogy nem tetszik, csak furcsa a szememnek. Megszoktam már az eddigi festéseket. Mondjuk a CrossCountry féle szürke is érdekesen néz ki. :-)
Előzmény: manhattani (250)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 251
Csak kisebb vonatozásom lesz Skóciában,Aberdeen-Glasgow viszonylatban,a repülőjegyárak alakulása miatt.Majd fényképezgetek nagy szorgalommal.
Előzmény: manhattani (243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!