Meg lehet venni az utasitasaikat,de valahogy nem akartam ra kolteni.Az alap PTS megvan,abban csak nagyon elemi dolgok vannak,munkavedelem inkabb,mint utasitas.
>... miért látunk annyi fotót tulajdonképpen fényszóró nélküli mozdonyokról?
A kezdeti időkben a vonatok csak nappal közlekedtek.
Ez nálunk is így volt, az egyik első jelzőeszköz, a kosár, nem volt alkalmas sötétben jelzés adására. Nappal meg kár a mozdonyon a világítással vesződni.
Megjegyzem, a homlokfények más vasutakon is jelzésértékkel bírnak, Lengyelországban a helytelen vágányon közlekedő vonatok elejét a fehér mellett egy vörös fénnyel is jelzik.
Nagyon szerények az ismereteim a témában, csak annyit tudok, hogy eredetileg az előírások szerint egészen egyszerűen nem kellett a mozdonyokon fényszórónak lenni.
Ami kisebb lámpákat látni lehet rajtuk, azok inkább csak jelzőfények. Egyes típusokon ezeket beépítették, máshol pedig konzolra lehetett horozható lámpákat akasztani. A fények elhelyezkedése a vonat nemére és egyéb tulajdonságaira utalt.
Ha megvan neked a Mezei István "mozdonyok" c. könyve, abban lehet egy képet látni a 15-ös (D8200-as) sorozatról, amin ez a legjobban feltűnik (én ott láttam először, akkor kezdtem először gondolkodni ezen). A beépített lámpák félbehajtjató, fehér színű tárcsákban foglalnak helyet, azokat pedig igény szerint fel-, vagy lehajtják. Ebből is jól látszik, hogy elsősorban jelzőeszközökként szolgáltak.
Ezen mar en is agyaltam..Regen a gozoseiken is csak egy lampa szokott lenni,nappal meg feher tarcsa. Van itt nem messze egy nosztalgia vasut;szep idoben ki szoktam vinni oda a gyereket,majd megkerdezek egy nyugdijas vezert.De nem most,mert oltari nagy locs-pocs van...
Szia! Nem tudsz valami forrást, ami elmagyarázná, miért látunk annyi fotót tulajdonképpen fényszóró nélküli mozdonyokról? A régebbi képeket hiába bogarászom, úgy tűnik, hogy a mozdonyokon nincs lámpa, vagy ha mégis, azt jól eldugták. Az előző hsz-emben van egy link, ott egy képet is találsz, talán úgy érthetőbb, mire gondolok.
Talalkoztak,bizony,nem is keves alkalommal.Mint ahogy en is talalkoztam a 80-as evek elejen BR tartalykocsival Gyorben. A varosban ahol elek,lattam egy fenykepet;Lambretta robogokat rakodnak ki FS kocsikbol,valamikor a hatvanas-hetvenes evekben. Az Alaguton at egyebkent jelentos teherforgalom zajlik,jobbara kontenervonatok.
Az utkozotanyarok eleg erdekesek;rengeteg ovalisat is latni.
Mint Angliaban elo egykori magyar vasutas,sok sikert kivanok a mozdonyokhoz..Remelem,a vezetoik megbecsulik majd ezeket a gepeket,es meg tobb hasonlo gep is kerul Magyarorszagra..
Maga az ütközőtányér valóban nagyobb, de az elhelyezkedése meg kell, hogy feleljen. Ne feledjük, azért talákoztak ők már kontinentális kocsikkal régebben is.
Beteszem ide, mert - a témában szintén érintett - magánvasutas topik törzsközönsége sajnos élesszükfelaganzot-szindrómában szenved, és ezért nem tudja hozzám hasonlóan kitörő örömmel fogadni a brit mozdonyok érkezését:
Nem azt mondtam, hogy nem tetszik, csak furcsa a szememnek. Megszoktam már az eddigi festéseket. Mondjuk a CrossCountry féle szürke is érdekesen néz ki. :-)