sőt még az is lehet kedvező légáramlatot fogott ki, s vitette magát, amivel akár 10-15 százalék üzemanyagot is megspórolt ez a része végül is majdnem lényegtelen, a valóság, hogy Hess bácsit sittelték le az angolok. ha nem így lett volna adolf és dr. göbbels ordított volna a legjobban
Nem valószínű. A könyv írója bizonyítja, hogy nem lehet Augsburgból azon az útvonalon eljutni Skóciába, amit felrajzolt a térképre "Hess" (ő is felveti a póttartály lehetőségét, de még szerinte úgy sem)...
egyébként is, mivel fegyvermentes volt a gép, jóval megnövekedett a hatótávolsága, ráadásul még póttartályt is vihetett, a repülők megadott teljesítménye ráadásul névleges érték, s erősen befolyásolja az időjárás, s ha ez sem elég, akkor az ajándékba magával vitt aranyozott mein kapmfhoz imádkohatott:)
De ha ez nem elég, akkor egy másik adalék. Azon az estén amikor Dolfi hírt kapott a helyettese "szökéséről", azonnal felhívta Göringet, hogy lehetséges e egy Me 110- sel elérni Angliát. Göring rövid idő múlva visszahívta, a válasza: Igen.
Hitler akkor már készült a Szovjetuniót megtámadni és mivel azt is tudta, hogy Churchill esküdt ellensége a kommunizmusnak, de ôt is gyűlöli, mégis hitt abban, hogy sikerülni fog békét kötni Angliával. Viszont az esetleges béketárgyalásokon ettôl függetlenül olyanokkal is kívánt volna tárgyalni Hess Rudolfon keresztül, akik ellenezték Churchill vad Hitler ellenes politikáját. Lord Hamilton 1936-ban a berlini olimpiai játékokon ismerkedett meg Rudolf Hess helyettes pártvezetôvel, és Hitler úgy vélte, vele kell majd tárgyalni. Az angol felsôházban Lord Hamilton erélyesen kiállt egy ,,megértésen megépülendô béke” mellett Németországgal. A németek elgondolása az volt, hogy a nemes lord majd meggyôzi Anglia vezetô politikusait, és személyeit a felajánlott béke elfogadásáról, és ha Churchill ennek ellenére fenntartja makacs-kodását, erôszakkal fogják eltávolítani. Ha a béke aztán létrejött volna, Németország azonnal megtámadja a Szovjetuniót. Churchill makacsságát Roosvelt elnök ígéretére is alapozta, aki megígérte, hogy támogatjaaz angolokat, hogy megdöntsék Hitler hatalmát.
Rudolf Hess minden kétséget kizárólag azért repült Skóciába, hogy Hitler békeajánlatát hozva szüntessék meg az ellenségeskedést a két ország között. Az is tudott tény, hogy Angliában Churchill elszántan és magabiztosan Hitler ellen volt, de nagyon sokan nem értettek vele egyet. Hiszen ha valaki elolvassa a Mein Kampf című könyvet, abból kiderűl, hogy Hitler hatalomra jutása elôtt tíz évvel megmondta Németország részére csak két szövetséges létezhet és ezek: Anglia és Olaszország. Egy szoros német–brit szövetség megteremtésén dolgozott.
Me-110 hatótávolság: 1095 km (alapmodell) duplán: 2190 km, Úgy tudom Hess gépe nem volt felfegyverezve, vagyis könnyebb is volt. Nem tudom volt e neki póttartálya(?) De enélkül is elérhette Skóciát.
Üzemanyag kapcsán meg csak annyi, bár nem vagyok az Me-110 es adatainak a birtokában, hogy a hatótávolságot duplázd meg, mert Hess csak az odaútra vett jegyet.
A szardíniás szendvicsről meg annyit: Ne feledd el Angliában csücsült 1941 óta, lehet hogy az angol konyha volt rá ilyen hatással :-))))) Na jó ez Off volt:-))))
De akkor ki volt ott a nürnbergi tárgyaláson aki semmit nem bánt meg. Nem tudom milyen színészt találtak volna aki, hajlandó lett volna kockáztatni a kivégzését, vagy hajlandó lett volna egy életfogytott leülni. Ezek ismeretében továbbra is hiszem, hogy Hess elrepült Angliába :-)))))
40-ben tuti nem, 41-ben meg lehetett volna vele próbálkozni, miután bevethető állapotba került a Bismarck, és elkészülnek a partraszálló hajók, de akkor nincs Barbarossa - hanem francia, belga, holland reptereken a légierő nagy része, flottát összevonni a csatornához közel - s még mindig erősen kétséges lett volna a siker. 1, csatorna fölött teljes légiuralom 2, Dél-Anglia fölött teljes légiuralom 3, angol flotta lekötése 4, partraszálló erők átszállítása, folyamatos ellátása (ember, felszerelés, élelmiszer)
nos, ebből 1. meg lett volna, a többi kétséges. Ha sikerül is partraszállni valami csoda folytán kétséges, hogy logisztikával bírták volna, illetve a hídfőt meg tudták volna védeni az angol flottától ( korábban pedzegettem pl. elég lett volna, ha éjjel a gyorsjárató rombolók, ágyúnaszádok végiglövik hátulról, rombolják a kikötőberendezéseket... éjjel az akkori felszereltséggel a légierő érdemben semmit se tudott volna tenni az angol hajók ellen. Németeknek rengeteg rombolóra lett volna szüksége a csatorna két oldalról lezárására, a nehéz egységek meg a fedezésükre szükséges. Ráadásul az angol nehézbombázók éjjelente megszórhatták volna a hídfőt és a túlparton berakodásra váró csapatokat. S akkor még nem számoltunk pl. az USA reakcióival... bármikor átküldhettek volna "önkéntesekkel" 50-60 B-17-est, amelyek nappal is rárepülhetnek a németekre, némi angol vadászkísérettel, a saját légtér minden előnyével (láttuk 43-ban vadászkíséret nélkül is eredményesek voltak Németország fölött)
Elhitte, mert ez volt a legkönnyebb megoldás számára nem merte a vereséget kockáztatni, ha összejön indulhat az invázió (bár télen kétlem hogy meg merte volna lépni). Hitler egyszerűen nem bízott az invázióban. Göbbels naplójában olvastam "Már nem foglalkoztatja az invázió gondolata" (szeptemberi bejegyzés). A további légitámadások csak a figyelemelterelést szolgálták, Hitler már tudta hogy a SZU ellen indul 1941-ben.
"Göring meg elhitte hogy megnyerheti az angliai csatát"
És elhitette Hitlerrel is.
Igen, ez többlépcsős feladat lett volna A RAF-ot azért kellett volna legyőzni, hogy utána a LUFTWAFFE és a német flotta együtt kicsinálja a HOME FLEET-et, és még csak utána jöhetett volna a partraszállás.