Keresés

Részletes keresés

Jahno Creative Commons License 2019.06.19 -1 0 121273
Dng konverter és bármi megeszi.
Előzmény: vejne (121272)
vejne Creative Commons License 2019.06.19 0 0 121272

Sziasztok! E-M1 RAW fájlt mivel dolgoztok fel? A PS CS6-ba épült CameraRaw nem eszi meg.

cc Creative Commons License 2019.06.19 0 0 121271

Sajnos, nem sikerült. Van nálam egy szappantartó, de azért az nem ugyanaz, ráadásul az eredménye sem. 

Még nem jártam így egyik olympus gépemmel sem.

Előzmény: jube7 (121266)
jube7 Creative Commons License 2019.06.19 0 0 121270

Én igen :)

Előzmény: topik (121268)
topik Creative Commons License 2019.06.19 0 0 121269
Előzmény: topik (121268)
topik Creative Commons License 2019.06.19 0 0 121268

Olvasol is vagy csak írsz? :)

Előzmény: jube7 (121263)
Rstudi27 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 121267

Én mindkét OM-D-mre meghosszabbítottam a garit, az E-M1-nél egy hasonló jelenség miatt jól is jött. Nekem csak hidegben, sorozatnál csinálta, kikapcs-bekapcs szerencsére segített. Gondolom ezen már többszörösen túl vagy. :( 

Előzmény: cc (121264)
jube7 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 121266

Csak tipp, kivenni az akksit minimum 24 órára (inkább több legyen kicsit), visszatenni és kipróbálni. Persze, ha mechanika hiba (megszorult, ilyesmi), akkor csak a szerviz...

Előzmény: cc (121264)
vadmurok. Creative Commons License 2019.06.18 0 0 121265

Részvétem :( Én ezért járok nyaralni 2 géppel. Ha nem sikerül valahogy megmozdítani, csak azt tudom tanácsolni, hogy a legközelebbi nagyobb lakott helyen (nem tudom, merre vagy) vegyél egy olcsó használt E-PL akárhányast, szerintem te a legrégibbel is jobb fotókat csinálsz, mint én a legújabbal... Az objektívjeid meg használhatóak a régi fapadosokkal is.

Előzmény: cc (121264)
cc Creative Commons License 2019.06.18 0 0 121264

Sziasztok, a világ egy másik pontján fennakadt a retesz a szeretett em1 gépemben. Azon túl, hogy küldjem szervízbe, tudtok-e valami egyszerű módszert a hiba kijavítására? Szívesen fotóznék az út hátralevő részén is.

A gép már sokszorosan túl van a garancián, nem mai darab.

jube7 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 121263

Tényleg ezen, az elnevezésen kell vitatkozni? Igen, különböző, hiszen az anti-shock a normál mechanikus zár és az elektronikus zár közötti átmenet, célját tekintve viszont hasonló, mivel a rázkódást csökkenti.

Előzmény: topik (121261)
Az eredeti YleGreg Creative Commons License 2019.06.17 0 0 121262

Akkor ezt csúnyán benéztem, erről nem tudtam. Köszönöm!

 

Kicsit ide tartozik, időnként szívok az elektronikus zár miatt.

Szeretem használni, főleg kültérben, hogy kíméljem a mechanikát, de időnként beleszaladok abba, hogy a beltérbe visszaérve

nem kapcsolom vissza rendesre, és olyankor a kompakt fénycsövek miatti vibrálás csúnya sötét sávok jelennek meg a képeken.

 

Tudtok olyan módszert (szoftvert?) amivel egy ilyen kép helyrehozható?

 

Illetve érdekelne a véleményetek, ki mit használ, mit preferál inkább?

Előzmény: topik (121261)
topik Creative Commons License 2019.06.17 0 0 121261

Az anti-shock és az elektronikus zár két különböző fogalom. Az anti-shock mechanikus zárat használ , de az első redőnyzár elektronikus. Az elektronikus zár meg teljesen elektronikus. 

 

https://www.dpreview.com/articles/4134393686/olympus-updates-om-d-e-m1-with-electronic-first-curtain-anti-shock

Előzmény: Az eredeti YleGreg (121259)
jube7 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 121260

Azért logikailag nincs messze, hiszen az elektronikus zár többek között valóban a rázkódásvédelmet szolgálja. De ezek a fordítások valóban nem tökéletesek, ez bizony tény... :)

Előzmény: Az eredeti YleGreg (121259)
Az eredeti YleGreg Creative Commons License 2019.06.17 0 0 121259

Azért a menüpontot fordító fordító megérdemelne pár perc kukoricán térdeplést, bakker, az elektronikus zár mégis melyik univerzumban anti shock?!

Lehet, hogy az előző életében marketinges volt a szerencsétlen, és ezért berögzülés, hogy semmit nem nevezünk a nevén, akkor se, ha van neki.

Szerintem a filmcímeket is ugyanez a fószer fordítja. :-)

Előzmény: jube7 (121256)
gijoe69 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 121258

Köszi szépen,  többször végig kerestem a leírást,  végig néztem a menüt... de eszembe nem jutott, hogy a rázkódás védelemnél keressem.

Jahno Creative Commons License 2019.06.15 -1 1 121257

Ez túl retró. Másokat ugráltatni egyszerűbb.

Előzmény: jube7 (121256)
jube7 Creative Commons License 2019.06.15 0 1 121256

Amíg nincs jobb ötlet, javaslom a leírást: 

 

Előzmény: gijoe69 (121255)
gijoe69 Creative Commons License 2019.06.14 0 0 121255

Sziasztok

Tudja valaki, hogy E M1 -en hogy vagy hol kell be kapcsolni az elektronikus zárat?

Az eredeti YleGreg Creative Commons License 2019.06.11 0 0 121254

Szia!

 

Igen, a Mitakonnal készültek valamiért mind életlenek lettek, nem tudom, hogy miért.

Egy tippem van,  hogy nem a könyvek gerincére, hanem mögötte a falra került a fókusz.

Engem is meglepett, de csak utólag vettem észre.

 

Valamint a hordó torzítás is jól észrevehető, főleg a Panával összevetve, ahol szépek a párhuzamosak.

 

Fényerőben, vagyis az F érték valódiságában nem tudom, hogy mit véljek, hogy hogyan mérjek, mivel nincs rendes összehasonlítási alapom.

Ugyanolyan megvilágításban így alakultak a gép által választott záridők:

 

Mita f0.95: 1/50 sec

Mita f1.4: 1/40 sec

 

Mita f1.7: 1/25 sec

Pana f1.7: 1/25 sec

 

Mita f2.0: 1/20 sec

Pana f2.0: 1/20 sec

 

Mita f4.0: 1/6 sec

Pana f4.0: 1/5 sec

 

Mita f8.0: 1/2 sec

Pana f8.0: 1/1.3 sec

 

Mita f16.0: 1 sec

Pana f16.0: 1 sec

 

Nézegettem netes kalkulátorokat, hogy hátha tudok ebből a számsorból valami okosat kihozni, de bevallom, belezavarodtam.

Amivel még a legközelebb jutottam, az a https://www.scantips.com/lights/exposurecalc.html  oldal, ahol ha beállítom, hogy:

 

(A): 1/20 sec, F2.0, ISO400, és

(B): 1/50 sec, F1.3, ISO400 akkor

nulla EV az eltérés.

 

A fenti értékek úgy jöttek ki, hogy F2.0 -nál a Mitakon és a Panasonic is (mint etalon) egyaránt 1/20 sec -es záridőt gondolt jónak,

így megnéztem, hogy a Mitakon elvileg F0.95 nyílásánál tapasztalt 1/50 sec -es záridő, az milyen F értéknél jön ki ugyanolyan EV értékre.

Ez pedig az F1.3, de nem tudom, hogy ez a számolás mérvadó-e, vagy valahol elkövettem egy elméleti baklövést?

 

Hogy lehet ezt érdemlegesen lemérni?

 

Jut eszembe, írtad, hogy tervezel venni Pana 25/1.7 -es objektívet. Ez enyém, most a Mitakon színre lépésével eladósorba került.

Két éve vettem (gari már nincs rá), első gazdája vagyok, tökéletes műszaki és esztétikai állapotban van. Minden kiegészítőjével, plusz egy front lencse védő polár szűrővel, dobozában adom. Bővebbet meg képeket róla külön, ha érdekel a dolog, szívesen küldök, itt elérsz magánba: gorocsg kukac gmail pont kom

Előzmény: Petya79 (121251)
Petya79 Creative Commons License 2019.06.09 0 0 121253

Ez oké, rendben van. De a lényeg az, hogy azonos beállítások mellett, a Panával készült fotók világosabbak. 

Előzmény: Mercutio_ (121252)
Mercutio_ Creative Commons License 2019.06.09 0 0 121252

Az f egy fizikai jellemzők adta érték, a T mindig nagyobb (és általában csak filmes használatra szánt obikon tüntetik fel a gyártók)

Előzmény: Petya79 (121251)
Petya79 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 121251

Köszi! Hát, ez nagyon érdekes. Nem tudom, hogy pontosan mire fókuszáltál, de a Mitakonnal készült fotók valamiért borzasztó életlenek lettek...középen, és a széleken is. A Panával készül fotókon le tudom olvasni az óráról a 9:42-t, jobbra tisztán kivehető a babaalbum, fent Cathy könyve, balra pedig a Zűr-zavaros gyermek könyv. A Mitakonnál utóbbi csak pacaként látszik, és a többi részlet is homályos.
De ami valójában érdekelt, hogy a Mitakon fényértéke tényleg f/0.95, vagy ahogy egyes külföldi tesztek is írják, valójában csak 1.14-1.2 körüli (T-érték). Ahogy néztem, kb. +0.3-0.35EV korrekciót igényelnek, hogy nagyjából passzoljanak a Panával készült fotókhoz.

Előzmény: Az eredeti YleGreg (121249)
Andras Csöre Creative Commons License 2019.06.05 0 0 121250

A DxO PhotoLab -ból kijött a 2.3-as, és az Oly E-M1X támogatás is.
pedig kb. a 3adik negyedévre ígérték csak... hiába na.. :)

Az eredeti YleGreg Creative Commons License 2019.06.03 0 0 121249

Felrakom a maradék záridő tesztes képet, gondolom ezek érdekelnek főleg.

A kép nevében benne van minden érték.

 

Szintén fix 400 -as ISO, és változatlan világosság.

 

a_P1180543_mita25_f2_1per20-sec.JPGb_P1180536_pana25_f2_1per20-sec.JPGa_P1180545_mita25_f4_1per6-sec.JPGb_P1180537_pana25_f4_1per5-sec.JPGc_P1180534_pana14140_f4.2_1per3.2-sec.JPG

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Petya79 (121246)
Az eredeti YleGreg Creative Commons License 2019.06.03 0 0 121248

Köszönöm!

 

Először arra gondoltam, hogy na most csinálok egy csodaszép, teljesen intuitív és művészi teszt fotó sorozatot annak érdekében, hogy szépen kidomborodhasson az amire a Mitakon képes, de míg ezen morfondíroztam, a kezem lepakolta a komódot, és mire feleszméltem, a hülye műszaki énem már rég kimérte collstocckal a tárgy és az állvány fej helyét, mert hát a mérés az mérés, punktum. :-)

 

Aztán belelendültem, és szépen, kontrollált környezetben lőttem egy párat mindegyik releváns objektívemmel, szóval most tele vagyok teszt fotókkal.

 

Egyébként nagy öröm számomra, hogy bejött az a gondolat, hogy talán sorozat-fotót kéne készíteni!

Korábban sosem csináltam, mert autofókusz mellett sosem éreztem a hiányát. Eddig.

 

De most sikerült elkapni az ízét, így a héten sikerült csúszdázó, sőt,  - dobpergés, - hintázó képeket csinálnom! Olyat, ami éles!

Állati jó érzés... :-)

 

Viszont egy dologban visszaszívnám a véleményemet.

Írtam, hogy a Mitakon vignettálása nem zavaró.

Hát, ízé. Aznap egy erdős-ligetes részen voltunk, így az összes "portré" a a fák alatt, relatív sötét háttér előtt készült, ott nem is zavaró.

Nade, erős fényben, amikor a háttér a hinta alatti fehér-világos homok, valamint az ég világoskékje, - na ott már marha hülyén mutatnak a sötét sarkok. Szóval, ez esetben szoftveres korrigálás kell, vagy legalábbis érdemes.

 

 

Előzmény: Askerc (121244)
Az eredeti YleGreg Creative Commons License 2019.06.03 0 0 121247

Szia!

 

 

Az alábbi képek 1.7 -en készültek, a Mitakont természetesen csak szemre tudtam odatekerni, mert nincs jelölve.

Mindkettő "A" módban készült, a gépváz választott hozzá záridőt, egységesen 1/25 -t ítél mindkét obinak ezen az álláson.

 

A Pana fókusza pontosabb volt.

Természetesen ugyanaz a megvilágítás, és állvány, időzítővel. Fix ISO 400 -on készült mindkettő.

 

 

 

a_P1180548_mita25_f1.7_1per25-sec.JPGb_P1180535_pana25-f1.7_1per25-sec.JPG

 

Ha érdekel még kép, szívesen felteszek, a következőkből lehet válogatni:

 

 

= Összehasonlításhoz =

 

DoF: Mita25 f0.95, Pana25 f1.7
- comparison/01_dof_mita-f0.95_pana-f1.7/P1180502_mita25-f0.95_.JPG
- comparison/01_dof_mita-f0.95_pana-f1.7/P1180511_pana25-f1.7_.JPG

 

DoF: Mita25 f~1.7, Pana25 f1.7
- comparison/02_dof_mita-f1.7_pana-f1.7/P1180509_mita25-f1.7_.JPG
- comparison/02_dof_mita-f1.7_pana-f1.7/P1180511_pana25-f1.7_.JPG

 

Dof: Mitak25 f0.95, Pana25 f1.7, Pana14140 (25mm) f4.2, Oly9-18 (18mm) f5.6
- comparison/03_dof_all-lens/P1180502_mita25-f0.95_.JPG
- comparison/03_dof_all-lens/P1180511_pana25-f1.7_.JPG
- comparison/03_dof_all-lens/P1180512_pana14140(25)-f4.2_.JPG
- comparison/03_dof_all-lens/P1180513_oly918(18)-f5.6_.JPG

 

Fényerő: 1 sec, Mita25 f0.95, Mita25 f~1.7, Pana25 f1.7, Mita25 f2, Pana25 f2
- comparison/04_light_mita-pana_f0.95-f1.7-f2/P1180502_mita25-f0.95_.JPG
- comparison/04_light_mita-pana_f0.95-f1.7-f2/P1180511_pana25-f1.7_.JPG
- comparison/04_light_mita-pana_f0.95-f1.7-f2/P1180512_pana14140(25)-f4.2_.JPG
- comparison/04_light_mita-pana_f0.95-f1.7-f2/P1180513_oly918(18)-f5.6_.JPG

 

Fényerő 1 sec, Mita25 f4, Pana25 f4, Pana14140 f4.2
- comparison/05_light_mita-pana-pana_f4-f4-f4.2/a_P1180518_1-sec_mita25-f4_.JPG
- comparison/05_light_mita-pana-pana_f4-f4-f4.2/b_P1180528_1-sec_pana25-f4_.JPG
- comparison/05_light_mita-pana-pana_f4-f4-f4.2/c_P1180531_1-sec_pana14140_f4.2_.JPG

 

Zársebesség Mita25 f~1.7, Pana25 f1.7
- comparison/06_speed_mita-pana_f1.7-f1.7/a_P1180548_mita25_f1.7_1per25-sec.JPG
- comparison/06_speed_mita-pana_f1.7-f1.7/b_P1180535_pana25-f1.7_1per25-sec.JPG

 

Zársebesség Mita25 f2, Pana25 f2
- comparison/07_speed_mita-pana_f2-f2/a_P1180543_mita25_f2_1per20-sec.JPG
- comparison/07_speed_mita-pana_f2-f2/b_P1180536_pana25_f2_1per20-sec.JPG

 

Zársebesség Mita25 f4, Pana25 f4, Pana14140 f4.2
- comparison/08_speed_mita-pana-pana_f4-f4-f4.2/a_P1180545_mita25_f4_1per6-sec.JPG
- comparison/08_speed_mita-pana-pana_f4-f4-f4.2/b_P1180537_pana25_f4_1per5-sec.JPG
- comparison/08_speed_mita-pana-pana_f4-f4-f4.2/c_P1180534_pana14140_f4.2_1per3.2-sec.JPG

 

Előzmény: Petya79 (121245)
Petya79 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 121246

Ja, most jut eszembe: az 1.7-es rekeszérték nem fog összejönni. Akkor csak 2.8 mellett.

Előzmény: Petya79 (121245)
Petya79 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 121245

Ha már pont ez a két objektív van nálad: annyit megtennél, hogy lősz pár fotót 1,7-es és/vagy 2,8-as rekeszértékek mellett, időautomata, illetve azonos manuális beállítások mellett? Kíváncsi lennék az eredményre. Én szinte csak manuális obikat használok, viszont nagyon gondolkodom egy 25mm-es Panasonicon.

Előzmény: Az eredeti YleGreg (121242)
Askerc Creative Commons License 2019.05.24 0 0 121244

Nekem azért tetszik, amit leírtál, mert igen ritka, hogy a tesztfotóknál ismerni  lehessen egy-egy ilyen jellegű információt: "Tárgytávolság: Géptől az oroszlánig: 1 méter. Oroszlántól a falig: 1 méter. Az oroszlán kicsit nagyobb mint egy ember feje".

Előzmény: Az eredeti YleGreg (121243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!