Én mindkét OM-D-mre meghosszabbítottam a garit, az E-M1-nél egy hasonló jelenség miatt jól is jött. Nekem csak hidegben, sorozatnál csinálta, kikapcs-bekapcs szerencsére segített. Gondolom ezen már többszörösen túl vagy. :(
Csak tipp, kivenni az akksit minimum 24 órára (inkább több legyen kicsit), visszatenni és kipróbálni. Persze, ha mechanika hiba (megszorult, ilyesmi), akkor csak a szerviz...
Részvétem :( Én ezért járok nyaralni 2 géppel. Ha nem sikerül valahogy megmozdítani, csak azt tudom tanácsolni, hogy a legközelebbi nagyobb lakott helyen (nem tudom, merre vagy) vegyél egy olcsó használt E-PL akárhányast, szerintem te a legrégibbel is jobb fotókat csinálsz, mint én a legújabbal... Az objektívjeid meg használhatóak a régi fapadosokkal is.
Sziasztok, a világ egy másik pontján fennakadt a retesz a szeretett em1 gépemben. Azon túl, hogy küldjem szervízbe, tudtok-e valami egyszerű módszert a hiba kijavítására? Szívesen fotóznék az út hátralevő részén is.
A gép már sokszorosan túl van a garancián, nem mai darab.
Tényleg ezen, az elnevezésen kell vitatkozni? Igen, különböző, hiszen az anti-shock a normál mechanikus zár és az elektronikus zár közötti átmenet, célját tekintve viszont hasonló, mivel a rázkódást csökkenti.
Az anti-shock és az elektronikus zár két különböző fogalom. Az anti-shock mechanikus zárat használ , de az első redőnyzár elektronikus. Az elektronikus zár meg teljesen elektronikus.
Azért logikailag nincs messze, hiszen az elektronikus zár többek között valóban a rázkódásvédelmet szolgálja. De ezek a fordítások valóban nem tökéletesek, ez bizony tény... :)
A fenti értékek úgy jöttek ki, hogy F2.0 -nál a Mitakon és a Panasonic is (mint etalon) egyaránt 1/20 sec -es záridőt gondolt jónak,
így megnéztem, hogy a Mitakon elvileg F0.95 nyílásánál tapasztalt 1/50 sec -es záridő, az milyen F értéknél jön ki ugyanolyan EV értékre.
Ez pedig az F1.3, de nem tudom, hogy ez a számolás mérvadó-e, vagy valahol elkövettem egy elméleti baklövést?
Hogy lehet ezt érdemlegesen lemérni?
Jut eszembe, írtad, hogy tervezel venni Pana 25/1.7 -es objektívet. Ez enyém, most a Mitakon színre lépésével eladósorba került.
Két éve vettem (gari már nincs rá), első gazdája vagyok, tökéletes műszaki és esztétikai állapotban van. Minden kiegészítőjével, plusz egy front lencse védő polár szűrővel, dobozában adom. Bővebbet meg képeket róla külön, ha érdekel a dolog, szívesen küldök, itt elérsz magánba: gorocsg kukac gmail pont kom
Köszi! Hát, ez nagyon érdekes. Nem tudom, hogy pontosan mire fókuszáltál, de a Mitakonnal készült fotók valamiért borzasztó életlenek lettek...középen, és a széleken is. A Panával készül fotókon le tudom olvasni az óráról a 9:42-t, jobbra tisztán kivehető a babaalbum, fent Cathy könyve, balra pedig a Zűr-zavaros gyermek könyv. A Mitakonnál utóbbi csak pacaként látszik, és a többi részlet is homályos. De ami valójában érdekelt, hogy a Mitakon fényértéke tényleg f/0.95, vagy ahogy egyes külföldi tesztek is írják, valójában csak 1.14-1.2 körüli (T-érték). Ahogy néztem, kb. +0.3-0.35EV korrekciót igényelnek, hogy nagyjából passzoljanak a Panával készült fotókhoz.
Először arra gondoltam, hogy na most csinálok egy csodaszép, teljesen intuitív és művészi teszt fotó sorozatot annak érdekében, hogy szépen kidomborodhasson az amire a Mitakon képes, de míg ezen morfondíroztam, a kezem lepakolta a komódot, és mire feleszméltem, a hülye műszaki énem már rég kimérte collstocckal a tárgy és az állvány fej helyét, mert hát a mérés az mérés, punktum. :-)
Aztán belelendültem, és szépen, kontrollált környezetben lőttem egy párat mindegyik releváns objektívemmel, szóval most tele vagyok teszt fotókkal.
Egyébként nagy öröm számomra, hogy bejött az a gondolat, hogy talán sorozat-fotót kéne készíteni!
Korábban sosem csináltam, mert autofókusz mellett sosem éreztem a hiányát. Eddig.
De most sikerült elkapni az ízét, így a héten sikerült csúszdázó, sőt, - dobpergés, - hintázó képeket csinálnom! Olyat, ami éles!
Állati jó érzés... :-)
Viszont egy dologban visszaszívnám a véleményemet.
Írtam, hogy a Mitakon vignettálása nem zavaró.
Hát, ízé. Aznap egy erdős-ligetes részen voltunk, így az összes "portré" a a fák alatt, relatív sötét háttér előtt készült, ott nem is zavaró.
Nade, erős fényben, amikor a háttér a hinta alatti fehér-világos homok, valamint az ég világoskékje, - na ott már marha hülyén mutatnak a sötét sarkok. Szóval, ez esetben szoftveres korrigálás kell, vagy legalábbis érdemes.
Ha már pont ez a két objektív van nálad: annyit megtennél, hogy lősz pár fotót 1,7-es és/vagy 2,8-as rekeszértékek mellett, időautomata, illetve azonos manuális beállítások mellett? Kíváncsi lennék az eredményre. Én szinte csak manuális obikat használok, viszont nagyon gondolkodom egy 25mm-es Panasonicon.
Nekem azért tetszik, amit leírtál, mert igen ritka, hogy a tesztfotóknál ismerni lehessen egy-egy ilyen jellegű információt: "Tárgytávolság: Géptől az oroszlánig: 1 méter. Oroszlántól a falig: 1 méter. Az oroszlán kicsit nagyobb mint egy ember feje".