A szivarvégű kipufogó mihez lesz a 05-öshöz? Én amikor schwalbe-t akartam venni nekem is csak a szivarvégű kipufogósok tetszettel, van egy hangulata. Amúgy a 05-ös gyári kipufogójához lehet valahol robbantott ábrát találni?
Klassz járgányok, nincsen róluk fotók mondjuk a 05-ösről? Mik a terveid vele, felújítás? Imre neked is köszönöm a jó tippeket, ezt nem is tudtam, amúgy is tőlük tervezek rendelni.
Van mustangom is meg egy 05-ös is. Minden szét van szedve most.
Motorosboltba nem járok mert ilyen KGST szarokkal nem foglalkozik már a környéken senki. Internetről rendelek ha kell valami vagy használtat veszek magánszemélytől.
Szia! Köszönöm szépen a választ mindkettőtöknek, megpróbálok abból a webshopból rendelni, amit Imre javasolt. Igen a lemezvillásé valóban csuszkás volt, de a későbbieken ezt a megoldást elhagyták, van itthon 3 babettám egy 207-es az egy sebességes, 210-es ezek már mind újabbak.Neked milyen motorod van, mustang?
Igen, pontosan az a kupak hiányzik, már csak olyan helyet kell találnom ahol ilyet kapni, sajnos sok helyen csak a babettáé van, de az nem jó. 1Tamás neked mustangod van? Nem ismersz véletlenül olyan motorosboltot, ahol teleszkóp perselyeket lehet kapni? Előre is köszönöm!
Szia! A sztendert már én is értem, de rugóm nincsen hozzá,de sajnos a helyi motorosboltban még mustang alkatrészeket sem árulnak. A gázmarkolat sajnos hiányos, a háza hiányzik a ház , ami lezárja a gázmarkolatot a fékkarnál. Ahogy néztem csak a Jawa peraké lenne jó, mert a babettáké sajnos nem csuszkás a gázmarkolat, ott ki van lógatva a bowden, az enyém pedig a kormányban megy belül. Nos ilyen:
Ahogy most nézem tényleg máshogy neked a rugó mint a mustangon.. De ma is tanultam :) A mustang gázmarkolata nem csúszkás olyan mint az 51-es simsoné. Gondolom neked a csúszka olyan mint a Babettáé?
Szia! Köszönöm a leírást, így már értem, úgy is kiszerelem a blokkot akkor majd alaposabban is megnézem. A gázfogantyú ház hiányzik, de azt nem tudom a mustangé jó-e hozzá. Neten keresgéltem és a Jawa 250-esnek van hasonló csuszkás gázmarkolata, méretben gondolom nincsen különbség.
Tegnapelőtt eltörött a blokk alatti lévő tartó egység amin a közép sztender és a kipufogó tartó van. Két köracél lóg ki csak rugó egyik fele az egyik köracélra másik a másikra. Máshova nem tudod feltenni sztem meg elnézni sem. Lefotóznám de az enyém mint mondtam darabokban.
Szia! Köszönöm! Neked mustangod van, tudnál esetleg képet küldeni arról, hogy a sztender rugó hogyan van beszerelve? Nekem ez hiányzik és sehol nem találok róla képet, hogyan kellene ennek kinéznie, gondolom hasonló, mint a mustangon. Előre is köszönöm! Úgy látom kevésbé él most a fórum, aktív ideálosokkal eddig nem találkoztam.
Lengyel hengerrel az én tapasztalatom. A blokk és a felömlők illesztésénél durva belógások akár 3 mm is előfordul azaz a blokk felömlő kanyarulatán is dolgozni kell, ami jelenti azt, ha eredeti henger megy fel később, akkor ott lesz gond. A felömlő csatornái és a hüvely találkozásánál is dolgozni kell rajta, bár ez annyira nem vészes. Ez a lengyel henger rá van öntve a hüvelyre, nem bele van húzva!!! Nem lehet roncsolás nélkül a a hengert a hüvelyről leszedni. 40-es a belseje, számolva ez nem 60cm3 hanem kevesebb. Egyébként a hüvely vékonyabb, mint a gyári. A hüvelyre ráöntött hengernek általánosságban jobb a hővezetése, de az elvékonyított hüvely miatt ugyan ott vagyunk, szerintem. Persze a szívó, kipu, felömlő lukakat sarkítani kell, mint egy frissen fúrt hengernél, mert nagyon borotválna. 3 gyűrűs a dugó. Gyűrűket kidobáltam, vettem bele trapéz alakút. Erre már nem emlékszem, de talán német gyűrű, rögzítő pont, átmérő minden stimmel.
Ja igen 2 mm tömítés alulra henger blokk közé, túlzottan kijön a dugó, belever a hengerfejbe. A szívó és kipu nyitás zárás szögei gyári értékeken van - azt nem piszkáltam csak finomítottam.
A 2 mm emeléssel együtt már nem! A felömlők szögbelövései hasonló a gyárihoz, de egy kicsit más… a reszelés miatt nekem 0.5mm hamarabb nyit és „saját elképzelésem” szerint reszeltem neki belövési irányt, mert nem tetszett.
Na tessék ennyi a 2 felömlős változat, amit fel lehet tenni úgy, ahogy árulják mindenféle reszelés nélkül, persze a hengert megemelni szükséges a gyári hengerfej alkalmazásával. Talán ez a kulcs a hengerfej, szerény véleményem szerint vagy a Puch vagy a lepkés hengerfej vagyis normális préssáv és gömb alak.
Tegnap tulajdonosa lettem egy 1964-es ávjáratú Jawa 05-ösnek, német exportos lehetett, mert német a váztáblája! Első kérdésem az lenne, hogy a sztenderhez milyen rugót vegyek, mert jelenleg hiányzik és lóg a sztender? A teleszkópokba milyen perselyt vegyek, mert azok is cserések, a mustang-é vajon jó hozzá? A motor előéletéről nemsokat tudok, szerintem 98%-ban eredeti a fényezése gyári, csíkozások is megvannak, jó pár éve nem használták, a hátsó lábtartókon és a pumpán kívül nem hiányzik semmi. Blokkja sajnos be van állva valószínűleg, feltöltöttem olajjal, de fent lehet a dugattyú, mert csak kevés olajat tudtam bele önteni. Nos így néz ki a motor, azóta lemostam, majd fotózok, a linken tudjátok megnézni a fotókat:
Csak annyit tennék hozzá a már elhangzottakhoz, hogy ha végleg semmi sem használ, akkor melegíteni kell. Az én dugattyúm 20 évet töltött a hengerben beállva, így persze sehogy nem akart kijönni. Az egyetlen ami használt, az a melegítés, igaz még így is annyira ütni kellett, hogy veszett a henger és a dugattyú is, de legalább kiszabadult a főtengely.
Érdekes, hogy pont most kérdezte valaki a lengyel hengert, mert én is épp azzal szemezek. Én is köszönöm a linkeket.