A motor-generátor-motor elvet már a jó öreg Kandó-mozdony is alkalmazta.
A 70-es években egy magyar papó a Skoda MB 100-asát átalakította Babetta-motorosra! Ezzel akksit töltött, az autó villanymotorral járt. Persze a pici motor állóhelyben is dongott..
A megoldás előnye, hogy a benzines motor mindig optimális körülmények között jár, ami nem elhanyagolható hatásfok-növekedés.
Szg307: a berezgetéses vízbontást én megkérdőjelezném, mert sajnos még a legjobb "ionmentes " víznek is akkora a vezetőképessége, hogy a cella nem tud kondenzátorként viselkedni, a valós vezetés sokkal dominánsabb. Amit S. Meyer leír a szabadalmában, hogy nagyfeszültségű impulzust használ, akkor meg pici ívek alakulnának ki...
Petike! Nincs napelemes számológéped, vagy órád? Nekem pl. van egy horgászlámpám amiben nem is kicsi napcella figyel. Ez még szürkületkor, vagy árnyékban is tölti a saját akksiját, szóval szerintem egy kis napenergiáért nem kellene az egyenlítőre költözni (vagy a merkúrra :-)), bár a vízbontáshoz ez a lámpa még kevéske lenne...
Az egész onnan indult el, hogy kellene még plusz energia a megfelelő mennyiségű gáz előállításához és valóban nem számolgattam hatásfokokat, de a kis motor, vagy napelem csak a "maradék szükséges" energiát kellene hogy adja.
A kocsi nemhinném, hogy karambol esetén veszélyes lenne, vagy nem veszélyesebb, mint egy alap LPG gázüzemű. A rendszerben egyszerre jelen lévő gázmennyiséget még nem tudom megbecsülni, mert mint írtam csak készül a vízbontónk, de ha már (egyáltalán...)müxik, akkor elgondolkodunk majd a biztonságról is. Viszont ha már oltani kell hát víz lesz a közelben :-)))))))))))) és még gyorsbiztosítók, gázleeresztő szelep, biztonsági szelep, fék és katapult. :-o ja. és nyúlláb.
Egy meglévő benzines motort átalakítani? Háát nem tudom pontosan mit tesznek a motor tényleges belső terével, amikor gázüzeműre (LPG) alakítják, de valami hasonlóra gondoltam. Drága? 50milla? Kb 50 ezret sem szeretnék rákölteni.
Mindenesetre köszönöm az őszinte kritikát. Ahogy mondani szokták: Csak egy ötlet...
Korábban JFery leírta tapasztalatait a vízbontásnál alkalmazott frekvenciákról.
Készített egy áramkört, amellyel tudta szabályozni a frekvenciát. Azt tapasztalta (ha jól emlékszem), hogy a frekvencia növelésével egyátalán nem növekszik a termelt gázmennyiség (elbontott víz mennyisége), sőt, talán csökkent is. Optikailag viszont úgy tűnt, hogy az apróbb buborkékok miatt több gáz keletkezik. Nem talált "optimum pontot".
Sziasztok Kedves Kollegák!
Régen jártam erre.
Jelenleg ott tartok, hogy sikerült egy viszonylag nagy felületű reaktort építenem. Egyenárammal (12V) nem egy nagy durranás, nem dőlt össze a termodinamika. Körülbelül arra lesz alkalmas, hogy lejjebb nyomja a kocsim étvágyát. (Wartbim 36 évesen kilehelte a lelkét, most egy 2 literes fordot gyilkolok)
Egyre több helyen olvastam viszont arról, hogy 32 kHz környékén a víznek kritikus frekvenciája van, ha tudna valamelyőtök kölcsönözni egy olyan rezgőkört, ami ezen a környéken szabályozható, feláldoznám egy néhány próbára az öreg Ótvaros autómat. Ha valamelyikőtöknek van kedve csevegni vagy közös kísérletet tenni, állok elébe, akik voltak már nálam, ismerik az utat, akik nem, priviben megírom. Csak időpontot egyeztessünk, életbe lépett ezennel a meghívásom.
Üdv: Bh
<i>"Vagy ugye Te sem gondoltad komolyan, hogy az autóban előállított forgómozgást nem közvetlenül használsz fel, hanem X hatásfokkal elektromos áramot csinálsz belőle, majd azt Y hatásfokkal aksiban tárolod, és Z hatásfokkal visszaalakítod forgómozgássá..?"</i>
Ez azért annyira nem hülye ötlet. Az autókban használt belsőégésű motorok hatásfoka nem túl rózsás, viszont léteznek sokkal jobb hatásfokú változatok is, hátrányuk, hogy csak korlátozott fordulatszám-tartományban képesek működni. Ha egy ilyennel meghajtunk egy jó hatásfokú generátort, majd egy szintén jó hatásfokú villanymotort, akkor az talán mégsem lesz olyan rossz. Viszont drága lesz, annyit meg nem biztos, hogy megér ez az egész.
Vizzel autot hajtani csak akkor van értelme ha a hidrogén atomokat valahogy rávesszük a fuziora és deutrron keletkezik. na meg oxigén és igy lenne a vizböl nekézviz és josok energia :-)
"akkor nem lenne-e értelme mondjuk az elektrolizáló cella áramát előállító gépet benzinmotorral halytani."
hajtani.
Agregátorra gondolsz ?
Annál olcsóbb a vezetékes áram (ELMÜ).
Vagy ugye Te sem gondoltad komolyan, hogy az autóban előállított forgómozgást nem közvetlenül használsz fel, hanem X hatásfokkal elektromos áramot csinálsz belőle, majd azt Y hatásfokkal aksiban tárolod, és Z hatásfokkal visszaalakítod forgómozgássá..?
" Ennek a fogyasztása kb 1-2l/ó."
A teljesítményleadása is hasonló, mínusz a többszöri konverzió hatásfokai miatt fellépett veszteség.
"Ezzel viszont a meglévő autók nagyrészét lehetne átalakítani durranógáz üzeműre."
Egy közlekedési balesetnél (hetente 2x) meg eltünne egy-egy kerület.
A durranógáz (illetve: hidrogén, mert O2 a levegőben is van) tárolása nem egy hálás téma.
"A víz mint üzemanyag lehet a jövőnk egyik alternatívája, ezt az egyet elfogadom. "
Én kétlem. :)
"Esetleg a vízbontáshoz szükséges áramot még napelemmel is pótolni lehetne.("
Lehetne, ha a napelem olcsóbb lenne, meg valahol az Egyenlítőn laknánk.
Nem, mert ehhez az eddigeknél sokkal nagyobb kapacitású akkumulátorok kellenének... egyébként van olyasmi, amire gondolsz, csak fordítva: egy dízelmotor áramot termel, és az áram hajtja a villanymotort...
Üdv Kb két hónapja nem volt hozzászólás... Nyilván nem lehet perpétum mobilét összerakni, akárhogy is szeretné az ember. Arra gondoltam, ha a tisztán vízzel halytott rendszer nem kivitelezhető (mert természetanyánk megalkotott néhány termodinamikai törvényt) akkor nem lenne-e értelme mondjuk az elektrolizáló cella áramát előállító gépet benzinmotorral halytani. Nem kellene nagy generátor, egy kicsi benzinmotor esetleg elégséges lehetne. Ennek a fogyasztása kb 1-2l/ó. IGEN ,IGEN tudom!! Nyilván egyszerűbb lenne tisztán villanyautót építeni telepekkel és villanymotorral, vagy napelemmel, de az teljesen új építés, töltőrendszerek, stb. és nem olcsó. Ezzel viszont a meglévő autók nagyrészét lehetne átalakítani durranógáz üzeműre. (Bár még a hidrogéncellás autók is jobbak ennél az ötletnél, de drágák, és egy nagy tartályt kell tele hidrogénnel cipelni...) Esetleg a vízbontáshoz szükséges áramot még napelemmel is pótolni lehetne.(mondjuk egy részét a működtetett motor generátora adná, a másik részt pedig a kicsi benzinmotor, vagy napelemek) A vízbontó cellának kb 3-4 l/perc gázt kellene előállítani. A víz mint üzemanyag lehet a jövőnk egyik alternatívája, ezt az egyet elfogadom. Nos? Nem hiszek sem Meyernek sem a "grófnak", "bingofuel" dettó, sem senkinek aki azt mondja, hogy 100%-nál jobb a gépének hatásfoka. De addig beszélgettünk kollégákkal és barátokkal míg rájöttünk: kell egy ilyet építeni. Ha elmondhatom, hogy a mi kocsink 2l benyát eszik százon, vagy víz +napenergiával megy örülni fogunk. Ha nem sikerál, akkor meg a kisérletek alatt elfogyasztot sör és pizza élményének fogunk örülni... A cella már készül.
Na ennyi. Remélem nem halt ki a fórumon ez a téma, és adtam egy kis új lendületet.
Én egy magyar úriemberről hallottam, hogy föltalálta. Volt is a fókuszban vagy miben. Állítólag meg is akarták tőle venni az arabok, vagy kik. Hát nem életbiztosítás ilyeneket szabadalmaztatni...
...hm az biztos, hogy a Gróf még annyit sem mutatott mint Meyer vagy Dingel. Nála inkább ez a népnemzeti sóműsor megy amit a falusi mamák és papák nagyon bírnak. Ez egy kicsit olyan mintha valamilyen szavazás előtt voksokat akrna összekorteskedni. Lehet hogy csak télleg pénzt akar...
Na, szerintem egyértelműen kamu az egész. Másképp már rég működne. Meg a NASA miért nem találta már ki ? Vagy a japánok ? Vagy az MTA miért nem foglalkozik vele ? Vagy valamelyik egyetem ? A koma egyszerűen pénzt akar.
Ma a Hír TV-ben volt ez a Spanyol gróf, aki állítólag kitalálta hogy lehet vízzel hajtani autót, kazánt fűteni stb. Lényegében pénzt akar, de 100 milliós nagyságrendekben. Állítólag le van védve a szabadalom, de már csak 2 évig. Van neki működőképes modellje ? Mert én még sehol nem hallottam róla hogy lenne. Nem hiszem el, hogy egyetlen autó felszerelése ezzel olyan qrva sokba kerülne, hogy ne bírja megcsinálni. SZVSZ én felkeresnék egy TV-társaságot, vagy valami újságot egy működőképes modellel, és teszteljék le, ezzel be is lenne bizonyítva. Nem csak a levegőbe beszélni. Már évek óta csak beszél, mert én már vagy 2-3 éve hallottam erről az ürgéről, de akkor is ugyanezeket mondta mint ma. Nem tudom igaz lehet-e amit mond.
Ezen a libazsíros témán olyan jót röhögtem, majdnem felkelt a család :-))))
Mondjuk a lángos sütő olaj se volt szar....
Basszus az agyam ledobta az ékszíjjat...
De ha már idepofátlankodok, szólok is valamit.
Csináljunk mechanikai bontást :-)
Végy egy hengeres tartályt teli vízzel, ezután préseld ki a vizet egy dugattyúval, egy csövön keresztül. A kiáramló vízzel forgass meg egy turbinát generátorral, az árammal a még kiáramló vizet bontsd szét.
Akkor ez különbözik ettől, mert ebből már lett valami, lásd a weboldalon a híreket, a FAQ-ban pl. írják, hogy a production, azaz a sorozatgyártás kezdete 2005, 2004 vége. Szóval nagyon hamar kiderül, hogy mikor lehet majd ilyet venni akár Magyarországon is.
Azért elég vicces, hogy lazán csak odalüki, hogy "igen problémát jelentett nekünk is, hogy kevesebb energiát tudunk nyerni a hidrogén elégetéséből, mint a víz szétbontásából, de sikerült megoldanunk ezt, és most már sokkal több energiáz nyerünk, mint amennyit befektetünk." :)
Na mindegy, legyen igazuk (egy eddig még nem ismert fizikai mechanizmus segítségével).
Más:
nem vízzel, de levegővel hajtott autóról: a www.theaircar.com weboldal alapján idei év végén már kapható lesz a modelljük, de legkésőbb 2005 elején. Ilyen kocsi kellene nekem bejárni.