Keresés

Részletes keresés

. kata31 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 670

Vitézyhez a belső város tartozik. Szava nincs az M0-hoz.

Különben is évente mást mond,hiszen az Üröm állomásig meghosszabbított villamos az M0-hoz kötött térségi szereppel az ő felvetése, miatta megcsináltatott terv volt!

 

Az óbudai klímastratégiához az ő akkori véleményére alapoztam magam is!

"Az M0 bezárása a levegőminőség szolgálatában is elsődleges. Ne itt áramoljon be minden fővárosi irány forgalma! A vasutat is környezetvédelmi engedélyezni, hatástanulmánnyal ellátni, kiviteli tervezni és tendereztetni kell! Évekkel van az M0-tól elmaradva. Az M0 a tömegközlekedésben is szerepet kell kapjon más városközpontok felé nyitva új eléréseket!
Bizony Üröm állomásig kellene az 1-es villamos,ami inetrmodálisként az M0 mellett ráhordó buszokkal összekötheti a Budakalászi HÉV-t a hűvösvölgyi villamossal és tovább Kelenföld kötöttpályás kapcsolataival!P+R parkolóknak is ott van hatalmas hely az ürömi Bécsi út fővárosi oldalán. Annak is véget kell vetni,hogy ott egész városrész ellátatlan, ivóvize sincsen és menekülnek ki az emberek az agglomerációba, míg az üres mezejük lakóparkká válik. Ez várostervezési oximoron egyetlen területen! Ennek megoldására, ha nincs más keret a Csúcshegy városrész 100 éves lakottsága részére a belterületiség biztosítására, akár a megyehatár módosítást is meg kell fontolni, hogy önálló településként az agglomerációban találhassanak megoldást!"

Előzmény: ÁsítóSárkány (669)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.01.23 -1 0 669

Vitézy Dávid -- úgy is mint frissen kinevezett BFK vezérigazgató -- finoman megszólalt M0-Nyugat témában, a Tenczer Gábor által készített interjúban:

 

TG: Ha már autó és alagút, az M0-ás körgyűrű nyugati szakaszával mi lesz?

VD: A nyugati szektor kapcsán jelenleg nem túl pozitív a kormányzati attitűd, szerintem jogosan. Ha megnézzük a forgalmi modellezését, akkor jelentős forgalomnövekedést, és újabb kiköltözési hullámot generálna.

TG: Egy alagútban vezetett új fölé költöznének ki az emberek?

VD: Lennének azért kijáratai, több csomóponttal, pont Budapest zöld tüdejében, Nagykovácsi, Solymár, Budakeszi térségében, ahonnan az új út sokkal könnyebbé tenné a közúton bejutást, forgalmat gerjesztene. Ez adja a forgalmi hasznok egy igen jelentős részét, ami valójában nem haszon hosszú távon, ha újabb kertvárosok borítják be a budai hegyeket ennek eredményeként. Emellett ez a beruházás is nagyon sokba kerülne, azt a pénzt szerintem érdemesebb inkább tömegközlekedésre fordítani. De ez nem egy lezárt vita, nyilván sok szó lesz még erről.

 

https://index.hu/belfold/2020/01/22/vitezy_bfk_bkk_mav_kozlekedes/

 

A magam részéről abszolúz korrektnek látom a helyzetértékelését.

 

. kata31 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 668

A 10-es utas eszetlenség még próbálkozik egy utolsót..

https://www.facebook.com/groups/112785485886158/

. kata31 Creative Commons License 2020.01.06 0 0 667

Az M100-on most kell kezdeni az egy éves vegetációs ciklus vizsgálatot a Perbáli csomópont környezetvédelmi engedélyezéséhez..

 

http://www.kormanyhivatal.hu/…/c5000/PE-KTFO-5168-5-2019.pdf

Előzmény: . kata31 (666)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 666

Nem hiába maradt el a beígért októberi csevegés a pilisi KÖTET-tel. Szerencse,hogy a januárban felülvizsgált útprogram megmenti a térséget a majdani M0 észak forgalmi terhelésétől, ha a település vezetések nem akarják a lakosok érdekét képviselni és nem követelik az M0 nyugat elsődlegességét! (Január - útprogram - DÖNTÉS!) 

Előzmény: . kata31 (665)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 665

Már azon megy a harc ki akarja jobban a városi M0-t!

 

A budakeszi polgármester asszony a II kerületre támadt! Nem hszem, hogy Örsi ott meg szeretné magyarázni mitől zöldebb a 100km-eses Pilisi kerengés a 18km-es helyett, Kesztölcnél az ország második legnagyobb barlangrendszerét fenyegetve, miközben neki is szüksége van a főváros elkerülőjére, ahogy az egész térségnek!

 

2022-re valamit építeni kell a fővárosnak a kormány részéről! Az M100 és az M0 észak pedig 2024 előtt nem fog épülni, csak az M0 nyugat amin ez lehetséges, épp ami a budai agglomerációnak is életbe vágó már! 

https://budapestkornyeke.hu/megfurta-a-2-kerulet-az-m0-as-nyugati-szakaszat-kinek-a-kertjenel-duborognek-majd-a-kamionok/

. kata31 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 664

Már a környezetvédelmi után tart az M0 nyugat?

https://index.hu/gazdasag/2019/12/18/teriteken_az_m0-s_befejezese_es_a_repteri_vasut_is/

 

"..Az M0-ssal kapcsolatban elmondta, hogy az északi szektor tervei már rendelkezésre is állnak, a még hiányzó szakasz esetében pedig a soron következő kormányzati felülvizsgálat részeként kérnek felhatalmazást arra, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készíthessenek.."

. kata31 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 663

Nem ott sírnak már is a tarthatatlan közlekedési állapotok miatt?,(Szentendrei-Mátyás király utak. 10-es s.t.b.)

 

Nem ment át a fejlődés megtorpanása látom..de a környék ettől harsog, nap mint nap..

https://budapestkornyeke.hu/remalom-budakeszin-a-csotores-megmutatta-milyen-tragedia-var-a-helyiekre/

 

Senki nem menne arra a direkt Széll Kálmán-Moszkva tér környékére igyekvőkön kívül, ha lenne M0 nyugat! Telkinek ott lenne a lehajtó,amit Zsámbék is két irányból ér el. Ráadásul Páty is eléri a közvetlen oda vezető útján, nem csak az M1 felhajtóját tudja majd használni...A buszsávot tervezik a Szépilonáig már,ahol eleve ott van rég... Abban hinni,hogy több tízezren buszra szállnak és az M0 nyugatnál előbb épülne ott vasút....gyermeteg.

Előzmény: NAR (662)
NAR Creative Commons License 2019.12.16 0 0 662

"mert ennek hiányában az északi területek fejlődése máris megtorpant."

 

Ja, pont ezért épül lakótelep Csillaghegyen, mert annyira megtorpant a fejlődés...

Előzmény: . kata31 (661)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.16 0 0 661

A legkritikusabb helyzetben az északnyugat-budai agglomeráció van. Az M0-s körgyűrűt, bármennyire drága is az alagutak miatt, mindenképpen be kell fejezni – hangsúlyozza az urbanisztikai szakember –, mert ennek hiányában az északi területek fejlődése máris megtorpant. Észak-Buda gyakorlatilag elérhetetlen. Az aquincumi híd feladása a Demszky-korszak legnagyobb bűne, tekintve, hogy volt rá uniós forrás, 2009-re el is készülhetett volna...

https://magyarnemzet.hu/lugas-rovat/palyavalasztok-7565438/

. kata31 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 660

Ma Budaörsön egyeztettek a térség közlekedéséről, ahova Karácsony Gergelyt is meghívták..

 

Ha nem az M0 nyugaton, a fővárosi városrészek különböző központjai elérése közt látják a jövő tömegközlekedését, az nem csak az M0 nyugatra elköltött 12 milliárd miatt felelősség..

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/

 

 

18.30 után Wittinghoff nem az M0 nyugat szerepével rendezné a térség közlekedési problémáját. a találkozón https://frissvideok.hu/regionalis/1232394-video-wittinghoff-tamas-a-polgarmester-valaszol

 

Vajon a lihegő munkacsoport fővárosiak számára is kivetné az útdíjat, tárgyalják Wittinghoffék? (mert ha nem és nem behajtási díj, akkor Alaptörvény ellenes, diszkriminativ) Tiltja a kettős adóztatás szabályrendszere ebben a formában. Minden autós fizet ma használat arányos díjat a benzin árába épített útdíj címén  https://alfahir.hu/2019/12/13/levego_munkacsoport_budapest_kozlekedes_utdij

 

. kata31 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 659

Értelmetlenséget beszélsz személyeskedve és még te sértődsz meg. Nem érdekel,de ismét téged cáfol a VV..

https://budapestkornyeke.hu/ujra-fellobban-az-m0-as-budai-szakaszat-akarok-langja/

Előzmény: ÁsítóSárkány (655)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 658

Solymáron a polgi már azt is közölte, hogy decemberben kellene a NIf nyilvánosságra hozza a nyomvonalvizsgálat eredményét és akkor kezdhetik a Fórumokat..

 

2 órától,de érdemes a fősólymot A Sólyom Környezetvédeők 20 fős csapatától, 1óra 50 után is megtekinteni a szűkebb pátriájában..

1.23.51.. nem kapható Uniós forrás az M10-re. (Solymár közgyűlés)

https://www.facebook.com/Pilistelevizio/videos/2508841535901679/

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.03 -2 1 657

Megkaptad.

Előzmény: . kata31 (656)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.03 -1 1 656

Azt hiszem le kellene ülnöd a térkép elé és nem Böszmézni!..Kesztölc több,mint 30km..Onnan bicska is egy 30-es,majd Bicskétől két autópálya cetlivel dettó 30 felett van a budaörsi csomópont..Nincs út az M10-M100-on

..és eleve a legrövidebb is csak 70km ma is azzal a 15km-re szemben, ahol Solymáron, Hidegkúton és Budakeszin át haladnak a budaörsi csomóponthoz ma is!

 

-ennyit a sokszor cáfolásról!  és pont ez a térképi lényeg ott rég a föld alatt haladó nyompálya lesz,ahol a patak van!

 

De,hogy On is legyen a téma! Dec 10.-én Budakeszin is közmeghallgatás, ahol rá lehet kérdezni a "sokszorcáfolt" valóságra!

 

 Itt lehet írásban feltenni a kérdéseket,javaslatokat Budakeszi városvezetése számára: Pl..mit tesznek a súlykorlát nélkül érkező északi forgalommal,hogy ne árassza el a települést Solymár ,Hidegkút felől,ha nincs M0 nyugat, mert nem fog 15 km helyett 100km-t kerülni biztosan? https://varoshaza.budakeszi.hu/2019-december-10-en-kedden-18-orakor-kozmeghallgatas/

 

 

A helyi dugócsinálók fórumán pedig kifejtette a polgármester asszonyuk,hogy ők mindent megtesznek az M0 nyugat érdekében,mert nem oldható meg a település közlekedési problémája nélküle..(náluk sem) https://www.youtube.com/watch?v=hi2XFMHj86A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3OoJBiN-OKYju-m7hxvAKqZAG6ZpR_hCLgUdc1S_UNPPVTYsxwOShzr3A

Előzmény: ÁsítóSárkány (655)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 -2 0 655

Ha még egyszer ezt a sokszor cáfolt 100 km böszmeséget előhozod (úgy teszel, mintha nem lenne egy sor út, 1133, 102, 1103 hogy csak néhányat említsek), akkor megkapod tőlem a hózzászólás elrejtős klikket végleg.

Előzmény: . kata31 (652)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 654

Amúgz segítek, arról a környékről ïrok, ahol a Hidegkúti út eléri Budapest határát, és folytatódik Solymáron a Rózsika utcában. A Les-hegy túloldalával persze, hogy nincs probléma.

Előzmény: . kata31 (651)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 653

Szerintem te nem tudod, melyik a Paprikás-patak. Következetesen fél nagyközséggel odébbi térképvázlatokkal válaszolsz.

Előzmény: . kata31 (651)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.01 -2 0 652

Amúgy gondolkozom minek jó a tehergépkocsiknak a Pilisben kerengeni, ahol 100km-en szennyezik a levegőt a budaörsi csp-hoz,miközben nem a településeken haladnának az M0 nyugaton oda?

..kíváncsi lennék

 

és a másiki kérdés mit kezdenek a nem terelhető forgalommal ami 70-80%-a lesz az érkező M0 északnak és ma a Bécsitől itt jutunk le a budaörsi csomóponthoz,ha nem rakpart, vagy a Kolosyn át a Széll Kálmán tér - Bach csomópont felé..??

Előzmény: ÁsítóSárkány (644)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 651

Két nyomvonal változatban 7 és 8 km-es alagút van, nem lehet Natura 2000-ről beszélni!

 

Főleg a Paprikás pataknál nem,hiszen még mezőgazdasági területen megy be a föld alá a pálya. Ez ott végleges,nem fog változni, sőt az alagút sem,de a nevezett csomópont még nincs rendezve.!(és a lehető legkisebb kárról beszél a törvény, nem arról,hogy semmi kárral ne járhatna, ha szükséges)

Előzmény: ÁsítóSárkány (647)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 650

jahh az észak kiviteli tervekkel is csak 2 milliárdnál jár - ez sem mindegy,míg az M10 pl 42 milliónál..

Előzmény: . kata31 (649)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 649

M0 nyugat csomópont nélkül? A megépítése nem költség,mikor az M1 sávjaira is rákanyarodhatott volna az Outletnél a vég,ha nem folytatják?..és ha csak 4 milliárd az kidobható?

 

Viccelsz, vagy neked is kemény dió?  Hogy jön ide a teljes költség,ami éppen annyi,mint az EU forrás nélküli M10+M100...de ez ,ár nem téma ha olvastad Mosóczit és Dr Völlnert..

 

Most dec. 13 lesz érdekes ahol az érintett települések képviselőit hívta össze Wittinghoff... Ő meg a győzelme után ezzel vezette ezt fel:

 

"Meg kell teremteni a kötöttpályás, elővárosi vasúti közlekedést Budapest felé és be kell fejezni az MO-ás körgyűrű összekötését" - a törvényt ismered mely településeken futhat.

https://www.budaors.hu/?module=news&action=show&nid=190015&fbclid=IwAR1k0836JNP3WAwmvgZ5bdHJVNt27LbqohQZML5OfkECH0LbyQW9w0kHgCk

Előzmény: ÁsítóSárkány (648)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.28 0 0 648

Kezdjük ott, hogy a 3)-as kérdéses, hogy hogyan kapcsolódik, mennyire szorosan... de ha még szorosan is kapcsolódik, ez egyik zsebből a másikba, nem tűnik valódi költségnek... a vagyon pedig megvan, vissza is lehet adni ha arról van szó.
Akkor lehet hogy rögtön leharmadoltuk az általad számolt költséget... a többivel se értek feltétlenül teljesen egyet...

Ez amúgy egyelőre aprópénz akár egy M0NY akár egy M10+M100+elkerülő teljes költségéhez képest.

Előzmény: . kata31 (645)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.28 0 0 647

Tudtommal csak egy nyomvonal-változatban számoltak föld alatti csomóponttal, azt is csak egy helyen.
Én elsősorban a csomópontokról beszélek a Natura 2000 kapcsán, nem az alagutakról!

Előzmény: . kata31 (646)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 646

Hagyjuk már ezt a föld alatti NATURA 2000-et, sehol nem akadály semmi építésére...

. kata31 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 645

szóba került,de érdekes a dec. 13-i lesz Karácsonnyal..ott is szóba fog kerülni!..Gondolom Mosóczi nyilatkozata is,hogy Parassapusztában egyeztek meg a szlovákokkal akik nem támogatják most az Egomi Duna hidat..

 

Na meg ennyi pénzt nem lehet kidobni..12 milliárdból már hidak,villamos hosszabbítások is elkészültek volna!

 

Mibe került eddig az M0 nyugat a NIF-el kötött szerződések alapján..

  1. - M0 nyugati szektor, 10 sz. főút – M1 autópálya közötti szakasz előkészítése

Összeg: 683 000 000 FtSzerződő fél: NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUMSzerződés kezdete: 2017.03.03Szerződés vége: 2020.03.02https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/


2) - Tervezési szerződés Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) és környezeti hatástanulmány elkészítésére, valamint jogerős környezetvédelmi engedély megszerzésére az M0 autóút nyugati szektor 10. sz. főút-M1 autópálya közötti szakaszára vonatkozóanÁgazat: UtakÖsszeg: 396 000 000 FtSzerződő fél: UNITEF-83 Zrt., UTIBER Közúti Beruházó Kft, Vibrocomp Kft.Szerződés kezdete: 2018.09.28Szerződés vége: 2020.05.28https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2018/10/tervezesi-szerzodes-megvalosithatosagi-tanulmany-mt-es-kornyezeti-hatastanulmany-elkeszitesere-valamint-jogeros-kornyezetvedelmi-engedely-megszerzesere-az-m0-autout-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1/


3) - vagyonátadás – utak M0-M1 csp. infrastruktúrális fejlesztésÁgazat: utakÖsszeg: 8 233 906 255 FtSzerződő fél: KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI KOORDINÁCIÓS KÖZPONTSzerződés kezdete: 2016.12.14Szerződés vége: 2020.12.31https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/08/vagyonatadas-utak-m0-m1-csp-infrastrukturalis-fejlesztes/


4) - M0 autóút nyugati szektor 10. sz. főút – 1. sz. főút közötti (cca. 18 km hosszú) szakaszra vonatkozó környezeti hatástanulmány és Natura 2000 hatásbecslés elkészítése, illetve a környezetvédelmi engedély megszerzéseÖsszeg: 298 000 000 FtSzerződő fél: RODEN MÉRNÖKI IRODA KFTSzerződés kezdete: 2015.01.20Szerződés vége: 2016.04.12https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2015/02/m0-autout-nyugati-szektor-10-sz-fout-1-sz-fout-kozotti-cca-18-km-hosszu-szakaszra-vonatkozo-kornyezeti-hatastanulmany-es-natura-2000-hatasbecsles-elkeszitese-illetve-a-kornyezetvedelmi-enged/


5) - Csereerdősítés M0-M1-11.sz. főútÖsszeg: 2 808 290 455 FtSzerződő fél: PILISI PARKERDŐ ZRTSzerződés kezdete: 2004.05.27Szerződés vége: 2012.05.27https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2010/11/csereerdosites-m0-m1-11-sz-fout/


Total: 12 062 796 710 Ft (+ Áfa?)


...A kivitelezés becsült árairól is volt már szó, de szerintem az M100 még csak álomként került be az EU finanszírozású utak közé(Duna hídra még környezetvédelmi tanulmány sincs, míg a Komáromi hídtól
már bővítik a szlovák tranzit útvonalát az M1-M7-M6 érintésével a Dunaújvárosi hídon át az M5-ig!: https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/331584937481100/

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (644)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.25 0 0 644

Érdekes lehet a közmeghallgatás, ha az M0NY vs. M10-M100 szóba kerül. Bár, a témában a döntéshozó nyilvánvalóan az Országgyűlés (mivel törvény szabályozza a vonatkozó terveket) -- itt ugye egy vagy néhány helyi önkormányzat konzultál, esetleg meggyőzhető erre vagy arra, aztán majd kiderül, az adott önkormányzatnak mekkora lobbiereje van.

 

Ami a Bp. II. kerületet illeti, az M0NY nem egyértelműen csak jó vagy csak rossz. Miközben egyes sugárirányú utakat részben tehermentesíthet, aközben Adyliget, Máriaremete, Budaliget és Pesthidegkút-Ófalu városrészek közvetlenül is érintettek lesznek a környezeti hatásokban, és ezekben elég nagy kiterjedésű Natura 2000 terület, tájvédelmi körzet és jól bevált kiránduló-környék.

A lakott területek szempontból pedig különösen Adyliget és Budaliget lehet kritikus.

 

Kb. az M0NY nyomvonalán egy helyi tranzitútvonalra szerintem is szükség van, de a magam részéről jobban örülnék, ha az M0-M100 valósultna meg 2x2 sávon és nehéz-tehergépkocsik számára.

Előzmény: . kata31 (642)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 643

Az M100 esélyéről.. " A szlovák féllel már elvi egyetértésre jutottunk a parassa­pusztai átkelésről, viszont napirenden tartjuk annak lehetőségét is, hogy az M1-estől Esztergomig megvalósuló M100 egy új Duna-híddal kiegészülve biztosítana színvonalas összeköttetést..."   

 

- mindezt a Komáromi hídhoz tervezett, már elfogadott 120km összekötés fényében mely az M1-M7-M6, sőt a Dunaújvárosi hídon az M5-ig viszi a szlovák tranzitot, miközben a szlovákok nem preferálják az új esztergomi hidat, ami a 63-as útjukra viszi Esztergom forgalmát Komárom felé a rövidebb gyorsforgalmin!..jön az útprogram felülvizsgálata!https://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/20191122-a-gazdasag-erosodesevel-tobb-penz-jut-kozlekedesre

. kata31 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 642

26.-ám közmeghallgatás a II kerületben a témáról is!  https://masodikkerulet.hu/cimlap/kozmeghallgatast-tartanak

 

..volt a héten egy településvezetői találkozó a budakörnyéki agglomerációban,ahol elhangzott,hogy a térség közlekedési problémáját az M0 bezárás nélkül nem lehet megoldani..sőt Wittinghoff szervez a témában egy találkozót, ahol Karácsony is ott lesz! Az M0 nyugatra már 12 milliárd ment ki,ami elég lenne az Aquincumi hídra, a bécsi úti villamos hosszabbításra..

 

-   Bp. 02.-ker, Nov. 26. 17 óra, Móricz Zsigmond gimnáziumban lesz ezt is érintő közmeghallgatás...s.t.b..  az M0 nyugat face csoportban olvashatók az aktualitások.

. kata31 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 641

Tehát holnap már csak 4 hónap és utoléri az M0 nyugat az M100-at.

Előzmény: ÁsítóSárkány (640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!