Úgy látom a gugli térképen, hogy az állomás, az épület és még a tető is megvan ma is. Menjen már ki valaki, készítsen egy képet az adott pontról, akkor látszik a háttérben a domborzat (a guglin nem lehet jól megnézni)! De elismerem, jó eséllyel itt vagyunk. "I stand corrected".
Máriabesnyőt én is néztem, csak a perontető-kereszttartók egymáshoz képesti távolsága (sűrűsége) tűnt eltérőnek meg a peronon a téglaépítményt nem tudtam megfeleltetni a képeslapon lévőnek.
Azt én távíró vezetéknek és oszlopának gndolom és valóban az is idegen. Megjegyzem, abból a korból ritka az olyan, vasút melletti kép, amin nem a szabványos MÁV kerítés látható.
A perontetőt én acélszerkezetűnek látom, az oszlopán látszik a szegecssor is (az eredeti képet javítgatva). Ezt csak azért írtam, hogy a helyszín azonosításában esetleg segíthessen. Nekem a környezet szinte összes részlete, főleg a távvezetékoszlop porcelánszigetelőinek kis konzolai olyan idegennek tűnnek.
Melyik országban nem volt a mozdonyon homlok oldali pályaszám tábla akkoriban? Nálunk csak az '50-es évek második felétől. De mintha a németeknél, osztrákoknál már a II. vh. előtt/alatt is lett volna.
Volt a németeknél is hasonló lámpa. Bizonyos eltérésekkel, de azok nem nagyon látszanak.
De a G-kocsikon nem látom a magyar kocsik jellegzetességeit. A felirat is másképp van elhelyezve. Persze mindezek nem látszanak egyértelműen. Más: hol volt nálunk viszonylag kis állomás konzolos, vasbeton esőtetővel? (1945 és 1959 között) A kerítés is érdekes, volt, van ilyen nálunk, de vajon abban az időben is volt-e? A jelző hátulról lehet magyar, de akár osztrák vagy régebbi német is. Emellett a jező felső kicsappantó mechanikája is szokatlan nekem: a himba lejjebb szokott lenni. Bár lehet, hogy valami újabb vagy átépített szerkezet.
A megfejtésés topikban hezitáltak azon, hogy tükrözött-e a kép vagy sem. Ott az alakjelző helyzetén rágódtak. Én viszont a kormányvonórúd alapján gondolom így helyesnek.
Az 502 biztosan nem, mert azt korábban selejtezték (1953. II.), ráadásul az roncs volt. Az 500-as sorozat G8.1-es volt, ez meg G8-as szerintem. Ez utóbbinak jellemzője a képek alapján, hogy a kazán melletti járda a füstszekrény környezetében kicsit magasabb, ahogy ez a képen is látszik.
Tehát ez a 410,600-as sorozathoz tartozik. Mivel nincs minden 401,600-asról kép, így nehéz beazonosítani, inkább csak kizárni lehet egyeseket:
410,601 kizárható, mert csak 1 gőzdómot látok a fortepan képen.
410,603 lehetséges opció, elül van a homoktartály, mögötte a nagy gőzdóm, a konyhán van szellőző.
410,606 kizárható, a konyha tetőíve más, illetve a járófelületén (eltérően a többitől) nem látszik a magassági ugrás a füstszekrény vonalában.
410,609 kizárható, két gőzdómja van
410,610 kizárható, a konyha tetőíve másnak tűnik, az eresz a tetőív alján van.
410,614 kizárható, a képen vagy kéne látszódnia a légsűrítőnek, vagy egy légtartálynak, de itt egyiket sem látom.
A képet miért tetted be fordítva a fortepanhoz képest?