Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2023.12.07 -2 4 71150

Úgy látom a gugli térképen, hogy az állomás, az épület és még a tető is megvan ma is. Menjen már ki valaki, készítsen egy képet az adott pontról, akkor látszik a háttérben a domborzat (a guglin nem lehet jól megnézni)! De elismerem, jó eséllyel itt vagyunk. "I stand corrected".

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71149

Ugyan már! Miért kéne ezért bocsánatot kérned? ;)

A régi fotón nem nagyon látszik, hogy ezt ilyen trükkösen oldották meg. 

Előzmény: trebront (71148)
trebront Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 71148

akkor visszavonom, bocs. nem is gondoltam h ez még most is áll és van róla frissebb kép.

Előzmény: trebront (71146)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71147

Én úgy látom, hogy van abban egysoros, meg két soros oszlopsor is:

 

A képek innen:

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mrbe

Előzmény: trebront (71146)
trebront Creative Commons License 2023.12.07 -3 3 71146

képeslapon szimmetrikus, 1 oszlopsoros tető van (esővíz az oszloptengely vonalában jön le),

míg a fortepán képen a tető az oszloptengely vonalától is tovább lejt. lehet h itt 2 oszlopsoros a tető.

vagyis szerintem a képeslap és a fortepán kép nem ugyanarról a tetőről készült.

(szerintem is sokkal sűrűbb a tartókonzol kiosztás)

ettől még lehet Máriabesenyő, egy másik előtetője.. ezt nem tudom

Előzmény: rm40 (71144)
György barát Creative Commons License 2023.12.07 -1 2 71145

A tetőtartók sűrűsége: tele- vagy feleobjektív. 

A tégla: ivókút vagy szobor posztamens. 

 

A Fortepan képen sejthető a peron(tető) alatt kiképzett aluljáró.

A kép alsó sarkában járda / ösvény pappal vagy postással. Jól érzékeljető a szintkülönbség. 

 

Előzmény: rm40 (71144)
rm40 Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71144

Máriabesnyőt én is néztem, csak a perontető-kereszttartók egymáshoz képesti távolsága (sűrűsége) tűnt eltérőnek meg a peronon a téglaépítményt nem tudtam megfeleltetni a képeslapon lévőnek.

Előzmény: Divrotcé (71139)
manhattani Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71143

Igen, ez magyar távíró- (telefon-) légvezeték kettős oszlop, 1968-ban a tecnikumban tanultam is.

Előzmény: Alien Angel (71138)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 3 71142

Köszi, de nem az enyém az érdem!

Előzmény: soproniirsai (71141)
soproniirsai Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 71141

Gratulálok

Előzmény: Szőcsényi Z. (71140)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.07 -2 4 71140

Előzmény: Divrotcé (71139)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.07 -1 4 71139

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165854417&t=9204653

 

Magam részéről maradnék Máriabesnyőnél (bal oldalon elhelyezett alakjelző, baljárat, szigetperon, 1948 előtt).

Előzmény: Alien Angel (71136)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.07 -1 3 71138

Tévedtem a távíró kis konzolaiban, nézd meg, itt is pont olyan.

Előzmény: rezgaras (71137)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.06 -2 3 71137

Azt én távíró vezetéknek és oszlopának gndolom és valóban az is idegen. Megjegyzem, abból a korból ritka az olyan, vasút melletti kép, amin nem a szabványos MÁV kerítés látható.

Előzmény: gumidani (71134)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.06 -1 3 71136

A perontetőt én acélszerkezetűnek látom, az oszlopán látszik a szegecssor is (az eredeti képet javítgatva). Ezt csak azért írtam, hogy a helyszín azonosításában esetleg segíthessen. Nekem a környezet szinte összes részlete, főleg a távvezetékoszlop porcelánszigetelőinek kis konzolai olyan idegennek tűnnek.

Előzmény: rezgaras (71133)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.06 -2 4 71135

Melyik országban nem volt a mozdonyon homlok oldali pályaszám tábla akkoriban? Nálunk csak az '50-es évek második felétől. De mintha a németeknél, osztrákoknál már a II. vh. előtt/alatt is lett volna.

Előzmény: gumidani (71134)
gumidani Creative Commons License 2023.12.06 -1 3 71134

Nekem a távvezetéktartó oszlopok tűnnek szokatlannak. Lehet, hogy tényleg nem Magyarországon készült a kép?

Előzmény: rezgaras (71133)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.06 -2 3 71133

Volt a németeknél is hasonló lámpa. Bizonyos eltérésekkel, de azok nem nagyon látszanak.

 

De a G-kocsikon nem látom a magyar kocsik jellegzetességeit. A felirat is másképp van elhelyezve. Persze mindezek nem látszanak egyértelműen. Más: hol volt nálunk viszonylag kis állomás konzolos, vasbeton esőtetővel? (1945 és 1959 között) A kerítés is érdekes, volt, van ilyen nálunk, de vajon abban az időben is volt-e? A jelző hátulról lehet magyar, de akár osztrák vagy régebbi német is. Emellett a jező felső kicsappantó mechanikája is szokatlan nekem: a himba lejjebb szokott lenni. Bár lehet, hogy valami újabb vagy átépített szerkezet.

Előzmény: rm40 (71121)
György barát Creative Commons License 2023.12.05 -1 2 71132

☺ Hát még egy kétbalkezes! 

 

Hol áll(t) ez a jelző - zászlójával a vágánytengely felé? 

 

Előzmény: manhattani (71130)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.12.05 -1 3 71131

Jól gondolod.

Előzmény: Talicskás tengernagy (71123)
manhattani Creative Commons License 2023.12.05 -3 3 71130

Egy balkezes forgalmista sok vasúttörténészt megkeverhet.

Előzmény: György barát (71127)
van_Persil Creative Commons License 2023.12.05 -20 5 71129

újra müködik a lococlub.hu benne az állomásítási adatbázissal!

rm40 Creative Commons License 2023.12.05 -2 3 71128

Szerintem igen, a kormányvonórúd eldönti a kérdést.

Előzmény: Talicskás tengernagy (71126)
György barát Creative Commons License 2023.12.05 -1 2 71127

Na meg a masiniszta sapkája és testtartása is neked ad igazat. 

 

Előzmény: Talicskás tengernagy (71126)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2023.12.05 -1 2 71126

Csak az önbizalmam megerősítése érdekében kérdezem, hogy a mozdony jobb és bal oldala dolgában ugye igazam van? 

Előzmény: Talicskás tengernagy (71123)
rm40 Creative Commons License 2023.12.05 -2 3 71125

Neked van igazad, az alacsonyabb mellgerenda is a G 8-ra jellemző.

Előzmény: alkotasu (71122)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.05 -3 3 71124

MÁV 410,602 - kizárható, rajta első a gőzdóm

MÁV 410,603 - szerintem lehetséges, mert a füstszekrény kapaszkodóvas rajta van, más masinán nem látok ilyet

MÁV 410,609 - gőzdóm - homokoló doboz - víztisztító 

 

Előzmény: alkotasu (71122)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2023.12.05 -1 4 71123

A megfejtésés topikban hezitáltak azon, hogy tükrözött-e a kép vagy sem. Ott az alakjelző helyzetén rágódtak. Én viszont a kormányvonórúd alapján gondolom így helyesnek.

Előzmény: alkotasu (71122)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.04 -2 4 71122

Az 502 biztosan nem, mert azt korábban selejtezték (1953. II.), ráadásul az roncs volt. Az 500-as sorozat G8.1-es volt, ez meg G8-as szerintem. Ez utóbbinak jellemzője a képek alapján, hogy a kazán melletti járda a füstszekrény környezetében kicsit magasabb, ahogy ez a képen is látszik.

 

Tehát ez a 410,600-as sorozathoz tartozik. Mivel nincs minden 401,600-asról kép, így nehéz beazonosítani, inkább csak kizárni lehet egyeseket:

 

410,601 kizárható, mert csak 1 gőzdómot látok a fortepan képen.

410,603 lehetséges opció, elül van a homoktartály, mögötte a nagy gőzdóm, a konyhán van szellőző.

410,606 kizárható, a konyha tetőíve más, illetve a járófelületén (eltérően a többitől) nem látszik a magassági ugrás a füstszekrény vonalában.

410,609 kizárható, két gőzdómja van

410,610 kizárható, a konyha tetőíve másnak tűnik, az eresz a tetőív alján van.

410,614 kizárható, a képen vagy kéne látszódnia a légsűrítőnek, vagy egy légtartálynak, de itt egyiket sem látom.

 

A képet miért tetted be fordítva a fortepanhoz képest?

 

Előzmény: Talicskás tengernagy (71119)
rm40 Creative Commons License 2023.12.04 -1 2 71121

A magyar lámpák miatt ez bizony elképzelhető.

Előzmény: Talicskás tengernagy (71119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!