Odaig le is kellene jutni :) Igazabol a cel az, hogy ma/holnap legyen kesz a verda, mert penteken megyunk haza Zahony melle.
Amugy mar sikerult venni olaj/nyomas allo hidraulika csovet + sima awab meg speci hidraulika bilincset is, szoval ma vagy igy, vagy ugy de meg lesz csinalva.
Tegnap reggel 6-kor elindultam osszeszedni a cuccokat a Lybrahoz. Kiderult az intercooler tokeletes, nem lukas, csak nagyon olajos/dzsuvas volt. A turbot gyonyoruen felujitottak, 8-ra mar a muhelyben is voltam.
A szervo csore csinaltam egy gyonyoru nagy "krumplit" :)) fem alapu Loctite gyurmabol, ami fem szilardsagura kemenyedik 10 perc alatt.
Gyanusan egyszeruen es gyorsan ment az osszeszereles. 1-kor szembesultem vele, hogy a legszurohazat es a turbot/kartergaz visszavezetot osszekoto levego cso ki van repedve a harmonika reszen kb 4 centi hosszan :(
Hivtam Emblemat, hatha akad egy ilyen, de megnyugtatott hogy mind ilyen itthon szoval max nemetbol erdemes ujat rendelni :))
Az ideg eleg rendesen dolgozott bennem, szoval gyorsan korbetelefonaltam par pesti bontot, nyilvan nulla eredmennyel. Egyetlen egy helyen mondtak, hogy vigyem be a mintadarabot es meglatjuk.
Hat gyerekek, Pestszentlorincen az Ipacsfa utcai bontoban (tele Thesis/Lybra/Croma ami olaszt el tudsz kepzelni) egy hihetetlenul jofej bontos tarsasagba futottam bele. Elvette a srac a csodarabot, majd kb 5 perc mulva visszasetalt egy szinte uj, rugalmas, tokeletesen hibatlan darabbal :))) Hat en ugy orultem neki, mintha a nacik aranyat talaltam volna meg. Mindenkinek tudom ajanlani oket, nagyon korrektek.
Vissza a muhelybe, kisebb nagyobb prolemak utan osszeallt az auto. Beinditas utan kiderult a turbo visszatero aga alol ereszti az olajat, szoval masik tomites kellett bele, nem nagy gond.
Probakor utan szembesultem vele, hogy a kibaszott fem epoxi alol nem csepeg, hanem folyik a szervo olaj:(((
Ez mar kb este 8 korul vol, szoval egy "otb*sszamegak*rvaannya" koszonessel az auto fele eljottem a muhelybol.
Ma keresek egy 10-es belso atmeroju hidraulika csovet, szetvagom azt a szart es betoldom.
Mennyivel egyszerubb lett volna, amig minden ki volt pakolva a helyerol, csak nem volt ilyen cso keznel :))))
1.6-os motorhoz keresek alsó vízcsövet, a hűtő és a termosztát közötti cső, középtájon egy T elágazóval, a kiegyenlítő tartályhoz. EPER cikkszáma: 46545305.
Sajnos a nagyobb alkatrész kereskedőknél nem találtam.
A wizzard csinálta a dolmány utcában,de kb mindenhol ez a tarifa.A váltótartó bakot kell leszedni,és ki lehet szedni a csövet.Meg a lökhárítót is,mert toldva van a légszűrő mellett,de nem lehet hozzáférni.Gumicsővel összetoldhatod,valóban nincs nagy nyomás benne.két awab bilincs megfogja!
Azon a hutocsovon en tulvagyok....Eloszor en is kiszedtem nem volt egyszeru.Elvittem 6eft ert meg is csinaltak.Visszatettem es csepegett ugyan ugy.Ha egyszerubb lenne a kivetel visszavittem volna de en egyszeruen fogtam es mivel kozvetlen a gumicso utan csepegett hiaba uj volt igy elvagtam az alucsovet kb 2mm en visszaperemeztem es ugy toltam ra a gumicsovet.A perem miett nem tudott visszereszteni olajat.Plussz ugye a bilinccsel lefogattam.
Amugy ha a hutot kiveszed es a levegoszuro hazat viszonylag konnyen lejon.Ami rossz az a kormanymube befogatott csavarja.Nekem 3db krova hosszabito szarral sikerult kivennem az 1.8bol.Vissza ugyan ugy es a rez alatetet kicsit meglapitva ne tudjon leesni mig visszabanyaszom a helyere.
Saccra 80-ra szamitottam, mert sogorom ugyanilyen turbojat tavaj ujittattam fel ennyiert, na az fosta az olajat, meg annak nagyon durva axialis logasa volt.
Az enyem meg az olajat se hordta fel, csak egyszeruen lassabban es picivel kevesebb nyomas epult felt.
Ami plusz az ovehez kepest, hogy nekem elegge elrohadt a vakumlabda haza es azt is lecserelik kompletten.
Kicsit mas kerdes.
Van a Lybraban ez az idiota szervoolaj "huto kor", ami gyakorlatilag a szivattyutol a motorteren keresztul a huto ele van vezetve, majd onnan vissza a tartalyba egy sima aluminimum csovon.(Legutobb valamelyik elcseszett Fordon lattam ilyet.)
A valto elott szoroson egymas mellett van vezetve es az okosok egy fem lemezzel fogattak ossze, ahol korrodalodott. Az alol finoman szivarog/csepeg a szervofolyadek.
Mivel a jovo heten is keresztul van fuzve az egesz, nincs az az isten, hogy kiszedjem, viszont valami okossag/megoldas kellene ra. Nagy nyomas nincs a visszatero agon.
En arra gondoltam, hogy egy gumi/hidraulika csovet hosszaban felbevagok, rarakom a kerdeses reszre es ket bilincsel rogzitem.
Egyeb otlet?
Ha nem lenne szukos a hatarido a javitasra es nem lenne veges a tragarsag lexikonom, akkor nekiallnek kiszedni, de latva a mesterembereket a kornyeken, unnepek elott senki nem hegeszti ezt meg.
Ja, azt mondtam mar, hogy raadasul iszonyat szopas kiszedni? :)))
Az enyémnek sem volt semmi lógása,mégis beledolgozta az olajat a szívóba.Mostanába a felújítás az középrész csere.Elhúzzák a mézesmadzagot,hogy csak 10000 kis javítás, aztán a végén mindig 90 lesz.
Noh, hivtak a Ferrykertol. Annak ellenere, hogy kezzel szinte alig eszreveheto vagy minimalis logas erzodott, jol sejtettem, hogy ez tureshataron kivul esik.
Csapagyhazat kell cserelni, kozepreszt felujitani, plusz egy uj vakumlabda is kell: 92k brutto.
A nagyobbik gond, hogy keddre lesznek kesz az unnepek elotti roham miatt.
Kapkodni nem akartam, de majd valahogy szerdan/csutortokon osszepakolom a verdat, mert valamivel le kell jutni Szabolcsba husvetra :D