Köszi. Hasonló nagyon, de a lefüstöltben van egy durva átkapcsoló, ami a töltés/bikázás üzemet váltja. A trafónak is még plusz kivezetései vannak a szekunder oldalon. De dióda csak 2 van, jó diónyi méretű. Kb 15 mm2-es vezetékek. A primer kör az ilyen teljesen. Persze a biztik helyén 100-as szög. A trafó 2 kW-os hipersil!! 110A bikázást is tud, azért ragaszkodik a gazdája hozzá.
KERESEK ehhez a régi aksi töltőhöz kapcs.rajzot. Némi kábeltűz volt benne, de jó volna gatyába rázni. Kár lenne kidobni, brutál jó trafó és diódák vannak benne.
A vevő kvarszűrő 850Hz-cel lejjebb volt az optimálisnál, kondenzátor cserékkel a helyére húztam. Egész jól szűr, 1kHz a sávszélessége a -3dB pontok között. Persze ettől még hallok mindent akár 5kHz-cel odébb is. :-) Egy szál kvarc nem ad valami jó oldalmeredekséget.
A RIT-et az önhang 600Hz-ére húztam. Így a 600Hz-es tükör (+1.2kHz) elnyomása -12dB. Nyilván vacak, de mégis valami.
A kimenő teljesítmény csak 1.3W, nem igazán nő a tápfesszel se. Jó lenne kicsit növelni, mert senki se akar meghallani. Pedig rengeteg reverse beacon vesz, szóval inkább nem érdeklek senkit. :-( Gyenge jel, passzolják. Hangolni meg nem tudok, és eddig nem volt olyan szeremcsém, hogy valaki pont 7.035-ön cq-zzon.
Eltűnődök, lehetne-e egyszerű módon valami IRF510-félére átalakítani. 5W körül talán több esélyem lenne.
Néztem egy sdr-rel, hogy miket vesz. Meglepően érzékeny, az alapzaj felett pár dB-lel már szépen hallottam az adásokat. Valakik versenyeztek, rengeteg adó volt. Gyanús, hogy a vevő bemeneti kvarc szűrő túl alacsony frekvencián van, azokat az adásokat hallottam erősebben, persze nagyon magas hangon (az oszcillátor vételnél magasabban van, így minél alacsonyabb frekvenciás a vett jel, annál magasabb hangon hallom).
Még felső tükör elnyomás is van valamennyi, gondolom nagyon keskeny a bemeneti kvarcszűrő, plusz még lefelé el is van csúszva.
Holnap előszedem a műszereket, és rendesen bemérem.
Ahhoz képest, hogy 1.5W megy ki egy vacak tetőtérben kihúzott negyedhullámú drótra, elég sok automata vette a CQ-mat 600 km-es körben. Mondjuk alig pár dB-vel a zajszint felett.
Egyelőre qso nem jött össze, de több beacon hall Szlovéniában, Ausztriában. :-)
Vesz egyszerre egy csomó morse-t, és nem tudok odébb hangolni. A upper meg a lower side ennek tökmindegy, minden egyben, kb olyan, mintha egyszerre hallgatnék usb-t meg lsb-t. Viszont meglepően érzékeny.
A CW burkoló felfutú szakasza függőleges, kopogna ha hallanának :-), a lefutó jó.
Összességében jobb, mint amit kinéztem belőle... :-)
Egy telefon tápról megy, lehet kapni egy köröm méretű kis panelt, ami be tudja állítani a lehetséges 9/12/15/20V-ra. Majd játszom vele a Balatonon, nem sok helyet foglal.
Kedvem volt forrasztgatni, összeraktam egy minimumra törekvő HF CW transceiver kitet. Egyetlen frekvencián működik, a kvarc 7.023MHz. Az egyetlen trimmer a kvarcot húzza el vételnél, hogy be lehessen állítani a kellemes CW hangmagasságot. Valami AGC van, hangerő szabályozás nincs, úgyis minden halk lesz... :-)
Vegyesek a tapasztalataim. A PCB jó minőségű, de az alkatrészek nem. Pl. az összes 100nF durván pontatlan, 30-40nF között szórtak, helyette rendeset építettem be.
A két toroidnak csak a menetszámát adták meg, az induktivitás értékét nem. A vas szemre nem olyan, mint a képen, jó lenne ellenőrizni, de megadott érték nélkül nehéz. Majd behangolom funkció alapján.
A papíron kapott rajz agyonmásolt, olvashatatlan, a neten találtam jobbat.
Van benne egy 78L08 stab, egészen meghökkentő hibát produkált. Csak egy NE602 megy róla, 8V helyett 3.5V. Kiszedem az NE602-t, 8V. Gondoltam, rossz talán az NE602. Próbapanelem kipróbáltam az oszcillátorát, jó, csak 2mA a fogyasztás. Leterhelem a stabot ellenállással, 20mA-en is 8V, működnie kellene. Vissza az NE602, 3.5V. Ilyen csak a mesében van. Kicseréltem a 78L08-at, minden jó.
Minden működik, vesz, ad, önhang jó. A kimenő teljesítmény 1.5W (a leírás szerint 3 kellene legyen), ha behangolom a kimenő szűrőt, még javulhat.
Várom, hogy csoda terjedés legyen, hátha meghall valaki. :-)
(Van rendes rádióm, meg hívójelem.)
Úton van egy kicsit komolyabb, de szintén végletekig egyszerűsített kit, FT-8-ra.
Van egy 24V 8A akkutöltő ami rokikocsi zárt ólmos akkujához való és feladta a harcot.
Belenéztem, van benne biztosíték, de az jó. Ennyi amire vállalkozhattam a témában.
Én egy kisebb nyomot találtam benne, ami esetleg túlmelegedésre utalhat, de persze ez nem biztos. Fotóztam azt is. Lényeg, hogy keresnék olyat lehetőleg Pest környékén aki ért hozzá és esetleg tudja javítani elfogadható áron.
Már vettem egy másikat 25 ezerért, de tartaléknak ez is jó lenne ha javítható. Az emailem nyilvános...
Üdv, van nehány 220 microFarados 35 V-os kondim, ha kell valakinek, jelezze, valami postaköltséggel küldök 5-10 darabot!Uutánvéttel lehet? Vagy gyertek el érte, Tatabánya!
A hobbinak nem értelme van. Azt érzelemből csináljuk. Nyilván egy ilyen tunerből rádiót csinálni az sok-sok munka. Aki képes rá, az evvel a szakmával és műszerezettséggel 10 db jobbat tud venni ha annyit dolgozik.
Redezgetem a dolgaimat és közben előkerült pár tévéből kiszerelt tuner modulom. És elkezdtem gondolkodni hogy mit tudnék kezdeni velük.
Arra gondoltam hogy talán egy soksávos rádiót lehetne építeni, ami a repsávtól kezdve amatőr sávokon át sokmindent befogna.
Az elektronika alapjaival képben vagyok, de azért nagyon messze vagyok attól egy ilyen dolgot megvalósitsak segitség nélkül, sőt abban sem vagyok biztos hogy érdemes eggyeltalán belefogni. Ti mit gondoltok, van ertelme belefogni? Esetleg valaki már csinált hasonlót, amit csak másolni kéne? Esetleg túl bonyolult vagy értelmetlen ilyesmivel próbálkozni?
Mint például ez a Telefunken tv tunerje, sajnálnám ha csak úgy elenyészne jobb lenne inkább hasznositani. Ti mit gondoltok?
Megjött a kínai kapcsoló, ami az adatok szerint ehhez a géphez való, hát nem az, bár méretében megegyezik,de vezetékezésben nagyon eltérő, én nem értek hozzá, hagyom a fenébe, működik úgy-ahogy, veszek egy újat, az akksi jók lesznek hozzá. Még megpróbálkozom a váci szervízzel, aztán fiókba vele, tartalék alkatrésznek még jó lehet! Köszönöm a segítő szándékokat!
Nem bírtam megállni, hajtott a kíváncsiság, hogy a tisztítás segített-e, ígyhát összeraktam kis fejtöréssel és aztán kipróbáltam! Az azonnali próba sima futást mutatott, na, gondoltam, lesz egy tartalék kapcsolóm, de aztán többszöri nyomkodás után előjöttek azok a hibák, ami miatt szétszedtem, így marad a kapcsolócsere, de addig is tudom használni kis problémákkal, ha mégis kell a nagynyomaték, csak-csak ki tudom hozni a gépből! Hihetetlen ez a nyavalyás NET, ami itthon megoldhatatlannak tűnt, mármint a kapcsoló beszerzés - ajánlat volt egy új vásárlása, ugye - azt vígan megoldottam az Aliexpressen, fillérekért. Igaz, várni kell, de ott egye a fene, megy addig is így össze-visssza. Ha valakinek esetleg kell egy ilyen kapcsoló, fogok tudni átadni egyet még esetleg ingyér is!
Hát Urak, a Net több, mint szuper, a keresett kapcsoló minden vezetékével alig 2000 Ft szállítással együtt, az összerakással így nem kinlódom, megvárom a postát, köszönöm a segítséget.
He-he, szétszedtem a gépet és a kapcsolót is kinyitottam, szétugrott :-), ami nem nagy baj, majd csak összerakom, de közben úgy tűnik, hogy a "ravasz" egy csúszópotmétert (?) mozgat, ami talán elkopott. Tisztítottam, az összerakás után kiderül, hogy segített-e, de legalább a kapcsoló adatait kiírtam, rákeresek a neten, hátha találok megfelelőt. A lidl szervíz elzárkózik, nem a Horakármi, hanem a komolyabb, reménytelennek mondja a kapcsoló beszerzését, cseréről meg csak érvényes garanciával tárgyal. Irány a net, de köszönöm a válaszokat.
Személyes tapasztalat. Egy erősen használt Parkside ütve csavarozóhoz kerestem alkatrészt. Gari régen lejárt, üt-kop-karcos gép. A motorvezérlő panel halt meg.
Hornos: nincs és egyébként sem adnának el. Vegyek újat. Többszöri hülyítés után megorroltam rájuk.
Lidl vevőszolgálat: nem baj ha nincs garlevél, blokk. Alkatrész nincs, de KICSERÉLIK a gépet. Mert az biztosan az ő termékük. 3 éve volt forgalomban a típus. Futárt küldtek érte, 2 hét után jött a futár egy gyári új géppel!!! Egy fillér nélkül! Elnézést kértek, hogy a Hornos nem kellő tisztelettel kezelte a kérdést. Magyarország, 2022 végén.
Üdv! Van egy Parkside fúró-csavarozóm, aminek most ketdett el rendetlenkedni a hálózati kapcsolója, hol gyorsan, hol lassan megy a motor, a "ravasz" nyomására nem mindig hajlandó fordulatot növelni-csökkenteni és már nem garanciális. pótalkatrészt sehonnan nem tudok szerezni, se itthon, se a német gyártótól, véleményetek szerint, ha szétkapom a gépet és megpróbálom "kipucolni" a kapcsolót, eredményes lehet-e? Érdemes-e kutakodni hasonló kapcsoló után, mert azért eldobni nem igazán akarom, minden mechanika oké, csak ez a nyavalyás kapcsoló rendetlenkedik!Kösz! Ja, és még most sem értek az elektronikához!!!!!
Az ember legyen kreatív, és érdeklődő, próbálja meg legtöbbet kihozni egy bizonyos rendszerből, de itt semmi köze a tűzoltósághoz, legfeljebb elveszítek egy műszert, de mint látható ez sem történt meg.
Még is meg lehet oldani, kis kompromisszummal, A felsők 2db 1850-ről kapják a tápot,(a napelemek 30 volt felett dolgoznak)az alsó közvetlen az akkumulátorból. A felsők diódákkal vannak szétválasztva. Kísérletezni kell.