Sorvégtranzisztor kollektor körében szokott lenni egy kondenzátor ami ha megmakkan, kimelegszik, megszakad, tud ilyen hibát.
Nem makkan, hanem az impulzusterhelés miatt túlmelegszik, belül sérül, kapacitása lecsökken, amitől előbb csökken a sorvisszafutási idő, tehát rövidül a sor (vízszintes eltérítés). Ugyanakkor nő a nagyfeszültség értéke, illetve a sorvégtranzisztor kollektorfeszültsége, amitől az később tönkre is mehet. Főleg, amikor a kondenzátor forrasztása is már elválik.
A kérdésben nyilván nem erről volt szó, nem vízszintes irányban ugrott össze a kép, hanem függőlegesen.
Sziasztok! Egy kis segítségre szorulok. Ma beüzemeltem a kis szigetüzemű napelem rendszeremet, és a következő nehézséggel találkoztam: van 3 beépíthető digitális volt-ampermérő és nem tudom hogyan lehetne úgy bekötni hogy ne zavarjanak össze mindent. Van 3 különálló napelem panelom, és szeretném látni külön- külön a feszültségüket, és pillanatnyi áram termelésüket, de mivel a földpotenciáljuk azonos, nem tudom úgy bekötni hogy mindkét értéket mutassák. Az analóggal nincs gond, csak a másik kettővel. Már mindenféle bekötést kipróbáltam de nem jött össze, hátha nektek sikerül. Egy kis házifeladat. Előre is köszönöm ha töritek rajta a fejeteket. Küldök pát fotót: https://photos.app.goo.gl/FUYXuVL4JvnQxr1V8
A vertikális eltérítő IC lábait kell átforrasztani először is. Lábak szoktak meglazulni a hőtágulástól.
van az áramköri lapon egy fekete szögletes 4-5 cm-es cucc, ezen két csavar van, amivel a kép élességét és kontrasztot lehet hangolni.
Viccesen írod a sorkimenő trafót, egyik a fókuszfeszültség, másik a segédrácsfeszültség. Semmi köze a hibához, csak megfogtad az egyik nagy fogantyút, ami mozgatja a panelt. De ennyi erővel a SCART-csatlakozót is szokták mozgatni az emberek, mert annak is van feszítő ráhatása az alaplapra, meg az antennacsatlakozónak is, vagy bárminek szinte.
Persze. Ha 230 V-os a motor, akkor kézi üzemben dolgozhat. Hőbizti feltétlenül kell. Ez annyiban különbözik, hogy nem csak adott áramra, hanem egy hőfok felett is elbont. A 2 db ellenállás is filléres cucc. Egy próbát megér kicserélni őket.
Csak szemre, jók az ellenállások de kimértem vegtelen nagy tehát nem vezet, azokat meg a hőbiztit pótolni fogom. Az IC-t sem mérni sem ki-be forrassztani nem rendelkezem szaktudással, szerszámmal.. Igazából az érdekel, hogy müködőképes és biztonsagos-e a B tervem, hogy a nem javítható elektronikát kihagyva müködtessem a szellőzést. Nemtudom csak gondolom, hogy normál esetben ez úgy müködik, hogy a világítás felkapcsolásakor a kapcsolo utáni részről kap egy fázist az elektronika és akkor indul a szellőzées ami a világítás lekapcsolása után is megy egy darabig mert állandó jelleggel is van oda vezetve fázis és nulla amit az elektronika kapcsol. A B terv szerint az elektronikába menő állandó fázis helyett a kapcsolótól jövő fázissal hajtanám meg a motort teljesen kihagyva az elektronikát, és elfogadva azt a hátrányt hogy csak addig szellőztet amíg a lámpa ég. Ez így oké lehet?
Az ellenállások szemre jók.Az alatta megbarnult panel sem vészes. Rámérnék egy Ohm mérővel.
Hőbiztit kapni, azt nem szabad kihagyni. Egy 230V és 60 Wattos izzóval sorbakötve dugd be. Ha nagy baj van az égő világít majd, nem lesz kár. Ha felvillan és amikor felpörgött akkor leesik a fénye, minden rendben.
EB-100 tipusú időzítős fürdőszobai szellőző ventilátort hozott egy ismerős, hogy nézzem már meg miért nem indul. Alapból nehezen volt kézzel is forgatható és komoly ègésnyomok vannak a vezérlő panelen a két 100 ohmos ellenállás alatt, amik el is füstöltek. A mellettük lévő diódák azok jók. A motorban lévő 133 C fokos hővédő biztosíték is kiolvadt. A motort alaposan megtisztitva megkenve könnyen forog és csak próbaképp áthidalva a hővédőt szépen el is indult. Vajon a két elfüstölt ellenállás és a hővédő pótlása után el fog-e indulni, vagy szinte biztos hogy más is pld az IC is tönkrement? Az ellenállások pótlása az aprópénz azt rászánom mégha nem is jön be. A B terv: Ha az előbbi nem müködne akkor az időzítő elektronika nélkül úgy bekötni, hogy a világítás felkapcsolásakor elindul lekapcsolásakor meg leáll. Ezt úgy gondolom megoldani, hogy az állandó fázis helyére a korábbi vezérlő fázist kötném be. Ez működhet?
Hátha valaki jobban ért hozzá, mint én (vagyis szinte mindenki. :) ).
JVC NV-SV120 S-VHS video
A szerelő ismerősöm szerint capstan motor problémája van: frissen áram alá helyezve akár órákig is működik, de ha hálózaton van, akkor később már nem kapcsol be.
Nem mondom, hogy nincs igazad, de ha tranzisztor, akkor random előjönne működés közbe is a hiba nem? Mert ennél a tv-nél, ha bekapcsolva hagyom, akkor a kép visszaugrása után kikapcsolásig úgy is marad egy hétig is, de ha leteszek mellé egy poharat, vagy odadübbentek lábbal a padlónak előtte, akkor nagy eséllyel felugrik megint a kép..
Sorvégtranzisztor kollektor körében szokott lenni egy kondenzátor ami ha megmakkan, kimelegszik, megszakad, tud ilyen hibát. Az én tévémen egy pont ilyen hibát az okozott. És persze forraszd át a panelt!
Van 2 LED tv is, de ahol dartsozni szoktunk kisebb hely oda tökéletes, de szerintem lassan el kell tőle búcsúzni sajna. Először kábelhibára gondoltam, és lehet az is éppen, de pót kábel nélkül nehéz letesztelni. És az is lehet,hogy több helyen van érintkezési hiba.én továbbra is erre a fekete cuccra gyanakszom, amin csavarokkal lehet állítani az élességet, vagy az antenna bemeneti csatlakozóra.azért köszönöm.
Száz féle alkatrész okozhat ilyet. Meg lehet keresni nagy türelemmel. Egy ecset nyelével vagy más könnyű szigetelő pálcával. Nagyon finom kocogtatással meg kell keresni azt a helyet ahol a legérzékenyebb. Ha vannak beállító potméterek, azok is gyanúsítottak. De bármelyik alkatrész lába korrodálhatott akár a forrasztáson belül is. Elektrolik kondik lábai, pláne ha a régi MM elkók, amiknek szegecselt volt a kivezetése. Türelemjáték.
Milyen érintkezési hiba okozhat egy kisépernyős régifajta tv-nél olyat, hogy a kép felugrik a felső részre, ha pedig megütögetem az állványt, akkor időnként visszaugrik? Már szedtem szét, és van az áramköri lapon egy fekete szögletes 4-5 cm-es cucc, ezen két csavar van, amivel a kép élességét és kontrasztot lehet hangolni. ha ezt piszkálom, akkor helyrejön a kép következő bekapcsolásig. Viszont lehet, hogy nem is itt van az érintkezési(vagy más) hiba, mivel ha az alaplapot bárhol megnyomom, sokszor visszaugrik a kép. Melyik rész okozhat kimondottan ilyen hibát? Elég zavaró, mert egyébként szép képe van a tv-nek, de felugrik már annyitól is, ha leteszek mellé egy poharat,
Igaz, a csereakksit még nem mértem meg terhelve, amint az asztalom felszabadul, valami kis zseblámpaizzóval kipróbálom! Jelentkezem, addig is köszönöm a segítséget!
Szó sincs arról, hogy Li akku lett volna benne, illetve, hogy a kivett NiCa akkut Li -ra cseréltem volna, vagy fordítva, én egy nagyobb - 2300mA-es - NiMH akkut tettem be, és egy korábbi válaszoló szerint az akkuk kémiájának a hibához semmi köze, működnie kellene. Amikor az eredeti NiCa akkut visszatettem, azonnal jól működik, csak a már megszokott - aránylag - rövid ideig. A töltője egy hagyományos telefontöltőre hajaz, fel is tölti, csak azt én keveslem! Persze, ez az én bajom, de akkor is szeretnék nagyobb kapacitást elérni, és megérteni, hogy a teljesen korrkt csere miért erdményez működésképtelenséget - ja, és a töltés persze csere után is működött, arra már nem emlékszem, mekkora feszültséggel töltött.Természetesen köszönöm a válaszokat!
Nemrég kaptam a fiamtól egy kidobásra ítélt akkus szakálvágót, ez sem vette a töltést. Szétszedtem, és két NiMH AAA mini ceruza aksi van benne. Kíváncsiságból feltettem egy IPC.1 procis töltőre , meglepően jó minőségű cellák, 800mAh és szereti a nagy áramokat. A két legjobb miniceruza aksim lett többek közt. Amugy a kapcsolója volt rossz a szakálvágónak, kis kétállású tolókapcsoló, egyik irányban töltés, másik bekapcs. De teljesen szakadt volt.
Kár hogy nincs itt senki hozzáértő, aki elmagyarázná neked, hogy ne cseréld már ki a 3.7V-os Li-ion akkut 1.2V-os Ni-Mh akkura. Még ha látszólag ugyanúgy néz is ki mindkettő.1.2-1.3V-ról soha nem fog a motorja forogni. Töltsd fel a régi akkut ami benne volt, maximum 4.2V-os töltőfeszültséggel és tedd vissza a helyére.
Csodálkozom azon a szakálvágón, nekem az asszonykám már 3-szor vágta le a hajamat, és még nem kellett tölteni. Vedd ki az akkut, és egy normális töltővel töltsd fel. 1.41 voltra, és úgy próbáld meg meddig bírja. Lehet hogy a töltőd vacakol. Kipróbáltad már a terhelten mért feszültségváltozást? Mert azt nem írtad.