Gyerekkoromban ünnepi módon öltözött férfiakon láttam ilyesmit, különféle szimbólumokkal. Persze, nem kétkezi munkásokon. Erősen kétlem, hogy ez valami hivatalos jelvény lenne. Megerősíti ezt az is, hogy egy ékszerész által feliratozott díszdobozban van.
Köszi! Azt sejtettük, hogy valamiféle "praktikus" funkciója is lehetett, de... Szerintem valamiféle "rangjelzést" (hierarchikus szintet) is jelenthetett. Csak nem tudjuk, milyet. (Az egyszeri matróznak nem volt hasonló.)
Hozzánemértőként, de öregként tippelem nyakkendőtűnek. A nyakkendőt az inghez tűzték vele, hogy ne lebegjen össze-vissza. Később - az anyagot kímélendő - inkább díszes csipesz vált divatossá.
Itthon régi cuccok között turkálva akadt a kezünkbe ez a "kitűző". Nagyapám hagyatékából maradt, aki a 30' -as években hajós volt. Nem hinném, hogy csak "díszként" szolgált, a jelentését viszont nem tudom. (Hátha itt valaki... :-) )
Gépész tiszt volt, ennyit tudunk.
(Mellékelek egy fotót is róla, hogy ne legyen olyan személytelen... :-) )
Újabb primkó firkász..., mondjuk ez ott nem újdonság...
"ha Budára nézünk, akkor a hídtól balra), a Széchenyi (korábbi Roosevelt) tér szabad légterében, vagyis egy a városból is jól látható helyen köti ki mint állóhajót."
Ez tkp mit is akar jelenteni?
A hajócsavarról, meg a környezetszennyezős hablatyról.l már nem is szólva...
Az viszont úgy tűnik, hogy fontosabb a haoszbúh buzéria, mint a saját szentjeink...
Vannak esetek, amikor az ember nem kapaszkodik egy replika megvalósulásáért.
Nem csak a névre gondolok, de erre az interaktív hablatyra sem.
A 10-12 milliárd Ft egy IV. DULÁS úszómű számára már valós összegnek tűnik. Szép fejlesztés. Komoly vetélytársat kap a KOSSUTH. A megmentett hajócsavarokat meg jóindulattal elnézhetjük, biztos voltak menthető csavarok itt-ott a hajón :-)
"A Duna budapesti szakaszát gyakorlatilag immár a régi, de felújított német/holland import kétgépesek, és a Moszkvák uralják, néhány hazai gyártmánnyal meg-meghintve."
Sajnos... Nagyon rossz a hazai dunai hajóarány, a magyar hajók szinte teljesen kikoptak, se állami, se magán nem érdeklődik iránta.
Ehhez képest a BAHART nosztalgia flottája egy oázis - még ha a 4 új kékség sokat rontott az átlagon (mennyiségben és minőségben)
A Duna budapesti szakaszát gyakorlatilag immár a régi, de felújított német/holland import kétgépesek, és a Moszkvák uralják, néhány hazai gyártmánnyal meg-meghintve.
Ünnepek előtti körképünk következik.
Ma este 18:06 és 19:36 között, kerek 90 perc alatt mindösszesen 45 db géphajóáthaladás került leészlelésre a Lánchíd alatt, mindebből pediglen:
- 3 db kabinos - 1 db áruszállító - 1 db nagytermes, valamint - 20 db kistermes, mely összesen 40 db áthaladást produkált.
A 3 kabinos mindegyike 2003 után épült, az áruszállító egy 1956-os klasszikus volt, hagyománytisztelő és táncolható ritmusokat kiadó főgéppel. A nagytermes szintén egy ismert, felújított lapátkerekes volt.
A 20 kistermesből 9 Moszkva, 6 német, 1 holland, valamint 4 magyar gyártmány.
Mindezeken felül jött völgymenetben 2 db, bejegyzésre méltó uszadék (fajtajellege meghatározatlan maradt).
Kérdés, hogy ez a korábbi évek gyakorlatának lekövetése, azaz a gyakorlatban már eddig is így járt, csak most papírra is vetik, vagy ez tényleg egy utascsábító bővítés-e, ami adott esetben nem minden órában lenne indokolt, de a többlet indulás hozhat új utasokat is.
Minden esetre ehhez stabilan mindenképpen 2 hajó beállítása kell, egy nem tudja tartani a menetrendet.