Azert az nem semmi, hogy sikerult a forgalmibol kivetetni a katalizatort.
Az OT-s 2T-ken kivul van egy csomo jol karbantartott 2T, es velhetoen ilyen a tobbseg. Vannak meg olyanok, amik tenyleg roncsok, betolandok a bontoba. Az utobbiakat erdemes kiszurniuk, de a tobbit hagyhatnak. Szerinten a Warti-Trabi Klub lenne erintett a jelenlegi helyzetben valami erdemlegeset tenni.
Hogy lesz ezeknak a kocsiknak a vizsgaztatasa? Megha kapnanak katalizatort, akkor is veszelyes oket merni a modern eszkozokkel. Ki vallalja a vizsgaztatasukat? Egyaltalan, ez ev eleje ota felmerult-a hatosagnal a problema?
Na ezek baromi jó hirek. Idén novemberben jár le a müszakim. Akkor lehet hogy ezentúl egy szép vasdarabot nézegetek az udvaron... Pedig a két évvel ezelőtti müszakin sikerült a katalizátort kivetetni a forgalmiból, visszasorolták katalizátor nélküli osztályba.
Úgy látom lesz vagy sok olcsó Wartburg-Trabant, vagy sok müszaki nélküli az utakon.
Év eleje óta már több, mint hat hónap telt el. Kétütemű Warti vizsgáztatásával kapcsolatban van-e ebben az évben valakinek tapasztalata?
Igaz, a járványhelyzet miatt most nem nagyon kell kocsikat vizsgáztatni, ha jól tudom.
Azért érdekel az ügy, mert 2021. december 31-el a 2000-es CH érték alóli felmentés megszűnt vizsgáztatáskor.
Opciók:
- katalizátor,
- fenntartható módon tuningolt motor, ami be tud nézni 2000-es CH érték alá (más kérdés, hogy hol lehet méretni...),
- OT-vizsga azoknak, akiknek szép, gyári állapotú a kocsijuk,
- kocsiból marad az ülő vasbika a garázsban, vizsga nélkül,
- esetleg Warti-Trabi Klub érdekképviselete? Lenne ezzel kapcsolatban feladatuk.
További probléma, hogy új mérőkészülékkel nem hajlandók mérni a 2T Wartit, mert elromlik/eltömődik a méregdrága berendezés. Tehát ehhez hagyományos, hitelesített mérőberendezés dukál. (Pár éve a Ninausz-műhely még mért CH-t nekem.)
Tud-e valaki tehát olyan helyet, ahol hitelesített hagyományos mérőberendezés van? Esetleg ott fogadják-e a 2T Wartit vizsgára?
Én ugyan levizsgáztattam gyorsan a kocsit 2020 november végén, szóval van időm, de jobb mozgolódni már most az ügyben.
Szerintem inkább a fenntartási költségre gondolhattak. Lecsökkent a hasznos teher és hatótávolságot is kevesellték, ha jól értettem. Valószínűleg sokat állt a töltés miatt is.
De az tök mindegy mit írsz. Mondom még egyszer, haragosod. Most az mindegy, hogy honnan ismer, valami (vélt vagy valós sérelem - ez esetben mindegy) miatt utál. Meglátja hogy hozzá szóltál, már az irritációt okoz nála, hogy egyáltalán létezel, képes vagy még hozzászólást írni. Ezzel nem lehet mit kezdeni, amíg nem tudod hogy ki az, addig kísérletet sem tudsz tenni hogy megbeszéld vele: MIÉRT ? Bedöf egy mínuszt, és gondolja, olyan mint ha a woodoo bábudba szúrt volna gombostűt és azt hiszi, hogy fáj.
És mi van akkor ha -100 ? És mi van akkor ha 458 ? Elárulom semmi. Úgysem szavaz a lőtéri kopaszkutya sem a hozzászólás hasznosságára, maximum nyom egy negativot, ha személyes haragosod.
Talán. Bár mikor ezek mentek, még szó szerint a csattogós lepkét tologatta - velem együtt, mert egyidősek vagyunk, és egymástól 300 méterre nőttünk fel.
Említik a gyakori meghibásodást, de nem derül ki, hogy ez az elektromos részben volt-e, vagy esetleg az egyéb részeken, pl. a futómű stb. a durván megnőtt tömeg miatt.
Az Auto Motorban most megemlékeztek a Barkas 60 éves évfordulójáról.
Írták, hogy a Postánál kísérleteztek akkus Barkasokkal. 20-at építettek át 22 kWh ólomakkuval és 17 Le motorral. És hogy városban meg is feleltek volna, csak nagy volt a fenntartási költség.
Ez mitől? a töltés munkaszükséglete? vagy az akku karbantartás-csere?
- kifordítva ráhúztam egy megfelelő méretű konzerv dobozra, majd a harang redőit kisimítva
szigetelő szalaggal rögzítettem a konzervdobozhoz.
- majd, mint csak egy bicikli belsőnél a kérdéses helyre ráragasztottam a TIP-TOP legkisebb
foltját, ami igen vékony is.
- a foltot, hogy biztosan megragadjon, a kötés ideje alatt szintén szigetelő szalaggal
rászorítottam a harangra.
Nekem azóta is működik. Ha kell tudok fényképet is csinálni. De csak precíz munkának van értelme. /ha a gumiharang nem javítható, érdemes venni rossz féltengelyt, amin még javítható gumiharang van./
Gumiharang ügyben nincs változás. A külső gumiharangok annyira egyediek, hogy más autóé nem jó rá. Legutóbb a Carbo.hu ról rendeltem, az elég jónak tűnik és levélben azt írták akár más anyagból is elkészítik ha igény van rá.