Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

F.E.K. Creative Commons License 2021.07.27 0 0 150025

Hát, ennyi idősen azok az autók maradnak meg működőképesnek, amiket rajongó tart életben, az elhanyagolt példányok egész egyszerűen szétesnek...

 

A baj azokal van, amiket nem vizsgáztattak OT-re... náluk vagy marad a kerti dísz, vagy meg kell ugraniuk az OT-t?

Előzmény: Sihuhu (150024)
Sihuhu Creative Commons License 2021.07.26 0 0 150024

Sajnalom, hogy igy tudtad meg a valosagot.

 

Azert az nem semmi, hogy sikerult a forgalmibol kivetetni a katalizatort.

 

Az OT-s 2T-ken kivul van egy csomo jol karbantartott 2T, es velhetoen ilyen a tobbseg.  Vannak meg olyanok, amik tenyleg roncsok, betolandok a bontoba. Az utobbiakat erdemes kiszurniuk, de a tobbit hagyhatnak. Szerinten a Warti-Trabi Klub lenne erintett a jelenlegi helyzetben valami erdemlegeset tenni.

 

Hogy lesz ezeknak a kocsiknak a vizsgaztatasa? Megha kapnanak katalizatort, akkor is veszelyes oket merni a modern eszkozokkel. Ki vallalja a vizsgaztatasukat?  Egyaltalan, ez ev eleje ota felmerult-a hatosagnal a problema?

 

 

Előzmény: Oldjawás (150023)
Oldjawás Creative Commons License 2021.07.26 0 0 150023

Na ezek baromi jó hirek. Idén novemberben jár le a müszakim. Akkor lehet hogy ezentúl egy szép vasdarabot nézegetek az udvaron... Pedig a két évvel ezelőtti müszakin sikerült a katalizátort kivetetni a forgalmiból, visszasorolták katalizátor nélküli osztályba.

 

Úgy látom lesz vagy sok olcsó Wartburg-Trabant, vagy sok müszaki nélküli az utakon.

Előzmény: Sihuhu (150022)
Sihuhu Creative Commons License 2021.07.26 0 0 150022

Év eleje óta már több, mint hat hónap telt el. Kétütemű Warti vizsgáztatásával kapcsolatban van-e ebben az évben valakinek tapasztalata?

 

Igaz, a járványhelyzet miatt most nem nagyon kell kocsikat vizsgáztatni, ha jól tudom.

 

Azért érdekel az ügy, mert 2021. december 31-el a 2000-es CH érték alóli felmentés megszűnt vizsgáztatáskor.

 

Opciók:

 

- katalizátor,

- fenntartható módon tuningolt motor, ami be tud nézni 2000-es CH érték alá (más kérdés, hogy hol lehet méretni...),

- OT-vizsga azoknak, akiknek szép, gyári állapotú a kocsijuk,

- kocsiból marad az ülő vasbika a garázsban, vizsga nélkül,

- esetleg Warti-Trabi Klub érdekképviselete? Lenne ezzel kapcsolatban feladatuk.

 

További probléma, hogy új mérőkészülékkel nem hajlandók mérni a 2T Wartit, mert elromlik/eltömődik a méregdrága berendezés. Tehát ehhez hagyományos, hitelesített mérőberendezés dukál. (Pár éve a Ninausz-műhely még mért CH-t nekem.)

 

Tud-e valaki tehát olyan helyet, ahol hitelesített hagyományos mérőberendezés van? Esetleg ott fogadják-e a 2T Wartit vizsgára?

 

Én ugyan levizsgáztattam gyorsan a kocsit 2020 november végén, szóval van időm, de jobb mozgolódni már most az ügyben.

 

 

Sihuhu Creative Commons License 2021.07.26 0 0 150021

Uborkaszezon van a gorogdinnyeszezon mellett. :-)

Előzmény: Oldjawás (150020)
Oldjawás Creative Commons License 2021.07.25 0 0 150020

Na megöltem a fórumot... :-D

Oldjawás Creative Commons License 2021.07.09 0 0 150019

Ezek is szép gépek. Holnap szombaton meg irány Kiskunlacháza, a Trabantosok találkozója....

Előzmény: p21-feri-tb2 (150016)
vadász2 Creative Commons License 2021.07.09 0 1 150018

Szerintem inkább a fenntartási költségre gondolhattak. Lecsökkent a hasznos teher és hatótávolságot is kevesellték, ha jól értettem. Valószínűleg sokat állt a töltés miatt is.

Előzmény: Klementina1 (150003)
Atomi Creative Commons License 2021.07.09 0 0 150017

 

De az tök mindegy mit írsz.  Mondom még egyszer, haragosod.   Most az mindegy, hogy honnan ismer, valami (vélt vagy valós sérelem - ez esetben mindegy)  miatt utál.    Meglátja hogy hozzá szóltál, már az irritációt okoz nála, hogy egyáltalán létezel, képes vagy még hozzászólást írni.   Ezzel nem lehet mit kezdeni, amíg nem tudod hogy ki az, addig kísérletet sem tudsz tenni hogy megbeszéld vele: MIÉRT ?  Bedöf egy mínuszt, és gondolja, olyan mint ha a woodoo bábudba szúrt volna gombostűt és azt hiszi, hogy fáj.

Előzmény: pizo (150015)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2021.07.09 0 1 150016

Előzmény: Oldjawás (150012)
pizo Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 150015

Persze, nem lényeg, csak nem írtam semmi olyasmit.

 

Zoli

Előzmény: Atomi (150014)
Atomi Creative Commons License 2021.07.07 0 0 150014

 

És mi van akkor ha -100 ?   És mi van akkor ha 458 ?   Elárulom semmi.  Úgysem szavaz a lőtéri kopaszkutya sem a hozzászólás hasznosságára, maximum nyom egy negativot, ha személyes haragosod. 

Előzmény: pizo (150011)
Atomi Creative Commons License 2021.07.07 0 0 150013

 

Jé, mennyi wartburg !

Előzmény: Oldjawás (150012)
Oldjawás Creative Commons License 2021.07.07 0 3 150012

Pár találkozós kép idénről.

 

pizo Creative Commons License 2021.07.07 -1 3 150011

Úgy tűnik én nem tetszem valakinek.

 

Zoli

Előzmény: Klementina1 (150010)
Klementina1 Creative Commons License 2021.07.07 0 1 150010

Köszönjük szépen :)

 

Amúgy ki az a nyomorult, aki idejár a haldokló fórumra lemínuszozni a hozzászólásokat?

Előzmény: w.denes (150004)
pizo Creative Commons License 2021.07.06 -1 3 150009

Talán. Bár mikor ezek mentek, még szó szerint a csattogós lepkét tologatta - velem együtt, mert egyidősek vagyunk, és egymástól 300 méterre nőttünk fel.

 

Zoli

Előzmény: Cymantrene (150007)
F.E.K. Creative Commons License 2021.07.06 0 1 150008

Csináljunk egyet!

 

Most úgy elképzeltem: Barkas, zöld rendszámmal, hang nélkül suhanva... ;D

Előzmény: Cymantrene (150007)
Cymantrene Creative Commons License 2021.07.06 0 0 150007

Lehet, bár ilyen vontatási akkukat használtak sok helyen. Targoncák, bányamozdonyok stb.

Kicsit reménykedem, hogy TWK-004 olvtárs tán többet tud.

 

Előzmény: pizo (150006)
pizo Creative Commons License 2021.07.06 -1 3 150006

A megengedett össztömege nem változott, tehát maga a jármű nem használódott jobban mint benzines kivitelben. Szerintem az akkuk pusztultak gyorsan. 

 

Zoli

Előzmény: Cymantrene (150005)
Cymantrene Creative Commons License 2021.07.05 0 0 150005

Említik a gyakori meghibásodást, de nem derül ki, hogy ez az elektromos részben volt-e, vagy esetleg az egyéb részeken, pl. a futómű stb. a durván megnőtt tömeg miatt. 

Előzmény: Klementina1 (150003)
w.denes Creative Commons License 2021.07.05 0 5 150004

A Barkas évforduló mellett felhívnám a figyelmet a hozzászólás-sorszám-fordulóra is :-)

Legalább ennyi gondtalan km-t kívánok minden kedves márkatársnak! De nem összesen, hanem egyenként!!!

Előzmény: 59th_Roy (150000)
Klementina1 Creative Commons License 2021.07.04 0 0 150003

Úgy látom sajnos sehol nem részletezi, hogy mi volt neki a gyenge pontja, ami miatt olyan nagy lett a karbantartási költség.

Előzmény: vadász2 (150002)
vadász2 Creative Commons License 2021.07.04 0 0 150002
Előzmény: Cymantrene (150001)
Cymantrene Creative Commons License 2021.07.04 0 0 150001

Kicsit OFF

Az Auto Motorban most megemlékeztek a Barkas 60 éves évfordulójáról.

Írták, hogy a Postánál kísérleteztek akkus Barkasokkal. 20-at építettek át 22 kWh ólomakkuval és 17 Le motorral. És hogy városban meg is feleltek volna, csak nagy volt a fenntartási költség.

Ez mitől? a töltés munkaszükséglete? vagy az akku karbantartás-csere? 

Tud erről vala bővebbet?

Kösz!

59th_Roy Creative Commons License 2021.07.02 0 2 150000

Válaszoltam , megkaptad? Szombaton jövök.

Előzmény: noszkovonye (149964)
Jenő353 Creative Commons License 2021.07.02 0 1 149999

Gumiharang ügyben szólok hozzá, hátha tudok segíteni.

Én a mai napig az eredeti 1985-ben gyártottakat használom, persze volt velük gond, de egyszerű megoldást találtam ki.

Az én harangjaimon is voltak repedések, lyukak. A javítás menete a következő:

- alaposan lemostam, zsírtalanítottam kívül, belül.

- kifordítva ráhúztam egy megfelelő méretű konzerv dobozra, majd a harang redőit kisimítva

  szigetelő szalaggal rögzítettem a konzervdobozhoz.

- majd, mint csak egy bicikli belsőnél a kérdéses helyre ráragasztottam a TIP-TOP legkisebb

  foltját, ami igen vékony is.

- a foltot, hogy biztosan megragadjon, a kötés ideje alatt szintén szigetelő szalaggal

  rászorítottam a harangra.

Nekem azóta is működik. Ha kell tudok fényképet is csinálni. De csak precíz munkának van értelme. /ha a gumiharang nem javítható, érdemes venni rossz féltengelyt, amin még javítható gumiharang van./

tiguan Creative Commons License 2021.07.01 0 1 149998

Előzmény: Billzzz (149995)
59th_Roy Creative Commons License 2021.07.01 0 0 149997

Gumiharang ügyben nincs változás. A külső gumiharangok annyira egyediek, hogy más autóé nem jó rá. Legutóbb a Carbo.hu ról rendeltem, az elég jónak tűnik és levélben azt írták akár más anyagból is elkészítik ha igény van rá.

Előzmény: Pistike3650 (149991)
59th_Roy Creative Commons License 2021.07.01 0 0 149996

Szintén onnan vettem, de sajnos befejezte a gyártását. 

Előzmény: Billzzz (149993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!