Nem, sima laprugos, kezi valtos. Eszemben sem volt ilyet venni, de mentem vele egy kort es megtetszett. Remelem januar vegere elkeszulok vele, most meg csak rendelgetek hozza ezt azt
Sziasztok, hátha esetleg valaki igényt tart rá, 205/80R 16 C jelzésű téli garnitura Bfgoodrich winter slalom 2012 évj. 24.000 huf kopásjelző felett van még 3-4 mm. Amarok kerék volt.Van 4 db nyári is egyben ( 8 db ) 35.000 huf szintén ez a méret. 06 20 4 888883
Hátha így szemléletesebb. Ha megcsigázod az autót akkor mintha két kötél húzná, hisz ha a kötelet adott erővel terheljük az a másik ágon is megjelenik, cserébe lassabban halad. De nézhetjük úgy is: ha a csörlő X idő alatt Y sebesség mellett Z erőt fejt ki, akkor X idő 1/2 Y sebesség mellett 2 Z erőt kell produkálni.
Elakadt autó, mint a videón, de nincs csörlő. Ha a kötél egyik végét a vonó autó melletti fára akasztom, a másik végét az autóval húzom, akkor is "él" az erőfelezés, ugye? (Feltételezve, hogy a kötélszálak párhuzamosak.)
Klárát el kell juttatni a 10m magasra, amihez van 20m kötele, meg fent egy csigája.
Ha Tibor a földön állva akarja Klárát a csúcsra juttatni, akkor a 10m-nyi kötelet fog meghúzni (a maradék 10m a csúcsig vezet ugye)
Ha Klára önmagát akarja a csúcsra juttatni, akkor mind a 20m-nyi kötelet végig kell fogdosnia, hisz' amikorra a felér, addigra el is fogy az összes kötél.
Mivel az elvégzett munka mind a két esetben azonos (Klára eljuttatása a csúcsra), az oda vezető út viszont kétszeres/fele, ez csak úgy lehet, hogy Tibornak ez kétszer akkor erőkifejtésbe kerül, de rövidebb úton végez, míg Klára önnön magát hosszabb úton, de fele annyi erölködéssel juttathatja el a csúcsra.
Egyébként igazatok van csörlő ügyben, tényleg nem feltétlen kell a csigának mozogni (de valaminek kell)
Tehát valóban a képen lévő Jeep akkor is kijön, ha a csörlője (vagy a kötél) 9000-et bír, de 18000 kell hozzá.( csak a fa bírja) Viszont a megtett útja feleződik a behúzott kötélhez képest, és itt van a kutya elásva (mint a sebváltó)
Ott a pont! Jómagam is elbambultam, hogy amikor magadat húzod fel, akkor te is mozogsz. Szóval:
- ha valaki a földön állva húz fel téged egy csigán keresztül, akkor semmi faxni, egy az egyben téged húz. Annyi kötelet kell megfogdosnia, amennyi az emelési magasság.
- ha te magadat húzod, akkor amikor _magadhoz képest_(!) egy métert húzol a másik ágon, akkor csak feleannyit emelkedsz. (0,5m emelkedés + 0,5m kötélhúzás a másik ágon a falhoz képest = 1méternyi kötél melletti elhaladás a másik ághoz képest). És így értelem szerint felakkora erővel kell húzni a kötelet, de kétszer olyan hosszan, hisz' magadhoz képest mind a két kötélágat végig kell fogdosnod.
Így bizony. De közelítsd meg inkább az elmozdulás oldalon,mert azt könnyebb elképzelni.
- az alant vázolt autó - a saját magára visszakötött kötélvéggel - ha 1 métert húz a csörlővel, akkor csak csak 0,5 métert fog közelíteni hozzá a csiga.
- viszont amikor magadat akarod felemelni a csigával, akkor 1 méternyi kötélhúzáshoz 1 méternyi emelkedés tartozik
Tegyük fel, hogy (a videón) az elakadt autó kihúzásához 10 N erő kell. Csiga nélkül a csörlőnek ennyit kell tudnia húzni. Csigával - a videón látható módon - elég 5 N-t tudnia.
Ha jól tévedek, ez fordítva is igaz: ha a csörlős autó akad el és a saját kihúzásához kell a 10 N, és a videón lévő elakadt autó helyén egy fa van s ahhoz van rögzítve a csiga, (ugyanígy kötve a kötelet) elég 5 N-t tudni a csörlőnek a szabaduláshoz.
Üdvözlet, esetleg valakit érdekel :Téli gumi garnitura 205/80 R 16 C jelzésű gumi 4 db Bf goodrich winterslalom,ha igen akkor keressen 06204888883 a gumik 2013 as amarok gyári kerekei.
Nemrég majd' egy hétig vitatkoztunk ezen lógós (értsd: alpinos :-) ) cimbikkel, hogy ha a magasban lévő csigán átvezetett kötél egyik vége a kezemben, másik vége a derekamra kötve, akkor a testsúlyom felének megfelelő (illetve annál végtelenül picivel több) erővel is fel tudom magam húzni vagy csak "teljes" erővel.