Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tzl Creative Commons License 2020.06.02 0 0 222450

A hibalámpa a 15-ös pin.

De igen, az a legfontosabb, hogy mindent az ECU csatiján mérjél, kizárva a kábelhibát.

A legjobb, ha szétszeded az ECU csatiját, hátrahúzod a csati házát a kábelkötegen, és csak a csati belsejét dugod vissza az ECU-ra, így hozzáférsz a pinekhez hátulról egy tűvel, és akár járó motornál is tudsz mérni.

Így a tuti, de így már kell némi villamos ismeret, mert feszültség alatt pl már nem lehet ellenállást mérni. Ha ez nyilvánvaló számodra akkor bocs, ha nem akkor szívesen segítünk. :)

 

Viszont az jutott eszembe, hogy ha bekapcsolod a légkondit, (vagy légkondi nélkül, csak elhiteted vele a 40 és 41-es pinen, hogy be van kapcsolva) akkor sem emeli meg az alapjáratot?

Mert így kiderülne, hogy ez az alapjárat szabályozott érték, vagy csak valami vészüzemben beállt dolog.

 

Előzmény: e30nick (222449)
e30nick Creative Commons License 2020.06.02 0 0 222449

750-800 az melegen kellene, hogy legyen! Ilyenkor pont vizszintesen all a mutato. 600-nal mar erezni, hogy remeg. Biztos vagy ezekben az ertekekben? Nem szokott am tul magas lenni hidegen sem az alapjarat, 1000 fole csak minuszokban megy.

 

Vizhofok jeladobol ketto van: az egyik a muszeregysege, ez csak a szemednek van. A masik az ecu-e. Ha ez nem mukodik az is tud trefas dolgokat okozni. Valahogy helyettesiti azt a jelet, talan a legtomegmeroben levo homero jelevel korrigal.

 

Van valahol egy 10-12 oldalas pdf ami tok reszletesen leirja az egesz motronic 1.3 mukodeset, az osszes szenzor lehetseges hibajat, a veszuzemeket, mindent, de most nem talalom. Az alapjan egy multimeterrel diagolni lehet mindent. Fontos, hogy a szenzorokat az ecsu csatlakozo iranyabol mericskeld, mert a kabelkotegben is lehet kontakthiba, stb!

 

Ugy remlik a 14-es labra a tap felol egy led+ellenallas kombot rakotve lehet hibakod olvasot csinalni. Nekem fixen bent van. Kell hozza, hogy olyan legyen az alapjarati kapcsolo, amipadlogazra is ad jelet. Utemesen 5x padlozva lehet elinditani a hibakodok kivillogasat.

 

Ha van hozza hangulatod, hogy nekiallj barkacsolni szivesen utananezek pontosan, vagy megnezem nalam hogy van.

Előzmény: qandras (222443)
e30nick Creative Commons License 2020.06.02 0 0 222448

Lambda szonda tud ilyet csinalni, en az utan szivtam vele sokat, hogy atepitettem katalizatorosra az autot. A kovetkezoket nezzed meg:

 

0. huzd le a lambda szondat es nezd meg, hogy akkor megszunik-e a problema! Ha megszunik, akkor igy folytasd:

1. tuzfalon van egy kis csatlakozo a kabelkotegben az egyik szalon, az legyen szethuzva!

2. a szonda futokoret merd ki egy multimeterrel, nehany Ohm-ot kell rajta latni.

 

Az alapjarati kapcsolo tud olyat, hogy hidegen meg pont kapcsol, de egy kis hotagulasra mar nem. Ilyenkor nem szokott lefulladni, csak hullamzik az alapjarat.

 

Az M40-nel atom stabil az alapjarat, ha minden jo es ugy van osszerakva, ahogy a gyarban kitalaltak, szoval senkinek ne engedd, hogy valamit "takoljon" rajta! Semmit nem lehet rajta "beallitani" kiveve az alapjarati kapcsolot, aminek abban a pillanatban kell kapcsolni, amikor lezar a pillango.

Előzmény: qandras (222441)
cezet_IS Creative Commons License 2020.05.31 0 0 222447

Frenkit, vagy Autofren, Atét én sem találtam sehol.

Láttam már olyat, aki azt mondja, a gyárilag ABS-es autókon csak két kimenet van, de látni még nem láttam ilyet. :D

Az ABS-esítéshez anno tényleg le kellett dugózzak egy kimenetet, de nem a hátsót, hanem a két első közül az egyiket. ;)

Szóval a nem ABS-esből így lehet ABS-est csinálni, ez biztos. Meg az is, hogy az ETK ugyanazt hozza mindkettőre, így valószínűleg igazad van. :) 

Előzmény: petrolhead (222436)
Zsland Creative Commons License 2020.05.30 0 0 222446

Köszi, hogy előkerested. Az enyémen is ugyanez a fekete, gumis cucc van sajnos. Pont ma mentem neki az aljának magasnyomásúval. A dzsuvát szépen lehozta mindenhonnan, de az alvázvédő állta a strapát, nem jött le sehol egyáltalán. Nem gondolnám, hogy így le lehetne szedni róla, akár nagyobb teljesítményű géppel.

Ez a kép még a mosás előtt készült, de most is kb ilyen csak lejött róla a sokéves por.

Nem tudom még mi lesz a sorsa, de nem szívesen kaparnám le, ha nem muszáj, pláne, ha valahogy "fel lehetne frissiteni" ezt a feketét. Mondjuk erre meg már biztos nem rakok még egy ilyen réteget, szóval nehéz ügy ez.

Előzmény: petrolhead (222445)
petrolhead Creative Commons License 2020.05.30 0 0 222445

szeretnem megkulonbozetni a ket dolgot, mert lehet nem volt egyertelmu: eloszor csak mosas volt, automosoban, emelt nyomassal, aztan igazi gozborotvazas egy dizel karcher mosoval. tehat nem ugyanaz a ketto. miutan lattam a mosoban, hogy nehany helyrol milyen konnyen viszi ezt a szart, akkor dontottem ugy, hogy amikor allvanyon lesz a kasztni es tenyleg nem lesz alatta semmi, akkor ramegyek a karcherrel. ez kb netto 6 munkaora volt.
amig nem mostad le, ne csinalj semmit vele. lehet, hogy neked szerencsed lesz: ha szep lett mosas utan az egesz es nem is jott le az utolagos motyo, akkor az talan ot-n sem mutat majd rosszat. hozza teszem, en megelegedtem volna a masodik kepen levo allapottal, de mar alapbol nem volt ilyen egyseges, + utana apro javitasok kovetkeztek. ezek itt nem annyira latszanak (pl jobb kuszob, ahol ugye anno javitva volt)

 

mosas utan: gozborotva utan:

Előzmény: Zsland (222433)
petrolhead Creative Commons License 2020.05.30 0 0 222444

"!Alváz-Üregvédelem!
Sziasztok! Ajánlásokra lenne szükségem a következő témában! A kaszniról sikeresen eltávolítottam az utolsó darabka alvázvédőt is (amiről nem sokára láthattok videót a csatornámon) és természetesen a 32 év nyoma pár helyen meglátszik. Az autót azonnal lefújtam egy vékony réteg alapozóval, hogy ne rozsdásodjon amíg vár a lakatolásra, viszont nagyon megoszlanak a vélemények a különböző alvázvédőkről. Itt, ahol élek konkrétan szemétként kezelik ezt a fekete "gumis" védelmet, mondván nem tömít 100%-osan, és belülről röhad szét az autó. Ezek az emberek ajánlanak egy áttetsző "Fluid Film Undercoating"-ot, ami mehet a csupasz fémre, alapozóra, vagy festékrétegre és évente egy gyors takarítást követően újra felvihető. Személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi első sorban, hogy kinek mi vált be. Youtube-on vannak éves referenciák ezt a fluid filmet illetően, tényleg ígéretes, de nem terveztem évente alvázvédeni az autót.
https://www.youtube.com/watch?v=lyWHF4NoNVk&t
Válaszokat előre is köszönöm!"

 

""Itt, ahol élek konkrétan szemétként kezelik ezt a fekete "gumis" védelmet" Akkor te egy jo helyen elsz! Mit mast mondhatnek erre? Orulj neki, aki ezt a tanacsot adta, nem volt fogalmatlan, innen is udvozlom!
Anno amikor vettem a kocsit (2010) az elso evben el kellett vegezni egy kisebb karosszeria javitast. Egy korabbi serules tre javitasa miatt volt ez szukseges, jobbos kuszob es a sarvedo iv rozsdalni kezdett a festek alatt, ez mar a megvetelkor varhato volt. Egyebkent egy 2ajtosrol beszelunk, Nemetorszagbol jott. A kuszob es a javitasa miatt erintett padlo/alvaz teruletet ilyen szarral fedte be a karosszerialakatos, aki anno csinalta, itthon mindenutt ez a szokas, nem is ismernek mast (tisztelet a kivetelnek). Az autofenyezos boltokban ez van polcon, es nem is draga. De nem is ez a lenyeg! Az en tapasztalatom a temaban meg ugy egyebkent a lehetosegekkel kapcs. egyenlo volt a 0-val, ezert hallgattam ra. A tanacsara az egesz aljat leszortuk vele "frissiteskent", hozzateszem egy oregedo, lepattogzo reteg mar volt rajta ami kint keszult evekkel elotte, tehat kint sem riadnak vissza az ilyesmitol. En nem is nagyon voltam vele tisztaban, hogy milyen egy gyari alj, hogy kene annak kineznie. De mit is gondoltunk akkor? Rafujjuk a koszra, a dzsuvara es az majd vedi az alvazat? Megis mitol vedi? Eleve a kifejezes hibas. A gyari retegeket nem kell vedni, meg tudjak azok vedeni magukat! Max egy higitos rongyal attorolte elotte vagy meg az sem, nem tudom. A kocsi onnantol napi hasznalatban tette a dolgat telen-nyaron, egesz 2-3 evel ezelottig, amikor vettem masikat erre a celra, az E30 pedig un. hobbiauto lett. Tavaly jutottam el oda, hogy atestem ezen a muveleten amin most te, a gyari retegek eltavolitasan, mert voltak serulesek is ezekben a retegekben (leert a nyulvany a fekvorendoron, a regi javitas/javitasok elegtelen feluletkezese stb, nyilvan ezekre nincs kikepezve egy auton sem), de elotte ezt az utolagos fekete szart gozborotvaval forgatoallvanyon eltavlitottam. Igen azzal! Mivelhogy vitte siman! Mig a gyari, bezs/vajszinu szorhato tomito (merthogy ez a neve) kivaloan ottmaradt, pedig 30 eves! Kiveve, ahol ez az eloregedett repdezett szar alatt rozsdasodas indult meg! Apro kezdeti hibakra kell gondolni, nem okolnyi lukakra, de ezekkel ugyanugy fogalkozni kellett, megha flex es hegesztotrafo nem is kellett hozza. Meggyozodesem, hogy ha ez az utolagos nincs rajta, hanem ehelyett evente, ha csak egyszer is a tel utan lemosom, akkor ezek nem keletkeznek jarulekosan! Az alvaz 90% erintetlen, serulesmentes volt! Ez az igazi alvazmosas akkora megvilagosodas volt szamomra (billentos moso), mint kb amikor rajottek az emberek, hogy a fold nem lapos! Es hiaba 30km-re van tolem, de en a sajat, es a csalad osszes kocsijat, amiket en tartok karban elviszem tavasszal. Leveszem az osszes burkolatot, dobbetetet az aljarol, neha a muanyag lokhartiokat is. Futomu dolgai, tank es minden ami itt van alul, meghosszabitod ezzel az elettartamat!
De sajnos nem volt mas hatra, le kellett takaritani az egesz aljat a tomitotol, merthogy nem tudsz olyat csinalni, hogy itt-ott javitasz egy kicst, mellette 10cm-rel mar nem, mert ott meg jo.
Van egy jo hirem: a nehezen mar tul vagy! Legalabbis ennek a muveletnek a szempontjabol, mert a fenykepeket latva fogadd oszinte reszvetemet! A regi gyari alvazvedot eltavolitani sokkal nehezebb, mint visszaszorni. Es utobbi egy elmeny, mig elobbi nem igazan. Ami rossz hir, hogy ezeknek az anyagoknak (hiaba szabvanyos 300ml-es "szilos" flakonban van) sajat spec szoropisztolya van, ami nem olcso, ha neked kell megvenni, mert nem nagyon ismerik a sima karosszeriasok. Egy komolyabb, nagyobb ceg talan, a restauratorm muhelyek pedig biztosan. Az uj autok nincsenek telibe szorva alul, csak a hegeszteseknel.
Ha vege a lemezmunkanak, adnotok kell egy egyseges, jo minosegu 2K alapozot a femnek, aztan mehet ra a szorhato tomito es semmi, de SEMMI mas! En konkretan ezt hasznaltam:
https://autobeard.hu/Szorhato-varrattomito-750-sarga
Mi rakodoltunk egy kis szint, hogy hasonlitson a gyarira, ahol oldalrol rakerul, mikozben a karosszeria oldala a szint kapja, de ez csak dizajn, nem szuksegszeru. De olyat is lattam mar, hogy telibe szineztek, az sem mutat rosszat! Ezek a tomitok a szoras utan x oraig festhetoek. A kerekjaratok a vilagos autoknal fekete szint kaptak, a soteteknel pedig a sajat szint. Ez amit linkeltem, gyari minosegu, es tenyleg atom, ahogy feltapad, majd rugalmasra kot. De a szin a valosagban elenkebb sarga, nem igazan bezs, mint a gyari. Ez utolagos tapasztalat, de nem biztos h ez rajtam kivul barkit erdekelt volna :D Van belole fekete es feher, ugyanugy tudjak, amit tudniuk kell. De nezz szet mas markaknal is! A hegeszteseknel is vissza kell majd potolni, tehat ezt nem csak azok figyelmebe ajanlom, akiknek az alvazrol kellett eltvolitani. Utaster, motorter, tuzfal stb. Ott is ilyen van."

Előzmény: Zsland (222433)
qandras Creative Commons License 2020.05.29 0 0 222443

Köszönöm a választ! Tegnap éjjel találtam egy szerelési útmutatót, egész jól összefoglalja a szenzorok ellenőrzését. A feladat: újra végigmenni mindenen.

Nincs semmi hibaüzenet, diagnosztikával csak a pillangószelep állás szenzor alapjárati jelét nem láttuk, de tegnap pontosan ezt mértem ki (meg a végállás jelét). Szakadás nincs, a szenzor is hibátlan....

Azt tartom furcsának, hogy bármilyen hidegben indítva sem megy a hideg alapjárat 750-800 fölé.

(melegen 600-650). Az alapjárati szelep hideg ellenállása megfelelő, de most látom, hogy működés közben is lehet mérni, meg 12V ot kapcsolva lehet csekkolni hogy működik-e rendben....

mozgalmas hét lesz 

bármi ötlet tanács segíthet !

 

Előzmény: Tzl (222442)
Tzl Creative Commons License 2020.05.29 0 0 222442

Helló!

Félek, hogy ez így nagyon nehéz lesz.

A kívánt adatokban tudok segíteni, de a távdiagnosztika már nagyobb falat.

 

A 6 hengeresnek így néznek ki az érzékelői:

Vízhőmérő: 20 fokon kb 2,5kOhm, melegen 300Ohm

Beszívott levegő hőmérő: 20 fokon kb 3,5kOhm

Légtömegmérő: a torlólap elfordulásával arányos 0-5Voltos jel, (vagy lehúzott csatinál, az ellenállásváltozás arányos)

Henger azonosító tekercs: 1Ohm

Főtengely jeladó: 500-600Ohm

Alapjárati motor 2x20Ohm

Fojtószelep kapcsolók testet kapcsolnak

Lambda: 0,8V - dús, 0,2V - szegény

Check engine lámpád van?

Előzmény: qandras (222441)
qandras Creative Commons License 2020.05.28 0 0 222441

Sziasztok,

 

elnézést, hogy egyből a közepébe vágok, de kissé elakadtam az autóm egy problémájával és bízom benne, hogy valaki hiteles (értsd logikus, lekövethető, ) információval tud segíteni:

Szóval adott egy 2 ajtós 1990-es 318i mindössze 88000km-rel (teljes dokumentáció a vásárlástól, lekövethető előélet, hihető).

Az autót tavaly novemberben vettem, tavaszig csak napos tiszta szárat időben járattam meg.

Az áprilisi meleg időben egy út alkalmával hosszasabban járt alapjáraton az autó, majd leállítás után kb 2 perccel újra indítottam, ami után az alapjárat darabossá vált és az egész motor nekiállt "fuldokolni" majd le is fulladt. Ettől kezdve aznap már minden kuplungolásnál vagy lefulladt, vagy csak dadogott/kínlódott. 

Leparkoltam a garázsban, másnap hideg motorral tökéletesen indult, (igaz az alapjárata a legnagyobb hidegben indítás után sem több mint ~750 1/min, melegen is elég alacsony ~650, de ennek nem tulajdonítottam vásárláskor nagy jelentőséget) és működött a következő leállítás és újraindításig amikor is újra elkezdte a fent részletezett problémát.

Elvittem egy szerelőhöz aki az alapjárati szelep cseréjét javasolta, mert annak stekkerét lehúzva a motor fuldokló alapjárata átvált egy "stabil" 1000-1100-as alapjáratra. (igaz gyorsításkor be-be szaggat)

Ezt követően levettem a szelepet ami nem volt különösebben elkoszolódva, szépen "kotyogott" rázásra és ami a legfontosabb, a gyári ellenállásértéket mutatta kimérve. (gondoltam veszek egy bontott gyárit próbára, de csak ígéreteket kaptam alkatrészt nem) Tehát visszatettem az alapjárati szelepet.

Elvittem egy másik szerelőhöz, akinél még motronic diagnosztika is volt, ő azt mondta, hogy a pillangószelep állás érzékelő nem ad alapjárati jelet, ezért ez a rossz. Ezt követően kimértem az érzékelőt, valamennyi állásában szépen kapcsol, így a mechanikus problémát kizártam. Ma pedig az ECU-csatlakozót lehúzva kimértem a pillangószelep állás érzékelő mindkét közvetlenül az ECU-ba menő kábelét (a 3. a test) és szakadás nincs. Tehát a pillangószelep állás szenzor is jónak (működőnek) mondható.

Innentől adott a kérdés, hogy mi más lehetne a probléma. Persze neki lehet állni kicserélni mindent (eddig említett szelep, szenzor, esetleg légtömegmérő, esetleg ECU, esetleg hőfok szenzor, de sok sok idő, pénz, meg hát egy full gyári kocsiba nem szeretnék mindent utángyártottra lecserélni...

Ha valaki találkozott már ezzel a problémával és tudna tanácsot adni, vagy van egy olyan szerelési kézikönyve amiben megtalálhatók az egyes szenzorok gyári értékei amik támpontot adhatnának nagyon hálás lennék!

Előre is köszönöm a segítséget!

Tzl Creative Commons License 2020.05.28 0 0 222440

Elég döbbenetes, de igazából nem értem.

Se azt, hogy mit keresett olyan magasan a sofőr lába, se azt, hogy egy ilyen állapotú kocsinak hogyan tudott úgy szétnyílni a doblemeze.

Azt írták valahol, hogy a sofőr végig magánál volt, így nem tudom melyik fájhatott jobban, a beszorult láb, vagy ahogy a tűzoltók erővágóval szétkaszabolják a frissen felújított kocsit körülötted.

Előzmény: bob lee SWAGGER (222439)
bob lee SWAGGER Creative Commons License 2020.05.28 0 0 222439

huu az a tornacipo 1.06-nal

jaajjjjj

Előzmény: Tzl (222438)
Tzl Creative Commons License 2020.05.28 0 0 222438

Nagyon rájár a rúd az oldtimer BMW-kre.

Nemrég egy ötöst selejtezett le egy furgonos futár. Ott túlélte a sofőr, de a lába csúnyán beszorult a doblemezhez.

https://www.youtube.com/watch?v=MuxfHdFyyIs

Előzmény: R100 (222437)
R100 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 222437
petrolhead Creative Commons License 2020.05.26 0 0 222436

milyen gyartmanyu ez a keszlet? mert en az Ate-nak csak a csontvazat talaltam meg a rendszerben.

munkahengerbol szerintem az ABS-es is ugyanolyan, csak egy vakdugo van betekerve a hatra meno fekcso helyere.

Előzmény: cezet_IS (222434)
petrolhead Creative Commons License 2020.05.24 0 0 222435
cezet_IS Creative Commons License 2020.05.22 0 0 222434

Unixban kis pénzért van felújító készlet!

Egy tubus Ate Bremszylinderpaste se nagy pénz és örök életedben megfelelő kenőanyaggal rakhatod össze a fék cuccokat. ;)

Arra figyelj, ha veszel másikat, hogy lehetőleg friss bontásból legyen, ne 10 éve polcon álljon régi fékfolyadékkal.

Meg idővel vàltozott az átmérő, ETK szerint neked csak nagylámpásból jó, de abból mindegy, hogy hátul dob vagy tárcsa, csak utóbbiból ne ABS-es legyen.

Ha nincs berágódva a belseje, akkor felújítható.

Igaz, a manapság gyártott gumi cuccok messze nem bírnak annyit, mint anno, de ezen nem tudunk változtatni.

A 2 évente esedékes fékfolyadék csere is segít a hosszú gondmentes élettartamot fenntartani.

Ha a rendszer hatékonysággal van gondod, akkor arra is van megoldás, láttad tavaly magad is. ;)

Előzmény: mr.Szonda (222427)
Zsland Creative Commons License 2020.05.21 0 0 222433

Nincs viszonyítási alapom. A saját autómon kívül nem láttam még alvázvédőzöttet alulról, de szerintem egész kultúrált. Hétvégén majd teszek fel pár képet, akkor jutok akna közelbe.

A bejegyzéssel nem találkoztam. Valamelyik e30 csoportban volt? Megköszönöm, ha megkeresed!

Előzmény: petrolhead (222432)
petrolhead Creative Commons License 2020.05.20 0 1 222432

ez nagyban fugg attol, hogy hogyan is nez ki ez az alvazvedozes! jot nem jelent. "vagy hagyhatom, csak nézzen igényesen ki?" akar meg is felelhet, ez nem sajat tapasztalat, de sokat szaglaszok en is.
az enyem undorito volt, nem az OT motivalt, hogy ujra csinaljam/csinaltassam az egeszet.
epp nemreg volt ez tema az egyik fb csoportban, ott reszletesen leirtam. majd megkeresem es beteszem ide. kesobb lesznek sajat kepeim is.
a futomu es az osszes csavarozhato dolog ehhez kepest gyerekjatek.
ami alap es ahol el kell kezdeni: keress egy lehetoseget, ahol a lecsupaszitott alvazat tisztesegesen latakaritod!

 

Előzmény: Zsland (222429)
petrolhead Creative Commons License 2020.05.20 0 0 222431

probara nezhetsz magadnak egy masik fofekhengert, ha meg mindig arra gyanakszol, de sajnos egyik sincs jo borben, erosen korrodalnak eddigre, sokszor belul is (ami valoban szamit is). rajottem, hogy az enyem jobb, mint amiket arulnak. szoval az megy vissza kis gyatyaba razas utan (csak kulso). en is pont nemreg szembesultem ezzel, meg a szelsoseges arakkal is. valahol foglalkoznak ilyenek felujitasaval, persze en sem tudok senkit, akinek van tapasztalata ezzel, de lehet, hogy be kellene valamit tarazni elore meg most.
de ha a gumicsoveid nem fiatalok, akkor ne godnolkodj, csereld mindent! valami minosegi ugy-ra. lenyegesen kisebb tetel es egyebkent is "kopo"alkatresznek szamit.

Előzmény: mr.Szonda (222427)
mr.Szonda Creative Commons License 2020.05.20 0 0 222430

Köszönöm Rumcice, logikusan hangzik!

Előzmény: Rumcice (222428)
Zsland Creative Commons License 2020.05.20 0 0 222429

Sziasztok!

 

Lassan elkezdődik a veterán vizsgára való felkészítés és ennek apropójából szeretném rendbe tenni az autót alulról. Rendbe tevés alatt a felületkezelést értem. (futómű elemek, taposók, hajtás, kerékdobok, stb.)

 

Van valakinek bármilyen tapasztalata a vizsgával kapcsolatosan? Például, ha az autó le van utólagosan alvázvédőzve, akkor most kaparjam le róla és fújjam színre, ami gyárilag az volt, vagy hagyhatom, csak nézzen igényesen ki?

 

Esetleg, ha tudtok linkelni referencia képet, azt szívesen fogadom.

 

Üdv: Zsolt

 

 

Rumcice Creative Commons License 2020.05.20 0 0 222428

Lehet, hogy elöregedett a gumifékcsöved. A belseje le lehet válva, és egyirányú szelepként viselkedik. A féknyereg felé átfolyik a fékfolyadék, de visszafelé elzárja a fékfolyadék útját, és néhány bar maradék nyomás rajta marad a féknyergen. Ezt engeded ki, amikor kinyitod a légtelenítő csavart.

Előzmény: mr.Szonda (222427)
mr.Szonda Creative Commons License 2020.05.20 0 0 222427

Kipróbáltam Droszi a fékezős teszted. Út lejtéstől, nyomvályútól, kb. mindentől függ hogy merre fog elhúzni. Ezért csak lazán fogtam a kormányt, nem mertem elengedni. Nagy a nyomtáv elől és a felni is viszonylag kis ET számú. Hol balra, hol jobbra indul meg. Viszont azt vettem észre mintha inkább a bal első blokkolna előbb. De lehet csak csalóka, mert le volt húzva az ablak és onnan direktebb hallom a bal első kereket. 
Szóval jön-megy, megáll az autó. Lehet nem stresszelem túl rajta magam. Ez ilyen és kész. 

Előzmény: e30nick (222422)
e30nick Creative Commons License 2020.05.19 0 0 222426

Pedig meg vissza is olvastam kerdes elott. :D

 

Emeled meg az autot es fogd le a difi kihajtast, masik kezzel muttyogtasd a kereket! Igy ki tudod tapizni melyik log. Nekem kb a valtotol hatrafele midnen log egy nagyon picit, de nem zavaro mertekben.

Előzmény: mr.Szonda (222425)
mr.Szonda Creative Commons License 2020.05.19 0 0 222425

Egyszerre került fel tárcsa és betét. Írtam is, lehet elkerülte a figyelmed.

MÁS!


Kezdenek nagyon ropogni a hátó féltengelyek kanyarodáskor. 
Viszont azt látom hogy az utángyártóktól csak difi felöli csuklót kapni. Ebből tényleg az következik, hogy a belsők szoktak megdögleni? A külsők bírják?

 

Cseréltem múltkor gumiharangokat a kocsi alatt fekve és láttam hogy a belsők eléggé kopottak, de a külsőkre nem tudtam ránézni sajnos. Ott csak végighúztam a tengelyen a harangot, majd vissza az újat. 

Előzmény: e30nick (222424)
e30nick Creative Commons License 2020.05.19 0 0 222424

A tarcsa es a betet egyszerre kerultek fel? Csere elott is volt ez a problema?

Előzmény: mr.Szonda (222423)
mr.Szonda Creative Commons License 2020.05.19 0 0 222423

Teljesen gyári. Girling hűtött nyereg.
Ezt a másik tesztet is kipróbálom majd.

 

Másik meg hogy kb 30-40%-os a betét, és ott ahol rozsdás a tárcsa, ott picivel több is hiányzik. Innen ered ez a paradoxon.

Előzmény: e30nick (222422)
e30nick Creative Commons License 2020.05.19 0 0 222422

Azert ilyen felemas fekkel nehogy leessel proba keppen az utrol! Egyebkent nem a blokkolashoz kell a legnagyobb fekero. Olyankor ugye csuszik a gumi, nem tapad. Azt kellene kiprobalnod, hogy egy eros, de nem blokkolo fekezesnel mennyire huz felre az auto. Igazabol elengedett kormannyal is egyenesben kellene neki maradni.

 

Egyebkent teljesen gyari konfigrol beszelunk feket illetoen?

Előzmény: mr.Szonda (222420)
e30nick Creative Commons License 2020.05.19 0 0 222421

Ugy tud nem parhuzamos lenni, hogy amikor lefested a nyerget kicsit megfolyik a festek es megall azon a ponton, amit elozo hsz-ban irtam. Ott utana nem fekszik fel rendesen a betet. Kulso oldal, nem is kell neki mozogni, lehet eszre sem veszed. Konkret emberrol tudok, regen itt volt a forumon, akinel ez volt a felrekopas oka. Nekiment a drotkoronggal es megoldodott a problema. Elotte neki is volt benne par szetszedes meg osszerakas, meg olyan kijelentesek, hogy tuti minden rendben van. Jut eszembe, azt a nyerget en ujitottam fel, tehat biztosjovolt! :)

 

Azt kizartnak tartom, hogy a tarcsa es a betet fekezesnel osszeer ott, ahol a rozsdat latod. Volt egyszer egy tarcsam, amire rarohadt a betet. Olyat utott, hogy ereztem fekezes kozben a pedalon. 2-3 fekezes utan ugy letolta a rozsdat, hogy semmi nyoma nem volt.

 

Latatlanban nem tudom megmondani mi a baj, de ha neked nem megy ranezesre, valoszinuleg nekem sem menne. Az viszont biztos, hogy a kerekagy es a gumi fekcso kozott van valahol a rozsdas perem oka.

Előzmény: mr.Szonda (222419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!